Zobacz temat - [R75] Nie chce odpalić - CDT
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie chce odpalić - CDT

longer86 - Sob Cze 25, 2011 19:25
Temat postu: [R75] Nie chce odpalić - CDT
2 dni temu zajechałem na stację, zalałem ropy i z pod dystrybutora już nie odjechałem. :(

po przeczytaniu wielu wątków z forum na temat nie odpalania, poczyniłem następujące kroki:

wyczyściłem zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR. Po wykręceniu był czysty, mimo to przedmuchałem obstukałem (z zaworka nie wystawała iglica jak na zdjęciu w temacie o czyszczeniu, kończył się na tych 2 oringach białym i zielonym)

Wymieniłem pompkę paliwa w baku, bo stara umarła, teraz obie ta w baku i obok akumulatora pracują, za filtrem leci ropa po przekreceniu stacyjki.

Akumulator naładowany, do tej pory auto pracowało normalnie, na stacji zgasiłem i juz nie zapalił.

Wężykami nad wtryskami (te co są na zawleczkach) leci ropa gdy się je ściągnie.

tak samo ropa śmiga aż miło gdy ściągnę wężyk powrotny z metalowej rurki idący od pompy CR w kierunku akumulatora.

Niedawno osuszałem podszybie, ale komp nie był zalany, immo działa samochód kręci i odpala po psiknięciu "plaka" w miejscu gdzie jest filtr powietrza, skoro chodzi wykluczam uszkodzone czujniki wałka rozrządu i położenia wału korbowego...

Dlaczego nie odpala? zaworek zwrotny przy aku lub czujnik wysokiego ciśnienia na listwie CR? JAkieś inne propozycje?

dukat11 - Sob Cze 25, 2011 19:55

longer86 napisał/a:
Niedawno osuszałem podszybie, ale komp nie był zalany, immo działa samochód kręci i odpala po psiknięciu "plaka" w miejscu gdzie jest filtr powietrza, skoro chodzi wykluczam uszkodzone czujniki wałka rozrządu i położenia wału korbowego...


ale co ma jedno do drugiego. Podajesz plaka niezależnie od sterowania silnikiem. Polecam komputer diagnostyczny albo sprawdzić te czujniki

longer86 - Sob Cze 25, 2011 20:02

dukat11 napisał/a:
czujnik wału lub wałka rozrządu.


a co z tym, że odpala po psiknięciu plaka w filtr powietrza i chodzi do puki się psika, bez plaka ani rusz tak jakby nie dostawał ropy, chyba, że te czujniki mają wpływ na to czy komp podaje sygnał na wtryski?

nie było żadnych objawów jak np problem z odpalaniem na ciepłym silniku co wystepowało w przypadku uszkodzonego czujnika wałka rozrządu

[ Dodano: Sob Cze 25, 2011 20:02 ]
dukat11 napisał/a:
ale co ma jedno do drugiego. Podajesz plaka niezależnie od sterowania silnikiem. Polecam komputer diagnostyczny albo sprawdzić te czujniki


Ok w takim razie zostaje komp, bo samych czujników nie da rady sprawdzić prawda?

apples - Sob Cze 25, 2011 20:12

Najpierw sprawdź http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297
longer86 - Sob Cze 25, 2011 20:25

apples napisał/a:
Najpierw sprawdź http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297


pompa w baku wymieniona, stara nie uruchamiała się wcale, słychać, że pracuje, przelewa się w zbiorniku, pompa przy akumulatorze wykrecona włozona do wiaderka z ropą i podłączona na krótko do akumulatora, strumień w górę tak na pół metra, przez 2 pompy słoik podstawiony do węża przed filtrem napełnia się bardzo szybko.

Ropa z powietrzem leciała tylko przez krótki czas zaraz po wymianie pompy w baku, teraz leci równo

sash997 - Pon Cze 27, 2011 17:16

jeśli jeszcze usterka nie znaleziona proponuje włożyć czujnik wałka rozrządu do zamrażarki a potem podpiąć drugi aku gróbymi kablami (nie z marketu) i sprawdzić czy odpali
ale ja bym najpierw jechał na komputer zamiast kombinować bo już 2 razy sie przekonałem że warto dać te 50zł i odrazu wiedzieć co jest:)

longer86 - Pon Cze 27, 2011 18:42

własnie wróciłem z kompa i pokazało 4 błędy: czujnik ciśnienia na listwie i potem tylko oznaczenia: P1260, P1DF5, P3505. szukam co to jest

[ Dodano: Pon Cze 27, 2011 18:42 ]
z tego co znalazłem to - P1260 THEFT Detected, Vehicle Immobilzed,
- P3505 - podgrzewanie wstępne,

matis34 - Pon Cze 27, 2011 21:06

Sprawdz bezpiecznik od pompy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
longer86 - Pon Cze 27, 2011 22:52

matis34 napisał/a:
Sprawdz bezpiecznik od pompy


obie pompy sprawne, ta w baku i ta przy akumulatorze pracują, bezpieczniki wszystkie w porządku, już sprawdzałem

matis34 - Pon Cze 27, 2011 23:05

Przekaznik pompy u mnie tak było identyczna sytuacja jak u ciebie padł bezpiecznik pompy.
longer86 - Pon Cze 27, 2011 23:11

błąd P1260 wg listy kodów z naszego forum to tak jako podałem: P1260 THEFT Detected, Vehicle Immobilzed,

znalazłem też na ang forum i tam jest: P1260 delivery fuel pressure monitoring (engine side)

Rowan - Wto Cze 28, 2011 08:22

matis34, czy tak ciężko zrozumieć, że obie pompy pracują? Czyli przekaźniki/bezpieczniki są ok.
longer86, czyli coś jakby z czujnikiem ciśnienia. Sprawdź ten czujnik na filtrze paliwa, bo ten bład by wskazywał na obwód niskiego. No i o ile dobrze pamiętam, to po odłaczeniu tego czujnika samochód powinien zgasnąć aczkolwiek tego nie jestem pewien.

VMatas - Wto Cze 28, 2011 09:04

Trzeba byłoby najpierw zając się immo - THEFT DETECTED, Vehicle immobilized :D longer86 - ukradłeś swoje auto czy jak?:D :roll: Nawet jak zrobisz coś z czujnikiem to i tak nie odpali.
longer86 - Wto Cze 28, 2011 10:55

Rowan napisał/a:
Sprawdź ten czujnik na filtrze paliwa, bo ten bład by wskazywał na obwód niskiego. No i o ile dobrze pamiętam, to po odłaczeniu tego czujnika samochód powinien zgasnąć aczkolwiek tego nie jestem pewien.


tylko jak sprawdzić ten czujnik? z błędów jak pisałem były 4, 3 te co podałem i 4 błędem było(tylko nie pamiętam kodu) czujnik ciśnienia na listwie-usterka. To zdaje się ten wkręcany od boku w listwę CR. niestety nie sprawdzę, czy auto gasnie po odpięciu czujnika, bo nie mogę go wcale odpalić.

VMatas napisał/a:
Trzeba byłoby najpierw zając się immo - THEFT DETECTED, Vehicle immobilized :D longer86 - ukradłeś swoje auto czy jak?:D :roll: Nawet jak zrobisz coś z czujnikiem to i tak nie odpali.


To nie jest takie proste :P parę dni wcześniej osuszałem ścianę grodziową bo mnie zalewało, i miałem problem z zamknięciem auta z pilota po osuszeniu wróciło do normy, komp nie był zalany. ale gdyby nawaliło immo to zdaje się nawet by rozrusznik nie kręcił? czy się mylę?

[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 10:55 ]
tak czytam angielskie fora 75 i ZT i w większości przypadków kod P1260 podawany jest jako ciśnienie paliwa, a nie związany z immo

Rowan - Wto Cze 28, 2011 11:30

longer86 napisał/a:
To zdaje się ten wkręcany od boku w listwę CR. niestety nie sprawdzę, czy auto gasnie po odpięciu czujnika, bo nie mogę go wcale odpalić.

