Zobacz temat - [620Ti] Szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. komputer?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti] Szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. komputer?

Kozik - Wto Sty 27, 2015 13:06
Temat postu: [620Ti] Szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. komputer?
Podczas delikatnego przyspieszania poszarpuje i jakby wypadały zapłony, gaz wciśnięty mniej więcej 1/4-1/3. Szarpanie do 3 tyś obrotów.
Wymienione: świece, kopułka, palec.
Podmieniane: kable, cewka.
Odłączane do testów: sonda lambda, czujnik położenia wałka, TPS, silniczek krokowy.
Szarpanie występuje dopiero po rozgrzaniu samochodu. Przy dodatnich temperaturach występuje już przy 1/4 temperatury, przy ujemnych temperaturach dopiero po osiągnięciu 1/2 skali temperatury.

Podmieniałem komputer, na innym komputerze szarpanie nie występuje

Czy może to być wina mapsensora w komputerze czy może coś innego konkretnego?, mam drugi komputer w którym inne rzeczy są uszkodzone więc mogę z dwóch jeden zrobić.

Komputer to MKC101960 Mems 1.6

Pomocy

[ Dodano: Wto Sty 27, 2015 13:06 ]
Sprawdziłem jeszcze jedna rzecz, szarpanie pojawia się na granicy doładowania czyli między podciśnieniem a nadciśnieniem. Przy doładowaniu 0,1-0,2bara już nie szarpie.
Ale niestety szarpie w zakresie obrotów spokojnej miejskiej jazdy

Rademenez_ - Wto Sty 27, 2015 19:11

Witam.
Teoretycznie można sprawdzić sam czujnik ciśnienia w komputerach, porównać napięcia, lub połączyć się Mems_Diag_lite i odczytać wskazania mapsensora.

AndrewS - Wto Sty 27, 2015 19:30

Ja podobnie miałem przy padniętej sondzie, gdy jechałem równo przy stabilnej prędkości silnik zaczynał poszarpywać, ale przestawał gdy gwałtownie wciskałem pedał gazu, wiec podobnie, ale nie tak jak u Ciebie

Też czepiłbym się czujnika podciśnienia w kompie. Skoro po wymianie kompa objaw ustępuje to wskazuje to jednak na kompa.

Kozik - Wto Sty 27, 2015 20:31

to nie mapsensor, przełożony sprawny i jest tak samo.
greg-si - Wto Sty 27, 2015 20:34

Kozik, na PB i LPG tak samo?
Ja jakbym wiedział że u mnie komputer wszystko psuje to bym go wymienił.

Markzo - Wto Sty 27, 2015 22:21

Map przelutowany i dupa, dalej kiśnie. Ciekawe co takiego kitra się w ecu, że są takie jaja.
Kozik - Wto Sty 27, 2015 22:52

greg-si napisał/a:
Ja jakbym wiedział że u mnie komputer wszystko psuje to bym go wymienił.


to że komputer psuje to wybadałem dopiero dzisiaj, zmienić to jak się ma kasę nie problem ale
1. te kompy są dość drogie
2. ciężko dostać komputer do turbo z dwiema wtyczkami w rozsądnych pieniądzach
3. to już jest komputer wymieniony który zepsuł się po paru dniach

w sumie mam dwa komputery
pierwszy ten o którym mowa a drugi w którym nie działa adaptacja przepustnicy

W sumie jakbym znalazł magika który by mi naprawił oba albo chociaż jeden to byłoby najlepiej

[ Dodano: Wto Sty 27, 2015 22:52 ]
Cytat:
Kozik, na PB i LPG tak samo?


nie ma znaczenia czy PB czy LPG to samo się dzieje

Rademenez_ - Sro Sty 28, 2015 00:37

Może to czujnik poł. wału? To on może odpowiadać za przyśpieszanie zapłonu , jeśli źle odczytuje , może źle przesuwa zapłon i szarpie. Ten uszkodzony komp może ma odczyt czujnika też uszkodzony. Ja nie kombinował bym zbyt głęboko i zaczekał na ft232 , podłączył pod tel, lub kompa i zobaczył odczyty . Może to np. TPS?
Kozik - Sro Sty 28, 2015 10:21

na drugim kompie jest tylko falowanie obrotów i gaśniecie na wolnych obrotach z powodu nie działającej adaptacji przepustnicy a szarpania nie ma, więc wykluczam inne elementy które już sprawdzałem. Awaria sterownika i tyle.
Szukam naprawiacza memsów jeśli ma ktoś kontakt do takowego to proszę o info

slax - Sro Sty 28, 2015 11:09

Sprawdź rezystory na wejściach?wyjściach, podobno tam coś się często uwala. Generalnie najłatwiej chyba znaleźć jakiegoś magika na elektrodzie, tam problem naszych memsów jest powszechnie znany, podobno naprawa banalnie prosta. Oczywiście nikt nie po wie o co chodzi, trzeba by się na wysyłkę ECU umówić. Ja też szukam kogoś kto naprawił by mojego starego memsa, brak adaptacji przepustnicy jak u ciebie, w ogóle brak sterowania silnikiem krokowym.
Kozik - Sro Sty 28, 2015 11:56

slax ja szukam magika jak znajdę to napiszę
greg-si - Sro Sty 28, 2015 20:22

U mnie jest problem że szarpie jak się nagrzeje :)
Też mems 1.6. Mam nadzieję się jutro podpiąć mems_diag i zobaczyć parametry, może to mi coś rozjaśni.
Mi też by się zdał nowy komp na dwie wtyczki ;)

Kozik - Czw Sty 29, 2015 00:42

auto dzisiaj na sznurku do domu zaciągnięte - dzięki Żaba

zgasł i nie chciał zapalić, podmieniałem kompy bo akurat drugi miałem w bagażniku ale bez zmian,
brak iskry, obstawiam awarię cewki

ale to się zobaczy
chciałbym podpiąć na próbę cewkę z V6
tylko nie wiem jak ją podłączyć są 3 piny oznaczone 1, 15 i 48
jest to cewka ROVER NEC 101010 BREMI
jakbym wiedział który + który - to bym sobie poradził, do samego sprawdzenia czy chociaż jakąkolwiekk iskrę wytworzy

Remigiusz - Czw Sty 29, 2015 02:12

Powinno mięć ta od V6 oznaczenia 1, 15, i 4A,

1 - sygnal od ECU
15 - +12V
4A - Masa

:P Dlatego to Foto od zaby na FB :mrgreen:

Kozik - Czw Sty 29, 2015 13:27

Remigiusz, tak dlatego, cewka padła umarła i dlatego nie chciał zapalić, po przymiarce cewki z kserii odpalił. Szukam oryginału, może czasami po wymianie cewki przestanie samochód szarpać na tym kompie

[ Dodano: Czw Sty 29, 2015 13:27 ]


takiej cewki szukam ROVER GLC170 lub NGK 48191, póki co jedzie do mnie jakaś używana ale nie wiadomo ile pożyje więc będę szukał.

AndrewS - Czw Sty 29, 2015 22:05

Kozik napisał/a:
może czasami po wymianie cewki przestanie samochód szarpać na tym kompie


ale by były jajca, my tu kompy rozbieramy, wymieniamy mapsensory :mrgreen:
napisałeś niby w pierwszym poście że cewka podmieniona :roll:

Markzo - Czw Sty 29, 2015 22:22

AndrewS napisał/a:
napisałeś niby w pierwszym poście że cewka podmieniona

ale nie jeździł na niej :(

Kozik - Wto Lut 03, 2015 14:04

AndrewS napisał/a:
napisałeś niby w pierwszym poście że cewka podmieniona :roll:


podmieniona ale jakość połączenia nie była idealna bo piny robiem na szybkości z gwoździków więc nie było idealnie i stabilnie, tak jeździłem na cewce z kserii ale mogła być nie właściwa do tserii więc i parametry nie takie jak trzeba

[ Dodano: Czw Sty 29, 2015 23:38 ]
Markzo napisał/a:
ale nie jeździł na niej :(


dzisiaj po awarii nie jeździłem bo podłączyłem żeby tylko sprawdzić czy to faktycznie cewka padła

[ Dodano: Wto Lut 03, 2015 14:04 ]
Temat cewki był ciężki do przemielenia z powodu problemu z dostaniem. Ceny na internecie od 160zł - 260zł z czego 160zł to była cena na stronie a po rozmowie telefonicznej cena skakała do 250zł i 4 tygodnie oczekiwania.

Zakupiłem identyczną cewkę tyle że bez blach do zamocowania na gotowo w samochodzie.
Cewka z Citroena AX (66zł z wysyłką) wyglądała identycznie na zdjęciach więc zamówiłem po otrzymaniu okazuje się że nawet numerki, wytłoczki są takie same jak na oryginalnej cewce, auto jeździ bez problemów (oczywiście problemy związane z komputerem nie znikły).
Dla potomnych
Numery producenta
Valeo 245039
Numery OE
BERU: 0040100249
BERU: ZS249
BREMI: 11880
CITROËN: 597045
CITROËN: 96035284
FACET: 96055
INTERMOTOR: 12304
LUCAS ELECTRICAL: DLB208
LUCAS ELECTRICAL: DLB233
PEUGEOT: 597045
QUINTON HAZELL: XIC8125
SAGEM: 2526026
To cewki pasujące do 220 coupe turbo, 620Ti na pewno jest więcej modeli do których pasuje, identyczna wtyczka, wymiary i wszystko, trzeba sobie tylko do blachy przykręcić oryginalnej.



Proponowałbym wydzielić temat cewki z tematu komputera, prośba do moda.

slax - Wto Lut 03, 2015 16:06

A czy podmiana cewki rozwiązała problem z szarpaniem?
Kozik - Wto Lut 03, 2015 16:50

slax, niestety nie, cewka to była dodatkowa awaria, po wymianie na nową problem z szarpaniem nadal jest. Jeżdżę teraz na komputerze który ma problem z wolnymi obrotami przez brak adaptacji przepustnicy.
Czyli znachor od kompów dalej potrzebny

AndrewS - Wto Lut 03, 2015 23:03

Kozik napisał/a:
Proponowałbym wydzielić temat cewki z tematu komputera, prośba do moda.

To sie nadaje jako artykuł do porad technicznych na główną strone

Kozik - Sro Lut 04, 2015 09:08

AndrewS napisał/a:
To sie nadaje jako artykuł do porad technicznych na główną strone


Albo można zrobić tabelkę gdzie się wpisze zamienniki i z czego
bo cewki do VVC takie dwie podwójne to z volvo s60 wsadziłem (cena przez połowę)

greg-si - Sro Lut 04, 2015 16:54

Aparat zapłonowy do T-serii też pasuje od peugota.
Zamienników jest full.

Rademenez_ - Sro Lut 04, 2015 19:11

''
Offline Michał_22

Sympatyk
Wiadomości: 386
Płeć: Mężczyzna
Caro Plus 1.4 16V, 98r

Odp: czujnik temperatury silnika rover
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2014, 17:27:09 pm »
Czujnik podmieniony, kable wyczyszczone i dalej to samo. Nie mam już pojęcia co to jest. Jeszcze w przedziale między 2000obr/min, a 3000obr/min delikatnie szarpie (przy jeździe ze stałą prędkością obrotową). Jeszcze pytanie z innej beczki. Ciężko dostać oryginalny czujnik temp. silnika i w związku z tym, jest możliwość założenia całego kolanka, razem z czujnikiem Rovera(tym krótszym)? Będzie to działać prawidłowo? Komputer nie będzie oryginalny z poldorovera tylko Rovera.''
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=38769.0
Tutaj podobny problem z podszarpywaniem . Tam szukali przyczyny w nieoryginalnym czujniku temperatury. Może jeden komp jest od 220 turbo, a drugi od 620ti i czujniki się różnią ?
PS. Udało się podłączyć silnik do telefonu, tabletu, PC?

Kozik - Sro Lut 04, 2015 19:21

Rademenez_ napisał/a:
Może jeden komp jest od 220 turbo, a drugi od 620ti i czujniki się różnią ?


to prawda ten co poszarpuje jest z 220 a ten co nie ma wolnych obrotów z 620ti
ale ten co poszarpuje na początku nie szarpał :(

Rademenez_ napisał/a:
PS. Udało się podłączyć silnik do telefonu, tabletu, PC?


niestety nie udało się bo mój tel nie obsługuje OTG

slax - Sro Lut 04, 2015 19:31

Wątpię żeby różnica była w czujnikach, skoro niektóre są zamienne nawet ze zwykłą serią K, sondy takie same, CPWK tez można stosować zamiennie
Kozik - Sro Lut 04, 2015 19:38

z tego co wyczytałem na rimmerbrosie to czujniki są takie same
Remigiusz - Sro Lut 04, 2015 19:54

A czemu wy nie sprawdzicie co ECU widzi z czujników :wink: Aplikacja istnieje co gada z T-seria.

[ Dodano: Sro Lut 04, 2015 19:54 ]
Masz jakieś foto środka ECU ?

Kozik - Sro Lut 04, 2015 20:01

Remigiusz napisał/a:
A czemu wy nie sprawdzicie co ECU widzi z czujników :wink: Aplikacja istnieje co gada z T-seria.


Kozik napisał/a:
Rademenez_ napisał/a:
PS. Udało się podłączyć silnik do telefonu, tabletu, PC?


niestety nie udało się bo mój tel nie obsługuje OTG


[ Dodano: Sro Lut 04, 2015 20:01 ]
To są jeszcze inne kompy popsute całkiem ale tak to wygląda w środku i z 220turbo i z 620ti


greg-si - Sro Lut 04, 2015 20:16

Kozik, jak masz 1.6 to u mnie na tablecie działa apka ;) W jedną stronę masz 90km z pod PKiN
Kozik - Sro Lut 04, 2015 20:22

greg-si, dzięki za chęć pomocy ale jestem w dołku finansowym i liczę każdy grosz nawet ten na podróże, a auto już i tak za dużo kasy pochłonęło.
Czy Ty masz immo zdjęte? i może podstawkę wlutowaną w kompa? to bym Ci wysłał swojego, mój komp ma podstawkę pod immo ale potrzebuję immo żeby jeździć autem ;)

greg-si - Sro Lut 04, 2015 21:00

Mój komp nie był rozbierany (przynajmniej przez mnie), raczej ma immo.
slax - Sro Lut 04, 2015 21:36

Przeca już Markzo pisał że immo się da obejść podając na któryś tam pin 12v, to nie można go zwyczajnie obejść.
Markzo - Sro Lut 04, 2015 21:59

slax napisał/a:
Przeca już Markzo pisał że immo się da obejść podając na któryś tam pin 12v, to nie można go zwyczajnie obejść.

?? nie bardzo przypominam sobie, żebym pisał coś o podawaniu 12v na jakiś pin w ecu...

slax - Czw Lut 05, 2015 07:41

Markzo, https://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=84013 a teraz? ;P Trochę namieszałem z tymi 12v, ale chodziło mi o info z podlinkowanego tematu.
Markzo - Czw Lut 05, 2015 16:10

to nie tak do końca... ja mialem ecu z 220 coupe turbo, a tam fabrycznie nie ma immo... więc działało wsio jak trzeba. Ori sterownik z 620/820 ma immo i je trzeba wyciąć.
slax - Czw Lut 05, 2015 16:54

Markzo, A widzisz no to ja zrozumiałem źle, zrozumiałem że wystarczy na ten 13 pin zapodac sygnał i wsio bangla.