Zobacz temat - [R820] Czynności po zakupie auta
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Czynności po zakupie auta

paff - Sro Sty 21, 2009 18:39
Temat postu: [R820] Czynności po zakupie auta
Witam!! :-)

A wiec stałem sie nabywca pięknego R820ti coupe z roku 1995, nie bez pomocy zwiadu Tomka1212, który pozytywna recenzja tylko mnie upewnił w zamyśle ze warto pokonać 500km w jedna stronę po takie auto. Właśnie zacząłem proces rejestracji wiec auto na razie stoi a nie jeździ, ale przygotowuje sie do pierwszych prac konserwatorskich.

Co należałoby zrobić w takim aucie po zakupie, poza tym co się robi w każdym innym aucie?
Co jest typowego dla serii 800 o czym warto pamiętać?

Jak na razie planuje następujące:
- wymiana paska rozrządu
- wymiana oleju na 10w40 polsyntetyk i filtr
- wymiana filtra powietrza
- wymiana świec (czy to sa BKR6E V-Line 28 od NGK takie jak dla serii K??)
- uszczelka pokrywy zaworow do wymiany
- poci sie uszczelniacz prawej polosi
- głośnik w lewych drzwiach charczy (jakie to jest głośnik? jaki ma rozmiar? i na jaki można wymienić?)
- mieszek odrobinę sparciał przy gałce zmiany biegow
- płyn hamulcowy do wymiany
- gdzie moge kupic surowy kluczyk do R800?
- posiadam tylko jeden pilot (wg instrukcji tyle wlasnie bylo), jest to pilot z dwoma przyciskami i dioda na podczerwien, czy mozna to zaprogramowac w serwisie z komputerem testbook?
- jak sie w tym aucie reguluje poziom swiecenia swiatel mijania, bo strasznie w ziemie mi patrza
- jaki i ile oleju jest tu w manualnej skrzyni biegow, bo spotkalem sie z mylnymi informacjami

Co jeszcze moglbym zrobic zeby cieszyc sie ta piekna bestia?? Poza tym auto w super stanie mimo prawie 14 lat na karku

blue827 - Sro Sty 21, 2009 19:33
Temat postu: Re: [R820ti '95]
paff napisał/a:

Co należałoby zrobić w takim aucie po zakupie, poza tym co się robi w każdym innym aucie?
Co jest typowego dla serii 800 o czym warto pamiętać?

-sprawdzić czy występuje dodatkowy pobór prądu ~0.2A przez moduł pamięci.
Tak naprawdę to jest wina CCU który powinien uciąć napięcie po 45sek. od wyłączenia zapłonu. Więc jeśli fotel kierowcy można regulować nawet późno po zgaszeniu samochodu tzn że cały czas pobiera prąd. Wiadomo można też sprawdzić pobór na klemie akumulatora, ale nie jestem pewien czy w 820 można tak sobie bezboleśnie odłączac akumulator więc lepiej niech ktoś to potwierdzi. Np przeczytałem że gdy odłączy się aku a w stacyjce będą kluczyki to komp od poduszki się blokuje i zapala się SRS.

Cytat:

- wymiana oleju na 10w40 polsyntetyk i filtr

valvoline maxlife 10W40

Cytat:

- poci sie uszczelniacz prawej polosi

http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=820

Cytat:

- głośnik w lewych drzwiach charczy (jakie to jest głośnik? jaki ma rozmiar? i na jaki można wymienić?)

Trzeba demontować cały boczek! Pamiętam że Tomek1212 pisał że demontował, ale ja swoich narazie boje się zdejmować.

moje głośniki w drzwiach też harczą, zepsuły się od chińskiego świecącego radyjka którego już dawno się pozbyłem. Z tego co czytałem (niepotwierdzone) to fabryczne są 11cm, a po wyjęciu jakichś plastikowych dystansów można przykręcić 13cm bezpośrednio do drzwi.

Cytat:

- płyn hamulcowy do wymiany

ATE TYP 200 , bardzo dobre parametry, długi czas pomiędzy wymianami 3 lata,
ewentualnie tańszy ATE SL

Cytat:

- posiadam tylko jeden pilot (wg instrukcji tyle wlasnie bylo), jest to pilot z dwoma przyciskami i dioda na podczerwien, czy mozna to zaprogramowac w serwisie z komputerem testbook?

Jak Ci nie działa to spróbuj najpierw baterie wymienić 2x CR2032.
Można też kupić używany na podczerwień, Valeo, i zaprogramować u dilera wg specjalnego kodu który powinieneś mieć. Może być zapisany w obudowie starego pilota, np na płytce drukoowanej. Albo włożony do obudowy odbiornika podczerwieni w samochodzie, przy lusterku wtecznym.

Cytat:

- jak sie w tym aucie reguluje poziom swiecenia swiatel mijania, bo strasznie w ziemie mi patrza

zajrzyj do manuala, na górze są dwie śruby plastikowe, duzym srubokretem sie je reguluje.

paff - Sro Sty 21, 2009 19:44

blue827, - dzieki za info, zatem odpisuje

- pilot dziala, ale dla swietego spokoju, ktory jest bezcenny chce dorobic drugi pilot, czy moge dokupic dzialajcy pilot uzywany i dac go doprogrmaowac testbookiem?
- co z kluczem? gdzie moge kupic surowke? jest powszechnie dostepna u kluczykarzy?
- co do specjalnego kodu to go niestety nie mam, na pewno nie jest w pilocie, czujnika IR przy lusterku jeszcze nie tykalem
- plyn hamulcowy w R400 uzywalem TRW Lucas DOT 5.1 (nastepca DOT4 i kompatybilny wstecz)
- gdzie znajde angielska instrukcje do Roverka 800 a najlepiej coupe?

Brt - Sro Sty 21, 2009 19:47

Cytat:
- gdzie znajde angielska instrukcje do Roverka 800 a najlepiej coupe?

W dziale dla Klubowiczów jest instrukcja polska i manual angielski do R800 :ok:

blue827 - Sro Sty 21, 2009 20:01

Tak wogóle to gratuluje zakupu bardzo oryginalnego samochodu, który mam nadzieje w przyszłości będzie miał wartość kolekcjonerską, a może już powinien zaliczać się do youngtimer?

paff napisał/a:

- pilot dziala, ale dla swietego spokoju, ktory jest bezcenny chce dorobic drugi pilot, czy moge dokupic dzialajcy pilot uzywany i dac go doprogrmaowac testbookiem?

O test booku nic nie wiem.
Edit: elektryka w 800setce jest dosyć skomplikowana.

Cytat:

- co do specjalnego kodu to go niestety nie mam, na pewno nie jest w pilocie, czujnika IR przy lusterku jeszcze nie tykalem

warto sprawdzić, gdzieś czytałem że dilerzy czasami tak wkładali ten kod. ja mam na plastikowej płytce.

Cytat:

- plyn hamulcowy w R400 uzywalem TRW Lucas DOT 5.1 (nastepca DOT4 i kompatybilny wstecz)

jeśli często wymieniać to 5.1 ma faktycznie super parametry ale tylko jako nowy, później z racji że jest strasznie suchy , bardzo łatwo wchłania wilgość co obniża jego parametry.

Konix - Sro Sty 21, 2009 20:31

blue827 napisał/a:
Trzeba demontować cały boczek! Pamiętam że Tomek1212 pisał że demontował, ale ja swoich narazie boje się zdejmować.

moje głośniki w drzwiach też harczą, zepsuły się od chińskiego świecącego radyjka którego już dawno się pozbyłem. Z tego co czytałem (niepotwierdzone) to fabryczne są 11cm, a po wyjęciu jakichś plastikowych dystansów można przykręcić 13cm bezpośrednio do drzwi.


Po zrobieniu dystansu 1,5cm między głośnik i blachę, obcięciu takiego jednego cypelka mocującego orginalną maskownicę i złożeniu drzwi lekko na siłę wchodzą 16cm :wink:

paff napisał/a:
Co jeszcze moglbym zrobic zeby cieszyc sie ta piekna bestia?? Poza tym auto w super stanie mimo prawie 14 lat na karku


Ja bym sobie pojeździł na twoim miejscu. Za jakieś 2 tygodnie tak się przyzwyczaisz, że większość aut będzie biedna i niewygodna. :mrgreen:

paff - Sro Sty 21, 2009 23:04

czy ktos mi powie na prawde na pewno jaki tu jest olej w skrzyni manualnej?? w jednych manualach widze ze jest to silnikowy 10w40 semisyntetic a w innych miejscach ze olej MTF94

co o tym myslec ?? ;)

Tomek1212 - Czw Sty 22, 2009 02:46

A po co chcesz wymieniac olej w skrzyni manualnej ?? Myślę, ze nie ma sensu, zostaw tak jak jest. Zrób te graty z SRS, zobacz co blokuje ręczny (o ile dalej blokuje), no i to co wymieniłeś.
Jak chcesz to ci podeśle link do tych instrukcji, ponieważ jak nie jesteś klubowiczem to sam nie zdobędziesz do nich dostępu. Wiem, bo sam już przez to przeszedłem, ale dzięki uprzejmości jednego usera (nie powiem kto, żeby potem nie miał problemów) udało mi się ściągnąć te dokumenty, a jest tego naprawdę sporo.

P.S. Żeby była jasność, jak sie kiedyś spotkamy to wisisz browara, najlepiej z sokiem malinowym ...

filo - Czw Sty 22, 2009 05:28

paff napisał/a:
- mieszek odrobinę sparciał przy gałce zmiany biegow


Polecam tego oto Pana :arrow: MIESZKI ROVER

Szybko,sprawnie a co najważniejsze idealne odwzorowanie oryginału i 100% skóra.
Można dobrać inny kolor nici w cenie.
Co do ceny to nie wiem czy drogo czy tanio...

paff - Czw Sty 22, 2009 07:40

filo, - wlasnie na te mieszki sie czaje:-)

Tomek1212, - za SRS sie wezme jak auto bedzie w pelni jezdzace i zawitam na testbooka. Uprzednio znajomy blacharz w sposob kompetenty zajzy za zegary bo mniemam ze byly ruszane, bo z prawej strony wystaje przy nawieiwie kokpitu troszke bialego kleju i sam kokpit cos trzeszczyw desce rozdzielczej.

Bardziej mnie klopocze to ze co jakis czas kompletenie nie dziala elektryka wszystkich luksusow, czy to ich sterownik? luz na przekazniku/bezpieczniku glownym od luksusow? gdzie tego szukac?

Konix - Czw Sty 22, 2009 08:10

Cytat:
Bardziej mnie klopocze to ze co jakis czas kompletenie nie dziala elektryka wszystkich luksusow, czy to ich sterownik? luz na przekazniku/bezpieczniku glownym od luksusow? gdzie tego szukac?


Pod kierownicą jest szara skrzynka z bezpiecznikami. wyciągnij ją i popraw wszystkie luty na płytce.

paff - Czw Sty 22, 2009 10:15

Konix, - jestes pewien ze to pomaga?
Konix - Czw Sty 22, 2009 12:08

U mnie pomogło na otwieranie okien, czasami też przy załanczaniu długich światła całkiem gasły na 2 sekundy. Po przelutowaniu problemy się skończyły.
paff - Czw Sty 22, 2009 12:53

no to sie pobawie ;-)
AndrewS - Czw Sty 22, 2009 21:22

paff napisał/a:
- wymiana paska rozrządu
- wymiana oleju na 10w40 polsyntetyk i filtr
- wymiana filtra powietrza
- uszczelka pokrywy zaworow do wymiany


oprócz tego ,ja wymienilem tez napinacz rozrzadu i 3 uczelniacze walkow

paff napisał/a:
- gdzie moge kupic surowy kluczyk do R800?


Senn bez problemu dorobil w punkcie dorabiania kluczykow w pulawach

paff napisał/a:
posiadam tylko jeden pilot


ja tak samo

paff napisał/a:
jaki i ile oleju jest tu w manualnej skrzyni biegow,


ja kupilem 2,5 L MTF powinno wystarczyc :-)

blue827 napisał/a:
czy w 820 można tak sobie bezboleśnie odłączac akumulator więc lepiej niech ktoś to potwierdzi.


ano ja przy okazji prac nad paskiem rozrzadu, wyjalem calkiem aku, oczywiscie samochod byl otwart,y czyli alarm rozbrojony
potem wlozylem aku i poprostu odpalilem gablote
aha i nie pamietam gdzie w momencie odpinania aku byly kluczyki, byc moze ze w stacyjce a dopiero później
je wyjalem
Konix napisał/a:
Pod kierownicą jest szara skrzynka z bezpiecznikami. wyciągnij ją i popraw wszystkie luty na płytce.


jest tez taki sterownik u Senn'a go przelutowalismy i od tamtej pory nie ma problemow z elektryka,

jeszcze nie rozgryzlismy filtra paliwa, jakis niezly wynalazek to jest, chyba bedzie z nim problem

Senn - Czw Sty 22, 2009 21:37

AndrewS ty masz inny system alarmu chyba. paff jesli masz taki odbiornik obok lusterka wstecznego to masz starszy typ zabezpieczenia o ktorym wspominal blue827

Tak - warto przelutowac nozki CCU. To taka czarna skrzynka nad pedalami. Przykrecona na dwie sruby (chyba osemki)

Marrkus - Czw Sty 22, 2009 21:53

Co do olej w skrzyni biegów to jeśli ci się poci uszczelniacz to w pierwszej kolejności wymienić go bo co z tego że wymienisz olej jak ci ucieknie.

Na dolewki można stosować zwykły 10W40 a wymienić najlepiej na MTF94 lub jego zamiennik. Olej 10W40 był zalecany gdy jeszcze nie było MTF-a w sprzedaży ale ponoć wymiana na MTF-a polepsza ogólna pracę skrzyni biegów (np biegi łatwiej wchodzą - z takimi opiniami się spotkałem).

Myślę ze każdy dobry olej do skrzyni biegów zgodny z zaleceniem producenta (czyli 75w/80w) mógłby być. Ma smarować i tyle.

Np Valvoline na swojej stronie internetowej zaleca swój produkt valvoline MaxLife ATF - który jak nazwa wskazuje że jest przeznaczony dla automatów. Ale słyszałem o człowieku który tym olejem zalał civica z roveroskim dieslem (co za tym idzie i skrzynią PG1) i nie odczuł jakieś specjalnej różnicy.

Na allegro jest firma która sprzedaje oleje firmy Kroon-Oil i w ofercie jest olej spełniający wymagania MTF-94 :

http://www.allegro.pl/ite...1l_kr31224.html

roboo - Pią Sty 23, 2009 08:34

paff napisał/a:
jaki i ile oleju jest tu w manualnej skrzyni biegow

Ja z racji walniętego uszczelniacza półosi musiałem wymienić olej. Rzeczywiście, wlałem około 2,2 - 2,3l (a kupiłem u Tomiego flaszkę 2,5l, więc jeszcze odrobinę zostało).

Marrkus napisał/a:
ponoć wymiana na MTF-a polepsza ogólna pracę skrzyni biegów (np biegi łatwiej wchodzą - z takimi opiniami się spotkałem)

No, zdecydowałem się na oryginalny MTF 94 i coś w tym jest. Biegi wchodzą o wiele łatwiej, nawet w czasie znacznych mrozów, szczególne uwagi miałem do 1. i 2. biegu, a teraz nie mogę się przyczepić niczego :)

paff napisał/a:
gdzie moge kupic surowy kluczyk do R800?

Ja znalazłem surowiec no chyba już w ostatnim punkcie dorabiania kluczy w Opolu, ale udało się. Najbardziej mnie bawiło, jak fachowcy zgadywali od czego to jest kluczyk. Najczęściej mówili: MAN lub inne ciężarówki :mrgreen:

paff napisał/a:
mieszek odrobinę sparciał przy gałce zmiany biegow

też taki miałem, zamówiłem w HBM Kielce za 20zł.

paff - Pią Sty 23, 2009 09:10

Kluczyk zalatwiony - bez problemu i zamiennik wyglada tak samo jak orginal poza tym ze nr seryjny surówki :-) koles spytal jakie auto, rzucil okiem w katalog i mial go w reku po minucie szukania :-)

no i udalo mi sie to zrobic za 20pln :-) wiec jedno zrobione :-)

[ Dodano: Pią Sty 23, 2009 09:17 ]
Chłopy! ;-)

przyznawac sie jaki jest ten filtr oleju do silnika T 136km/200km turbo?

to w koncu jest taki jak do serii K (tak mowi cross-reference na stronie filtrona) czy jest inny?

taki OP580/2
http://www.filtron.pl/pl/...9&IDModel=10770
czy taki OP580/7
http://www.filtron.pl/pl/...9&IDModel=10770

Senn - Pią Sty 23, 2009 09:34

AndrewS ostatnio kupowal u Tomiego i chyba wlasnie jest taki jak w K serii
roboo - Pią Sty 23, 2009 09:43

U mnie jest zamontowany Filtron OP 580/7. Mam Roverka 136km :smile:
paff - Pią Sty 23, 2009 09:46

no to super :-) to biore taki :D


Idac dalej tym tropem :-) Jaki jest rozmiar tych simmeringow na wałki ? bo doszły mnie słuchy ze 40x52x7. Czy to prawda?


i jak wyglada sprawa z uszczelka pokrywy zaworow? czy to sa 2 osobne? czy jak to jest?

czy uszczelniacz półosi w skrzyni to wystepuje tylko w orginale czy sa tez zamienniki?

Tomek1212 - Pią Sty 23, 2009 13:33

A ja mam pytanie, czy w oryginalnym kluczyku nie ma przypadkiem immobilisera ??
Sam mam tylko jeden kluczyk i myślę nad dorobieniem zapasowego.

paff - Pią Sty 23, 2009 13:48

Tomek1212, - zestaw wyglada tak jak w instrukcji do R800, jest kluczyk zwykly i pilot, i sa takie 2 zestawy w orginale.

sam kluczyk to standard, dostepny powszechnie, cena za material+usluge to 20-40pln

Marrkus - Pią Sty 23, 2009 15:58

paff napisał/a:
i jak wyglada sprawa z uszczelka pokrywy zaworow? czy to sa 2 osobne? czy jak to jest?



Uszczelki pokrywy zaworów wyglądają tak (zaznaczone na czerwono)



też czeka mnie wymiana i się zastanawiam czy dodatkowo nie potraktować tych uszczelek specyfikiem typu hermetic... :mrgreen:

Tomek1212 - Pią Sty 23, 2009 16:20

Co najwyżej sylikonem, ale napewno nie hermeticiem.
paff - Pią Sty 23, 2009 17:57

a co z tymi uszczelniaczami wałków? czy są to normowane simmeringi 40x52x7mm?
AndrewS - Pią Sty 23, 2009 23:05

uszczelki pokrywy walkow sa oczywisicie rozne, malo tego, jest tez nowszy i starszy typ.

dokladnego rozmiaru uszczelniaczy pod kolami rozradu nie podam, ja mialem 2 FAI i 2 MG Rover, jak nie zapomne to podam symbole

paff - Pią Sty 23, 2009 23:50

AndrewS, - co do tych simmeringow to ich symbole FAIa i Rovera widzielm na stronie Tomiego, wymiar ten podaje za katalogiem Ajusa, bo w nim poza symbolem sa wymiary, ale jako ze nie ufam Ajusie (widze ze nie maja za dobrej opinii) a Tomi choruje, to postanowilem znalezc alternatywe i pojsc do lokalnego sklepu lozyskowo-uszczelkarskiego i kupic wg rozmiaru :-)
blue827 - Sob Sty 24, 2009 11:02

Marrkus napisał/a:

też czeka mnie wymiana i się zastanawiam czy dodatkowo nie potraktować tych uszczelek specyfikiem typu hermetic... :mrgreen:


Też jestem w trakcie uszczelniania pokryw. Dużo czytałem o tym w necie i nie zaleca się stosowania żadnych silikonów w połączeniu z uszczelką gumową. Dodatkowo uszczelka i powierzchnie pokryw powinny być zupełnie suche, uszczelka też sucha, nie ma mowy o żadnym smarowaniu jej olejem.

Można użyć samego silikonu, aktualnie właśnie takie mam, tzn posmarowałem pokrywy i zaczekałem 24h aż wyschnie, następnie skręciłem, połączenie jest szczelne, tylko że problem jest z silikonem który wypłynął po skręceniu, po paru dniach te kawałki zaczęły pękać i odpadać. To co na zewnątrz to nic, ale w środku silnika to już nieciekawie. Kupiłem już gumowe i będę wymieniał.

Tomek1212 - Sob Sty 24, 2009 15:41

Czyli jeżeli jakimś cudem uda nam się otworzyć drzwi np. śrubokrętem, to odblokujemy immo ??
blue827 - Sob Sty 24, 2009 16:14

edit
paff - Sob Sty 24, 2009 20:35

kopie i kopie w tym internecie i widze ze jak padnie pilot alarmu na podczerwien, albo jesli go nie mamy, a jezeli chcemy byc zabezpieczeni to trzeba by dolozyc zewnetrzny alarm albo zakupic dzialajacy z tym sekretnym kodem i doprogramowac centralke do pilota a nie pilota do centralki jak to ma miejsce na przyklad w roverkach alarmem Lucas'a 3TXA i 3TXB

http://www.remotekey.co.u...ver-800/faq.asp

tu wygladaja na fachowcow i wyraznie mowia za nie nie dadza rady...slowem zabytkowa sprawa. a jesli mamy jeden dzialajacy i chcemy dokompletowac drugi to mozemy o tym zapomniec z wyzej wymienionych powodow :mrgreen:

tylko czy jakikolwiek elektryk dolozy dobrze nowoczesny alarm/immo z funkcja centralnego zamka i domykania szybera i szyb?

roboo - Sob Sty 24, 2009 21:17

:hmm:
Ja nie mam żadnego pilota, dorobiłem kluczyk i używam nowego.
Alarm działa, gdyż dwa razy mi się włączył, wyłączam go po prostu kluczykiem. A jak dobieram się do silnika przy zamkniętym aucie, to także wyje (tam też jest czujnik) :smile:

Pytałem w dwóch punktach autoalarmu w moim mieście - powiedziano mi, że nie tykają się Rovera, bo fabrycznie jest to zbyt dobrze zrobione i nic grzebać nie będą :lol:

paff - Sob Sty 24, 2009 21:36

roboo, ale w dalszym ciagu podejzewam ze jest tak jak podejzewa Tomek1212, ze malolat z łamakiem otworzy i odjedzie roverem w sina dal - skoro kluczykiem deaktywujesz alarm to prawie tak jakby go nie było, bo ten kluczyk nie wyglada na specjalnie specjalny

zeby chociaz dolozyc samo immo, ze jak nie masz identyfikatora RFID (radio frequency identifier) to sie centralka immo nie rozbroi....bo tak to kit na kółkach taki alarm

Marrkus - Nie Sty 25, 2009 11:19

Mój znajomy dorobił sobie kiedyś pilot IR (do otwierania bramy w garażu). Zrobił to w prosty sposób. Znalazł na necie jakiś programik który zczytywał sygnał z złącza IRda (czy jakoś tak, na starszych płytach głównych było takie bodajże 5-pinowe złącze do którego podłączało się taki układzik z diodą IR - i było można sterować pilotem np odtwarzacz ALLPLAYER :) )

Z programiku zczytywał kod jaki wysyła pilot natępnie programował jakiś układzik i wszystko śmigało.

Coś mi się wydaje że w R800 ploty IR też były stało kodowe. co za tym idzie wystarczy zczytać wysyłany kod, i zmusić inny pilot by ten kod wysyłał - ale prawdopodobnie zwykły programowalny pilot TV nie pójdzie :D (ale może ktoś spróbuje by potwierdzić)

paff - Nie Sty 25, 2009 11:36

Marrkus, - z tego co wiem to pilot sa zmiennokodowe, dlatego nie nalezy za duzo naciskac przyciskow z dala od auta bo sie rozsynchronizuje

moja propozycja do tego auta to:
- dolozyc immobilajzer co daje minimum ingerencji i dosc porzadne zabezpieczenie przed złodziejem, bo chyba w nocy sie chlopaczyna nie polapie ktore obwody przerywa immo, na pierwszy rzut oka odlaczenie pompy paliwa moze dac dobry efekt bo auto nie odpali, a zlodziej moze od razu nie wpasc na pomysl ze zabezpieczone bo krecic bedzie rozrusznik
- wersja na bogato dolozyc dodatkowo alarm z obsluga centralnego i domykania szyb i szybra, ale to to juz trzeba miec elektryka co cos umie i sie roverow nie boi

przy czym biorac pod uwage popularnosc tych auto to chyba opcja immo wystarczy :-)

blue827 - Nie Sty 25, 2009 11:43

Domykanie (lazy locking) jest w standardzie, trzeba tylko dłużej przytrzymać przycisk od zamykania, najpierw chyba trzeba też zsychronizować okna i szyberdach, tzn żeby niebyło tego dzwięku beep..beep..

Odnośnie zabezpieczenia przed kradzieżą to lepiej nie rzeźbić w fabrycznej instalce tylko zrobić ukryty wyłącznik pompy paliwa, albo jakaś solidna blokada skrzyni biegów lub pedałów.

paff - Nie Sty 25, 2009 11:46

jesli komus odpowiada psztyczek-elektryczek do pompy to nie ma co rzezbic, a jesli ktos chce to rozwiazac w sposob bezdotykowy i poprostu na kolku z kluczem nosic identyfikator do immo, ktory mniej wiecej zorbi to samo to mozna pobawic sie w immo ;-)

zewnetrznie dokladany alarm to praca dla dobrego elektryka, ktory mysli a nie powiela schematy

AndrewS - Nie Sty 25, 2009 21:58

blue827 napisał/a:
Dodatkowo uszczelka i powierzchnie pokryw powinny być zupełnie suche, uszczelka też sucha, nie ma mowy o żadnym smarowaniu jej olejem.


tak wlasnie z Senn-em zrobilismy u mnie

blue827 napisał/a:
trzeba tylko dłużej przytrzymać przycisk od zamykania



a to trzeba dluzej przytrzymac i puscic ?? czy trzymac dotąd, az sie wszystko pozamyka ??
jeszcze nie mialem okazji tego testowac

aha i sprawdzilem wymiary tych dwoch uszczelniaczy co mi zostaly FAI 40x52x7

paff - Pon Sty 26, 2009 19:12

AndrewS, - bede czekal na Tomiego az dostanie FAIe bo obecnie nie ma na stanie i czeka na transport

poza tym mam pytanko - jakie glosniki w przednich drzwiach ma R820? czy to jest jeden glosnik? czy jest jeszcze gwizdek na wysokosci klamki wewnetrznej?? pytam bo mi glosnik po prostu sparcial i chce go wymienic na cos standardowego :) zadne wielke car audio ;-)

roboo - Pon Sty 26, 2009 19:34

paff napisał/a:
czy jest jeszcze gwizdek na wysokosci klamki wewnetrznej

Zgadza się, na obu przednich drzwiach są po dwa głośniki: duży oraz gwizdek wysokotonowy powyżej.

marcus - Wto Sty 27, 2009 19:15

AndrewS napisał/a:
a to trzeba dluzej przytrzymac i puscic ?? czy trzymac dotąd, az sie wszystko pozamyka ??
jeszcze nie mialem okazji tego testowac

Trzeba nadusić i trzymać aż zamkną się wszystkie szyby - na końcu zamyka się szyber.
No i muszą być zsynchronizowane wszystkie szyby ( czyli musi zniknąć ten bip,bip...)

paff - Sro Sty 28, 2009 16:29

marcus, - pozdrawiam drugie 820ti w Bydgoszczy :-)
marcus - Sro Sty 28, 2009 17:50

paff napisał/a:
marcus, - pozdrawiam drugie 820ti w Bydgoszczy


pozdrawiam, pozdrawiam. A tak przy okazji czy to TY parkowałeś w zeszłym roku na Mickiewicza. Stała tam często 800 ale dwudzrwiowa

paff - Sro Sty 28, 2009 20:27

marcus, - tak jak w tytule topicu, ktorego jestem autorem, jest to swiezo kupione autko :-) jeszcze nie ma polskich rejestracji, ale juz wkrotce:). Powiedz jeszcze prosze kto w Bydgoszczy serwisuje Twojego R800 turbo??

dotychczas jezdzilem i jezdze Roverkiem 400 '98 w klasycznym kolorze british racing green. Z reszta drugi Roverek - 820ti coupe - tez jest w kolorze british racing green :-)

blue827 - Wto Lut 17, 2009 22:45

Chciałem tylko napisać że wyedytowałem moje posty odnośnie zabezpieczenia i immo. Lepiej takich informacji nie rozpowszechniac w ogolnodostepnym necie.

A miałem ostatnio taka sytuacje na parkingu przed supermarketem, jak zwykle zaparkowalem w troche odludnym miejscu bo zawsze latwiej parkowac. I gdy wychodze ze sklepu i wracam to widze ze zaraz przy moim wozie zaparkowane 2 samochody, mimo ze wokół nadal było pusto, jeden to jakiś mały biały dostawczy, a drugi astra II. I gosc w tym dostawczym na mnie sie gapi jakby obserwuje gdzie ide, wiec ja udaje ze nie ide do swojego samochodu tylko dalej, a on dalej skreca glowe i sie gapi, wiec ja wkońcu skręcam do swojego roverka, to on gdy to widzi odpala silnik i odjeżdża. Gość w astrze głowa odkręcona tak jakby starał się ukryć twarz, też odpala i odjeżdża. qrde.. nie wiem co to za akcja , czy się przymierzali do całego autka, czy może koła chcieli ukraść?

W każdym razie żyjemy w takim kraju gdzie kradną wszystko i lepiej dmuchać na zimne.


A odnośnie podłączenia innego pilota do 827, to wydaje mi się że jest to bardzo proste (specjalnie nie piszę tutaj konkretów). Tzn odłączenie fabrycznego odbiornika podczerwieni i podłączenie jakiegoś pilota+sterownik z allegro za kilkadziesiąt zł, i mamy wtedy dwa nowe piloty, jakie się chce. Ale nie wiem tego na pewno, poprostu ze schematów wydaje mi się że będzie to działało. Ciekawy jestem czy da się dorobić kluczyk taki jak są w pilotach 'scyzorykach'.

AndrewS - Wto Lut 17, 2009 23:35

kurde faktycznie cos kombinowali, warto sobie zalozyc jakis ukryty wylacznik, zbezpiecznie zrobione samemu sa bardzo skuteczne
paff - Sro Lut 18, 2009 10:01

jesli juz to kradziez albo na kola albo na inne czesci po wypadku, bo tak to auto nie jest duzo warte finansowo :-)

sam bede musial uwazac na moje R17 roverkowe z Pirelkami P6000


a jako wlasciciel wroce do tematu tego tematu :-) oto co dotychczas zrobilem z autem
- zarejestrowalem i ubezpieczylem
- wymienilem filtr powietrza i świece
- dałem wymienic pasek rozrządu i wielorowkowy (wielorowkowy to juz byl w rozpadzie), olej i filtr (wstawilem taki co do serii K, ale ten co byl zdemontowany byl wiekszy, czyli byl wg fitrona OP580/2 a wstawilem OP580/7), oraz tylna uszczelke pokrywy zaworow
- wymienilem mieszek
- jestem w trakcie mycia i konserwacji skórek

do zrobienia dalej zostalo
- plytka bezpiecznikow pod kierownica, przerywa az milo
- wymiana przednich sparcialych glosnikow
- rury tlumika srodkowego sa juz solidnie rude, cos chyba z tym zrobnie po wyplacie mimo ze jeszcze nie pierdzi...ale wyglada to nędznie na maxa
- plyn hamulcowy

poza tym jest super :-) geometria zawieszenia przebadana i jest okej, na podwoziu zero rdzy :-)

blue827 - Sro Lut 18, 2009 18:36

paff napisał/a:

- wymiana przednich sparcialych glosnikow

Też mnie czeka wymiana glosnikow, ale boczki odważę się zdjąć dopiero aż sie ociepli. Pamietam że w workshopie manualu jest schemat drzwi w coupe, tzn gdze są śruby a gdzie kołki mocujące.

Cytat:

- rury tlumika srodkowego sa juz solidnie rude, cos chyba z tym zrobnie po wyplacie mimo ze jeszcze nie pierdzi...ale wyglada to nędznie na maxa

u mnie przerdzewiało na wylot na łączeniu środkowej rury z tylnym tłumikiem, a później wogóle zawadziłem i skasowałem cały wydech.
Do swojego jak się dowiadywałem to nikt nie robi zamienników oprócz firmy Bosal, więc je kupiłem, 264zł środkowy, 361zł końcowy tłumik.
ale do 820 >bosal ma inne numery części, więc może ceny też inne.

Ale czy to się opłaca? teraz myślę że nie, środkowy tłumik to tak naprawdę zwykła rura, pełni funkcję rozprężnika, a końcowy pewnie tak jak każdy inny.
Więc lepiej pojechać do jakiegoś dobrego zakładu tłumikarskiego i spokojnie za taką kwotę dobiorą lub dorobią poszczególne elementy, przy okazji najlepiej zamienić kata na tłumik przelotowy (nie imitacje katalizatora). Z tego co czytałem to samochody do 95r nie muszą mieć katalizatorów.
Dodatkowo poprosiłbym o wymianę wszystkich wieszaków gumowych, tylko 6zł szt. bosala.
>tutaj mój wątek o tym jak remontowałem wydech, troche fotek.

Cytat:

- plyn hamulcowy

Może się przyda takie info:
Odpowietrzniki odkręca się nasadką 7/16", no ale jeśli nie są zapieczone to klucz 12mm.
Rozmiar odpowietrzników: SB3824 ( średnica: 3/8" , gwint: 24 zwoje na cal czyli ~1mm)

Cytat:

poza tym jest super :-) geometria zawieszenia przebadana i jest okej, na podwoziu zero rdzy :-)

Właśnie to mi się bardzo podoba w 800setce, fabryczne zabezpieczenie jest bardzo dobre, wszystkie śruby się odkręcają, rurki hamulcowe świeże bez korozji. Można się skupić na mechanicznym dopieszczaniu autka a nie na ciągłej walce z korozją.
Odnośnie kontroli zawieszenia to warto sprawdzić dolne przeguby, przy takiej zwykłej kontroli na przeglądzie tego nie wykryją.
Trzeba podnieść autko żeby koło było w powietrzu, drugim podnośnikiem troszkę podeprzeć wachacz, i włożyć jakąś łapkę albo klucz płaski pomiędzy piastę a dolny wachacz (obok sworznia) i sprawdzić czy są luzy na sworzniu.

paff - Sro Lut 18, 2009 18:43

autko bylo w bydgoskim PZMocie na diagnostyce - badalem geomatrie (prosta, nie wymagala poprawek) oraz rozliczne szarpaki itp.. tez nie wymagalo poprawek zdaniem diagnostów, ale z checia dam sprawdzic te swoznie

a btw...... gdzie te swoznie (oby nie trzeba bylo) mozna zakupic? i ile ta przyjemnosc wynosi?

blue827 - Sro Lut 18, 2009 19:26

Ja kupowałem japońskiej firmy 555 nr. J14001, chyba coś ok 60zł szt. teraz widze że w intercarsie podrożały, ale np w tomateam 46zł delphi. Jeśli w katalogach nie ma do rovera to trzeba szukać do Honda legend I.


oficjalna procedura wymiany to rozwalanie zawieszenia, prasa itp. więc może być kosztowna. Natomiast idzie to wymienić przy pomocy ściągacza na samochodzie: >>click

Tomek1212 - Sro Lut 18, 2009 21:56

Blue827, nie jestem pewien, ale ostatnim razem jak ściągałem boczek to wydawało mi się, ze można dostać się do głośnika ściągając tylko samą tą kratkę osłaniającą głośnik, bez konieczności demontażu całego boczku drzwiowego.

A co do tłumików to w 827 ostatnio wymieniałem końcowy. Miałem do wyboru BOSAL za 320zł lub tłumik do VW Galaxy VR6 za 60zł. Wybrałem ten drugi i jestem naprawdę zadowolony, wystarczyło tylko przerobić uchwyty i obrócić końcówkę, no ale dla dobrego specjalisty to żaden problem.

Konix - Czw Lut 19, 2009 05:58

Nie da się dostać do głośnika ściągając samą kratę, trzeba cały boczek ściągać. Przy zakładaniu głośników większych niż 130mm trzeba obciąć mocowanie kratki bo rozwali membranę. Bez większych problemów można założyć głośniki 165mm w miejsce oryginalnych w drzwiach przednich.
Układ wydechowy masz tutaj
http://www.onlineautomoti...1024&se_ft_id=1
Do 820 bez turbo downpipe pasowało bez problemów.

Tomek1212 - Czw Lut 19, 2009 09:27

Czyli miałem rację... Wydawało mi się.
paff - Pon Mar 02, 2009 09:14

dziennik pokladowy. dzien kolejny ;-) kolejne rzeczy zrobione

- tapicerka drzwi zdjeta, drzwi wytlumine mata bitumiczna, nowe glosniki wsadzone, wszyskto gra :-)

- przy okazji boczkow drzwi dostalem sie do panelu sterowania, przelutowalem luty i zaczela sie podnosic z drzwi kierowcy szyba pasazera, przez chwile po poszarpaniu i podmuchaniu i polutowaniu zaczelo dzialac przesuwanie lusterek w lewo, ale po montazu drzwi przestalo, ale to pikus ;-)

- polutowalem plytke bezpiecznikow pod kierownica i juz koniec przerywania, ewidentnie bylo widac zimne luty na gniazdkach wiązek elektrycznych

- wymieniony został płyn, ale jest problem z hamulcami, ze zaraz po odpowietrzeniu jest super, 10 minut pozniej pedal robi sie mieki i wchodzi caly w podloge i slabo hamuje, nie stwierdzono ubytku plynu :roll:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37010

blue827 - Pon Mar 02, 2009 19:36

paff napisał/a:
dziennik pokladowy. dzien kolejny ;-) kolejne rzeczy zrobione

- tapicerka drzwi zdjeta, drzwi wytlumine mata bitumiczna, nowe glosniki wsadzone, wszyskto gra :-)


czy może robiłeś jakieś foty? i jakie glośniki ?? I powiedz szczerze, udało się zamontować boczki tak idealnie jak były oryginalnie? nic a nic nie pękło ?? U mnie np mocowania tych kieszeni w drzwiach pękają same z siebie od wibracji, narazie załapałem na klej.

Cytat:

- przy okazji boczkow drzwi dostalem sie do panelu sterowania, przelutowalem luty i zaczela sie podnosic z drzwi kierowcy szyba pasazera, przez chwile po poszarpaniu i podmuchaniu i polutowaniu zaczelo dzialac przesuwanie lusterek w lewo, ale po montazu drzwi przestalo, ale to pikus ;-)

nawalili tych płytek drukowanych qrde, u mnie lusterka raz działają raz nie, aktualnie nie. Luty oczywiście też poprawiałem.

Tomek1212 - Pon Mar 02, 2009 20:42

Akurat panel do sterowania szybami i lusterek można wyjąć bez demontażu boczku drzwiowego, a u mnie od dziwo nie było nigdzie zimnych lutów, a szyby i lusterka działają bez zarzutu.
paff - Wto Mar 03, 2009 08:38

fot nie robiłem bo kolega - blacharz robił to głównie beze mnie ;-) . aczkolwiek mówił ze o ile da sie je zdjąć w 20-30minut to montaż może trwać nawet 2h i trzeba sie narobić,

ja byłem tylko przy demontażu lewego boczka i wtedy właśnie przymierzyliśmy głośniki, poprawiłem ten panel sterowania itp....

co do głośników to zastosowałem Boschmann RV-5200XT (tak, tnę koszty na audio ;-) ) z tym ze zastosowałem tylko głośniki niskotonowe i zwrotnice ponieważ gwizdki nie chciały wejść w miejsce starych a ja nie byłem w nastroju na rzeźbę ;-) przerobić trzeba było troszkę okablowanie, ponieważ para przewodów idzie od radia na głośnik niskotonowy (cale pasmo) skąd jest równoległy odczep na wysokotonowy, który jest filtrowany filtrem pierwszego rzędu czyli kondensatorem w szeregu. zebry zastosować dana zwrotnice z zestawu to odciąłem wtyczkę basowego i wkręciłem to na wejście zwrotnicy, stad nowymi kabelkami do głośnika niskotonowego nowego i wysokotonowego starego (pozbawionego juz kondensatora)). głośniki z kategorii 13.5cm średnicy 4ohm. Układ jest poprawny elektrycznie a co do jakości to sprawa wtórna.....;-) będę chciał dobrze to położę za fronty 1000pln a nie 130 ;-)

cały montaż w miejsca oryginalne. wytłumienie mata bitumiczna kupione w OBI. Rolka 10cm*10m czyli 1metr kw. cena około 40pln, na dwoje drzwi do coupe zeszła prawie cala rolka. Całość robiona w warsztacie (temp około 10*C) do montażu maty używana opalarka

efekt jest okej, ale to nie jest miarodajne, bo moje radio to 10letni kasetowy kenwood z dolnej polki

Co do lusterek nie działających to podejrzewam raczej te mikrostyko-przekazniki, ze sie wyrobiły i tyle ;-) trzeba by je wymienić na nowe i po sprawie, kwestia jest do ogarnięcia, tylko trzeba rzeczone elementy sfotografować, pomierzyć dystanse nóżek i szukać po katalogach ;-) bo wymiana na działające z innego anglika/rozbitka może dać krótkotrwały efekt bo tamte tez będą miały 15lat ;-)

przekaznik bede zamawial tylko musze moja plytke dostac do rąk i sprawe zbadac ;-) to w razie co moge dac znac co jest potrzebne jak lutowanie nie pomaga

AndrewS - Wto Mar 03, 2009 10:06

co do audio, to ogolnie chyba za cienkie sa kable do tych glosnikow, ale chciec wymienic je na lepsze, to od groma roboty

paff napisał/a:
Co do lusterek nie działających to podejrzewam raczej te mikrostyko-przekazniki,


u mnie chyba mikrostyki od szyb tez sie przycinaja, a konkretenie od kierowcy, ale z racji tego ze jest zima, to na razie dokladnie nie zdiagnozowalem,
u Senn'a cos tam lutowalem, ale chciec wyjac mikrostyk i ewentualnie go rozebrac, to z tego co pamietam, nie bedzie taka prosta sprawa :roll:

paff - Wto Mar 03, 2009 10:11

do lusterek sa mikrostyki a'la przekazniki i to mozna wymienc bez problemu na cos z oferty Omrona

Natomiast do szyb to jest takie dziwne autorskie rozwiazanie - takie kołyski i jedyne co z tym mozna zrobic to wyczyscic wydmuchac, przelutowac i tyle ;-)

przewody spokojnie wystarcza zeby dostarczyc do glosnikow te 10W na 4ohm w szczycie :-) Jesli ktos chce uzywac cos wiecej niz radio, czyli chce sie pokusic o wzmacniacze to proponuje okablowac sie od zera nowymi kabelkami. wszystko zalezy czego oczekujemy i jakim nakladem pracy i kasy chcemy to osiagnac :-)


kolejny update:....
mikrostyki okazaly sie byok, wylutowane i sprawdzone miernikiem. po cierpliwym i spokojnym przelutowaniu wszystkich lutow raz jeszcze jest ok :-) dzis rano sprawdzone na samochodzie...elektryka zalatwiona :-)

Tomek1212 - Sro Kwi 01, 2009 12:15

Słuchajcie, mam do was pytanie. Czy u was w R800 jest funkcja auto do zamykania szyb ? Tzn po krótkotrwałym przyciśnięciu szyby się zamykają same ? U mnie jest auto, ale tylko do otwierania, zarówno szyb jaki i szyberdachu.
paff - Sro Kwi 01, 2009 16:50

jednym szybkim kliknieciem szyba sie automatycznie zamyka albo otwiera do konca
Tomek1212 - Sro Kwi 01, 2009 21:08

Kurde, to u mnie działa tylko na dół i szczerze myślałem, ze to tak ma być, bo wszystkie inne funkcje zwiazane z szybami i lusterkami działają bez najmniejszych zarzutów (poza podswietleniem przycisków).
jak myslicie, to wina komputera do szyb ? To jest ten pod fotelem kierowcy obok kompa do silnika ?

paff - Sro Kwi 01, 2009 22:34

no to teraz zwatpilem, jutro jeszcze raz sprawdze te szyby, ale jestem swiecie przekonany ze tak jest
AndrewS - Sro Kwi 01, 2009 23:13

u mnie dziala w obie strony

Tomek a po rozlaczeniu aku, piszczy Ci glosnik od CCU przy podnoszeniu szyb do gory ??

Tomek1212 - Sro Kwi 01, 2009 23:16

Tak, jak odepne aku to musze wszystkie szyby zaprogramować bo inaczej piszczy dzwoneczek. Szyberdach zeby zaprogramować wystarczy ze tylko uchyle i zamkne (oczywiscie uwzgledniając to ze trzeba trzymac przycisk az przestanie piszczeć głośniczek), nie trzeba całkowicie go otwierać.
blue827 - Czw Kwi 02, 2009 09:09

U mnie działa tylko w dół tak jak pisze Tomek1212. Natomiast lewej szyby (kierowcy) nigdy nie mogłem zaprogramować, tzn opuszczam na maxa trzymam, pozniej ponosze też trzymam , ale dalej piszczy. Prawą szybę i szyberdach mogę zaprogramować.

Moduł który tym wszystkim steruje, łącznie z pracą wycieraczek, reflektorów i każdej drobnostki do której idzie jakiś kabelek, nazywa się CCU i mieści się gdzieś głęboko pod deską. W Mk2 Electrical.pdf jest napisane że dzięki modułowi CCU udało się m.in. zredukować liczbę przewodów w aucie, ... wolne żarty.

AndrewS - Czw Kwi 02, 2009 11:51

blue827 napisał/a:
CCU i mieści się gdzieś głęboko pod deską


e tam gleboko, nad pedalami po lewej stronie, u Senna wyciagalismy go i przelutowalem mu wszystkie styki

hmm problem z zaprogramowaniem moze byc w wyniku slabego styku przelacznika, wtedy CCU interpretuje to jako rozwarcie obwodu, a tu chodzi o ciaglosc w trzymaniu przycisku

blue827 napisał/a:
zredukować liczbę przewodów w aucie, ... wolne żarty.


hmm no nie wiem czy to nie jest prawda, wyobraz sobie teraz, oddzielny sterownik do kazdego urzadzenia, do tego te sterowniki musza ze soba wspolpracowac, zeby dzialao domykanie szyb przy zamykaniu samochodu czy funkcje ATC

Tomek1212 - Czw Kwi 02, 2009 20:24

Przełączniki mam sprawne na 100%. Myślę nad tym CCU, ale czy warto sie za to zabierać jak wszystko inne działa dobrze ?
A słuchajcie, od szyb nie jest odpowiedzialny komputer pod fotelem kierowcy ? Wiem ze w 2,7 są tam dwa kompy, jeden do silnika a drugi chyba właśnie do szyb bo pisze na nim WINDOW coś am UNIT czy jakoś tak.

AndrewS - Czw Kwi 02, 2009 21:51

Tomek1212 napisał/a:
Przełączniki mam sprawne na 100%. Myślę nad tym CCU, ale czy warto sie za to zabierać jak wszystko inne działa dobrze ?


no raczej nic nie zepsujesz, najpierw odlacz aku
a z lutownica jestes na TY ?? :-)
lupa obejzyj styki, u Senn'a bylo widac zimne luty

z tymi oknami to nie wiem jak jest, trzebaby poszukac w Mk2 Electrical.pdf

Tomek1212 - Czw Kwi 02, 2009 21:59

Z lutownicą jestem na "młody, idź przynieś kierownikowi piwo".
Nie no, na serio to potrafię się posługiwac lutownicą, kiedyś nawet pracowałem jako elektryk samochodowy.

Nie wydaje mi się, zeby u mnie były jakieś zimne luty, w końcu wszystkie inne funkcje działają dobrze. Skrzynke z bezpiecznikami już wyjmowałem i nie było tam żadnych zimnych lutów, a widać było, ze nikt nic nie ruszał.

Z tego co patrzyłem kiedyś to ten CCU jest strasznie głęboko upchnięty a dostęp jest bardzo utrudniony. Nie bardzo wiem z której strony to ugryźć.
A jak już jestem przy tematyce gryzienia to idę sobie zrobić kolację ...

paff - Czw Kwi 09, 2009 13:33

dziennik pokładowy: kolejne wydarzenie....

dzis bylem u tlumikarza, wymieniony został tlumik srodkowy, data produkcji 01.95 :-) czyli pierwszy montaz, w jego miejsce wszedl tlumik-zamiennik do hondy accord :-) zostal skrocony przespawany bo jedna flansza miala 2 otwory, zmontowany i jest slicznie. cena z robocizna 190pln :-)

dodam tylko ze cala akcja trwala wraz z wyskokiem do hurtowni jakies 45minut :-)

marcus - Czw Kwi 09, 2009 16:12

A dlaczego nie chwalisz się oponkami :lol:
paff - Czw Kwi 09, 2009 16:29

a oponki to dalej nie zmienione :-) caly czas 8letnie P6000.... tylko kolejny raz z dbaloscia wywazone.. :-)

marcus, - wlasnie w razie co mialbym prosbe na przyszlosc, czy moglibysmy sie spotkac w przyslzosci, przelozyc Twoje kola na moje auto z przodu i sprawdzic czy to oponki czy cos innego tak bije....bo nie ma sensu ladnych opon wymieniac jak to nie bedzie ich wina :D

a w ogole to co to za przypadkowe spotkanie dzis bylo, zeby spotkac drugiego roverka 820ti 25km od bydgoszczy :-) pozdrawiam, pozdrawiam

co do opon 17'' 215/45 uzywanych to chyba sobie odpuszcze bo kupienie czegos sensownego graniczy z cudem... juz chyba szybciej jakies chinczyki z allegro za 250pln, zawsze to nowa opona