Zobacz temat - [R75] tarcze hamulcowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] tarcze hamulcowe

grota10 - Wto Kwi 17, 2012 16:04
Temat postu: [R75] tarcze hamulcowe
Do jakiej minimalnej grubosci mozna przetoczyc tarcze hamulcowe wentylowane? Ma moze ktos wiedze na ten temat,nie moge znalezc,albo nie umie szukac.
jesse - Wto Kwi 17, 2012 16:19

minimalna grubosc po przetoczeniu to 19mm

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2012 16:19 ]
tyl 8mm

TomaszM - Wto Kwi 17, 2012 16:47

To nie jest minimalna grubość po przetoczeniu, tylko minimalna w ogóle. Jeśli po przetoczeniu będzie miała 19mm to śmietnik, bo nie można schodzić poniżej tej granicy = czyli nie można już zakładać tego na auto. Tarcza po przetoczeniu żeby zużyć 1 komplet klocków powinna mieć więc ok. 20 mm na przodzie i 9 mm na tyle.
19 mm przód i 8 mm tył to wartości graniczne i przy nich trzeba wymienić tarcze na nowe.

jesse - Wto Kwi 17, 2012 17:06

a gdzie przeczytales ze tarcze 19 mm nie wolno zakladac ponizej tej wartosci dopiero smietnik
TomaszM - Wto Kwi 17, 2012 17:28

Minimalna grubość tarczy hamulcowej = 19mm
Nie po przetoczeniu, tylko w ogóle.

jesse napisał/a:
ponizej tej wartosci dopiero smietnik

tak, czyli 18,99999999(...) ;)

SeniorA - Wto Kwi 17, 2012 17:34

jesse napisał/a:
a gdzie przeczytales ze tarcze 19 mm nie wolno zakladac ponizej tej wartosci dopiero smietnik

RAVE :
Disc diameter:
 Front 284 mm (11.18 in)
 Rear 280 mm (11.10 in)
Front disc minimum thickness:
 New (nominal) 21.9 mm (0.86 in)
 Service limit 19.0 mm (0.75 in)
Rear disc thickness:
 New 9.8 mm (0.39 in)
 Service limit 8.0 mm (0.31 in)

jesse - Wto Kwi 17, 2012 17:35

w twoim tlumaczeniu tak sobie przetlumaczyles konkrety
TomaszM - Wto Kwi 17, 2012 17:36

Na przykładzie Vectry którą kiedys mialem:
http://vectra-unlimited.pl/jpg/porady/ham.html
jak widać, grubość po przetoczeniu = grubość graniczna + 1 mm

jesse - Wto Kwi 17, 2012 18:14

Service limit 19.0 mm plus 1mm na klocki :mrgreen:

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2012 18:14 ]
podajesz od vectry a to nie roverek 75

grota10 - Wto Kwi 17, 2012 19:00

czyli jesli moje po przetoczeniu beda mialy 19mm(bo tyle wyjdzie) to lepiej nie zakladac? Nowa ma chyba 21mm czyli po 260tys przebiegu wytarla sie 1,5 mm,to mysle ze jeszcze jedne klocki dala by rade wytrzymac,Ja tez nie wiem jak to rozumiec ze, zeby bylo mozna zalozyc musi miec min 19mm,czy te 19mm juz dyskwalifikuje do dalszej eksploatacji.Spory wydatek na raz za komplet nowych.
sash997 - Wto Kwi 17, 2012 19:44

myśle że jak bedą mieć te 19 to sie nie rozlecą...tym bardziej jeśli jeździsz oszczędnie (nie grzejesz tarcz do fioletu ), pewnie tylko bardziej podatne na wyginanie będą więc uważać na głębokie kałuże :mrgreen:
TomaszM - Wto Kwi 17, 2012 20:31

Zastanówmy się tylko czy chcesz usłyszeć tak jak jest naprawdę, czy tak jak jest dla Ciebie wygodniej. Bo jesli chcesz usłyszeć "nie kupuj nowych tarcz", to daj znać - napiszemy to, ale na Twoje własne ryzyko.

Ja Ci mówię jak jest naprawdę. 19mm to jest ostateczna dolna granica do jakiej bezpiecznie można eksploatować tarczę, a nie liczba, przy której zakładasz jeszcze klocki i robisz kolejne 50 tys km. Wartość 19,0 eliminuje tarcze z eksploatacji definitywnie. Nawet jeśli teoretycznie da się na niej "spokojnie" (?) jeździć - bo nigdy nie wiesz jak długo i czy nie o 1 kilometr ZA długo...

Jestem po tygodniowym szkoleniu z układów hamulcowych, producenci prowadzą badania wytrzymałościowe ustalając tego typu granice, każdy może je naginać (a nóż się nic nie stanie), warto znać tylko cenę - zdrowie lub życie. Nie wiem czy warto oszczędzać na hamulcach i interpretować wartości "pod siebie jak wygodniej". Przekazałem wiedzę i daję Ci 100% gwarancję, że jest to wartość końcowa, graniczna, dyskwalifikująca tarczę z użytku. A zrobisz jak uważasz ;)

grota10 napisał/a:
Nowa ma chyba 21mm czyli po 260tys przebiegu

Nowa ma 22 mm. Chcesz reanimować tarcze po 260 kkm? nie są one chyba aż takie drogie, żeby tłuc je przez pół miliona przebiegu?

jesse napisał/a:
podajesz od vectry a to nie roverek 75

czytać umiemy? przecież napisałem, że to od Vectry.
Chodzi o pokazanie różnicy, że wartość graniczna, a dopuszczalna wartość po przetoczeniu, to dwie różne wartości.



