Zobacz temat - [Rover 416] słabo grzeje czy to termostat????
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416] słabo grzeje czy to termostat????

Tjancik - Pon Gru 01, 2014 19:27
Temat postu: [Rover 416] słabo grzeje czy to termostat????
Witam wszystkich w moim roverku ogrzewanie słabo grzeje wskazówka temp pokazuje normalnie a powietrze leci letnie ale czasami leci ciepłe a czasami zimne czy to termostat ?? ?jak go wymienic i ile kosztuje prosze pomocy bo idzie zimaaa
-_Zielarz_- - Pon Gru 01, 2014 20:28

Mam SD więc u mnie to wiadomo, że muszę przejechać parę kilo żeby w ogóle temp. pracy była właściwa ... Po tym momencie zaczyna śmigać cieplutkie powietrze.

Nagrzewnica jest na małym obiegu. Póki nie będzie nagrzanego silnika a za tym płynu chłodniczego to ciepła nie będzie. U Ciebie temp. dochodzi do optymalnej i w tym momencie powinno być ogrzewanie. Natomiast faktycznie - jak termostat jest cały czas otwarty - czyli duży obieg otwarty z chłodnicą, to objaw może być taki jak piszesz. Bo ciecz jest chłodzona na maksa cały czas, a zimą ciężko o takie zgrzanie silnika (przy w miarę normalnej jeździe ;) ). I wtedy faktycznie do nagrzewnicy będzie dochodziła letnia ciecz a tylko czasem ciepła czy gorąca po jakimś przygazowaniu np.

Sam termostat nowy z obudową nową to koszt 100-150zeta. Wymiana to już różnie. W sumie spokojnie samemu można zrobić. Na pewno trzeba do tego zaopatrzyć się w nowy płyn chłodniczy.

Tjancik - Pon Gru 01, 2014 20:32

a ile kosztuje termostat jak go wymienic???cały z obudowa czy sam termostat
-_Zielarz_- - Pon Gru 01, 2014 20:53

W SD jest "w połowie" silnika z przodu między blokiem a chłodnicą. Dostęp nie jest komfortowy ale da radę. Oczywiście nie wiem do końca gdzie jest u Ciebie - to elemnt plastikowy z trzema odnogami przewodów płynu chłodniczego. Dobrze mieć długi wkrętak do zaciśnięcia/dokręcenia śrub obejm od przewodów. Na pewno zleci ci płynu dużo ... Ja szczerze to bym zalał przy okazji cały nowy (u mnie to 7 litrów było - u Ciebie pewnie mniej - ktoś od benzyny musi Ci napisać albo poszukaj na forum).
Tjancik - Pon Gru 01, 2014 20:57

u mnie jest z tyłu pod kolektorem cieżkie dojście ale da rade zrobic tylko czy kupic sam termostat czy razem z obudowa???
-_Zielarz_- - Pon Gru 01, 2014 21:07

No właśnie widzę :

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=18803

A miałem napisać, że można sam środek, ale osobiście brałbym całość - zrzucam stary wpinam nowy , płyn i jazda ;)

Tjancik - Pon Gru 01, 2014 21:24

a jest jakichś tutorial co do wymiany bo nie moge znaleźć
Kunce - Pon Gru 01, 2014 21:29

bierz sam środek, obudowy się nie wymienia.
W komplecie z termostatem są uszczelki to tylko je zmienisz.
Tylko kup coś firmowego, żebyś nie robił dwa razy tak jak ja.

Tjancik - Pon Gru 01, 2014 21:30

a jest tylko jeden rodzaj czy bedzie problem z kupnem ile kosztuje???
Kunce - Pon Gru 01, 2014 21:33

Ja za drugim razem kupiłem Vernet-a, cena coś w granicach 33-38 zł


https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=59909

Ps. Sprostowanie
Byłem właśnie w garażu i termostat jaki kupiłem to Gates th14088g1 , ale cena podobna

Tjancik - Wto Gru 02, 2014 06:02

ok kupie i w weekend bede wymieniał dziekuje bardzo za pomoc Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Gru 02, 2014 06:01 ]
To który kupię vernet czy getz

[ Dodano: Wto Gru 02, 2014 06:02 ]
Kupić getz-a czy vernet-a

Kunce - Wto Gru 02, 2014 17:44

gates jest jak najbardziej w porządku, a który kupisz to Twój wybór.
leszczu - Wto Gru 02, 2014 17:56

Tjancik, ile czasu potrzebuje silnik, aby wskazówka od temp stała na swoim optymalnym miejscu ??
Tjancik napisał/a:
Kupić getz-a czy vernet-a

Jak już to Waxstat. Verneta często jako nowe nie działają tak jak trzeba.

