Zobacz temat - Dobroziomowy Tomcat Turbo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - Dobroziomowy Tomcat Turbo

dobryziom - Czw Sie 02, 2012 11:26
Temat postu: Dobroziomowy Tomcat Turbo
• MODEL: Rover 220 coupe Turbo 1996r.

• SILNIK: 2.0T 16v 200KM (seria)
- Świece NGK
- przewody WN NGK
- kopułka/palec
- rozrząd
- nowy alternator
- skrzynia po regeneracji nowe łożyska w oryginale plus olej.
- wszystkie uszczelki uszczelniacze skrzyni oraz silnika
- nowe pierścienie oraz panewki
- głowica: sprawdzenie, planowanie, mycie oraz pełen szlif plus nowe gwinty pod kolektor wydechowy by krasnobrodzka racing
- blok: sprawdzenie tłoków i korb, mycie całości oraz wyważenie dynamiczne wału, koła zamachowego, docisku i koła rozrządu.
- Olej w silniku – valvoline 10w60 co 8tys.
- nowy Akumulatora 60Ah w bagażniku
- sprzęgło spiekowe 4 łapkowe by pl. plac Hellera
- wzmocnione poduszki silnika poliuretan z Olkusza
- zregenerowana i grubsza chłodnica wody

• UKŁAD DOLOTOWY:
- Garrett GT2871R Dual Ball Bearing
- kawał rury z suchym stożkiem Fujita
- blow job Blitz :)

• UKŁAD WYDECHOWY:
- wydech 2,5 cala z kwasówki na dwóch tłumikach przelotowych wszystko pod wymiar łącznie z DP

• ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- nowy akumulator 60Ah w bagażniku na grubych przewodach spawalniczych :)
- zegary APEXI 60mm EGT oraz Boost peak + warning z centralką
- TurboTimer
- EcuMaster DETII
- EBC z Audi RS z zakresem do 2,5 bara

• UKŁAD NAPĘDOWY:
- felgi OZ Ultralaggera 15x7 kupione założone
- opony letnie Yokohama Neova AD08 205/50/15 kupione założone

• ZAWIESZENIE:
- sprężyny -30mm Vogtland
- amorki Koni Sport regulowane
- praktycznie całe zawieszenie przód wahacze sworzenie itd… nowe (plany - poliuretany przód tył)
- rozpórka górna przednia seryjna

• UKŁAD HAMULCOWY:
- zaciski przód Legend 2 tłoczki
- zaciski tył MG ZS180
- tarcze Mintex 282mm/260mm plany (nowe tarcze przód kupione)
- klocki Mintex plany (HPS kupione czekają)
- Przewody hamulcowe w oplocie Goodridge
- calowa pompa z ITR (plany)

• BODY-KIT:
- seria jak bóg przykazał :)

• ŚRODEK:
- choinka o zapachu kokosa :)
- składane głęboki kubełki Recaro plus szelki Takata plany(czekają w garażu)

• CAR-AUDIO:
- coś tam brzęczy


Stage I zakończony w wakacje 2009 roku po zrobieniu wydechu, dolotu oraz zamontowaniu ecu mastera z podkręceniem sprężarki i wystrojeniem zakończony wykresem.



Stage II rozpoczęty po wakacjach 2011 roku. Założenia to pełny remont silnika okazało że głowica jak i blok razem z korbami i tłokami jest w idealnym stanie więc tylko planowanie szlify wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz pierścieni na tłokach oraz panewek. Do tego wyważanie dynamiczne wału oraz wszystkie uszczelki podkładki uszczelniacze oraz pompa wody. Niestety z powodu ciężkiej dostępności oraz późniejszego braku miejsca i czasu do składania projekt się przeciągnął w czasie… Dodatkowo doszło turbo GT2871r oraz nowy alternator, poduszki silnika, sprzęgło spiekowe, wydajniejsza chłodnica wody oraz jakieś poboczne graty :) Ostatecznie silnik został złożony jednak nie wystrojony z braku czasu oraz bieżących drobnych napraw…

Plany na ten rok:
- poprawa hamulców: pompa calowa, zdiagnozowanie problemu z niedziałąjacym ABS oraz nowe klocki HPS – kwestia miesiąca
- nowe opony AD08 – zakładam na dniach
- włożyć kubełki Recaro + szelki
- poliuretany przód tył
- Strojenie po zakończeniu powyższych :)

Jeszcze w starym lakierze na starych kapciach









Fotki auta w nowych kapciach na dniach :)

Fotki gratów

Garrett GT2871R


Splanowany kolektor wydechowy


Spiek 4 łapkowy


Wskaźniki Apexi EGT + Boost


Poliuretanowe poduszki silnika z olkusza


Zregenerowana grubsza chłodnica wody

leszczu - Czw Sie 02, 2012 11:44

Chyba najbardziej doinwestowany Tomcat na forum. :grin:
tronsek - Czw Sie 02, 2012 11:46

Wspaniała fura. Niby nie pozorna, ale niewielu sobie z Nią poradzi. Wielkie :brawa: za wykonanie.
dobryziom napisał/a:
włożyć kubełki Recaro + szelki
:hm: jakoś mi się to nie widzi w Tym autku.
dobryziom - Czw Sie 02, 2012 11:56

tronsek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
włożyć kubełki Recaro + szelki
:hm: jakoś mi się to nie widzi w Tym autku.


