Zobacz temat - [L-series] Większy filtr oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [L-series] Większy filtr oleju

Remigiusz - Czw Mar 28, 2013 16:29
Temat postu: [L-series] Większy filtr oleju
Witam,

Z tego co wiem originale filtry Rovera w Dieslu były wyższe niż te aftermarketowe. Zmieniałem w październiku olej i niby dostałem filtr OP 580/2



Lecz nie Filtrona tylko jakieś Optima OP 827024



Co ciekawe ten filtr jest ok jakieś 2cm wyższy niż ten OP 580/2 :mrgreen: Bylem jeszcze raz w tym serwisie co mi go sprzedali ale mówią ze już ich nie maja :neutral:

Poszukałem w katalogach i znalazłem dobry zamiennik do koparek lub ciągników i kosztuje o polowe mniej niz OP 580/2 a jest dwa razy prawie wyższy :wink:

OP 647/3



Takie jutro będę montował bo nie mieli na stanie akurat :wink: Myślę ze z 1litr więcej oleju wejdzie.

Bo po wymianie na tego z Optima na Filtrona weszło już o pol litry mniej :wink:

tronsek - Czw Mar 28, 2013 16:34

:hm: A czemu to ma służyć ??
kadzaf - Czw Mar 28, 2013 16:37

No zebys ino Remi gdzies go nie zgubił ino ,bedzie wystawał nizej niz micha

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 16:37 ]
tronsek napisał/a:
:hm: A czemu to ma służyć ??

wieksza powieszchnia do zafajdania , :)

Remigiusz - Czw Mar 28, 2013 16:40

Większą powierzchnia filtrująca, tańszy filtr i więcej oleju w obiegu :wink: Zobaczymy wsadzę go na probe ale nie powinno az tyle poza miche wystawać.
Pływak - Czw Mar 28, 2013 16:42

Myślałem, ze po tylu latach na forum już nic mnie nie zdziwi, a jednak :rotfl:

Skąd wiesz, ze większa powierzchnia? To, ze pucha wieksza nie znaczy, ze wkład filtrujacy wiekszy. Poniżej ciekawe foto z testu filtrów oleju pokazuje powierzchnie wkładu w zalezności od producenta.


Remigiusz - Czw Mar 28, 2013 16:47

Jeszcze nie wiem jak rozetnę filtr to wam powiem gdzie jest więcej :wink: Filtr ok 14zl kosztuje :P

Mi głownie chodziło o to ze więcej oleju wejdzie :wink:

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 16:47 ]
Pływak, Ten test czytałem kiedyś i znam to foto :wink:

Pływak - Czw Mar 28, 2013 16:48

To może zrób jakąs miskę customowa na 10l? :lol: A tak poważnie po wymianie na ten wynalazek z koparki to sparwdz sobie czy ciśnienie oleju będzie ok.
kadzaf - Czw Mar 28, 2013 17:54

Pływak napisał/a:
To może zrób jakąs miskę customowa na 10l? :lol: A tak poważnie po wymianie na ten wynalazek z koparki to sparwdz sobie czy ciśnienie oleju będzie ok.

o to nie musisz sie martwic pompy mimosrodowe maja duza wydajnosc :P

xtek - Czw Mar 28, 2013 19:37

Remigiusz napisał/a:
Jeszcze nie wiem jak rozetnę filtr to wam powiem gdzie jest więcej :wink: Filtr ok 14zl kosztuje :P

Mi głownie chodziło o to ze więcej oleju wejdzie :wink:

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 16:47 ]
Pływak, Ten test czytałem kiedyś i znam to foto :wink:


Oj Remi, Remi... Chyba naprawde nie masz co z czasem robic ;) Ja jezdze na JC Premium za 11 zl po znizkach, co 20 tys wymieniam i jest dobrze :)

Pływak - Czw Mar 28, 2013 20:06

kadzaf, tak tak kadzaf wg Ciebie to w l serii to wszystko jest mega wydajne aż dziw bierze ze seria nie miala 200KM przy tej wydajności podzespołów :D

Cytat:
Myślę ze z 1litr więcej oleju wejdzie.


Objętość małego filtrona to ~0,46l, a tego z koparki ~0,96l oczywiście są to objetości zewnętrzne na podstawie wymiarów wiec do środka obu wejdzie pewnie 2 razy mniej oleju niż ich objetość zewnętrzna, żebys się nie zdziwił jak różnica będzie rzędu 200ml-300ml :D

Brt - Czw Mar 28, 2013 20:25

Do pierwszej wystającej studzienki będzie miał więcej oleju ... później sytuacja ulegnie zmianie :D ... czego oczywiście nie życzę ;) :)
greg-si - Czw Mar 28, 2013 23:40

Ja z kolei zamontowałem filtr mniejszy od oryginalnego żeby wepchnąć podkładkę na czujniki i żeby nie wystawał ponad miskę.
Najwyżej wymiany filtra będę robił co 5kkm a nie 10kkm ;)

kadzaf - Pią Mar 29, 2013 00:13

Pływak napisał/a:
kadzaf, tak tak kadzaf wg Ciebie to w l serii to wszystko jest mega wydajne aż dziw bierze ze seria nie miala 200KM przy tej wydajności podzespołów :D

Jak tak Pływak chcesz sie czepiac to odpowiem ,kazda pompa ma zawor przelewowy ,(zwykle jest on na sprezynce) uniemozliwa on uzyskanie wyzszego cisnienia,mozna to korygowac wkrecajac srube regulacyjna (im tepsza sprezyna tym przy wyzszym cisnienienu nastepuje otwarcie)
A co do jej wydajnosci to wiadomo lepsza jest od tradycyjnych zebatych

A co do serii nic nie poradze ze seryjnie wszystko dławia , :lol:
Nie wiem czemu żes sie tak uparł tego wiekszego filtra (skoro na tak naprawde nie ma zadnej róznicy od danej wielkosci to wytłumacz dlaczego nie robia wszystkich na dana wielkosc,chyba nie kierujesz sie jedynie tym artykułem z AŚ :twisted: )
Chce wiekszy niech zakłada,zaszkodzic napewno nie powinno ,jedyne obawy to,że moze go zgubic innych minusów nie widze.

Pływak - Pią Mar 29, 2013 00:36

Jak bym chciał sie czepiac to bym sie czepil samej nazwy, ktorej nie sprezyzowałeś bo są pompy łopatkowe i pompy tłokowe obie mimośrodowe te pierwsze mają niższe cisnienie od zebatych a te drugie wyższe wiec sie nie czepiam tylko stwierdzam, ze wg Ciebie to w lserii wszystko ma duza wydajność szkoda tylko, ze skrzynie i uszczelki pod głowicą takie "słabe" :P Ludzie na rożnych forach pisali, ze po zmianie filtra na tanszy zaczęła im fiksowac kontrolka cisnienia, a co dopiero bo wlożeniu całkiem innego filtra no ale coż to forum słynie z inzynierów lepszych niz Ci zatrudniani przez koncerny motoryzacyjne ;)

U mnie co producent to inna wysokośc filtra i gdyby patrzec na sam wymiar to wychodzi na to, ze mahle/knecht > filtron > Mann czyli filtron lepszy od manna, a ja wlasnie montuje ten najdroższy i zarazem najmniejszy Manna który ma 53mm teoretycznie powinien być prawie 3 razy gorszy od tego z ciagnika :D

kadzaf - Pią Mar 29, 2013 00:54

Pływak napisał/a:
Jak bym chciał sie czepiac to bym sie czepil samej nazwy, ktorej nie sprezyzowałeś bo są pompy łopatkowe i pompy tłokowe obie mimośrodowe te pierwsze mają niższe cisnienie od zebatych a te drugie wyższe wiec sie nie czepiam tylko stwierdzam

I tak jeden perun, przeciez zarowno jedna jak i druga idzie podstawic bez problemu na wieksze cisnienie

Pływak napisał/a:
Ciebie to w lserii wszystko ma duza wydajność szkoda tylko, ze skrzynie takie słabe :P

Wiesz ze ja nie oszczedzam tego auta (chlac daje wiec nie ma obijania sie) na haku nie raz miał po 1,7t jak nie wiecej ;)

Pływak napisał/a:
Ludzie pisali, ze po zmianie filtra na tanszy zaczęła im fiksowac kontrolka cisnienia, a co dopiero bo wlożeniu całkiem innego filtra

No coz trzeba im tylko wspołczuc , u mnie i innych do których pakuje zamienniki
no name nie było nigdy takich objawów,zreszta kontrola naprawde takie miarodajny wynik prawie jak zegar

Pływak napisał/a:
no ale coż to forum słynie z inzynierów lepszych niz Ci zatrudniani przez koncerny motoryzacyjne ;)

przykładem moga byc nowe hyundai'e :mrgreen:

Pływak - Pią Mar 29, 2013 01:05

kadzaf napisał/a:

I tak jeden perun, przeciez zarowno jedna jak i druga idzie podstawic bez problemu na wieksze cisnienie

łopatkowa nigdy nie osiagnie przy podobnych gabarytach takiego cisnienia jak tłokowa ale to już odsyłam do podreczników maszynoznawstwa z pierwszego semestru :D

Pływak napisał/a:

Wiesz ze ja nie oszczedzam tego auta (chlac daje wiec nie ma obijania sie) na haku nie raz miał po 1,7t jak nie wiecej ;)

To może jak filtr z ciagnika pasuje to skrzynie też da rade przełożyc? :D

Pływak napisał/a:

No coz trzeba im tylko wspołczuc , u mnie i innych do których pakuje zamienniki
no name nie było nigdy takich objawów,zreszta kontrola naprawde takie miarodajny wynik prawie jak zegar

Są i tacy co nie zmianiają ani oleju ani filtra i tez uważają, że jest super i komu tu wierzyć? :lol: Co do miarodajności wskazań czujników to w nowszych silnikach na wskazaniach czujników opiera się cała praca jednostki napędowej u mnie przy ostrym łuku jak mocniej cisne momentalnie komp informuje o spadku cisnienia oleju.

kadzaf - Pią Mar 29, 2013 07:29

Cytat:
łopatkowa nigdy nie osiagnie przy podobnych gabarytach takiego cisnienia jak tłokowa ale to już odsyłam do podreczników maszynoznawstwa z pierwszego semestru :D

Oj jejciuniu ,nie ma jak spiknac sie w dyskusje z Pływaczkiem hehe :mrgreen:
Znów zapedzasz sie i szukasz dziury w calym ,(miałem na mysli raczej pompe zebata tradycyjna a mimosrodowa zebata,bo chyba taka wystepuje w silniku L serii, :D
no ale luzik,dobrze jest temat porozciagac i przy okazji dowiedziec sie czegos
wiecej )
Kij z wielkoscia fitra wazne ze Pływak pogłebił wiedze na temat pomp
mimosrodowych,z tego jestem dumny ,a reszta to mniej wazna(ale chyba nie wymieniłes pełnego podziału tego rodzaju pomp) :D

Cytat:
To może jak filtr z ciagnika pasuje to skrzynie też da rade przełożyc? :D

Lubisz dogryzac dyplomatycznie hehe ,no luz tez tak lubie :twisted:
Co do owego uszkodzenia to raczej przez nieszanowe a naturalne zmeczenie
ona poleciał (wysypała sie róznicówka a ze bebechy metalowe a obudowa alu
uległo to drugie ,stad takie spustoszenie ,tryby synchronizatory,wodziki,łozyska
wszystko nówencja :mrgreen: )

Pływak - Pią Mar 29, 2013 07:45

kadzaf napisał/a:

Oj jejciuniu ,nie ma jak spiknac sie w dyskusje z Pływaczkiem hehe :mrgreen:
Znów zapedzasz sie i szukasz dziury w calym ,(miałem na mysli raczej pompe zebata tradycyjna a mimosrodowa zebata,bo chyba taka wystepuje w silniku L serii, :D

Nie chcialem sie czepiac ale sam pocignoles temat :P

Cytat:
no ale luzik,dobrze jest temat porozciagac i przy okazji dowiedziec sie czegos wiecej )

Zawsze lepsze to niz dysusja na zasadzie nie bo nie tak bo tak ;)

Cytat:
Kij z wielkoscia fitra wazne ze Pływak pogłebił wiedze na temat pomp
mimosrodowych,

Wiedze chcac niechcac zglebic musialem wlasnie na pierwszym semstrze studiow :D

Cytat:
z tego jestem dumny ,a reszta to mniej wazna(ale chyba nie wymieniłes pełnego podziału tego rodzaju pomp) :D

A ja nie wnikam w takie szczegoly u siebie dla mnie istotne jest aby to co kupuje bylo dedykowane do mojego auta i w 100% pasowalo. Wydanie nawet 10zl wiecej w skali rocznej to jest uj nie wydatek dla posiadacza auta dlatego tez osobiscie nie rozumiem sensu szukania i dobierania jakis tanszych filtrow od ciagnikow aby zoszczedzic pare zlotych ktore pozniej wydamy na wieksza ilosc oleju. Nie wiem tez co ma dac te kilkaset mililitrow oleju wiecej. Zdecydowanie zdrowze dla silnika bylo by kupic porzadny olej i porzadny filtr.

Markzo - Pią Mar 29, 2013 09:12

czemu nie kupić ori filtra mg rover?
Remigiusz - Pią Mar 29, 2013 16:25

Ok wiec większy filtr dziś siedzi :D Wystaje jakieś 3cm poza miskę oleju :mrgreen:

Rozebrałem ten OP580/2
Powierzchnie filtracyjna ma jakieś ~1465cm²








Markzo - Pią Mar 29, 2013 16:27

Remigiusz napisał/a:
Wystaje jakieś 3cm poza miskę oleju

trochę bez sensu :/ łatwo go urwać, ja ZS wiele razy przyhaczyłem downpipem, a mam ori zawieszenie :/

kadzaf - Pią Mar 29, 2013 17:19

Remigiusz napisał/a:
Ok wiec większy filtr dziś siedzi :D Wystaje jakieś 3cm poza miskę oleju :mrgreen:

Zalewałes juz olejem ile wiecej weszło oleju (5 setek ? ) :)

Remigiusz - Pią Mar 29, 2013 17:52

kadzaf, 5l weszło bez problemu i jest po środku skali ledwo :wink:
kadzaf - Pią Mar 29, 2013 17:59

Remigiusz napisał/a:
kadzaf, 5l weszło bez problemu i jest po środku skali ledwo :wink:

to prawie literek bedzie różnicy teraz ,jak na bagnecie max . :ok:

Pływak - Pią Mar 29, 2013 18:53

Remigiusz, a teraz tak łopatologicznie co daje albo co ma dawać taka zmiana? Wnioskuje, ze to nie względy ekonomiczne bo co prawda na filtrze od ciągnika zaoszczędziłeś z 10zł ale wlałeś więcej oleju wiec i tak wyszło drożej wiec czym się kierowałeś?

P.S Jaki olej teraz zalewasz? Bo z tego co pamiętam kiedyś kombinowałeś z różnymi lepkościami?

bociannielot - Pią Mar 29, 2013 19:16

Pływak napisał/a:
Remigiusz, a teraz tak łopatologicznie co daje albo co ma dawać taka zmiana?
podpisuję się pod tym pytaniem, też jestem ciekaw.
tuners - Pią Mar 29, 2013 20:42

Domyślam się że teraz też olej do traktora poszedł :-) . I kolejnym plusem jest zmuszenie do spowolnienia przed spowalniaczami i uważna obserwacja kontrolek na krawężnikach :-) .
Remigiusz - Pią Mar 29, 2013 23:42

Ogólnie to ta zmiana nic nie ma dać :wink: Myslalem tylko żeby więcej oleju było na VNT im więcej oleju tym większy potencjał na pochłanianie i oddawanie ciepła :wink: Tym się sugerowałem głownie ale już od kiedyś ten filtr chciałem wsadzić, z czasów 220 :razz:

