Zobacz temat - [r216si]wentylator nie działa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r216si]wentylator nie działa

zureczek1989 - Nie Maj 05, 2013 22:42
Temat postu: [r216si]wentylator nie działa
witam wszystkich
mojego roverka posiadam od 3 do pewnego momentu wszystko bylo dobrze,jednak ostatnio zauwazylem w zbiorniczku plynu chłodzącego olej,okazalo sie ze poszla uszczelka pod glowica,wymienilem ja i od tamtej pory wszystko zaczelo sie psuć,najpierw poszla mi cewka zaplonowa wymienilem ja na nowa,później brak mocy,i spalanie okolo 10 l w trasie,mechanik powiedzial mi ze czujnik polozenia przepustnicy jest walniety,i kazal mi narazie jezdzic z odlaczonym bo mówił ze tak ma wiecej mocy,a jak kupie ten czujnik to zebym podjechal do niego to on mi zmieni,i jeszcze jeden problem dotyczy mojego roverka,jak odpale samochod to wiadomo temperatura jest na zero,a później jak jade to rosnie normalnie,tylko ze jak sie gotuje to pokazuje norme czyli w polowie tak jak powinno byc,a wentylator sie nie wlacza,jak odlacze czujnik temp ten z boku to na bezposrednio dziala,czyli co czujnik temperatury?
a dlaczego nie pokazuje wuecej na desce ze woda sie gotuje?
prosze was o pomoc bo juz nie mam glowy do tego samochodu,pozdrawiam wszystkich o prosze o rady

Adrian - Pon Maj 06, 2013 09:21

Jakbyś poszukał trochę, to pewnie znalazłbyś ze 30 tematów o "gotujących się" silnikach. Rób tak na przyszłość... ;) A co do Twoich problemów, to wymień korek zbiorniczka wyrównawczego.
violinerpl - Pon Maj 06, 2013 21:14

Sorki za OT, ale powiedzcie mi jak sprawdzić działanie wentylatora. Widzę, że trzeba coś odłączyć. tylko które? I po odłączeniu po zapaleniu silnika powinien się włączyć gdyby działał? Jak to jest?
zureczek1989 - Pon Maj 06, 2013 22:22

ja wyjolem wtyczke z wentylatora i podlaczylem bezposrednio kabelkami z akumulatora i wentylator sie krecil czyli dziala
a co do tego korka to zamowilem jutro bedzie a czy termostat moze byc tez przyczyna tego gotowania sie?

ArekL - Wto Maj 07, 2013 12:29

Może być i termostat i może być też zapowietrzony układ i od tego bym zaczął w tym przypadku.
Adrian - Wto Maj 07, 2013 12:46

zureczek1989,
A czy na włączonym samochodzie po odpięciu wtyczki od czujnika wentylator się włącza?

zureczek1989 - Wto Maj 07, 2013 22:40

Adrian, nie nie wlacza sie

[ Dodano: Wto Maj 07, 2013 22:40 ]
Adrian, a zapomnialem jeszcze korek wymienilem no i teraz korkiem nie ucieka plyn ale nie sprawdzalem czy sie gotuje bo zbytnio nie mialem czasu

Adrian - Sro Maj 08, 2013 09:04

Odpinałeś wtyczkę od strony czujnika (tego brązowego, znajdującego się na kolanku wychodzącym z prawej strony silnika)?
zureczek1989 - Sro Maj 08, 2013 10:07

Adrian, tak odpinalem ta brazowa wtyczke i nie wlacza sie wentylator
Adrian - Sro Maj 08, 2013 10:16

No to albo czujnik uszkodzony, albo problem po stronie elektryki. Przekaźnik wentylatora może być uszkodzony.
zureczek1989 - Sro Maj 08, 2013 10:23

Adrian, a gdzie znajduje sie ten przekaznik? a moze bezpiecznik jakis jest od tego czy nie ma?
Adrian - Sro Maj 08, 2013 10:33

Tym się zajmiemy później. Najpierw sprawdź, bo po wymianie korka, wentylator może już działać i nie potrzebnie szukamy jakichś usterek. ;) Rozgrzej porządnie samochód i obserwuj co się dzieje pod maską.
zureczek1989 - Nie Maj 12, 2013 20:42

ok zaraz wybieram sie do miasta a jest cieplo to sprawdze jak wroce to dam znac co sie dzieje

[ Dodano: Nie Maj 12, 2013 20:42 ]
Adrian, witam dlugo mnie nie bylo ale mialem maly problem,okazalo sie ze tylko korek byl nie sprawny teraz wszystko jest ok,pozdrawiam i dziekuje za pomoc

ash - Wto Maj 28, 2013 09:29

Witam.
Ostatnio w swoim Roverku zauważyłem rosnącą temp silnika. Nie gwałtownie, a stopniowo, stojąc w korku. Po przyjechaniu do domu podniosłem maskę i zobaczyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym jest pusto. Po ostygnięciu silnika uzupełniłem brakujący płyn. Myślałem, że już wszystko będzie ok. Ale na drugi dzień (stojąc w korku) temp. znowu zaczęła rosnąć powoli. Maska w górę, płyn chłodniczy jest, wentylator nie załącza się. Moje pytanie: co może być przyczyną nie załączania się wentylatora? Czujnik temp na bloku??? Na zimnym silniku czy ciepłym pali bez zająknięcia. Obr. 1100 po nagrzaniu spadają pod 900. Spalanie (dla mnie dużo) 9l zechla. Problem w tym, że przy rosnącej temp wentylator nie załącza sie. Proszę o opinie i rady.

Adrian - Wto Maj 28, 2013 09:33

Moja rada? Poczytaj posty, które są wyżej i sprawdź działanie wentylatora.
ash - Wto Maj 28, 2013 09:40

Wentylator kręci na krotko jak go podłącze pod aku.
Adrian - Wto Maj 28, 2013 09:45

A jak na włączonym silniku odepniesz wtyczkę od brązowego czujnika temperatury na kolanku wychodzącym z silnika?
ash - Wto Maj 28, 2013 09:52

Sprawdzę dzisiaj miedzy 15.00 a 16.00 po robocie będę :) . Mam rozumieć, że jeżeli wentylator zacznie kręcić to wina jednak tego czujnika?
leszczu - Wto Maj 28, 2013 16:01

ash, do jakiego położenia wskazówka od temp. się podnosi ?
ash - Wto Maj 28, 2013 16:20

hey,

właśnie na uruchomionym silniku odłączyłem wtyczkę od czujnika na bloku... żadnej reakcji ze strony wentylatora nie było. Jak podłączam i odłączam wtyczkę to słychać coś jakby chciało gdzieś zaskoczyć ale nie mogło.

Wskazówka wychylała się sporo ale nie dopuszczałem do osiągnięcia maximum, może było z pol centymetra od maksimum, starałem się uciekać w boczne uliczki i pędem zimnego powietrza chłodzić silnik. Wskazówka wtedy szybko opadała do właściwego poziomu.

robsson78 - Wto Maj 28, 2013 16:35

Może przekaźnik wentylatora ?

ash napisał/a:
może było z pol centymetra od maksimum

Aj..aj..aj........ te silniki są tak wrażliwe na przegrzanie :???:
Wentylatora nic nie blokuje ?

ash - Wto Maj 28, 2013 16:38

Po podłączeniu na krótko pod aku kręci, więc raczej nie jest przytarty ani zblokowany.
Adrian - Wto Maj 28, 2013 17:11

Przekaźnik wentylatora do sprawdzenia/wymiany.
czubek - Wto Maj 28, 2013 21:44

Mam podobny problem, ale u mnie zastanawia mnie, że zawsze temperatura rośnie do połowy i stoi. Nawet po odłączeniu wtyczki od czujnika, pokazuje temperaturę w połowie skali...
robsson78 - Wto Maj 28, 2013 21:46

czubek napisał/a:
Nawet po odłączeniu wtyczki od czujnika, pokazuje temperaturę w połowie skali...

Nie możliwe, musisz nie tą wtyczkę odłączać.

czubek - Wto Maj 28, 2013 21:49

Odłączałem tą z przodu silnika, na górze po prawej... wydawało mi się że wszędzie mówili zawsze o tej... nie sprawdzałem jeszcze drugiej
robsson78 - Sro Maj 29, 2013 10:56

Ta na górze jest od komputera, odłącz tą na dole kolanka to ona odpowiada za wskazanie na licznik (przynajmniej w 8v)
czubek - Sro Maj 29, 2013 14:58

Zgadza się... odłączałem nie tę co trzeba... po odpięciu pokazuje zero, a po zwarciu z masą max.
Po odłączeniu drugiej włącza się wentylator
Jednak nadal mam problem że rośnie do połowy, przewody robią się coraz cieplejsze, a temperatura stoi w połowie skali... wentylator się nie załącza.
Czy to możliwe żeby obydwa czujniki tak się zepsuły, że działają tylko trochę ?

leszczu - Sro Maj 29, 2013 15:02

A może po prostu silnik nie potrzebuje schłodzenia ?
czubek - Sro Maj 29, 2013 15:05

leszczu napisał/a:
A może popsuty silnik nie potrzebuje schłodzenia ?


Co masz na myśli ?

leszczu - Sro Maj 29, 2013 15:08

Znaczy chodzi mi o to, że silnik trzyma odpowiednia temperaturę i nie potrzebuje włączenia wentylatora.
czubek - Sro Maj 29, 2013 15:12

Wymieniałem dziś kilka węży sparciałych i szukałem przyczyny dlaczego puchły...
Próbowałem go zagrzać na postoju, po chwili temperatura była w połowie skali... potem otworzył się termostat, bo dolna rurka zrobiła się gorąca... wszystko coraz cieplejsze aż nie dało się dotknąć, a wskazówka nawet nie drgnęła w porównaniu do stanu, kiedy węże były jeszcze letnie...

leszczu - Sro Maj 29, 2013 15:21

czubek napisał/a:
po chwili temperatura była w połowie skali...

Równo na połowie ?

czubek - Sro Maj 29, 2013 15:26

Tak nawet trochę mniej niż połowie...
A był tak ciepły, że moim zdaniem powinno być już blisko góry

leszczu - Sro Maj 29, 2013 15:28

Wiesz w tych autach pod komora zawsze jest strasznie gorąco. Ja bym się nie przejmował, bo ten czujnik jak pada to nic nie pokazuje, a u ciebie z tego co piszesz jest wszystko ok.
czubek - Sro Maj 29, 2013 15:32

Może i tak... ale mimo iż wentylator działa, to nigdy nie widziałem żeby mi się załączył, a ostatnio w korku mi przewód strzelił, i muszę mieć pewność czy był aż tak sparciały, czy się przegrzewa a nawet tego nie pokazuje...
robsson78 - Sro Maj 29, 2013 21:32

Przy takiej temperaturze jak dziś czyli 15-20 stopni C i duży wiatr, ciężko żeby się włączył wentylator, chyba że jakiś poważny korek będzie na drodze.
Myślę że w Twoim przypadku problemem był raczej wąż niż temperatura.
Nie przejmuj się aż tak wskazaniami temperatury, jeśli są w połowie skali to wszystko w normie. Co prawda większość użytkowników twierdzi że temperatura powinna być poniżej połowy jednak ja myślę że zależy to od wyskalowania czujnika i w połowie też może być.
Zobacz jak wygląda to u mnie.
Wentylator załącza się jak wskazówka dygnie milimetr, może półtora powyżej połowy ale to tylko w duże upały.
Wentylator masz sprawny bo przecież włącza się po wypięciu czujnika.
U mnie w tym roku wentylator nie włączył się jeszcze ani razu.

group1320 - Sro Maj 29, 2013 22:40

U mnie sprawa wygląda tak że w czasie jazdy wszystko jest ok ale np w krótkim korku bądź na postoju temperatura idzie w gore i przy okolo 108 stopni włacza sie wentylator. Normalne to jest w tych samochodach?
leszczu - Czw Maj 30, 2013 13:08

group1320 napisał/a:
Normalne to jest w tych samochodach?

Normalne.

czubek - Czw Maj 30, 2013 13:17

Może i racja... Teraz gdy mam kilka węży wymienionych to zobaczę czy coś złego będzie się dział... za tydzień lub dwa, pochwalę się czy wszystko jest ok czy może doszedłem do jakiegoś problemu...
robsson78 - Czw Maj 30, 2013 13:39

group1320 napisał/a:
przy okolo 108 stopni włacza sie wentylator

Jak ustaliłeś tą wartość ?

group1320 - Czw Maj 30, 2013 17:32

Mechanik podłączył jakiś termometr pod chłodnice i przy około 108 stopniach wentylator sie załącza.
robsson78 - Czw Maj 30, 2013 20:20

A to sprytny mechanik. I tak powinno być. :)
czubek - Pon Cze 10, 2013 12:07

Czy to normalne, że po zgaszeniu silnika, do zbiorniczka wyrównawczego wraca woda wężem przelewowym, tak że zbiorniczek na chwilę się wypełnia, po czym stopniowo, powoli opada ?
leszczu - Pon Cze 10, 2013 17:25

Normalne.
czubek - Nie Cze 16, 2013 16:34

Mówiłem że pochwalę się, efektem wymiany korka i obietnicy dotrzymuję.

Po wymianie węże są lekko twarde ale nie aż tak jak kiedyś, i coś czuję że to chyba już koniec moich problemów... a korek kosztował mnie w sklepie 10 zł...

ash - Wto Paź 22, 2013 13:39

Adrian napisał/a:
Przekaźnik wentylatora do sprawdzenia/wymiany.


Hey

Podmieniłem na nowy(używany ale sprawny) przekaźnik i na postoju na wyłączonym silniku jak tylko wpiąłem kostki, wentylator ruszył jak szalony. Teraz pojawił się drugi problem, bo wygląda na to, że nie może się zatrzymać ten wiatrak. Silnik zimny stał całą noc. Wiec już nie wiem o co kaman. Wygląda to tak jakby to czujnik temp był uszkodzony na bloku ale temp na desce wskazuje ok.

Możliwe, że do komputera podawane są fałszywe dane??? ponieważ to komp steruje wentylatorem więc jak dostanie dziwne dane albo żadnych to awaryjnie włączy na maksa wentylator.

plz help

robsson78 - Wto Paź 22, 2013 17:43

Nie wiem w czym może być problem ale wentylator nie powinien się włączyć bez przekręcenia stacyjki nawet jak czujnik jest uszkodzony.