Fotele wygladaja tak tylko bez ten czerwonej nitki powinny fajnie wygladać pozatym ekstra trzymanie :)



dodatkowo jeszce fotki AD08 oraz nowy felunek




Wojtek88 - Czw Sie 02, 2012 12:00



mistrzu :mrgreen:

bociannielot - Czw Sie 02, 2012 12:03

Ziom, a na ile myślisz że jak wsio ogarniesz zostanie wystrojony ? ;-)

[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 12:03 ]
Wojtek88, prawidłowa reakcja :mrgreen:

greg-si - Czw Sie 02, 2012 12:04

Nareszcie :)
Czekam na cyfrę jaka wskoczy po ukończeniu modów na ten rok i jak ta pompa 1' pomogła.
Chłodnica na zaś czy grzał się silnik i dlatego wydajniejsza?

Markzo - Czw Sie 02, 2012 12:11

oooo będzie się na kim wzorować :D trzymam kciuki za planowany wyniki ;D oby pękło te 320KM :D zacna fura, licze na spotkanie kiedys ;)
tronsek - Czw Sie 02, 2012 12:16

dobryziom napisał/a:
Fotele wygladaja tak tylko bez ten czerwonej nitki powinny fajnie wygladać
i będą fajnie wyglądać :ok:
Kubełki z szelkami to mi się zawsze kojarzy z czymś takim (foto) i to mi się właśnie nie widzi

dobryziom - Czw Sie 02, 2012 13:07

bociannielot napisał/a:
Ziom, a na ile myślisz że jak wsio ogarniesz zostanie wystrojony ? ;-)


ciężko powiedzić sama spreżarka ma bardzo duże możliwości nawet do 400km jednak ja wole chce zrobić bardzo bezpieczną moc. 300km na przednią ośkę to już bardzo dużo a tyle jest spokojnie do zrobienia. Wszystko zależy od tego jak bedzie reagowało auto w czasie strojenia :)

[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 13:04 ]
greg-si napisał/a:
Nareszcie :)
Czekam na cyfrę jaka wskoczy po ukończeniu modów na ten rok i jak ta pompa 1' pomogła.
Chłodnica na zaś czy grzał się silnik i dlatego wydajniejsza?


pompa calowa musi wskoczyć bo chyba stara 15/16 jak by straciła na wydajności albo po prostu już ten zestaw mi nie starcza :) w połaczeniu z klockami HPS licze na znaczna poprawę. Chłodnica poszła nowa ponieważ stara prawie przeciąłem karcherem w czasie mycia gratów silnika:p ale jak wiadomo pod macha w Tomcacie jak w piekne wiec nie zaszkodzi :)

[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 13:07 ]
tronsek napisał/a:
Kubełki z szelkami to mi się zawsze kojarzy z czymś takim (foto) i to mi się właśnie nie widzi


oj nie tylko takie jak wkleiłem wchodz w gre poza tym musza być składane :)

bociannielot - Czw Sie 02, 2012 14:07

dobryziom napisał/a:
ciężko powiedzić sama spreżarka ma bardzo duże możliwości nawet do 400km jednak ja wole chce zrobić bardzo bezpieczną moc. 300km na przednią ośkę to już bardzo dużo a tyle jest spokojnie do zrobienia. Wszystko zależy od tego jak bedzie reagowało auto w czasie strojenia
no na v40.pl gość miał s40 na 360km wystrojone to na pytanie o trakcję powiedział że już dawno poszła w las :mrgreen: . FWD niezbyt niby wdzięczne, ale jestem dobrej myśli, takie pro oponki tez na pewno pomogą w jej ogarnięciu(trakcji ;) ). Generalnie ta fura to czyste szaleństwo bez względu na ostateczny wynik z hamowni będzie :D . Szacun i przyczepności dużo życzę ziomie ;-) .
dobryziom - Czw Sie 02, 2012 14:11

szpera tu wiele pomaga w ogranieciu mocy plus dobra opona typu semislick chociaż wiadomo ze moc i trzeba dawkować :)
bociannielot - Czw Sie 02, 2012 14:29

dobryziom, no tam też szpera poszła, też Torsen co jest w r - zresztą myślę że podkręcał będziesz z głową i sam ogarniesz najwygodniejszy dla siebie setup ;-) . Potwór nie rover'ek :mrgreen: .
kzrr - Czw Sie 02, 2012 16:41

