Zobacz temat - [Rover 214 Si] mocny nawiew, ale tylko zimny... Termostat?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 Si] mocny nawiew, ale tylko zimny... Termostat?

bobo_kozak - Czw Gru 01, 2011 18:52
Temat postu: [Rover 214 Si] mocny nawiew, ale tylko zimny... Termostat?
Cześć,
od kliku dni zauważam, że ciężko mi nagrzać w moim roverku. Okazuje się, że nawiew leci, od 1 do 4 bez problemu, ale tylko zimny, po kilkunastu minutach letni. Od czego zacząć? Czy wystarczy wymiana termostatu?
Pomóżcie...

Pozdrawiam

Panowie problem rozwiązany - tak jak radziliście wystarczyła wymiana termostatu.
Pozdrawiam

leszczu - Czw Gru 01, 2011 18:54

bobo_kozak, a co wskaźnik od temperatury na liczniku pokazuje ?? Układ chłodzenia działa prawidłowo jak po ok 2 min jazdy wskaźnik temperatury zacznie się podnosić, a jak u ciebie jest ??
GrandMagic - Czw Gru 01, 2011 20:07

miałem dokładnie tak samo. bardzo długo nagrzewało mi się autko i lecialo tylko letnie powietrze. W moim przypadku i myślę, że w Twoim też wystarczy wymienić termostat:) u mnie okazało się, że termostat umarł i zawiesił się jak był otwarty, przez to obieg był cały czas otwarty i roverek nie dawał rady się nagrzać:)
bobo_kozak - Sob Gru 03, 2011 16:15

Układ chłodzenia działa prawidłowo, tak jak piszesz leszczu po kilku minutach silnik się nagrzeje zresztą z tym wiąże się prawidłowo działająca sekwencja (włącza się przy 30 st C), a mimo to powietrze do kabiny leci chłodne... Zacznę od termostatu bo napewno to będzie najtańsza opcja i oby problem zniknął :)
Apropos znacie sklep z częściami na Śląsku - okolice Tychy/Katowice - gdzie można kupić? Z allegro trochę się boje jednak co nówka to nówka, a osobiście nie znam żadnego sklepu w pobliżu..

Pozdrawiam

Kozik - Nie Gru 04, 2011 08:09

Ja miałem podobnie, wskaźnik pokazywał jak trzeba ale w aucie było ledwo ciepło, okazało się że nagrzewnica jakimś cudem była zapowietrzona
Adrian - Nie Gru 04, 2011 10:42

Najpierw, to posprawdzaj cięgna sterujące nawiewem i zawór nagrzewnicy.
pirdola - Pon Gru 05, 2011 15:50

Zapowietrzony układ,ostatnio przerabiałem to u siebie:/ te same obiawy..I napewno sama się nie odpowietrzy..
kzrr - Pon Gru 05, 2011 15:57

A jak u mnie jest teraz tak że owszem z nawiewu leci cieple czy bardzo ciepłe powietrze ale wskazówka jest ciut poniżej tego co powinna być i dłużej sie nagrzewa jednak. Płyn chłodniczego jest optymalnie.

czujniki temp czy termostat ?

roverczesci - Wto Gru 06, 2011 18:47

Jak temperatura jest prawidlowa to nagrzewnica zapowietrzona albo zatkana a jak temperatura jest ponizej polowy duzo i ogrzewanie slabe to termostat raczej.
rovek - Sob Gru 24, 2011 15:14

Jest jakiś zawór odpowietrzający nagrzewnice?
wachu990 - Sob Gru 24, 2011 22:29

Rozgrzej auto na odkreconym zbiorniczku wyrownawczym i temp ustawionej na max cieplo w kabinie - sam sie odpowietrzy :D
Drwal85 - Sob Gru 24, 2011 23:09

ustawić ciepło, a czy nawiew też włączyć na maksa? czy nie trzeba dmuchawy włączać? układ chłodzenia to wiem ze odkręcić zbiorniczek i uruchomić auto, aż się nagrzeje...., ale tego nie wiedziałem, że nagrzewnice się tak odpowietrza hehehe :lol: z ciekawości sprawdzę bo do tej pory mi się zdaje że 2 razy lepiej grzała mi Corsa niż mój roverek
wachu990 - Nie Gru 25, 2011 00:01

Nie dmuchawy nie musisz :wink: Ważne jest ustawienie ciepła na max. Wtedy woda przepływa też przez nagrzewnicę :grin:
R-200 - Nie Gru 25, 2011 00:49

Jeśli cięgno z zaworu nie spadło i jest sprawne. :lol: :lol: :lol:
Drwal85 - Nie Gru 25, 2011 17:28

dzięki za info :)
rover200si - Sob Lut 04, 2012 18:16

No siemka , u mnie nie ciekawie to wygląda 2 termostat założyłem i co dziwne po miescie autko pięknie jezdi , dzisiaj wybrałem sie do ustronia i szok znowu temperatura wysoka i znowy wywala płyn ze zbiorniczka , węże mam miękkie, hm ale górny ciepły dolny zimny tak jakby obiegu nie było , jak podpompuje ręcznie dolny tak jakby coś ale nie wiem co przeskoczy i robi sie ciepły dolny wąż , w aucie temp raz ciepła raz zimna i tak w koło , odpowietrzyłem napewno chyba ze zle , no nie wiem .Obawiam sie tej uszczelki pod głowicą no ale węze miekkie są wiec mam mieszane uczucia .A problemy pojawiły sie po wymianie własnie termostatu , chyba ze intercars zły dobrał 2 razy , plyn jak sie zagrzeje to go wciąga i sie pojawia ,odkręciełem korek zagrzałem go i pompowałem wężami aby go odpowietrzyc, autko wogóle nie traci na mocy , ale jak przekroczę magiczną prędkośc 75 km i obroty 2500 autko sie grzeje temperatura idzie do góry w aucie zimno pczym spada do połowy i grzeje ale i nie grzeje dziwne objawy .Czy ktoś mi jest to wstanie wytłumaczyc ?? Problemy pojawiły sie po wymianie teremostatu a i takie pytanie czy termostat do 1.4 8v jest taki sam jak do silników 1.8 czy 2.0 dla roverów ?? bo obawiam sie ze 2 razy intercars sprzedał mi nie ten termostat .
kangaroo69 - Sob Lut 04, 2012 18:38

http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1646
Od silnikow 1.4 8V do 1.8 VVC 16V, więc taki sam, 52mm :wink:

leszczu - Nie Lut 05, 2012 11:03

rover200si, wygląda na to, że termostat znowu ci się nie otwiera.
rover200si - Nie Lut 05, 2012 14:44

hm , sprawdze jeszcze ten termostat w przeciągu 2 tygodniu 2 kupiłem i te same objawy , chyba ze termostaty mają wade fabryczną firma Vernet wiecie coś o niej ?
rovek - Nie Lut 05, 2012 14:48

Kup inny aby sprawdzić czy to wada fabryczna. Nie chce straszyć ale przy hgf'ie szybko padają termostaty.
rover200si - Nie Lut 05, 2012 15:08

no tak tylko ja wymienilem dobry termostat bo wydawało mi sie ze niedogrzewał , moglem zostawic stary , hgf miałem robioną 5 tyś km temu ,posprawdzam to na spokojnie ,co do termostatów jaką firme proponujecie ??
rovek - Nie Lut 05, 2012 15:49

A czyściłeś układ po hgf? Możesz mieć do tej pory syf i może zapierniczać termostat.
rover200si napisał/a:
co do termostatów jaką firme proponujecie ??

WAXSTAT lub Gates

rover200si - Nie Lut 05, 2012 21:07

kupiłem Waxstata 30 zł http://www.s-part.pl/49,p...gf-benzyna.html przyjdzie pewnie koło środy , co do czyszczenia to płukałem bierzącą wodą cały układ, zobaczymy co z tego wyjdzie .

[ Dodano: Nie Lut 05, 2012 21:07 ]
Tak jeszcze sproszczę moj problem , zszedłem do auta teraz i niechcial sie zacholere dogrzac tzn wentylator sie nie wlaczał , ale jak go rozgrzałem odpowietrzałem go przy wykręconym korku ,i nagrzewnica ustawiona na maksa , to zaczła ilośc boryga rosnąc i wyzucac go na zewnątrz , wiec autko wyłaczyłem , temp w aucie na srodku i jak jade na luzie zimne powietrze a jak na biegu to cieple powietrze ,dzwina reakcja.

Piotr18r - Czw Lut 09, 2012 09:02

Witam koledzy podepnę sie pod temacik bo mam taki sam problem,mój MG ZR strasznie ciężko sie nagrzewa co prawda osiaga temperature
90stopni ale zajmuje mu to troche potrafie przejechać teraz na tych mrozach ok 50km i skazówka ledwo co sie podnosi a w kabinie
ciepłego powietrza nie zobacze jeżdze jak w lodówce,a jak silnik osiągnie po dłóższej jeżdzie tempreture to sa skoki tempreratury
nie trzyma jej potrafi sie nagrzać i spaść znajomy patrzył na układ bo myślał ze jest zapowietrzony ale nie wyglada na to wymienił
em filtr kabinowy tera zastanawiam sie nad termostatem czy ten termostat bedzie pasował do mojego ZR 2004 2.0TDi 85kw, http://www.s-part.pl/49,pel10016-t
ermostat-rover-100-200-400-25-45-75.-mg-zr-zs-mgf-benzyna.html

Adrian - Czw Lut 09, 2012 09:10

Piotr18r, Wskazany przez Ciebie termostat jest do silników benzynowych. Ty masz przecież diesela... :wink:
Piotr18r - Czw Lut 09, 2012 13:21

w sklapie goścu mi coś takiego mi proponował http://94.23.94.39/sklep....amochodowe.html
ale jak sie nie myle to jest cały z obudową i pytanie czy wystrczy kupić ten i wymienić tylko czy coś jeszcze musze zrobić http://allegro.pl/rover-2...2082150997.html

rovek - Czw Lut 09, 2012 18:20

Piotr18r napisał/a:
http://allegro.pl/rover-25-45-mg-zr-zs-termostat-2-0-diesel-i2082150997.html

Ten będzie pasował.

Piotr18r - Pią Lut 10, 2012 08:36

dzieki koledzy
rover200si - Wto Mar 20, 2012 18:05

Mam pytanie po czym poznac ze jest uszkodzona pompa wody w roverku 214 ??
kangaroo69 - Wto Mar 20, 2012 19:35

Wyciek pod osłoną rozrządu albo słabe ciśnienie w układzie :wink:
rover200si - Wto Mar 20, 2012 20:38

hm powiem tak , wężę mi pęcznieją jakby powietrze tam było potem w zbiorniku wody jest w połowie potem max wariuje mi uklad chłodzenia , boje sie ze to uszczelka , ale raz sie normuje raz jest ok , wiec myslałem ze to pompa wody , wymieniałem 2 razy termostat własnie po tej wymianie mam takie cyrki , auto ma swoją moc , ale te sprezenie w ukladnie chlodzenia mnie niepokoją , wygląda to czasem jakby mialo to wybuchnąć , strasznie bulgocze , żaden osad sie nie robi , na korku itp w zbiorniczku tez nie , na co stawiacie ?/
zdzichu - Wto Mar 20, 2012 23:49

Na powietrze w układzie. Termostat sprawdzałeś przed zamontowaniem?
rover200si - Sro Mar 21, 2012 08:23

Kolego kupiłem 2 nowe termo , sprawdzalem ten wyjęty nowy byl jakis syf na nim , zagrzałem go w czajniku otwiera sie , ale zauwazylem ze wycieka mi płyn przez uszczelke od obudowy termostatu w sobote sie za to zabieram moze tego jest przyczyna i sie uklad zapowietrza bo przy zmiaanie temperatuy przez ten oring zamiennik potrafi wyleciec cały płyn

dodam ze temperatura wody sie podnosi raz spada tak jakby sie termo otworzyl i byl pobieg a raz go nie ma

leszczu - Sro Mar 21, 2012 10:14

rover200si, korek zbiorniczka wymieniałeś ??
rover200si - Sro Mar 21, 2012 19:58

no nie wymienialem
myślisz ze to to bedzie ?? ?

kangaroo69 - Sro Mar 21, 2012 20:32

Też może być, jeśli nie trzyma ciśnienia, albo zaworek się zablokował i nie odpuszcza. Sprawdź sobie go np.śrubokrętem, uszczelkę obejrzyj bo może już solidnie wygnieciona.
leszczu - Czw Mar 22, 2012 17:42

rover200si napisał/a:
myślisz ze to to bedzie ?? ?

Grosze kosztuje, więc można wymienić. :wink:

rover200si - Sob Mar 24, 2012 15:31

Witam nic sie nie zmieniło , wymieniłem termostat wraz z obudową która była pęknieta , korek takze wymienilem , dalej robi mi sie cisnienie w zbiorniczku i temperatura skacze , zastanawiam sie nad pompą wody , bo powiem za cholere nie szło nią ruszyć na luzie ale wydaje mi sie ze auto musi pracowac aby pompa sie poruszała bo jest powiązana z rozrządem zgadza sie .Chyba czeka mnie hgf.
rovek - Sob Mar 24, 2012 16:24

Mam ten sam problem w czterysecie siostry, właśnie wymieniam termostat, pompa była robiona, po wymianie termostatu zobacze co można zrobić dalej ale uważam że układ jest gdzieś zablokowany, np przy nagrzewnicy.
rover200si - Sob Mar 24, 2012 16:55

hm , no tak to wyglada jakby coś przytkane , autko sie nagrzewa bulgocze po czym sie uspokaja , dziwne troszkę zachowanie
leszczu - Sob Mar 24, 2012 18:36

Cytat:
hm , no tak to wyglada jakby coś przytkane , autko sie nagrzewa bulgocze po czym sie uspokaja , dziwne troszkę zachowanie

To może również wina wydmuchanej uszczelki pod głowicą. :neutral:

rover200si - Sob Mar 24, 2012 19:54

teraz mi sie tak nasuwa , myśl ze ktos pisal o usprawnieniu chlodzenia w roverkach , pamietam ze ktos coś rozwiercał tylko nie mogę tego znaleść , czy ktoś może to pamięta i przypomni mi jak to ma wyglądać , bo stawiam na uszczelke wydmuchaną i jak już bede na tym etapie to uspraniłbym ten ukladn chlodzenia .
kangaroo69 - Sob Mar 24, 2012 20:40

Usprawnienia układu chłodzenia to min.:
- Termostat PRT
- Usunięcie zaworka odpowietrzającego głowicę
- Rozwiercenie termostatu ( o czym już się nie wypowiem ) :razz:

Adrian - Sob Mar 24, 2012 20:57

Ja bym jeszcze odważnie dodał: montaż LPG :wink:
kangaroo69 - Sob Mar 24, 2012 21:15

W sumie:
-Odzyskuje ciepło
-Jest tańsze od benzyny
-a w niektórych przypadkach ustawiona emulacja sondy jeszcze pomaga
No same zalety, zgadzam się:grin:

rover200si - Nie Mar 25, 2012 09:24

Teraz pokoleii:
- mam juz gaz brc seq 24 ,
- teraz mi powiedzcie w którym miejscu mam rowiercic termostat , - zakupiłem waxstat z angli mam nadziej ze to orginał ,
-usunięcie zaworka odpowietrzającego głowice??? - to ten na tej metalowej rórce na klucz 8 ?

I teraz jeszcze tak rok temu planowałem głowice 2mm dość grubo no ale fachowiec powiedzial ze tak sie robi nie wnikalem w to az do teraz jak sie dowiedzialem ze sie iles setnych zbiera , mam do was pytanie , na poważnie ja chce odzyskac tą głowice ale zastosowac cienszą uszczelke teraz miałem 1,8mm dość gruba , myśle zeby zastosować normalny rozmiar uszczelki ale coś pokonbinować z gniazdami zaworów , co bedzie lepsze ukrucic zawory czy pogłebic gniazda , nie wiem moze to technicznie nie możliwe ?? ?

kangaroo69 - Nie Mar 25, 2012 15:29

rover200si napisał/a:
- teraz mi powiedzcie w którym miejscu mam rowiercic termostat , - zakupiłem waxstat z angli mam nadziej ze to orginał

Jest to oryginał więc ja bym go nie psuł. Ale jakby coś to na tej otoczce metalowej, robisz wiertłem 2mm otworek.
rover200si napisał/a:
-usunięcie zaworka odpowietrzającego głowice??? - to ten na tej metalowej rórce na klucz 8 ?

Jak stoisz przodem do auta to po zdjęciu kolektora ssącego po jego lewej stronie masz kanał zatkany kulką 2mm, która puszcza powietrze a nie płyn, u mnie był tak zapchany że go znaleźć nie mogłem, trzeba śrubokrętem czy czymś innym delikatnie usunąć. Tylko uważaj żeby nie uszkodzić kolektora, bo wokół tego kanału idzie uszczelka i cieknąć może.
rover200si napisał/a:
ja chce odzyskac tą głowice ale zastosowac cienszą uszczelke teraz miałem 1,8mm dość gruba , myśle zeby zastosować normalny rozmiar uszczelki ale coś pokonbinować z gniazdami zaworów

Co masz na myśli mówiąc grubszą uszczelkę ? robioną na zamówienie :?: szpilki głowicy o ile się nie myle przechodzą na wylot w magistrali olejowej i nie trzeba nic kombinować z samą głowicą, dlatego też dokręca się momentem a nie do kreski na szpilce. W artykule o Nowym Typie Uszczelki chyba zgodnie wszyscy stwierdzili że to nie od jej rodzaju a od mechanika zależy ile wytrzyma :wink:

rover200si - Nie Mar 25, 2012 18:44

chodzi mi o te że jesli teraz mi znowu będą planowac glowice to bede musial zastosowac jąk grubą uszczelke?? tyle ile zebrali ?? ? wczesniej 2mm teraz np 0,2 setne to uszczleka będzie strasznie gruba tak mi sie wydaje
kangaroo69 - Nie Mar 25, 2012 22:20

Uszczelka jest cały czas ta sama :smile: Dociskasz ja tylko" mocniej ". Wartości są przez to w Nm podane. A będziesz to robił sam :?:
leszczu - Pon Mar 26, 2012 10:58

rover200si, w twoim przypadku wstawiał uszczelkę nowego typu, która ma dodatkową podkładkę metalowa która ma niby zniwelować planowanie głowicy. :wink:
zdzichu - Pon Mar 26, 2012 12:00

Zmierz ciśnienie sprężania. Jeżeli wymieniałeś uszczelkę rok temu i nie przegrzałeś silnika to raczej powinna trzymać. Chyba że fachowiec spaprał robotę. Z drugiej strony patrząc to kto planuje głowicę 2mm. chyba że chciałeś ponieść ciśnienie sprężania. Zaworów nie skrócisz bo niby jak? Niby można uciąć i naciąć rowki na zabezpiczenia ale wtedy będzie tylko silniejszy nacisk sprężyny bo grzybek i tak nie siądie głębiej. Jeżeli pogłębisz tyle to nie wiem czy gniazda wytrzymają. Ale na początek napisz jakie masz ciśnienie na cylindrach?
rover200si - Pon Mar 26, 2012 21:54

Powiem tam , sam będe robił , bo ostatnio 6 miechów robił to mechanik i sie do nieczego nie przyznaje ani ten od głowicy ani ten co skladal , skasował mnie 850 zł ale to nic bo zaśpiewał 1200 zł zlodziej jeden ,, ja wiem tyle ze ta głowica co mam jest jednak do wymiany , za miękki materiał , byłem z nią ostatnio i jurgala i powiedzial ze to juz szajs , no ale ja nie chcialem w to uwierzyc i teraz mam poszła znowu , więc szukam uzywki teraz , zaraz jade na badanie cisnienia jak zdąże , zobacze co jest .
Ja nie chcialem 2 mm planowac tylko mi tak zrobił fachmen powiedzial ze wszystko sie da .

[ Dodano: Pon Mar 26, 2012 21:54 ]
nie zdążyłem dzisiaj sprawdzenie cisnienia , ale zauważyłem ze ten pierdzielony termo tez sie nie chce otworzyc zimno w aucie , sprawdzałem węze ten górny cieply dolny z chlodnicy zimny co idzie do termostatu ,autko strasznie sie grzeje a napewno dobrze odpowietrzałem
autko pracuje równo tylko czasami zająknie gaz mi sie teraz wyłącza jakby płynu nie było a po wyłaczeniu auta jest , swiece mam suche , hm myśle nad pompą wody czy nie jest
walnięta czy może az tak dławic przepływ, druga rzecz scisnąłem wąż dolny delikatnie to tak poczułem w dłoniach uderzenie powietrzem i zaczło bulgotac znowu

kangaroo69 - Wto Mar 27, 2012 08:34

Masz zdecydowanie, zapowietrzony układ :/ i jeśli go dobrze odpowietrzałeś to winna jest uszczelka :/ z drugiej strony pompę też możesz wcześniej sprawdzić bo z tego co piszesz to płyn nie dochodzi również do reduktora a to pompa wzmacnia obieg, ale to wiąże się z rozebraniem rozrządu. Niby nie trudne i przyda się lekcja przed wymianą uszczelki :smile:
Gdzieś Ci ciągnie lewe powietrze :/

rover200si - Sro Mar 28, 2012 17:42

powiem tak , rozebrałem głowice i co sie okazało , wygląda na to że uszczelka co zostala dorobiona zostala raczej według mnie zle zrobiona a to dlaczego , jeżeli są 4 otwory to patrząc od przodu auta z góry te otwory były zakryte uszczelką oringi metalowe jakies 2 mm moze 2,5 a patrząć na dół od kolektora wydechowego były przykryte jakieś może 1mm ,1,5mm je wygieło i to własnie poszło jakby do góry ale nie rozerwało uszczelki , uszczelka jest napęczniała wlasnie na dole patrząc od kolektora wydechowego , oringi popusciłu na uszczelce wlasnie tam na dole , wiec cały ten płyn leciał prosto w olej do miski tak mi sie wydaje bo mam ze 6 litrów jak nie wiecej m jutro jade do sprawdzenia głowicy i zobaczymy co dalej , powiedzcie mi jaką kupic uszczelke pod głowice ale tak abym nie musiał nic już robić !! !

[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 17:42 ]
czy ta uszczelka moze byc panowie ?? ? http://allegro.pl/land-ro...2180261048.html

leszczu - Sro Mar 28, 2012 18:51

rover200si, jeśli chodzi jaką uszczelkę zamontować, to zdania są podzielone. Ja jak będę robił u siebie to bym zakładał nowy typ. :wink:
rover200si napisał/a:
czy ta uszczelka moze byc panowie ?? ? http://allegro.pl/land-ro...2180261048.html

Ja bym sobie odpuścił takie wynalazki. :wink:

rover200si - Sro Mar 28, 2012 21:18

naprowadzcie mnie na tą dobrą uszczelkę bo już nie wiem gdzie szukac , nie wiem jak je odróznic ,mam mętlik , druga rzecz to zdjołem miske olejową i tam jest taka rurka plastikowa przykręcana , gdzie ją mogę dostać bo tą mam złamaną wręcz sparciałą wygieła sie chyba od temperatury .
leszczu - Czw Mar 29, 2012 16:28

rover200si napisał/a:
naprowadzcie mnie na tą dobrą uszczelkę bo już nie wiem gdzie szukac , nie wiem jak je odróznic ,mam mętlik , druga rzecz to zdjołem miske olejową i tam jest taka rurka plastikowa przykręcana , gdzie ją mogę dostać bo tą mam złamaną wręcz sparciałą wygieła sie chyba od temperatury .

http://allegro.pl/uszczel...2185916117.html
Ja proponuje również wymienić śruby. :wink:

rover200si - Czw Mar 29, 2012 16:55

dzieki za info co do śrub to powiem mam je dopiero 6 miesiecy , wróce jeszcze do bloku silnika , mianowicie okrecają mi sie tuleje wokół wlasnej osi jest to normalne w v8 ?? ? i są równe z blokiem silnika czy ryzykować i zakladać tak jak jest czy coś z tym robić , dodam że kanały wodne trzymią wode od 48h nie schodzi woda z tych kanałów , co do tłoków to po 6 h zeszlo z 1 tloka a w pozostałych sie trzymie nafta.
leszczu - Czw Mar 29, 2012 17:10

rover200si napisał/a:
co do śrub to powiem mam je dopiero 6 miesiecy

To nic. To chociaż sprawdź je. :wink:

rover200si - Czw Kwi 05, 2012 23:02

Dzisiaj przyszła głowica - odkupiłem od kolegi z forum roverki dziadekc1 , czekam jeszcze na smoka olejowego bo mój sie rozwarstwił , zamówiłem także obudowe termostatu v ,przerabiam układ chłodzenia za jednym razem , myśle że poskładam auto do czwartku , dam znać jak to bedzie wyglądać .


Witam autko poskładane i po modyfikacji układu chłodzenia, glowice planowałem były nierówności ale krzywa nie była , zadziory były , uszkodzony w głowicy mam gwint od sruby z kolektora wydechowego ale nic to narazie nie przeszkadza , kolega który mi to sprzedawał mówił ze wszystko śmiga , a jednak nikomu nie warto wierzyć ,zobaczymy co pokaże ta głowica .Zrobiłem troszke fotek modyfikacji układu chłodzenia jest to w miare opisane . Dodam jeszcze że bardzo ważne jest usunięcie starego termostatu , ma tam być zrobiony przelot uszczelniony uszczelką z termostatu

zdzichu - Czw Kwi 05, 2012 23:40

Po co to wszystko? Nie bardzo rozumiem po co drugi termostat? No bo jeżeli główny się nie otworzy? Chyba że na zdjęciach nie widać wszystkiego. Narysuj schemat układu po modyfikacji. Pozdrawiam!
rovek - Pią Kwi 06, 2012 07:47

Kolega rover200si nie napisał o tym bezpośrednio, ale opisał, że przerobił układ chłodzenia na termostat PRT, stary wyjął i zostawił tylko uszczelkę.
Swoją drogą wszystko ładnie, przejrzyście. Oby autko śmigało.

rover200si - Pią Kwi 06, 2012 09:31

Dodoam że pod zdjęciem nr 4 jest opisane aby usunąć stary termostat a zostawic tylko uszczelkę , w poscie powyżej nad zdjęciam też napisałem , jak kolega wspomniał rovek jest to układ chłodzenia na termostat PRT .
rovek - Pią Kwi 06, 2012 14:09

rover200si :wink: Wstaw zdjęcie roverka do garażu. :razz:
rover200si - Pią Kwi 06, 2012 21:27

Rovek zdjęcia już wstawione , myśle że doprowadze autko do dobrego stanu.
zdzichu - Sob Kwi 07, 2012 23:36

Przepraszam, nie czytałem. Pozdrawiam!
rovek - Nie Kwi 08, 2012 12:03

rover200si, ładny 3-drzwiowy, miałem takiego tyle że rozwaliłem przód i rozebrałem go na części, teraz kupiłem drugiego. Widzę, że kupiłeś autko tanio i doprowadziłeś do stanu używalności, tak trzymaj, popieram. Mam gdzieś zaślepki halogenów, jedną na wierzchu a drugiej muszę dobrze poszukać, kierownice i jakieś plastiki, jak coś pisz na pw, oddam za przysłowiowe piwko lub zamienię się na inne części.
rover200si - Pią Kwi 20, 2012 08:22

Chyba poszło coś nie tak , w zbiorniczku wyrównawczym wywaliło mi olej , już opadam z sił , w sobotę dokręce głowice chociaż wątpie że coś to pomoże . Przejechane dopiero jakieś 300 km
leszczu - Pią Kwi 20, 2012 11:17

rover200si napisał/a:
w zbiorniczku wyrównawczym wywaliło mi olej

Może to pozostałości poprzednim HGF ??
Zmieniałeś śruby ??

rover200si - Pią Kwi 20, 2012 22:03

Powiem tak , śrub nie zmieniałem , gdyż były nowe po poprzednim hgf , więc myśle że są ok , układ raczej był czysty , ale zobaczymy w przyszłym tygodniu co jest nie tak .
leszczu - Nie Kwi 22, 2012 13:22

rover200si napisał/a:
Powiem tak , śrub nie zmieniałem

No to masz przyczynę. :wink: Nie rozumiesz, że jak je wkręcasz to one się rozciągają. Ostrzegałem nie posłuchałeś, twoja sprawa. :wink:

rover200si - Pon Kwi 23, 2012 17:16

leszczu napisał/a:
rover200si napisał/a:
Powiem tak , śrub nie zmieniałem

No to masz przyczynę. :wink: Nie rozumiesz, że jak je wkręcasz to one się rozciągają. Ostrzegałem nie posłuchałeś, twoja sprawa. :wink:


Dokręciłem bez momentu teraz , woda jest czysta narazie jest ok , ale wiadomo ze to na długo nie wystarczy , hm nie wiedziałe ze śruby sie mogą roziągnąć ?? . Narazie zobaczymy co bedzie dalej , dam znac .

kangaroo69 - Pon Kwi 23, 2012 22:56

W temacie o HGF na górze strony trochę o tym było :wink: Ale ja jak u siebie skręcałem, zrobiłem tak jak oprawca radził i rozłożyłem proces ten na więcej etapów, nie jestem mechanikiem ani nawet nie mam ku temu skłonności, ale na chłopski rozum, trzy etapy przy 10 śrubach to zamało :/ Następnym autem też będzie Rover bo mają to coś :grin: ale nie uwierzę we wszystko komuś kto "zrobił" tak podatne na temperaturę silniki :razz:
Kozik - Sro Kwi 25, 2012 16:05

tak piszecie o tych śrubach że się rozciągają, a ile się wydłużają? mierzył ktoś? wydłużają się na całej długości czy tylko gwint się przesuwa?
rover200si - Sob Cze 02, 2012 10:18

No jak teraz poleci znowu usczelka to przekladam cały motor z rover 400 1,4 16v wraz ze skrzynią , mam takiego na części całego , kompa też przełoże , wydaje mi się ze wiązki będą te same pod silnik .

[ Dodano: Sob Cze 02, 2012 10:18 ]
Jak narazie spokój z miom autkiem .
Mam do was zapytanie , posiadam jeszcze rovera 1,4 8v z klimą też 214 99 rok , zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym jest hm jak to nazwac czarny płyn , nie wygląda to na olej bo nie jest tłuste , ale kolor ma czarny , temperatura lekko sie dzwiga ale delkatnie powyzej środka ale zaraz spada , dawno nie wymienialem filtra i oleju , wiec chyba zaczne od tego , mam nadzieje ze to nie uszczelka ??

leszczu - Sob Cze 02, 2012 14:23

rover200si napisał/a:
ale kolor ma czarny

Może warto już wymienić ten płyn ??

rover200si - Nie Cze 17, 2012 12:42

Tak tak płyn też wymienie , już mnie nerwy niosą bo ciągle coś coś a autem chce na Chorwacje jechac , dam znac , do tego jeszcze wydech dziurawy masakra!

[ Dodano: Nie Cze 17, 2012 12:42 ]
Witam , mam do was pytanie , chodzi o wycieraczki przednie w moim roverku , na 1 biegu wieszają sie na jakies 5 sekund potem schodzą nie do konca na dół , na pozostałych biegach jest ok , czy to wina silniczka czy przełącznika wycieraczek? jet do denerwujące bo zostają w pionie 5 sekund potem tak nie do konca zejdą na dół , co wymienic silnik czy przełącznik wycieraczek ? chyba ze to sygnalizuje jakąś usterkę w aucie ?

leszczu - Nie Cze 17, 2012 12:51

rover200si napisał/a:
Witam , mam do was pytanie , chodzi o wycieraczki przednie w moim roverku , na 1 biegu wieszają sie na jakies 5 sekund potem schodzą nie do konca na dół , na pozostałych biegach jest ok , czy to wina silniczka czy przełącznika wycieraczek? jet do denerwujące bo zostają w pionie 5 sekund potem tak nie do konca zejdą na dół , co wymienic silnik czy przełącznik wycieraczek ? chyba ze to sygnalizuje jakąś usterkę w aucie ?

Winna jest blaszka w środku silniczka która się zużyła. Trzeba rozebrać silniczek i ja lekko podgiąć do góry, a najlepiej dolutować do niej kawałek innej blaszki. :wink:

rover200si - Pon Cze 18, 2012 22:09

leszczu napisał/a:
rover200si napisał/a:
Witam , mam do was pytanie , chodzi o wycieraczki przednie w moim roverku , na 1 biegu wieszają sie na jakies 5 sekund potem schodzą nie do konca na dół , na pozostałych biegach jest ok , czy to wina silniczka czy przełącznika wycieraczek? jet do denerwujące bo zostają w pionie 5 sekund potem tak nie do konca zejdą na dół , co wymienic silnik czy przełącznik wycieraczek ? chyba ze to sygnalizuje jakąś usterkę w aucie ?

Winna jest blaszka w środku silniczka która się zużyła. Trzeba rozebrać silniczek i ja lekko podgiąć do góry, a najlepiej dolutować do niej kawałek innej blaszki. :wink:

Witam fajnie dzieki za info , a mam problem jeszcze z klimą rok temu działał ja zamrażarka , teraz działa hm no działa lekki powiem zimna , byłem w serwisie klimy porobili mi całą wymiane , co odziwo czynnika było 840 , wiec nie ma wycieków , mówią ze musi mrozic bo przewody są zimne czy coś tam , gdzie szukać usterki ?

rafii9 - Czw Mar 05, 2015 19:18

Też ostatnio mam problem z wskazaniami temperatury. Zawsze wskazówka dochodziła prawie do połowy, a teraz dochodzi maksymalnie jakoś 0,5cm niżej. Jakiś czas temu podczas jazdy wskażnik wariował i opadał na chwilę i wracał do poprzedniej pozycji, zauważyłem też prawdopodobnie większe spalanie o 1-2L. Czy to może być termostat?
AndrewS - Czw Mar 05, 2015 21:49

rafii9 napisał/a:
wskażnik wariował i opadał na chwilę i wracał do poprzedniej pozycji


termostat tak szybko nie reguluje, szukaj raczej problemow z okablowaniem czujnika

rafii9 - Pią Mar 06, 2015 09:25

Sprawdzałem z zewnątrz nie widać żeby był uszkodzony. Takie wahania to się zdarzyły tylko jednego dnia i narazie się tak nie dzieje tylko wskazuje niższą temperaturę i pali więcej o 2 L
robsson78 - Pią Mar 06, 2015 17:59

Z zewnątrz nic nie sprawdzisz bo termostat jest w obudowie.
Nawet gdyby był na zewnąrz to wzrokowo nic nie stwierdzisz, chyba że się zawiesił w pozycji otwartej.
Sprawdzić termostat jest łatwo. Podczas jazdy temperatura spada, na postoju rosnie.
Ciepłe powietrze z nadmuchu leci ?
Zazwyczaj takie szybkie wachania spowodowane są brakiem masy lub uszkodzeniem czujnika.
Co możesz zrobić ?
Sprawdź przewody które idą do wtyczki czujnika.
Przeczyść połączenie masy z akumulatora do nadwozia.
Stawiam jednak na uszkodzony czujnik temperatury.

rafii9 - Pią Mar 06, 2015 18:29

Podczas jazdy temperatura spada a na postoju rośnie. Z nawiewów leci ciepłe powietrze jak i zimne. A ten czujnik to ten brązowy u góry? Sprawdzę jeszcze termostat, wykręcę go i zobacze czy się otwiera i zamyka bez problemów.
robsson78 - Sob Mar 07, 2015 19:14

Czujnik czarny pod tym brązowym. Zerknij TU
Z tego co piszesz to jednak raczej termostat się nie domyka.

rafii9 - Czw Mar 12, 2015 17:07

Ok sprawdziłem i przeczyściłem kable i klemy od akumulatora i było ok, ale dzisiaj rano jak jechałem silnik normalnie się nagrzewał, gdy był już rozgrzany jadąc i przyśpieszając nagle temp. na desce spadała do zera a gdy puszczałem gaz aby zmienić bieg wskażnik wracał do normalnego poziomu. Pewnie czujnik albo coś z kablami idącymi do czujnika. Jak myślicie?
AndrewS - Czw Mar 12, 2015 17:13

rafii9 napisał/a:
Jak myślicie?


ja już wyżej napisałem co myśle

rafii9 - Pią Mar 13, 2015 15:21

W załączniku mam zdjęcie wskaźnika temp.na rozgrzanym silniku i czy nie powinien wskazywać trochę wyższą temp?
robsson78 - Pią Mar 13, 2015 16:05

Jeśli wskazówka zmienia położenie płynnie - termostat
Jesli skoki sa nagłe - uszkodzony czujnik lub przewody czujnika

AndrewS - Pią Mar 13, 2015 21:03

co do położenia wskazówki, to niech sie posiadacze takich 200 wypowiedzą, u mnie w 800 jest chyba ciut wyżej, ale symbol graficzny jest tak samo przysłonięty