Zobacz temat - [r75]Prędkość na wyświetlaczu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75]Prędkość na wyświetlaczu

sebol11 - Nie Paź 25, 2015 19:03
Temat postu: [r75]Prędkość na wyświetlaczu
Hej! Śledząc forum UK widzę ,że dużo osób ma na wyświetlaczu prędkość.Da się to jakoś włączyć? http://oi59.tinypic.com/hwmrf5.jpg
pelson91 - Nie Paź 25, 2015 19:05

sebol11, jasne, że się da ;) uderzaj do Marka :ok: też mi to wgrał i to dość fajny bajer, pod warunkiem, że masz w miarę sprawny ten wyświetlaczyk ;)
MD - Nie Paź 25, 2015 19:48

Też mam to włączone - na zlocie się tego nabawiłem. ;)
Przydatne, choć zauważyłem, że prędkość na wyświetlaczu jest nieco inna na zegarach, ciut niższa. I od prędkości na wyświetlaczu włączają się powiadomienia "speedlimit".

borsuk88 - Nie Paź 25, 2015 20:00

też to mam! mniejsze bo licznik chyba o 10% ma niedokładności , a na wyświetlaczu masz dokładną prędkość! mi włączył tą przydatną funkcje pan Marek , jak robił mi zegary!
sebol11 - Nie Paź 25, 2015 20:19

Orientujecie się jaki jest koszt takiej operacji?
borsuk88 - Nie Paź 25, 2015 20:54

a to już trzeba osobiście do marka się odezwać - albo do kogoś z okolicy ogarniętego w tym.
MD - Pon Paź 26, 2015 09:52

To włączając licznik, proponuję jeszcze włączyć dzienne w długich. Ładnie ot wygląda, nie trzeba pamiętać o światłach, a osoby z xenonami będą się cieszyć dłuższym żywotem żarników. Duuuużo dłuższym.
longer86 - Pon Paź 26, 2015 23:51

Md speedlimit to osobna opcja do wyłączenia, co do prędkości to sam zauważyłem u siebie ze 120 zapala się kiedy wskazowka jest juz kolo 130, prędkość na gps w telefonie również jest ciut nizsza niz na zegarach ale to idzie jakos dopasować wskazówką
MaReK - Wto Paź 27, 2015 00:18

To funkcja dla policyjnych bolidów R75 ;) Tak to opisuje T4 ;)
Włącza się to przestawiając bity w zawartości eepromu od IKE.

Program TOAF będzie posiadał tę funkcję, chociaż na wieść, że TOAF powstaje, angielski guru od T4 w pośpiechu wypuścił program IKE editor, który może to włączyć. Jak ktoś ma bmw scanner, też sobie to może włączyć, zmieniając odpowiedni bajt. Jest to chyba ten sam bajt, który odpowiada za język na wyświetlaczu centralnym z odpowiednią kombinacją bitową. Ale niech mnie guru marcin.misek poprawi ;)

longer86 - Wto Paź 27, 2015 00:38

Jesli patrząc po opcjach toaf to język i tryb wyświetlacza police mode są odrębnymi opcjami, niestety nie mam wyświetlacza a co za tym idzie nie mogę sprawdzić ;)

Jest opcja niemal, transit , police mode

dawidd - Wto Paź 27, 2015 06:09

Jest jakiś przybliżony termin udostępnienia programu TOAF?
alpacino - Wto Paź 27, 2015 06:41

dawidd napisał/a:
Jest jakiś przybliżony termin udostępnienia programu TOAF?


Prawdopodobnie 01.04.2016 ... ;)

Punx - Wto Paź 27, 2015 08:41

Nie jest żadną tajemnicą że wskaźniki prędkości w autach zawyżają wynik wskazywanej prędkości, pozwolę sobie zacytować fragment z autocentrum.pl:

"Wskazania prędkościomierza i licznika przebiegu kilometrów na ogół mijają się z prawdą o kilka do kilkunastu procent. Co to znaczy i dlaczego ma to wpływ na obliczanie zużycia paliwa wyjaśniamy poniżej.

Liczniki samochodowe nie są przyrządami pomiarowymi, a jedynie wskaźnikami mającym informować kierowcę o przybliżonej prędkości jazdy i liczbie przejechanych kilometrów. Ze względów bezpieczeństwa zdecydowano, że muszą pokazywać zawyżone wartości. W Europie Zachodniej obowiązywała nawet w latach 90-tych norma określająca błąd zawyżania wskazań prędkościomierza w czasie jazdy z prędkością powyżej 60 km/h na 10% rzeczywistej prędkości plus 4 km/h. Na podstawie pomiarów mogę stwierdzić, że producenci pojazdów wciąż stosują tę regułę. Oznacza to, że jeżeli na prędkościomierzu wskazówka pokazuje 100 km/h, to pojazd może poruszać się w tempie „zaledwie" 86 km/h..., a przy 200 km/h tylko 176 km/h. Zazwyczaj błąd jest trochę mniejszy i wynosi 6-8 procent, ale występuje zawsze (pomijam pojazdy w których założono większe niż nakazuje producent koła albo opony – w takim przypadku należy przekalibrować licznik, co można zrobić w ASO danej marki)."

Mnie kiedyś tłumaczono tak na zdrowy rozum że poniżej 100km/h wskazania odczytane z zegarów są zazwyczaj zawyżane o 4-5km/h, a powyżej 100km/h wskazania zawyżane są średnio o 8-10km/h względem tego co pokazuje np. GPS. Ponoć sprawdzone empirycznie w kilku autach i wartości te są stałe, nie zmieniają się płynnie wraz z zmianą prędkości.

MaReK - Wto Paź 27, 2015 16:53

alpacino napisał/a:
Prawdopodobnie 01.04.2016 ... ;)

Wtedy zostanie podana data oficjalnej premiery ;)

marcin.misek - Wto Paź 27, 2015 17:43

dawidd napisał/a:
Jest jakiś przybliżony termin udostępnienia programu TOAF?


Jako że TOAF powstaje w Polsce to nalezy mu sie wersja poslka.. no i ona teraz powstaje ;] A przetlumaczenie calosci ( bledy, opcje) troche trwa..
Jak Wszystko zgram sadze ze bedzie mozna pomyslec o pierwsze wersji dla kilku "zewnatrznych" testerów.

Punx - Wto Paź 27, 2015 18:44

Je chętnie przetestuje czy się tym softem uda włączyć 6-ty bieg w automacie :) oraz czy będzie możliwość dowolnego ustawiania RPM dla biegu jałowego.
dawidd - Sro Paź 28, 2015 06:34

a ja bym chciał nim włączyć 3 błyśnięcia kierunków po dotknięciu manetki - da rade?
Punx - Sro Paź 28, 2015 17:07

3 to nie wiem jak włączyć, za to znam sposób na 2 błyśnięcia przy 1 kliku machadlem od migaczy :)
MD - Sro Paź 28, 2015 17:17

Punx, to i tak coś. Zdradź proszę ten sposób. :D
Punx - Sro Paź 28, 2015 17:23

Odepnij zasilanie od żarówek przedniego migacza L i P lub strona zamień je na diodowe i będziesz miał 2 szybkie błyski :)

Niestety skraca się także czas zapalenia/gaszenia żarówek przy normalnym działaniu migaczy, a taki naparzajacy migacz to siara ... mi sie kojarzy z "maluchami" gdzie często zdychały żarówki i migacz robił za stroboskop :)

MD - Sro Paź 28, 2015 17:41

Punx, a no to norma, przerywacze są zależne od oporu. Mnie chodzi o normalną sekwencję wolnych błysków. Można to zrobić dokładką do oryginalnej wiązki, ale wolałbym w tym nie dłubać - lepiej to jakoś włączyć.

Inną rzeczą, którą bardzo chętnie bym włączył, byłyby awaryjne przy nagłym hamowaniu. Przydałyby się.

Punx - Sro Paź 28, 2015 17:52

wiem że to norma stad uśmieszki w moich wypowiedziach
MD - Sro Paź 28, 2015 18:26

Punx, no pacz, a ja myślałem, że na serio. ;)

Aczkolwiek zaczynamy coraz bardziej odchodzić od tematu.

A bawił się ktoś w końcu w deszyfraż szyny od ekranu? Żeby samemu na wyświetlacz dane wprowadzać i np. pod prędkością wyświetlać jeszcze np. spalanie bieżące (przez zewnętrzny układ wysyłający impulsy na ekran)?

prebenny - Sro Paź 28, 2015 18:58

MD niekoniecznie trzeba grzebać z szyną.

Coś wyświetlaczem steruje może warto się temu modułowi przyjrzeć - w końcu wyświetla informacje zawarte w 'komputerze serwisowy' (IPK - odometer). Obydwa dostają się do tych samych informacji może 'po prostu' dodać kolejny 'moduł'?

Tak czysto teoretyzuje ;)

zedziczek - Sro Paź 28, 2015 21:17

http://www.the75andztclub...ad.php?t=162912
dawidd - Czw Paź 29, 2015 07:19

zedziczek, znany temat, szkoda ze autor nie udostępnia schematu
MaReK - Czw Paź 29, 2015 21:06

A to jakiś specyficzny układ ma być ;) ?
Myślę, że kolega od otwierania klapy bagażnika by sobie z tym poradził, tylko że to wciąż rzeźba ;/

prebenny - Czw Paź 29, 2015 21:08

Na allegro jest pełno takich układzików do tzw lazy blinker.
xROnx - Pią Paź 30, 2015 07:56

zedziczek napisał/a:
http://www.the75andztclub...ad.php?t=162912

myślę że te 3 mrugnięcia w kierunkach to bardzo fajna i przydatna sprawa. Bardzo mi tego brakuje podczas jazdy czy to po mieście (ronda) czy w trasie.
Jeśli ktoś w PL coś takiego zrobi to ja się piszę...

Punx - Pią Paź 30, 2015 08:26

Ja to bym wolał aktywny/dynamiczny tempomat zamiast zwykłego i jeszcze jakiegoś sensownego HUD'a :)
Micros - Pią Paź 30, 2015 09:44
Temat postu: Re: [r75]Prędkość na wyświetlaczu
sebol11 napisał/a:
Hej! Śledząc forum UK widzę ,że dużo osób ma na wyświetlaczu prędkość.Da się to jakoś włączyć? http://oi59.tinypic.com/hwmrf5.jpg


Zmieniamy w IKE (IPK) bajt $00A8 na 21

np. PASoft BMW Scanner'em

Jeśli ktoś z Łodzi to mogę pomóc :)

sebol11 - Pią Paź 30, 2015 10:07

Muszę sobie kupić ten Bmw Scanner bo widzę ,że tym można sporo podziałać z różnymi rzeczami.
prebenny - Pią Paź 30, 2015 10:14

sebol11 nie kupuj BMW Scannera tylko Inpę.

MaReK i marcin.misek robią TOAFa dla nas ;)

Micros - Pią Paź 30, 2015 10:31

prebenny napisał/a:


MaReK i marcin.misek robią TOAFa dla nas ;)


Będzie pod choinkę czy dopiero w okolicach zajączka? ;)

dawidd - Pią Paź 30, 2015 10:58

Micros napisał/a:
Zmieniamy w IKE (IPK) bajt $00A8 na 21

tu jest szerzej o tym
http://www.the75andztclub...p/t-173990.html

MaReK - Pią Paź 30, 2015 14:55

Widzę, że angole 100 lat za murzynami ;)
Już w 2012 roku pierwsze takie kwiatki się włączało :P
W sumie, to ja też to wiem stąd, że jeden z naszych kolegów kupił sobie z rimmerbrosa zegary, w których ta opcja była włączona.

Niestety PASoft zmieniając zawartość eeprom nie liczy sum kontrolnych. Przez co, później po podłączeniu pod serwisówkę T4 otrzymuje się błąd, a jaka kolwiek zmiana w konfiguracji auta tym ustrojstwem powoduje przywrócenie do defaulta.

Kod:


Adresy komórek Opis komórki
Start Koniec

6 6 Ton sygnalizatora dźwiękowego (światła/kluczyk/czujnik
cofania) domyślna wartość 23, im wyżej tym wyższy ton, np. A6
w dupie kłuje.

C C Jaskrawość czcionki. Im mniejsza wartość tym bardziej ciemne
znaki. Domyślna wartość 87.

D D Jaskrawość wyświetlacza. Im mniejsza wartość tym ciemniejsze
tło. Domyślna wartość 00.

5C 5C Włączanie/wyłączanie wyświetlacza TRIP1 (dolny).
Domyślna wartość FF. Wartość 00 wyłącza.

5D 5D Włączanie/wyłączanie opcji wyposażenia (kontrola trakcji,
samopoziomowanie, itp.) wartości komórki: 50 - brak trakcji, brak samopoziomowanie 5C - kontrola trakcji, bez samopoziomowania FC - kontrla trakcji i samopoziomowanie

60 61 Moc świecenia wyświetlaczy, niezależny od regulatora w
module LSM. Domyślna wartość: FF, FC


7E 7E Ustawienie konfiguracji samochodu Europa/Anglia (sygnalizacja
otwartych drzwi), Sygnalizacja włączonych świateł, Sygnalizacja
obecności kluczyka w stacyjce wartości komórki: 3E - prawe drzwi/kluczyk/światła 1e - prawe drzwi/kluczyk 3c - lewe drzwi/kluczyk/światła 38 - lewe drzwi/światła 0c - lewe drzwi/kluczyk

A8 A8 Dodatkowa opcja na wyświetlaczu LCD - cyfrowe wskazanie
prędkościomierza. Wartość: 21, Domyślna wartość: 20

A9 A9 Ustawienie konfiguracji wyświetlania jednostek temperatury.
Wartość 01 zwraca temperature w stopniach Celsjusza, wartość FF w stopniach Farenheita)

AB AB Ustawienie konfiguracji wyświetlania jednostek kilometrów.
Możliwe są dwie opcje Kilometry oraz Mile.

AD AD Ustawienie języka wyświetlanych komunikatów. Domyślnie 51 - język angielski.


Adresy komórek
zawierających kody ZCS

Rodzaj kodu Start Koniec

8C 8F GM

91 98 SA

9A 9B VN



Wcześniej jest jeszcze licznik kilometrów oraz VIN.
Takie cudo przygotowałem kiedyś w kilka wieczorów zimowych, siedząc w aucie z PASoftem i zmieniając
każdy bajt po kolei. To samo było z innymi sterownikami ;) Teraz wspólnie z marcin.misek udało się znaleźć szerszą opisówkę wszystkich tych naszych modułów ;) Na podstawie tego, powstaje TOAF :) W sumie zostały detale i potem i tak będą wersje kolejne, które będą zawierać poprawki lub opcję sugerowane przez Was ;)

Pozdrówki,

marcin.misek - Pią Paź 30, 2015 21:23

prebenny napisał/a:
sebol11 nie kupuj BMW Scannera tylko Inpę.

MaReK i marcin.misek robią TOAFa dla nas ;)


Nie żebym reklamował to co robie bo BMW Scanner tez jest dobry, ale w nim nie ruszysz BCU, nie odczytasz błedów, nie przekodujesz, ponadto nie ruszysz silnika benzynowego, a i z dieslem ma problemy...

W zasadzie czekam na tłumaczenie PL/EN, zepne wszystko w całosc, przetesutuje to na kims z poza grupy która ma teraz do tego dostęp i ruszy w świat ;]

Pod choinke będzie na pewno.. a moze na Mikołaja :)

dzelo23 - Sob Paź 31, 2015 15:43

A TOAF zczytuje dane z silnika 1.8turbo, da radę nim zczytać i wgrać mapę, zmienić temperaturę załączania wiatraka chłodnicy?
marcin.misek - Sob Paź 31, 2015 16:45

dzelo23 napisał/a:
da radę nim zczytać i wgrać mapę, zmienić temperaturę załączania wiatraka chłodnicy?

Odczyt mapy - owszem
Zapis mapy - nie do konca...
temperatura załączania - A T4 potrafi takie coś ?
Generalnie, cudów nie narobię, jezeli czegos sie nie da przestawic.. to i ja nie bede w stannie tego zrobic ;]

Micros - Sob Paź 31, 2015 19:23

marcin.misek napisał/a:

Odczyt mapy - owszem
Zapis mapy - nie do konca...


A resetowanie korekt długoterminowych LTFT do zera? Bardzo by się przydało, bo zauważyłem, że po usterce vis albo nieszczelności przy sondzie dluuugo trzeba czekać aż korekty wrócą do normy.

marcin.misek - Sob Paź 31, 2015 20:07

Nie dodawalem tego jeszcze.. ale jest taka opcja dostępna..
Tylko czy działa nalezycie, tego nie wiem.

MaReK - Sob Paź 31, 2015 23:04

Wszelkie adaptacje i resety to kwestia wytestowania na aucie.
Ja się nie podejmuje zabawy w tlumaczenia czy interpretacje pewnych skrótów sterownikowych, bo nie znam się kompletnie na benzynowych jednostkach ;)
Ale widzę tu kilku kandydatów do pomocy w tej kwestii :)

sTERYD - Nie Lis 01, 2015 15:41

a jest w ogóle jakaś różnica w komunikacji między sterownikami k serii z R25/45 a tych z 75?
MaReK - Nie Lis 01, 2015 20:52

Najprawdopodobniej nie. Jak marcinek już sobie poradzi z komunikacją na tip top, sprawdzę w TFie - tam jest 1.8 VVC ;)
marcin.misek - Nie Lis 01, 2015 21:06

sTERYD napisał/a:
a jest w ogóle jakaś różnica w komunikacji między sterownikami k serii z R25/45 a tych z 75?

Nie wiem jaka jest.. ale tak na szybko moge stweirdzic że predkosc komunikacji jest innam w R75 dziala na 9600 a w 25/45 pewnie na 10400. Ale jak nie sprawdze to sie nie dowiem ;] Reszta komunikacji pewnie jest taka sama, i miejmy nadzieje ze hasła dostępu do sterownika są takie same.

AdaskoC - Nie Lis 01, 2015 21:27

marcin.misek, podziwiam Cię :)

Co prawda jestem programistą z wykształcenia i wiem ile to trudu by coś sensownego stworzyć, choć w zawodzie nie pracowałem, nie pracuje i mam nadzieję że nie będę musiał pracować.
Ale przez to co wyprawiasz w tej chwili, to chwalę i opowiadam o tym wielu klientom. Zwłaszcza że jesteś równy gość :)
Powodzenia!

Z tego co widziałem w wypowiedzi Marka, to wystarczy zmienić znaki w LCM i będę miał prędkość na wyświetlaczu?

MaReK - Nie Lis 01, 2015 21:33

AdaskoC napisał/a:
Z tego co widziałem w wypowiedzi Marka, to wystarczy zmienić znaki w LCM i będę miał prędkość na wyświetlaczu?

W IKE raczej :P

[ Dodano: Nie Lis 01, 2015 21:33 ]
AdaskoC napisał/a:
Zwłaszcza że jesteś równy gość :)

Co Ty! To padalec, żeby cokolwiek powstało, Klub musi mu płacić kilkaset złotych na miesiąc... siemion_ już dwa kredyty w Wonga.com wziął i ciągle mało. Dlatego zaraz Marcin poda numer konta i róbcie wpłaty - bo inaczej nie odda tego programu ;)

AdaskoC - Nie Lis 01, 2015 21:36

Nie pykło mi :D Własnie IKE miałem na myśl :)

MaReK napisał/a:
kilkaset złotych


Ma złote serce, za takie marne pieniądze pracować...

MaReK - Nie Lis 01, 2015 21:40

Tak poważnie, to tutaj raczej o kasę nie chodzi ;)
Myślę, że marcin.misek robi to dla funu, poniekąd hobbystycznie i żeby utrzeć nochala paru zarozumiałym dupkom z zagranicy :) Jak przy tym zarobi to świetnie ;)

Niestety, Marcin z racji wykonywanego zawodu nie może poświęcić się w 100% temu dlatego idzie w znoju i trudzie to wszystko. Ale niebawem dojdzie jeszcze projekt obdD2S<->WIFI i obsługa programu przez urządzenia mobilne talbety, komórki, i takie tam ;)

AdaskoC - Nie Lis 01, 2015 21:44

MaReK napisał/a:
Ale niebawem dojdzie jeszcze projekt obdD2S<->WIFI i obsługa programu przez urządzenia mobilne talbety, komórki, i takie tam


O Kuźwa... Jestem pod wrażeniem :)

sTERYD - Nie Lis 01, 2015 21:53

ostatnio na elektrzodzie pojawił się konwerter RS 232-Wifi więc temat praktycznie rozgryziony, tylko kwestia poskładania do kupy no i oprogramowania.
MaReK - Nie Lis 01, 2015 21:55

AdaskoC napisał/a:
O Kuźwa :D

No co? Interefejs tylko nieco droższy, ale wyobraź sobie takie coś:

podłączasz to raz na wieki pod OBD. Siedzi to sobie i dmucha w eter pierdulety z Twojego samochodu. Aplikacja Marcina wTOAF będzie działać na androidach czy iOS'ach może też na windows mobile. Uruchamiasz apkę w telefonie i masz podgląd na żywo jakie parametry ma silnik czy moduł komfortu. Patrzysz na błędy, kasujesz je itp. Możesz sobie dopisać kluczyk, albo włączyć prędkość tudzież wyłączyć speed locking i otwieranie na raz wszystkich drzwi... a mając chwilę czasu na postoju wrzucasz sobie mapkę "tune UP" i możesz pędzić z większą mocą i momentem :P

AdaskoC - Nie Lis 01, 2015 21:58

Działajcie, działajcie. Ojczyzna takich osób potrzebuje :)
MaReK - Nie Lis 01, 2015 22:01

Myślę, że to będzie rozgrzewka przed większą imprezą. Trzeba napisać coś do aut żyjących, typu VW i BMW może mercedes. Tyle, że przy żyjących markach to już konkurencja większa.