Pytanie czy kiedyś skończą Ci się pomysły na dalsze mody :D :D :D
dobryziom - Czw Sie 02, 2012 16:44

kzrr napisał/a:
Pytanie czy kiedyś skończą Ci się pomysły na dalsze mody :D :D :D


jeśli zrealizuje to co wyżej to dalszych modów nie będzie :)

Raptile - Czw Sie 02, 2012 18:25

ZIom kiedy atak na 3xx Kunia ;) Furacz wyrywa jajka z moszny ;)
dobryziom - Czw Sie 02, 2012 21:05

Raptile napisał/a:
ZIom kiedy atak na 3xx Kunia ;) Furacz wyrywa jajka z moszny ;)


soon :)

Harry - Czw Sie 02, 2012 21:40

sadze,ze 300km to jest max na przednia os, żeby to sie jeszcze dobrze prowadziło. Focus ST ma chyba 305, jeżeli sie mylę to mnie poprawcie :wink:
dobryziom - Czw Sie 02, 2012 21:47

Harry napisał/a:
sadze,ze 300km to jest max na przednia os, żeby to sie jeszcze dobrze prowadziło. Focus ST ma chyba 305, jeżeli sie mylę to mnie poprawcie :wink:


RS :)

chyba ze wersja RS500 i 350 kucy

ArO - Czw Sie 02, 2012 23:45

tylko ze te fordy maja skomplikowane przednie zawieszenie zeby nie tracic trakcji i nie wylatywac przodem z zakretu : :lol: ) Ford focus rs 2 ma bodajrze rekord Nürburgring w klasie przednionapedowek wiec samo mowi za siebie :razz:
dobryziom - Pią Sie 03, 2012 22:39

i elektroszpere :)

[ Dodano: Pią Sie 03, 2012 22:39 ]
na szybko wieczorem z kalkulatora :)







teraz czas na hamulce klocki już zamówione...

greg-si - Pią Sie 03, 2012 23:15

dobryziom, pod względem wizualnym dla mnie kiszka. No ale kapeć powinien trzymać i być komfortowy. Nic nie drze przy skręcaniu?
tronsek - Sob Sie 04, 2012 07:32

Super felga, ale jednak za mała.
leszczu - Sob Sie 04, 2012 10:16

Na wcześniejszych felgach wyglądał dużo lepiej. :neutral:
dobryziom - Sob Sie 04, 2012 11:42

greg-si napisał/a:
dobryziom, pod względem wizualnym dla mnie kiszka. No ale kapeć powinien trzymać i być komfortowy. Nic nie drze przy skręcaniu?


faktycznie na fotkach to dziwnie wygląda... na żywo trochę inaczej w sensie lepiej chociaż wiadomo 15 to nie 17 :) Za to waga koła z opona mega już po ruszeniu zauważyłem ze auto się wkręca dużo lepiej zero oporów plus klejenie opony marzenie :) Ze skręceniem tak jak przy 17 zero problemów.

bociannielot - Sob Sie 04, 2012 11:52

chłopaki, bo tu ziomowi o osiągi chodziło a nie o wygląd :razz:
flapjck1 - Sob Sie 04, 2012 12:37

eee tam idiotyczny trend, wielkie kola

ja ta uwazam ze ladna 15tka styka ( co prawda ta nie jest ladna ) ale tu chyba bardziej wzgledy praktyczne zadecydowaly :P

Wojtek88 - Sob Sie 04, 2012 13:03

dobryziom napisał/a:
i elektroszpere :)

[ Dodano: Pią Sie 03, 2012 22:39 ]
na szybko wieczorem z kalkulatora :)

[url=http://images46.foto...4dm.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images43.foto...03m.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images42.foto...68m.jpg]Obrazek[/URL]

teraz czas na hamulce klocki już zamówione...


Nie wiedziałem, że kalkulatory mają flesz :D Ziomie dobry kierunek - Function over Fashion! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Spali to laka? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

greg-si - Sob Sie 04, 2012 13:05

Dla mnie wygląd kiszka bo opona szeroka o sporym profilu jak na 205 a do tego 15' i dlatego tak wygląda.
Co do felgi to nie mam żadnych uwag bo mi osobiście się podoba. Lecz tutaj pasuje tak średnio. Tragedii nie ma ale ważne że:
dobryziom napisał/a:
już po ruszeniu zauważyłem ze auto się wkręca dużo lepiej zero oporów plus klejenie opony marzenie

KNA - Sob Sie 04, 2012 14:46

Felgi fajne, tylko też mi się wydają trochę małe, jakby były chociaż 16' to już co innego. Jeżeli chcesz je jeszcze malować na ten ciemny fiolet co pokazywałeś, to wydaje mi się, że może on je zmniejszyć optycznie i dopiero będzie to niefajnie wyglądało.
Raptile - Sob Sie 04, 2012 17:31

