Zobacz temat - [R214SI+LPG] Duże spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214SI+LPG] Duże spalanie

Guliwer - Nie Sie 17, 2014 13:24
Temat postu: [R214SI+LPG] Duże spalanie
Witam mam problem ze zbyt wielkim moim zdaniem spalaniem w moim autku . Lpg 13-14 litrów a benzyny 10 w sumie nie wiem nawet ile powinien palić ale myśle że takie spalanie jest za duże .Zgazem nie ma problemu niedawno wymieniane wtryski na kompie nic nie wykazało sonda i reduktor ok .No i w sumie nie wiem w czym może być przyczyna ktoś miał podobny problem ? Jeszcze jadna sprawa która może pomóc ciężkoi odpalić na benzynie na ciepłym silniku na gazie ok i czasami kopci na biało ale sprawdzany pod kątem przedostawania się płynu chłodzącego do układu spalania i niby ok :(
zacekpl - Nie Sie 17, 2014 18:44

Gaz do regulacji. Jak benzyny bierze 10 to gazu max 13, jesli ma na bardzo bogato.
Guliwer - Nie Sie 17, 2014 20:04

był regulowany i niby wszystko ok w sumie pan co to regulował mówił żeby wymienić reduktor na półsekwencyjny bo na tym co mam można ustawić najmniejsze ciśnienie 1,2 bara a on mówił że u mnie trzeba 0,9 to i do innego pojechałem i powiedział że gaz jest ok sprawdzał też spaliny i ok więc jeżeli to nie wina instalacji gazowej to w czym szukać przyczyny ?A może ktoś da namiar na dobrego mechanika w Łodzi od roverków .
zacekpl - Nie Sie 17, 2014 21:02

Co on pie***li o tych reduktorach ? Większe ciśnienie to mniejsze dysze, albo czasy. Pojedź z tym do innego gaziarza.
praktis - Nie Sie 17, 2014 22:17

Guliwer, jedź do Kołomax albo Filartech, ten Twój gaziarz coś nie bardzo się orientuje w temacie.
Lysack - Nie Sie 17, 2014 23:32

Moim zdaniem to raczej nie jest problem z gazem, a z jakąś sondą, która podaje złe odczyty.

U mnie w 1.8 ciężko mi przekroczyć 10 litrów benzyny, nawet przy jeździe tylko po mieście na włączonej klimie.

Szukanie przyczyn zacząłbym od szczegółowego sprawdzenia danych z komputera. Niestety nie wiem kto w Łodzi dysponuje czymś takim i ma wiedzę jak to wszystko poprawnie odczytać. Ale chętnie się dowiem, bo sam obecnie mieszkam w Łodzi.

brkzzz - Pon Sie 18, 2014 01:15

Popieram zdanie Kolegi j.w. - diagnostykę zacząłbym od sondy lambda, poprzez inne czujniki - temp. płynu, MAP, itd. :)
Teges5 - Pon Sie 18, 2014 22:14

Lysack napisał/a:


U mnie w 1.8 ciężko mi przekroczyć 10 litrów benzyny, nawet przy jeździe tylko po mieście na włączonej klimie.



Mniejszy silnik = trzeba mocniej deptać :D
U mnie pali 10-11 litrów gazu, z tym że jeżdżę tylko po mieście, krótkie trasy i muszę być u celu szybko. Ja osobiście jestem zadowolony ze spalania - takie zakładałem przy zakupie, ale skoro mówicie, że może być mniej to chętnie będę śledził ten temat ;)

Pozdrawiam

robsson78 - Wto Sie 19, 2014 10:22

Przy takim stylu jazdy a przede wszystkim na krótkich dystansach z tzw. zimnym startem, spalanie w granicach 10-11 litrów jest w normie.
Nie zejdziesz niżej a jeśli się uda to tylko przez zubożenie mieszanki LPG co niekorzystnie odbije się na silniku a samochód będzie muł.

