Zobacz temat - [R214] Zmiana Silnika oraz kilka innych pytań
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Zmiana Silnika oraz kilka innych pytań

siubul22 - Sro Gru 07, 2011 11:03
Temat postu: [R214] Zmiana Silnika oraz kilka innych pytań
Witam :) we wrześniu kupiłem Roverka 214 si 103 km , od znajomego w mega zaje.. stanie ;) lecz przeszkadza mi że silnik pali za dużo bo 9.5 w mieście przy nie przekraczaniu 2,5 tyś obrotów to dużo za dużo ... Obecnie gromadzę fundusze i planuję zmianę silnika i tu pojawia się moich kilka pytań ;) :
1. Jakiej marki silników szukać żeby nie trzeba było przerabiać np. łap itp. albo żeby przeróbek karoseryjnych pod maską jak najmniej .
2. Czy zderzak z mg zr podejdzie bez problemów ? chodzi mi o zaczepy i w ogóle bo wiem że maskę trzeba będzie też od ZR i lampy oczywiście :) czy z lampami i okablowaniem do nich też nie będzie problemów ?Dodam że najbardziej chciałbym mieć zderzak od MG ZT z xenonem spryskami i halogenami ale wiem że z tym może być mega problem prawda ?

Temat poprawiony , przepraszam za moje niedopatrzenie .

leszczu - Sro Gru 07, 2011 13:07

siubul22, a nie bardziej opłacalne będzie założenie gazu ??
siubul22 napisał/a:
1. Jakiej marki silników szukać żeby nie trzeba było przerabiać np. łap itp. albo żeby przeróbek karoseryjnych pod maską jak najmniej .

Jakiego byś silnika nie wstawił to i tak będzie spora rzeźba. :wink:
siubul22 napisał/a:
Czy zderzak z mg zr podejdzie bez problemów ? chodzi mi o zaczepy i w ogóle bo wiem że maskę trzeba będzie też od ZR i lampy oczywiście :) czy z lampami i okablowaniem do nich też nie będzie problemów ?

Do tego dolicz jeszcze boczne błotniki i przedni pas. Ogólnie spora rzeźba. :/
siubul22 napisał/a:
Dodam że najbardziej chciałbym mieć zderzak od MG ZT z xenonem spryskami i halogenami ale wiem że z tym może być mega problem prawda ?

O kolego :shock: Masz pomysły, ale jak to się mówi, świat do odważnych należy. :mrgreen:

siubul22 - Sro Gru 07, 2011 13:18

kurde czyli ze wszystkimi moimi planami dużo do roboty ... a szkoda ...
ogólnie auto mi się Podoba ale wygląd zdecydowanie MG ZR wygrywa z przodu i dlatego chciałem przeszczepić :D ale nie wiem czy budżet to ogarnie bo chciałem się w 2000 wyrobić , w sensie zmiana silnika i zmiana przodu :) ale wątpię żeby to się udało ..

odnośnie gazu to koszt w czakramie w Tarnowie ok 2000/2300 więc wydaje mi się że nie ponieważ nie jeżdzę dużo zeby mi się to opłaciło ;)

leszczu - Sro Gru 07, 2011 13:20

siubul22 napisał/a:
kurde czyli ze wszystkimi moimi planami dużo do roboty ... a szkoda ...

I bardzo dużo pieniędzy. :/ To jak MG ZR ci się podoba to czemu kupiłeś R200 ??

siubul22 - Sro Gru 07, 2011 13:25

powiem krótko ;) R214 si w skórze , z klimą , el. szyby , przebieg 88000 nie kręcony bo sprawdzany a auto kupiłem od sąsiada który dba i znam to auto odkąd je sobie sprowadził , za 5000 z 97 roku . Wtedy o była dla mnie okazja :) jeszcze na alu 15' oryginalnej z rantem i nowymi oponami ;)

R214 też mi się podoba ale po prostu ma brzydszy przód i tyle ;))

Np. Taki silniczek bym chciał włożyć :D http://moto.allegro.pl/si...html#tabsAnchor choć wydaje mi się że za duży i trzeba by hamulce zmieniać a budżet tego nie uwzględnia ;P

Kozik - Sro Gru 07, 2011 13:46

Przeczytaj sobie mój temat o swapie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67622
wachu990 - Sro Gru 07, 2011 13:51

Kolego to się wiąże z rzeźbą a spalanie ci nie zmaleje he he :grin:
siubul22 - Sro Gru 07, 2011 13:56

Kozik no Twój to mega :D ja szukam jakiejść hondy w całości najlepiej accorda 2.0/1.8 v-tec ale już wiem że w 2000 to się za skarby świata nie zmieszczę :D

Wachu owszem ale wiesz wole mieć większe spalanie jak cisnę/jadę ostrzej a nie mieć mega spalanie w tempie emeryckim ...

Adrian - Sro Gru 07, 2011 17:54

Po pierwsze zacznij jeździć tym samochodem, tak jak został do tego stworzony. To nie diesel, więc po rozgrzaniu silnika możesz śmiało go kręcić przy normalnej jeździe do 3,5-4 tysięcy. Doprowadź go do normalnego stanu, to pojawi się szansa na zmniejszenie spalania. Z drugiej strony jednak, jeśli robisz dziennie kilka kilometrów, to na cuda nie masz co liczyć. I pamiętaj, że R200 nie ma prawie nic wspólnego z Hondą i moim zdaniem takie swapy nie mają najmniejszego sensu.
siubul22 - Sro Gru 07, 2011 21:34

wg.mnie jest sens ... Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości) ... więc coś musi by nie tak , świece robione były w lutym , termostat ok , autko szybko łapie temperaturkę więc nie wiem w czym tkwi problem ... Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .
A Teraz myślę o przeszczepieniu silnika z całym osprzętem łącznie z półosiami hamulcami , itd

ADI-mistrzu - Sro Gru 07, 2011 22:25

Mój pali nieco ponad 6l, cykl mieszany.
Może sonda niedomaga?

Kozik - Sro Gru 07, 2011 22:42

siubul22 napisał/a:
Kozik no Twój to mega :D ja szukam jakiejść hondy w całości najlepiej accorda 2.0/1.8 v-tec ale już wiem że w 2000 to się za skarby świata nie zmieszczę :D


bezsens

siubul22 napisał/a:
Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości)


9,2L/100km z czego duużo mniejsza część tego to trasa to wg mnie nie jest źle, doliczając jeszcze, że możesz jeszcze nie czuć auta i nie potrafisz ekonomicznie jechać to spalanie masz na dobrym poziomie.

siubul22 napisał/a:
Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .


miesiąc temu było już zimno, auto dłużej się nagrzewa, jeśli robisz tak niskie przebiegi to auto teoretycznie: 0-3km spalało Ci 12L/100km od 4-7km spalało Ci 8L i tak Ci wychodzi średnia.

Miałem 1,4 i zrobiłem nim troszkę ponad 100tys km więc wiem już co i jak z tym autem.

Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7,2L gazu czyli na benzynce byłoby około 6,5-6,8L - zatankowałem jak auto było rozgrzane, zrobiłem trasę cały czas jazda za tirem i praktycznie żadnego wyprzedzania dojechałem na miejsce i przed wjazdem w miasto zatankowałem.
Najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to zima jazda tylko po mieście sporo ślizgania się i wygłupów 14,5L.
Auto przez 100tys km bo z takiej ilości km wyliczałem średnią spaliło mi 9,3L gazu czyli na oko 8,8-9L benzynki.
Nie jeżdżę spokojnie ale też na okrągło nie katuję auta.

Reasumując 9,2L to nie jest najniższy wynik ale też nie najwyższy, k-seria nie należy do oszczędnych silników ale też jest czym pojechać jak na taką pojemność.

skoro

siubul22 napisał/a:
, przebieg 88000 nie kręcony


po co szukasz sobie problemów? przygotuj się na HGF za około 20-50tys km i to wszsytko. Jeździć nie wybrzydzać.

Jeśli mimo rad chcesz wsadzić zamiast sprawdzonego pewnego silnika jakiegoś zonka niewiadomego pochodzenia to daję Ci dobrą radę kup sobie tak jak ja anglika R200 VVC (1,8 145KM) sprawdź stan przed kupnem żebyś jakiegoś zakatowanego nie kupił i przeczytaj dokładnie słowo po słowie mój temat ;)
Powodzenia życzę :)

[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 22:42 ]
siubul22, jeszcze takie pytanie, jaki masz styl jazdy i na jakich kołach i oponach jeżdzisz? rozmiar i producent

7Tomi - Czw Gru 08, 2011 09:20

A ja delikatnie podważe temat ze najlepiej VVC.

2 tygodnie trwala przeróbka MG ZR'a z 1.4 16 v na 2.0 iTD.

Zdjęcia z przeróbki : http://www.fotosik.pl/u/tomi114/album/1033923

Owszem pracy sporo bo trzeba wymienić wszystko łącznie z wiązką.

Ale po zakończeniu testy mówią same za siebie. Spalanie na poziomie 5,5 litra a 118KM jest zdecydowanie wystarczające.

siubul22 - Czw Gru 08, 2011 10:16

Kozik napisał/a:
siubul22 napisał/a:
Kozik no Twój to mega :D ja szukam jakiejść hondy w całości najlepiej accorda 2.0/1.8 v-tec ale już wiem że w 2000 to się za skarby świata nie zmieszczę :D


bezsens

siubul22 napisał/a:
Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości)


9,2L/100km z czego duużo mniejsza część tego to trasa to wg mnie nie jest źle, doliczając jeszcze, że możesz jeszcze nie czuć auta i nie potrafisz ekonomicznie jechać to spalanie masz na dobrym poziomie.

siubul22 napisał/a:
Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .


miesiąc temu było już zimno, auto dłużej się nagrzewa, jeśli robisz tak niskie przebiegi to auto teoretycznie: 0-3km spalało Ci 12L/100km od 4-7km spalało Ci 8L i tak Ci wychodzi średnia.

Miałem 1,4 i zrobiłem nim troszkę ponad 100tys km więc wiem już co i jak z tym autem.

Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7,2L gazu czyli na benzynce byłoby około 6,5-6,8L - zatankowałem jak auto było rozgrzane, zrobiłem trasę cały czas jazda za tirem i praktycznie żadnego wyprzedzania dojechałem na miejsce i przed wjazdem w miasto zatankowałem.
Najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to zima jazda tylko po mieście sporo ślizgania się i wygłupów 14,5L.
Auto przez 100tys km bo z takiej ilości km wyliczałem średnią spaliło mi 9,3L gazu czyli na oko 8,8-9L benzynki.
Nie jeżdżę spokojnie ale też na okrągło nie katuję auta.

Reasumując 9,2L to nie jest najniższy wynik ale też nie najwyższy, k-seria nie należy do oszczędnych silników ale też jest czym pojechać jak na taką pojemność.

skoro

siubul22 napisał/a:
, przebieg 88000 nie kręcony


po co szukasz sobie problemów? przygotuj się na HGF za około 20-50tys km i to wszsytko. Jeździć nie wybrzydzać.

Jeśli mimo rad chcesz wsadzić zamiast sprawdzonego pewnego silnika jakiegoś zonka niewiadomego pochodzenia to daję Ci dobrą radę kup sobie tak jak ja anglika R200 VVC (1,8 145KM) sprawdź stan przed kupnem żebyś jakiegoś zakatowanego nie kupił i przeczytaj dokładnie słowo po słowie mój temat ;)
Powodzenia życzę :)

[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 22:42 ]
siubul22, jeszcze takie pytanie, jaki masz styl jazdy i na jakich kołach i oponach jeżdzisz? rozmiar i producent


co do stylu jazdy to staram się jeździć oszczędnie nie przekraczając nawet 2.5 tyś obrotów . Opony Zimowe Targum bieżnikowane kupione przeze mnie z salonu w październiku , 14 cali bodajże 185/65 .

Co to jest HGF ?
Po Twoich wypowiedziach chyba jednak odejdę od zmiany silnika ;))

Kozik - Czw Gru 08, 2011 10:29

siubul22 napisał/a:
Co to jest HGF ?


uszkodzenie uszczelki pod głowicą, poszukaj sobie na forum jest tona tematów, jeśli przestudiujesz większość to nic Cię nie zaskoczy, zdążysz się dowiedzieć jakie są objawy, koszty itd

Jest to przypadłość sporej większości silników k-serii niestety. Jeśli szybko zdiagnozujesz i w porę zareagujesz to jest spora szansa, że nic wielkiego się nie stanie, tylko wymiana uszczelki i tyle.

siubul22 napisał/a:

Po Twoich wypowiedziach chyba jednak odejdę od zmiany silnika ;))


Jeśli silnik ma tak mały przebieg i do tego pewny przebieg to nie szukałbym sobie kłopotów. Z tych lat ciężko o taki początkowy przebieg przy aucie używanym.

Pojeździj sobie trochę, po paru miesiacach a być może latach stwierdzisz że jednak chcesz sobie coś mocniejszego i MG ZRowatego kupić. Sprzedasz tego kupisz MG ZR 160 w idealnym stanie, młodszy rocznik, większe hamulce itp

Przedumaj kwestię, jakby coś to pomożemy ;)

siubul22 - Czw Gru 08, 2011 10:38

Autko jest pewne , utrzymane w środku !@!$#.. blacharsko też ani grama rdzy , jedyne co dziś zauważyłem jak wyprzedałem "L" to przy ok. 4 tysiącach jak odejmę gaz to słyszę taki świst z okolic silnika i nie za bardzo wiem co to może być ...

a powiedzcie mi dużo było by dłubania zeby taki zderzak podszedł do mnie ? http://moto.allegro.pl/ro...1936398562.html wiem że lampy też bym potrzebował oczywiście i czy z przerobka lamp było by cieżko ?


głupie pytanie :) co trzeba było by zmienia przy uturbianu takiego silnika ?

7Tomi - Sob Gru 10, 2011 08:46

siubul22 napisał/a:
głupie pytanie :) co trzeba było by zmienia przy uturbianu takiego silnika ?


Moim zdaniem dużo i kosztownie.

Zawsze można założyc 1.8 turbo z Rovera 75 ;)

Tomi - Sob Gru 10, 2011 09:30

siubul22 napisał/a:

a powiedzcie mi dużo było by dłubania zeby taki zderzak podszedł do mnie ? http://moto.allegro.pl/ro...1936398562.html wiem że lampy też bym potrzebował oczywiście i czy z przerobka lamp było by cieżko ?


Do wymiany pas przedni, wraz ze przednimi częściami nadkoli, blotniki, maska. Do przeróbki wiązka do lamp przednich. Pasuje jedynie wtyczka od regulacji wysokości świecenia (bo silniczki takie same).

No i oczywiście lampy i kierunowskazy.

siubul22 - Sob Gru 10, 2011 14:58

kurde czemu to wszystko nie wchodzi P&P :D było by idealnie ;) , chyba jednak zmienię plany i pójdę w car audio i felunek ;)) . Powiedzcie mi czy felgi od mg zr http://moto.allegro.pl/mg...1970065537.html podejdą bez problemu ?
leszczu - Sob Gru 10, 2011 15:00

siubul22 napisał/a:
Powiedzcie mi czy felgi od mg zr http://moto.allegro.pl/mg...1970065537.html podejdą bez problemu ?

Podejdą. :wink:

siubul22 - Sob Gru 10, 2011 15:52

no przynajmniej jeden sukces :D
Ciufa - Sob Gru 10, 2011 19:35

taaa i będzie wyglądał jak na szczudłach :D
Tomi - Sob Gru 10, 2011 22:00

Ciufa napisał/a:
taaa i będzie wyglądał jak na szczudłach :D

Jeśli 'oryginalne" 15-ki z rantem i czarna skóra, to obstawiam ściągniętą z Niemiec wersję Silverstone, a te miały obniżone zawieszenie.

wachu990 - Sob Gru 10, 2011 23:02

Nic nie wygląda jak na szczudłach. Ładnie pasują do R200 nie obcierają - jak niektórzy wymyślają mity. Sam takie mam :grin:
Ciufa - Nie Gru 11, 2011 01:17

wachu990, a obniżałeś auto ?
siubul22 - Nie Gru 11, 2011 14:57

Dokładnie Silverstone , na sportowym zawieszeniu tylko nie wiem jakiej firmy , szczerze mówiąc ciężko mi ostatnio pogodzić studia , pracę i sport dlatego nie wiem nawet jakiej firmy to zawieszenie czy ori czy jakieś innej firmy. Ściągana z Niemiec :)
wachu990 - Nie Gru 11, 2011 22:38

Ależ skąd :smile:
siubul22 - Wto Gru 13, 2011 10:36

Powiedzcie mi ile robicie km na pełnym zbiorniku ? bo ja mam 310 km przejechane i wskazówka wisi juz prawie .
Felgi mam takie same jak http://www.tomateam.pl/Z/G.jpg tylko bez tych tych na rancie :))

ADI-mistrzu - Wto Gru 13, 2011 10:44

Średnio 600km, ale ja jerzdżę jak najoszczędniej, 100km/h nie przekracza.
Felgi stalowe.

siubul22 - Wto Gru 13, 2011 10:54

fajnie :D ja na krótkich trasach tylko po mieście w tym miesiącu jeżdżę i jeździłem nie przekraczając 60 ;)) i osiągnąłem tai wynik ... jutro będę tankować więc podzielę się wynikiem mojego spalanka :)
wachu990 - Wto Gru 13, 2011 11:25

Kolego !! Pamiętaj, że po mieście, na nierozgrzanym silniku(krótkich odcinkach) spali 2x więcej jak na trasie. Pewnie z 12 litrów/100km to bedzie standart. Jeszcze teraz jest zimno ....
siubul22 - Wto Gru 13, 2011 11:32

wiem wiem ;) a powiedzcie mi jak u Was ze spalaniem w lecie ? trasa , miasto i mieszanie , ja kupiłem furke we wrzesniu i nie za bardzo miałem jak porównać bo wrzesień do najcieplejszych nie należał :)
leszczu - Wto Gru 13, 2011 11:39

Mi ostatnio wyszło, że spalił 7.9, w tym 70% jazdy w mieście. :wink:
wachu990 - Wto Gru 13, 2011 11:41

Jak jechałem nad morze to 2x366km i niecałe 6,5 l Jazdą w granicach 85-110 km/h Cały zbiornik zalany, przejechane 100km, zalane znów do pełna .... stacje odwiedziłem w sumie 3 razy - chciałem wiedzieć mniej więcej ile spali :grin:
siubul22 - Wto Gru 13, 2011 11:42

mi w listopadzie wyszło 9 litrów z czego 150 km trasy a 200 miasta ;) , ale w lecie myślę że 7 w trasie uda się osiągnąć ;))
ADI-mistrzu - Wto Gru 13, 2011 17:07

Ja raz pokusiłem się aby spróbować przejechać cały wyjazd na jednym tankowaniu...
W warszawie (Marki) zatankowałem do pełna, dojechałem do Krasnobrodu (okolice Zamościa), tam jeździłem codziennie samochodem na stok z ukochaną (tyg. wyjazd) po czym wróciliśmy.

W sumie przejechałem na jednym baku... 765km i spalanie wyszło 6.13L :mrgreen:
Ale to taka perełka, praktycznie większość drogi to trasa (prawie 300km w jedną stronę).
Po mieście kiedyś spalił mi 10,5L, ale to poranne godziny stolicy....

siubul22 - Wto Gru 20, 2011 10:32

Spoko spoko Adi jak będę miał komputerek od Ciebie to napewno w lecie pokuszę się o mega eco driving i testy spalania ;))

330 km zrobione na 37 litrach co daje 11.2 spalanie ;( dużo choć mogło być gorzej

[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 10:32 ]
Przepraszam że post pod postem ale mam problem ... silnik dostaje za dużo paliwa za mało powietrza , filtr powietrza ok ma niecałe 6000 km , wczoraj wymieniłem świece , bo tamte mimo że miały 7 miesięcy były całe okopcone , na dodatek gdzieś mi spierniczył płyn chłodniczy i spaliny mają dziwny skład ... ktoś ma jakiś pomysł ?

Ciufa - Wto Gru 20, 2011 12:42

sonda lambda
siubul22 - Wto Gru 20, 2011 12:53

ale co z nią ? do wymiany , czy np. mogła się jakaś kostka rozłączyć czy coś ?
Ciufa - Wto Gru 20, 2011 14:50

podłącz pod kompa auto i powinno pokazać jak pracuje sonda
jak padła to prawdopodobnie wymiana
rozłączenie kostki raczej malo prawdopodobne

siubul22 - Sro Gru 21, 2011 11:49

ok we czwartek jadę prawdopodobnie do użytkownika Tomi_114 na diagnostykę ;)

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 11:49 ]
dzis pojawił się kolejny problem , rano odpaliłem autko bz problemu przejechałem ponad 10km zagrzało sie elegancko i zgasiłem , poszedłem załatwić sprawę po 20 minutach wracam palę autko i po sekundzie zgasło , pale drugi raz to samo , palę trzeci i obroty zaczęły skakać z 900 na 250 tak ze wskazówka góra dol cały czas , telepało autem jak zimnym dieslem , po ok 10 sekundach dałem mu ok 4 tysiące przytrzymałem chwilkę i znów to samo , znów 4 tysiące i to samo tylko że silnik zgasł , zapalam kolejny raz , i już normalnie ... co się z tym autem może dziać ? znajomy mówi że czujniki temperatury lecą w kulki . możliwe ?

Ciufa - Sro Gru 21, 2011 12:12

sonda lambda pada
podjedz na kompa i bedziesz wszystko wiedzial
jeszcze jest mozliwosc ze silniczek krokowy odmówil współpracy ;)
zobacz na kompie co pokaze, jezeli to sonda to najpierw nia sie zajmij a dopiero później jak nie bedzie poprawy bedziesz szukał dalej

Tomi - Sro Gru 21, 2011 12:32

siubul22 napisał/a:
ok we czwartek jadę prawdopodobnie do użytkownika Tomi_114 na diagnostykę ;)

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 11:49 ]
dzis pojawił się kolejny problem , rano odpaliłem autko bz problemu przejechałem ponad 10km zagrzało sie elegancko i zgasiłem , poszedłem załatwić sprawę po 20 minutach wracam palę autko i po sekundzie zgasło , pale drugi raz to samo , palę trzeci i obroty zaczęły skakać z 900 na 250 tak ze wskazówka góra dol cały czas , telepało autem jak zimnym dieslem , po ok 10 sekundach dałem mu ok 4 tysiące przytrzymałem chwilkę i znów to samo , znów 4 tysiące i to samo tylko że silnik zgasł , zapalam kolejny raz , i już normalnie ... co się z tym autem może dziać ? znajomy mówi że czujniki temperatury lecą w kulki . możliwe ?


Sondę lambda możesz wykluczyć (przynajmniej przy tej usterce (nie piszę, że jest dobra :) )

Obstawiał bym silnik krokowy, przewody podciśnieniowe (te przy głowicy i do kompa) lub czujniki temperatury (ale to raczej małoprawdopodobne w przypadku gdy silnik tak się zachowuje po rozgrzaniu.

W kwestii przewodów podciśnieniowych, możesz sprawdzić je sam. Sprawdź czy nie zsunęły się z któregoś z króćców, czy nie są pęknięte i ew. czy nie są zapchane. Możesz również przedmuchać je kompresorem i sprawdzić w ten sposób również ich szczelność.

Problem z tymi przewodami często obiawia się bardzo niskimi wolnymi obrotami lub brakiem wolnych obrotów.

Ciufa - Sro Gru 21, 2011 12:42

Tomi napisał/a:
Sondę lambda możesz wykluczyć (przynajmniej przy tej usterce

ja wlasnie mialem takie objawy przy padnietej sondzie (najpierw wymienilem krokowy i nie bylo poprawy)
znaczy mi padły dwie sondy jednocześnie :D

siubul22 - Sro Gru 21, 2011 12:48

wszystko posprawdzam ewentualnie po pracy wieczorem bo teraz w garniturze nie za bardzo wypada :))
Tomi - Sro Gru 21, 2011 12:48

Ciufa napisał/a:
Tomi napisał/a:
Sondę lambda możesz wykluczyć (przynajmniej przy tej usterce

ja wlasnie mialem takie objawy przy padnietej sondzie (najpierw wymienilem krokowy i nie bylo poprawy)
znaczy mi padły dwie sondy jednocześnie :D


Układ w 214 jest prostszy i w 2-setce problem z sondą może obiawiać się odrobinę nierówną pracą (ale nie gaśnięcie) i wyższym zużyciem paliwa. Czasem o "stojącej na dębowo sondzie" właściciel dowiaduje się po podpięciu do komputera.

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 12:48 ]
siubul22 napisał/a:
wszystko posprawdzam ewentualnie po pracy wieczorem bo teraz w garniturze nie za bardzo wypada :))


Co nie wypada :)

siubul22 - Sro Gru 21, 2011 12:52

wiesz jak się sprzedaje samochody w galerii (wiem super miejsce do sprzedaż ;/ ) to trzeba być "czystym" :))
Sam kurde nie wiem co się dzieje z tym autkiem xD we wrześniu to był okaz zdrowia ;)) a teraz ku... kuleje co chwilę

Tomi - Sro Gru 21, 2011 12:59

siubul22 napisał/a:
wiesz jak się sprzedaje samochody w galerii (wiem super miejsce do sprzedaż ;/ ) to trzeba być "czystym" :))


Będziesz bardziej wiarygodny :)

wachu990 - Sro Gru 21, 2011 21:51

Tomi, Co to oznacza "stojącej na dębowo sondzie" ...?? :grin:
Tomi - Sro Gru 21, 2011 22:03

wachu990 napisał/a:
Tomi, Co to oznacza "stojącej na dębowo sondzie" ...?? :grin:


nie pokazuje kompletnie nic. Do komputera dociera taki sam sygnał niezależnie od temperatury silnika czy też obrotów.

wachu990 - Sro Gru 21, 2011 22:10

Acha :grin:
siubul22 - Sro Gru 28, 2011 13:59

mam już dość mojego roverka ;( wczoraj jadę do pracy i przy każdym odjęciu gazu obroty spadały na 250-500 tak na ułamek sekundy potem ok przy czym nie raz zgasł silnik ... ojciec wział teraz auto na komputer i pokazuje że wszystko jest ok , czujniki temperatur ok , sonda lambda ok :shock: , komputer nie znalazł żadnych błędów ani nic ... najlepsze że jak podjechałem do mechanika to ku... momentalnie autko jak nowo narodzone żadnych problemów ;/ wiem że to śmieszne ale nie dla mnie ;\ już wole wydać pół wypłaty i mieć autko sprawne caly czas a nie że odjezdzam od warsztatu to autko świruje ;/
leszczu - Sro Gru 28, 2011 16:11

siubul22, krokowca wymieniałeś ??
siubul22 - Sro Gru 28, 2011 16:13

tylko świece tydzień temu w poniedziałek bo tamte byly całe usyfione
leszczu - Sro Gru 28, 2011 16:17

No to na początek przeczyść krokowca, jak wcześniej nie czyściłeś, a jak to nie pomoże to tylko wymiana. :wink:
Winą może być również czujnik TPS przy przepustnicy. Sprawdź go sobie za pomocą miernika.

siubul22 - Wto Sty 10, 2012 13:59

dobra dzięki wielkie :)

[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 12:17 ]
czujnik ok , silnik krokowy ok , dziś autko bez problemu ... nie rozumiem tego że raz jest ok a raz lipa ;/

[ Dodano: Wto Sty 10, 2012 13:59 ]
Witam , Wiecie przez co moje autko tak świrowało ?
Przez zakichane paliwko ze statoila ;/ zawsze tankowałem na Shellu u znajomego i miałem zawsze pewne paliwo , nie wiem co mnie podkusiło i zalałem pierwszy i ostatni raz statoila i to było przyczyną ... od kąd mam znowu 95 z Shella to autko jak nowo narodzone ;) ponad 60 km zrobione i tydzień jazdy i bez żadnych problemów ;)

Mam takie pytanko tylko się nie śmiejcie :) czy siedzenie od strony kierowcy , z tyłu to pojedyncze się składa ? bo w sobotę wybieram się na nartki a nie mam bagażnika i muszę do autka zapakować siebie + 3 osoby :)

Kozik - Wto Sty 10, 2012 19:21

składa się
siubul22 - Sro Sty 11, 2012 21:06

sory ;) miałem założone pokrowce na oparcia i nie zaczaiłem że pod spodem mogą by zawleczki ;) dziś zalałem płyn czyszczący układ wtryskowy firmy STP , zrobione ponad 70 km i zero problemów od tego czasu ;) Jak na razie dziękuję Wszystkim za Pomoc ;) Pjona i Szerokości ;)
bogdan75 - Sro Sty 11, 2012 21:21

no fajne te felgi
napewno bedą pasowały
ja mam podobne do opylenia

rovek - Sro Sty 11, 2012 22:00

siubul22 napisał/a:
wybieram się na nartki

Gdzie można pojeździć na nartach? U mnie gdyby nie deszcz to można by na grzyby iść.

siubul22 - Czw Sty 12, 2012 16:03

ja jadę albo na Siemiechów koło tarnowa zaraz - jurasowka.pl śniegu mało ale na 1 raz wystarczająco ,
ewentualnie pojadę na Słotwiny w Krynicy - cnazoty.pl tam warunki świetne ;)

zastanawiam się nad boxem na dach , czy może mi ktoś coś polecić i powiedzcie mi jakie mocowanie mogę stosować ? bo mój Tato ma nie potrzebne mocowanie ale do relingów a bestia relingów nie ma ;(

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 16:03 ]
może być coś takiego ? http://moto.allegro.pl/ba...2025629351.html

miker88 - Czw Sty 12, 2012 16:06

Witam, planuję zrobić wymianę silnika do Rovera 214 si 1.4 1997 bo ten, który mam bardzo bierze olej, byłem u mechanika ponoć są popychacze hydrauliczne do wymiany, wcześniej miałem problem z uszczelką pod głowicą. Doradził mi żebym lepiej już zmienił silnik. Teraz zastanawiam się jaki i gdzie najlepiej kupić żeby się na tym nie przejechać. Jaki i gdzie byście radzili kupić i jaki warsztat polecacie do zamiany tego? Jestem z Jaworzna i zakup interesowałby mnie na terenie woj. śląskiego.
siubul22 - Pon Sty 16, 2012 19:55

zobacz do działu giełda widzialem ostatnio informację o sprzedaży silnika ;) 1.4 si

[ Dodano: Pon Sty 16, 2012 19:55 ]
Możecie mi powiedzieć czy w moim autku będą poprowadzone kable pod halogeny ? czy trzeba je "dorobić" nie za bardzo mam jak zobaczyc pod zderzak a może Wy wiecie ? :)

Tomi - Pon Sty 16, 2012 22:44

Wyciągnij zaślepkę, powinno być widać.
leszczu - Wto Sty 17, 2012 12:44

W R200 niestety niema poprowadzonej instalacji pod halogeny. :/
siubul22 - Sro Sty 18, 2012 17:05

ale jesteś pewien ? niektóre 214 na allegro są z halogenami oryginalnymi ... a ja nie mam na razie czasu patrzeć bo moje zaślepki zą przykręcone i mam w nich diody dzienne xD
leszczu - Sro Sty 18, 2012 17:07

Nie spotkałem się jeszcze aby R200 miała taką instalacje poprowadzoną. :wink:
siubul22 - Sro Sty 18, 2012 17:14

http://moto.allegro.pl/ro...2039916393.html
http://moto.allegro.pl/ro...2043353777.html
http://otomoto.pl/rover-2...-C20076390.html
:)

http://moto.allegro.pl/ro...2012298934.html z całym szacunkiem ale trochę drogo jak na oryginalne ...

leszczu - Sro Sty 18, 2012 17:19

siubul22 napisał/a:
http://moto.allegro.pl/rover-idealny-polecam-tanio-i2039916393.html
http://moto.allegro.pl/ro...2043353777.html
http://otomoto.pl/rover-2...-C20076390.html
:)

http://moto.allegro.pl/ro...2012298934.html z całym szacunkiem ale trochę drogo jak na oryginalne ...

Tak fabrycznie, były montowane halogeny, ale ty pytasz czy jest poprowadzona instalacja, a ja ci odpowiadam, że w R200 takiej instalacji nie będziesz miał. :wink:

siubul22 - Czw Lut 16, 2012 17:14

aha ok nie zrozumiałem Cię :)

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 14:06 ]
Witam ponownie ;) od przyszłego tygodnia biorę się za autko ;) w planach :
regulacja spalania ,
zmiana wydechu na coś głośniejszego ale nie wiejski bass ,
komputer od Adiego jak tylko już będzie produkcja ;) ,
głośniczki dołożyć do bagażnika ,
chyba tyle :)

Na początek pytanie do was jaki wydeszek byście polecili ? nie chcę wymieniać całego bo mój jest w dobrej kondycji myślę o wstawieniu strumienicy i jakiś porządny końcowy :) dobry pomysł ?

[ Dodano: Czw Lut 16, 2012 17:14 ]
do dupy z moimi planami ... jeśli spalanie się nie poprawi to sprzedaję to auto ... jazda do 2 tysięcy obrotów i spalanie 16.9 litra ;/ tak !! prawie 17 litrów na 100 km ;/ normalnie idzie się załamać

leszczu - Czw Lut 16, 2012 17:21

siubul22 napisał/a:
do dupy z moimi planami ... jeśli spalanie się nie poprawi to sprzedaję to auto ... jazda do 2 tysięcy obrotów i spalanie 16.9 litra ;/ tak !! prawie 17 litrów na 100 km ;/ normalnie idzie się załamać

Sprawdzałeś sondę??
Sprawdź czy oleju ci nie przybyło.

siubul22 - Czw Lut 16, 2012 17:33

sonde sprawdzę w poniedziałek tak jak tu http://www.roverki.pl/por...nde-lambda.html pisze , a na diagnostyce wyszlo ze wszystko w normie zero błędów itp ... oleju jest normalnie tyle ile było , jedynie to co caly czas mi albo spiernicza albo ciągnie płyn chłodniczy ... w grudniu nalałem ponad max a teraz nawet minimum nie ma
leszczu - Czw Lut 16, 2012 17:35

siubul22 napisał/a:
w grudniu nalałem ponad max a teraz nawet minimum nie ma

O to masz gdzieś spory wyciek. :/
siubul22 napisał/a:
a na diagnostyce wyszlo ze wszystko w normie zero błędów itp

Zwykły komp może nie pokazać błędów, najlepiej podpiąć się pod Testbook. :wink:

siubul22 - Czw Lut 16, 2012 17:38

no właśnie myślę też czy by do Tomiego nie pojechać , kur... takie fajne autko a spala dwa razy Tyle co Avensis 1.6 mojego Ojca ;/ ;(
a czy uszkodzenie sondy tez wyjdzie na tym sprawdzeniu domowym sposobem ?

ale ten chłodniczy to gdzies na boki spier... bo nie ma żadnych plam pod autem oprocz wody z wydechu

leszczu - Czw Lut 16, 2012 17:45

siubul22 napisał/a:
a czy uszkodzenie sondy tez wyjdzie na tym sprawdzeniu domowym sposobem ?

Masz tam podane wartości i jak będą odbiegać od prawidłowych to masz przyczynę. :wink:

siubul22 - Pią Mar 02, 2012 13:14

dzięki wielkie :) dopiero w poniedziałek się za to zabiorę bo mi sie kończy sesja w weekend :( ale masakra normalnie co z tym autem przeżyłem od września to tyle nie przeżyłem z innymi do kupy ;/

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 10:36 ]
sonda wymieniona zobaczymy co to da ...

[ Dodano: Czw Lut 23, 2012 17:43 ]
mam pytanko , co Wy myslicie na temat resetowania komputera ?? i jak to wykonaĆ ?

[ Dodano: Pią Mar 02, 2012 13:14 ]
w poniedziałek wymieniam czujnik temperatury i teraz jest to ostatnia deska ratunku , jeśli to nie pomoże to chyba się powiesze ;( (nie dosłownie xD)