Dobrze jest tylko jeszcze z -50 mm w dol ;)
dobryziom - Sob Sie 04, 2012 23:02

bociannielot napisał/a:
chłopaki, bo tu ziomowi o osiągi chodziło a nie o wygląd :razz:


wygląd to drugorzędna sprawa :)

[ Dodano: Sob Sie 04, 2012 22:41 ]
flapjck1 napisał/a:
eee tam idiotyczny trend, wielkie kola

ja ta uwazam ze ladna 15tka styka ( co prawda ta nie jest ladna ) ale tu chyba bardziej wzgledy praktyczne zadecydowaly :P


niby ultraleggery zostały uznane za najładniejsze felgi do Lamborghini ale nie w 15stce :p



[ Dodano: Sob Sie 04, 2012 22:43 ]
Wojtek88 napisał/a:

teraz czas na hamulce klocki już zamówione...


Wojtek88 napisał/a:

Nie wiedziałem, że kalkulatory mają flesz :D Ziomie dobry kierunek - Function over Fashion! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Spali to laka? :rotfl: :rotfl: :rotfl:


niby s3 ale dla mnie to nadal kalkulator :) pewnie jak ruszę powyżej 4 tys. to tak ale jeszcze nie próbowałem najpierw strojenie a one już blisko.

[ Dodano: Sob Sie 04, 2012 22:46 ]
greg-si napisał/a:
Dla mnie wygląd kiszka bo opona szeroka o sporym profilu jak na 205 a do tego 15' i dlatego tak wygląda.
Co do felgi to nie mam żadnych uwag bo mi osobiście się podoba. Lecz tutaj pasuje tak średnio. Tragedii nie ma ale ważne że:
dobryziom napisał/a:
już po ruszeniu zauważyłem ze auto się wkręca dużo lepiej zero oporów plus klejenie opony marzenie


zaraz wkleję fotki z dzisiaj wygląda to zupełnie inaczej na wczorajszych na prawdę dziwnie to wyszło?

[ Dodano: Sob Sie 04, 2012 22:46 ]
KNA napisał/a:
Felgi fajne, tylko też mi się wydają trochę małe, jakby były chociaż 16' to już co innego. Jeżeli chcesz je jeszcze malować na ten ciemny fiolet co pokazywałeś, to wydaje mi się, że może on je zmniejszyć optycznie i dopiero będzie to niefajnie wyglądało.


jednak nie maluje na pewno nie w tym sezonie...

[ Dodano: Sob Sie 04, 2012 22:47 ]
Raptile napisał/a:
Dobrze jest tylko jeszcze z -50 mm w dol ;)


hehe i miską po asfalcie :)

[ Dodano: Sob Sie 04, 2012 23:02 ]
również na szybko i również z kalkulator sorry ale nie potrafię robić fotek... pewnie jak by to zrobił Markzo język na podłogę ale musi na razie wystarczyć :)




Wojtek88 - Sob Sie 04, 2012 23:11

Sleeper i tak powinno być zawsze ;)
Vito_ - Wto Sie 07, 2012 18:17

Ładny sleeper :) A też planowałem ultraleggery, jak zdobędę będą wyglądać jak bliźniaki ;)

Jak wrażenia z advanów? Ja z R1R jestem zachwycony. Co do setupu silnika mam dwa pytania, jakiej wydajności masz wtryski i z czego wzięte, jaka pompa paliwa?

Dużo trzeba się namęczyć z tymi hamulcami z ZS180 na tył? Bo przód już też mam 282 :wink:

dobryziom - Pon Sie 27, 2012 13:47

Vito_ napisał/a:

Jak wrażenia z advanów? Ja R1R jestem zachwycony. Co do setupu silnika mam dwa pytania, jakiej wydajności masz wtryski i z czego wzięte, jaka pompa paliwa?

Dużo trzeba się namęczyć z tymi hamulcami z ZS180 na tył? Bo przód już też mam 282 :wink:


Advany rewelacja bardzo twarda scianka boczna i super klejenie chyba jedna z lepszych opon semi slick z jaka mialem doczynienia. Wtryski seria 444cc a pompa walbro 255.

Heble tył takze P&P :)

[ Dodano: Sro Sie 08, 2012 15:38 ]
nowe tarcze i klocki HPS zakupione, ABS wykryłem już przyczyne padł moduł :( ale juz jedzie drugi na podmiankę :) coraz bliżej do strojenia.



[ Dodano: Pon Sie 13, 2012 12:10 ]
klocki i tarcze założone plus sprawdzone nasmarowane zaciski :) docieranie zobaczymy czy wleci wieksza pompa czy nie bedzie potrzeby?!

wleciał też nowy uzywany modół ABS niestety bez zmian walcze dalej chociaz nie mam juz pomysłu:/ moze pompa padła...

