Zobacz temat - [R416] Warty uwagi?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [R416] Warty uwagi?

marcin8004 - Nie Lut 19, 2012 16:10
Temat postu: [R416] Warty uwagi?
Witam!

Mam pewien dylemat co do kupna tego samochodu. Opiszę więc go od góry do dołu. Mam nadzieję, że wyrazicie swoje opinie na jego temat i pomożecie mi w podjęciu dezycji i może go wycenicie...

Rover 416Si - 1998r.
1.6 16V PB + LPG (sekwencja - od 2008r.)
158k km przebiegu

Wyposażenie:
-klimatyzacja (nienabita)
-elektryczne lusterka
-elektryczne szyby (x4)
-centralny zamek (bez pilota)
-radio
-wspomaganie kierownicy
-skórzana tapicerka
-halogeny
-obniżone zawieszenie


Auto dostałem na tydzień do obejrzenia. Przez cały ten okres nie miałem z nim problemów. Musiałem tylko uzupełnić mu olej (był poniżej minimum) i wlać całe 2l płynu chłodniczego (było prawie sucho w zbiorniku). Auto ma trochę rdzy (zdjęcia).

Mankamenty jakie zauważyłem to:
-oczywiście rdza,
-lakier bezbarwny schodzi z przednich drzwi - lewych i prawych,
-nie świeci wsteczne przy wrzuceniu wstecznego,
-klamka w prawych tylnych drzwiach wypada,
-obicie podsufitki się odkleiło, poduszka się zrobiła
-nie ma do niego letnich opon, są tylko zimowe + zapasowe


Zdjęcia:
Link do albumu

Pawkaz - Nie Lut 19, 2012 16:21

Za jaka kwote mozesz go nabyc ? Maska zle lezy z lewej strony
marcin8004 - Nie Lut 19, 2012 16:58

Właśnie nie chcę podawać ceny aby było obiektywnie. Chyba, że już naprawdę będzie to konieczne.
Pawkaz - Nie Lut 19, 2012 17:03

marcin8004 napisał/a:
Właśnie nie chcę podawać ceny aby było obiektywnie

cena jest przydatna do odniesienia sie czy warto.Moze byc np warty 4 tys a sprzedajacy chce 6

marcin8004 - Nie Lut 19, 2012 17:29

No okej. Cena to właśnie 4000.
leszczu - Nie Lut 19, 2012 19:06

Najważniejsze to sprawdzić czy silnik niema HGF. Bo jak kupisz auto z walniętą uszczelka głowicy to od razu na początek do wydania z 800-1000 zł. :/
Adrian - Nie Lut 19, 2012 21:58

Cytat:
-klimatyzacja (nienabita)
Ciekawe, czy po nabiciu będzie działać? :???:
marcin8004 napisał/a:
-centralny zamek (bez pilota)
Dziwna sprawa. Może coś było grzebane przy immo.
marcin8004 napisał/a:
wlać całe 2l płynu chłodniczego
To też nie dobrze. Poszukaj źródła wycieku.
marcin8004 - Wto Lut 21, 2012 10:03

Może i coś było grzebane... Mam tylko kluczyk do niego. Otwieram go właśnie nim. Ale otwierają mi się tylko drzwi kierowcy i tylne z obu stron, drzwi pasażera z przodu już muszę otwierać od środka lub kluczykiem. Nie wiem czy tak powinno być?


Co do płynu... Już parę dni podglądam codziennie w zbiornik, no i nie ucieka go nawet o milimetr, smarków od oleju też nie ma.
Poziom oleju też się cały czas zgadza.

Jakie są inne symptomy HGF?



A odnośnie karoserii... Na pewno był puknięty albo przyrysany z boku. Ma wgniecenie na wysokości przedniego koła, z obu stron. No i ta maska...


Aaa... Gość zszedł do 3700zł.


@edit
A jeszcze jedno... Szyby przednia, kierowcy i pasażera z przodu są innej firmy, niż szyby tylna i pasażerów z tyłu...

PTE - Wto Lut 21, 2012 12:02

Jeśli silnik nie ma wydmuchanej uszczelki pod głowicą, to bym go brał. Za 2tys. zł powinieneś doprowadzić go do porządku :wink:
leszczu - Wto Lut 21, 2012 15:49

marcin8004 napisał/a:
Może i coś było grzebane... Mam tylko kluczyk do niego. Otwieram go właśnie nim. Ale otwierają mi się tylko drzwi kierowcy i tylne z obu stron, drzwi pasażera z przodu już muszę otwierać od środka lub kluczykiem. Nie wiem czy tak powinno być?

Pewnie siłownik padł. :wink:
marcin8004 napisał/a:
akie są inne symptomy HGF?

http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html

marcin8004 - Wto Lut 21, 2012 17:27

Siłownik? Cóż... Będę musiał się za to kiedyś zabrać. Narazie można z tym żyć...
Ale planuję założyć mu nowy sterownik z pilotem, więc pewnie wtedy poszukam jakiegoś siłownika...


Dzięki za link. Uważnie obserwując auto od paru dni nie zauważyłem żadnego z tych objawów.

Tak czy siak - biorę go :)

polofix - Wto Lut 21, 2012 18:54

Ten przebieg co podałeś to pasuje w sam raz do HGF-u. 150-160 tys i musi się stać. no chyba że był juz robiony. oznaczenie na klapie to 416 i mi nie pasuje. ale nie chodzi o to. Sprawdź na szybach z jakich lat są. Mam wrażenie że to starszy rocznik niż w papierach.
no i brakuje pilotów! sparwdź numery są w trzech miejscach. mi tu coś lekko nie pasuje.

tomura83 - Wto Lut 21, 2012 22:23

no wlasnie czy czasami "stare" oznaczenia tj 416 w 1998 roku nie zastapili na 400...???

sprawdz go na kanale czy ruda nie wciupała podwozia :razz: bo buda juz dosyc zjedzona...

marcin8004 - Sro Lut 22, 2012 08:08

Mogę tylko liczyć, że zdąże odłożyć kasę na ewentualny HGF, zanim on się zdarzy...

Sprawdzę te nry i szyby. Poprzyglądam się mu jeszcze tak dokładniej...


Te piloty niby zostały zgubione. Ale będę się kontaktował z jeszcze wcześniejszym właścicielem, który sprzedał auto gościowi, od którego teraz je kupuję.

Przeglądałem właśnie trochę Rover'ów z 98'. Tych z pomarańczowymi kierunkami z oznaczeniem "400" było ledwo kilka. Większość to "416Si". Mój egzemplarz jest z marca 1998r., więc pewnie jeszcze ta zmiana wtedy nie weszła...

Byłem, sprawdzałem. Mechanik stwierdził, że nie jest źle. "Jak na ten rok, to auto dobrze się trzyma" (mówił o podwoziu).
Co do nadwozia... Wiem, że jest pordzewiały, ale to prawdopodobnie przez jakąś stłuczkę albo ktoś go całym bokiem przyrysał czy coś... Cały lewy bok jest pokiereszowany... No i pewnie stał pod chmurką sporo czasu... Nie dbał nikt o niego...

polofix - Sro Lut 22, 2012 09:38

pomimo że stary to radzę ci dobrze; sprawdź numery!!!! czy nie ma śladów ingerencji w tym. chodzi o spawy, nabijanie itp. numery masz na jednym ze słupków drzwi [tabliczka] , na dole, już nie pamiętam czy lewym czy prawym, drugie w okienku na szybie na dole po lewej [tabliczka], trzecie pod maską chyba blisko podszybia pod uszczelką,nabijane.

[ Dodano: Sro Lut 22, 2012 09:38 ]
http://allegro.pl/rover-6...2121516679.html
jest u nas w dziale giełda. szczerze opisany i zamiast 1000zł na HGF i 2000 na blacharkę to inwestycja w ten samochód będzie według mnie trafniejsza. tym bardziej że na HGF one nie chorują.

marcin8004 - Sro Lut 22, 2012 11:27

Wszystkie numery sprawdziłem - wszystko się zgadza. Nie ma żadnych śladów poprawiania na 99% (specjalistą nie jestem...).


Co do tej 620... Do Warszawy nie uśmiecha mi się po niego jechać... Nawet nie mam jak...
Ale wolałbym tą 416tke ze względu na to, że nie muszę nic robić przy silniku, bo jest na ten moment sprawny i nic mu nie jest. Blacharka i inne rzeczy mogą poczekać i do szczęścia na razie nie są mi potrzebne...



A jeszcze odnośnie szyb... Jakiej firmy są oryginalne szyby w 400?

Adrian - Sro Lut 22, 2012 11:48

marcin8004 napisał/a:
Jakiej firmy są oryginalne szyby w 400?

Pilkington

marcin8004 - Sro Lut 22, 2012 12:49

Rozumiem. Czyli u mnie były wymieniane...
Hmm... Pewnie po jakiejś stłuczce...

sTERYD - Sro Lut 22, 2012 13:07

Z tymi szybami to jest różnie. W moim na przykład przed słupkiem B są simplex a za sicursiv, albo odwrotnie.
polofix - Sro Lut 22, 2012 16:40

marcin8004 napisał/a:
Rozumiem. Czyli u mnie były wymieniane...
Hmm... Pewnie po jakiejś stłuczce...

a gdzie ten roverek?
według mnie tak czy tak czeka cię HGF. no chyba że był z 10000km temu robiony. a ten rover 600 to kosmetyka w porównaniu co cię czeka w tym 416.

marcin8004 - Sro Lut 22, 2012 19:40

sTERYD napisał/a:
Z tymi szybami to jest różnie. W moim na przykład przed słupkiem B są simplex a za sicursiv, albo odwrotnie.


No u mnie właśnie takie są. Czyli jest nadzieja, że szyby nie były wymieniane?



polofix napisał/a:
marcin8004 napisał/a:
Rozumiem. Czyli u mnie były wymieniane...
Hmm... Pewnie po jakiejś stłuczce...

a gdzie ten roverek?
według mnie tak czy tak czeka cię HGF. no chyba że był z 10000km temu robiony. a ten rover 600 to kosmetyka w porównaniu co cię czeka w tym 416.


Gdzie? Tzn? Co masz na myśli?

Wiem, że HGF jest bliski... Ale mam nadzieję, że szybko go nie dopadnie...

Ehh... Może i masz rację, ale na tego 416 jestem już zdecydowany.

tomura83 - Sro Lut 22, 2012 20:14

Nadzieję to miało już sporo osób :) a hgf nieubłaganie nadszedł :mrgreen: oczywiscie sa wyjątki :)

u nas w rodzinie kańciak 214 jest od 8 lat, kupiony przy przebiegu 156 tys km i do dziś tj 240k km nie robiliśmy uszczelki... naturanie nie powiem czy wcześniej nie była wymieniana przez właściciela z Austrii... Owszem na parę wykwitów rdzy (osiem lat w Krynicy i okolicach gdzie sól w zimie jest na porządku dziennym) ale "Twojego" to je konkretnie wiec jeśli masz zamiar dłużej pojeździć radziłbym to ogarnąć ;)

polofix - Sro Lut 22, 2012 20:25

gdzie ten roverek jest to chodziło mi o to gdzie się znajduje.
jeśli masz troszkę pojęcia o mechanice/ rozkręcaniu i przykręcaniu śrubek to z pomocą forum HGF ogarniesz i powinieneś się zmieścić w np 300/500zł.

tomura83 - Sro Lut 22, 2012 20:28

polofix napisał/a:
gdzie ten roverek jest to chodziło mi o to gdzie się znajduje.
jeśli masz troszkę pojęcia o mechanice/ rozkręcaniu i przykręcaniu śrubek to z pomocą forum HGF ogarniesz i powinieneś się zmieścić w np 300/500zł.


u niego jest ten roverek bo dostał na sprawdzenie :mrgreen:

marcin8004 - Sro Lut 22, 2012 21:07

Ogólnie rzecz biorąc, to wydaje mi się, że auto od strony mechanicznej jest dość zadbane... Ponoć wcześniejszy właściciel jest mechanikiem i robił to auto dla żony. Może grzebał przy nim i jako tako utrzymywał w dobrym stanie technicznym... (Tak tylko sobie myślę - nie wiadomo czy tak było, ale wiem co mam przed oczami i w jakimś stopniu można uznać tą wersję za prawdopodobną :> )

Pozazdrościć takiego przebiegu bez HGF'u :D Ale nie kraczmy... :wink:



Nie wiedziałem czy na pewno chodzi o to, gdzie stoi, bo napisałem na początku, że mam go u siebie... :smile:



Też się zastanawiałem nad tym, czy by samemu się nie wziąć za ewentualną naprawę...
Ale cóż... Modlić się pozostało, żebym nie musiał więcej się nad tym zastanwiać :lol:

tomura83 - Czw Lut 23, 2012 00:31

Skoro sie zdecydowałeś na "niego" to życzę miłego użytkowania :) i oby przysparzał jak najwięcej zadowolenia z jazdy :)

pozdrawiam

polofix - Pią Lut 24, 2012 16:31

na allegro są reperaturki błotników i progów do naszych 400. także możesz blacharzowi podsunąć przed robotą.
marcin8004 - Sob Lut 25, 2012 18:06

Wiem o tych reperaturkach. Pewnie tak zrobię gdy przyjdzie pora na usuwanie tej rdzy...

A co mogę zrobić z tym teraz? Czym zakonserwować?

A jakoś taniej, na jakiś czas, można to w miarę czymś zakryć?

polofix - Sob Lut 25, 2012 20:14

marcin8004 napisał/a:
Wiem o tych reperaturkach. Pewnie tak zrobię gdy przyjdzie pora na usuwanie tej rdzy...

A co mogę zrobić z tym teraz? Czym zakonserwować?

A jakoś taniej, na jakiś czas, można to w miarę czymś zakryć?

masz w domu kompresor? jak tak to poradzę ci naprawdę dobry sposób na to żeby zatrzymać korozję.

marcin8004 - Nie Lut 26, 2012 13:38

Mam kompresor. Czytałem trochę w internecie na temat zabezpieczania blachy przy pomocy kompresora, ale jaki sposób Ty masz?
polofix - Nie Lut 26, 2012 19:13

marcin8004 napisał/a:
Mam kompresor. Czytałem trochę w internecie na temat zabezpieczania blachy przy pomocy kompresora, ale jaki sposób Ty masz?

http://allegro.pl/baranek...2155871894.html
tu jest przykład zestawu do konserwacji blachy na zewnątrz. są do kupienia takie pojemniki z konserwacją do profili zamkniętych, świetna sprawa. sam pistolet kosztuje kilkanaście zł na allegro i ma wężyk specjalny ,którym wszędzie dojdziesz z konserwacją.
robiłem tym i powiem że rewelacja. są też w sprayu ale wychodzą ponad 2 razy drożej i nie dają takiego efektu. a na zewnątrz popaćkaj doraźnie np jakąć czarną farbą na rdzę.