Zobacz temat - [R75]Problem z odpalaniem zimnego silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Problem z odpalaniem zimnego silnika

bartekplm3 - Wto Gru 16, 2014 20:01
Temat postu: [R75]Problem z odpalaniem zimnego silnika
Witam zakładam Nowy post poniewarz Na tych istniejacych nic nie znalazłem.
mam problem z odpalaniem zimniego zilnika 2,0cdt gdy cieply odpala ok.
Świece wymienione przekaznik sprawny papki obie chodza ok paliwo dochodzi zaworek zwrotny tez ok silnik w czasie odpalenia łapie a nie chce zaskoczyc po pewnym czasie łapie łapie i zapali układ odpowietrzony i wtryski tez ok na kompie bez błedów moze wiecie co to moze byc???? zaworek zrwrotny wymieiony na inny uniwersalny POMOCY

sTERYD - Sro Gru 17, 2014 20:49

dużo masz paliwa?
bartekplm3 - Sro Gru 17, 2014 22:54

pół baku w tym momecie
sTERYD - Sro Gru 17, 2014 23:24

to pozostają wtryskiwacze do sprawdzenia.
bartekplm3 - Pią Gru 19, 2014 17:31

wtryskiwacze ok jak jest cieply to juz zapala wystarczy ze zapale go na 30sek i juz zapala od strzala a jak jest zupełnie zimy nie chce
sTERYD - Pią Gru 19, 2014 23:31

jak je sprawdzałeś, że twierdzisz, że są ok?
Jak słabo rozpylają, to na zimnym nie będzie palił, podobnie jak przy gorszej kompresji.

bartekplm3 - Sob Gru 20, 2014 08:13

Wiem ze wtryski sa dobre bo sasia pracuje w serwis disel i wzioł mi je do pracy i sprawdził sa ok kompresia tez jest ok papki ok daja dobre cisnienie tylko zastanawiam sie nad zaworkiem zwrontym w która strone powinien byc załozony ten originalny? moze jakies zdj podeslecie
sTERYD - Sob Gru 20, 2014 10:36

może użyj słownika i szukajki
bartekplm3 - Pon Sty 19, 2015 09:12

witam ponownie samochod stal u mechanika posprawdzał wtryskiwacze robił test przelewowy i mowi ze sa ideale na kompie zero bledów uznał ze jest za niskie cisnienie na rozruchu tak pokazuje mu komputer i trzeba wymienic pompe wysokiego cisnienia czy miał ktos taki przypadek??
zdzichu - Pon Sty 19, 2015 09:35

Za niskie to znaczy ile ? Niech powie ile atmosfer daje na rozruchu i napisz. Wyczysc zlacza do czujnika wysokiego cisnienia (na listwie) i do zaworu regulacji cisnienia (przy pompie)
bartekplm3 - Pon Sty 19, 2015 10:28

mówi ze daje niecałe 200 na rozruch a powinien dawac 300 czujnik na szynie wymieniony na nowy i na pompie cr równiez
zdzichu - Pon Sty 19, 2015 11:37

niecałe 200 - nie jest to zbyt precyzyjne określenie. Jezeli do 200 nie brakuje np.50 to powinien odpalać. Na rozruszniku 300 to ciężko chyba wyciągnąć. Test przelewowy nić nie powie na temat rozpylania. Kiedyś wtryskiwacze rozpylały przy 180 - 190 bar i silniki odpalały.
bartekplm3 - Pon Sty 19, 2015 14:29

niecałe 200 tyle mi powiedział test przelewowy ok nie nalał prawie wogule wtryski sprawdzone tez na kompie wszyskie były na minusie 1 -0,36 2 -0,24 3 -0,19 4 -0,29 wiec napewno sa ok ale mimo to wymieniłem na drugie i było jeszcze gorzej bo miał brak mocy i kopcił na czarno wyjete były ze sprawnego rozbitego rovera
dawidd - Pon Sty 19, 2015 19:23

moim zdaniem cofa ci sie paliwo. Zaworek zwrotny albo wadliwy albo źle założony
bartekplm3 - Pon Sty 19, 2015 19:38

Paliwo sie nie cofa poniewaz zaworek jest wyjety w tym momecie i jest zaslepione w tym miejsciu wiec nie ma prawa sie cofac
dawidd - Wto Sty 20, 2015 08:56

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2396317.html masz tu schemat

Jak chcesz żeby ci normalnie odpalał jak masz zaślepiony zaworek?

bartekplm3 - Wto Sty 20, 2015 12:52

ten schemat juz widziałem ale zaworek nie ma nic wspolnego z odpalaniem poprostu nawet lepiej powiniem zapalac a nie gorzej wieksze cisnienie itd w BMW z tym samym silnikiem wywalaja go całkowicie

[ Dodano: Wto Sty 20, 2015 11:47 ]
A Nawet jak jest zaworek to i tak nie odpala na zimnym a wystarczy zapalic go na 5s i zapala od sztycha

[ Dodano: Wto Sty 20, 2015 12:51 ]
Jak psikne mu plaka pali od sztycha. pytanie czy w tym r75 cdt ustawia sie kat wtrysków?

