Zobacz temat - [R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.

Krzysi3k - Sob Maj 23, 2009 19:41
Temat postu: [R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.
Szukałem, szukałem i wszystko to za mało...
Temperatura silnika jest za wysoka, zamiast zatrzymywać się w połowie to ona wędruje nawet pół centymetra od czerwonego pola :/
Mam wersję z klimatyzacją, który wiatrak jest od układu chłodzenia? Jakoś nie mogłem jednoznacznie stwierdzić... Skłaniam się ku temu bliżej silnika.
Wg. moich dzisiejszych ustaleń oba wiatraki są sprawne - ten bliżej zderzaka, podpinałem pod aku i kręcił aż miło. Drugi natomiast kręcił pięknie po odpięciu kabelka pod osłoną silnika.
Bezpieczniki wyglądają ok, nie wiem jak to jest z przekaźnikami, bo ciężko stwierdzić...
Jak myślicie? Czujnik temperatury płynu chłodniczego?

Mix - Sob Maj 23, 2009 20:31

Krzysi3k5 napisał/a:
Mam wersję z klimatyzacją, który wiatrak jest od układu chłodzenia?

Odpal silnik, otwórz maskę i zobacz który wiatrak się kręci. Potem włącz klimę - ZTCP powinien się włączyć drugi i właśnie ten jest od AC.
Krzysi3k5 napisał/a:
Drugi natomiast kręcił pięknie po odpięciu kabelka pod osłoną silnika.

I prawidłowo. Po odpięciu wtyczki czujnika i odpaleniu auta, oba wiatraki powinny powinny pracować z pełną prędkością.
Krzysi3k5 napisał/a:
Temperatura silnika jest za wysoka, zamiast zatrzymywać się w połowie to ona wędruje nawet pół centymetra od czerwonego pola

Sprawdź dokładnie poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, na zimnym i ciepłym silniku. Ostatnio dolałem u siebie. Myślałem, że jest lekki niedobór, a weszło prawie całe litrowe Borygo :wink: Od tego czasu silnik zagrzewa się zdecydowanie wolniej, a wskazówka temp. przez pierwsze ok. 10km. jest o 1 mm. przed połową skali, później już zatrzymuje się i zostaje w połowie.

Krzysi3k - Sob Maj 23, 2009 20:47

Upss.. Ale właśnie nie dopisałem, że wiatrak nie włącza się jak się nagrzeje i tu właśnie raczej upatrywałbym przyczyny... Tylko co dalej?
hrv - Sob Maj 23, 2009 20:58

Oba wiatraki dzialaja rownoczesnie bedac od klimy i chlodzenia.Sa natomiast dwa czujniki w chlodnicy,gdyz chlodzenie jest dwubiegowe.Jeden wlacza sie przy pewnej temperaturze a gdy woda nagrzeje sie jeszcze bardziej,drugi daje sygnal i wiatraki kreca sie jeszcze szybciej.
Sprawdz te czujniki.

Krzysi3k - Nie Maj 24, 2009 10:58

No tak, tylko gdzie są te czujniki? Z tego wniosek, że u mnie w ogóle już padło wszystko, bo kręci się tylko od czasu do czasu jeden jak klimę włączoną mam...
martens - Nie Maj 24, 2009 12:01

Krzysi3k5
niedawno to przerabialam - u mnie byl spalony silnik wentylatora klimy (ten przy grilu) - objaw byl taki, ze wiatrak chlodnicy (blizej silnika), wlaczal sie tylko po wlaczeniu klimy, na chwile, po czym wylaczal i po chwili znowu wlaczal. Po wymianie silnika went. klimy okazalo sie ze dalej nie kreci - winne byly przekaznik i jego gniazdo.
Po wymianie przekaznika i wyczyszczeniu gniazda kreca juz oba i wydaje mi sie ze klima efektywniej chlodzi i odparowuje. Co do temperatury u mnie, tez mam takie wrazenie ze jest za wysoka - mniej wiecej 1mm powyzej polowy calej skali (czyli wskazowka nie lezy poziomo tylko jej koniec jest lekko uniesiony ponad poziom) :roll:

pozdrawiam
marta

Krzysi3k - Nie Maj 24, 2009 13:34

No to jest jeszcze w normie ;)
U mnie zadziwiająco się zbliżyła do czerwonej skali wczoraj w trasie :/
Czyli nie silniczek, a przekaźniki były winne? U mnie oba wiatraki działały, kiedy je do tego zmusiłem grzebiąc pod maską :P
Idę do samochodu wypikać błędy, może coś pokaże...