To jest obwód wysokiego ciśnienia. A mnie chodzi o niskie, czyli czujnik na filtrze paliwa. Aczkolwiek VMatas, może mieć rację. Pamiętam, że ktoś na forum miał podobny przypadek, że immo się rozjeżdżało. Też kręcił, a nie odpalał.

sknerko - Wto Cze 28, 2011 11:41

A co mówi RAVE na te błędy? bo pamiętam ze były tam rozpisane kody błędów ale może nie wszystkie :hm:
apples - Wto Cze 28, 2011 11:58

longer86 napisał/a:
tylko jak sprawdzić ten czujnik?
Stacyjka w pozycję 2 i go wypinasz. Powinna zapalić się żółta kontrolka silnika.
longer86 - Wto Cze 28, 2011 12:42

Rowan napisał/a:
Aczkolwiek VMatas, może mieć rację. Pamiętam, że ktoś na forum miał podobny przypadek, że immo się rozjeżdżało. Też kręcił, a nie odpalał.

pytanie tutaj co odcina immo? pompy paliwa? wtryski? czy w jaki sposób jest to blokowane?

sknerko napisał/a:
A co mówi RAVE na te błędy? bo pamiętam ze były tam rozpisane kody błędów ale może nie wszystkie

W RAVE nie patrzyłem oparłem się o kody błędów z forum i ogólnie z wątków na różnych forach o R75 i MG ZT.
apples napisał/a:
Stacyjka w pozycję 2 i go wypinasz. Powinna zapalić się żółta kontrolka silnika.

mowa tu o czujniku na listwie CR, czy przy filtrze paliwa? sorry ale juz się pogubiłem :cry:

VMatas - Wto Cze 28, 2011 13:07

Immo odcina rozrusznik i poprzez ECM paliwo - dopóki ECM nie dostanie właściwego kodu od immo paliwa nie będzie. Dodatkowo, przy automatycznej skrzyni biegów immo nie daje odpalić silnika jeżeli nie mamy P/N pozycji.
Co do tych kodów, to fakt że nie zgadzają się. U anglików kod P1260 wskazuje jak na immo, tak i na Delivery fuel pressure monitoring - czyli czujnik niskiego ciśnienia, o którym wspomina Rowan.

P.S. A na jakim sprzęcie test robileś?

longer86 - Wto Cze 28, 2011 13:17

VMatas napisał/a:
Immo odcina rozrusznik i poprzez ECM paliwo - dopóki ECM nie dostanie właściwego kodu od immo paliwa nie będzie. Dodatkowo, przy automatycznej skrzyni biegów immo nie daje odpalić silnika jeżeli nie mamy P/N pozycji.


Automatu nie mam więc to odpada. Rozrusznik kręci.

VMatas napisał/a:
Co do tych kodów, to fakt że nie zgadzają się. U anglików kod P1260 wskazuje jak na immo, tak i na Delivery fuel pressure monitoring - czyli czujnik niskiego ciśnienia, o którym wspomina Rowan.


Kilku mechaników już mi powiedziało że czujnik ciśnienia na listwie lubi padać. Znajomy, który ma części do BMW z anglików nie ma tego czujnika, bo twierdzi że to często pada i się raz dwa rozchodzą, więc nie ma na podmiankę.

pompy obie sprawne, ale dziś po pracy sprawdzę co będzie po odpięciu tego czujnika.

Wszystko tak się zbiegło w czasie ok załóżmy że błąd 1260 to immo lub to niskie ciśnienie, a co z tym błędem - (zujnik ciśnienia na listwie, usterka)?

jesli ten czujnik jest uszkodzony to nie zamyka zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR i paliwo wraca do baku?

[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 13:17 ]
VMatas napisał/a:
P.S. A na jakim sprzęcie test robileś?


Tego niestety nie wiem, to znajomy znajomego i tak na szybko się tylko podpiął i pokazało mu te błędy, szkoda że nie spytałem, ale kumpel mówi że tym samym kablem podpina sie pod wszystkie vw, bmw itd.

sash997 - Wto Cze 28, 2011 17:23

jeśli jest uszkodzony czujnik na listwie CR auto odpala i przechodzi w tryb awaryjny czyli robi sie MEGA MUŁ :)
longer86 - Wto Cze 28, 2011 17:48

czujnik na filtrze paliwa raczej sprawny, pod odpięciu wtyczki zapaliła się żółta kontrolka silnika.

pozostaje szukać dalej...