-_Zielarz_- - Wto Gru 02, 2014 18:13

Hehe - ale na postoju czy w ruchu ?? ?

Ja na 7 - 7:30 wożę synka do przedszkola i żeby nie wchodzić do lodówki, to jak wychodzę wcześniej z psem to wsiadam i robię z nim rundkę dookoła osiedla. Myślę że jakieś 10-15 minut , 5 km mniej więcej i trochę jadę na obrotach (na trójeczce np.) ...
Jak wracam pod blok to wskazówka na bank jest już tam gdzie być powinna a z nawiewów leci ciepełko. Robię to tylko dla dziecka ... no i żony oczywiście :D

Tjancik - Pią Gru 05, 2014 22:11
Temat postu: [rover 416] Problem z ogrzewaniem POMOCY
Witam wszystkich i prosze o pomoc a mianowicie w moim roverku zepsuło sie ogrzewanie termostat sprawny wentylator sie włącza zawór przed nagrzewnica ok rurki od nagrzewnicy gorące ale jak rozebrałem czesc kokpitu to po dotknieciu samej nagrzewnicy okazało sie ze jest tylko letnia czy jest ona zapchana ?? ??
tronsek - Pią Gru 05, 2014 22:14

Tjancik napisał/a:
czy jest ona zapchana
Raczej tak. Spróbuj ją przepłukać.
Tjancik - Pią Gru 05, 2014 22:16

czy musze ja demontowac jak ja przepłukać??? jak sprawdzic czy termostat działa
tronsek - Pią Gru 05, 2014 22:23

Do przepłukania, nie trzeba jej demontować. Jak przepłukać masz tutaj: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=434605#434605
Jest jeszcze opcja, że sama nagrzewnica może być zapowietrzona. Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia.

Tjancik - Pią Gru 05, 2014 22:27

w jaki sposób odpowietrzyc nagrzewnice ?? wentylator sie załącza to wydaje mi sie ze układ jest odpowietrzony chyba ze sie myle???
Adrian - Sob Gru 06, 2014 11:03

Tjancik,

Nie zakładaj kilku tematów dotyczących tego samego problemu.

Caroline - Czw Paź 08, 2015 09:50

Witam serdecznie. Jestem tu nowa i zielona. Również Rovera posiadam od miesiąca, dlatego proszę o wyrozumiałość. Problem mam ten sam- źle mi grzeje. Buchnie ciepłem na wyższych obrotach, inaczej powietrze leci letnie albo zimne. Do tego wskazówka nie pokazuje temperatury optymalnej, tylko jakby trochę za niską.

Zamówiłam nowy termostat, tylko nie wiem gdzie on się znajduje w moim aucie przy moim typie silnika.

Zacznę od wymiany termostatu. Jeśli to średnio pomoże to dobiorę się do nagrzewnicy.

Pozdrawiam ciepło.

sebolek - Czw Paź 08, 2015 12:03

Zdecyduj się najpierw jaki samochód posiadasz :D bo widze w profilu 1.8 45 a tu 416 :roll:

Poza tym wskazówka w 400 jest mniej więcej poniżej połowy więc jeśli tak masz to wszystko ok.

Najważniejszym pytaniem jest : jakie dystanse robisz?

Caroline - Czw Paź 08, 2015 12:07

Chodzi o 45 1.8 16V. Nie chciałam robić nowego wątku i śmiecić tym samym problemem.
Robię dystanse różne. Ale nawet na dystansie 100 km problem wciąż istniał.

3_roverki - Nie Paź 18, 2015 14:02

Może po prostu masz zapowietrzoną nagrzewnice? Wymieniała może ostatnio płyn chłodniczy? Równie dobrze w moim Roverku 1.4 przyczyną letniego powietrza było wyrobione pokrętło ciepłe/zimne. Wystarczy pociągnąć za same pokrętłoko mocno i zobaczyć czy w środku nie przesunęła się metalowa tulejka ustalająca położenie pokrętła na trzpieniu. Jeśli widać ze to się nie trzyma w swoim miejscu wo wymień...
Caroline - Sob Lis 21, 2015 11:41

Wymienilam termostat, to zaczal sie silnik przegrzewac i plyn chlodniczy uciekac. Poprzedni termostat byl dobry i jutro wsadze z powrotem stary. Do tego pojdzie do sprawdzenia zawor przy nagrzewnicy bo to pewnie jego sprawka.


Edit:
Termostaty oba dobre, zawór od nagrzewnicy też. Pompa wody do wymiany idzie. Zobaczę,czy to rozwiąże problem.