Zobacz temat - [620Ti]"strzały" przy skrętach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti]"strzały" przy skrętach

Chudeck - Pią Lip 13, 2012 17:12
Temat postu: [620Ti]"strzały" przy skrętach
a więc jak w tytule, przy skreconych kołach podczas ruszania, albo przy powolnych skrętach słychać właśnie takie metaliczne 'strzały'. doszedłem do tego, ze to przegub, teraz pytanie... zewnętrzny czy wewnętrzny? Prosze o pomoc :)
EE9 - Pią Lip 13, 2012 17:29
Temat postu: Re: [620Ti]"strzały" przy skrętach
Chudeck napisał/a:
a więc jak w tytule, przy skreconych kołach podczas ruszania, albo przy powolnych skrętach słychać właśnie takie metaliczne 'strzały'. doszedłem do tego, ze to przegub, teraz pytanie... zewnętrzny czy wewnętrzny? Prosze o pomoc :)


Zew na 90% te wew psuja sie rzadko

bociannielot - Pią Lip 13, 2012 18:54

Jest dokładnie jak EE9, pisze :ok: .
Chudeck - Sob Lip 14, 2012 18:56

Jest jakis łatwy sposob, zeby sprawdzic, ktora strona jest trafiona? Przy lewym mam, ze tak to ujmę...pękniętą gume :)

Edit: No cóż,okazało się, ze to nie zewnętrzny. Czy te strzały mogą byc spowodowane przez cos innego niz przegub zew/wew? bo za porada 3 mechaników wymienilem przekladnie nie wiem po co, i dobry przegub zewnętrzny na nowy(z wlasnego dochodzenia) :P

[ Dodano: Sob Lip 14, 2012 18:56 ]
up

carlo - Sob Lip 14, 2012 19:32

Mnie nie przychodzi nic innego do głowy jak przeguby zewnętrzne.
Zmieniałem już dwa razy taki sam objaw.

Chudeck - Sob Lip 14, 2012 20:46

problem jest taki, ze przegub został wymieniony, a na pewno nie jest to prawy, bo odgłosy dobiegają wyraźnie z lewej strony. zauważyłem także, ze na postoju przy skręcie lewego koła i ruszeniu samochodu do przodu, wewnętrzny lewy przegub 'przeskakuje' generując podobny dźwięk do tego podczas jazdy. Czyżby wymiana wewnętrznego?
Phillippe - Nie Sie 05, 2012 09:26

Wczoraj wybadalem luz w lewym przegubie wewnetrznym. Czy wewnetrzne przeguby pasuja z innych modeli do 620ti? Moze jakis hondowski podpasuje?
Chudeck - Pon Sie 06, 2012 18:01

Tak, ja mam od hondy, co mnie dziwi,bo skrzynie są inne. Podzwoń po hurtowniach, wyciągnij przegub,policz ilość zębów i Ci dopasują, moj kosztowal 230zł
Marrkus - Wto Sie 07, 2012 21:58

Chudeck napisał/a:
ja mam od hondy, co mnie dziwi,bo skrzynie są inne

Może masz od hondy diesel :D tam były takie same - czasami szybciej dostaniesz część do accorda TDi niż do R600SDI - chodź to to samo...

Chudeck - Sob Sie 11, 2012 12:47

Tylko,że ja posiadam Ti:D
thorm - Sro Sie 15, 2012 12:31

ale skrzynia jest od sdi-tdi tam nie ma skrzyni od benzyniaka i kupuje pod tdi częsci
Phillippe - Sro Sie 22, 2012 20:33

Ale wy niekumaci jesteście, ja pytam o WEWNĘTRZNY, a ci dalej o zewnętrznych. Pozdrawiam
Marrkus - Sro Sie 22, 2012 22:20

Wewnętrzny przegub 600Ti jest taki sam jak w 600 sdi - a ten jest spotykany częściej i łatwiej o części. R600 z silnikiem hondy mają inne skrzynie a co za tym idzie i inne wewnętrzne przeguby. Jako że honda jest nieco popularniejszym autem wspomniałem o przegubie od accorda TDi (ten sam silnik i ta sama skrzynia co w roverach). W zasadzie bym się nie zdziwił gdyby przegub wewnętrzny pasował od jakiegokolwiek Rovera z skrzynią PG1 (czyli taką jaka jest stosowana w dieslach, Ti, VVC i w K-serii 1.8, a i w MG ZS 180...)
Chudeck - Czw Sie 23, 2012 13:09

Usterka została zlokalizowana. Rozsypał się dyfer, nie opłaca sie wymiana samego mechanizmu roznicowego u mechanika, wiec potrzebuje nowej skrzyni. Jaka jest lista modeli posiadających tą skrzynie?
620Ti, każdy 600Sdi,accord w rocznikach 600-ki TDI?

bociannielot - Czw Sie 23, 2012 13:16

Z diesla będą mieć raczej inne przełożenia :roll:
Chudeck - Czw Sie 23, 2012 13:18

a 820ti i 220ti?
bociannielot - Czw Sie 23, 2012 14:27

Chudeck, te raczej spoko będą pasowały
Chudeck - Czw Sie 23, 2012 19:50

To jeszcze czekam na odp w sprawie diesle'a, bo na alledrogo stoi kilka skrzyn i wlasciciel zarzeka sie, ze wejdzie do Ti
greg-si - Czw Sie 23, 2012 20:32

Chudeck, pewnie że wejdzie tylko kwestia jak to będzie jechało.
Nie zapominaj że Ti ma torsen.

Chudeck - Pią Sie 24, 2012 00:02

da sie jakoś z rocznika wywnioskowac jaki typ? :smile: widzialem juz diesle'owskie swapy skrzyn, bo są jeszcze bardziej pancerne, tylko dyfer tez podobno jest ciezko rozłupac, a mnie sie udalo :mrgreen:
bociannielot - Pią Sie 24, 2012 08:33

Chudeck, namachasz sie lewarkiem a nie bedzie to jechało w ogóle - daj sobie spokój z tą od diesel,a PS mi w volvo w skrzyni niby cos telepało fachofcy kazali wyminiac - be skrzynia, po jakims czasie samo sie naprawiło a obstawiano mech. róznicowy
Chudeck - Pią Sie 24, 2012 14:12

Problem w tym, ze samochod juz stoi wybebeszony,a za samą diagnoze, tj. wyciagniecie skrzyni i ogarniecie co pukało musze wydac 350zł :cry:
bociannielot - Pią Sie 24, 2012 14:38

Chudeck, znam ten ból - w poprzednim aucie mi też zwne rzeczy kazali wymieniac a nie zawsze to bylo to co potrzeba...
trza bylo dojechac skrzynie do konca a w miedzy czasie szukac nowej. Tak czys siak jak wrzucisz od klekota to bedzie bez szpery, przelozenia beda do bani i prawdopodobnie bardzo zanizone v max

Chudeck - Pią Sie 24, 2012 16:33

ale wiesz, samochod po prostu przestal jeździc, tak to bym sie za bardzo nie przejał i bym ją zajeździł na amen :mrgreen: oj nie, v maxa sobie odebrac nie dam
davidlive - Pią Sie 24, 2012 18:51

Z diesla nie podejdzie i nie ma gadania, nie jest tez bardziej "pancerna" jak pisałeś , jest w zasadzie identyczna jeśli chodzi o wytrzymałość tyle że nie pracuje pod takimi obciążeniami
Marrkus - Pią Sie 24, 2012 20:56

davidlive napisał/a:
Z diesla nie podejdzie i nie ma gadania, nie jest tez bardziej "pancerna" jak pisałeś , jest w zasadzie identyczna jeśli chodzi o wytrzymałość tyle że nie pracuje pod takimi obciążeniami


W zasadzie czy SDi czy Ti to moment obrotowy powyżej 200Nm także jeśli chodzi o obciążenia to jest podobnie, przełożenia też w sumie są zbliżone w SDi do tych z Ti ale brak torsena to najpoważniejszy brak skrzyni z diesla...

davidlive - Pią Sie 24, 2012 21:05

ale chodzi mi o to jak traktuje się skrzynie w mulastym sdi a zadziornym ti
bociannielot - Sob Sie 25, 2012 10:23

Marrkus, za wuja mi nie powiesz że przełożenia w Ti idą podobnie jak w SDi nie ma bata... Jeszcze nie widziałem klekota żeby miał wystopniowaną skrzynię jak benzynowiec ;
Marrkus - Sob Sie 25, 2012 21:36

bociannielot napisał/a:
Marrkus, za wuja mi nie powiesz że przełożenia w Ti idą podobnie jak w SDi nie ma bata... Jeszcze nie widziałem klekota żeby miał wystopniowaną skrzynię jak benzynowiec ;


Przełożenie główne inne ale reszta identyko (porównując diesla do fredka):


Dla R600
1- 3.157 2- 1.842 3- 1.308 4- 1.033 5- 0.765 główne- 3.938

Też podobnie - zwłaszcza na początku gdzie główną rolę odgrywa moment obrotowy który jest podobny i w SDi i w Ti góra coraz krótsza ale to już ze względu na wyższa moc w Ti.
Żeby była jasność - nie mówię że od diesla pasuje ale że gdyby nie było innej to już lepiej brać tą z diesla