Zobacz temat - [r45] brak ogrzewania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45] brak ogrzewania

madmips - Nie Lis 17, 2013 17:34
Temat postu: [r45] brak ogrzewania
Witam,
zrobiło się chłodno i się wydało, że moja 45'ka nie grzeje, poczytałem trochę na forum i wydawało się, że może być to przyczyna zapowietrzonego układu chłodzenia. Nie doszukałem się jednak żadnych zaworków, więc zrobiłem to w ten sposób, że odkręciłem nakrętkę pojemniczka wyrównawczego i pościskałem troszkę wąż, bulgotało, bulgotało ale efektu żadnego nie dało. Zastanawiam się, gdzie może leżeć przyczyna. Silnik nagrzewa się tak do połowy wskaźnika, czy stoi, czy jedzie. Powietrze delikatnie z prawej strony jakby było letnie...

Czy może jest gdzieś odpowietrznik w układzie, którego nie zauważyłem, czy może to coś innego? Na chłopski rozum, wydaje mi się, że może to termostat zaciął się i jest otwarty cały czas, a woda w obiegu niedostatecznie się nagrzewa. Jednak czy na trasie 50km mimo wszystko nie powinno się ciepłe powietrze pojawić?

Jakieś pomysły, czy dać do warsztatu?

Rafal420Di - Nie Lis 17, 2013 20:56
Temat postu: Re: [r45][diesel] brak ogrzewania
madmips napisał/a:
Czy może jest gdzieś odpowietrznik w układzie, którego nie zauważyłem, czy może to coś innego?


Mam podobny problem do twojego http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91121

Macie może schemat z RAVE układu chłodzenia w 2.0Di ?
Gdzie jest ten odpowietrznik?

I czy przewód dolny od chłodnicy na ciepłym silniku ma być zimny?

bizon - Pon Lis 18, 2013 08:14

Diesel sie sam odpowietrza, pewnie czytales posty o benzynie. jesli Ci nie grzeje to sa 2 opcje:

1. zapchana (zasyfiona) nagrzewnica
2. zle dzialajacy/nie dzialajacy zaworek na wezu prowadzacym do nagrzewwnicy miedzy silnikiem a sciana grodziowa

madmips - Pon Lis 18, 2013 08:52

dzięki, sprawdzę obie opcje.
Rafal420Di - Pon Lis 18, 2013 10:47

bizon napisał/a:
Diesel sie sam odpowietrza, pewnie czytales posty o benzynie. jesli Ci nie grzeje to sa 2 opcje:

1. zapchana (zasyfiona) nagrzewnica
2. zle dzialajacy/nie dzialajacy zaworek na wezu prowadzacym do nagrzewwnicy miedzy silnikiem a sciana grodziowa


U mnie jest tak podobnie, tyle, że na wysokich obrotach jest ciepło, jak się ciśnie po obrotach. Czy nawet to chwilowe grzanie wyklucza zaworek i nagrzewnice?
Bo powietrze ciepłe wtedy leci czyli nagrzewa się.

bizon - Wto Lis 19, 2013 08:41

Rafal420Di napisał/a:
Czy nawet to chwilowe grzanie wyklucza zaworek i nagrzewnice?

Tak. bo jesli czasem leci cieplo to znaczy ze nagrzewnica i zaworek git. u ciebie pewnie pompa wody nie daje rady

Rafal420Di - Wto Lis 19, 2013 09:56

dzieki bizon. może głupie pytanie zadam. W R420 2.0 Di 105KM pompa wody jest na rozrządzie?
frydrys - Wto Lis 19, 2013 21:07

moze ktos wstawic zdjecie gdzie ten zaworek jest?
mirwin - Sro Lis 20, 2013 07:40

Na ścianie grodziowej pod maską. Dochodzi do niego linka.
madmips - Sro Lis 20, 2013 19:42

To mam zagwostke. Węże wychodzace i wchodzace do nagrzewnicy sa cieple jak trzeba. Powietrze jednak leci chlodne.
frydrys - Sro Lis 20, 2013 21:27

a powiedzcie mi czy ten zaworek może tez mieć wpływ na to ze mój roverek długo sie rozgrzewa? Po przejechaniu 5km dopiero wskazówka sie rusza i z nawiewów leci letnie powietrze dopiero jak wskoczy na 90 stopni to leci ciepłe, dodam ze wlot w zderzaku i gril mam zaslepione :neutral: denerwująca jest to sprawa szczególnie przy minusowych temperaturach
FatMatic - Czw Lis 21, 2013 08:23

Witam Kierowniki,
W grudniu tamtego roku wymienilem termostat na nowy, chodzil jak trzeba, ale... nadchodzi ulubiona pogoda i kolejny problem, temperaturka po 5 km na wskazniku jest 90st (polowa wskaznika) a letnie powietrze wieje dopiero po 15 km i 2 minutowym postoju na wlaczonym silniku, dopiero po ok 20-25 km w aucie jest cieplo. Zakladamze termostat jest ok bo temperature dobrze wskazuje. Pasuje jakos wyeliminowac sople z nosa tej zimy.

marcin316 - Czw Lis 21, 2013 08:44

Może po prostu nagrzewnica jest zapchana?
Brt - Czw Lis 21, 2013 09:19

SDi/iDT i inne diesle też mają niestety w standardzie długie nagrzewanie się. W zimie, zeby klekot złapał pełną temperaturę nierzadko trzeba zrobić z 10 - 15km. Ja zwykle u siebie po pierwsze przysłaniam chłodnicę ( tylko silnika) .. po drugie pomaga osłona pod silnikiem bo miska olejowa nie jest dodatkowo chłodzona przepływającym powietrzem. A dodatkowo, żeby szybciej silnik się nagrzał zwykle na sam poczatek po odpaleniu całkiem wyłączam ogrzewanie. A włączam najwcześniej dopiero jak wskazówka się trochę ruszy.

SDi jak się już zagrzał, to u mnei przynajmniej spokojnie dało sie jechać nawet ostrą zimą bez kurtki, więc jeśli u Was pomimo prawidłowej temperatury silnika i na max ustawionym ogrzewaniu jest dalej zimno, to proponuję podjechać do zakąłdu od chłodnic i przepłukać nagrzewnicę. Znajomy daaawno temu robił taką operację właśnie w SDi i poprawa jakości ogrzewania była znaczna.

FatMatic - Czw Lis 21, 2013 09:29

Brt, ropniaki niby tak ale jak wymienilem termostat to szybciej mialem cieplo na pokladzie niz w Golfie 1.8 co bardo mnie dziwilo. Wiec dzisiaj temperaturka na maxa, korek w gore, i sciskanko wezykow, jak nic nie da to ogladne zaworek, a w ostatecznosci, plyn w kanalizacje i przepychabko nagrzewnicy
Brt - Czw Lis 21, 2013 09:35

Ludki wtedy kumplowi odpięli nagrzewnice z układu i podłączyli ją pod jakieś urządzenie z płynem odkamieniającym i tak z godzinę ten odkamieniacz krążył przez nagrzenwicę ... póxniej poskłądali auto, zalali płynem, odpowietrzyli i znacznie lepiej było ...
FatMatic - Czw Lis 21, 2013 09:43

I ile zaplacil za taka zabawe? + plyn oczywiscie
Brt - Czw Lis 21, 2013 09:56

nie była to droga impreza wtedy ... mniej niż 100 PLN ... ale to jakieś 6 - 7 lat temu

Jak masz jakąś pompkę w domu to samemu można taki układ prosty zrobić. Wężyki ogrodowe, pompka i jakaś miska. Woda z odkamieniaczem i jazda.

FatMatic - Czw Lis 21, 2013 10:18

Niby mozna, ogrodu nie mam tak jakni wezy;) w pracy mam kompesor i karchera ;)
Jak odpowietrzanie nie poprawi sprawy to pomysle nad samorobka. Jeszcze wykonam "memory five " do zakladu ze specami od chlodnic, bo jesli sprawa groszowa wyjdzie to nie bede sobie manicure niszczyl za 50 zl;) zaraz napisze ile mi policzyli;) ceny powinny spasc od 6 lat hehehe

Brt - Czw Lis 21, 2013 10:31

kompresor i karcher akurat w tym niewiele pomoże ;)
FatMatic - Czw Lis 21, 2013 11:27

Od 80 do 100 zl. Sam sie za To zabiore tylko jajos nagrzewnice pasuje mi wydrzec... Jakis pomysl ?
Brt - Czw Lis 21, 2013 12:08

JA bym za 100 PLN się nie brudził ... to jest upierdliwa robota . A co do nagrzewnicy to nie trzeba jej wyjmować ... króćce wylotowe z niej są pod maska w ścianie grodziowej. Tam odpinasz węże od silnika a podpinasz weże maszynki czyszczącej. W srodku auta nie ma grzebania. Wyjecie nagrzewnicy to zwykle demontaż całej deski rodzielczej z auta.
Rafal420Di - Czw Lis 21, 2013 17:54

A jak sprawdzić czy zaworek (od nagrzewnicy) jest dobry czy nie? Niemoge nigdzie go znaleść na allegro? ile może taki zaworek kosztować?
andrew0503 - Czw Lis 21, 2013 18:47

Rafal420Di napisał/a:
A jak sprawdzić czy zaworek (od nagrzewnicy) jest dobry czy nie?

Tu jest temat
http://forum.roverki.eu/v...inka+ogrzewanie
Rafal420Di napisał/a:
ile może taki zaworek kosztować?

ok.50Pln. Ja kupowałem od diesela , to pewnie u Ciebie od benzyny też będzie pasował
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-JJB100270

madmips - Czw Lis 21, 2013 19:06

madmips napisał/a:
To mam zagwostke. Węże wychodzace i wchodzace do nagrzewnicy sa cieple jak trzeba. Powietrze jednak leci chlodne.


Wątek się rozwija ale może mi ktoś pomoże? ; )

andrew0503 - Czw Lis 21, 2013 19:58

madmips napisał/a:
madmips napisał/a:
To mam zagwostke. Węże wychodzace i wchodzace do nagrzewnicy sa cieple jak trzeba. Powietrze jednak leci chlodne.


Wątek się rozwija ale może mi ktoś pomoże? ; )

Jedyne co mi przychodzi do głowy to problem z linką od pokrętła regulacji temperatury biegnącą do dmuchawy :|

marcin316 - Czw Lis 21, 2013 20:16

Do dmuchawy żadna linka nie idzie... Idzie prosto do zaworka od nagrzewnicy. Ostatnio wymieniałem ten zaworek u siebie bo zaczęło z niego cieknąć. Nie sądzę aby mógł on stawiać jakikolwiek opór dla płynu jeśli dźwigienka jest we właściwym położeniu.

Roverek nagrzewa mi się dosyć wolno natomiast mój drugi diesel rozgrzewa się znacznie szybciej, pomimo tego że ma silnik sporo większy niż w Roverku.

andrew0503 - Czw Lis 21, 2013 20:47

marcin316 napisał/a:
Do dmuchawy żadna linka nie idzie... Idzie prosto do zaworka od nagrzewnicy.

Mój błąd. Też w ubiegłym roku wymieniałem przeciekający zawór nagrzewnicy, ale nie miał wpływu na jakość ogrzewania. Chodzi mi bardziej o sterowanie temperaturą, jeśli wszystko jest ok(nagrzewnica/zawór) a mimo to leci chłodne powietrze, to ostatnie ogniwo to sterowanie temperaturą.

madmips - Czw Lis 21, 2013 22:13

Sterowanie jest elektroniczne. Chyba do elektryka się wybrać musze
marcin316 - Pią Lis 22, 2013 08:22

Jeśli jest automatyczna klimatyzacja to sterowanie jest inne niż w manualnej i zapewne zaworkiem porusza jakiś serwomotor. Tak czy inaczej po jego zlokalizowaniu powinno się udać ocenić czy zmienia on swoje położenie czy nie.
wooy11 - Pią Lis 22, 2013 08:40

a działa Ci regulacja nawiewu ?? Na nogi, na szybe itd ?? W climatronic lubi sie jakis przycisk na panelu stereowania zablokować ( za mocno nacisniesz na przycisk albo krzywo ) ;) i wtedy nie działa jaka kolwiek regulacja, dodam ze ciezko sie zorientowac jak sie taki przycisk zablokuje o obudowe bo trudno to dostrzec, inna rzecz ze mogł sie zwiesic silniczek sterujacy tymi "przysłonami" albo jakis wodzik przyblokowal i nie mozesz przełaczyc na grzanie, luknij pod panel i delikatnie tam postukaj , poruszaj wodzikami
madmips - Pią Lis 22, 2013 09:22

ruszę dzisiaj leniwą .... i sprawdzę, zmiany nawiewów działają, z tym zacinaniem czasami zdarza się z tym nawiewem na szybę i przełącza się temperatura z celcjusza na Farada ;)

dzięki za podpowiedzi...

Rafal420Di - Pią Lis 22, 2013 16:42

andrew0503 napisał/a:
Rafal420Di napisał/a:
A jak sprawdzić czy zaworek (od nagrzewnicy) jest dobry czy nie?

Tu jest temat
http://forum.roverki.eu/v...inka+ogrzewanie
Rafal420Di napisał/a:
ile może taki zaworek kosztować?

ok.50Pln. Ja kupowałem od diesela , to pewnie u Ciebie od benzyny też będzie pasował
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-JJB100270


Ma ktoś namiary gdzie w Polsce można taki zamówić? (okazło się że mój leje) i pytanie czy lejacy zaworek może być przyczyną braku ciepłego powietrza?

madmips - Pią Lis 22, 2013 19:58

U mnie okazało się że wyklsdzina się podwinela i blokowala dźwignię przepustnicy ;) warto bylo zajrzeć ;)
wooy11 - Pią Lis 22, 2013 20:07

...słowa nie powiem ;) noo może tylko hihihihihihihi ;)
marcin316 - Pią Lis 22, 2013 22:17

Zamówić można w serwisie Hondy, ale cena jest łagodnie mówiąc odstraszająca... Coś sporo ponad 300zł...

Ja kupiłem na Alledrogo z Hondy, bodajże CRV i pasował prawie idealnie. Ze starego musiałem przełożyć dźwigienkę bo hondowska miała inne położenie względem zaworka i w oryginalnym mocowaniu wywiercić dwa otworki gdyż kupiony zaworek był kilka mm krótszy.

Rafal420Di - Sro Lis 27, 2013 22:10

Mam pytanie, czy jeśli termostat jest niesprawny to silnik nagrzewał by się do odpowiedniej temp. (czyli ok 90stopni-połowa skali) i trzymał temperature?
Czy jeśli jest niesprawny to silnik nie nagrzeje się nawet do połowy?

marcin316 - Czw Lis 28, 2013 07:09

Przy niesprawnym termostacie (ciągle otwarty) silnik w obecnych warunkach raczej się nie dogrzeje.
Rafal420Di - Czw Lis 28, 2013 15:47

Znajomy mechanik mówił mi, że pewnie mam walniety termostat skoro nie mam ogrzewania i chciał go wymieniać...
Ale zastanawia mnie to, bo wskazówka temperatury utrzymuje się w okolicach połowy czy li tak jak ma być.

Czyli termostat jest ok bo jakby był niesprawny to silnik NIEMIAŁBY prawa się zagrzać wogóle?

Brt - Czw Lis 28, 2013 16:03

dokłądfnie tak. Zobacz czy zaworek przed nagrzewnicą sie otwiera i czy węże od nagrzewnicy są oba ciepłe. MOżesz miec też zapchaną nagrzewnicę ... było kilak takich przypadków na forum. Pomaga płukanie zwykle. Poszukaj innych tematów na forum o takiej przypadłosci.
Rafal420Di - Czw Lis 28, 2013 16:20

Przeszukałem już wszystkie tematy. Zaworek troche leje ale nie moge nigdzie go dostać ;/ A w przeróbki zaworków z innych aut nie chce sie bawić.

Jakby ktoś miał namiary na taki zaworek byłbym wdzięczny.

ps. Jak najlepiej wyczysić nagrzewnicę. Odpiąć węże wchodzący i wychodzący, iiiiii co dalej? Wystarczy wlać roztwór z octem? Ciśnienie wody ze "szlaufa" nie powinno jej zaszkodzić?

mirwin - Pią Lis 29, 2013 07:48

Tu: Zaworek możesz zamówić nówkę sztukę. A inaczej to tylko szroty.
Rafal420Di - Pią Lis 29, 2013 22:45

Powiedzcie mi jedno, bo jeden pisze, że termostat jest sprawny jak są dwa węże od chłodnicy gorące (tzn. górny i dolny). Inni z kolei piszą, ze jeden ma być gorący a drugi zimny.

U mnie górny jest gorący a dolny zimny. Tak ma być?

I powtarzam pytanie: Jak najlepiej wyczyścić Nagrzewnice (bezpiecznie) ?

szoso - Sob Lis 30, 2013 16:08

Termostaty montuje się na dolnym wężu chłodnicy, jeśli termostat się otworzył to i wąż powinien być ciepły.
Rafal420Di napisał/a:
I powtarzam pytanie: Jak najlepiej wyczyścić Nagrzewnice (bezpiecznie) ?

http://forum.roverki.eu/v...w%B1%BF++wod%B1
http://forum.roverki.eu/v...wod%B1&start=20