Szerokiej drogi ;)
http://fiatpunto.com.pl/l...b43b9c03106.jpg
http://img331.imageshack....pa230072ba1.jpg
http://wd3.photoblog.pl/p1/9D/A6/2146832.jpg
http://www.mondeoklubpolska.pl/fart/65/foto11.JPG

jesse - Wto Kwi 17, 2012 20:56

TomaszM, sobie wymieniaj na nowe a chlopak sie pytal czy przy 19 mm mozna zalozyc wiec mowie ze mozna

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2012 20:56 ]
ni
TomaszM napisał/a:
http://fiatpunto.com.pl/l...b43b9c03106.jpg
http://img331.imageshack....pa230072ba1.jpg
http://wd3.photoblog.pl/p1/9D/A6/2146832.jpg
http://www.mondeoklubpolska.pl/fart/65/foto11.JPG


zeby doprowadzic tak tarcze to trzeba ja niezle przegrzac i nowa mozna tak zalatwic

TomaszM - Wto Kwi 17, 2012 21:18

jesse napisał/a:
TomaszM, sobie wymieniaj na nowe a chlopak sie pytal czy przy 19 mm mozna zalozyc wiec mowie ze mozna

Łyse opony też można założyć ;) więc mówię że można.
Grunt to zachować rozsądek i nie próbować być mądrzejszym od tych, co nam te Roverki skonstruowali ;)
Szerokości wszystkim, rozłączam się :)

SeniorA - Wto Kwi 17, 2012 21:25

grota10 napisał/a:
po 260tys przebiegu wytarla sie 1,5 mm
przy tym przebiegu to już jest chyba trzeci komplet tarcz.
michalie - Wto Kwi 17, 2012 21:35

Panowie widziałem kiedyś u kumpla w punciaku przednie tarcze niewentylowane dosłownie 4mm jak to zobaczyłem to sie oboma nogami przeżegnałem, wydaje mi sie że dzieki temu ze zaciski nie były pozapiekane i klocki równo dociskały do tarczy to one nie popękały.
jesse - Wto Kwi 17, 2012 21:53

TomaszM napisał/a:
Grunt to zachować rozsądek i nie próbować być mądrzejszym od tych, co nam te Roverki skonstruowali

pompke tez nam skonstruowali i sie nadaje do ....

grota10 - Sro Kwi 18, 2012 20:49

Pogrzebalem troche w necie i wyczytalem ze według wszelkich prawidel i zalecen specjalistow od ukladow hamolcowych tarcze hamulcowe mozna stoczyc po 1mm na strone on wymiaru nominalnego,czyli w sumie 2mm z grubosci od wymiaru fabrycznego,ponizej jest juz niebezpiecznie. Jesli nowa tarcza ma 22mm to niestety ku mojemu niezadowoleniu TomaszM ma racje.Zdejme kola i pomierze,a nawet sam wrzuce na tokarke i zobacze co z tego wyjdzie,bo sam moge to zrobic.Grubosci z przodu jak i z tyl sa takie same? Dziekuje wszystkim za rady.
TomaszM - Czw Kwi 19, 2012 08:55

grota10 napisał/a:
Grubosci z przodu jak i z tyl sa takie same?

Nie, z tyłu wartość graniczna to 8 mm, czyli po przetoczeniu dobrze by było jak zostanie ok 9 mm ;)

Kamil79 - Czw Kwi 19, 2012 09:12

To co czytam to jakiś kosmos, ludzie jak można tak zaniedbywać własne bezpieczeństwo i przetaczać tarcze gdy nowe kosztują 350 zł ( ATE ). Może zaraz zaczną się pojawiać tematy typu " jak przynitować nowe okładziny" lub " jak dospawać blachę do klocka żeby był grubszy bo jeszcze 1,5 mm zostało i chce dojeździć". No offence ale wydaje mi się że na takich rzeczach jak układ hamulcowy oszczędzać nie można.

ate http://allegro.pl/listing...ze+ate+rover+75
budżetowe http://allegro.pl/tarcze-...2231247402.html
http://allegro.pl/tarcze-...2241524693.html

grota10 - Czw Kwi 19, 2012 17:02

Przetaczanie tarcz to nie jakis kosmos,od zawsze sie to robilo.Problem w tym do jakiej minimalnej grubosci mozna to robic by bylo jeszcze bezpiecznie i tego chcialem sie dowiedziec.Przy kazdej wymianie klockow,jesli sa spore rysy zaleca sie przeszlifowac lub przetoczyc tarcze.Raczej sie nie zaklada nowych klockow na nierowne tarcze bo efekt hamowania bedzie kiepski,a przy kazdej wymianie klockow,zmieniac tarcze to dopiero kosmos :wink: Ale dzieki za stronke,skorzystam
gustav.pl - Czw Kwi 19, 2012 20:46

grota10 napisał/a:
Przy kazdej wymianie klockow,jesli sa spore rysy zaleca sie przeszlifowac lub przetoczyc tarcze.

Chyba przy zwichrowanych tarczach wskazane jest przetoczenie. A czy te rysy, to nie są pęknięcia?

grota10 - Czw Kwi 19, 2012 21:03

rysy mam na mysli nie rowna powierzchnie na calym obwodzie tarczy spowodowane tarciem klockow o tarcze przy hamowaniu. Zawsze powstaja nierownosci po dluzszej eksploatacji.Po przeszlifowaniu,lub przetoczeniu jest gladka jak nowy klocek.