[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 13:47 ]
walki z ABS ciąg dalszy znalazłem elektryka który naprawde ogrania temat nie jak inni psełdo fachowcy... sprawdziliśmy juz praktycznie wszystko... łacznie z tym że pozyczyłem wczoraj od Wojtka za co wielkie dzięki moduł od niego żeby wykluczyć możliwość uszkodzonego nowego-używanego modułu. Niestety szukamy dalej ja trace nadzieje ale elektryk powiedział ze bedzie szukał aż znajdzie... walczymy !! !

w weekend zmiana starej rzekomo krzywej piasty plus odpowietrzanie układu...

Wojtek88 - Pon Sie 27, 2012 22:25

Trzymam kciukory, za moduł nie ma sprawy, módl się o moje węże :P Może kiedyś zobaczę na żywo to auto :roll:
Raptile - Wto Sie 28, 2012 16:49

Widze ze dobry ziom sie zbroji w koncu na nasz wyscig, i dobrze bo nie mam juz kogo killować ;)
Yog-Sothoth - Wto Sie 28, 2012 17:09

Z tobą to i po modach nie ma szans :)
dobryziom - Wto Sie 28, 2012 18:38

kurcze to chyba odpuszczam projekt... :razz:
Yog-Sothoth - Sro Sie 29, 2012 10:04

Jedyna opcja to sprzedaż R i kupno jakiegoś VW w tedeiku.
dobryziom - Sob Wrz 01, 2012 21:33

coraz bliżej celu :)

dzisiaj zrobione:

- wymiana piasty faktycznie miała bicie... teraz jest już idealnie :)
- wymieniony płyn na świeży taki jak był Motul RBF 660
- wymienione oba cukierki tylne bo były już lekko zmęczone.
- do tego zbieżność i ustawienia koła przód - tył
- zaspawanie mikro dziurki od przewodu wodnego
- odgrzybienie i nabicie klimy

dzisiaj dużo do przodu poszło. Zawieszenie igła to samo hamulce łamie kark blokuje koła moment.

Markzo - Nie Wrz 02, 2012 08:04

a jak sprawa z ABSem? dalej żadnego śladu awarii?
dobryziom - Nie Wrz 02, 2012 09:41

od wtorku znowu oddaje do elektryka i będzie walczył dalej chociaż brak już pomysłów z mojej strony...
Markzo - Nie Wrz 02, 2012 10:35

a wiązka sama w sobie?
dobryziom - Nie Wrz 02, 2012 15:12

też oki :/
Szymon199010 - Pon Wrz 03, 2012 21:27

A możesz opisać dokładnie co się dzieje z abs-em.
Kontrolka świeci non stop czy raz na jakiś czas czy wogule?

dobryziom - Wto Wrz 04, 2012 09:25

Szymon199010 napisał/a:
A możesz opisać dokładnie co się dzieje z abs-em.
Kontrolka świeci non stop czy raz na jakiś czas czy wogule?


Po odpaleniu kontrolka się palii nie gaśnie... wszystkie czujniki posprawdzane, moduł także, pompa ABS działa. Wygląda to tak że podzespoły działają a jednak pali się kontrolka i ABS się nie załącza... zagadka...

Szymon199010 - Wto Wrz 04, 2012 16:03

Miałem podobne przypadki ale kontrolka zapalała się co jakiś czas nie od razu po odpaleniu i winny był regulator napięcia w alternatorze. Było za duże napięcie w układzie abs i wywalało kontrolkę.
Może sprawdź napięcie na alternatorze tylko obserwuj je przez dłuższą chwilę czy nie ma zawahań.
Albo skoro mało jeździsz tym autem (gdzieś wyczytałem to na forum) to może masz za małe napięcie w układzie i może przez to wywala błąd.

dobryziom - Wto Wrz 04, 2012 16:11

to już sprawdzalismy i też lipa...
Vito_ - Sro Wrz 12, 2012 15:21

Jakieś postępy w kwesti strojenia?
dobryziom - Sro Wrz 12, 2012 15:28

na razie brak walczę nadal z ABS a w międzyczasie musiałem wymontować alternator nówkę sztukę który ma pół roku bo okazało się ze ma wadę fabryczną nie ładuje stąd ostatnio problem z rozładowującym się akumulatorem... nic dziwnego jak nic go nie ładowało a tylko pobierało :) Z dobrych informacji to reklamacja rozpatrzona pozytywnie i altek już do mnie jedzie w weekend montaż i może postęp w sprawie ABS a później tylko jeden wieczór na strojenie + hamownia.

w miedzyczasie szukam okazji na akumulator żelowy...