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 13:45 ]
A przecież ten artykuł nie dotyczy iDT...

hrv - Nie Maj 24, 2009 14:28

Wlasnie zrobilem 150 km w trasie i dwa razy temperatura poszla pod czerwone pole,auto tracilo moc,po czym zjechalem na pobocze.Wentylatory chodza, ale plyn wyparowywuje intensywnie ze zbiorniczka.Po 10 min moge dalej jechac, ale sytuacja sie powtarza po jakims czasie, raczej pod wiekszym obciazeniem np.gorka.Co to moze byc?W miescie jeszcze mi sie to nie zdarzylo.
Krzysi3k - Nie Maj 24, 2009 14:31

Odpiąłem tę wtyczkę i wiatraczek hulał aż wiatr się robił ;)
To jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego, tak?

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 14:34 ]
hrv, skoro wiatraczki chodzą to ja bym najpierw wylał stary płyn, przeczyścił chłodnicę, nalał nowego płynu. Jaki masz stan płynu chłodniczego? Nie ucieka Ci? Odkręć korek i sprawdź, czy dziurka na spodzie nie jest zawalona ;)

Mix - Nie Maj 24, 2009 15:59

Krzysi3k5 napisał/a:
To jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego, tak?

Tak. Jeśli oba wiatraki się włączyły, tzn. że niesprawny czujnik można wykluczyć.

Proponuję sprawdzić chłodnicę i przewody do niej prowadzące. Tak jak piszesz, możliwe i najbardziej prawdopodobne, że gdzieś się zrobił zator i nie ma cyrkulacji płynu.

Krzysi3k - Nie Maj 24, 2009 17:17

Mixtated napisał/a:
Tak. Jeśli oba wiatraki się włączyły, tzn. że niesprawny czujnik można wykluczyć.


Ale właśnie włączył się jeden, ten zwrócony w stronę silnika, drugi stał jak wryty...

Mix - Nie Maj 24, 2009 17:26

ZTCP jak u siebie odłączałem ten czujnik do kręciły się 2 wentylatory. W każdym razie szukałbym jednak usterki gdzieś w układzie chłodzenia. Dla pewności możesz jeszcze raz odpiąć kostkę i włączyć AC, aby w 100% wykluczyć czujnik.
thef - Nie Maj 24, 2009 17:30

Proszę uzupełnić temat zgodnie z zasadami kącika.
Krzysi3k - Nie Maj 24, 2009 17:50

thef napisał/a:
Proszę uzupełnić temat zgodnie z zasadami kącika.


Upss :oops:

Mixtated napisał/a:
ZTCP jak u siebie odłączałem ten czujnik do kręciły się 2 wentylatory. W każdym razie szukałbym jednak usterki gdzieś w układzie chłodzenia. Dla pewności możesz jeszcze raz odpiąć kostkę i włączyć AC, aby w 100% wykluczyć czujnik.


Na klimatyzacji było to samo - działał ten bliżej silnika, zwrócony w jego stronę, natomiast ten bliżej zderzaka zwrócony z stronę plastiku ani drgnął.
W ogóle nawet jak przyjechałem z takim mocno nagrzanym silnikiem, wyszedłem nie gasząc go to wiatraczka nie było słychać, więc to w nim upatrywałbym przyczynę...

Mix - Nie Maj 24, 2009 18:13

Sprawdzę jeszcze dziś jak jest u mnie, ale wydaje mi się, że żaden wiatrak nie chodzi po odpaleniu auta. U mnie nigdy jeszcze nie włączały się nawet w lecie przy ciepłym silniku (poza tym co włącza się z klimą). Powinien się włączać jak silnik zbyt mocno się zagrzewa, a jeśli u Ciebie tak właśnie jest, tzn., że chłodzenie cieczą nie wyrabia...
Krzysi3k - Nie Maj 24, 2009 18:36

Ale właśnie on się nie włącza w ogóle na podpiętym przewodzie :/
Napisałem przecież :P Wróciłem do domu wczoraj po trasie, wskazówka była wyyysoko, mało do czerwonego pola brakowało i jednak się nie włączył. Potem dłubałem, gazowałem itp i też się nie włączał. Jedynie przy włączonej klimie jeden włączał się raz na jakiś czas na 15 sekund.

