Zobacz temat - [R75] lusterka elektryczne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] lusterka elektryczne

rafalmis1 - Pon Paź 06, 2014 14:44
Temat postu: [R75] lusterka elektryczne
Kupiłem lusterka elektryczne z roku 2002 z wersji angielskiej (podobno będzie złe widać, bo nie ma możliwości zmiany EU/UK, ale chce się przekonać )

posiadam cały komplet wraz z wiązką, lecz mam małą zagadkę

Po podłączeniu związki z anglika do mojego Europejczyka panel sterowania lusterkami działa odwrotnie, tzn. lewy przycisk steruje prawym lusterkiem, a prawy przycisk steruje lewym
Na europejskiej wiązce sterowanie jest tak jak trzeba
Wiązkę EU mam na aucie i nie ściągałem tapicerki, jedynie w słupku podmieniłem wiązki. Sprawdziłem jedynie kolory kabli przy panelu do szyb i nie widzę różnicy.

Wolałbym przełożyć wiązkę niż dołożyć dwa kable do mojej, ponieważ będzie spory problem z przeciągnięciem właśnie dwóch kabelków przez gumową harmonijkę między drzwiami a słupkiem

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi gdzie jest różnica, że sterowanie lusterkami działa odwrotnie??
Czy w wiązkach występuje tylko ta jedna różnica??
Czy nie ma jeszcze różnicy w zamkach, znaczy się wiązka z drzwi kierowcy angielskiego idzie do drzwi kierowcy europejskiego

Punx - Pon Paź 06, 2014 16:52

To są składane elektrycznie lustra ?

Jak miałem wpiętą wiązkę do sterowania szybami z angola to miałem na odwrót podnoszenie/opuszczanie, pewnie to kwestia zamiany kabli na wtyczce.

rafalmis1 - Pon Paź 06, 2014 17:42

Punx napisał/a:
To są składane elektrycznie lustra ?

tak
teraz zauważyłem, że nie będzie problemu z widocznością w lusterkach, ponieważ okazuję się, że można do zwykłych lusterek dołożyć mechanizm składania z lusterek w to wyposażone

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 17:42 ]
Punx napisał/a:
Jak miałem wpiętą wiązkę do sterowania szybami z angola to miałem na odwrót podnoszenie/opuszczanie, pewnie to kwestia zamiany kabli na wtyczce.

tyle wiem, tylko nie wiem które. U mnie podnoszenie/opuszczanie działa tak jak trzeba

longer86 - Pon Paź 06, 2014 19:18

w kostce gdzie idą kable do włącznika lusterek musiałbyś zamienić miejscami kable na pinach 5 z 6 i 7 z 8 . powinno grać. przynajmniej tak wynika ze schematu z RAVE.

ale to na własne ryzyko.

co do reszty elektryczne składanie lusterek z tego jak widziałem ich budowę będzie mieściło się tylko w tym słupku przykręcanym do trójkącika lusterek na 4 torxy

SeniorA - Pon Paź 06, 2014 19:29

rafalmis1 napisał/a:
gdzie jest różnica, że sterowanie lusterkami działa odwrotnie??
w podłączeniu przewodów do modułu sterowania lusterkami, różnica jest tak jak napisał longer86,
AdaskoC - Pon Paź 06, 2014 19:39

rafalmis1, tlumaczylem Ci ze elektryczne sterowanie nawet jak wepchniesz do EU lusterek to nadal będzie to samo. Ponieważ będzie nadal inny kąt nachylenia obudów. Nie wierzysz mi to zapytaj np w ArtBizar, czy innej znanej firmie ktora miała z nimi do czynienia. Niestety lusterek Elektrycznych nie da się przestawiać jak zwykłych EU/UK. Jedynie stosując odpowiedni układ elektryczny mozna by to uczynic.
Widzieć cos tam będziesz, ale szkła będą skrajnie wysunięte.

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 19:39 ]
Troche się angoli naprzekładało i potwierdzam ze różnica jest we wtyczce do sterowania lusterek. I kolory przy lusterku są inne, ale tu zostawiasz bez zmian.

Punx - Pon Paź 06, 2014 20:35

Tylko nie pomyl pinów bo zamiast podgrzewania to będą Ci szkła mrozić :)

BTW a nie da się przełożyć samego mechanizmu elektrycznego składania lusterka w miejsce klasycznych sprężyn ?

dzieju - Pon Paź 06, 2014 21:11
Temat postu: Re: [R75] lusterka elektryczne
rafalmis1 napisał/a:
Kupiłem lusterka elektryczne z roku 2002 z wersji angielskiej (podobno będzie złe widać, bo nie ma możliwości zmiany EU/UK, ale chce się przekonać )

posiadam cały komplet wraz z wiązką, lecz mam małą zagadkę

Po podłączeniu związki z anglika do mojego Europejczyka panel sterowania lusterkami działa odwrotnie, tzn. lewy przycisk steruje prawym lusterkiem, a prawy przycisk steruje lewym
Na europejskiej wiązce sterowanie jest tak jak trzeba
Wiązkę EU mam na aucie i nie ściągałem tapicerki, jedynie w słupku podmieniłem wiązki. Sprawdziłem jedynie kolory kabli przy panelu do szyb i nie widzę różnicy.

Wolałbym przełożyć wiązkę niż dołożyć dwa kable do mojej, ponieważ będzie spory problem z przeciągnięciem właśnie dwóch kabelków przez gumową harmonijkę między drzwiami a słupkiem

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi gdzie jest różnica, że sterowanie lusterkami działa odwrotnie??
Czy w wiązkach występuje tylko ta jedna różnica??
Czy nie ma jeszcze różnicy w zamkach, znaczy się wiązka z drzwi kierowcy angielskiego idzie do drzwi kierowcy europejskiego


Ja chetnie odkupie te lusterka :D zostaw nie mecz sie serio :D

longer86 - Pon Paź 06, 2014 21:11

odpowiem tak... oba lusterka już w momencie zakupu auta miałem angole i tak są do tej pory, choć po drobnych przeróbkach... aktualnie mam je ustawione tak że mam dobrą widoczność i regulację elektryczną we wszystkich kierunkach, jednak cała obudowa lusterka w stosunku do trójkącika na którym jest zamontowana jest przesunięta o jakieś 0,5 cm. jak ktoś wie i się przyjrzy to widać, mi natomiast to nie przeszkadza, wolę mieć ładniej ustawione szkło żeby nie było w skrajnej pozycji.

rozebrałem oba lusterka wykręciłem z obu lusterek te plastikowe cylindry w których jest sprężyna (oś obrotu lusterka) i cały mechanizm odpowiednio obrócony z prawego lusterka powędrował do lewego... bez przeróbek, natomiast ten z lewego lusterka przykręciłem w prawym lusterku... Tutaj niestety kąt ustawienia lusterka nijak nie pasował więc lutownica w dłoń, trochę rzeźby w plastiku żeby wypustki z obudowy lusterka odpowiednio się wpasowały z angielskich lusterek w 90 % mam EU. Domyślam się że nie każdego taki efekt zadowoli, ale przynajmniej szkło ładnie pasuje do obudowy

sash997 - Pon Paź 06, 2014 21:18

ok wszystko fajnie ale poco wymieniać przełącznik sterowania szybami? przecież każdy przełącznik jest przygotowany do składanych lusterek... we wiązce są wszystkie kable czy niema od składania??
rafalmis1 - Pon Paź 06, 2014 21:42

AdaskoC napisał/a:
tlumaczylem Ci ze elektryczne sterowanie nawet jak wepchniesz do EU lusterek to nadal będzie to samo

wiem ze tłumaczyłeś niestety muszę się przekonać aby uwierzyć :P ten typ tak ma :mrgreen:

Punx napisał/a:
BTW a nie da się przełożyć samego mechanizmu elektrycznego składania lusterka w miejsce klasycznych sprężyn ?

da się i tak zrobiłem, nie widzę w lusterku kierowcy różnic w ustawieniu lusterka(szkła), u pasażera jeszcze nie robiłem nic

dzieju napisał/a:
Ja chetnie odkupie te lusterka zostaw nie mecz sie serio

niestety nie jesteś pierwszy :wink:

sash997 napisał/a:
ok wszystko fajnie ale poco wymieniać przełącznik sterowania szybami? przecież każdy przełącznik jest przygotowany do składanych lusterek...

rozebrałem i okazuje się ze nie

sash997 napisał/a:
we wiązce są wszystkie kable czy niema od składania??

brakuje 2 kabli do silniczka w lusterku, tylko w drzwiach brakuje, dalej już wszystko jest

u mnie tak wygląda lusterko kierowcy na elektrycznym składaniu i na ręcznym, czy to świadczy ze mam angielskie?? w takiej pozycji widzę najlepiej



longer86 - Pon Paź 06, 2014 21:48

wg mnie masz UK na 90% bo zwróc uwagę jak idzie płaszczyzna szkła a jak obudowy, obudowa jest bardziej "dogięta" w stronę drzwi tak jakby to było lusterko pasażera w UK.

Jeśli z drugiej strony masz lusterko UK to obudowa jest bardziej prostopadle do drzwi a szkło wystaje poza obrys obudowy w części dalszej od drzwi

sash997 - Pon Paź 06, 2014 21:48

jak nie jak tak, ma miejsce na przycisk na płytce tylko samego guzika na panelu brakuje,bynajmniej w 2 przełącznikach które rozbierałem tak było
AdaskoC - Pon Paź 06, 2014 21:51

rafalmis1 napisał/a:
wiem ze tłumaczyłeś niestety muszę się przekonać aby uwierzyć ten typ tak ma


Ja też tak mam :P

rafalmis1 - Wto Paź 07, 2014 12:59

Cytat:
Jeśli z drugiej strony masz lusterko UK to obudowa jest bardziej prostopadle do drzwi a szkło wystaje poza obrys obudowy w części dalszej od drzwi

Z drugiej strony lusterko ładnie się chowa w obudowie, nie wystaje tak jak kierowcy

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 23:03 ]
sash997 napisał/a:
jak nie jak tak, ma miejsce na przycisk na płytce tylko samego guzika na panelu brakuje,bynajmniej w 2 przełącznikach które rozbierałem tak było

Zrobię Ci jutro zdjęcia i porównasz panel bez przycisku i z przyciskiem, ogólnie jest lekka różnica w elektronice

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 23:04 ]
Lusterko kierowcy lekko mi wibruje jak przekroczy 100-we, to jest właśnie wina tego, że wystaje czy trzeba coś odkręcić??

[ Dodano: Wto Paź 07, 2014 12:59 ]
AdaskoC, jak przestawić manualne lusterko na Europę??

Punx - Wto Paź 07, 2014 19:16

A może ktoś próbował z innymi silniczkami np. od francuzów - w sensie czy da rade je do lusterka poliftowego w 75 dołożyć ?
longer86 - Wto Paź 07, 2014 19:49

rafalmis1 napisał/a:
AdaskoC, jak przestawić manualne lusterko na Europę??


bez rzeźby się nie da, obudowy lusterek mają inne kąty

AdaskoC - Wto Paź 07, 2014 19:56

longer86 napisał/a:
rafalmis1 napisał/a:
AdaskoC, jak przestawić manualne lusterko na Europę??


bez rzeźby się nie da, obudowy lusterek mają inne kąty


Spokojnie się da :) Przestawiając zapadkę i zmienia się kąt nachylenia obudowy. I nie ma w tym ni grosza rzeźby :)

longer86 - Wto Paź 07, 2014 20:59

chyba w lusterkach poliftowych takich jak w R45, albo ślepy jestem i nie widzę u siebie w przed liftach.
AdaskoC - Wto Paź 07, 2014 21:22

No tak tak :) Niektóre przedlifty też miały tą możliwość chyba, nie pamietam roczniku.
rafalmis1 - Sro Paź 08, 2014 00:25

Zobaczę u mnie jak to jest
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50292&highlight=angielskie+lusterko

longer86 - Sro Paź 08, 2014 00:29

angielskie forum potwierdza, że tylko poliftowe lusterka są przygotowane do przestawienia
rafalmis1 - Sro Sty 14, 2015 18:51

To teraz nie wiem co zrobić. Mam angielskie lusterko i mi zupełnie nie przeszkadza widoczność, jeździłem innymi R i nie wpadło mi w oko nigdy, że mam inne lusterko :roll: ogólnie mówiąc widzę naprawdę dobrze, z resztą, co mam widzieć w tym lusterku jak ciągle tylko prawym pasem jeżdżę :mrgreen:
Jeszcze muszę zobaczyć jak będzie widać w lusterku pasażera jak założę mechanizm składania do niego. Ale to dopiero w następnym tygodniu.
Wówczas przemyśle czy mieć jedno składane elektrycznie czy żadne. Ogólnie kusi cena sprzedaży patrząc po ebay angielskim, gdzie cena sięga 150 funtów :twisted:

[ Dodano: Sro Paź 08, 2014 18:38 ]
po lewej składane lusterka
po prawej manualne lusterka




[ Dodano: Sro Sty 14, 2015 18:51 ]
longer86 napisał/a:
w kostce gdzie idą kable do włącznika lusterek musiałbyś zamienić miejscami kable na pinach 5 z 6 i 7 z 8 . powinno grać. przynajmniej tak wynika ze schematu z RAVE.

ale to na własne ryzyko.