VMatas - Wto Cze 28, 2011 18:02

longer86 napisał/a:


a co z tym, że odpala po psiknięciu plaka w filtr powietrza i chodzi do puki się psika, bez plaka ani rusz tak jakby nie dostawał ropy, chyba, że te czujniki mają wpływ na to czy komp podaje sygnał na wtryski?




Niestety, ale myślałbym w stronę immo, bo wygląda że po prostu masz odcięte paliwo. Lub z pompami coś jest nie tak i paliwo nie dochodzi.

longer86 - Wto Cze 28, 2011 21:26

jutro zamawiam używany czujnik ciśnienia na listwie CR zobaczymy co ma błąd do tego...

a z immo co?? kodowanie EWS?

VMatas - Wto Cze 28, 2011 22:17

No kodowanie to chyba nie.. Może ci po prostu antena transpondera wokół stacyjki przestała kontaktować? Kto wie co może być - fakt chyba że z jakichś niejasnych powodów raptem nie dochodzi paliwo. Tak przynajmniej wygląda..
Poszukałbyś T4, to byłoby o wiele prościej zdiagnozować problem niż znaleźć czarnego kota nocą w pokoju.. :D

longer86 - Sro Cze 29, 2011 00:25

tak tylko z tego co się orientuje to najbliższy T4 w Nowym mieście u PHJOWI? a to 52km jest kawałek, żeby targać auto na lince. Bo nie da się go odpalić... :cry:
sknerko - Sro Cze 29, 2011 08:57

w Poznaniu też jest T4 chyba Zukowaty ma namiary

[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 08:57 ]
i nawet chyba dojeżdża do klienta

longer86 - Sro Cze 29, 2011 12:14

sknerko napisał/a:
Poznaniu też jest T4 chyba Zukowaty ma namiary

[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 08:57 ]
i nawet chyba dojeżdża do klienta


Dzięki za info... skontaktuję się, jeśli nic nie da podmiana czujnika ciśnienia na listwie CR

[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 12:14 ]
Czy chodzi o to: http://www.roverki.pl/czc...ils&sobi2Id=145 ?

sknerko - Sro Cze 29, 2011 12:22

tak właśnie. Chłopak ma na imię Michał, o ile dobrze pamiętam.
nie dziękuj, do tego jest przycisk pomógł

longer86 - Sro Cze 29, 2011 18:42

tak jeszcze jedna istotna sprawa, zawór(regulator ciśnienia przy pompie CR) po wyciągnięciu był czysty, tylko że na większości zdjęć znalezionych w necie czy choćby zdjęcie nowego elementu na stronie inter cars wystaje iglica, dalej niż ta zielona uszczelka. paliwo dochodzi do pompy CR, ale wszystko wraca powrotem, w listwie CR pod kolektorem nie ma paliwa...
Rowan - Czw Cze 30, 2011 09:05

longer86, to nie ma nic do rzeczy... Ta "iglica" to jest filtr. U Ciebie wygląda, że wtryskiwacze są zamknięte i dlatego paliwo wraca powrotem.
longer86 - Czw Cze 30, 2011 17:46

Rowan napisał/a:
longer86, to nie ma nic do rzeczy... Ta "iglica" to jest filtr. U Ciebie wygląda, że wtryskiwacze są zamknięte i dlatego paliwo wraca powrotem.


Tylko dlaczego na wszystkich zdjęciach wystaje, i nazywa się to regulatorem ciśnienia?

a po drugie dlaczego po wykręceniu czujnika z listwy CR nie leci tam paliwo?? zdaje się że nawet jeśli wtryski są zamknięte to paliwo w listwie powinno być

Rowan - Pią Lip 01, 2011 11:52

longer86, a ile masz paliwa w baku?
longer86 - Pią Lip 01, 2011 20:52

jest ponad 1/4 jeśli o to chodzi. jak wymieniałem pompę w baku to tak na oko było z pół baku po jednej i drugiej stronie.

Doczytałem tematy i faktycznie może przy tym zaworku nic nie musi wystawać bo były różne wersje na forum i auto działało prawidłowo.

Zastanawia mnie brak paliwa w listwie CR. Przy pracujących pompach przy baku i akumulatorze powinno być tam paliwo, a wylatuje tylko kilka kropel przy odkręceniu czujnika ciśnienia.

