Zobacz temat - Jak działa turbo boost. MG ZS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Jak działa turbo boost. MG ZS

takanchi - Wto Paź 20, 2015 16:15
Temat postu: Jak działa turbo boost. MG ZS
Witam, mam pytanie, wytłumaczy mi ktoś po krótko jak działa to turbo?https://www.youtube.com/watch?v=favEutVTQyo

Skąd te wysokie obroty i jak wtedy z żywotnością silnika. Ile to kosztuje i jak współgra z gazem. Dzieki.

Markzo - Wto Paź 20, 2015 16:26

Pytasz o moje auto ;) co konkretnie Cie interesuje?
takanchi - Wto Paź 20, 2015 16:43

A to idzie sie zakochać w takiej maszynie. Skąd to doładowanie, to jest turbospręzarka poprostu ? Ile to kosztuje i jak działa z gazem, jak przy takich obrotach trzyma sie silnik?
Markzo - Wto Paź 20, 2015 16:47

takanchi napisał/a:
A to idzie sie zakochać w takiej maszynie.

hehe dzięki ;)

takanchi napisał/a:
Skąd to doładowanie, to jest turbospręzarka poprostu ?

to swap silnika z motoru 2,5v6 na 2,0 Turbo z Rovera 220 Coupe turbo.

takanchi napisał/a:
Ile to kosztuje i jak działa z gazem, jak przy takich obrotach trzyma sie silnik?

Musisz kupić dawce, najlepiej kompletne auto (220 coupe turbo, 620 Ti, 820Ti), przełożyć motor, skrzynie, wiązke, ukł. chłodzenia, wspomagania etc ;) z gazem działa bdb, Maniu48 i Kozik mają takie silnik w swoich ZS i jeżdżą na LPG.

Tutaj masz mój temat, od 46 strony jest w miare aktualny setup:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65600&postdays=0&postorder=asc
"W miarę aktualny" bo podczas strojenia rozwaliło tłoki :( motor już odbudowuje :)

Do momentu strojenia zrobiłem 50kkm i na motor nie mogłem narzekać, także fajna opcja do ZS ;)

takanchi - Wto Paź 20, 2015 16:58

A ile mocy ci przybyło? Wiesz jestem młodym kierowcą od razu nie wrzucę tego do mojego , ale co do kupna raczej nie da sie mnie przekonać , rozumiem ze jeśli bede miał pytania moge pytac? :) caluje własnie w zs 1.8/2.0 i w tym gaz i chyab turbosprezarke, narazie, pomalu do celu. Ile taka turbina da?
Markzo - Wto Paź 20, 2015 21:56

takanchi napisał/a:
A ile mocy ci przybyło?

w chwili strojenia wyglądało na 250-260, przed na hamowni zlotowej 215,

takanchi napisał/a:
rozumiem ze jeśli bede miał pytania moge pytac?

tak, śmiało ;)

takanchi napisał/a:
caluje własnie w zs 1.8/2.0

1,8 bena, 2 litry seryjnie to byl diesel ;)

takanchi napisał/a:
Ile taka turbina da?

tzn?

takanchi - Wto Paź 20, 2015 22:15

Ile turbosprężarka da mocy itp. Co do swapu narazie odpuszczę. Chce kupic auto w gazie lub wmontować i leciec do was na zlot :D
Markzo - Wto Paź 20, 2015 22:19

silnik 2,0t, który mam u siebie jest fabrycznie wyposażony w turbo ;) więc ciężko odpowiedzieć na to pytanie ;)
takanchi - Pią Paź 23, 2015 19:48

Spoko :)

[ Dodano: Pią Paź 23, 2015 19:48 ]
Markzo, żyjesz? :) Tak myslę jak kupie 1.8 benzyne to jakies 117 KM, jakbym wrzucił jakiegos chipseta? ile podnioslo by moc i spalanie?

Pyros - Pią Paź 23, 2015 22:27

Myślę, ze przy bardzo dobrych wiatrach 1kM i 2 nM ...
takanchi - Pią Paź 23, 2015 22:48

czyli nic , a co moge zrobic ?
BigBoyPL - Pią Paź 23, 2015 23:42

A co zrobiłeś żeby podnieść moc w swoim roverze 200 ? Nic sensownego nie wymyślisz za 300-400zł ;]
takanchi - Sob Paź 24, 2015 17:43

Em kolega chyba nie czyta uwaznie. W 200 nie zrobilem nic, a info zbieram by wiedziec ile odlozyć do mg zs, zbieram informacje juz wczesniej proste.
kruszon - Pon Lis 02, 2015 14:44

Hej!

Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że kolega takanchi źle zrozumiał.
takanchi, MG ZS w benzynie 2.0 nie było nigdy produkowane. To co ma Markzo, to nie jest dołożone turbo tylko tak jak pisał: cały swap z silnikiem, osprzętem, skrzynią itp.
Alternatywą jest 1.8 turbo z R75, ale to już chyba lepiej kupić MG ZS 2.5V6 i przy nim zostać, a jak już koniecznie turbo ma być to tylko 2.0T kompletne.
Z benzyn w zasadzie tylko właśnie 2.0T jest tunowalne w jakikolwiek sposób. O tuningu 1.8, 1.8t, czy KV6 zapomnij jeśli to ma jeździć dalej niż na hamownię ;)

Pozdrawiam

longer86 - Pon Lis 02, 2015 14:56

Kv6 jedynie dołożenie kompresora sprintexa, ale to ciężko zdobyć a i opinie o wytrzymałości byly różne
takanchi - Wto Lis 03, 2015 18:55

2.5 to już troszke ubezpieczenie wchodzi wysoko. Nie nie musi być turbo ale ten dźwięk i osiągi zachęcaja, ale trudno jak nie bedzie mozna to nie :) dzięki za wyprowadzenie z błedu :)
Markzo - Nie Lip 28, 2019 21:55

1,8VVC i 1,8T zaczyna być modowalne :P to tak w ramach odkopu :P
Malignus - Nie Lip 28, 2019 22:46

a 1.8 serii K? bez vicka?Wiem ze mechaniczny kompresorek był stosowany.Szkoda ze linka nie jestem w stanie odnaleźć....120 kucy w mgf a wywalalo po zalaczeniu 230 kucy dodatkowo odpalenie kompresora z kabiny.Albo na stale albo guziorem w miare potrzeby....