Instalacja w aucie, lusterko działa, po zmianie pinow regulacja wróciła do normy, no prawie sterownie nachyleniem lustra w lewo i prawo ok, ale góra i dół na odwrót?? Tylko w lusterku kierowcy, u pasażera jest normalnie

longer86 - Sro Sty 14, 2015 19:57

no to po kablach pomiędzy włącznikiem a lusterkiem odnajdź te które regulują lusterko góra dół i zamień je miejscami i powinno grać

Kostka przy lusterku(C324 z RAVE) pin 5 i 6 zamień miejscami kostka dokładniej jest w trójkątnej obudowie mocowania lusterka

dzieju - Nie Mar 29, 2015 19:27

Mam lusterka :D

Ale nie mam wtyczek :( tych malych .

Ma ktos info jak to podlaczyc? te brakujace wtyczki do sterowania .

rafalmis1 - Nie Mar 29, 2015 21:29

dzieju, masz Europę? Panel tez masz? Wtyczki chyba są takie same w głośnikach tych małych (syczkach). Musisz 2 kable do instalacji dołożyć. Najgorzej jest instalacje wyciągnąć i włożyć
karolj - Nie Mar 29, 2015 21:33

Jeśli chodzi o polifty, to jest chyba możliwość dołożenia silniczka składania lusterek z Volvo: http://www.75ztcommunity....tors-t7063.html

Gdyby tylko znaleźć dobre źródło tanich takich silniczków, to resztę można łatwo ogarnąć...
Może ktoś coś wie o tych silniczkach Volvowskich?

dzieju - Nie Mar 29, 2015 23:17

rafalmis1 napisał/a:
dzieju, masz Europę? Panel tez masz? Wtyczki chyba są takie same w głośnikach tych małych (syczkach). Musisz 2 kable do instalacji dołożyć. Najgorzej jest instalacje wyciągnąć i włożyć


Mam uk.

Panel mam.

Ale nie mam tych wtyczek dodatkowych :( .

Masz jakies foto albo info co gdzie włożyć ?

Punx - Pon Mar 30, 2015 12:41

Ja jestem zainteresowany tematem tych silniczków z volvo, w zasadzie wystarczyłoby aby lustra składały się automatycznie np. 10 sekund po zgaszeniu silnika i rozkładały 10 sekund po odpaleniu samochodu.

Na allegro silniczki z S60 są po ok 40pln/szt tylko czy to na pewno będzie pasować ?

rafalmis1 - Pon Mar 30, 2015 15:08

Punx, musze kupić jeden silniczek to sprawdzę, daj na PW link
karolj - Pon Mar 30, 2015 16:34

Punx: Tylko czy to co znalazłeś, to nie są silniczki ustawiania szkła? Obawiam się, że tak... Daj linka.
sebol11 - Pon Mar 30, 2015 19:40

Tutaj są całe lusterka tylko nie wiem czy elektryczne bo regulowane czy elektryczne bo składane a po przeczytaniu wszystkich wymogów przez tego sprzedawcę strach się pytać :D http://allegro.pl/lusterk...5085416265.html
rafalmis1 - Pon Mar 30, 2015 20:28

dzieju napisał/a:
Ale nie mam tych wtyczek dodatkowych .

ty to sobie bez tych wtyczek poradzisz, zrób sobie jakieś inne

dzieju napisał/a:
Masz jakies foto albo info co gdzie włożyć ?

w moim temacie ("nasze auta")są tylko zdjęcia jak dostać się do wiązki, jak ją rozpiąć i zapiąć. Jak zrobić wiązkę musisz w RAVE szukać. Ja przełożyłem wiązki więc nawet nie bardzo zwracałem uwagę które piny są zajęte. Na 100% wiązka wewnątrz auta jest już zainstalowana

karolj - Pon Mar 30, 2015 20:28

Po komentarzach widać, że to jakiś arogancki buc, więc nawet jakby to były właściwe lusterka, to ja bym od niego ich nie kupił:)
Punx - Wto Mar 31, 2015 21:14

Rzeczywiście zlamerzyłem i sprawdziłem ceny silniczków kierunkowych o tafli lustra ...

A może ktoś spróbowałby z mechanizmem składania z francuzów - zdaje sie tam to jest zazwyczaj standard wyposażenia - a francuzów dużo to i ceny pewnie atrakcyjne ...

karolj - Wto Mar 31, 2015 21:17

Ja to się jeszcze tak zastanawiam - jak wygląda sprawa ręcznego zamykania lusterek, kiedy mamy elektrycznie składane? Boję się, że jak się trafi debil, który będzie to lusterko chciał złożyć, to rozwali mechanizm, albo połamie coś jeszcze.
AdaskoC - Wto Mar 31, 2015 21:47

karolj, no nie można ich ręcznie składać. Ja u siebie bym podłączył pod światła, włączam światła i lusterka się rozkładają, wyłączam i lusterka się składają. Tylko szukam teraz luster elektrycznie składanych do nowego eRa :)

Ewentualnie jakis przycisk żeby je rozłożyć bez włączania świateł

rafalmis1 - Wto Mar 31, 2015 22:20

Pod światła nie bardzo. Lepiej pod stacyjke, jest jeden wolny pin, na którym pojawia się napięcie w 2 pozycji kluczyka. Ale to nadal dla lusterka ma być impuls, bo w innym wypadku będzie chciało się kręcić do około więc dochodzi też jakiś sterownik
karolj - Wto Mar 31, 2015 22:26

Chętnie zrobię do tego elektronikę, jak ktoś mi znajdzie tanie silniczki albo lusterka poliftowe :)
Punx - Wto Mar 31, 2015 22:37

Sprzedawca twierdzi że silniczek składania/rozkładania w 100% sprawny

http://olx.pl/oferta/lust...D5-ID8RGO3.html

Jednak po dogadaniu szczegółów okazało się że składanie manualne ...

karolj - Sro Kwi 01, 2015 21:28

Trochę za mało kabli. Chyba jest ich 11 w wersji ze składaniem, tak przynajmniej wyczytałem na allegro.
Punx - Sro Kwi 01, 2015 22:27

A jak już jesteśmy w tematyce modyfikacji lusterek, to może zaszaleć i spróbować zrobić wersję higehdsuperduper ala srajton, czyli składane i fotochromatyczne :)
karolj - Sro Kwi 01, 2015 22:35

Punx: szukałem już kiedyś szkieł, ale żadne nie pasują kształtem... Sterowanie mamy ze środkowego lustra (jest wyjście na boczne) i dałoby się to ładnie podłaczyć.
Punx - Sro Kwi 01, 2015 22:40

Nie znam zasady działania takiego lustra ... ale może da się jakoś specjalnie dociąć na nasz wymiar już istniejące i podkleić matą grzewczą ?
longer86 - Sro Kwi 01, 2015 22:55

Nie wiem na ile pomogę , ale może dali by rade dopasować lustra z mini albo drozszy sport m3
Punx - Sro Kwi 01, 2015 22:59

Też na mini patrzyłem, ale wybebeszone lustro (wyjęte z auta) wydaje się mieć jakieś dziwnie grube mocowanie ... ten silniczek w nich chyba potrzebuje sporo miejsca.
karolj - Sro Kwi 01, 2015 23:54

A może folia fotochromatyczna? okleić znacznie łatwiej niż szukać pasujące szkło, albo docinać z czegoś innego.
rafalmis1 - Czw Kwi 02, 2015 04:43

Ja mam dymione przednie szyby (wiem nie wolno, ale naprawdę nie widać) i w nocy jest super jak ktoś jedzie za mną
wellman - Sro Kwi 06, 2016 13:24

Mam już dwa lusterka składane elektrycznie UK. Jak dobrze pójdzie będę miał za chwilę też panel. Przymierzam się więc, żeby to założyć, czytam co napisali mądrzejsi i... nie do końca łapię.

Usystematyzujmy wiedzę. :D Co trzeba zrobić, żeby była dobra widoczność w przedliftowych elektrycznie składanych lusterkach z UK?

Czy wystarczy przełożyć te trójkątne obudowy z EU? Czy podstawkę mocowania z prawej na lewo, jak ktoś wcześniej sugerował? Czy może jeszcze jakaś inna rzeźba jest konieczna?

Punx - Sro Kwi 06, 2016 13:41

A to były elektrycznie składane przedliftowe ?
longer86 - Sro Kwi 06, 2016 13:50

Ja rzeźbiłem... Jeden słupek poszedł na drugą stronę, a drugi dostosowalem lutownicą... Ale nawet jak je sobie ustawisz w ten sposób to obudowy nie zgrywają sie idealnie z trójkącikami, tyle odemnie
scareface - Sro Kwi 06, 2016 23:44

Zależy jak bardzo się nie zgrywaja, zawsze można zeszlifowac szkło w miejscu które odstaje. Niestety ciężko mi mówić na ten temat więcej ponieważ nie robiłem takiej modyfikacji ale by coś nie pasowało to brał bym szlifierke, jakiś drobny papieru jechać bym szkło tak za by pasowało :-)
wellman - Czw Kwi 07, 2016 00:51

longer86, idealnie być nie musi, ma być tak, że będzie właściwa widoczność. :-) Co dokładnie wyrzeźbiłeś tam z użyciem lutownicy?

Niestety okazało się, że oryginalnego panelu miał nie będę. :( Zastanawiam się natomiast nad inną metodą. Patrząc na zdjęcia płytek z paneli, które rok temu wrzucił w tym temacie rafalmis1 wydaje się, że można pokusić się o "dolutowanie" elementów brakujących do składania w module bez tej funkcji.

Można by wówczas z dwóch paneli złożyć jeden, w obudowie wyrzeźbić brakujący otwór i wrzucić z drugiego panelu przycisk od blokady tylnych szyb. Do tego oczywiście jeszcze odpowiedni przekaźnik, ale to akurat już mam.

Ktoś próbował podobnej drogi?

longer86 - Czw Kwi 07, 2016 02:44

rzeźba polegała na wytopieniu w plastiku rowków tak aby pasował kąt, nie wiem jak Ci to opisać, nie wiem tez jak to jest przy elektrycznych składanych bo z takimi nie miałem do czynienia
christopher7 - Czw Kwi 07, 2016 07:12

wellman napisał/a:
longer86, idealnie być nie musi, ma być tak, że będzie właściwa widoczność. :-) Co dokładnie wyrzeźbiłeś tam z użyciem lutownicy?

Niestety okazało się, że oryginalnego panelu miał nie będę. :( Zastanawiam się natomiast nad inną metodą. Patrząc na zdjęcia płytek z paneli, które rok temu wrzucił w tym temacie rafalmis1 wydaje się, że można pokusić się o "dolutowanie" elementów brakujących do składania w module bez tej funkcji.

Można by wówczas z dwóch paneli złożyć jeden, w obudowie wyrzeźbić brakujący otwór i wrzucić z drugiego panelu przycisk od blokady tylnych szyb. Do tego oczywiście jeszcze odpowiedni przekaźnik, ale to akurat już mam.

Ktoś próbował podobnej drogi?

Dobry pomysł. Jak ci się uda małe fotostory mile widziane na forum :wink:

AdaskoC - Czw Kwi 07, 2016 08:58

wellman, z przedliftowymi lusterkami możesz mieć bardzo wielki problem lub może to być wręcz niemożliwe by je przestawić.
Ja kiedyś próbowałem, ale stwierdziłem że rzeźba jak wuj i rzuciłem to w karton :)

Z poliftowymi jest prościej, bo można przerobić lub dokupić podstawki EU.



P.S. przypomniałeś mi o lusterkach, mam tego trochę i muszę poogarniać je :P

wellman - Sro Kwi 13, 2016 18:24

AdaskoC, chcesz powiedzieć, że masz europejskie przedliftowe lusterka? :P Może jeszcze panel jakiś się pojawił od ostatniego zapytania na PW? :P

-- EDIT --

Zabrałem się dziś za instalację w przedlifcie składanych lusterek. Tak szybko jak się zabrałem, tak szybko skończyłem, bo jednak wtyczki od składania (jak sugerował rafalmis1) nie są takie jak od tweeterów, są podobne, ale w lusterku mamy 2 piny, w syczkach są 3, wtyczką ma odwrotne wycięcie i jest trochę większa. Ni jak nie wejdzie.

Zatem ciąg dalszy zabawy dopiero jutro. ;-)

[ Dodano: Sro Kwi 13, 2016 18:24 ]
Panowie, pytanie. Czy jest jakiś patent żeby dostać się do tej wtyczki między drzwiami a karoserią?

Mam już zamontowane i w pełni funkcjonalne lewe składane lusterko, gotowe przewody do umieszczenia w tej wtyczce do drugiego lusterka, tylko nie wiem, jak się do niej dostać bez zdejmowania drzwi. Ktoś, coś?

dawidd - Sob Kwi 23, 2016 17:27

A ma ktoś fotki jak wygląda składane lusterko - tak żebym wiedział na co zwrócić uwagę na szrocie?
wellman - Sob Kwi 23, 2016 17:34

dawidd, wygląda normalnie, tylko poza jedną wtyczką z 6-pinami ma jeszcze dodatkową małą wtyczkę z 2-pinami. :-)
dawidd - Sob Kwi 23, 2016 18:08

a co steruje zamykaniem elektrycznych lusterek - BCU czy SMAC ? Jeśli SMAC to przewody do zmykanie lecą spod fotela?
zedziczek - Sob Kwi 23, 2016 18:19

dawidd napisał/a:
A ma ktoś fotki jak wygląda składane lusterko - tak żebym wiedział na co zwrócić uwagę na szrocie?


najłatwiej i najszybciej rozpoznać po dodatkowym przycisku na panelu tu masz zaznaczone żółtym kołem

longer86 - Sob Kwi 23, 2016 19:41

Lusterka możesz skladac nie posiadając pamięci foteli...
wellman - Sob Kwi 23, 2016 20:37

Zamykaniem lusterek steruje wyłącznie ten panel, którego zdjęcie załączył zedziczek. Jeśli nie masz pod boczkami wtyczek, to konieczne będzie dosztukowanie przewodów z tego przełącznika do lusterka kierowcy i dalej do wtyczki między drzwiami a karoserią, a następnie między karoserią a drzwiami po stronie pasażera i dalej do drugiego lusterka. Przewody między wtyczkami od drzwi powinny być na miejscu. Ostatnio ten temat przerabiałem u siebie - gra i buczy. :-)

Natomiast w połączeniu ze SMAC teoretycznie możliwe jest włączenie opuszczania lusterka po wrzuceniu wstecznego. W RAVE nie widzę różnicy między okablowaniem lusterek i SMAC dla V8 (gdzie ta funkcja była) i naszych R75, więc to pewnie kwestia elektroniki lub oprogramowania.

dawidd - Sob Kwi 23, 2016 21:06

wellman napisał/a:
Zamykaniem lusterek steruje wyłącznie ten panel,
ktoś pisał ze da się ustawić żeby lusterka zamykały sie po zgaszeniu auta - prawda to ?Czy może zawsze trzeba ręcznie przyciskać zamknij-otwórz ?
wellman - Sob Kwi 23, 2016 21:17

dawidd, nic o tym nie wiem, w TOAF-ie takiej opcji też nie widziałem. Teoretycznie - skoro SMAC w V8 potrafi sterować silniczkiem od położenia szkła - pewnie i to jest możliwe, wysłać po zapłonie sygnał do sterownika lusterek, żeby otworzył, a przy włączeniu zapłonu - zamknął. Tylko czy taka funkcja jest dostępna od ręki? Nie wiem.

Na razie cieszę się samym składaniem/rozkładaniem za pomocą przycisku. :-)

dawidd - Sob Kwi 23, 2016 21:23

wellman, powiedz jeszcze czy kupiłeś panel z tym przyciskiem czy przerabiałeś ten bez przycisku?Te panele sterujące elektronikę maja taka sama, a różnią sie tylko maskownica z wycięciem na przycisk??

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2016 21:23 ]
niejaki krzych pisał w tym wątku o składaniu po zapłonie
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42781

wellman - Sob Kwi 23, 2016 22:44

dawidd, udało mi się kupić panel. W ArtBizar mieli i to nawet kilka sztuk, więc może nadal są.

Wcześniej zastanawiałem się nad przeróbką zwykłego panelu, któremu poza wycięciem w maskownicy i przyciskiem brakuje jeszcze przekaźnika TB2-160 (jakby ktoś chciał to mam kilka sztuk, są dość trudno dostępne) i kilku rezystorów.

Plan był taki, żeby kupić drugi panel i przeszczepić z niego brakujące elementy, do tego wykorzystać z niego przycisk od blokady tylnych szyb i umieścić go w miejscu brakującego przycisku składania. No i oczywiście całość uwieńczyć przekaźnikiem.

Nie było mi jednak dane tej drogi przetrzeć, skoro dostępny był gotowy przełącznik - poszedłem na łatwiznę! :P

Nie wiem czy niejaki krzych przetestował już to rozwiązanie. Istotnie jest możliwe - mamy przecież napięcie po zapłonie i mamy chwilowe podtrzymanie napięcia po wyłączeniu. Nie jest to jednak opcja dostępna "od ręki". Trzeba by zrobić prosty układ, który podawałby napięcie tylko tak długo, jak będzie potrzebne, czyli po zamknięciu/otwarciu się wyłączył. Sama kolumna z silniczkiem od składania ma już w sobie stycznik, który po "wykryciu" większego obciążenia (po dotarciu do punktu krańcowego) przerywa obwód, ale myślę, że wypadałoby dla bezpieczeństwa zrobić to porządnie.

sTERYD - Nie Kwi 24, 2016 00:00

Steruje przycisk z panelu sterowania szybami. One się nie składają automatycznie, tylko elektrycznie.
dawidd - Nie Kwi 24, 2016 17:21

wellman, a powiedz czy rozbierałeś lusterka elektryczne i zwykle - czy jest możliwość dołożenia do zwykłych silniczka do zamykania i otwierania? Ktos w jakimś watku wspominał o silniczku z volvo s60 jak dobrze pamiętam, ale nie wiem czy chodziło o zamykanie czy o regulacje szkła

[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 17:21 ]
powiedz jeszcze ile dales za przełącznik? Znalazłem ne ebay, ale za 60 funtow , wiec odpada. Tu tez fotki obu przełączników z bliska jak by ktoś chciał przerobić swój: http://www.the75andztclub...owerfold&page=2

wellman - Nie Kwi 24, 2016 17:24

dawidd, nie wiem jak w poliftach - tam jest podobno zupełnie inny szkielet w lusterku i inna podstawa, ale w przedlifcie spokojnie tak zrobisz. Sam w ten sposób składałem. :-)

Ożeniłem podstawy i ramiona wraz z lusterkami EU z silniczkami z lusterek UK. W przypadku lewego lusterka dałem silniczek z prawego UK i pasuje od razu idealnie. W przypadku prawego konieczna jest mała rzeźba, ale to góra kilkanaście minut roboty i gotowe. :-)

Do tego w podstawach, które nie były do składania lusterek przystosowane trzeba w wolny otworek obok silniczka wkręcić np. śrubkę, żeby pełniła funkcję "ogranicznika".

Myślę, że z Volvo to pewnie będzie chodziło o silniczek do regulacji lusterka. Ewentualnie nawet jeśli miałby pasować sam silniczek od składania (mamy chyba taki sam jak w jakimś BMW) to nie masz do niego tej kolumienki-obudowy z zębatkami i przekaźnikiem, który sam zatrzymuje silnik po wykryciu oporu.

Zatem w przypadku przedlifta najszybciej (polowałem rok :P ) poszukać lusterek UK i pobawić się w składanie tego do kupy z elementami oryginalnych lusterek EU.

[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 17:24 ]
ArtBizar za niesfatygowany przełącznik zaśpiewał 250 zł, więc jeszcze na granicy przyzwoitości.

karolj - Nie Kwi 24, 2016 17:53

dawidd napisał/a:
Ktos w jakimś watku wspominał o silniczku z volvo s60 jak dobrze pamiętam, ale nie wiem czy chodziło o zamykanie czy o regulacje szkła


Nie wiem czy to nie byłem ja. Kiedyś gdzieś wyczytałem, że silniczki w przedliftowych lusterkach są takie same jak w Volvo.

U siebie mam polifty składane, jak porównywałem z moimi nieskładanymi, to trochę rzeźby by tam było, żeby wsadzić, ale nie jest to niemożliwe. Głównie trzeba przerobić mocowanie do podstawy, bo w składanych jest to przykręcane 3 wkrętami, a w nieskładanych jest po prostu sprężyna i zaciśnięta sprężystą zapinką osadczą.

Co do sterowania, to można wykombinować coś swojego, bo jest bardzo proste. Po prostu podaje się napięcie na lusterko i ono się składa/rozkłada. Samo też przestaje jechać, mimo ciągle przyłożonego napięcia. Zmiana polaryzacji powoduje jazdę w drugą stronę i tak samo się zatrzymuje bez konieczności wyłączania zasilania. Ja akurat nie kombinowałem, bo trafiłem na przełącznik z funkcją składania ;)

Aha, jeszcze jedno. Nie wiem czy we wszystkich poliftach tak jest, ale u mnie nie było wiązki do pociągnięcia. Trzeba przerzucić dwa przewody do drugiego lusterka.
Kable dokładałem w kostce w drzwiach, trzeba dokupić konektorki MQS F063 i MQS M063. Te konektorki tak w ogóle występują w większości kostek w naszym aucie. Nie polecam tego lutować. Sprawdza się tylko zaciskarka.

wellman - Nie Kwi 24, 2016 17:58

karolj, no i właśnie. W poliftach widać, że byłoby więcej roboty.

Przedliftowe lusterka nieskładane mają - poza tym bolcem ograniczającym - identyczne mocowanie co składane, a i na ten "stoper" przewidziany jest już otwór w podstawie, więc wystarczy coś tam odpowiednio długiego umieścić. :-)

sknerko - Nie Kwi 24, 2016 18:03

wellman, a te silniczki itd to włożyłeś z poliftowych czy z przedliftowych lusterek
wellman - Nie Kwi 24, 2016 18:06

sknerko, z przedliftowych. Z poliftowych by chyba nawet nie pasowały.
dawidd - Nie Kwi 24, 2016 21:24

wellman napisał/a:
Natomia st w połączeniu ze SMAC teoretycznie możliwe jest włączenie opuszczania lusterka po wrzuceniu wstecznego. W RAVE nie widzę różnicy między okablowaniem lusterek i SMAC dla V8 (gdzie ta funkcja była) i naszych R75, więc to pewnie kwestia elektroniki lub oprogramowania
wellman, a masz 100% pewność ze w v8 to rzeczywiście było fabrycznie? Bardzo mnie ciekawi ta opcja i nie wiem za co sie złapać żeby to uaktywnić
wellman - Nie Kwi 24, 2016 21:36

dawidd, nie mam, ale tak jak ktoś wspomniał wcześniej w innym temacie, też o tym jakiś czas temu czytałem w brytyjskim forum.

Wydaje się to logiczne, bo podobnie (opuszczaniem lusterka ma rządzić SMAC poprzez to, że zapamiętuje pozycje lusterka analogicznie do tego jak zapisuje pozycję fotela) ten mechanizm jest rozwiązany w BMW np. E38/39 z "analogowym" sterowaniem lusterek i - z tego co zdążyłem się zorientować w przynajmniej kilku popularnych modelach innych marek.

karolj - Nie Kwi 24, 2016 21:39

Ciekawe jak jest zrealizowane sprzężenie zwrotne z informacją o położeniu lustra... W naszych lusterkach nie ma żadnych czujników (chyba, że występują też inne). Da się niby wyczaić ile silnik DC zrobił obrotów analizując przebieg na zasilaniu, ale nie podejrzewam, że nasze sterowniki to robią.

A jeśli nie ma sprzężenia zwrotnego, to raczej słaba opcja, jeśli lusterko się opuści a potem wróci, ale nie dokładnie tam gdzie było.

wellman - Nie Kwi 24, 2016 23:31

W sumie im bardziej się w temat wgłębiam, czytam jak to w BMW zrobili, tym mocniej wątpię, że to jednak jest możliwe "fabrycznie".

O ile sterowanie szybami odbywa się za pomocą BCU, a DDM (przełącznik szyb/lusterek) tylko wysyła sygnał, o tyle już w przypadku składania i sterowania pozycją lusterek DDM działa autonomicznie.

Nie widzę za bardzo możliwość, żeby jakoś sterować tym z zewnątrz. Musiałby albo być jakiś mod w przewodach do wtyczki prawego lusterka, albo DDM musiałby dostać i zinterpretować sygnał z BCU na przewodzie, którym normalnie wysyła komendy dot. szyb, a to raczej niemożliwe (choć niby w RAVE ta linia jest Input/Output).

Natomiast wg. rimmerbros elementy takie jak lusterka elektrycznie składane, przełączniki szyb są te same w V8 i u nas, więc to nie ma wpływu... chyba, że czegoś jeszcze nie wiemy, albo po prostu tego tam nigdy nie było.

MaciejGdz - Nie Kwi 24, 2016 23:41

A nie łatwiej by było podłączy zamykanie lusterek do zamka drzwi tam też daje tylko sygnał jakiś przekaźnik tylko dorzucic przy sterowniku od zamka i miałbyś otwieranie lusterek z pilota taka tylko moja sugestia :D
wellman - Nie Kwi 24, 2016 23:51

MaciejGdz, ale my tu już teraz rozmawiamy o automatycznym przechylaniu w dół wkładu lusterka pasażera po wrzuceniu wstecznego. :P

Samo zamykanie/otwieranie składanego lusterka już zostało mniej-więcej opanowane. ;-)

MD - Pon Kwi 25, 2016 00:01

wellman, a coś na zasadzie kondensatorów? Wsteczny - krótki impuls na kabel w dół, wybicie wstecznego - identyczny impuls w drugą stronę. W ten sposób byłaby pewność, że lusterko wróci dokładnie na swoją wyjściową pozycję.
karolj - Pon Kwi 25, 2016 00:03

MD, rozjazd po pierwszym użyciu :P
MaciejGdz - Pon Kwi 25, 2016 00:07

z tym faktem jedyny problem to moment odcięcia zasilania po opuszczeniu jakiś wyłącznik krańcowy dodac czujnik wstecznego przecież daje zasilanie do czujnika parkowania i światła wstecznego więc problemu z dostarczeniem prądu do opuszczenia nie ma ale mogłem ominąc jakiś post , jedynym mankamentem jest powrót do poprzedniej pozycji jeżeli oba lusterka mają ustawioną wysokośc początkową taką samą to moduł czasowy dał by rade np. 1s napięcia podnoszenia do góry po odcięciu zasilania z czujnika wstecznego ale elektrycy niech się wypowiedzą z mojej strony to czysta teoria bo może łatwo powiedzie a trudniej zrobic
wellman - Pon Kwi 25, 2016 11:27

MD, jakoś by to działało, ale tak jak wspomina karolj szybko by się rozjechało.

Przykład praktyczny. Wciskam przycisk składania lusterek. Lewe składa się szybciej, prawe jeszcze 1-2s dłużej, a przecież dostają takie samo napięcie. Wciskam przycisk ponownie. Rozkładają się prawie tak samo szybko. Od czego to zależy? Zużycie silniczka i elementów mechanicznych, smarowanie zębatek, opory w mocowaniu lusterka... trudno ocenić.

Podobnie byłoby przy mechanizmie opuszczającym lusterko. Lusterko poszłoby ładnie w dół, ale nie ma żadnej pewności, że taki sam impuls do podniesienia lustra w górę przywróciłby je do pierwotnej pozycji. Może nie za pierwszym razem, ale po kilku użyciach z pewnością byłoby widać różnicę.

Do tego konieczny jest jakiś sposób kontrolowania czy chcemy z tej funkcji akurat korzystać, czy nie. W BMW ustawia się to przez wybranie odpowiedniego lusterka na panelu tym samym przyciskiem co wybieramy, które lusterko będziemy regulować. Dzięki temu, gdy np. lusterko przymarznie w zimie możemy oszczędzić silniczkowi niepotrzebnej pracy, a w takim rozwiązaniu "drucianym" chyba konieczny byłby jakiś dodatkowy przełącznik. O.o

longer86 - Pon Kwi 25, 2016 14:07

myślę, że to by wam pomogło:

http://forums.m3cutters.c...062&postcount=9

Macie tutaj opis co trzeba zrobić, ustawić lusterko na regulację strony pasażera i bla bla bla, jednakże piszą też że trzeba mieć do tego fotele elektryczne z pamięcią,

Czyli moduł SMAC to chyab rozwieje wasze wątpliwości, jest to przykład z BMW e46 więc można dalej szukać w tym kierunku i kombinować, tyle z mojej strony, bo nie przewiduję w najbliższym czasie zmiany foteli

wellman - Pon Kwi 25, 2016 14:23

longer86, widziałem, czytałem. :-)

Problem w tym, że lusterka z BMW mają:
- zwykłe - 3 przewody
- podgrzewane - 5 przewodów
- z pamięcią - 9 i 11 przewodów w zależności czy z funkcją składania.

No i tylko te ostatnie są wyposażone w dodatkowe czujniki położenia lustra i współpracują z SMAC. :-)

Skoro więc nasze lusterka takich cudów nie mają, to raczej nie ma co liczyć, żeby auto-pochylanie działało out-of-the-box z samym tylko SMAC. Pozostaje ustalić, czy rzeczywiście w V8 ta funkcja była, bo to by oznaczało, że mieli tam jakieś inne lusterka (a przynajmniej jedno).

Punx - Pon Kwi 25, 2016 14:33

A czy czasami Art-Bizar'owcy nie mają na stanie jednego V8 ? Może kolega AdaskoC by wywęszył jak to tam jest w tej wersji 75 :)
longer86 - Pon Kwi 25, 2016 14:52

gdyby nie zabójcze ceny to mozna by było szukać lusterka z 9 - 11 pinami i robić przeszczep
dawidd - Pią Lip 28, 2017 19:37

opanował ktoś juz ta opcje:
https://www.youtube.com/watch?v=_c2rwnEZh1o

[ Dodano: Pią Lip 28, 2017 19:37 ]
ps
dla tych co dopiero montują pewnie sie przyda
https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=245045

sTERYD - Pią Lip 28, 2017 19:49

Pewnie dokładany alarm miał dodatkowe wyjscie i ktos sobie podłączył do składania lusterek...
dawidd - Pią Lip 28, 2017 20:34

sTERYD,
no byc może
Chce to w R75 tez zrobić i zamiast samemu kombinować pytam bo może ktoś już przetarł szlak
Generalnie sprawa wygląda prosto jeśli by sie podpiąć pod superlock i przez przekaźnik podłączyć do panelu sterującego i juz sie będzie zamykać. Jest tylko 1 ale - jeśli sami zamkniemy lusterka przez włączeniem alarmu to po zamknięciu auta lusterka sie otworzą zamiast pozostać zamknięte bo każdy następny impuls otwiera lub zamyka lusterka
Ewentualnie można by pominąć panel sterujący i super lock spiąć z lusterkami, ale wtedy tracimy ręczne sterowanie lusterkami. No i nie wiem jak długo trwa impuls na silniczki superlocka, bo jak krócej niż 3-5s to będzie mało

sTERYD - Pią Lip 28, 2017 21:07

Kondensator i opornik, i masz "przedłużacz impulsów" ewentualnie jakiś sprawdzacz stanu lusterka, albo z superlocka wzpiąć się bezposrednio w silniczki, wtedy otwieranie zawsze otworzy, a zamykanie zamknie.
longer86 - Pią Lip 28, 2017 21:24

Myślę że dobrze bylo by podpiąć sie jakimś drobnym ukladem do doniczka centralnego zamka. Nie przeglądałem sie tylko jak idą ścieżki do silniczków. Podejrzewam ze tak jak do szyby bcu zmienia + i - wiec w zależności otwarcie zamkniecie mozna by brać impuls z odpowiedniego przewodu. Pozostaje tylko zabezpieczyć układ aby w momencie ruchu pojazdu odłączyć układ . Aby przy automatycznym przygotowaniu lusterka sie nie zamykaly
dawidd - Pią Lip 28, 2017 21:44

Cytat:
superlocka wzpiąć się bezposrednio w silniczki, wtedy otwieranie zawsze otworzy, a zamykanie zamknie.
o tym pisałem ale wtedy tracimy manualne sterowanie

Przedłużacz impulsu na kondensatorze to też kiepski pomysł bo zmienia się polaryzacja zamykanie/otwieranie

MatiNitro - Pią Lip 28, 2017 22:16

Czyli żeby podłączyć składane lusterka trzeba znaleźć opisane przewody w kostce w drzwiach? I ich istnienie będzie również świadczyć że panel będzie pracował plug&play?
Pozdrawiam

dawidd - Sob Lip 29, 2017 08:09

w drzwiach musisz te przewody dołożyć, w aucie miedzy drzwiami powinny byc. I to wszystko, działa p&p

[ Dodano: Sob Lip 29, 2017 08:09 ]
Podpowie ktos na których pinach we wtyczce w drzwiach jest sygnał blokady drzwi superlock? Wtyczka C0336

sTERYD - Sob Lip 29, 2017 08:50

To chyba lepiej dać jakiś sprawdzacz stanu (licznik impulsów?)
karolj - Sob Lip 29, 2017 10:58

dawidd, ja o tym myślałem u siebie - dam po prostu podwójny przełączający przekaźnik, który mi lusterka odepnie od sterowania na panelu i podepnie do mojego układu, który w zależności od zamknięcia/otwarcia da 12V o określonej polaryzacji na paręnaście sekund. Moim zdaniem najlepsza opcja, bo po pierwsze nie tracimy sterowania manualnego, a po drugie na czas automatycznego otwarcia zamknięcia pomijamy sterowanie z panela i dajemy na silnik dokładnie to, co jest potrzebne.
dawidd - Sob Lip 29, 2017 11:07

A jednak lipa z tym sterowaniem z superlock przez panel i przekaznik, bo po otwarciu auta panel od szyb ma odcięte zasilanie i lusterka nie reagują na przycisk

[ Dodano: Sob Lip 29, 2017 11:07 ]
karolj, nie bardzo rozumiem twoja koncepcje. Jak być to mógł szerzej opisac.
Ja chciałem ominąć dokładnie układu ale widzę ze moŻE być problem i bez mostka typu H się nie obedzie i chyba trzeba będzie dociągnąć zasilanie

karolj - Sob Lip 29, 2017 11:45

Można mostek H, można dać przekaźnik. Przekaźnik w tym wypadku chyba szybciej i taniej zrobić.

Na szybko Ci narysowałem o co mi chodzi - przekaźnik R1 w stanie spoczynku łączy panel sterowania z lusterkami tak jak to jest oryginalnie. Po wysterowaniu go odłączy panel i podłączy do niego napięcie z drugiego przekaźnika - lusterko zacznie się zamykać lub otwierać.

Kierunek wyznacza drugi przekaźnik R2 - jak podasz na niego napięcie, to lusterka będą jechały w jedną stronę, jak nie podasz - to w drugą.

Ponieważ nasze lusterka mają krańcówki, które same rozłączają obwód - więc wystarczy podać na nie 12V przez powiedzmy 20 sekund i sprawa załatwiona.

A dalej jak to wysterować to już będziesz wiedział ;)



dawidd - Sob Lip 29, 2017 13:06

Hmmm moje nie ma krańcówek, a wasze mają?
karolj - Sob Lip 29, 2017 13:17

dawidd napisał/a:
Hmmm moje nie ma krańcówek, a wasze mają?


Serio? Jak podłączasz do swoich zasilanie, to co się dzieje? Kręcą się i się blokują? Trzebaby w takim razie wykrywać wzrost prądu - co też nie jest problemem ;)

Moje są poliftowe - może to jest przyczyną.

W moich lusterkach działa to tak: podłączam 12V na zaciski, lusterko się składa. Jak się złoży, to samo się rozłącza i przestaje pobierać prąd. Żeby rozłożyć muszę podać 12 o odwrotnej polaryzacji - i analogicznie - po rozłożeniu też się samo wyłącza.

dawidd - Sob Lip 29, 2017 18:00

hm no moje tez poliftowe ale krańcówek nie ma. Prad ciągną cały czas. Sprawdze jeszcz drugie, bo moze mam to lusterko uszkodzone

[ Dodano: Sob Lip 29, 2017 15:02 ]
faktycznie jakieś krańcówki sa bo prąd spada do 0 jak lusterko dojedzie do końca, czyli mój blad

[ Dodano: Sob Lip 29, 2017 18:00 ]
Założyłem drugie lusterko i prawie pełnia szczęści, zamykają i otwierają, ale samo szkło jeździ tylko na boki a góra i dol ani nie drgnie. Pewnie silniczek jest uszkodzony. Czy orientuje sie ktos czy silniczki w przedliftowych i poliftowych sa takie same?

I jeszcze jedna rzecz - dziś miałem pierwsza przejażdżkę z lewym poliftowym lusterkiem i straszny szum (moze przesadzam ale szum jest) z okolic lustra dobiega, którego nie bylo przy lusterku przedliftowym. Ma ktos na to jakiś patent? Dziura przez która ida kable w przedlifcie jest szczelnie wypchana gąbką, w polifcie prawie pusta, wiec może tu jest przyczyna szumu ?

AdaskoC - Nie Lip 30, 2017 13:35

dawidd, do lusterek powinieneś mieć piankowe wkładki uszczelniające.
wellman - Nie Lip 30, 2017 13:55

dawidd, lusterka składane mają wyłącznik, który w chwili zwiększenia oporu odcina napięcie. Do tego w podstawie lusterka składanego jest taki wystający "dyngs", który wyznacza końcową pozycję. Jeśli go nie będzie to lusterko też się zatrzyma, ale pojedzenie odrobinę dalej. W podstawach lusterek bez składania w tym miejscu jest pusty otwór.

Tak to wygląda w przedlifcie, w polifcie lusterka i podstawy są inne, ale pewnie zasada będzie ta sama.

Natomiast braku sterowania góra/dół upatrywałbym raczej we wtyczkach miedzy lusterkiem a drzwiami niż w samych silniczkach. Piny lubią się tam wysuwać i śniedzieć.

Ten plastik, w którym są silniczki do sterowania lusterkiem w polifcie zdaje się być inny niż w przedlifcie, więc raczej nie podejdzie.

dawidd - Nie Lip 30, 2017 21:43

Te piankowe wkładki miałem w prawym lusterku, w lewym nie było więc przerobiłem ta wkładkę z przedliftowego lustra ze słabym jak widać/słychać efektem.
Co do sterowania to kable posprawdzalem i tu jest ok. Kupiłem już jakieś zwykle poliftowe lusterko za 24 zł z przesyłką więc jak za darmo i przeszczepie mechanizm, nie będę bawił się w naprawę bo pewnie sam silniczek nie wiele tańszy