Zobacz temat - R800 coupe turbo + hamownia :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - R800 coupe turbo + hamownia :)

Yog-Sothoth - Nie Kwi 01, 2012 13:28
Temat postu: R800 coupe turbo + hamownia :)
Wczoraj udało mi się w końcu odwiedzić hamownię z coupetą, seria wg producenta 197KM i 240Nm, po 17 latach wyszło 181KM i 260Nm?



Teraz co robić prócz remontu silnika i turbo (na razie) żeby zbliżyć się do serii? Kat rozumiem wywalić, do tego filtry nowe + wkładka KN jakaś, ciekawe za to z tym momentem który jest wyraźnie wyższy niż seryjnie.

Markzo - Nie Kwi 01, 2012 14:45

Jesteś pewien, że masz wersje 200KM? a nie 180? ;) bo takie też były w 800tkach :) jakie ciśnienie doładowania?

Zaczalbym od nowych filtrow, swiec, kabli, oleju. Sprawdzeniu szczelnosci wydechu i dolotu, wywaleniu kata. Potem sprawdzić ile dmucha turbo i tak jak radził nie raz Dobryziom wywalić ebc (zostawić podpieta wtyczke) i dac mu MBC - podniesc cisnienie do 0,87-0,89bara i zobaczyc co wtedy kreski pokaza :)

Yog-Sothoth - Nie Kwi 01, 2012 18:52

Wg VIN wersja 200KM, zresztą po tych 17 latach w przypadku wersji 180KM by raczej było mniej :) Byłem na podwoziowej więc tylko takie info mam, a doładowanie pewnie seryjne.

Co zamiast kata wrzucić? Nie chcę żeby było zbyt głośno ale z drugiej strony trochę mocy bym chciał dzięki temu uzyskać.

Remigiusz - Nie Kwi 01, 2012 21:21

Yog-Sothoth napisał/a:
Co zamiast kata wrzucić? Nie chcę żeby było zbyt głośno


Masz Turbo wiec to jest najlepszy tłumik jaki możesz mieć :wink:

davidlive - Nie Kwi 01, 2012 21:51

ja obstawiam że masz wersje 180 a nawet gdyby było 200 te ten wynik i tak nie jest zły .

ważne że moment masz super .


Ciekawe ile mi wyskoczy
ale to chyba nie w tym roku

Markzo - Pon Kwi 02, 2012 00:02

Zamiast kata rurka, lub wybij ze swojego środek i wspawaj rurke, żeby się nie czepiali na przeglądzie. Sprawdź jak działa to EBC i najlepiej załóż MBC. No i zobacz jak z drożnością wszystkich tłumików, może którys się zapadł i dławi :)
Yog-Sothoth - Wto Kwi 03, 2012 20:20

Na razie próbuję zrobić mechanikę, dziś okazało się że w sedanie też mam zaciski 262 i nie mam skąd przełożyć :( Skąd wziąć zaciski żeby było jak najbardziej plug&play?
davidlive - Wto Kwi 03, 2012 21:23

z legend , albo z 620 ti
Yog-Sothoth - Wto Kwi 03, 2012 21:29

A takie z 827 z 91r. podejdą?


davidlive - Czw Kwi 05, 2012 18:50

w 800 jest różnie , w wersji turbo były np: 260 oraz 282

dowiedz sie jaki tam jest rozmiar i raczej nie będzie kłopotu tak myślę

greg-si - Czw Kwi 05, 2012 19:06

Yog-Sothoth napisał/a:
A takie z 827 z 91r. podejdą?

Na 99% są to 262mm.

dobryziom - Pią Kwi 06, 2012 12:42
Temat postu: Re: R800 coupe turbo + hamownia :)
wynik na prawdę dobry jak na te lata... straty najprędzej na wydechu, dolocie sprawdź szczelność całego układu... jak nie masz poważnych wycieków to silnika bym nie otwierał. Ewentualnie popraw wydech włóż sportowa wkładkę o lepszym przepływie powietrza oraz możesz trochę podnieść doładowanie grubsze mody pociągają za sobą zew. kompa oraz zmianę sprężarki itd...
Vito_ - Pią Kwi 06, 2012 19:32

Ładny wynik, zwłaszcza Nm. Jak skończę remonty mojego Tomcata też podjade na hamownie, taki wynik byłby całkiem niezły :smile:
Yog-Sothoth - Sob Kwi 07, 2012 17:34

Dzięki za info, zacznę pewnie od wkładki, wywalenia kata i sprawdzeniu wydechu, choć docelowo bym chciał wymienić całość na custom, 2,5" będzie chyba odpowiedni pod kątem przyszłościowych modów.
dobryziom - Sob Kwi 07, 2012 17:56

w 220 turbo seryjnie jest 2,5 cala wiec w 820Ti chyba też :)
Wojtek88 - Nie Kwi 08, 2012 17:58

Yog-Sothoth napisał/a:
Dzięki za info, zacznę pewnie od wkładki, wywalenia kata i sprawdzeniu wydechu, choć docelowo bym chciał wymienić całość na custom, 2,5" będzie chyba odpowiedni pod kątem przyszłościowych modów.


Jak chcesz dalej modzić to auto to zastanów się nad większym wydechem, kwasiak fajna sprawa ;)

dobryziom - Nie Kwi 08, 2012 20:53

Wojtek88 napisał/a:

Jak chcesz dalej modzić to auto to zastanów się nad większym wydechem, kwasiak fajna sprawa ;)


a po co większy nie sadze żeby łamał granice 400 kunia :)

Yog-Sothoth - Pon Kwi 09, 2012 12:05

Jak 2,5" starczy na mody do 300KM max to zmieniać nie ma sensu, tylko trzeba jeszcze sprawdzić co tam jest pod spodem ;)
Vito_ - Nie Maj 27, 2012 10:33

dobryziom napisał/a:
w 220 turbo seryjnie jest 2,5 cala wiec w 820Ti chyba też :)


Wcale nie 2.5" tylko 2.4" jeśli chodzi o 220 turbo :razz:

Wojtek88 - Sob Lip 07, 2012 10:45

To na jaką średnicę zmienić wydech w Tomciu? Ten odcinek przed katalizatorem jest węższy tak? Już się gubię :oops:
Yog-Sothoth - Nie Lip 22, 2012 22:38

A zaciski z Prelude, np. takie podejdą?
http://allegro.pl/zaciski...2506827848.html