flapjck1 - Sro Wrz 12, 2012 15:56

jak nie miales ladowania to moze byc przyczyna niedomagania ABS
dobryziom - Sro Wrz 12, 2012 16:03

też o tym pomyślałem tylko że problem zaczął się już na poprzednim alternatorze... a jego wymieniłem z powodu wyjącego łożyska... więc raczej nie to. Chociaż kto wie może ruszy bo dopiero później została tez przejrzana cala instalacja, wyczyszczona, pryśnięta środkiem przewodzącym, wyczyszczone pierścienie oraz czujniki. W weekend podłączę a nóż widelec lampa zgaśnie… jak nie szukam dalej.

alternator wymieniony jednak ABS nada się świeci :(

Vito_ - Czw Paź 04, 2012 17:48

Jakieś postępy ostatnio ?
dobryziom - Czw Paź 04, 2012 18:54

jest postęp wczoraj zamówiłm moduł o numerach identycznych jak mój wreszcie po miesiacu poszukiwać :) więc jest szansa ze w przyszłym tyg. zamkne temat :) Mam też zamiar sie już umówic na strojenie wiec juz niedługo wykres i koniec projektu :)
Pyros - Sro Paź 17, 2012 18:24

No to czekam z niecierpliwością :D
U mnie jeszcze daleka droga. Póki co na 0.7bara i przy Afr=13.5 wypluło 227koni i 317niuta. Czekam na wydajniejszą pompę paliwa, bo ta już nie wyrabia wtedy trzeba zwiększyć doładowanie, i wyregulować afr i jeszcze raz na hamownie. A na wiosnę, zakładam ecumastera i w wówczas zacznie się zabawa ;)

dobryziom - Sro Paź 17, 2012 19:54

miałem stroic auto w tym tyg. jednak cały czas w rozjazdach i nie ma kiedy... :( ciekawy wynik wklej wykres :)
Wojtek88 - Sro Paź 17, 2012 20:01

Pyros napisał/a:
No to czekam z niecierpliwością :D
U mnie jeszcze daleka droga. Póki co na 0.7bara i przy Afr=13.5 wypluło 227koni i 317niuta. Czekam na wydajniejszą pompę paliwa, bo ta już nie wyrabia wtedy trzeba zwiększyć doładowanie, i wyregulować afr i jeszcze raz na hamownie. A na wiosnę, zakładam ecumastera i w wówczas zacznie się zabawa ;)


Oby skrzynia wytrzymała :<

Markzo - Sro Paź 17, 2012 23:10

Pyros napisał/a:
Póki co na 0.7bara i przy Afr=13.5 wypluło 227koni i 317niuta.

na ori T25? czym stroiłeś? dawaj wykresa :D

Pyros - Nie Paź 21, 2012 14:58

Nie, na GT28RS, strojone jeszcze niczym nie było, tylko mbc, i regulator ciśnienia paliwa. Świnia dopiero na wiosne zostanie założona i wtedy konkretne strojenie na +1bar. Wszystko wyjdzie przy strojeniu ;)
dobryziom - Pon Paź 22, 2012 09:20

Wrzucaj wykres :)
Markzo - Pon Paź 22, 2012 10:14

czyli jednak wrzucenie regulatora nie jest takie głupie ;) jakiego uzyłeś? i na ile zmieniłeś ciśnienie? i 2gie pytanie, jakie ciśnienie daje pompa z turbo? bo ja mam dalej pompe z KV6...3,5bara max. ciśnienia daje.
dobryziom - Sob Lis 24, 2012 11:48

z nowości:

udało się wreszcie wystroić samochód jednak nie jest tak kolorowo... powrócił temat intercoolera... jego wydajność jest zdecydowanie za mała przez co nie można wykorzystać potencjału nowej sprężarki - trzeba było cofać zapłon, zmniejszyć doładowanie żeby nie było stukowego. Co w rezultacie pokazało na hamowani identyczny wynik jak poprzednio.

Wnioski koniecznie montaż nowego większego IC bo warto wykorzystać potencjał GT2871r.

Plan był żeby zrobić tak jak poniżej







ale niestety w wersji z klimą alternator jest wyżej ponieważ pod nim mamy kompresor od klimy wiec poprowadzenie rury po stronie pasażera nie wchodzi w grę sprawdziłem wszelkie sposoby...






jedynie strona kierowcy jest do skopiowania, Jednak co z powrotem do turbo? i tu wymyśliłem chytry plan usunięcia zamka maski i zastąpienia go zapinkami a w tym miejscu poprowadzenia wejścia do turbo. Musi się udać :) niebawem wymiarowanie i zbieranie gratów.

a tu smutny Tomcat ponieważ czeka na wymianę uszczelniacza koła pasowego :(


Raptile - Sob Lis 24, 2012 12:04

Obrazki nie działaju
Wojtek88 - Sob Lis 24, 2012 13:18

Ziomku, chytry plan :D Intercooler inny, czy zostaje seria? Może coś aftermarketowego kupić ^^

Kibicuję! :lol:

PS
Znowu trzeba będzie stroić :beczy: :beczy: :beczy:

dobryziom - Sob Lis 24, 2012 13:35

co do IC to muszę jeszcze zwymiarować ale będę chciał jak największy jaki się da tam wepchnąć chociaż w tym miejscu będzie miał full zimnego powietrza więc możliwe ze seryjny by starczył ale ważna jest też kwestia odpowiednich wyjść z IC ... a może zrobię ze obydwie rurki będą szły środkiem bo krótsza droga zobaczymy jak sie uda upchać :)

Co do strojenia to spoko robię to na koleżeńskich relacjach wiec luzik :)

greg-si - Sob Lis 24, 2012 22:42

ziomie
jak patrzę na Twój wykres z T25 i GT28 oraz wykres Markzo to jakoś zupełnie inaczej wygląda wykres na końcu zakresu obrotów. Moc się układa inaczej. Czyżby strojenie tak wpływało? IC raczej nie bo w ZS jest jeszcze bardziej schowany.

dobryziom - Nie Lis 25, 2012 11:21

to jest na pewno IC bo za szybko występuje stukowe i jak się cofa zapłon wraca do normy...
greg-si - Nie Lis 25, 2012 14:04

no to wciskaj tam coś męskiego :)
bo apetyt jest na jakieś lepsze cyfry :)

Pyros - Wto Lis 27, 2012 10:54

Wybacz, ale dopiero teraz wrzucam swój wykres, słaba jakość...
NA GT28RS i 3"przelocie z dwóch tłumikach. Doładowanie 0.7bara Afr 13,5.




dobryziom - Wto Lis 27, 2012 11:38

bardzo fajny wynik widze ze silnik najlepiej przyjmuje doładowanie do granicy seryjnego ECU i nie ma w tedy problemów ani z mało wydajnym IC ani nie trzeba sie bawić zapłonem...

PS to jest na pewno RS czy T28 z s14?

Pyros - Wto Lis 27, 2012 11:45

Na pewno RS. Miałem wcześniej T28 i zmieniłem na RS'a. IC też będę wstawiał większy, aby móc później coś większym doładowaniem się pobawić....
dobryziom - Wto Lis 27, 2012 11:54

bo pamietałem że pisałeś o sprezarce z s14 :)

PS nastepny pomiar zrób na hamowni obciazeniowej bo na intercyjnej to troche wróżenie z fusów... wynik moze cie zaskoczyć.

Pyros - Wto Lis 27, 2012 12:06

Wiem, niestety w 3miescie żadnej obciążeniowej nie ma ;(
Mam Gtecha, ale niestety jeszcze nie doszedłem do tego jak robić realne pomiary mocy. Natomiast 0-100 wyszło 6.02sec i na 1/4 14.02sec przy downhill = 1.5metra, i na słabych zimowych kapciach... Po zmianie na dobre letnie nie udało mi się zrobić ponownych pomiarów, bo auto rzuciło palenie....

dobryziom - Wto Lis 27, 2012 12:19

uuu to faktycznie słabo...
Wojtek88 - Wto Lis 27, 2012 15:19

Przyjemne wyniki wychodzą z tych sprężarek, aczkolwiek na t25 można chyba coś podobnego osiągnąć? :>
dobryziom - Wto Lis 27, 2012 16:03

mozna u mnie na seryjnym zapłonie i duzym doładowaniu wyszło 230/330
greg-si - Wto Lis 27, 2012 16:19

dobryziom napisał/a:
mozna u mnie na seryjnym zapłonie i duzym doładowaniu wyszło 230/330

~1b czy więcej?

dobryziom - Wto Lis 27, 2012 16:40

1,3 - 1,4 bara z tego co pamiętam... tylko ze po pewnym czasie zaczęło się sprzęgło mocno ślizgać więc zmieniliśmy setup na bardziej płaski. W sumie szkoda bo wystarczyło dać spieka i zostawić tak jak jest :)
Vito_ - Sob Gru 01, 2012 19:07

Dużo zachodu z tym RS, a na razie efekty przeciętne, liczę, że IC załatwi sprawe i uda się zrobić to co było zaplanowane. Co jest fajne w tym turbo, to to, że zdecydowanie lepiej utrzymuje moment obrotowy na górze obrotów.
dobryziom - Sro Gru 12, 2012 18:08

w weekend udało się trochę podłubać wymieniony cieknący uszczelniacz wału... przejrzałem i wyczyściłem układ zapłonowy w tyg. planuje ponownie wystroić na mniejszym doładowaniu na seryjnym zapłonie zobaczymy co z tego wyjdzie :)

