Zobacz temat - [r 75]Stuki w silniku pod obciążeniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r 75]Stuki w silniku pod obciążeniem

drut4 - Nie Paź 18, 2015 15:36
Temat postu: [r 75]Stuki w silniku pod obciążeniem
witam wszystkich.Od pewnego momętu przy rozgrzanym silniku przy wrzuceniu biegu na niższych obrotach,naprzykład 4-bieg (60 km/godz) przy depnięciu na gaz mam takie stuki podobne do panewek,przy łagodnym dodaniu gazu jest to niesłyszalne,czy to może oznaczac coś z silnikiem czy coś w osprzęcie,mam wywalone któreś rolki bo strasznie szeleści
prebenny - Nie Paź 18, 2015 15:42

Zaciągnij ręczny i spróbuj ruszyć (może być nożny i delikatnie puszczaj sprzęgło jak się da żeby nie zdechł). Jak będzie stukać to raczej dwumas.
wellman - Nie Paź 18, 2015 17:41

Wiele może być źródeł takich stuków. Jak wspomniał prebenny najbardziej prawdopodobnie może być dwumas (test najlepiej przeprowadzać ruszając z dwójki), może być koło pasowe, skrzynia, a mogą być też wtryskiwacze (jeśli te stuki bardziej przypominają "dzwonienie").

Masz możliwość zlokalizować, z której strony to się pojawia? Czy poza tym zaobserwowałeś jakieś inne nieprawidłowości - wibracje (np. przy zmianie biegów), nierówna praca silnika, utrata mocy, kopcenie, trudniejsze wbijanie biegów?

cin1391 - Pon Paź 19, 2015 08:08

Zrób test na dwumasę:

1. Spróbuj ruszyć z 2-ki bez dodawania gazu. Jak zacznie łomotać, dławić się, nie da rady ruszyć płynnie, to dwumas.

2. Jadąc na 3 biegu z obrotami 3000/min kop w pedał gazu (dynamicznie dodawaj gazu i puszczaj). Jeżeli dwumas jest rąbnięty, to na pewno się odezwie stukiem w trakcie gwałtownego dodania gazu.

3. Rozpędź auto, wrzuć 5-ty bieg, hamuj silnikiem, aż spadną obroty do 1000/min, wtedy dodaj mocno gazu - jeżeli zacznie płynnie przyspieszać, to ok, a jeżeli zacznie łomotać, albo się dławić i szarpać - dwumas do dupy.

Te trzy testy dają już jakiś ogląd na sytuację :)

SyntaX - Pon Paź 19, 2015 09:53

Warto też zerknąć na koło pasowe, ty bardziej że piszesz że szeleści co może oznaczać wyrobienie koła pasowego i przemieszczanie się paska osprzętu.