Zobacz temat - 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?

konr92 - Wto Gru 21, 2010 20:49
Temat postu: 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
Witam!
Od maja mam rovera 214 16V 103km 1997r. silnik z zewnątrz wygląda zwyczajnie ale w środku kryje się chyba coś więcej. Kupiłem go od gościa, który sprowadza auta z niemiec i jeżdżę nim tak jak go kupiłem- zero przeróbek. Od 0-100km/h na zwykłym paliwie 95 robi w około 8sekund, mniej też się udało, a na vervie z Orlenu robi w 7,5sekundy. Jedyne ingerencje jakie zauważyłem to sportowy ostatni tłumik i obniżone zawieszenie. Autko ma naklejki "MG X-power" więc może to jakaś mocniejsza wersja? Jak myślicie- to seria czy coś więcej?

Krzysi3k - Wto Gru 21, 2010 21:00

Nie wiedziałem, że na Vervie można pół sekundy urwać :lol:
Może masz wstawiony 1.8VVC 160 KM? On ma tyle do 100 km/h.

konr92 - Wto Gru 21, 2010 21:15

ale z zewnatrz wyglada na zwykłe 1.4 i kolektor ssący opisany "injection" a nie tak jak w 1.8- napis "VVC"
leszczu - Sro Gru 22, 2010 11:52

Rozumiem, że fotka z garażu aktualna ?? Jak tak to wygląda mi na podstawowe 1.4 16V, no oprócz oczywiście dołożonego stożka. :wink:
A jak mierzysz sprint do setki ??

Raptile - Sro Gru 22, 2010 12:04

Jakiego kapcia masz ?
kolin - Sro Gru 22, 2010 13:37

Jest na hamownie jesteś z Rawicza więc daleko nie masz.
konr92 - Sro Gru 22, 2010 14:50

Fotki aktualne. No tak stożek był jakiś czas ale potem został zdemontowany. a przyspieszenie mierzyłem z kumplem: ja startowałem stoper a on wyłączył przy 100. Opony 195/55 R15.
Aha i jeśli byłby ktoś zainteresowany to autko jest na sprzedaż.

Markzo - Sro Gru 22, 2010 17:15

zobacz co ma wybite na bloku :) moze to 1.8 120KM podlubany :) albo mierzycie jakos dziwnie, 1.4 ma coś koło 10 do paki, 7,5s to przyśpieszenia rzędu zr160/zs180, coś mi sie w to wierzyć nie chce ;)
tronsek - Sro Gru 22, 2010 17:25

Spróbujcie innym stoperem :D
ADI-mistrzu - Sro Gru 22, 2010 17:54

Tyle że liczba oktanów mocy w naszych silnikach nie dodaje :wink:
Tak więc macie raczej problemy z pomiarem.

konr92 - Sro Gru 22, 2010 22:25

<ADI-mistrzu> uwierz ze w moim przypadku liczba oktanów dodaje mocy i jest to naprawde odczuwalne. Ze stoperem wszystko ok. Probowalismy mierzyc nawet na dwa stopery i czasy bardzo podobny - roznily sie tylko setnymi skund. A co do numerow na bloku to sprawdzilem i wedlug katalogow i internetu bylo pisane cos w stylu "1.6/1.8", nie bylo dokladnie sprecyzowane jaki silnik. Jesli bede mial czas to jutro spisze numery i podesle.
ADI-mistrzu - Sro Gru 22, 2010 23:39

Na pewno nie masz zmiennej fazy, standardowa kopułka czyli pojedyncza cewka.
Z racji braku czujnika spalania stukowego brak w ogóle możliwości reakcji samochodu na zmianę paliwa (chyba że coś jeszcze leją do niej dodatkowego i różnica oktanów nie jest jedyna).
Dobrze zrobiony wydech dał by parę kócy, przełożenie na 1.8 też, ale wstawił by ktoś wtedy komputer z 1.4/1.6 ?
Do tego doliczyć mrozy czyli większa gęstość powietrza.

W jakiś ekstremalnych warunkach może i dało by radę, ale trzeba brać korektę na licznik, kłamie zazwyczaj o jakieś 10km w okolicy 100km/h, więc sprawdź albo z GPS albo rozpędź się do 110.

Pozdrawiam

Markzo - Sro Gru 22, 2010 23:40

1.8 to już prędzej, ale dalej cięzko uwierzyc w to co piszesz, pokaz wiecej fotek silnika i wydechu :)jak wyglada kolekotr wydechowy ;)
memphisto - Czw Gru 23, 2010 00:13

żadne cuda. Mój 8V 0-100 zrobił w 9 sekund a udało się i w 8 sekund, cudów nie ma.

w 8 sekund była dość fajna górka i ładnie poszedł :mrgreen: co innego na prostym, co innego na górce. W 7,5 sek kolega ma 100km na godzinę więc zapewne ma 1 sekundę "poślizgu" co za tym idzie już mamy 8,5 sekund jak licznik mocno zaniża to może być np 85-90km i w 8,5-9 sek jest to wykonalne, a w ogóle może być tam po prostu 1.8 120 lub 1.6 + bład człowieka, + licznik i mamy 7,5 sek :mrgreen:

jakby mi 8V robiło setkę w 7,5 sek to bym pojechał na hamownię :mrgreen:

Mad - Czw Gru 23, 2010 00:17

trzeba pamietac o przekłamywaniu licznika. Najlepiej zmierzyc to programem na urzadzenie GPS.
memphisto - Czw Gru 23, 2010 00:40

Mad napisał/a:
Najlepiej zmierzyc to programem na urzadzenie GPS.


a byle jaka mapa nie wystarczy :P ? przecież chyba każda pokazuje prędkość

Pływak - Czw Gru 23, 2010 09:46
Temat postu: Re: 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
konr92 napisał/a:
Witam!
Od 0-100km/h na zwykłym paliwie 95 robi w około 8sekund, mniej też się udało, a na vervie z Orlenu robi w 7,5sekundy.

Próbowałeś V-Power Racing z shella? Może by kolejne 0,5s szło urwać...

dobryziom - Czw Gru 23, 2010 12:38

Mad napisał/a:
trzeba pamietac o przekłamywaniu licznika. Najlepiej zmierzyc to programem na urzadzenie GPS.


no tak tylko ze zwykle licznik przekłamuje w gore a nie w dół...

ADI-mistrzu - Czw Gru 23, 2010 12:56

Że jak się 90 ma na liczniku to niby 100 się jedzie? Ja jak mam 90 to w rzeczywistości jadę 80 a ogumienie mam seryjne, bieżnik też w miarę dobry.
konr92 - Czw Gru 23, 2010 15:58

a jest mozliwe ze cos zmienilo sie w kompie gdy dotal przebicia? i czy seryjne 1.4 16V zamyka licznik? w załącznikach zdjęcia silnika.
memphisto - Czw Gru 23, 2010 16:58

konr92 napisał/a:
a jest mozliwe ze cos zmienilo sie w kompie gdy dotal przebicia?


nie da sie 1.4 16V na prostej drodze rozpędzić w 7,5 sekund do 100km :) w 8,5 też w 9,5 o byłby już niezły wyczyn przy sporych modach bo standardowo trwa to ok 10.5 (10,7) sek o ile się nie mylę

bonus89 - Czw Gru 23, 2010 17:08

Nawet licznik zamyka? Kurcze spora ta górka
konr92 - Czw Gru 23, 2010 17:11

licznik bez problemów i to nie na zadnej gorce! jechalismy w 4 i zamknal.
borek88 - Czw Gru 23, 2010 17:14

nie negujcie chlopaka nie wmawiajcie juz ze wymysla
konr92, jedzi na hamownie cena od 60-100zl okolo i masz papierek i sie okaze a moze co niekturym szczeny opadna lub tez nie :razz:
a jaj nie to dodaj filmik jak to startuje i zamyka ten licznik

leszczu - Czw Gru 23, 2010 17:18

Moim zdaniem masz coś nie tak z licznikiem. :wink:
greg-si - Czw Gru 23, 2010 17:34

leszczu19901 napisał/a:
Moim zdaniem masz coś nie tak z licznikiem. :wink:

Też tak właśnie myślę.
Weź navi i zobacz przy jakiej prędkości licznikowej masz 100km/h. Jak nie masz navi to sprawdź z jakimś w miarę pewnym samochodem.

konr92 - Czw Gru 23, 2010 18:12

jak tylko polepszy się pogoda i droga bedzie sucha to nagram filmik. a licznik na 99,99% dziala dobrze. moj przy okolo 3500RPM na piatyn biegu ma 100km/h jesli ktos moglby sprawdzic takim roverkiem czy ma podobnie to bylbym wdzieczny.
ADI-mistrzu - Czw Gru 23, 2010 18:58

Ja przy 3tys dokładnie mam 100km na liczniku. Samochód przekłamuje mi o 10km, czyli jadąc 100 jadę tak naprawdę 90.
Krzysi3k - Czw Gru 23, 2010 19:00

ADI-mistrzu napisał/a:
Ja przy 3tys dokładnie mam 100km na liczniku. Samochód przekłamuje mi o 10km, czyli jadąc 100 jadę tak naprawdę 90.


Czyli te 0,1% które dałeś licznikowi się sprawdziło kolego.

bonus89 - Czw Gru 23, 2010 19:10

:shock: ja mam przy 100, 3 tysa skrzynie z r25

[ Dodano: Czw Gru 23, 2010 19:10 ]
coś nie tak, wychodzi totalna głupota może naprawde coś masz z licznikiem, skoro przy 100 jest 3,5 tys. to wychodziło by że przełożenia masz mniejsze a skoro mniejsze to niemożliwe żebyś zamknął licznik bo zabrakło by Ci poprostu obrotów

ADI-mistrzu - Czw Gru 23, 2010 19:10

Krzysi3k o co chodzi bo nie mogę zrozumieć Twojej wypowiedzi :razz: (chyba coś ciężki dzień mam)
konr92 - Czw Gru 23, 2010 20:23

tez tak myslalem ze nie starczy ale jak zamknelem budzik to sie przekonalem. zapomnialem dodac ze auto nie ma odciecia- moge wdusic mu pedal gazu do konca i nie odetnie obrotow.
dobryziom - Czw Gru 23, 2010 21:00

konr92 napisał/a:
zapomnialem dodac ze auto nie ma odciecia- moge wdusic mu pedal gazu do konca i nie odetnie obrotow.


tego to już w ogóle nie rozumiem... istny fenomen.

ADI-mistrzu - Czw Gru 23, 2010 21:08

Też mi się tak wydaje, mógł by autor nagrać filmik jak wchodzi w wysokie obroty?
Ciężko mi w to wszystko w ogóle uwierzyć.

Markzo - Czw Gru 23, 2010 21:10

skrzynia z innym przelozeniem glownym + remap?
memphisto - Czw Gru 23, 2010 21:51

konr92 napisał/a:
moj przy okolo 3500RPM na piatyn biegu ma 100km/h jesli ktos moglby sprawdzic takim roverkiem czy ma podobnie to bylbym wdzieczny.


mój ma 3.000

skoro twój ma tak wysokie obroty to przy zamkniętym masz chyba masz 8.000 :mrgreen:

albo ktoś Ci nieźle namodził albo masz cud auto. Pokaż jakiś filmik np z obrotami jak koledzy mówią

Harry - Czw Gru 23, 2010 22:13

ja tak samo mam przy 100 3000 obr/min :wink:
wiec cos nie tak

colin1983 - Czw Gru 23, 2010 22:18

Harry, u mnie tak samo, może to jakiś 2w1 a komp np. z 1,8
flapjck1 - Czw Gru 23, 2010 23:37

konr92 napisał/a:
tez tak myslalem ze nie starczy ale jak zamknelem budzik to sie przekonalem. zapomnialem dodac ze auto nie ma odciecia- moge wdusic mu pedal gazu do konca i nie odetnie obrotow.


a ile to jest do konca?
w sensie ile obrotow wykrecisz?

bonus89 - Pią Gru 24, 2010 02:05

najlepiej nagraj na początek filmik nawet kosiarką może być, do nagrania nie odcinających obrotów nie potrzeba suchej nawierzchni :) czekamy na film
leszczu - Pią Gru 24, 2010 12:02

Moja bestia 1.4 75KM 8V też na piątym biegu ma 100km/h przy 3000obr/min. :grin:

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 12:02 ]
Czekam na filmik, bo nie mogę w to uwierzyć.

colin1983 - Pią Gru 24, 2010 12:55

leszczu19901, chyba nikt nie może w to uwierzyć :razz:
ADI-mistrzu - Pią Gru 24, 2010 12:58

Zaczynam się obawiać że sensownie zrobionego filmiku możemy się nie doczekać... :razz:
Krzysi3k - Pią Gru 24, 2010 23:18

ADI-mistrzu o to mi chodziło ;)
konr92 napisał/a:
jak tylko polepszy się pogoda i droga bedzie sucha to nagram filmik. a licznik na 99,99% dziala dobrze. moj przy okolo 3500RPM na piatyn biegu ma 100km/h jesli ktos moglby sprawdzic takim roverkiem czy ma podobnie to bylbym wdzieczny.

bula21 - Sob Gru 25, 2010 17:19

z tą odcinka mógłbym uwierzyć bo z tego co się orientuje to można się pozbyć odcinki... ale może się mylę ale z tym zamykaniem licznika interesuje mnie to i to nawet bardzo ;) chodź przyspieszenia też jestem ciekawy..

mój stary silnik 8v http://www.youtube.com/watch?v=OhrZDpbiieM ( słaba jakość ) przy 16 trochę szybciej... nagraj taki filmik i wszystko będzie jasne ;)

bonus89 - Czw Sty 06, 2011 15:03

FILMIK FILMIK
Mad - Czw Sty 06, 2011 20:34

chyba w koncu doszli że coś jest nie tak :mrgreen:
marcinmarcin - Czw Sty 06, 2011 23:02

Wracając do tematu prędkościomierza - ciekawi mnie bardzo jedna rzecz. W ZR dali jeden rozmiar większe koła w porównaniu do R25 (np. w 15 to jest 195/60, w 17 205/45), interesuje mnie jednak czy zmienili przełożenia licznika, bo wydaje mi się że nie. Generalnie wszyscy znajomi mają przekłamania około 10km przy 100km - na liczniku 100 na GPS 90. Tak samo mam w Golfie V. Natomiast w ZR przy 100 na liczniku na GPS mam 96-97, a przy 200 licznikowych 194-5 GPS
kolin - Czw Sty 06, 2011 23:25

GPS dla mnie to trochę dupne urządzenie do mierzenia przekłamań. Ja u siebie przy próbie osiągnięcia prędkości maksymalnej, pomiar dokonywaliśmy na hamowni dymomet. Przy licznikowych 240km/h rzeczywista była 232km/h
memphisto - Pią Sty 07, 2011 00:05

kolin napisał/a:
GPS dla mnie to trochę dupne urządzenie do mierzenia przekłamań.


co znaczy dupne? na śląsku dupne to znaczy duże :mrgreen:

Dupne fele - duże fele
dupny koleś - duży koleś

itp.

kolin napisał/a:
Ja u siebie przy próbie osiągnięcia prędkości maksymalnej, pomiar dokonywaliśmy na hamowni dymomet. Przy licznikowych 240km/h rzeczywista była 232km/h


no i jak się to ma do GPS'a ? mierzyłeś nim bo brakuje tutaj porównania :wink:

ADI-mistrzu - Pią Sty 07, 2011 08:34

Ale kolin, hamownia także kłamie :wink: GPS ma sporą dokładność która wystarcza do tego celu.
kolin - Pią Sty 07, 2011 10:27

Jakim autem zawsze jechałem po zapięciu GPS była różnica 5km/h nie ważne przy jakiej prędkości. Było dużo tych samochód i wszystkie mają równo o 5 kilometrów zawyżać.

memphisto napisał/a:
co znaczy dupne? na śląsku dupne to znaczy duże :mrgreen:


Dupne to dla mnie znaczy że GPS ma tyle z pomiarem prędkości co wiatrak do piernika.

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale kolin, hamownia także kłamie :wink: GPS ma sporą dokładność która wystarcza do tego celu.


W takim razie nie pozostał na nic jak się zgłosić do ekipy Top Gear i po prosić o pomoc :mrgreen:

Niby na jakieś zasadzie GPS się kalibruje bo założeniu do innego samochodu. Bo w hamowni normalnie ustawiasz rozmiar kół, wagę samochodu i wiele innych cyników co ma wpływ na pomiar.

ADI-mistrzu - Pią Sty 07, 2011 10:47

ale GPS się nie kalibruje, od wyznacza różnicę w przemieszczeniu w odstępie czasu a czego prędkość wyciąga.
Tak naprawdę wszystko ściemnia, i dokładny pomiar z tolerancją błędu to właśnie +/- te kilka km/h :wink:

Tak naprawdę trzeba by było mieć GPS do pomiaru terenu, one mają bardzo dużą dokładność i przekłamanie w prędkości wyniosło by góra 0.5km/h.

kolin - Pią Sty 07, 2011 11:00

Winą przekłamania za pewne u kolegi są białe tarcze z allegro do liczników i nie prawidłowo skalibrowany licznik :mrgreen:
marcin316 - Pią Sty 07, 2011 12:25

kolin napisał/a:
Jakim autem zawsze jechałem po zapięciu GPS była różnica 5km/h nie ważne przy jakiej prędkości.


Coś tu mi nie pasuje, chyba że dla auta stojącego w miejscu GPS wskazuje 5 km/h albo jadącego z tą prędkością wskazuje 0, zależnie od tego w którą stronę przekłamuje o tą stałą wartość, niezależną od prędkości...

Przekłamanie bezwzględne ZAWSZE zależy od aktualnej prędkości jeśli poruszamy się po płaskim terenie. Stałe albo bliskie stałego może być co najwyżej przekłamanie względne.

GPS podaje prędkość uśrednioną z kilku bądź kilkunastu pomiarów zmiany położenia, więc nawet dokładność jaką posiada (około 5 metrów) wystarcza, aby przy stałej prędkości (jazda na wprost po płaskim terenie) określić ją z dosyć dużą dokładnością. Na pewno większą niż robi to licznik samochodu.

Na dokładność pomiaru prędkości za pomocą GPS wpływ mają tor jazdy, ukształtowanie terenu oraz sama technologia pomiaru, natomiast przy pomiarze za pomocą licznika w aucie rozmiar opon, ciśnienie oraz promień dynamiczny koła, który zmienia się pod wpływem ciśnienia, prędkości jazdy czy obciążenia auta.

Pływak - Pią Sty 07, 2011 13:51

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale kolin, hamownia także kłamie :wink:

Jeśli chodzi o moc i moment to tak bo jest więcej składowych, które wpływają na błędy pomiaru. Jeśli chodzi o prędkość to dynometr akurat pokazują ją w miarę dobrze, a już na pewno lepiej niż GPS bo tu dużo leży też po stronie samego sprzętu. Prędkość można też sprawdzić przez odczyt z czujników ABS nawet dla każdego koła z osobna :D

marcinmarcin - Pon Sty 10, 2011 00:46

kolin napisał/a:
Jakim autem zawsze jechałem po zapięciu GPS była różnica 5km/h nie ważne przy jakiej prędkości. Było dużo tych samochód i wszystkie mają równo o 5 kilometrów zawyżać.
GPS poprzez cyberdupmechowe łącze pobiera dane z każdego samochodu, po czym je zawyża o 5km/h :wink:
kolin napisał/a:
Winą przekłamania za pewne u kolegi są białe tarcze z allegro do liczników i nie prawidłowo skalibrowany licznik :mrgreen:

Jak to do mnie - to ja mam fabrycznie białe zegary (i nie ruszany nigdy licznik) :mrgreen:

bonus89 - Pon Sty 10, 2011 12:21

konr92 z filmiku pewnie nici? a może już zaczął normalnie jeździć i działać i nie wiadomo co się stało?
leszczu - Pon Sty 10, 2011 12:54

bonus89 napisał/a:
nie wiadomo co się stało?

Albo już sprzedał. :grin:

konr92 - Pią Kwi 22, 2011 14:44

sorry za brak oddzewu ale bylem jakis czas za granica. Rover pod moja nieobecnosc zostal sprzedany i prawdopodobnie smiga po wroclawiu. Jak się okazało auto przy 100km/h mialo 3000RPM a nie tak jak pisalem wczesniej 3500Rpm- przyklamywal impulsator. A co do mocy to najprawdopodbniej autko mialo przesuniete wyprzedzenie zaplonu czy cos w tym stylu i dlatego jechalo tak jak jechalo. Nie wiem jak wyszlo z ta odcinka bo auto pod moja nieobecnosc bylo u mechanika(wymiana oleju, fitrow itd) i wtedy dowiedzialem sie z ta predkoscia i moca. po Roverze pozostaly wspomnienia i fotki. pozdrawiam konr92
Matius - Pią Kwi 22, 2011 16:51

heh :razz:

powiedzmy :mrgreen:

bonus89 - Pią Kwi 22, 2011 18:28

ciekawe jak przesuneli ten zapłon
Noger - Pią Cze 03, 2011 22:58

Panowie jak to jest z tymi przełożeniami w 1,4 16v? Czytałem temat sprawdziłem u siebie i skrzynia wydaje mi się strasznie "długa" przy 100km/h na V biegu mam 3000 obr/min a jak gonie to piątkę mogę przy 160 km/h wrzucać dopiero. Czy to seria czy skrzynia jakaś może modyfikowana?
bonus89 - Sob Cze 04, 2011 00:09

seria
Noger - Sob Cze 04, 2011 11:10

no to bardzo dobrze :)
radomraptile - Sro Cze 29, 2011 23:02

nie chce mi sie w to wierzyc .
ADI-mistrzu - Sro Cze 29, 2011 23:49

radomraptile napisał/a:
nie chce mi sie w to wierzyc .

W co?

leszczu - Czw Cze 30, 2011 18:07

ADI-mistrzu napisał/a:
radomraptile napisał/a:
nie chce mi sie w to wierzyc .

W co?

Że koniec świata w 2012. :mrgreen: :razz:

radomraptile - Pią Lip 01, 2011 18:20

leszczu napisał/a:
ADI-mistrzu napisał/a:
radomraptile napisał/a:
nie chce mi sie w to wierzyc .

W co?

Że koniec świata w 2012. :mrgreen: :razz:



o tak :mrgreen: