Zobacz temat - [R75] Rozrusznik czasem kręci, a czasem nie ma prądu....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Rozrusznik czasem kręci, a czasem nie ma prądu....

lukaszlepak - Sob Lut 26, 2011 18:46
Temat postu: [R75] Rozrusznik czasem kręci, a czasem nie ma prądu....
na wstepie witam wszystkich. mam prosbe do kogos kto miał taki przypadek... Wsiadam zamykam drzwi , prubuje odpalić a tu ani nie drgnie , wysiadam zamykam z pilota i wsiadam jeszcze raz po uprzednim otworzeniu z pilota i znowu ale po ktoryms razie rozrusznik dostanie prąd i pali i pozniej jak nie zamykam auta to pali za kazdym razem pomocy!! boje sie ze kiedys pojade daleko i nie odpale samochodu... pozdr
Boncky - Sob Lut 26, 2011 19:03

miernik w rękę i sprawdzasz prąd, do sprawdzenia kable szczególnie masowy. Pewnie coś nie styka, chyba że się już zawiesza
apples - Sob Lut 26, 2011 20:10

lukaszlepak, kable masowe, klemy na akumulatorze oraz napięcie akumulatora. Czy podczas próby rozruchu włączają się światła mijania? Jeżeli tak to świadczy o tym że słaby akumulator.
lukaszlepak - Sob Lut 26, 2011 22:38

nie świecą sie zadne światła poporostu gasną kontolki te które powinny i po przekręceniu kluczyka nie reaguje wyciągam kluczyk i wkladam ponownie i zapali za któryms razem i pozniej pali caly czas do momenty jak zamkne i wroce po jakims czasie i problem sie powtarza aku jest ok moze cos z imo?
Boncky - Sob Lut 26, 2011 23:36

a sprawdziłeś kable ? powoli i po kolei, piszemy, sprawdź przewody głownie masę. Potem możesz użyć znakomitego narzędzia zwanego młotkiem. najlepiej gumowy. Jak nic nie podziała, pisz
kerbi - Nie Lut 27, 2011 09:24

Miałem bardzo podobne objawy, wszystkie zabiegi z kablami, masą i klemami nie przyniosły rezultatu winny okazał się rozrusznik i popalone w nim styki i jakaś tam zwora. Koszt naprawy 120 pln. Tak jak kolega Boncky pisze młotek albo drewniana deska pomaga (u mnie deska okazała się skuteczna) najlepiej jedna osoba kręci a druga lekko puka w rozrusznik. Ale to tylko doraźny zabieg. Pozdrawiam.
lukaszlepak - Pią Mar 04, 2011 22:54

drodzy koledzy, mam takie pytanie... tak jak juz pisalem powyzej ... wsiadam próbuje odpalic a tu lipa nawet rozrusznik nie drgnie po kilku razach odpala az wreszczie do dzisiaj zacząl mrugać swiatlami wyciągnąłem aku i sie laduje tylko ze bylo slychac ze nie ma prądu tym raze ale wczesniej tak nie bylo nie wiem czy to tylko wina aku jutro rozbieram rozrusznik co myślicie o tym? dzieki i pozdrowionka
SeniorA - Sob Mar 05, 2011 09:36

lukaszlepak, pierwszym elementem po aku, jest do sprawdzenia stacyjka.Czy pojawia się przy rozruchu napięcie na styku 8 (przewód biało/czerwony).
lukaszlepak - Sob Mar 05, 2011 15:51

SeniorA, naladowalem aku i odpala ale tez nie zawsze od razu tylko po kilku próbach wiec nie wiem co robic moze styki na rozruszniku albo ta nieszczesna stacyjka jak mówisz ale jak sie do niej zabrać?/
SeniorA - Sob Mar 05, 2011 15:59

lukaszlepak napisał/a:
ale jak sie do niej zabrać?/
ściągnąć osłonę z kolumny kierownicy ( od spodu centralnie 2 wkręty i rozpiąć zatrzaski) i będzie widoczna kostka stacyjki.Można też zacząć od rozrusznika , czy dochodzi napięcie do automatu ( przewód czarny),poprawić połączenie przewodu ( wsuwkę).Poprawić/dokręcić przewody na alternatorze.Jak pomoże stukniecie młotkiem , to rozrusznik do wyjęcia bo zawieszają się albo kończą szczotki.Przy stukaniu w rozrusznik trzeba uważać by nie odkleiła się cewka wzbudzania , chyba ,że jest wersja rozrusznika z przykręcanymi cewkami.
Rastaman91 - Sob Mar 05, 2011 17:19

SeniorA, własnie rozbieramy tą stacyjke tylko nie wiem jak sie dobrac do tych stykow co trzeba przeczyscic nie wiem jak to wyciągnąc jak masz czas to napisz jak ją wyciągnąć i przeczyscic bo na rozruszniku nie ma spadku napięcia wiec stawiam na stacyje a jak stacyjka zalapie to jest spadek i odpala pomocy
SeniorA - Sob Mar 05, 2011 17:46

Rastaman91 napisał/a:
nie wiem jak sie dobrac do tych stykow
ja mam na myśli kostkę przyłączeniową stacyjki, która jest na końcu stacyjki po lewej stronie kolumny (chyba 7 przewodów ) , żeby tu poprzykrecać przewody.Chcesz wyciagnąć mechanizm (cylinder ) stacyjki ?. Wcześniej sprawdź czy pojawia sie 12V na styku 8.
Rastaman91 - Sob Mar 05, 2011 17:59

SeniorA, jak sprawdzam napięcie jest 12 v a jak przekręcalem na rozruch to spada do zera

[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 16:59 ]
tak samo spada nnapiecie jak odpala i jak jest cisza i jak przekrecam kluczyk i wracam i znowu przekrecam to nie odpali ale jak wyciagne kluczyk i przekrece w druga strone to odpala do momenu ponownego wyciagniecia

SeniorA - Sob Mar 05, 2011 18:44

przed każdym ponownym uruchomieniem trzeba całkowicie cofnąć kluczyk.Sprawdź czy dobrze jest podlaczony przewód od czytnika immo przy stacyjce.Możesz zmostkować ( połączyć) styki 5 (brąz/popielaty) i 8 przy stacyjce w poz II , czy zapali.
lukaszlepak - Sob Mar 05, 2011 19:21

SeniorA, ale o odpala za kazdym razem, gdy przekreci rozrusznik, problem jest w tym ze nie kreci rozrusznikiem, a jak juz zalapie, to bedzie odpalal za kazdym razem, dopoki nie wyciagne kluczyka, jak wycigne i wsadze spowrotem to jest loteria, albo zapali albo nie... sprawdzilem napiecie na rozruszniku, gdy zalapie i odpala napiecie spada do 10V , na stacyjce jest za kazdym razem czy odpali czy nie jest 12V po przekreceniu kluczyka gdy odpali wzrasta do 14.40V a gdy ie odpali to spada do zera. podejrzewam ze to stacyjka, ale nie wiem, juz wszystkiego sie moge po nim spodziewac :) tyle razy mnie zaskoczyl ze masakra :) takze prosze o pomoc. PS. popsikalem WD-40 do wewnatrz stacyjki, moze cos tam sie poprawi a jak nie to pewnie kupie nowa, koszt okolo 20 funtow, tylko nie wiem wlasnie jak sie zabrac za wyjecie stacyjki. z gory dziekuje i pozdrawiam :)
SeniorA - Sob Mar 05, 2011 19:37

Może być stacyjka , najczęściej pada jak ktoś jeździ z pękiem innych kluczy na kólku (obciążenie i oddziaływanie na immo).Jest jeszcze do sprawdzenia polączenie przewodów przy filtrze kabinowym w grodzi , ale to tak tylko dodatkowo.
lukaszlepak - Sob Mar 05, 2011 19:44

no tez stawiamy na stacyjke tylko jak ją wyciągnąć? mamy juz wszystko odsłonięte tylko wyjąć ale jak to nie mam pojecia....
SeniorA - Sob Mar 05, 2011 21:02

lukaszlepak napisał/a:
no tez stawiamy na stacyjke tylko jak ją wyciągnąć
Ja nie jestem w 100% pewny, bo nie wszystko jest sprawdzone, ale spotkałem się z tym ,że winna była stacyjka.Pamiętam ,że jak komuś kiedyś naprawiałem to po ściągnięciu osłon ,należy wysunąć zaczep mocujacy kostkę z przewodami i wypiąć wsuwkę od transpondera.
MateuszG - Sob Mar 05, 2011 21:02

Miałem takie same objawy, u mnie to była kostka stacyjki (czarna). Można kupić nową (bmw 170zł). Swoją kostkę stacyjki obwiązałem gumkami , nie było styku. Mija już trzy lata i samochód odpala bez problemów.
SeniorA - Sob Mar 05, 2011 21:14

napisz co chcesz demontować bo do wymiany całej stacyjki z obudową trzeba ściągnąć kierownicę, a jak sam mechanizm , to po odpieciu kostki trzeba zsunać transonder, włożyc kluczyk w pozycję I i wyciagnąć mechanizm.Blokuje się też drutem spinacza bębenek .Po wyciągnięciu,z tyłu wybić kołki zabezpieczajace.

[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 21:14 ]
MateuszG napisał/a:
Miałem takie same objawy, u mnie to była kostka stacyjki (czarna
i tu pewnie też.Zaczep mocujący kostkę jest po jej lewej stronie, trzeba go wysunąć.
Rastaman91 - Pon Mar 07, 2011 18:14

witam ponownie, rozebralem ta nieszczesna stacyjke tzn ta kostke. zastanawiaja mnie dwa pomaranczowe cienkie kabelki z prawej strony obok kluczyka, od czego one sa, bo jak wyciagne kluczyk i przekrecam tym bialym plastikiem w kostce kontroli sie zapalaja nie ma reakcji, wsadze kluczyk, odpala, wyciagne ta wsuwke z pomaranczowymi przewodami i nie odpali, mowie- zmostkuje, zmostkowalem i nic, podene je spowrotem i dziala, ale nie zawsze, czyli cofam sie do punku raz odpala raz nie. od czega sa te pomaranczowe przewody?? prosze o pomoc bo mi juz rece opadaja :)
SeniorA - Pon Mar 07, 2011 19:08

Rastaman91 napisał/a:
od czega sa te pomaranczowe przewody?? prosze o pomoc bo mi juz rece opadaja
pomarańczowo/brązowy i brązowo/pomarańczowy? ,to od cewki czytnika immobilisera .W kluczyku jest transponder , którego kod jest odczytywany do wyłączenia immo po przekręceniu kluczyka w I pozycję.Jak kod transpondera w kluczyku jest zgodny ,to moduł immo ( EWS-3 ) pozwala uruchomić silnik. EWS-3 jest na ściance po prawej stronie pedałów.
Rastaman91 - Pon Mar 07, 2011 20:05

czyli to ze nie odpala to wina tego transpondera? i czemu raz odpala a raz nie?
SeniorA - Pon Mar 07, 2011 20:51

Rastaman91 napisał/a:
czyli to ze nie odpala to wina tego transpondera?
to trzeba by sprawdzić kluczyk u tych co kodują kluczyki ,ale to jest mało prawdopodobne. Trzeba sprawdzać po kolei różne elementy i eliminować potencjalne przyczyny.Albo tester diagnostyczny.
lukaszlepak - Pon Mar 07, 2011 22:20

SeniorA,a jest jakaś mozliwość zeby to jak najtaniej obejsc czyli najlepiej to wyłączyć? tzn. zmostkować? czy mozna i jak mozna to jak ?? dzieki
SeniorA - Wto Mar 08, 2011 13:02

Trudna sprawa i niewykonalna w warunkach garażowych.Lepiej wymontować EWS i dać do zaprogramowania kluczyk.Wprawdzie nie działanie rozrusznika jest objawem blokowania przez immo , ale trzeba może upewnić się czy EWS daje sygnał do uruchomienia , czy kontaktują przewody .

[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 13:02 ]
lukaszlepak napisał/a:
tzn. zmostkować?
to nie wchodzi w grę , bo EWS współpracuje z innymi modułami .
apples - Wto Mar 08, 2011 15:13

lukaszlepak próbowałeś z innym kluczykiem? Robiłeś synchronizację?

[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 15:13 ]
Tu kolega ma podobny problem http://forum.roverki.eu/v...p=508135#508135 :wink:

Rastaman91 - Wto Mar 08, 2011 19:00

SeniorA, nie wiesz moze jak zbudowane jest EWS? tzn co jest w srodku? jakis uklad sclony czy inne pirdoly?? :)
SeniorA - Wto Mar 08, 2011 20:50

EWS jest opracowany przez BMW i jest stosowany też w BMW serii 3,5,7. Współpracuje z ECM magistralą CAN-BUS i ma zdolność zapamiętywania (do odczytu) usterek , blokuje rozrusznik i układ paliwowy.Jak z tego widać jest dość skomplikowany .
Można sprawdzić czy włącza się pompa paliwa jak nie chodzi rozrusznik. Nie odblokowanie immo przez transponder, jest sygnalizowane na górnym wyświetlaczu paleniem sie ikony z silnikiem i napisu ENGINE DISABLED.

Rastaman91 - Sro Mar 09, 2011 19:39

seniorA, witam wkońcu pojechałem na test i wykryli mi kilka bledów silnika i jakes uncknown codes immo, usuneli wszystkie i myslalem ze jest ok przyjezdzam do domu i problem znowu za którms razem nie odpala te kody to wyglądalo tak

0-unknown code
3-unknown code
14- engine control unit random code xor error
15 -unknown code
16- unknown code
19- unknown code
ukazał sie błąd 15 unknown code z tych wszystkich co to za błąd? jutro jade jeszcze raz do nich bo juz nie mam sily do tego auta najlepiej to zeby to wyłączy ale oni mi tgo nie zrobia tz jak ktoś wie jak to naprawic albo najlepiej obejsc bo jak wyjade w trase boje sie ze bedzie tak ze go wogole nie odpale ratunku :( (((

SeniorA - Czw Mar 10, 2011 00:02

wyczyścili tylko pamięć EWS z zapamiętanych błędów , ale problem pozostał dalej.Widać z tego ,że EWS nie dostaje niekiedy zgodnego kodu z transpondera kluczyka.Tylko czy to z winy transondera w kluczyku,czy cewki czytnika na stacyjce ,czy magistrali K-bus.Użyj drugiego kluczyka jak masz , albo ten kluczyk do elektronika do sprawdzenia.Może jest uszkodzodzony transponder np. wodą ,uderzeniem .Czy kluczyk jest luzem , czy w pęku kluczy ? , przy stacyjce nie ma jakiegoś dodatkowego elementu metalowego , albo w pobliżu są urzadzenia zakłócające pole ?.
apples - Czw Mar 10, 2011 09:29

Rastaman91, zrób tak jak napisałem wcześniej koledze lukaszlepak. Zamiast wydawać kasę i dużo kombinować użyj najpierw drugiego kluczyka ze sprawną baterią.
Nie miałeś lub nie masz czasami wody w grodzi silnika?
Jakie błędy pokazał silnik? Napisz błędy OBD. Jeżeli nie miałeś sprawdzane T4 Tesbook to musisz się liczyć z tym że niektóre mogą być błędnie wyświetlane. Po wykasowaniu błędów powinni odpalić auto, wyłączyć i ponownie sprawdzić jakie są nowe błędy.
Jak widać po nr. 14 jest jakiś problem z ECM występujący losowo.

SeniorA - Czw Mar 10, 2011 11:59

apples, nie chcę wdawać się w dyskusję , ale wiemy że bateria jest dobra bo Rastaman91, napisał "wysiadam zamykam z pilota i wsiadam jeszcze raz po uprzednim otworzeniu z pilota i znowu" , nie mniej użycie drugiego kluczyka jest zasadne z uwagi na "kość".
To są błędy odczytane z OBD ,dotyczące immo i ta 14 też ,bo prawdopodobnie ECM zapamietał brak sygnału z EWS do uruchomienia rozrusznika i pompy paliwa. Po skasowaniu błędów auto odpalało chociaż usterki nie usunięto ,więc błąd nie był notowany aż do czasu ponownego nieodpalenia.
Rastaman91, sprawdź jeszcze (przy otwartym oknie kierowcy) czy jak nie kręci rozrusznikiem ,da się zamknąć auto pilotem jak kluczyk jest w stacyjce.

apples - Czw Mar 10, 2011 12:37

SeniorA napisał/a:
apples, nie chcę wdawać się w dyskusję , ale wiemy że bateria jest dobra bo Rastaman91, napisał "wysiadam zamykam z pilota i wsiadam jeszcze raz po uprzednim otworzeniu z pilota i znowu" , nie mniej użycie drugiego kluczyka jest zasadne z uwagi na "kość".
Jakbyś chwilę pomyślał to byś w ogóle nie musiał nic pisać i wdawać się w zbędną dyskusję. Słowa "użyj najpierw drugiego kluczyka ze sprawną baterią" - Drugi/zapasowy kluczyk ze sprawną baterią. Nie dlatego, że w tym co ma jest niesprawna bateria, tylko oby tamten miał sprawną. Gdybym myślał, że w tym co używa obecnie ma niesprawną baterię to bym napisał - wymień baterię. :roll:
SeniorA napisał/a:
To są błędy odczytane z OBD
Niech poda to co wyświetlił komputer diagnostyczny lub niech zmieni komputer bo takie odczyty to można ... Po to jest komputer diagnostyczny aby pokazał kody błędów, a nie unknown code.
SeniorA napisał/a:
bo prawdopodobnie ECM zapamietał brak sygnału z EWS do uruchomienia rozrusznika i pompy paliwa. Po skasowaniu błędów auto odpalało chociaż usterki nie usunięto ,więc błąd nie był notowany aż do czasu ponownego nieodpalenia.
Prawdopodobnie Yeti nadal żyje. :razz:
SeniorA - Czw Mar 10, 2011 13:31

apples napisał/a:
Jakbyś chwilę pomyślał to byś w ogóle nie musiał nic pisać i wdawać się w zbędną dyskusję
faktycznie,nie pomyślałem żeby zatroszczyć się o sprawna baterię w zapasowym pilocie , która nie ma nic wspólnego z problemem.Dlatego nie będę dyskutował.
apples - Czw Mar 10, 2011 16:04

SeniorA napisał/a:
faktycznie,nie pomyślałem żeby zatroszczyć się o sprawna baterię w zapasowym pilocie , która nie ma nic wspólnego z problemem.Dlatego nie będę dyskutował.
Czepisz się szczegółów. Napisałem z rozpędu i tyle.
Jak widać może się jednak przydać. :wink:
SeniorA napisał/a:
sprawdź jeszcze (przy otwartym oknie kierowcy) czy jak nie kręci rozrusznikiem ,da się zamknąć auto pilotem jak kluczyk jest w stacyjce.
Nie ma potrzeby otwierania okna bo można wykonać tą czynność siedząc w samochodzie. :wink:


EWS nie współpracuje bezpośrednio z ECM, a tym bardziej nie przez CAN. Za prawidłową wymianę odpowiedzialne jest IPK (zegary) który przez CAN łączy się z ECM, a K-BUS z EWS i w ten sposób jest wymiana informacji.

Jeżeli rozjedzie się np. ECM to może nie być synchronizacji z EWS i tu może być również problem. ECM najczęściej pada lub łapie błędy z powodu wody w grodzi silnika i dlatego podajcie kody błędów.


Najpierw jednak trzeba sprawdzić z drugim kluczykiem czy na nim odpali i nie generować niepotrzebne koszty.

SeniorA - Czw Mar 10, 2011 17:40

apples napisał/a:
Nie ma potrzeby otwierania okna bo można wykonać tą czynność siedząc w samochodzie
dlatego właśnie napisałem o otwartym oknie ,bo dla bezpieczeństwa nie powinno się zamykać auta pilotem, siedząc w środku z zamkniętymi oknami.
apples napisał/a:
EWS nie współpracuje bezpośrednio z ECM, a tym bardziej nie przez CAN
Wiem o tym i dlatego nigdzie nie napisałem,że EWS współpracuje bezpośrednio z ECM magistralą CAN.
apples napisał/a:
a K-BUS z EWS i w ten sposób jest wymiana informacji.
o tym piszę tu
SeniorA napisał/a:
Tylko czy to z winy transondera w kluczyku,czy cewki czytnika na stacyjce ,czy magistrali K-bus.

tyle w tym temacie.

apples - Czw Mar 10, 2011 17:45

SeniorA, włącz sobie HBO lub coś podobnego i odpocznij. Tylko nie Rave. :wink:
Pozwólmy kolegom posprawdzać to co mają sprawdzić, a "udowadniać" możesz mi później. :grin:

P.S. Może i wiesz, ale w jaki sposób o tym piszesz pozostawia wątpliwości.

Miłego wieczoru.

kasjopea - Czw Mar 10, 2011 18:19

apples :evil:
apples - Pią Mar 11, 2011 08:24

kasjopea napisał/a:
apples
:roll:
SeniorA - Pią Mar 11, 2011 09:26

Rastaman91 napisał/a:
jutro jade jeszcze raz do nich bo juz nie mam sily do tego auta
czy coś stwierdzili ?
lukaszlepak - Pią Mar 11, 2011 18:50

Witam ponownie , Koszmar z R75 sie nie zakończył.... jak kiedys pytalem o pompke sprzęgłą bo mi padla to wymienilem i jak jechalem na kolejy test diagnostyczny to po wyjechaniu z domu padł mi wysprzeglik,,, nie wiem co juz mam o tym aucie myślec razem z rastamanem go robimy ( staramy sie) ale to napewno wina mojej dziewczyny która twierdzi ze to jest auto dla starych dziadków i ze dobrze ze sie tak psuje bo moze sprzedam }(zaczarowała) heh..wracając do tematu mam do kupienia nowy wysprzeglik za male pieniazki załączam link
http://cgi.ebay.co.uk/clu...=item2a0ea4dffa
koledzy tylko nie jestem pewiem czy to ten który mi potrzeba tam jest numer częsci ale nie wiem czy to to ,jutro rozbieramy a aukcja sie w nocy konczy to nie wiem czy kupowac dajcie znac. leci plyn spod skrzyni jak próbuje uzupelnic wiec chyba to. z kluczykiem i immo zajme sie jak zrobie to nieszczesne sprzeglo bede informował po kolei . dajcie jak mozecie znac co z tym wysprzeglikiem czy bedzie dobry dzieki z góry
PS. pech to pech a sie jeszcze nie poddaje....

apples - Pią Mar 11, 2011 19:18

lukaszlepak napisał/a:
wracając do tematu mam do kupienia nowy wysprzeglik za male pieniazki załączam link
http://cgi.ebay.co.uk/clu...=item2a0ea4dffa
koledzy tylko nie jestem pewiem czy to ten który mi potrzeba
Ten.

Tu masz jego numery http://forum.roverki.eu/v...p=461446#461446 , a tu http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811 jak wymienić. radzę jednak abyś wymienił również docisk i tarczę za jednym zamachem jeżeli nie było wymieniane.

VIRUS87 - Wto Mar 15, 2011 02:08

Witam!
Też miałem ostatnio podobny problem. Przekręcałem kluczyk i nic po kilku razach załapywał, podejrzewałem rozrusznik. Wymontowałem go łatwo jest łapany na dwie śruby i rozebrałem na część pierwsze :) co się okazało zwarki które przekazują prąd na silniczek były wytarte i nie stykały. koszt ich na allegro to 4zł za szt. niby banał ale auto unieruchomiły:( warto sprawdzić czy rozrusznik jest OK.
Pozdrawiam!

lukaszlepak - Sro Mar 16, 2011 14:53

VIRUS87, nie przeczytales dobrze posta... Napisalem wyraznie ze jak włoze kluczyk i przekrece i odpale to za kazdym razem odpale do momentu ponownego wyciagniecia go ze stacyjki i jak go wloze ponownie i nie odpali to juz po kilku przekreceniach na rozruch i na wyciagniecie nie odpali problem podobno z immo lub synchronizacjją kluczyka dodam ze samochod wczessniej nie mial takiego problemu dopiero po tym jak ladowalem akumulator i musialem go wyciagnąc problem powsta,l moze potrzbuje poprostu tej synchroznizacjii co wkadasz kluczy i przekrecasz poznije cos naciskach itd... nie wiem dokladnie jak to zrobic dodam ze mam tylko jeden kluczyk... ale narazie mi sprzeglo padlo ( wysprzeglik) w trakcie pracy wiec zajmuje sie tym najpierw pozniej odpalanie pozdrawiam
apples - Sro Mar 16, 2011 14:59

lukaszlepak napisał/a:
nie wiem dokladnie jak to zrobic dodam ze mam tylko jeden kluczyk
Proste http://www.noimmo.lt/cont..._for_ews_pl.pdf :wink:
SeniorA - Sro Mar 16, 2011 15:19

lukaszlepak napisał/a:
dodam ze samochod wczessniej nie mial takiego problemu dopiero po tym jak ladowalem akumulator i musialem go wyciagnąc problem powsta,l
szkoda,że zapomniałeś o tym napisać w pierwszym poście jak zakładałeś temat i może jeszcze kluczyki były w stacyjce przy odpinaniu i podpinaniu aku.
lukaszlepak - Czw Mar 17, 2011 00:48

SeniorA, przy odpinaniu aku to nie wiem ale byc moze bo to kolega odpianal ale przy zakladaniu to raczej mialem je przy sobie wiec moze da sie ten kluczyk domowym sposobem zsynchronizować?? bez wylutowywania niczego z ews i programow typu key maker bo nie chce juz tego do konca popsuc poprostu chce zeby zawsze pali nawet bym chcial to immo off najlepiej jak to naprawic??
SeniorA - Czw Mar 17, 2011 13:33

lukaszlepak napisał/a:
wiec moze da sie ten kluczyk domowym sposobem zsynchronizować
domowym sposobem synchronizuje sie tylko pilota.
lukaszlepak - Sob Kwi 30, 2011 15:06

a u mnie pewnie trzeba synchronizowac to i to.. chociaz moze pilota by wystarczylo tylko jak to zrobic....? znam tylko taki sposób ze otwieram auto z kluczyka reczznie i pozniej szybko cztery razy naciskam ale to raczej nie pomoglo bo juz prubowalem chyba ze jest inny sposób

[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 15:06 ]
sprzedalem to padło uważam ze post moze zostać zamknęty pozdrawiam i dziekuje za pomoc