zacekpl - Wto Sie 19, 2014 12:01

Rzeczywiste spalanie od tego, ktore sobie wyliczamy też sie może różnić np w zależnośc od rozmiaru opon(i nie chodzi tu o to że, na szerszej oponie więcej pali). Jeden jeździ na 185/60/14 a drugi na 185/60/15, oba rozmiary będą pasować do 214, ale różnica w kilometrach na liczniku będzie wynosiła kilkanaście procent, i tak samo przeniesie sie to na spalanie.
Guliwer - Czw Sie 21, 2014 15:05

spalanie w graniach 10 litrów gazu by mnie zadowalało u mnie pali 13 13,5 przy ekonomicznej jeździe jak daje mu w palnik potrafi i 15 spalić zaczne od zbadania czujników tylko musze w łodzi znaleźć warsztat w którym mnie podłączą pod komputer może coś wyskoczy :smile:
robsson78 - Czw Sie 21, 2014 16:38

Sprawdzałeś temperaturę na wskaźniku podczas jazdy (termostat) ?
W jakich granicach jest wskazówka ?

Guliwer - Pią Sie 22, 2014 17:31

sprawdziłem i jest w normie ale znalazłem warsztat i podpieli mi go na komputer i jest padnięty czujnik temperatury ale nie od wody tylko od komputera więc chyba po wymianie spalanie bedzie w normie ;-) no zobaczymy może uda mi się go jutro gdzieśkupić to po wymianie i wyjeżdżeniu następnych kilometrów dam znać pozdrawiam i dziękuje wszystkim za informacje
Lysack - Pią Sie 22, 2014 17:42

Gdzie podjechałeś? :) Mi też przydałby się dobry mechanik od Roverów w Łodzi - zwłaszcza chodzi mi właśnie o podjęcie pod kompa :)

Drogo było?

robsson78 - Pią Sie 22, 2014 18:05

Jeśli szukasz używki to okazja http://allegro.pl/rover-2...4464428310.html za dwa czujniki.
Guliwer - Czw Sie 28, 2014 07:50

czujnik wymieniony teraz tylko spalić 10 litrów gazu i się okaże czy to tylko czujnik :|

[ Dodano: Czw Sie 28, 2014 07:50 ]
a czy po wymianie czujnika temperatury musze jechać jeszcze raz na komputer żeby skasować błąd ? czy można skasować jakoś samemu ?

zacekpl - Czw Sie 28, 2014 16:43

Komputer i tak wykrywa, że jest czujnik i zaczyna z niego korzystać, nic nie przeszkadza, że ma błąd.
Guliwer - Czw Sie 28, 2014 20:17

kurcze to już nie wiem bo czujnik wymieniony a po 40 km rezerwa gazu się włączyła czyli tak jak przed wymienieniem jedyna różnica jest taka że "czuć" więcej mocy
zacekpl - Czw Sie 28, 2014 21:04

Powiedz, jaki masz rozmiar opon i przeczytaj to, co pisałem pare postów wyżej.
robsson78 - Pią Sie 29, 2014 16:54

Guliwer napisał/a:
po 40 km rezerwa gazu się włączyła

Nie patrz na to. Ja mam ustawioną rezerwę przy 50 kilometrach do końca gazu a często włącza się dużo dużo wcześniej i tak na tej rezerwie potrafi ponad sto przejechać. Gaz jest bezwładny a jego ciśnienie zależy od temperatury.
Dobrze że wymieniłeś ten czujnik bo ma on duży wpływ na skład mieszanki.

Guliwer - Pią Sie 29, 2014 18:14

rozmiar opon 185/70/r14 i uważasz że przez to takie spalanie ?

[ Dodano: Pią Sie 29, 2014 18:14 ]
przed wymianą czujnika i po tak samo rezerwa się włancza więc szału nie będzie ze spalaniem :( a jak to jest z tym kasowaniem komputera wystarczy odłączyć aku czy jakoś inaczej można czy trzeba na diagnostyce skasować błąd po wymianie czujnika ?

robsson78 - Pią Sie 29, 2014 20:10

Daj sobie spokój z tym błędem. To tylko informacja że kiedyś był taki problem. Teraz komputer odczytuje z czujnika normalnie.
Co do opon, też mam szerokość 185 i spalanie 9-10 L / 100

Guliwer - Pią Sie 29, 2014 20:37

czyli co to po prostu tak musi być ?13-14 litrów gazu przy normalnej jeździe ?no coś nie tak z moiim roverkiem rozumiem że 103 km ale jeszcze żebym z nich korzystał i tyle palił :P no nic będe dalej szukać ;-)
robsson78 - Pią Sie 29, 2014 20:58

13/14 L. /100 nie jest normalne. Napisałem tylko że błąd czujnika nie ma z tym nic wspólnego.
Mojego roverka odpalałem kiedyś z odpiętym czujnikiem, błąd na pewno się zapisał, potem podpiąłem czujnik i nie spowodowało to żadnych problemów, spalanie pozostało bez zmian a powstałego błędu nie kasowałem.

zacekpl - Pią Sie 29, 2014 22:14

robsson78 napisał/a:
Gaz jest bezwładny

Nieprawda.
robsson78 napisał/a:
a jego ciśnienie zależy od temperatury

Zgada się przy stałej objętości, ale od ciśnienia zależy też stan skupienia, w butli masz gaz skroplony.

Guliwer - Sob Sie 30, 2014 06:38

no ok to teraz hicior przed wymianom czujnika było 13,5-14 l\100 a po wymianie jest 15 równiutko i teraz to zupełnie się pogubiłem bo mechanik mówił że po wymianie czujnika może być tylko lepiej tu niespodzianka chyba mój rover jest inny :mrgreen: chyba jeszcze raz go podłącze do komputera bo innych pomysłów już nie mam :(

[ Dodano: Sob Sie 30, 2014 06:34 ]
no ok to teraz hicior przed wymianom czujnika było 13,5-14 l\100 a po wymianie jest 15 równiutko i teraz to zupełnie się pogubiłem bo mechanik mówił że po wymianie czujnika może być tylko lepiej tu niespodzianka chyba mój rover jest inny :mrgreen: chyba jeszcze raz go podłącze do komputera bo innych pomysłów już nie mam
:(

[ Dodano: Sob Sie 30, 2014 06:38 ]
z tego wszystkiego nawet nie wiem ile benzyny łyka sądząc po spalaniu gazu to pewnie z 12 :mrgreen: nawet sprawdzać nie będę ;-)

Adrian - Sob Sie 30, 2014 10:47

Weź no przede wszystkim zmierz porządnie te spalanie, a nie wlewasz po 10 litrów LPG. Po trzech pełnych tankowaniach na tej samej stacji można coś tam wywnioskować dopiero.
Rademenez_ - Sob Wrz 06, 2014 19:46

Witam. Mi 200VI spala ok. 11.5/100km jeżdżąc dynamicznie tylko po mieście . W trybie niedzielnego kierowcy ok 10l. Na trasie ok.8l.
Po wymianie czujnika, warto by gaz ustawić, a przynajmniej sprawdzić. Przed kalibracją LPG proponuję jednak pojeździć kilka dni tylko na benzynie. Sprawdzić, czy problemy z zapalaniem ciepłego silnika zniknie . Kłopoty z tym zapalaniem mogą sugerować zbyt "bogate" ustawienie mapy gazu. Też tak miałem.
Co nie rozwiązuje problemu: Jeśli instalacja LPG pozwala na łatwą diagnostykę - interfejs na RS232, można zaopatrzyć się w takowy, jakiś laptop i poobserwować wskazania sondy lambda. Zakładając, że sonda działa i jest podłączona, można na podstawie jej wskazań sprawdzić skład mieszanki w szerokim zakresie prędkości obrotowej i obciążenia silnika. Można też udać się do warsztatu LPG z hamownią. To powinno pokazać w czym tkwi problem.
PS. W poprzednim samochodzie zbyt bogata mieszanka rozpuściła katalizator ceramiczny i zatkał się resztkami układ wydechowy. Samochód przyśpieszał do 3500obr/min i dalej nie chciał. W jeszcze innym (Volvo 480) katalizator popękał i kawałek przytykał rurę wydechową. Efekt był taki, że spalanie na trasie wzrosło do 9-10 l i v max do 150km/h. Po wykruszeniu resztek katalizatora na trasie paliło 7-7.5 i v max ok 190km/h.
PPS. Mieszkam w Łodzi , jaka to instalacja LPG?

ruszti - Pon Wrz 08, 2014 12:29

U mnie katalizatora niema, a spalanie gazu to 9-10l w mieście, jakbym go nie cisnął to nie przekroczy 10,5l gazu . W trasie spalił mi 6,9 gazu.