Przyznaje ze jednak trochę mnie to martwi ze tyle wystaje :-| Nawet z ciekawości rozetnę go i porównam ile materiału filtrującego jest :wink: Mam jeszcze dostać ta Optime jako filtr tak ze będą 3 rożne filtry do porównania :razz:

Nie no śmigać śmigam na Mobilu 10W40 cały czas, bo miałem zmieniać na zimę lepkość ale nie było aż tyle funduszu w tedy na jakiś 5W i jakoś pierniczę zostaje przy 10W40. Dosyć kombinowania :mad:

kadzaf - Sob Mar 30, 2013 08:08

Remigiusz napisał/a:


Przyznaje ze jednak trochę mnie to martwi ze tyle wystaje :-| Nawet z ciekawości rozetnę go i porównam ile materiału filtrującego jest :wink:

I tu pies pogrzebany,wiec lepiej załoz ten mniejszy aby nie nadrobic dodatkowej roboty.
(filtr i olej to jedno ,a obudowa pompy drugie ) :wink:
jak bedziesz miał na stanie ten obecny filter wypatrosz go w celach naukowych
bo widze ze wiekszosc tu jest przekonana ze wieksze fitry różnia sie jedynie gabarytami a srodek filtrujacy ten sam co w mniejszych :lol:

greg-si - Sob Mar 30, 2013 08:11

Remigiusz napisał/a:
Myslalem tylko żeby więcej oleju było na VNT im więcej oleju tym większy potencjał na pochłanianie i oddawanie ciepła :wink:

Zacznij od sprawdzenia temperatury oleju. Bez sensu jest wlewać więcej oleju bo dużo to nie zmieni. Odrobinę wolniej się nagrzeje ale też wolniej będzie stygł.

tronsek - Sob Mar 30, 2013 08:20

Remigiusz napisał/a:
Myslalem tylko żeby więcej oleju było na VNT im więcej oleju tym większy potencjał na pochłanianie i oddawanie ciepła
To nie lepiej założyć chłodniczkę oleju z termostatem ??
Pływak - Sob Mar 30, 2013 09:27

Czyli tak jak myślałem, rzeźba dla samej rzeźby ;)

Dokładnie jak wyżej już napisane jesli już kombinować to porządnie i założyć chłodnice oleju np. z kanciaka, a nie pchać filtr dwa razy większy bo on nic nie zmieni. Z reszta tak jak greg-si pisze najpierw to wypada sprawdzić parametry i później kombinować. Ja tylko dodam, ze temp. oleju w aucie turbo zależy też od EGT które wg Remigiusza nie jest istotne w dieslu chociaż nie mam pojęcia dlaczego ma nie byc istotne. Otóż jest i to bardzo EGT nagrzewa turbo przez ktore przepływa olej dodatkowo turbospręzarki mają przez producenta określona maksymalną temperature spalin jakimi moga być napędzane no ale o tym angole pewnie nie piszą :)

kadzaf napisał/a:

bo widze ze wiekszosc tu jest przekonana ze wieksze fitry różnia sie jedynie gabarytami a srodek filtrujacy ten sam co w mniejszych :lol:

Hmmm to ty chyba widzisz inny temat niż ja bo nie widzę aby ktoś z przekonaniem stwierdził, że wkład będzie ten sam. Wielkość nie koniecznie musi iść w parze z jakością bo jak pisałem ja u siebie stosuje filtr Manna, który jest najmniejszy z tych dedykowanych do JTD, a wątpię aby był 3 razy gorszy od filtra do ciągnika.

farek - Sob Mar 30, 2013 12:00

Remigiusz napisał/a:
Mam jeszcze dostać ta Optime jako filtr tak ze będą 3 rożne filtry do porównania

Jeśli Ci zależy to bez problemu załatwie i wyśle ;)

Remigiusz - Czw Sie 15, 2013 21:52

Kolejny filtr:

Rozebrałem OP647/3
Powierzchnie filtracyjna ma jakieś ~3190cm²






Jednak jak myślałem ma większą powierzchnie filtrująca, nawet więcej jak 2x od OP580/2


Została teraz tylko jeszcze Optima OP 827024
:wink: