Zobacz temat - [R75] Tyrkotanie z rurek klimatyzacji po naprawie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tyrkotanie z rurek klimatyzacji po naprawie

cabal - Sro Paź 21, 2015 10:18
Temat postu: [R75] Tyrkotanie z rurek klimatyzacji po naprawie
Hej, zatarła się sprężarka, po wymianie na nowy zawór, chłodnicę i sprężarki na używkę klima działa jak talala z małym problemem. Oczywiście układ po płukaniu.Co jakiś czas, czasem dłużej czasem krócej są słyszalne dźwięki przypominające tyrkotanie, raz ciszej raz głośniej. Czasem jest taki dźwięk jakby coś przez zawór ten od klimy pod kierownicą sie przeciskało taki pisk. Najgorsze jest to że podczas badania pod podpiętym układem od nabijania klimy ciśnienia są ok. Jak wyłaczę klimę to dźwięk cichnie, jak włączę powraca.Nie wiecie może od czego to może być?

Wiem że być może najprościej wstawić następną sprężarkę ale może ktoś z was już przechodził coś takiego.

[ Dodano: Sro Paź 21, 2015 10:18 ]
Koleżanki i koledzy podpowiedzcie co to może być. Wymieniłem sprężarkę na inną i nadal jest to samo takie tyrkotanie z deski rozdzielczej. Na dodatek ta sprężarka jest jeszcze gorsza bo przy załączaniu słychac z niej taki głuchy dźwięk, ale tylko przy załączaniu. Zresztą w dupie z tym, powiedzicie skąd te tyrkotanie z deski rozdzielczej po załączeniu klimy?

prebenny - Sro Paź 21, 2015 10:20

Sprawdź czy przejście przez gródź silnika jest zabezpieczone - może rurki drżą i obijają się o metal.
cabal - Czw Paź 22, 2015 12:36

No niby nie sprawdzałem, ale przed wymianą sprężarki a chodziła ona na b.dużym ciśnieniu bo chłodnica była zapchana nic takiego nie było słychać. Po płukaniu klimy i wymiany chłodnicy na nową, sprężarki na używkę te dziwne odgłosy się pojawiły. Nie występują za każdym razem, a kiedy jestem podpięty po sprzęt od klimy i słychać to tyrkotanie, to na urządzeniu klimy nie widać żeby np. ciśnienia nagle się zmieniały
sknerko - Czw Paź 22, 2015 16:48

Może zupełnym zbiegiem okoliczności zaczął ci terkotać silniczek co otwiera klapki nawiewu u mnie czasami też tyrknie
cabal - Pią Paź 23, 2015 10:54

a czy on ci terkocze cały czas, czy tylko tyrknie co jakiś czas. U mnie wygląda to tak ze tyrkocze po 5-10 min, potem przerwa 5 min. tak mniej więcej. Jak wyłączę sprężarkę wszystko momentalnie cichnie, załączę sprężarkę za moment znowu to samo. Jak trochę dłużej poczekam to mija parę minut do rozpoczęcia tyrkotania.

Nie wiem jak to opisać ten dżwięk, ale jesto to takie trrrrrrrr, trrrrrrrrrrr, trrrrrrrrrrr przerwa itd. Jeszcze na początku pojawiał się taki dzwięk jakby przeciskania powietrza przez mała dziurkę takie iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuuuu, ale gościu wymienił zawór rozprężny i jest ok, chociaż bardzo rzadko jeszcze go usłyszę.

Kwa pomocy bo ja zaraz oszaleje z tym autem. Po prostu nie lubię jak coś nie działa w aucie niezależnie jaki to samochód.

sknerko - Pią Paź 23, 2015 13:39

Tak jak u ciebie mój też czasem robi tyle że sporadycznie
cabal - Nie Paź 25, 2015 21:06

Gdzie jest ten silniczek i jak sie do niego dostać. Jak go wymienic.
Czy on działa cały czas, czy tylko podczas przestawiania klapek nawieu?
Jak można sprawdzić czy to rzeczywiście on?

Dla mnie te tyrkotanie tak jakby zza zegarów dochodził lub coś w tym rodzaju

[ Dodano: Nie Paź 25, 2015 21:06 ]
Sprawdziłem te silniczki i niestety to nie one. Zmieniałem temp na obu regulatorach i słychać jak chodzą, ale chodzą lekko bez żadnych zbędnych odgłosów.

Posłuchałem też dłużej tego dźwięku u mnie i to jest takie tututututututuutututututututut, tak jakby np. była jakaś blokada w układzie i np powietrze czy coś nie mogło przejść dalej, a ciągle by było dobijane.

Nic nie rozumiem z tego. Układ płukany, czysty

sknerko - Pon Paź 26, 2015 10:14

To nie o silnik od temperatury chodzi tylko o silniki klap regulujących dopływ powietrza na szybę albo na wyloty. one są po stronie kierowcy na boku klimy. u mnie właśnie też jakby z okolic zegarów to się wydobywa.
cabal - Pon Paź 26, 2015 14:09

Gdzie on jest, jakoś w okolicy zaworu rozprężnego od klimy?
sknerko - Wto Paź 27, 2015 10:47

Mniej więcej.
cabal - Wto Paź 27, 2015 12:24

Czy można go jakoś przesterowac zeby stwierdzic ze to on rzeczywiscie wali, czy pozostaje jedynie wyjecie, smarowanie, włozenie.

Da się go w prosty sposób wyjac bez rozbierania połowy auta?


ochchc, dopiero sie zdj. władowało, dzięki

sknerko - Wto Paź 27, 2015 13:34

da się, trzeba zamykać/otwierać wlot powietrza z zewnątrz, a drugi trzeba sterować nawiewem na szyby lub kabinę
cabal - Wto Paź 27, 2015 20:03

Sterowałem nimi wszystko działa prawidłowo. To się dzieje tylko przy załączonej kjlimie. Czy jest tam tylko coś co działa przy załączonej klimie?
sknerko - Wto Paź 27, 2015 20:37

Chłopie to ze kręciłeś nimi nie ma znaczenia, jest wytarty potencjometr w siłowniku n pozycji spoczynkowej i jak załączysz klimę to delikatnie rusza silniczkiem i terkocze, u mnie jest to ten na samej górze co steruje klapą nawiewu z zewnątrz i jak terkocze to klapa podnosi się o 0,2mm i spada i tak w kółko. Ja tego nie widziałem, wiem to od mechanika z byłego serwisu Rovera który to auto serwisował poprzedniemu właścicielowi.
cabal - Czw Paź 29, 2015 18:51

Spokojnie nie ma potrzeby do nerwów. Poprostu nie bardzo to rozumiem. Spróbuje po weekendzie rozebrać ten silniczek co jest koło zaworu i jakoś przesmarować zobaczymy czy pomoże, a może uda się dokupić samą część i wymienić.

Mam nadzieje że jest tak jak mówisz i przesmarowanie/naprawa tego silniczka pomogą. Oby to było to, bo szukanie już tego tyrkotania doprowadza mnie do wściekłości.

SeniorA - Czw Paź 29, 2015 19:21

sknerko napisał/a:
Mniej więcej.
w angliku
cabal - Pią Paź 30, 2015 09:16

SeniorA napisał/a:
sknerko napisał/a:
Mniej więcej.
w angliku


Nie kumam

SeniorA - Pią Paź 30, 2015 09:32

cabal napisał/a:
Nie kumam
przedstawiony agregat dotyczy R75 w wersji z kierownicą po prawej stronie - tzw. anglik.
cabal - Pią Paź 30, 2015 12:23

To w naszym będzie na odwrót?
SeniorA - Pią Paź 30, 2015 14:23

cabal napisał/a:
To w naszym będzie na odwrót?
tak
sknerko - Pią Paź 30, 2015 14:57

SeniorA przecież pisze na rysunku że to anglik u nas odwrotnie, ale chyba każdy czyta oprócz oglądania grafiki. U nas też jest nad zaworem rozprężnym co? czy o czymś nie wiem?
SeniorA - Nie Lis 01, 2015 10:14

sknerko napisał/a:
przecież pisze na rysunku że to anglik u nas odwrotnie,

na rysunku pisze : RHD pokazano (shown) LHD podobny (similar), dlatego dla jasności na to zwróciłem uwagę , chyba , że similar znaczy odwrotnie.

cabal - Nie Lis 01, 2015 20:23

Czytam opisy, ale nie rozumiałem RHD, LHD. Sory
SeniorA - Nie Lis 01, 2015 21:31

sknerko napisał/a:
ale chyba każdy czyta oprócz oglądania grafiki.
cabal napisał/a:
Czytam opisy, ale nie rozumiałem RHD, LHD. Sory
cabal, RHD (Right Hand Drive) kierownica z prawej strony , LHD (Left Hand Drive) - kierownica z lewej strony , czyli rysunek podpisano : pokazuje dla kierownicy z prawej strony, podobnie dla kierownicy z lewej strony.
cabal - Pon Lis 02, 2015 08:36

Teraz to juz wiem.
SeniorA - Pon Lis 02, 2015 11:14

cabal napisał/a:
Teraz to juz wiem.
czyli wyjaśnienie było potrzebne.
sknerko - Pon Lis 02, 2015 13:56

SeniorA napisał/a:
czyli wbrew pozorom wyjaśnienie było potrzebne.
Nie no, założyłem że wiedza co to LHD I RHD jest podstawowa, a nawet jak nie wiem co znaczy dany skrót to google rozszyfruje go błyskawicznie.
cabal - Pon Lis 02, 2015 14:36

Luzik, ludzie czasami mają pomrocznośc jasną na umyśle i nie łączą kilku faktów. Może za dużo myślę o tym aucie i pewne proste rozwiązanie nie nasuwają się same