[ Dodano: Wto Sty 20, 2015 12:52 ]
A paliwo sie nie cofa bo przed metalowa rurka załozyłem zwrotny a dojscie i było to samo

longer86 - Wto Sty 20, 2015 16:04

a może ma problem z kompresją?
sTERYD - Wto Sty 20, 2015 16:08

kąta wtrysku się nie ustawia, bo komputer sobie go reguluje wg czujnika wałka rozrządu.
bartekplm3 - Wto Sty 20, 2015 16:35

Kompresia tez jest dobra czyli pozostaje albo pompa albo wtryski co obstawiacie bo juz nie mam pomysłów

[ Dodano: Wto Sty 20, 2015 16:33 ]
chyba ze na zaworach jest za ciasno badz luzno rozrzad jest ok

[ Dodano: Wto Sty 20, 2015 16:35 ]
tak powiedział mechanik ze rozrzad jest ok a moze naprawde przeskoczył ze na zimnym nie pali a na ciepłym lub chwile jak pochodzi od strzała

longer86 - Wto Sty 20, 2015 16:47

a sprawdzaliście kompresję? jakie wyniki?
dawidd - Wto Sty 20, 2015 22:28

wtryski - zrób test przelewów, odczyt z inpa i juz masz jakieś pojecie o wtryskach. Rozrząd na łańcuchu wiec wątpię zeby przeskoczył. A jak by przeskoczył to by nie paliw w ogóle. Kompresja dobra - to i zawory nie maja luzu - poza tym sa hydrauliczne. Zaworek musi byc. Popatrz na schemat i zastanów sie jaka role spełnia, a sam dojdziesz do podobnego wniosku.
Jakie masz ciśnienie na biegu jałowym?

RYCHO35 - Sro Sty 21, 2015 00:04

kumpel miał podobny przypadek tyle że w fokusie tdci, trzech mechaników się głowiło a powód był prozaiczny-akumulator!! dopiero czwarty z kolei szpenio wybadal że podczas rozruchu stary akumulator nie dostarczał na tyle energii żeby pompa (chyba ta w baku) wytworzyła odpowiednie ciśnienie. Skasował go tylko za nowy aku i kumpel już drugą zime śmiga bez problemu a wcześniej przy temp ok 0 st już miał problem z odpaleniem. Ja co prawda nie mam zbyt dużego doświadczenia z dieslami (r75 to mój pierwszy diesel) i pewnie gdybym tego nie widział to bym nie uwierzył.
bartekplm3 - Sro Sty 21, 2015 08:23

Zaworek zwrotny odpowiada tylko za wycofanie nadcisnienia paliwa powyzej 3,5 bara u mnie pompa przy aku daje nawet 7 bar test przelewowy wyszedł ok przez 5 min nie nalał wiecej niz 20mlna kazdym z wtrysków

[ Dodano: Sro Sty 21, 2015 08:23 ]
a jak Dawidd myslisz ze zaworek odpowietrza tez uklad to jestes w błedzie bo nawet jak na zimnym odpowietze go sam i znowu napompuje paliwa jest to samo i jak jest zaworek bo mam sprawny pali tak samo

RYCHO35 - Sro Sty 21, 2015 11:01

jeśli dobrze zrozumiałem na zagramanicznym forum wyczytałem że jeśli ciężko odpala na zimnym a ciepłym ok to bardzo prawdopodobne że czujnik położenia wału dokonuje żywota-ale nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem bo żaden ze mnie poliglota
dawidd - Sro Sty 21, 2015 11:52

tylko zobacz co sie dzieje jeśli zaworka nie ma - pompa bije, a paliwo nie ma gdzie uciec wiec pompa pracuje pod dużo większym obciążeniem, a biorąc pod uwagę jej awaryjność długo tak nie popracuje. W linku który podałem jest opisany mój problem z przed 2 lat - po naprawie zaworka odpalanie było dużo krótsze.
Co do czujnika walka - przedmówca ma (nie do końca)racje - na zimnym odpala ok a na ciepłym ciężko lub wcale.
Sprawdzałeś pompę w baku?

bartekplm3 - Sro Sty 21, 2015 16:07

Tak sprawdzałem wszyskie pompy w baku pracuje przy aku tez zaworek załozony i tez kicha czujniki wału wałka przepływomierz itd wymienione na drugie sprawne przekaznik swiec i swiece nowe
dawidd - Sro Sty 21, 2015 18:16

a zawór CR?
bartekplm3 - Sro Sty 21, 2015 20:56

Zawór cr równiez wymieniony na drugi tyle tylko ze bez filterka i nie zrobiło to różnicy

[ Dodano: Sro Sty 21, 2015 20:56 ]
Obstawiam raczej na wtryski oddam do regeneracij wiecie gdzie robia to w przyzwoitej cenie?