Zobacz temat - [R75] Problem z trakcją i abs
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z trakcją i abs

bys - Sro Cze 27, 2012 14:59
Temat postu: [R75] Problem z trakcją i abs
Witam
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca.W czasie jazdy sprawdziłem i jest brak absu i trakcji hamulce są i nie ma wycieku płynu.Czy moze już ktoś coś takiego miał.
Pozdrawiam

sknerko - Sro Cze 27, 2012 16:04

bys napisał/a:
Czy moze już ktoś coś takiego miał.
Pewnie większość, sprawdź czujniki ABS. Jak działa w zegarach wszystko jak trzeba to podejrzane sa czujniki z tyłu.
bys - Sro Cze 27, 2012 17:05

Zegary działają ok.nawet limit km.zapala się.Ale słychać przy przekręcaniu kluczyka raptowne przerwanie tego brzęczka i tyknięcie w skrzynce bezpiecznikowej pod nogami pasażera,nie wiem czy te bzyczenie to nie jest od pompy trakcji.
pozdrawiam

sash997 - Sro Cze 27, 2012 17:22

tyknięcie w skrzynce pewnie zawsze masz bo pewnie przekaźnik tyka :grin: sprawdż najpierw czujniki ABS z tyłu jak kolega sknerko Ci radzi,zacznij od oglądnięcia przewodów od czujników jak całe to najprostrzym sposobem jest jechać podpiać dziada pod kompa,chyba że masz w okolicy jakieś złomowisko z roverkami to podjedź i użycz na chwile czujnika i podepnij pod swoje gniazdka najpierw jedno potem drugie,jak podepniesz i po włączeniu zapłonu kontrolka zgaśnie to znalazłeś winowajce :mrgreen:
SeniorA - Sro Cze 27, 2012 22:18

bys napisał/a:
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca
to świadczy o usterce modulatora pompy ABS .bys, nie trać czasu na czujniki ABS , podepnij auto pod komputer żeby to potwierdzić.Przy tej usterce nie działa EBD i dlatego świeci kontrolka ABS i ETC.
sknerko - Sro Cze 27, 2012 22:59

SeniorA, ja bym taki stanowczy nie był miałem dokładnie tak samo jak stracił kontakt czujnik ABS w tylnym kole, nie pamiętam tylko w którym, ale twoja diagnoza również jest bardzo możliwa bo również miałem taki objaw jak przestała kontaktować wtyczka na pompie ABS i na kompie zgłaszało błąd jakiegoś zaworu w pompie ABSu.
SeniorA - Czw Cze 28, 2012 00:07

sknerko napisał/a:
ałem dokładnie tak samo jak stracił kontakt czujnik ABS w tylnym kole,
i świeciła się wtedy kontrolka ETC i hamulca ?

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 00:07 ]
sknerko napisał/a:
ja bym taki stanowczy nie był
nie jestem bo w instalacji multipleksowej są niespodzianki.
sknerko - Czw Cze 28, 2012 09:12

SeniorA napisał/a:
i świeciła się wtedy kontrolka ETC i hamulca ?

Tak właśnie, byłem trochę zdziwiony czemu hamulec się świeci myślałem wtedy że czujnik klocków czy coś ale go posprawdzałem i koniec końców po wyczyszczeniu styków na czujnikach ABS z tyłu wróciło do normy. Wtedy nie miałem tyle wiadomości co teraz bo to ok 3 lata temu było.

bys - Czw Cze 28, 2012 10:13

Witam
Dzięki za rady muszę jednak najpierw manualnie zacząć od czujnika bo w podlaskim jest problem z kompem do Rovera,jeszcze proszę podpowiedź gdzie umiejscowiona jest pompa ABS.
Pozdrawiam

SeniorA - Czw Cze 28, 2012 10:34

bys napisał/a:
gdzie umiejscowiona jest pompa ABS.
pod akumulatorem

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 10:34 ]
sknerko napisał/a:
po wyczyszczeniu styków na czujnikach ABS z tyłu wróciło do normy.
jeśli tak było, to znaczy , że jest taka możliwość i rzeczywiście w tej sytuacji warto zacząć od czujników z tyłu.
bys - Czw Cze 28, 2012 10:35

żeby sie dostać muszę wymontować akumulator i skrzynkę?
SeniorA - Czw Cze 28, 2012 10:38

bys napisał/a:
w podlaskim jest problem z kompem do Rovera,j
to nie musi być komp do Rovera.

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 10:38 ]
bys napisał/a:
żeby sie dostać muszę wymontować akumulator i skrzynkę?
tak
bys - Pią Cze 29, 2012 11:43

ok.
Już wiem kto ma komp aby sprawdzić mi usterkę.
oczywiście punkcik
Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 11:39 ]
SeniorA na razie nie mogę się podpiąć pod komp,ale jeśli to modulator to czy to oznacza że mam szukać pompy ABS
Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 11:43 ]
SeniorA napisał/a:
bys napisał/a:
Zapaliła mi się kontrolka trakcji na górnym ekranie,a na dolnym kontrolka abs i zaciągniętego hamulca
to świadczy o usterce modulatora pompy ABS .bys, nie trać czasu na czujniki ABS , podepnij auto pod komputer żeby to potwierdzić.Przy tej usterce nie działa EBD i dlatego świeci kontrolka ABS i ETC.


Na razie nie mogę podpiąć pod komp.
Jeśli to modulator to czy to oznacza że pompa ABS do wymiany
Pozdrawiam

sknerko - Pią Cze 29, 2012 13:18

może masz tylko zardzewiałe styki na pompie ABS jak u mnie było. Wypiąłem wtyczkę popryskałem wszystko sprajem do styków KONTAKT i złożyłem do kupy działa 2 lata już a T4 sugerował padnięty zawór w pompie ABS
bys - Pią Cze 29, 2012 13:50

Wczoraj się przyglądałem jak się do tej pompy dostać to raczej dostęp mało ciekawy
Pozdrawiam

sknerko - Pią Cze 29, 2012 14:49

jak zdejmiesz pudło od akumulatora to pompę masz na wierzchu i dostęp jest w miarę ok.
bys - Sro Lip 04, 2012 08:01

Witam
Wracam do tematu.W między czasie padły mi też zegary.Wczoraj byłem u mechanika ale niestety komp. nie mógł się połączyć,więc sprawdziłem czujniki z prawej strony i wizualnie są ok.Rozpiąłem wtyczkę od ABS (trochę zagadkowe zabezpieczenie wtyczki) i w gnieździe było pełno wody i ułamany lub przeżarty przez rdzę ostatni patrząc od silnika wtyk,reszta wtyków kompletnie zerdzewiała.Wodę wysuszyłem i wpiąłem kawałek drucika do wtyczki i tak to złożyłem.Czy ten drucik połączył się z kawałkiem ułamanego wtyku nie wiem.Teraz zegary są ok.ale kontrolka trakcji.abs,i hamulca dalej się świecą.
I teraz czy ktoś ma pomysł jak naprawić ten wtyk, czy cała pompa do wymiany, a może tylko te gniazdo z ułamanym wtykiem.
pozdrawiam

Pieta - Sro Lip 04, 2012 08:59

Wtyk czy gniazdo w pompie ci poszło?
Ja w jednej wtyczce podobnie miałem. Wtyczka była szczelna ale z jednego pina został tylko zielony proszek, miedź kompletnie się utleniła. Wcisnąłem tam igłę, działa tak już 2 lata.
W niektórych gniazdach da się wymienić same piny ale przeważnie są zatopione na stałe.
We wtyczkach piny można wymieniać.

bys - Sro Lip 04, 2012 09:48

W gnieździe ułamany pin.Tam jest 32 ostrych cienkich pinów i jeden przy samej obudowie ułamany,bo część siedziała we wtyczce. Ale może spróbuję twój pomysł z igłą ale lekko nie będzie bo dostęp taki sobie.
pozdrawiam

Punx - Sro Lip 04, 2012 11:22

To ja się podczepię pod wątek, także mam problem z ABS'em, objawia się to tym że gdy mocno przygazuję to się zapala kontrolka ABS i trakcji. Z racji tego iż działa mi wtedy prędkościomierz, GPS oraz tempomat wnioskuje że problem dotyczy tylnego prawego koła. Efekt świecącego ABS'a nie występuje przy raptownym hamowaniu tu jest wszystko OK. Może ktoś z dużym prawdopodobieństwem napisać czy to problem:

1. czujnika
2. piasty (wymieniona niedawno na używkę)
3. pompy ABS (oby nie bo ta z TC jest nie do dostania)

?

GaDo - Sro Lip 04, 2012 15:51

u mnie też się świecą kontroki od abs i trakcji, podłączyłem pod kompa i wychodzi że to czujnik abs lewy przód. Zamówiłem już tylko nie miałem czasu wymienić, tak więc nie koniecznie pompa abs odrazu do wymiany :)
Punx - Sro Lip 04, 2012 15:55

Ja już zmieniałem PT na czujnik z allegro (noname) wtedy ABS świecił częściej a potem to już cały czas, więc wróciłem do oryginalnego (Siemens) i świeci się tylko przy raptownym ruszeniu.
SeniorA - Sro Lip 04, 2012 16:59

GaDo napisał/a:
u mnie też się świecą kontroki od abs i trakcji
tu piszemy o przypadku jak świeci ABS , ETC i hamulec, a wtedy dotyczy pompy ABS, co wystąpiło w omawianym przypadku.
bys - Czw Lip 05, 2012 12:19

SeniorA masz rację.Wczoraj jeszcze raz się pobawiłem tym gniazdem i stwierdziłem już brak dwóch pinów,powtykałem w gniazdo wtyczki druciki i jest kontakt bo już działa ABS i zgasła kontrolka hamulca ale niestety nadal jest brak Trakcji.A może tu już jest potrzebny komp.
Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lip 05, 2012 12:19 ]
Jeszcze koledzy ponowie moje zapytanie, czy wiecie kto się bawi w naprawianie takich pomp,I czy w ogóle jest to do naprawienia.
pozdrawiam

SeniorA - Czw Lip 05, 2012 15:37

bys napisał/a:
niestety nadal jest brak Trakcji
jeśli przycisk na konsoli jest wyłączony to trzeba zaglądnąć do siłownika ETC na podszybiu, może linka się urwała albo przekładnia rozleciała.
Punx - Czw Lis 29, 2012 21:29

Czy mógłby ktoś opisać punkt po punkcie jak się dostać do wtyczki na pompie ABS, chciałbym przeczyścić styki, ale nie bardzo orientuję się co dokładnie muszę wykręcić/wyjąć, ile czasu może to zająć, jakie są potrzebne narzędzia itd. Mile widziane jakieś fotki.
sknerko - Pią Lis 30, 2012 00:02

wyjąc akumulator i skrzynkę w której siedzi(odkręcenie 4 śrub w skrzynce) i masz wtyczkę na wierzchu reszta rękami
Punx - Pią Lis 30, 2012 09:42

Hmmm i to wszystko ? Wydaje mi się że musi to być bardziej skomplikowane skoro we Wrocku za przeczyszczenie styków chcą 150pln - ponoć 2h pracy zajmuje dostanie się do tej wtyczki i poskładanie wszystkiego z powrotem.

Dodam że mam pompe ABS z TC

sknerko - Pią Lis 30, 2012 09:48

Sam to robiłem w swoim aucie więc wiem co piszę, wtyk rozpiąłem i spryskałem kontaktem bo tam nie bardzo jest jak styki po kolei wyciągać a jest ich nie mało.
Punx - Pią Lis 30, 2012 10:23

A dużo czasu Ci to zajęło ? Planowałem to zrobić jutro ale troche przeraża mnie temp (ok +2st C) i obawiam się że po rozbebeszeniu może się okazać że brakuje mi jakiś kluczy - mam ich niewiele.
SeniorA - Pią Lis 30, 2012 11:18

Cytat:
może się okazać że brakuje mi jakiś kluczy - mam ich niewiele.
13 zwykła i nasadowa do aku i torx T40.
Punx - Pią Lis 30, 2012 11:32

Dzięki za informacje mam wszystkie klucze, u mnie pasek od aku przykręcany jest na 10-tkę. Rozumiem że po zdjęciu kosza od aku od razu z góry zobaczę wtyczkę do pompy ABS, czy może cos jeszcze trzeba będzie rozbierać ?
SeniorA - Pią Lis 30, 2012 11:39

Punx napisał/a:
czy może cos jeszcze trzeba będzie rozbierać ?
nie, tylko aku odpiąć zgodnie z zasadami żeby moduły nie zgłupiały.
Punx - Pią Lis 30, 2012 12:02

A to ciekawe, bo pytałem kilku mechaników czy kolejność odpinania klem ma znaczenie - ostatnie kilka odpowiedzi było takich że to nie ma żadnego znaczenia, ważne żeby nie robić zwarcia podczas odpinania - ma nie iskrzyć.

Czy są jeszcze jakieś inne zasady odpinania aku ?

SeniorA - Pią Lis 30, 2012 13:14

zawsze odpina się pierwsze masę a następnie prądowy. Podłączenie w odwrotnej kolejności. Miałem na myśli co innego, mianowicie pamiętać by przed odłączeniem aku był alarm wyłączony,centralny nie zablokowany,wszystkie inne odbiorniki wyłączone , kluczyki z pilotem w kieszeni, nie w stacyjce.Jesli spełniłeś te warunki to nie bedzie problemów.Niektóre układy wymagają ciągle baterii i tak jest z systemem audio - może żądać kodu.Może zajść potrzeba resetu sterowania szyb. Druga sprawa to podpięcie aku i tu zaleca się wykonanie kilku czynności w celu szybkiego przywrócenia nastaw i pamęci . Podpiąć aku na zimnym silniku , uruchomić silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury pracy ( wł. wentylatora ), potem na 2 minuty wejść na 1200obr/min.Zakończyć proces dostosowania jazdą około 10 km. w różnych warunkach ruchu ( start,zatrzymanie,przyspieszanie,wolna i szybka jazda itd ).Można tego nie robić ale przywracanie pamięci trwa dłużej.
Punx - Pią Lis 30, 2012 17:14

Aha, będę pamiętał o kolejności i o tym aby kluczyk był w kieszeni a alarm nie uzbrojony. U mnie jest audio z dużą navi i modułem TV. Nawet po wyjęciu kluczyka i np. otwarciu jakichkolwiek drzwi, moduł TV w bagażniku działa - słychać wentylator, co jest mocno wkurzające, bo do najcichszych on nie należy i przy niskim poziomie hałasu tła słychac go nawet z zamkniętego bagażnika.


Co do włączania aku, to nigdy takich operacji nie robiłem, a miałem nieprzyjemność wyjować aku już kilka razy. Możliwe że raz pojawił mi się problem który zauważyłem po założeniu aku, a może to tylko zbieżność. Mianowicie szyberdach mi lekko opadł i przestał poprawnie działać mechanizm uchylania "one click" - jak wcisne uchylanie to się szyberdach uchyla i od razu zamyka, jak podczas takiego uchylania naduszę drugi raz ten przycisk to jest ok, samoczynne zamykanie nie następuje.

Auto będę testował w różnych warunkach może nie 10km ale na pewni 1- 2km, będę sprawdzał czy zabieg pryskania kontaktem usunął zapalanie się kontrolek ABS i TC w momencie raptownego przyspieszania ... od 2 lat nikomu nie udało się usunąć tego problemu, zmienione 2 czujniki, zmienione 2 piasty, piasta zamieniona stronami itd. wciąż mam błąd ABS w PT kole oraz czasami błąd 67 - chwilowe zakłócenia.

[ Dodano: Pią Lis 30, 2012 17:14 ]
Przed akcją czyszczenia wtyczki postanowiłem o rade poprosić jednego mechanika, który powiedział mi tak:

"Zrobisz jak uważasz, ale wg mnie rozpinanie tego na pompie ABS spowoduje same problemy, miałem już 2 takie przypadki w mazdzie i mercedesie gdzie rozpiecie i ponowne podłączenie zakończyło się samymi problemami, w jednym przypadku klient musiał kupić nowa pompe i wydał 1500pln ... ja się tego nie podejmuję ale jeśli chcesz sam to robić to twoja decyzja"

Mocno mnie to zaniepokoiło bo pompa z TC to drogi rarytas. Co sądzicie o tym czyszczeniu styków, czy to jest bezpieczne ?

Czy jest ktos na forum kto to robił samodzielnie ?

sknerko - Sob Gru 01, 2012 13:23

Ja robiłem samodzielnie i nic się nie stało mam TC w aucie. Zmień fachowca, bo jak koleś boi rozpiąć się wtyk przy czymś to nie wie pewnie jak się do tego wtyku zabrać i go po prostu psuje. Rozpinałem to w moim aucie kilka razy i nic się nie psuje. Jak chcesz usłyszeć coś w temacie od fachowca zadzwoń do PHJOWI on to robi z zamkniętymi oczami o 2 nad ranem :mrgreen:
Punx - Sob Gru 01, 2012 18:28

Tu nie chodzi o strach przy wyciąganiu wtyczki ale o to ze jeśli styki są skorodowane to się mogą rozlecieć, tak było w tamtych mazdach, potem była próba naprawy wtyczki - klejenie tych "pinów" itd. Ja w międzyczasie (dziś) byłem we wrocławskiej firmie która rovery naprawia od 12 lat. Właściciel powiedział że raczej nic się nie popsuje przy wyciąganiu tej wtyczki ale nie widzi tu dużych szans że to pomoże na mój problem, przejechał się autem i wg niego ABS zapala się tylko w momencie gdyż koła tracą przyczepność (boksują) przy raptownym przyspieszaniu, czyli problem tkwi w TC a nie samym ABS, zresztą wszystkie czujniki ABS mi sprawdził na T4, nie ma żadnych problemów w komunikacji.

JA mam auto po tuningu i problem z ABS pojawił się w zasadzie kilka tygodni po tuningowaniu. Czy to możliwe że mam wgrany soft od BMW i jest problem w komunikacji na poziomie TC (Rover) - komputer (np. że niekompatybilny soft) ?

wellman - Nie Wrz 24, 2017 22:48

Dobry wieczór Panowie, taki problem...

42 - Zasilanie czujnika prędkości obrotowej silnika lub błąd jednostki sterującej
07 - Czujnik przedniego, lewego koła
43 - Podatność na pole elektromagnetyczne

Zaczęło się od tego, że pedał hamulca przy niskich prędkościach zaczął drżeć tak jak przy gwałtownym hamowaniu z ABS-em. Później na autostradzie samoczynnie zwolnił-przyspieszył-zwolnił i wyłączył się tempomat. Wtedy zaświeciła się choinka (trakcja, abs, ręczny).

Czy taki zestaw błędów może być winą samego tylko czujnika, czy jednak nastawiać się na awarię modułu abs?

Mam do przejechania jakieś 800km, hamulec zdaje się działać dobrze, czy da się z tym jechać?

prebenny - Pon Wrz 25, 2017 08:30

Ile masz płynu hamulcowego?

O ile przy tych błędach wiadomym jest błąd ABS i TC o tyle błąd hamulca (kontrolka ręcznego) by mnie raczej dość mocno zaniepokoiła.

Punx - Pon Wrz 25, 2017 08:32

A próbowałeś odpiąć niebieską wtyczkę ABS'a przy tym kole ? Może wtedy choinka zgaśnie a zapali się jedynie ABS na zegarach ....
wellman - Pon Wrz 25, 2017 12:57

Jestem właśnie u jakichś magikow specjalizujących sie w naprawie sterowników abs boscha. Rozebrali i stwierdzili, że sterownik jest igła, a problem musi być w czujniku lub instalacji.

Tyle, ze czujnik zamiast wymienić to mówią że to im by strasznie długo zajęło.

-- AKTUALIZACJA --

Magicy rzeźbili łącznie 5h i wyrzeźbili przetarty przewód czujnika oraz uszkodzoną wtyczkę modułu. Przewód połatali, wtyczkę wymienili i jak na razie, po przejechaniu połowy trasy, działa.