|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Jak działa turbo boost. MG ZS
takanchi - Wto Paź 20, 2015 16:15 Temat postu: Jak działa turbo boost. MG ZS Witam, mam pytanie, wytłumaczy mi ktoś po krótko jak działa to turbo?https://www.youtube.com/watch?v=favEutVTQyo
Skąd te wysokie obroty i jak wtedy z żywotnością silnika. Ile to kosztuje i jak współgra z gazem. Dzieki.
Markzo - Wto Paź 20, 2015 16:26
Pytasz o moje auto co konkretnie Cie interesuje?
takanchi - Wto Paź 20, 2015 16:43
A to idzie sie zakochać w takiej maszynie. Skąd to doładowanie, to jest turbospręzarka poprostu ? Ile to kosztuje i jak działa z gazem, jak przy takich obrotach trzyma sie silnik?
Markzo - Wto Paź 20, 2015 16:47
takanchi napisał/a: | A to idzie sie zakochać w takiej maszynie. |
hehe dzięki
takanchi napisał/a: | Skąd to doładowanie, to jest turbospręzarka poprostu ? |
to swap silnika z motoru 2,5v6 na 2,0 Turbo z Rovera 220 Coupe turbo.
takanchi napisał/a: | Ile to kosztuje i jak działa z gazem, jak przy takich obrotach trzyma sie silnik? |
Musisz kupić dawce, najlepiej kompletne auto (220 coupe turbo, 620 Ti, 820Ti), przełożyć motor, skrzynie, wiązke, ukł. chłodzenia, wspomagania etc z gazem działa bdb, Maniu48 i Kozik mają takie silnik w swoich ZS i jeżdżą na LPG.
Tutaj masz mój temat, od 46 strony jest w miare aktualny setup:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65600&postdays=0&postorder=asc
"W miarę aktualny" bo podczas strojenia rozwaliło tłoki motor już odbudowuje
Do momentu strojenia zrobiłem 50kkm i na motor nie mogłem narzekać, także fajna opcja do ZS
takanchi - Wto Paź 20, 2015 16:58
A ile mocy ci przybyło? Wiesz jestem młodym kierowcą od razu nie wrzucę tego do mojego , ale co do kupna raczej nie da sie mnie przekonać , rozumiem ze jeśli bede miał pytania moge pytac? caluje własnie w zs 1.8/2.0 i w tym gaz i chyab turbosprezarke, narazie, pomalu do celu. Ile taka turbina da?
Markzo - Wto Paź 20, 2015 21:56
takanchi napisał/a: | A ile mocy ci przybyło? |
w chwili strojenia wyglądało na 250-260, przed na hamowni zlotowej 215,
takanchi napisał/a: | rozumiem ze jeśli bede miał pytania moge pytac? |
tak, śmiało
takanchi napisał/a: | caluje własnie w zs 1.8/2.0 |
1,8 bena, 2 litry seryjnie to byl diesel
takanchi napisał/a: | Ile taka turbina da? |
tzn?
takanchi - Wto Paź 20, 2015 22:15
Ile turbosprężarka da mocy itp. Co do swapu narazie odpuszczę. Chce kupic auto w gazie lub wmontować i leciec do was na zlot
Markzo - Wto Paź 20, 2015 22:19
silnik 2,0t, który mam u siebie jest fabrycznie wyposażony w turbo więc ciężko odpowiedzieć na to pytanie
takanchi - Pią Paź 23, 2015 19:48
Spoko
[ Dodano: Pią Paź 23, 2015 19:48 ]
Markzo, żyjesz? Tak myslę jak kupie 1.8 benzyne to jakies 117 KM, jakbym wrzucił jakiegos chipseta? ile podnioslo by moc i spalanie?
Pyros - Pią Paź 23, 2015 22:27
Myślę, ze przy bardzo dobrych wiatrach 1kM i 2 nM ...
takanchi - Pią Paź 23, 2015 22:48
czyli nic , a co moge zrobic ?
BigBoyPL - Pią Paź 23, 2015 23:42
A co zrobiłeś żeby podnieść moc w swoim roverze 200 ? Nic sensownego nie wymyślisz za 300-400zł
takanchi - Sob Paź 24, 2015 17:43
Em kolega chyba nie czyta uwaznie. W 200 nie zrobilem nic, a info zbieram by wiedziec ile odlozyć do mg zs, zbieram informacje juz wczesniej proste.
kruszon - Pon Lis 02, 2015 14:44
Hej!
Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że kolega takanchi źle zrozumiał.
takanchi, MG ZS w benzynie 2.0 nie było nigdy produkowane. To co ma Markzo, to nie jest dołożone turbo tylko tak jak pisał: cały swap z silnikiem, osprzętem, skrzynią itp.
Alternatywą jest 1.8 turbo z R75, ale to już chyba lepiej kupić MG ZS 2.5V6 i przy nim zostać, a jak już koniecznie turbo ma być to tylko 2.0T kompletne.
Z benzyn w zasadzie tylko właśnie 2.0T jest tunowalne w jakikolwiek sposób. O tuningu 1.8, 1.8t, czy KV6 zapomnij jeśli to ma jeździć dalej niż na hamownię
Pozdrawiam
longer86 - Pon Lis 02, 2015 14:56
Kv6 jedynie dołożenie kompresora sprintexa, ale to ciężko zdobyć a i opinie o wytrzymałości byly różne
takanchi - Wto Lis 03, 2015 18:55
2.5 to już troszke ubezpieczenie wchodzi wysoko. Nie nie musi być turbo ale ten dźwięk i osiągi zachęcaja, ale trudno jak nie bedzie mozna to nie dzięki za wyprowadzenie z błedu
Markzo - Nie Lip 28, 2019 21:55
1,8VVC i 1,8T zaczyna być modowalne to tak w ramach odkopu
Malignus - Nie Lip 28, 2019 22:46
a 1.8 serii K? bez vicka?Wiem ze mechaniczny kompresorek był stosowany.Szkoda ze linka nie jestem w stanie odnaleźć....120 kucy w mgf a wywalalo po zalaczeniu 230 kucy dodatkowo odpalenie kompresora z kabiny.Albo na stale albo guziorem w miare potrzeby....
|
|