Z pompy CR wszystko wraca przelewem. Zgasiłem auto i już nie odpalił, może regulator ciśnienia zaciął się w pozycji otwartej i puszcza wszystko w przelew, a nie na listwę?

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 20:52 ]
Aktualizacja z ostatniej chwili
(małe podsumowanie postępów):

porozkręcałem znów pompki bo nie dotarło paliwo do filtra, pompka obok aku była zapchana jakimś syfem, przedmuchałem pompkę kompresorem a pompa w baku przepchnęła syf z przewodów paliwowych aż leciała czysta ropa.

Wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie(używany, z allegro),

odkręciłem jedną z rurek na listwie CR, po włączeniu zapłonu pojawiło się tam paliwo czyli pompka w baku i obok akumulatora dały radę.

cały happy poskładałem co trzeba do kupy, (doładowałem akumulator od rana na małym prądzie) i ku mojemu zaskoczeniu silnik zakręcił raz i w końcu zagadał... :mrgreen:

pochodził 30 minut na wolnych obrotach, zgasiłem, odpaliłem ponownie... znów trochę pochodził, przegazowałem kilka razy do 4 tysięcy, pochodził chwilę zgasiłem i ... klops znów nie chce odpalić, paliwo w listwie CR jest i tryska delikatnie po przekręceniu zapłonu, pompki pracują, nie odpala... czekam aż ostygnie... może czujnik wałka nawala sam już nie wiem :( krótka była moja radość

Rowan - Pią Lip 01, 2011 21:52

longer86, jeśli był syf, to poszedł teraz w zawór :mrgreen: To raczej pewne :mrgreen: A w najgorszym wypadku wtryskiwacze :/
longer86 - Pon Wrz 05, 2011 21:32

zobaczymy jeśli dzisiaj nie odpali i nie będzie to ten nagrzewający się czujnik wałka to znów go rozbiorę i przeklinając wyczyszczę, tylko że syf wyciągałem z pompki przed akumulatorem, pompka się zapchała i tego nie puściła nawet na filtr...

pompki nabijają ciśnienie na zapłonie, odkręcałem rurki na listwie CR i tryskało.

odpalałem go wczoraj kilka razy normalnie, chodził dobrze, po przegazowaniu kilka razy zgasiłem i wtedy zdechł... nie wiem czy to jakoś powiązać czy zbieg okoliczności

[ Dodano: Pią Lip 15, 2011 19:22 ]
najnowsze wieści:
auto wróciło po 4 dniach z warsztatu (Puszczykowo)
posprawdzali wszystko co się da, podłączyli pod kompa i stwierdzono, że mechanicznie wszystkie elementy silnika są sprawne i nie są w stanie mi pomóc.

Mam udać się do elektryka, bo kiedyś spotkali już podobny przypadek w R75 i właśnie elektryk rozwiązał problem. :(

Problem z uruchomieniem faktycznie zaczął się po osuszeniu podłogi po stronie kierowcy i udrożnieniu odpływów pod ECU gdzie stało trochę wody...

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 21:32 ]
i dla potomnych,jeśli ktoś tu zajrzy, rozwiązanie problemu...

Powodem nie odpalania były wtryski, jeden wymieniony, reszta przeczyszczona... auto pali

W między czasie przy próbach odpalania rozjechało się immo, ale nie było to bezpośrednią przyczyną, Wszystkim dzięki za pomoc i zainteresowanie

PHJOWI - Wto Wrz 06, 2011 20:43

i niech pali i nie robi problemów , ale proszę się zastosować do tego co mówiłem przy odbiorze :)
jaccuss - Wto Lis 27, 2012 10:20

Witam.
Mam podobny problem i tez obstawiałem wtryski ale po zrobieniu próby przelewowej straciłem pewność bo wyszła pozytywnie, to znaczy nie wyszło aby były uszkodzone. Stąd moje pytanie, w jaki sposób określiliście wadliwość wtrysków w powyższym przypadku?
Dodam że paliwo do pompy dochodzi juz bardzo ładnie (bo wcześniej było zawalone sitko przy pompce w baku) a autko nadal nie pali. Widać że problemem jest ciut za niskie ciśnienie uzyskiwane na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem.