Zobacz temat - [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa

Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 15:30
Temat postu: [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa
Witam,
Ja czytam to nie tylko mi się wytrąca parafina w filtrze i go zapycha :wink: Dlatego pomyślałem dorobić sobie jakieś podgrzewanie na zimę.

Mam kilka fajnych pomysłów :wink: Tylko nie wiem gdzie to wszystko kupić. :razz: Cenna jaka by była dobra to do 150zl :grin:

    1.) Zamontowanie filtra do VW, Audi czy Seata :wink:
    Wygląda gdzieś tak:


    Ma on oprócz dolotu i powrotu jeszcze takie miejscaena taki przepływać paliwa z pompy.



    Z tego co ja rozumiem jakoś temp. paliwa powrotnego z pompy jest cieplejsza i zapobiega to wytracania się parafiny :grin:

    2.) Porządny przepływowy podgrzewacz paliwa:
    Znalazłem to tylko ne ebayu bo nie mam jak to po polsku szukać. Nazwy sie to jakoś Eckes-wymiennik ciepła


    Ta opcja by była chyba najbardziej wydajna ale drogie to jest: 75€ az :shock: :/ chyba ze gdzieś na szrocie to można dostać. albo jakoś z chłodnicy oleju zrobić. :bezradny:

    Jedyny minus to ze nie pomoże to przy porannym rozruchu :neutral: Dlatego by trzeby bylo jeszcze sobie taka opcje nr 3. dorobić.:

    3.) Przeplywka podgrzewana świecą żarowa:


    Monza by to tez zrobić z miedzi :mrgreen:




co o tym sadzicie :?: Lub macie więcej informacji albo pomysłów

Jest jeszcze drugi ciekawy watek kolegi win32 :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50650

szoso - Sro Sty 27, 2010 15:32

chyba przeczytałeś o moim pomyśle na sb bo pisałem że zakładam filtr podgrzewany od VW chyba że wpadliśmy na to jednocześnie :wink: :razz:
richmond - Sro Sty 27, 2010 15:37

jak któremuś z Was uda się założyć filtr z podgrzewaczem to poproszę o opis najlepiej z fotkami :D bo u mnie tez problem z odpalaniem, autko chwile chodzi zaczynają skakać obroty i gaśnie wiec pewnie parafina we filtrze... te nasze kochane paliwo "dobrej" jakosci... trzymam kciuki za WAs :D
kadzaf - Sro Sty 27, 2010 15:42

ja załozylem sobie pogrzewacz na przewód paliwowy i daje rade (mrozy nie sa mi teraz grozne) niestety minus jest taki ze grzanie jest ciecza (z obiegu) wiadomo elektrczyny byłby lepszy ale jak dla mnie wystarcza
szoso - Sro Sty 27, 2010 15:42

richmond napisał/a:
bo u mnie tez problem z odpalaniem

niestety założenie podgrzewanego filtra od VW powrotem paliwa nie pomoże przy odpalaniu, on ma w późniejszej fazie zapobiegać wytrącaniu się parafiny a odpalić nie pomoże jak np. silnik zimny po nocy

Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 15:45

szoso420, No nie bardzo myślałem dziś o tym dopiero sobie :wink: Szukałem o podgrzewaczach i z Niemiec mi dal jeden cynk z VW maja coś takiego wiec sobie to dokładniej oblukałem :razz:

Ale zdaje to dobrze egzamin :?: Jest to w miarę tania opcja niż opcja, full wypas nr 2 :wink: Będę teraz w Polsce to chyba zakupie co trzeba i popróbuje z tym :wink:

bo czemu VAG ma takie cos a my w Roverkach nie :mrgreen:

kadzaf - Sro Sty 27, 2010 15:45

szoso420 napisał/a:
richmond napisał/a:
bo u mnie tez problem z odpalaniem

niestety założenie podgrzewanego filtra od VW powrotem paliwa nie pomoże przy odpalaniu, on ma w późniejszej fazie zapobiegać wytrącaniu się parafiny a odpalić nie pomoże jak np. silnik zimny po nocy

no cóz w tym przypadku ratują jedynie podrzewacze w baku (jak maja co niektóre ciezaróweczki)

Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 15:48

kadzaf, pokaz jakies foty lub jak to wyglada u ciebie.

Były takie przepływki kiedyś na allegro z aluminium za 60zl, i uważam ze grzanie ciężą nie jest złe. Ale przy rozruchu tez nie pomaga, ale to by można było opcje nr3 jeszcze w montować :razz:

szoso - Sro Sty 27, 2010 15:48

Remi55 dzisiaj jade po filtr i przewody i będę działał jak mi pogoda pozwoli :smile:
Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 15:51

szoso420, Super, daj jakaś foto relacje i wycena kosztów :wink:
win32 - Sro Sty 27, 2010 15:53

Mój plan jest taki

chce założyć przepływowy ogrzewacz stanadyne'a - stosowany między innymi przez volvo
szerzej opisane tutaj: Przed filtrem paliwa.
http://forum.roverki.eu/v...p=453782#453782

Oraz sprowadzić sobie matę grzewczą arctic foxa - też opisałem w temacie wyżej.


Na filtr paliwa. Urządzenie ma 80 Watt / 6,7A /12V, 8x4,5 cm więc bez problemu w krótkim czasie rozgrzeje filtr przed rozruchem. A to on a nie paliwo w baku powoduje problem.
Są też podgrzewane węże paliwowe A-F , ale to drogi biznes(ponad 700 $) i chyba przesada jak na nasze warunki klimatyczne. Ogrzewanie filtra + przepływowy ogrzewacz powinny wystarczyć.
Do tego drugi przekaźnik pozwalający ręcznie dogrzać świece . wszystko na oddzielnym obwodzie z własnymi włącznikami - no bo po co w lato grzać paliwo ;)

Krótko mówiąc :
mata na filtrze rozpuści/rozgrzeje parafinę po nocy
przepływowy podgrzeje płynące paliwo ze zbiornika.
świece ręczne ułatwią rozruch

A resztę załatwi już ciepłe paliwo wracające do baku

szoso - Sro Sty 27, 2010 15:54

Remi55 napisał/a:
daj jakaś foto relacje i wycena kosztów

masz to jak w Banku :smile: byle pogoda pozwoliła bo garażu nie mam a pada śnieg i mroźno

Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 16:04

win32, Fakt był ten nasz temat jeszcze :razz:

Z tymi matami dobry pomysł oraz o włączniku grzania świeć nie zapomniałem będę montował :mrgreen:

dodałem linka na twój temat na1. poście :wink:

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 16:04 ]
Jeszcze jedna prośba, jak by można było to proszę o jakiś link albo namiar gdzie można kupić, np takie maty czy podgrzewacz przepływowy itd. :wink:

win32 - Sro Sty 27, 2010 16:05

zastanawiam się czy sens ma pompka która zaciągnęła by paliwo przed kręceniem silnikiem , ale zakładając rozgrzanie filtra , FIP powinien sobie poradzić.

Oczywiście powyższe rozwiązania wymagają dobrego akumulatora. Który pozwoli na 2-3 minutowe grzanie i będzie miał siłę na rozruch ;) .

Remi , maty znalazłem jedynie w U.S . W Polsce niestety nie :( - www.arctic-fox.com przepływowy podgrzewacz znajdziesz tutaj : http://podgrzewacz.prv.pl/ - gość wystawia je na allegro też.

Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 16:50

Oj drogie te maty :neutral:

Jeszcze mam pomysl na takie cos z Audi A4 lub Vw Passata B5 :razz:


szoso - Sro Sty 27, 2010 17:28

tak więc o to koszt:
filtr PP 839/6 (tylko ten pasuje)-70zł
plastik który zakłada się na filtr na tą okrągłą część do powrotu paliwa-30zł
przewód paliwa 7,5mm- 12zł/mb

win32 - Sro Sty 27, 2010 17:34

problem polega na tym że do rozruchu po nocy to musi być elektryczne , a nie przepływowe ;)
szoso - Sro Sty 27, 2010 17:38

win32 napisał/a:
problem polega na tym że do rozruchu po nocy to musi być elektryczne , a nie przepływowe ;)

wiem :wink:
dlatego zastanawiam się nad elektrycznie podgrzewanym filtrem bo jak się nie mylę to VW też takie ma tylko nie wiem który model :smile:

Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 17:41

szoso420, A PP839 nie pasuje bo jest to samo co PP 839/6 :wink: Spory koszt na filtr :( Nie wiem czy nie lepiej kupic sobie ten filtr paliwa z podgrzewania na szrocie za nie cale 100zl zu Audi czy Passata B5
szoso - Sro Sty 27, 2010 17:45

Remi55 napisał/a:
A PP839 nie pasuje bo jest to samo co PP 839/6 :wink:

różnią się średnicą na przewód paliwa, ten pierwszy jest na 6mm a a ten drugi na 8mm tak mi powiedzieli w sklepie

Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 17:50

szoso420,

Mam ten katalog Filtrona na kompie i patrze właśnie i oba maja 8mm na przewody oraz taka sama średnice filtra tylko wysokość się rożni o 3mm :mrgreen:

Jestem ciekaw efektów :wink: Musze komp zabrac ze soba do Polski bo tak to bede odcienty od swiata i zaraz zmykam do Polski sobie :wink:

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 17:50 ]
Cenna miedzy 839 a 839/6 jest az 30zl różnicy :shock:

szoso - Sro Sty 27, 2010 17:53

Remi55 napisał/a:
Cenna miedzy 839 a 839/6 jest az 30zl różnicy :shock:

to już nic z tego nie rozumiem skoro różnią się tylko wysokością 3mm a cena wyższa i to znacznie :shock:

win32 - Sro Sty 27, 2010 17:54

w VW nie ma elektrycznych raczej - na 90% są tylko przepływowe.
kadzaf - Sro Sty 27, 2010 18:02

ja kupiłem sobie to cudo http://www.allegro.pl/ite...j_roslinny.html
zrobic tez by sie dało samemu ale co dam 5dych raptem to jeszcze nie tak duzo zreszta kupione na wieki (chyba) :mrgreen: jak narazie spisuje sie dobrze (jeszcze nie miałem przypadku aby mi auto zgaslo w trakcie jazdy,a przed jego załozeniem niestety ledwo do domu sie przyczłapałem ) :smile:

a jak jakis elektryczny chodziło by to udałbym sie na szrot poszukac od jakiegos auta sadze ze o wiele taniej by wyszlo .

szoso - Sro Sty 27, 2010 18:13

znając możliwości układu chłodzącego serii L a co za tym idzie jego nagrzewania się to raczej nie zdecydowałbym się na podgrzewacz paliwa cieczą chłodzącą (tym bardziej że podłącza się go na przewodzie powrotu z nagrzewnicy) a i wpływ na rozruch zimnego silnika żaden także już bym wolał ten filtr podgrzewany powrotem paliwa
Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 18:21

kadzaf, Ohh jest ta aukcja co kiedyś widziałem :mrgreen: Dokładnie to miałem kupić tez sobie. Jak jesteś zadowolony to milo słyszeć :wink:

szoso420,

Czekamy na twoja relacje ja tez nie wiem czemu taka różnica cenowa ale mam cennik oraz wymiary tych filtrów i różnica są tylko te 3mm i cenna ~30zl bo ten twój kosztuje faktycznie 72zl :sad:

oblukam to jeszcze w sklepie :wink:

szoso - Sro Sty 27, 2010 18:48

Remi55, tak więc oddam ten filtr a wezmę z IC zamiennik filtra PP 839 za 28zł :smile:
a jak taki filtr odpowietrzyć skoro on nie ma śrubki?

kadzaf - Sro Sty 27, 2010 19:58

moim zdaniem najlepiej by było zeby były dwa jeden przepływowy i drugi elektryczny najlepiej na filtrze paliwa .
:mrgreen:

mi_sza1 - Sro Sty 27, 2010 20:02

Też nad tym zacząłem myślec jak zaczeła mi marznac ropa, choć 30 stopni mrozu nie zdarza sie codziennie nawet nie co rok. Ciekawe rozwiązanie ma mondeo mkII elektryczna grzałka tuż nad filtrem(prepływa przez nia oczywiscie ON) załączająca sie przy temperatyrze ON -5 a wyłączająca przy temp. ON +15, gdyż za ciepłe paliwo nie może byc podawane. Astra 1,7 td z silnikiem isuzu ma pręt grzejący w filtrze. A mazda siostry ma elektryczną grzałkę w filtrze którą załącza czujnik podcisnienia. Gdy ropa jest gęsta to ono chyba wzrasta i załącza grzałke. tylko ten filtr kosztuje 150 zl. A np filtr 838 czyli jak nasz tylko łamanay na 2 i na 5, 838/2 i 838/5 mają juz podgrzewanie przez powrót paliwa.
http://www.ceneo.pl/showP...oductID=2587706

marcin316 - Sro Sty 27, 2010 20:36

TUTAJ widać, że w Oplu podgrzewanie filtra jest elektryczne.

Sam dzisiaj, jeszcze przed wejściem na forum, myślałem aby owinąć filtr paliwa jakąś spiralą o odpowiedniej mocy.

Dodatkowo przydało by się przytkać "dziurę" w masce, aby komora silnika nie wyziębiała się tak podczas jazdy. Wczoraj mój Roverek był holowany, i o ile na postoju silnik pracujący na biegu jałowym pozwolił mi się nawet ogrzać w środku w oczekiwaniu na holownik, o tyle podczas holowania wskazówka temperatury spadła do zera i silnik zaczął gasnąć. Tłumaczyć to można tym, że z powodu spadku temperatury przez filtr przepływało coraz mniej paliwa.

Jeszcze coś takiego znalazłem.

szoso - Czw Sty 28, 2010 08:46

mi_sza1 napisał/a:
A np filtr 838 czyli jak nasz tylko łamanay na 2 i na 5, 838/2 i 838/5 mają juz podgrzewanie przez powrót paliwa

zgadza się i są to filtry od Focusa 1,8 TDI ale rurki z nich wychodzące są proste i długie a nie wygięte na boki jak mamy u siebie i byłby problem żeby założyć na nie przewody paliwowe i średnica ich jest większa bo nie 8 a 10mm także nie będą pasować

kadzaf - Czw Sty 28, 2010 09:53

nie pamietam juz ale jakis mitasubishi czy fordzik miał bardzo dobre rozwiazanie pogrzewnania paliwa (elektyczne i przewody od paliwa na filtrze tak ja u mas na oryginalne) wiec monataz byłby raz dwa,tylko nie pamietam co to za model był :/
Remigiusz - Czw Sty 28, 2010 17:30

Witam z Polski :mrgreen: Bylem dziś oblukac ten Filtr PP 839 w sklepie i jest taki sam a kosztował tylko 34zl i ten zaworek 18zl :wink: Jestem tylko ciekaw jak to zdaje egzamin i do jakiej temp sie podgrzewa ON w filtrze. Bo jest to najtańsze rozwiązanie.

Ale jednak będę na to polował:


Się to jakoś upcha pod maska w miejsce starego filtra :razz:

szoso - Czw Sty 28, 2010 18:10

Remi55 napisał/a:
Jestem tylko ciekaw jak to zdaje egzamin

no jak? normalnie, tak samo jak w autach które mają tak w oryginale
Remi55 napisał/a:
Ale jednak będę na to polował:

co tam przepływa i ogrzewa to paliwo?
strasznie to wielkie i przewodów dużo

Remigiusz - Czw Sty 28, 2010 18:24

szoso420,

To ze działa to wiem, tylko mi jakoś facet w sklepie mówił ze za dobrze to nie działa z tym PP 839 :neutral:

No płyn chłodniczy tam przepływa przez to i jak dla mniej lepiej to by grzało :mrgreen: To jest jakieś 2-3cm wysokie i w nie takie duże na focie tak wygląda :wink:

szoso - Czw Sty 28, 2010 18:36

Remi55 napisał/a:
tylko mi jakoś facet w sklepie mówił ze za dobrze to nie działa z tym PP 839 :neutral:

kolejny niby znawca się znalazł, jakoś w VW to działa i zdaje egzamin, Niemcy nie pakowali by tego od tak sobie
Remi55 napisał/a:
No płyn chłodniczy tam przepływa przez to i jak dla mniej lepiej to by grzało :mrgreen:

no nie wiem, układ chłodzenia wiesz jak działa w serii L i jeszcze montować w niego coś takiego

marcin316 - Czw Sty 28, 2010 18:37

Wydaje mi się, że takie urządzenie KONIECZNIE trzeba wpinać w obwód za zaworkiem regulującym dopływ płynu do nagrzewnicy, aby paliwo ogrzewane było tylko wtedy, kiedy "działa" nagrzewnica. Dogrzewanie paliwa latem jest IMO co najmniej niewskazane. Wiele osób używających diesla najpierw zagrzewa silnik, a potem włącza ogrzewanie auta, co znacząco skraca proces rozgrzewania silnika. Jeśli zamontujemy taki wymiennik ciepła do filtra to nie będzie to możliwe, gdyż od razu trzeba będzie pokrętło od temperatury ustawić na max aby rozwiązanie miało sens.

Urządzenie elektryczne ma w porównaniu z powyższym same zalety ;)

Remigiusz - Czw Sty 28, 2010 18:48

hehe.. no ja się tak tylko pytałem co na to powie :mrgreen:

To ba ze tak sobie o tego nie pakują ze im się nudzi :mrgreen:

Z tym wymiennikiem od A4 jedynie dużo jest grzebaniny bo trzeba gdzieś pod waz chłodniczy podpiąć a tutaj jest to bardziej proste rozwiązanie :wink: A patrzyłem i filtr to krowa jest az 190mm wysoki :shock:

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 18:48 ]
marcin316, Mnie elektryczne nie przekonuje musi się niezłe namęczyć alternator żeby prąd wytworzył na takie cos jak by cala drogę chodziło a ciepło masz za free :lol:

szoso420, Mnie układ akurat ostatnio bardzo zaskoczył dziś przy minus 10C bo 5km miałem juz w autku ciepło nie wiem jakim cudem, mi jakoś skala szybko idzie na polowe pola :shock: :>

szoso - Czw Sty 28, 2010 18:51

żebyś później nie beczał jak zaczniesz ingerować w układ chłodzenia i będziesz miał zimno w aucie :wink:
zostaje przy PP 839 a ty jak chcesz to montuj jakieś baniaki wyglądające jak dojarka :mrgreen:

marcin316 - Czw Sty 28, 2010 18:59

Remi55 napisał/a:
Mnie elektryczne nie przekonuje musi się niezłe namęczyć alternator żeby prąd wytworzył na takie cos jak by cala drogę chodziło a ciepło masz za free


Elektryczne grzanie to też jakiś kompromis, jednak co do męczenia alternatora to się nie zgodzę. Jeśli element byłby dobrej jakości i większość energii szła by do paliwa a nie do komory silnika, to wystarczyło by około 100W energii albo i mnieju, wszak tego paliwa nie ma aż tak dużo (kilka litrów na godzinę), a to energia mniejsza niż ta potrzebna do "całodobowej jazdy na światłach" ;) W dodatku przy ręcznym włączaniu urządzenia mogło by ono działać tylko przy naprawdę skrajnych warunkach pogodowych, powiedzmy od -15 stopni w dół.

mi_sza1 - Czw Sty 28, 2010 19:05

Remi55 napisał/a:
No płyn chłodniczy tam przepływa przez to i jak dla mniej lepiej to by grzało

Cały czas??? czy lato czy zima?, ogrzewa?. chba musi byc cos co steruje przepływem ciepłego płynu chłodniczego.
A alternator sie nie namęczy bo niektórzy mają ogrzewane fotele które ciagna wiecej od poodgrzewacza paliwa.
Sęk w tym takim ogrzewaniem musi coś sterować.

Remigiusz - Czw Sty 28, 2010 19:11

mi_sza1, Przecież niż złego się nie stanie jak będzie tez grzało w zimie czy w lecie, można zrobić zaworek jak ktoś chce mi to tam w niczym by nie przeszkadzało :wink:

szoso420, :razz: :razz: Chyba jednak może wypróbuje to z PP 839, zamienie za nowego filtra do Rovera na tego 839 :wink: Kupie wężyki i ten zaworek.

BetJar - Czw Sty 28, 2010 19:13

Po kilku dniach walki z odpaleniem (od poniedziałku) oraz czytaniu o Waszych problemach postanowiłem wykonać ogrzewacz ropki samodzielnie. Mam na myśli ogrzewacz elektryczny.
Ateraz konkrety bo nie mam weny do pisania.
1. rurka miedziana śr. 8 mm
2. izolator elektryczny nie topliwy; w moim przypadku materiał teflonowy samoprzylepny
3. stara grzałka z suszarki do włosów.
Idea jest prosta, zaizolować rurkę, nawinąć drut oporowy i przetestować bo od niedzieli zapowiadali znów mrozy.
A teraz do roboty.

mi_sza1 - Czw Sty 28, 2010 19:15

Remi55 napisał/a:
mi to tam w niczym by nie przeszkadzało

Tobie nie. Ale silnikowi już moż tak. Nie jestem pewny ale czy to nie pogorszy np. osiągów??? w pompie jest czujnik temp, pewnie tez bedzie coś głupiało.
a zapomiałem,że u Ciebie nie ma masz chyba zwykłą pompe.
3. stara grzałka z suszarki do włosów.
nagrzewa sie przy 12V???

szoso - Czw Sty 28, 2010 19:18

co do tej dojarki to trzeba by było popatrzeć w ETKA jak to jest podłączone w tym Passku

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 19:18 ]
BetJar napisał/a:
od niedzieli zapowiadali znów mrozy

słyszałem i muszę się z tym uwinąć raz dwa

Remigiusz - Czw Sty 28, 2010 19:21

mi_sza1, Tak ja mam mechaniczna pompę :wink:

Ja swojego czasu kiedyś czytałem ze takie grzanie paliwa w lecie nie jest nic złego i tylko polepsza spalanie oraz obniża kilka małych procent spalanie. :wink:

W Audi to jest jakoś tak zrobione ze jak dopiero się ogrzewanie włączy to tez się podgrzewa filtr paliwa.

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 19:21 ]
szoso420 napisał/a:
słyszałem i muszę się z tym uwinąć raz dwa


Ja tez :mrgreen: Jak masz ETA to luknij proszę jak to wygląda tam.

szoso - Czw Sty 28, 2010 19:29

Remi55 napisał/a:
Jak masz ETA to luknij proszę jak to wygląda tam.

jutro spróbuję się czegoś dowiedzieć na ten temat

kadzaf - Czw Sty 28, 2010 21:22

marcin316 napisał/a:
Dogrzewanie paliwa latem jest IMO co najmniej niewskazane


Mogłbym ktos wytłumaczyc dlaczego podgrzewanie paliwa jest niewskazane ??
bo zawsze wydaławało mi sie ze to zaleta niz wada .
co do odbciazania alternatora kolejnym odbiornikami to sadze ze zawsze jakis tam opór postawi ,tak sam jazda na swiatłach całoroczna

marcin316 - Czw Sty 28, 2010 21:51

Cytat:
1. rurka miedziana śr. 8 mm


Jak najbardziej, tylko może wykonać spiralę z takiej rurki, aby powierzchnia wymiany ciepła była większa?

Cytat:
3. stara grzałka z suszarki do włosów


Drut oporowy jest dosyć cienki, a jeśli suszarka jest długo używana, to może być również kruchy. Pamiętaj, że R=U/I, czyli jeśli spirala przystosowana jest do 240V, to musisz podzielić ją na 240/12=20 równych kawałków i łączyć je równolegle.

szoso - Czw Sty 28, 2010 22:15

Remi55 wiem już wszystko, ETKA prawdę ci powie :smile:
od samego początku powinniśmy zwrócić uwagę a ty Remi szczególnie boś ty to znalazł, dlaczego jest aż 6 przewodów?
otóż ten kombajn ze zdjęcia podgrzewa jak i chłodzi paliwo, pracuje w dwóch obiegach, do podgrzania korzysta z ciepłego płynu układu chłodzenia silnika natomiast do chłodzenia również korzysta z płynu chłodzącego tyle że jest to obieg zamknięty elektrozaworem(ami) i ten płyn się nie nagrzewa a krąży za pomocą dodatkowej pompy elektrycznej :wink:
dokładnie nie wiem jaką to spełnia rolę i czy dobrze wytłumaczyłem, może jeśli paliwo za bardzo się ogrzeje to wtedy zaczyna je schładzać do określonej temperatury np. podczas lata, pewnie jakaś elektryka dodatkowo tym steruje :roll:
czyli Remi55 zasada jest taka: nigdy nie montować czegoś jeśli nie wiesz jak to działa :wink:

kadzaf - Czw Sty 28, 2010 22:17

zwykle takie cuda podgrzewaja gdzies max 20-30C wiec nie jest az tak duzo zeby czujnik wariował
po za tym jak kazda ciecz podgrzewana zwieksza swa objetośc .A jesli załozysz na przewodzie od nagrzewnicy to masz regulacje i da sie zamknac zawór i nie bedzie grzac choc wg mnie lepiej jak cały czas ogrzewa.

BetJar - Czw Sty 28, 2010 22:21

No gotowe. Narazie prowizorka ale jutro po pracy zamontuję i przetestuję.
1. rurka oklejona teflonem
2. nawinięta spirala
3. kabelki + izolacja zewnętrzna
4. prowizoryczna izolacja termiczna (cieńka pianka)
I dodam jeszcze, że po podpięciu do prostownika po minucie rurki nie dało się już trzymać w ręku.

Remigiusz - Czw Sty 28, 2010 22:33

szoso420, :razz: Znalazłem jeszcze takie coś do tego :wink:



Faktycznie sa tam dwie pompki ale można by było jak by nawet miał 6 przewodów dwa zatkać żeby tylko grzało :razz: Dorobić zawór kulowy i po sprawie na lato można wyłączyć :wink:

Juz wiem czemu Niemcy na to mówią Chłodnicę paliwa a nie podgrzewacz :mrgreen:

Jutro kupie i tak ten PP 839 bo mniej roboty jest :wink: Dobrze to wytłumaczyłeś chyba tak to działa dziwnie :wink:

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 22:32 ]
BetJar, Dobry patent :mrgreen:

Win32 to by bylo co a la tych mat Artic Foxa, ja bym jak masz dużo tego druta owiną to w kolo filtra paliwa :razz:

hehe.. z tym filtrem PP 839 i BetJar pomysłem mogą mrozy isc :wink: Będę jutro coś grzebał :wink:

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 22:33 ]
Poszukam gdzieś w piwnicy stara grzałkę elektryczna bo była :wink:

szoso - Czw Sty 28, 2010 22:37

z resztą jak paliwo przyłapie na odcinku między bakiem a filtrem paliwa to nie pomoże żaden podgrzewacz zamontowany pod maską, zgadza się :wink:
kadzaf - Pią Sty 29, 2010 00:24

no tak ale pierwsze co sie raczej robi to oblepia sie filtr paliwa :>
BetJar - Pon Lut 01, 2010 19:24

Siema, podgrzewacz zdał egzamin testowy (wg. mnie), podłączam go na "krótko"
do aku. na około minutkę przed odpaleniem, po kilku chwilach muszę go odłączyć
bo nie mam pomysła; którędy przeprowadzić kabel do kabiny :?: i tu liczę na waszą pomoc.
Na ścianie grodziowej po str. kierowcy mam dwa otworki z kablami ale na dodatkowy
brak miejsca. Może ktoś z was się oriętuje czy po str. pasażera są jakieś przelotki?

chudson - Pon Lut 01, 2010 22:49

Zrób dziurkę szpikulcem i przepchaj kabel do środka przelotką pod pompą hamulcową . da sie ;) przeprowadziłem tamtędy całą wiązkę około 10 kabli wiec 1 to pikuś
Remigiusz - Czw Lut 04, 2010 00:11

I to mój filtr z VW gotowy zamontowany :wink: Węzę powrotne na postoju sprawdzałem i sa faktycznie cieplejsze od zasilających :wink:

http://hotfile.com/dl/270...Filter.pdf.html

szoso - Czw Lut 04, 2010 08:32

Remi55 bardzo ładnie :ok2:
mi_sza1 - Czw Lut 04, 2010 09:57

U mnie link nie działa. Znaczy każe mi coś płacic, a ciekawy bardzo jestem jak wyglada to w praktyce.
szoso - Czw Lut 04, 2010 10:03

mi_sza1 napisał/a:
U mnie link nie działa. Znaczy każe mi coś płacic

kliknij Regular Download i poczekaj te 60s, widać jak schodzi ten czas i wtedy ściągniesz za free

mi_sza1 - Czw Lut 04, 2010 10:27

szoso420 napisał/a:
kliknij Regular Download i poczekaj te 60s,

No patrz działa :smile: . Bardzo przyzwoicie opisane.
Tak mnie zastanawia czy ten zawór zwrotny wtykany w filtr cały czas puszcza ciepłe paliwo do filtra, czy tylko wtedy gdy trzeba znaczy zimą.

Remigiusz - Czw Lut 04, 2010 11:28

mi_sza1, On jest taki ze jak paliwo ma temp poniżej 15°C to się otwiera bo jest tam w środku taka sprężyna, widać ja od spodu, a powyżej np. w Lecie jest zamknięty i nie puszcza paliwa na filtr :wink:

szoso420, Dziękuje, Montuj swój i się pochwal :wink: :razz:

szoso - Czw Lut 04, 2010 11:42

Remi55 napisał/a:
Montuj swój i się pochwal

czekam na zawleczkę z serwisu :wink:

Remigiusz - Czw Lut 04, 2010 15:03

No teraz po dłuższej jeździe węzę powrotem cieplutkie fajne i filtr taki letni sobie :mrgreen: czyli działa to wzorowo. Teraz trzeba tylko znów mrozów po -30°C żeby wypróbować :wink:
Jugol - Czw Lut 04, 2010 23:13

Remi55 napisał/a:
No teraz po dłuższej jeździe węzę powrotem cieplutkie fajne i filtr taki letni sobie czyli działa to wzorowo. Teraz trzeba tylko znów mrozów po -30°C żeby wypróbować

:brawo: :ok:

szoso - Sob Lut 13, 2010 16:31

Remi dzisiaj w końcu założyłem podgrzewany filtr u siebie :smile:
przewodu 6mm potrzeba około 1 metra gdyż stary przewód od powrotu jest za krótki by przykręcić go do zaworka, Ty wykorzystałeś stary przewód, w 400 się nie da
nie zakładałem Filtrona tylko MaxGear
zamknąłem się w 73zł (filtr, zaworek, zawleczka, przewód, opaski)
czy u ciebie też słychać jak paliwo przelewa się przez ten zaworek?

Remigiusz - Sob Lut 13, 2010 16:43

szoso420, hehe.. super :razz: Ahh fakt w 420 jest inaczej to trochę rozmieszczone :oops: No nic mój tutek jest do R 220 :razz:

Nie słuchałem nigdy uchem w filtr ale w kabinie nic nie słychać przynajmniej nic takie nie usłyszałem :wink: Wiem tylko ze mój filterek teraz cieplutki fajny jest, bo w sumie na to najbardziej uwagę zwracałem :mrgreen:

Alex - Pon Paź 11, 2010 20:37

witam mam takie pytanko czy jest gdzies moze w bloku silnika miejsc, jak to było w mercedesie ze wywalało sie zaślepkę i można było zamontować świece żarową do podgrzania silnika.
Remigiusz - Pon Paź 11, 2010 20:40

Alex, Masz 3 lub 4 świece żarowe w twoim silniku po co tobie więcej :?: :mrgreen:
Alex - Pon Paź 11, 2010 20:49

no 4 mam ale zawsze jak by sie podłączyło dodatkową do wody to zawsze zimą szybciej by sie zagrzał. przeprowadzałem mały test ze swiecą i ze szklanką wody to po 0,5 min szkalnka była juz gorąca tak wiec te 5 litrów dogrzałby migiem a nie po przejechaniu 10km (oczywiscie przy -15)
chudson - Pon Paź 11, 2010 20:50

Zaoewne po to by nagrzać silnik przed uruchomieniem i odrazu mieć cieplutki nawiew.
Miejsca raczej nie ma ale można założyć ogrzewacz wpinany na wąż wodny od chłodnicy.

Remigiusz - Pon Paź 11, 2010 20:57

Alex, Ahh chodziło tobie od grzałkę to wody :wink:

Jest takie cos: http://www.waeco.com/de/produkte/pkw/4194_1282.php

Ale do tego trzeba mieć gdzieś blisko gniazdko,i zapewnię to jest dobry patent. leć grac sama bateria to nie dobry pomysł bo jak byś tak grzał te 5l świecami to byś już auta nie odpalił :sad:

Alex - Pon Paź 11, 2010 21:00

Tylko ze przydało by sie zamontować do tego np. pąpke od spryskiwaczy aby ciepła woda mogła sie swobodnie przemieszczac, zecz jasna na wyłączonym silniku.

[ Dodano: Pon Paź 11, 2010 21:00 ]
No niby tak zawsze mozna miec dodatkowy mały aku do tego bądz zmiescic sie w pułapie do którego juz nie odpali:P

GRZYBEK82 - Pon Lis 22, 2010 17:40

Mam lepszy patent od was bo elektryczny no i wasz filtr kosztuje ponad 70 zeta a mój 26 co przy wymianie cieszy ale o tym później bo dziś nie mam za bardzo czasu.
Remigiusz - Pon Lis 22, 2010 19:11

GRZYBEK82, To jestem ciekawe jak to podgrzewa jak kosztuje mniej niż 70zl :razz: :roll:
GRZYBEK82 - Wto Lis 23, 2010 19:51

Wymiana filtra tyle kosztuje ,a sam podgrzewacz to zależy jakie kto ma znajomości na szrocie a jak nie to alledrogo~50PLN
Więc zaopatrujemy się w... PODSTAWĘ FILTRA PALIWA Z OPLA DIESLA(ja mam z astryF ale podejrzewam że vectry miały te same)
Coś takiego:http://allegro.pl/podstawa-filtra-paliwa-opel-astra-1-7-td-i1333668576.html
Górna mniejsza wtyczka wpinana jest do czujnika temp paliwa co nas za bardzo nie interesuje bo on w oplu steruje przekaźnikiem od podgrzewacza więc zostawiamy odpiętą.
Do dolnej wtyczki podpinamy zasilanie naszego podgrzewacza poprzez mocny przełącznik albo przekaźnik. Największy prąd jaki udało mi się zmierzyć na podgrzewaczu to 16A, i tu ciekawostka, im cieplejsza ropka w filtrze tym prąd mniejszy,więc nie ma ryzyka gdy zapomnimy wyłączyć.
Średnica oplowskiego filtra jest ta sama więc pasuje jak ulał pod nasze mocowanie.
W oplu węże są jak widać zakute ale to nie problem bo po umiejętnym ich rozkuciu mamy gotowe końcówki pasujące na nasze węże (podstawę filtra brać ze złomu z wężami, mogą być odcięte)
Zalety:
-możliwośc podgrzewania ropki przed rozruchem
-grzanie nie uzależnione od temp płynu chłodzącego
-włączamy i wyłączamy kiedy chcemy
-banalny i szybki montaż
-chłodna ropka w lecie (przy filtrach vw niepotrzebnie ciepła)
-niska cena samego filtra
Wady:
-montaż dodatkowego wyłącznika(chyba że zrobimy instalacje tak jak ori w oplu)
-pobór prądu ok 16A
U mnie hula aż miło, mam zdjęcia ale nie za bardzo wiem jak je umieścić

Remigiusz - Wto Lis 23, 2010 20:21

GRZYBEK82 napisał/a:
-chłodna ropka w lecie (przy filtrach vw niepotrzebnie ciepła)

To akurat nie jest wada, a po drugie ten zaworek w VW sie zamyka powyzej 15°C i w tedy działa to jak stary filtr Rovera :wink:

Aha czyli elektryczne podgrzewanie to jest. Myślałem ze takie na płyn chłodniczy jak maja VAG auta :razz:

pablom1978 - Sob Gru 18, 2010 10:22

GRZYBEK82 napisał/a:
U mnie hula aż miło, mam zdjęcia ale nie za bardzo wiem jak je umieścić


Możesz mi podpowiedzieć jak podłączyłeś instalację elektryczną do podstawy filtra tzn. w jakim miejscu w roverze podpiąłeś kable prądowy i masowy? Pozdrawiam.

TomiNeo - Sob Gru 18, 2010 16:11

Witam
Dziś również założyłem filtr paliwa z elektrycznym podgrzewaczem, ale nie wiem gdzie się podpiąć do instalacji.
1 do przekaźnika świec żarowych, czyli podgrzewacz będzie się wł/wył razem ze świecami, i tu pytanie jak długo grzeją świece?
2 do świateł ,podgrzewacz będzie działał razem ze światłami.
3 osobny włącznik, czyli wł/wył kiedy mi pasuje choć wolałbym jakieś automatyczne rozwiązanie.
Na razie wygląda to tak:



Tylko gdzie się wpiąć?

pablom1978 - Sob Gru 18, 2010 19:03

Pod światła nie ma szans, po kilku minutach będzie paliło bezpiecznik za duże natężenie prądu, ja właśnie podłączyłem pod światła postojowe i paliło mi bezpiecznik. Myślałem żeby podłączyć pod przewód doprowadzający prąd do świec, tylko żeby wpiąć się przed przekaźnikiem żeby podgrzewanie filtra działało cały czas, tylko zastanawiam się, czy wtedy świece będą miały odpowiedni prąd, który je rozgrzeje. Ewentualnie można byłoby podpiąć się pod stacyjkę i poprowadzić przewód przez bezpiecznik i przekaźnik do podgrzewacza filtra. Bezpiecznik o natężeniu 30A lub 40A i przekaźnik taki jak do świec żarowych. Muszę jeszcze sprawdzić czy rover ma pociągniętą instalację do świateł halogenowych, ja co prawda nie mam halogenów ale gdyby była oryginalna instalacja to można byłoby podgrzewacz podpiąć pod nią.
GRZYBEK82 - Czw Gru 23, 2010 13:26

Ja biorę prąd prosto z aku przykręciłem oczkiem do klemy+ , dalej bezpiecznik i do zacisku 30 przekażnika(zwykły przekaźnik ze szrotu np. od świateł). Sterowanie przekaźnika wyłącznikiem w kabinie umieszczonym w zaślepce od regulacji lusterek której u mnie brak, a masa poprzez oczko przykręcona do dowolnego miejsca w komorze silnika które się do tego nadaje. Zrobiłem jeszcze kontrolkę działania z diody led 5mm umieszczonej obok wyłącznika w zaślepce. Jeśli macie obawy przed podłączeniem lepiej poprosić kogoś kto to ogarnie w 20 minut i wypić z nim pifko niż później patrzeć jak płonie nasze cacuszko. Dodam jeszcze że podgrzewacz zjada jakieś 15~20A prądu więc zróbcie to na grubszym kablu.
wooy11 - Pią Lis 22, 2013 19:16

Odgrzeje troche temat bo przeglądając topic nasunął mi się pewien pomysł ;) do ktorego potrzebne bąda 2 maty grzewcze do lusterek zewnątrznych. Koszt 2 x 11 zł ( były tansze po 6 ale mniejszej mocy ) + kawalek przewodu, 2 x obudowa bezpiecznika + jaki kolwiek przekaźnik + włacznik i dioda - kontrolna. Maty rozgrzewaja sie szybko a bezposredni styk z obudowa filtra powoduje ze ciepło szybko zostaje przez niego pochłonięte a pod ociepleniemk robi sie naprawde ciepło ;) Zaleta tego rozwiązania to bardzo mały pobór prądu bo jest to coś w okolicy 2 A , spadku napięcia na akumulatorze nie zauważyłem, no może 0,09 V. Czy to zda egzamin w zimię przy duzych mrozach to się okaże ;)
tronsek - Pią Lis 22, 2013 19:38

Ciekawe, ale jakoś nie widzi mi się, aby to dużo podniosło temp. paliwa. Zdałoby się sprawdzić jaką temp. paliwo osiąga przy włączonych matach i wyłączonych.
Remigiusz - Pią Lis 22, 2013 19:39

wooy11, Pomysł był z tym ale czy to aż tak zda egzamin to nie wiem, a po roku filtr paliwa i tak idzie do wymiany i znów trzeba maty odzierać :-| Duzo kombinacji przy wymianie filtra jest :neutral:

Ale jak zacznie wpadać zimne paliwo to wątpię żeby to zdarzyło podgrzać paliwo, to jest jedynie dobre na rozruch autko jak by się np parafina miała wydzielić można by filtr podgrzać nawet na postoju przez jakiś czas. Musi być duży pobór prądu żeby to miało sens :wink:

Widze ze ja swojej konstrukcji którą mam już od ponad dwóch zim i w każdą zimę zdała bardzo ładnie egzamin :) Przepływowy podgrzewacz paliwa na płyn chłodniczy, jedyna wada ze silnik się musi nagrzać ale za to potem grzeje jak szalone :razz:

Założyłem sobie oczywiście zaworek drugi od wymiennika żeby nie grzało w lecie :wink:

Wygląda to tak:




Koszt tego był 75zl ale już po ok 2km robi się w nim ciepło :mrgreen:

wooy11 - Pią Lis 22, 2013 19:47

Macie racie, szału z tymi matami pewnie nie bedzie ;) Bardziej chodziło mi o łatwiejsze odpalenie auta zimą niż ciągłe grzanie paliwa bo wiadomo ze takie maty nie zastąpia przepływowego podgrzewacza paliwa. Tak czy siak dodatki zimowe w baku musza być zeby poradzic sobie z parafiną a maty to taki dodatek-gadzecik do przetestowania - tej zimy ;) Co zrobić jak sie polakowi nudzi ;)
MatiNitro - Pią Lis 22, 2013 20:37

Remigiusz, a gdzie dostać taki przepływowy podgrzewacz?? :p Sam to robiłeś??
Remigiusz - Pią Lis 22, 2013 21:15

MatiNitro, Alledrogo powinny byc tam to kupiłem :D Szukaj pod hasłem "podgrz* paliw*" :wink:
MatiNitro - Pią Lis 22, 2013 21:21

Remigiusz, mam, znalazłem za 90zł a ile Ty dałeś za to? W połączeniu z Webasto uruchamianym manualnie przed uruchomieniem auta, myślę że nie będę miał najmniejszych problemów z parafiną :P
win32 - Pią Lis 22, 2013 22:48

a ja mam taki





Potrafi dać do pieca przy dużych mrozach :twisted:

Remigiusz - Pią Lis 22, 2013 23:48

win32, Jaki ma to pobór prądu :wink: ile Amperow :P
win32 - Sob Lis 23, 2013 00:59

12,5 A - ma 150 W. Ale żadnej zimy nie zamęczył mojej varty 77Ah

Ma termostat więc samo się reguluje w zależności od temperatury paliwa. I jak potrzeba daje do pieca tak że się nie da utrzymać palucha