[ Dodano: Sro Gru 12, 2012 18:08 ]
wczoraj udało się finalnie wystroić i zhamować auto. Strojenie zrobiliśmy na hamowni ze względu na pogodę :) Oczywiście sprawdzona chyba najlepsza hamowania w warszawie czyli obciążeniowa w VTG – żadnego wróżenia z fusów jak na inercyjna nie pochwalamy :) Po sprawdzeniu paru wariantów doładowania, ustawień zapłonu, oraz narastania boosta zostaliśmy na setupie jak poniżej. Niestety za mało wydajny cooler nie pozwala na bezpieczne utrzymanie mocy powyżej 230km (zaczyna stukać). Może na wiosnę pomyśle nad większym IC plan jak to zrobić niby jest… pytanie czy przy tej macie i ośce jest sens zobaczymy jak będzie sucho :)




greg-si - Sro Gru 12, 2012 18:12

no i git :)
jaki patent masz na IC?

dobryziom - Sro Gru 12, 2012 18:26

greg-si napisał/a:
no i git :)
jaki patent masz na IC?


jest na poprzedniej stronie :) ale nawet jak sie zbiore i uda sie to zainstalować tak jak myśle to nie ide dalej w moc zostanie tylko dostrojony na wiekszym IC na pewno dojdzie troche KM/Nm ale doładowanie zostaje bez zmian.

Markzo - Sro Gru 12, 2012 18:39

ładnie :D a jak sprawy olejowe? sucho? na wiosne moze sie wreszcie spotkamy na jakiejs kresce co? ;D
dobryziom - Sro Gru 12, 2012 18:52

na razie sucho :)
Vito_ - Sro Gru 12, 2012 19:21

Powiedz mi skąd tak różne odcinki na obu wykresach? 6200 i 7100?

Finalnie został wykres z większą mocą czy momentem?

Jakie doładowanie?

Ryś vel Maciek stroił czy ktoś inny?


Ps. troche chyba jest poczucie niedosytu, bo wyniki podobne jak na poczciwej T25 wyszły...

dobryziom - Sro Gru 12, 2012 22:26

Wcześniej auto było strojone i hamowane na cofnietych zapłonach obecnie zostały one skorygowane dlatego tez moc max wyszła na duzo wyzszych obrotach i wykres bardzo spłaszczono. Doładowanie tak jak na wykresie około 0,9 bara. Stroił tak jak ostanio Ryś.

Zgadza sie najlepszy wynik na T25 było bardzo podobny jednak RS potrzebuje duzo wydajniejszego coolera innaczej dość wcześnie zaczyna stukać...

bociannielot - Czw Gru 13, 2012 10:41

dobryziom, na przedniej ośce niby bez sensu ale ze szpera myślę że jeszcze więcej jakoś ogarniesz niż to co jest teraz ;) czekamy w takim razie na wiosnę ;)
dobryziom - Czw Gru 13, 2012 10:53

wiesz do jezdzenia na wprost to pewnie i 300 kucy by przełknął problemy zaczynaja sie w zakretach...
Vito_ - Nie Sty 27, 2013 23:17

Masz może gdzies fotke wnętrza? Bo jestem ciekaw jak te recaro siedzą...

Co do IC nie rozważałeś zrobienia IC-ka z wejściem i wyjściem od strony kierowcy i puszczenie obu rur tamtą stroną? Żeby nie dziwić z maską?

dobryziom - Pon Maj 13, 2013 11:50

Recaro w końcu nie włożyłem brak czasu i zapału...

Co do IC żeby go puścić jedna strona musiałbym ciąć blachę a tego wolałbym uniknąć... więc koncepcja przedstawiona wcześniej wydaje się najlogiczniejsza. zresztą na razie nic nie robię bo zimno w garażu i mam lenia :) na wiosnę może coś podziałam... poza tym jest jeszcze jedna teoria małej wydajności silnika... za mały przepływ kolektora wydechowego i chyba coś w tym jest...

[ Dodano: Pon Maj 13, 2013 11:50 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87495

Wojtek88 - Sob Cze 01, 2013 16:04

Hm, custom wydech (dp) i jazda dalej ^^
dobryziom - Nie Cze 02, 2013 14:26

Wojtek88 napisał/a:
Hm, custom wydech (dp) i jazda dalej ^^


wydech i DP jest ok tak samo dolot chodzi o schłodzenie powietrza... zresztą samochód jest do sprzedania...

Wojtek88 - Pon Cze 03, 2013 23:03

dobryziom napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
Hm, custom wydech (dp) i jazda dalej ^^


wydech i DP jest ok tak samo dolot chodzi o schłodzenie powietrza... zresztą samochód jest do sprzedania...


wydaje mi się, że zanim się sprzeda to trochę czasu minie, a jakby zastosować taki 'patent':



ed9 b18 SC kolegi.

dobryziom - Wto Cze 04, 2013 11:34

z takim czymś było by jeszcze trudniej sprzedać :) co do samego sprzedania tak jak pisałem nie mam ciśnienia więc już paru chętnych odprawiłem z kwitkiem...