Zobacz temat - [r 200 vi 99] wymienić pompę wody?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r 200 vi 99] wymienić pompę wody?

wcinek - Pon Cze 25, 2012 18:29
Temat postu: [r 200 vi 99] wymienić pompę wody?
Witam Wszystkich?

Na początku zaznaczam ze przeszukalem forum zanim postanowiłem założyć temat.

Chce wymienić w swoim roverku rozrząd. Samochód ma przejechane 115 tyś. Rozrząd według info z ASO wymienia się co 100 tyś. więc przyszedł czas.
Zamówiłem właśnie cały komplet bez pompy wody i dzisiaj przeglądajac forum dowiedziałem się, że vvc ma drugi pasek:) bede musiał domówić tylko nie wiem czy coś z tego będzie bo w sumie powinien mechanik w sklepie od razu takie rzeczy wiedzieć.

Pytanie brzmi czy wymieniać pompę wody? słyszałem, że pompę wymienia się co 200 tyś. Wyczytałem również ze pompa nie jest napędzana rozrządem...czy to oznacza że w razie awarii pompy silnik nie ulegnie uszkodzeniu? Czy w takim razie moge zaryzykować i nie wymieniać pompy?

leszczu - Pon Cze 25, 2012 18:32

Wymieniaj pompę od razu. :wink: Potem ci zacznie cieknąć i trzeba znowu całość rozbierać.
wcinek - Pon Cze 25, 2012 18:36

leszczu napisał/a:
Wymieniaj pompę od razu. :wink: Potem ci zacznie cieknąć i trzeba znowu całość rozbierać.


Heh to ja wiem, że najlepiej wymienić:) ale powiedz mi co ile się powinno wymieniac pompe? co 200 tyś czy razem z rozrządem? i co w razie awarii pompy?

flapjck1 - Pon Cze 25, 2012 18:43

pompa wody JEST napedzana paskiem rozrzadu, zasadniczo powinna wytrzymac do 200 tys ale ja bym nie ryzykowal na twoim miejscu, koszt to tylko jakies 150 pln a ew. konsekwencje powazne
leszczu - Pon Cze 25, 2012 18:44

Prawidłowo, pompę wymienia się razem z rozrządem.
wcinek napisał/a:
i co w razie awarii pompy?

W razie awarii, to niema przepływu płynu w silniki, co za tym idzie, silnik się gotuje, idąc dalej, uszczelka pod głowicą pada. Wymieniając uszczelkę musisz rozbierać rozrząd, więc i tak na to samo wychodzi. :grin:

wcinek - Pon Cze 25, 2012 18:51

flapjck1 napisał/a:
pompa wody JEST napedzana paskiem rozrzadu, zasadniczo powinna wytrzymac do 200 tys ale ja bym nie ryzykowal na twoim miejscu, koszt to tylko jakies 150 pln a ew. konsekwencje powazne


150 zeta + rozumiem nowy płyn chłodniczy??? czy tez można "złapać" stary? :razz:
Skoro pompa jest napędzana paskiem to znaczy ze oprócz niebezpieczeństwa przegrzania silnika może coś przeskoczyć w rozrządzie i uszkodzić silnik (np. powyginać zawory?)

brkzzz - Pon Cze 25, 2012 21:08

Jeśli masz w miarę świeży płyn i sprawny układ to bym tylko dolał tyle co ubędzie podczas wymiany. 90% płynów na rynku jest na glikolu etylowym i nawet jeśli nie jest to napisane na etykiecie można je wszystkie mieszać ze sobą. Świeży to dla mnie <0,5 roku, zresztą widać po barwie i ogólnym zasyfieniu w zbiorniczku.

Co do pompy, wymieniaj i to bez zastanowienia. Pompa wytrzymuje max te 200 tys., ale nigdy nie masz pewności ile naprawdę samochód ma przejechane, bo domyślam się, że nie posiadasz go od nowości?

wcinek - Pon Cze 25, 2012 21:20

ok dzieki za wszystkie porady.
Mam jeszcze jedno pytanie...czy to prawda, ze do silników vvc trzeba dobrego mechanika bo można spiepszyc wymianę rozrządu?

flapjck1 - Pon Cze 25, 2012 22:18

przesada :) ale myslec trzeba i nie wszystko na raz, niech najpierw zepnie przod potem tyl niech robi
wcinek - Sro Lip 04, 2012 19:26

Odebrałem dzisiaj samochód od mechanika. Wymienialem dwa paski rozrządu i pompe wody. Auto ma przejechane 115 tyś. Mechanik stwierdzil ze paski były niedawno wymieniane co można stwierdzic na podstawie ich stanu. Wiec nic już z tego nie kumam. Auto ma oryginalny przebieg. ASO wymienia paski co 100 tyś. Więc ktoś tu nie ma racji - albo mechanik sie na tym nie zna (ktos mi kiedys powiedzial ze pasek nowy a po przejechaniu 100 tys. wygladają tak samo) albo mój rover nie ma oryginalnego przebiegu. Jest jeszcze jedna możliwość...w Szwajcarii (bo z tego kraju pochodzi rover) robi się przeglady częściej ?:/
Adrian - Sro Lip 04, 2012 19:39

Wierzysz, że 13 letni samochód będzie miał 115 tyś przebiegu? Ja nie. :razz:
Kozik - Sro Lip 04, 2012 19:51

Adrian napisał/a:
Wierzysz, że 13 letni samochód będzie miał 115 tyś przebiegu? Ja nie. :razz:


ja też nie ;)

wcinek, witam Ziomka :)

wcinek - Sro Lip 04, 2012 20:22

Heh no witam :)

Już myślalem, że jestem jedyny w okolicy .... :cool:

[ Dodano: Sro Lip 04, 2012 20:22 ]
A czy dało się to jakoś sprawdzić, że paski są jeszcze dobre?

Kozik - Sro Lip 04, 2012 20:31

wcinek napisał/a:
A czy dało się to jakoś sprawdzić, że paski są jeszcze dobre?


jak były napisy to mogły być mało używane ale ja parę pasków już wymieniałem i po przebiegach rzędu 50tys napisy dalej były
wg mnie tylko mocno wyczochrane paski można stwierdzić że mają duży przebieg (zwykle jest mocno przegięty) ewentualnie może być tak że pasek jest kiepski i ma ślady zużycia

PTE - Czw Lip 05, 2012 10:21

Nawet jeśli przebieg jest prawdziwy, to paski mogły zostać wymienione ze względu na upływ czasu (MG Rover zalecał ich wymianę co 6 lat).

Ja wymieniając rozrząd nie wymieniłem pompy (mechanik twierdził, że jest w idealnym stanie) i po 20 tys. km zaczęła przeciekać, w związku z czym znowu wszystko trzeba było rozbierać. Jako że od poprzedniej wymiany minęły 4 lata, ponownie wymieniłem też pasek i napinacz.

wcinek - Czw Lip 05, 2012 15:09

PTE napisał/a:
Nawet jeśli przebieg jest prawdziwy, to paski mogły zostać wymienione ze względu na upływ czasu (MG Rover zalecał ich wymianę co 6 lat).

Ja wymieniając rozrząd nie wymieniłem pompy (mechanik twierdził, że jest w idealnym stanie) i po 20 tys. km zaczęła przeciekać, w związku z czym znowu wszystko trzeba było rozbierać. Jako że od poprzedniej wymiany minęły 4 lata, ponownie wymieniłem też pasek i napinacz.


To mnie pocieszyłeś. Z tego co napisałeś to dobrze zrobiłem, że wymieniłem komplet (paski + pompa). Od sprowadzenia samochodu do Polski właśnie minęło 4 lata, a nie wiadomo ile jeździł jeszcze za granica po wymianie. Wkurza mnie po prostu taka sytuacje, kiedy człowiek inwestuje prawie 500 zeta na wymiene rozrządu a tu Ci mechanik po wyszystkim mówi, że ten rozrzad przejechał by jeszcze sporo kilometrów.... skąd on to wie?...

Kozik - Czw Lip 05, 2012 15:57

wcinek napisał/a:
że ten rozrzad przejechał by jeszcze sporo kilometrów.... skąd on to wie?...


wiedzieć może ale jak Ci się zerwie pasek to on odpowiedzialności nie weźmie ;)

Adrian - Czw Lip 05, 2012 16:44

wcinek napisał/a:
Wkurza mnie po prostu taka sytuacje, kiedy człowiek inwestuje prawie 500 zeta na wymiene rozrządu
Wolałbym wydać teraz 500 PLN, niż później 1500 na naprawę głowicy rozwalonej przez pęknięty pasek... :wink:
wcinek - Pią Lip 06, 2012 18:15

Nie chce zakładać nowego tematu ponieważ jest on poniekąd związany z pompą wody, a dokładnie to mam problem z wyciekającym płynem chłodniczym. Krótko mówiac jak doleje do max to po tygodniu juz jest na min. i tak sie utrzymuje przez dłuższy czas potem spada poniżej. Najszybciej ubywa w przedziale max/min. Dzisiaj zauważylem ze plyn wycieka (kapie) z przewodu załączonego na zdjęciu... dokłądnie w tym miejscu co zaznaczyłem....jak to naprawić (domowym sposobem :smile: )??


brkzzz - Pią Lip 06, 2012 18:34

Gumowe przewody można doraźnie uszczelnić taśmą montażową (taka mocna srebrna), jak jest to w jakimś kącie to spróbuj silikonem wysokotemperaturowym. Oczywiście wcześniej oczyść podłoże.
wcinek - Pią Lip 06, 2012 18:50

Myślalem bardziej o ściśnięciu przewodu drutem :smile:
leszczu - Pią Lip 06, 2012 19:20

Zmień opaskę. :wink:
zdzichu - Pią Lip 06, 2012 23:41

I skróć trochę przewód. 1 - 1,5cm.
wcinek - Nie Lip 08, 2012 14:40

Po raz kolejny nie chce zakładac nowego posta, a że jest to poniekąd związne ze zmiana rozrządu...do rzeczy. Po wymianie nie dziala mi przedni spryskiwacz, a tył działa:) pompka chodzi bo ja słysze. Mechanik napewno grzebal w tamtej okolicy, nawet sciagal kolo. Czy mogl odpiac jakis weżyk? Prz czym jak wlacze spryskiwac i potrzymam 2-3 minuty to woda nigdzie nie cieknie. Naprawię to sam? co to moż być....

Btw. pompa wody jest nieporównywalnie głośniejsza w porównaniu do starej :???:

leszczu - Nie Lip 08, 2012 14:48

Jeśli nigdzie nie wydać wycieku płynu, to znaczy, że pompka która słychać, nie podaje płynu. Innego wytłumaczenia nie widzę.

[ Dodano: Nie Lip 08, 2012 14:48 ]
wcinek napisał/a:
Btw. pompa wody jest nieporównywalnie głośniejsza w porównaniu do starej :???:

Po czym to stwierdzasz ??

wcinek - Nie Lip 08, 2012 16:08

leszczu napisał/a:
Jeśli nigdzie nie wydać wycieku płynu, to znaczy, że pompka która słychać, nie podaje płynu. Innego wytłumaczenia nie widzę.


No ale na tył podaje!!! są inne przewody?


[ Dodano: Nie Lip 08, 2012 14:48 ]
wcinek napisał/a:
Btw. pompa wody jest nieporównywalnie głośniejsza w porównaniu do starej :???:
Po czym to stwierdzasz ??


Słysze ja na wolnych obrotach jak nie dodaje gazu...

leszczu - Nie Lip 08, 2012 18:08

wcinek napisał/a:
No ale na tył podaje!!! są inne przewody?

Na tył jest oddzielna pompka. :wink:
wcinek napisał/a:
wcinek napisał/a:
Btw. pompa wody jest nieporównywalnie głośniejsza w porównaniu do starej :???:
Po czym to stwierdzasz ??


Słysze ja na wolnych obrotach jak nie dodaje gazu...

Dziwne. Na pewno to pompa wyje ??

wcinek - Nie Lip 08, 2012 21:29

leszczu napisał/a:

Dziwne. Na pewno to pompa wyje ??


Raczej tak, przeciez wymienialem tylko rozrząd a dzwiek jest inny :cool:

[ Dodano: Nie Lip 08, 2012 21:29 ]
A odnośnie spryskiwacza, to aby rozeznać sprawę musze ściagać koło i nadkole ?

PTE - Pon Lip 09, 2012 09:21

wcinek napisał/a:
A odnośnie spryskiwacza, to aby rozeznać sprawę musze ściagać koło i nadkole ?


Tak. Co do nadkola, to wystarczy zdemontować część mocowań aby je odchylić. Miejsca między zbiornikiem a zderzakiem jest wystarczająco dużo, aby sprawdzić połączenia lub wymienić pompki.