hrv - Nie Maj 24, 2009 18:59

Opisalem dzialanie wiatrakow na podstawie rovera 400.Nie zwrocilem uwagi ze chodzi o 25, gdzie jest inaczej.Sorki :cry:
Wracajac do mojej sprawy.Zrobilem nastepne 120 km.
Plyn ( niedawno wymieniony)zostaje wyrzucany korkiem na zbiorniczku wyrownawczym,robi sie tam niezle cisnienie.Gdy odkrecam korek,plyn gulgocze,potem sie cofa i trzeba dolac ok 0.5 litra.Sytuacja ma miejsce kiedy deptam ponad 100 km/h jak rowniez przy wjezdzaniu pod gorke.Wiatraki sie kreca,tylko czemu nie chlodza wydajniej.
Acha
Podczas jazdy nagrzanym silnikiem gdy przelaczam dmuchawe na cieple powietrze i bieg 4,dopiero po kilku minutach leci cieple powierze ale i tak nie za gorace.

Krzysi3k - Pon Maj 25, 2009 01:07

Odkręcasz korek, gdy płyn jest gorący? :o
U mnie wiatraki właśnie w ogóle nie chodzą i tu jest problem.
U Ciebie raczej na 100% zawodzi płyn, który tak jak wcześniej pisałem ja bym wymienił i przy okazji przeczyścił układ ;)
U mnie sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana :/
Mam przeczucie, że to czujnik, ale nie chcę wydawać 160 PLN na oryginał (na tomateam nie widzialem zamiennika do diesla), skoro nie jestem pewien...

Mix - Pon Maj 25, 2009 01:22

Krzysi3k5, czujnik w InterCarsie kosztuje jakieś 50-70zł o ile dobrze zapamiętałem.
Brt - Pon Maj 25, 2009 10:16

diesel .... w trasie .... się przegrzewa .... :shock: a moze termostat ;> Jesli czujnik temp na deskę jest ok, oba wentylatory się włączają po wypięciu wtyczki czujnika temp do komputera, to pozostaje tylko albo termostat, albo coś jest przytkane i nie ma właściwego obiegu płynu. To że jeden z wentylatorów nei działa prawidłowo, to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik w trasie powienien spokojnie bez wentylatora być superschłodzony :ok:
martens - Pon Maj 25, 2009 11:33

Krzysi3k5, zerknij jeszcze na te tematy:
http://forum.roverki.eu/v...t=przeka%BFniki
http://forum.roverki.eu/v...t=przeka%BFniki
Jesli chodzi o termostat, to u mnie wymiana pomogla na tyle, ze nagrzewa sie szybciej - byl wczesniej zaciety w pozycji otwartej.

Krzysi3k - Pon Maj 25, 2009 13:45

Już kupiłem nowy czujnik temperatury płynu chłodniczego za 39 złotych polskich, wkręciłem i zobaczymy czy jest ok :)
Następną rzeczą (nawet jak będzie wszystko ok) będzie spuszczenie płynu z chłodnicy i nalanie nowego. Mogę zrobić to sam? Chyba u nas powinien już sam się układ odpowietrzać, więc w takim wypadku luzik ;)
Od razu można przeczyścić chłodnicę. Lepiej woda+ocet czy środki do czyszczenia?

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 14:33 ]
Melduje, że bez zmian - 40 PLNów poszło na marne :/

thef - Pon Maj 25, 2009 16:13

Sprawdź termostat jak radzi Brt. Wymianę płynu możesz zrobić sam (przy okazji będziesz mógł właśnie przetestować termostat). Spuszczasz płyn dolnym wężem chłodnicy (zdjęty korek ze zbiorniczka i otwarta nagrzewnica), podłączasz wąż, nalewasz świeżego, włączasz silnik na jakiś czas, a po ostygnięciu wyrównujesz ewentualnie stan płynu wg znaków na zbiorniczku. Możesz po nalaniu świeżego płynu nie zakładać od razu korka na zbiorniczek tylko przez kilka minut uciskać wszystkie węże układu chłodzenia po kolei, to powinno przyspieszyć odpowietrzenie układu.
hrv - Pon Maj 25, 2009 16:31

Wogole to w ktorym kierunku otwiera sie termostat? Czy na tym wezu idacym w strone chodnicy?
Sprawdzilem u mnie ze chlodnica sie nagrzewa ale jej dolna czesc oraz dolny waz pozostaja chlodne.Jaka moze byc tego przyczyna?

thef - Pon Maj 25, 2009 16:39

Cytat:
Sprawdzilem u mnie ze chlodnica sie nagrzewa ale jej dolna czesc oraz dolny waz pozostaja chlodne.Jaka moze byc tego przyczyna?
Moim zdaniem to może świadczyć właśnie o zaciętym termostacie.

W uproszczeniu jest tak. Pompa tłoczy płyn z kierunku kolanka z czujnikiem (tym który wymieniałeś) przez komorę termostatu (tą z dwoma króćcami) do chłodnicy, chłodnica puszcza górą (ten cienki wężyk idący do zbiorniczka) nadmiar gorącego płynu, a dołem w kierunku bloku silnika i za nim płyn płyn jest blokowany przez zamknięty termostat do czasu jego otwarcia - wtedy płyn krąży już przez całą chłodnicę.

hrv - Pon Maj 25, 2009 17:07

Zastanawia mnie tylko czemu gorna czesc chlodnicy sie nagrzewa.Gdyby termostat sie zacial i byl zamkniety,wtedy powinna byc chlodna a ciecz krazylaby tylko w malym obiegu.
thef - Pon Maj 25, 2009 17:19

hrv napisał/a:
Zastanawia mnie tylko czemu gorna czesc chlodnicy sie nagrzewa.Gdyby termostat sie zacial i byl zamkniety,wtedy powinna byc chlodna a ciecz krazylaby tylko w malym obiegu.
Termostat jest za blokiem silnika jeśli prześledzić obieg (przecież to opisałem przed chwilą ;) ), dlatego górna część chłodnicy zawsze będzie się nagrzewać.
hrv - Pon Maj 25, 2009 17:25

Juz wiem thef jak wyglada termostat, pomylilem z kolankiem :wink:
Jest jakis sposob na jego sprawdzenie?

Krzysi3k - Pon Maj 25, 2009 17:29

No to jutro wymiana płynu :)
I pewnie wymiana termostatu następna :/

[ Dodano: Wto Maj 26, 2009 09:58 ]
Panowie, to co?
Czyścić przy okazji chłodnicę czy tylko zmienić płyn?
Objaw zepsutego termostatu poznam chyba jak wejdzie mi zbyt mało płynu, tak?

thef - Wto Maj 26, 2009 10:12

Krzysi3k5 napisał/a:
Panowie, to co?
Czyścić przy okazji chłodnicę czy tylko zmienić płyn?
Pewnie, że czyścić, skoro tylko jest możliwość, to zawsze dobrze to zrobić.
Krzysi3k5 napisał/a:
Objaw zepsutego termostatu poznam chyba jak wejdzie mi zbyt mało płynu, tak?
Raczej nie. Podejrzane w tym względzie może być, jeżeli po zalaniu i uruchomieniu silnika do zagrzania nie trzeba będzie dolewać, ale śmiem twierdzić, że nawet z zepsutym termostatem trzeba będzie dolać ;) . Żeby sprawdzić termostat, to najlepiej go wymontować i zobaczyć jak działa gdy przelewa się zimną wodę, a jak zachowuje się przy wrzątku.
Krzysi3k - Wto Maj 26, 2009 10:17

No dobra, ale wlać te płyny do czyszczenia i zostawić na jakiś czas, czy stary sposób woda+ocet? :P
thef - Wto Maj 26, 2009 10:26

Krzysi3k5 napisał/a:
No dobra, ale wlać te płyny do czyszczenia i zostawić na jakiś czas, czy stary sposób woda+ocet? :P
Nie doradzę Ci na 100%, bo nie mam z tym doświadczenia. Ja bym pojeździł chwilę z octem lub sklepowym specyfikiem, a potem porządnie przepłukał układ czystą wodą pod małym ciśnieniem.
Krzysi3k - Wto Maj 26, 2009 13:45

Przy czyszczeniu chłodnicy tym środkiem mogę dolać zwykłej wody (dość twarda u mnie) czy lepiej kupić demineralizowaną? :)
thef - Wto Maj 26, 2009 13:48

Kranówka nie powinna zaszkodzić w tak krótkim okresie, ale lepiej kup demineralizowaną.
Krzysi3k - Wto Maj 26, 2009 14:36

Które to korki od chłodnicy?
Jeden środkowo wychodzący z chłodnicy czy dwa takie same po bokach? Pierwszy raz wymieniam płyn, więc może trochę głupie pytania. Oczywiście szukałem od dołu, pod chłodnicą ;)

hrv - Wto Maj 26, 2009 16:06

Ja w 45 odchaczalem dolny waz, tak jak sie to robi w 400.
Krzysi3k - Wto Maj 26, 2009 16:52

Wjechałem na kanał... ludzie tragedia :o z tym odhaczaniem węża więcej roboty niż z całą wymianą... Tam upchnięte wszystko jest i w ogóle dojścia nie ma... A belki nie będę odkręcał, bo zbieżności nie mam ochoty robić :P
Jest jakiś sposób inny? Czy brać się za węża?

Brt - Wto Maj 26, 2009 20:51

hmmm mi się jakoś udało :mrg: .... którego węża ?? anglicy polecają zacząć od wyjęcia chłodnic :lol: ... wybór należy do Ciebie :]
Krzysi3k - Wto Maj 26, 2009 22:58

Wyjąłem tego węża wychodzącego z dołu chłodnicy :)
Przeczyściłem układ specyfikiem i wodą demineralizowaną, zalałem płynem (weszło 6 litrów) i ogólnie temperatura teraz jest trochę niższa (wskazówka leży poziomo lub milimetr wyżej). Wcześniej nie ugotował mi się ani razu, ale wskazówka była już dość blisko czerwonego pola.
Jeszcze mi tylko powiedzcie od czego jest ten wiatrak bliżej zderzaka, zwrócony ku niemu? Bo jeszcze nie widziałem, żeby pracował... Który przekaźnik jest ewentualnie od niego? (sam wiatrak jest dobry - odpinałem wtyczkę i podpinałem bezpośrednio do aku).

[ Dodano: Wto Maj 26, 2009 23:06 ]
Może to głupie, ale jest klika przekaźników z oznaczeniami mogącymi wskazywać, że od wiatraka :P

martens - Sro Maj 27, 2009 09:52

Krzysi3k5, powtarzam jeszcze raz - wiatrak blizej zderzaka jes wiatrakiem klimatyzacji i powinien sie wlaczac jak wlaczysz klime oraz wlaczysz nawiew - wtedy powinny dzialac oba wiatraki (wiatrak chlodnicy to ten przy silniku). O przekaznikach - podawalam wyzej linki dot R200 - ale pewnie jest podobnie.
Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 10:11

U mnie jest właśnie odwrotnie, jak chodzi klima to działa tylko ten przy silniku, ale skoro jest jak mówisz, no to mi działa tylko od chłodnicy...
A klima chłodzi dobrze, więc nie wiem co jest...
Co do przekaźników to czytałem te tematy - jeden nic nie mówi, drugi jest to benzynówki...
Zaraz wkleję fotki to łopatologicznie będzie można stwierdzić, który przekaźnik jest od wentylatora bliżej zderzaka :)

Mix - Sro Maj 27, 2009 10:46

A przekaźnik nie znajduje się przypadkiem na wentylatorze? U mnie właśnie tak jest, ale oba mam między chłodnicami a zderzakiem.
Brt - Sro Maj 27, 2009 10:55

w R200 nie ... nie wiem jak w R25 ;)
Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 11:06

O proszę:
Który to jest od wiatraczka tego przy zderzaku?

Brt - Sro Maj 27, 2009 11:09

R3 lub R5 ... na moje koślawe oko ;) .... sprawdx też niebezpieczniki FL10 i FL11 ;)
Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 11:11

No właśnie, tylko który ;) R3 czy R5 :P
Bezpieczniki wyglądają ok - nawet na zdjęciu można zobaczyć ;)
Przekaźników raczej sprawdzić się nie da, trzeba kupić nowy i zobaczyć, tak?

ciacho4 - Sro Maj 27, 2009 11:14

Na moje oko R3 na chłodnicy a R5 to jest wentylacja wewnątrz + zapewne nagrzewnica itp.

Co do przekaźników. To wsadz na jego miejsce inny który masz w skrzynce lub zamień je miejscami.

Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 11:20

Tego ze znaczkiem silnika i błyskawicą wolę nie wyjmować... Co to znaczy znaczek SM?

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 11:24 ]
Zamieniłem te R3 i R5 ze sobą i wentylacja w samochodzie działa.

Brt - Sro Maj 27, 2009 11:34

Pewnie oba są od wentylatrów przy chłodnicach. CZy po zamianie dalej działają jak działały ?? Bezpieczniki ok ?? Przejrzyj schemat w rave a znajdziesz odpowiedź 100% który jest od czego ;)
martens - Sro Maj 27, 2009 11:35

Krzysi3k5, no wlasnie - u mnie bylo to samo. Przy wlaczonej klimie zalaczal sie tylko ten od chlodnicy. Takze wydawalo mi sie ze klima chodzila ale jak potem sie okazalo nie tak efektywnie. Niestety nie zapytalam sie mechanika o ktore przekazniki u mnie chodzilo.
Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 11:43

Brt napisał/a:
Pewnie oba są od wentylatrów przy chłodnicach. CZy po zamianie dalej działają jak działały ??


Po zmianie dalej włącza się tylko ten bliżej silnika na włączonej klimie - bez klimy żaden ani drgnie... Chciałem popatrzyć kable idące od tamtego wentylatora, ale trzeba wyciągać aku, żeby dojście było :/

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 11:45 ]
Co prawda silnik zimny...

Brt - Sro Maj 27, 2009 11:57

w R200 z klimą włączoną działają oba wentylatory chłodnic, bez klimy jeszcze nie udało mi się doprowadzić do włączenia wentylatorów samym rozgrzaniem silnika ;)
Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 11:58

No ale i tak powinien ten drugi działać... Myślisz, że kable? Wyjmować aku i sprawdzać?
Brt - Sro Maj 27, 2009 12:04

możesz bez wyjmiowania sprawdzić omomierzem lub woltomierzem czy masz przejście lub napiecie na przewodach :ok: Dalej nie wiem, czy bezpieczniki sprawdzałes ;) Schemat w łapę i szukaj kolejno .... nie ma innej drogi, a na forum na odległosć gdybaniem już nic nie wskóramy ;)
Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 12:33

Brt, jakbyś mógł u siebie zobaczyć, bo zdaje mi się, że chyba znalazłem przyczynę.
Jak na mój gust jest wstawiony po prostu zły przekaźnik - w tym gnieździe i w tym pustym ze znaczkiem dystrybutora paliwa jest pięć wejść od przekaźnika - cała reszta ma cztery. I właśnie w tym też siedział ten z czterema. Zobacz jak to u Ciebie jest jak możesz :)
Poza tym na wsadzonym i wyjętym przekaźniku nie ma żadnej, ale to żadnej różnicy - dalej się jeden kręci :P

martens - Sro Maj 27, 2009 12:46

Hmm - uprzedzam ze moge sie mylic ale cos mi sie wydaje ze u mnie byl walniety ktorys z przekaznikow OBOK skrzynki z przekaznikami - zielony?
Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 12:51

Mogłabyś sprawdzić ten przekaźnik u siebie? Ten który wypiąłem na zdjęciach jest - symbol wiatraczka w chłodnicy.
martens - Sro Maj 27, 2009 13:01

OK - chwile potrwa bo jestem w pracy a garaz mam kawalek dalej.

Jusz....
Wyglada na to ze byl wymieniony ten blizej skrzynki z przekaznikami, ten ktory widac na Twojej fotce w calosci P1040071.JPG. Nie dam sobie glowy obciac ale to miejsce pokazywal mechanik (dodatkowo mialam zwalone gniazdo). Jesli chcesz fot. jak jest u mnie to wyslij mi numer telefonu na PW - wysle MMS bo nie moge w pracy zrzucic na kompa.

Zolte przekazniki w skrzynce sa wszystkie jednakowe - takie same jak u Ciebie.

Brt - Sro Maj 27, 2009 13:23

Krzysi3k5, u mnie zupełnie inaczej wygląda skrzynka z przekaźnikami więc :bezradny:
martens - Sro Maj 27, 2009 14:13

Krzysi3k5,
sprawdz ten ktory zaznaczylam na fot.

Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 15:10

Wymieniłem przekaźnik i bez efektów :/
Dzięki Martens, sprawdzę ;)