Zobacz temat - [R75] tylna szyba nie grzeje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] tylna szyba nie grzeje

maciejk1980 - Czw Lis 05, 2015 19:27
Temat postu: [R75] tylna szyba nie grzeje
dzisiaj mechanicy pracuja nad moim autem nie dziala mi ogrzewanie tylnej szyby bo nie dochodzi 12v, beda musieli pociagnac dodatkowy kabel do szyby, mowil mi mechanik ze jakis jeden kabel jest nie podlaczony w stacyjce, lub czy nie ma jednego, cos kolo tego, nie pamietam, nie zrobilem zdjecia i nie wiem ktory, czy ktos wie moze czy to cos normalnego czy nie?
wellman - Czw Lis 05, 2015 19:57

Bez zdjęcia lub choćby informacji o kolorze przewodu to niewiele można pomóc, u mnie we wtyczce od stacyjki nie było żadnego wiszącego luzem przewodu i fabrycznie raczej wątpię, żeby był. :-)

Zainteresuj się RAVE (do pobrania np. na chomikuj) i schematami elektrycznymi. Wtyczka C0028. Powinieneś tam mieć 5 przewodów (piny 2,5,6,8,9) lub więcej, jeśli masz elektryczne siedzenia.

Może ktoś tam coś miał wcześniej dodatkowego podłączone pod zapłon?

maciejk1980 - Czw Lis 05, 2015 20:14

nie wiadomo wiem ze byla nokia podlaczona do nadglosnienia i do radia oryginalnego symphony, ale ucielem te kable wszystkie i tyle, wyrzucilem telefon, nie wiem czy czasami cos zlego nie narobilem ucinajac te kable do ladowarki nokii????
wellman - Czw Lis 05, 2015 20:21

To raczej nie to.

Tej, a próbowałeś podmienić moduł klimy na inny? Na alledrogo są w śmiesznych pieniądzach. Może to on coś nie styka, skoro przekaźnik masz dobry, a napięcie do podgrzewania nie dochodzi. Poza ATC po drodze jest tylko jeszcze BCU, a to lepiej, żeby nie było uszkodzone. :P

maciejk1980 - Czw Lis 05, 2015 20:22

wlasnie moglem modul A/C kupic, ale przycisk sie zaswieca na zolto, a co ten BCU kontroluje? co by mi niedzialalo jak on nie dziala
longer86 - Czw Lis 05, 2015 20:29

BCU to moduł komfortu, kontroluje szyby, centralny zamek itd . Jest odpowiedzialny za większość elektroniki w aucie. Skoro przycisk się podświetla to może gdzieś coś po drodze nie styka, może jakiś punkt masowy do poprawienia.
wellman - Czw Lis 05, 2015 20:29

Na temat BCU (Body Control Unit lub jak niektórzy mówią - moduł komfortu) masz niezliczoną ilość tematów tutaj na forum.

W skrócie - pośrednio kontroluje właściwie wszystkie elektryczne elementy wyposażenia. Elektryczne sterowanie szyb, roleta, zamki, czujnik deszczu...


---
No i longer był szybszy. :P

maciejk1980 - Czw Lis 05, 2015 21:55

raczej wszystko elektryczne mi dziala, oprucz wlasnie tylniej szyby, no i wiem ze trabka alarmu sie nie zalancza jak np. jest otwarta maska a wlacze alarm to powinna trabnac ze cos jest nie tak (trabka jest sprawna bo sprawdzalem na krotko do akumulatora)
wellman - Czw Lis 05, 2015 22:02

Zostaje więc to co napisał Towarzysz Dłuższy ( ;-) ) i spróbować z innym panelem klimy.

Sprawdzałeś trąbkę w podszybiu przy komputerze silnika, czy tą pod zderzakiem? Pod zderzakiem jest trąbka (a czasem nawet dwie :P ) klaksonu. Natomiast od alarmu jest ta w podszybiu.

maciejk1980 - Czw Lis 05, 2015 22:10

tak mowie o tej trabce od alarmu kolo szyby, no teraz to chyba za puzno na drugi modul, jak zrobia juz to musi zostac, spytam tylko czy jak sie wymieni go to czy cos sie stanie, tempomat mi nie dziala, ale to chyba od czujnika absu bo mi wykrylo lewy przod, ale nie dzialal zanim sie zaczela pojawiac kontrolka absu
longer86 - Czw Lis 05, 2015 22:12

Co do maski i trabniecia, z bagażnikiem jest to samo? Tez nie tita jak masz otwarty? Opcje są 2, albo cos z syrena, a jesli występuje to tylko przy masce to może zmostkowany czujnik

[ Dodano: Czw Lis 05, 2015 22:12 ]
Widzę ze z tym autem to masz curwa niezły kyrk elektryczny

wellman - Czw Lis 05, 2015 22:13

Tempomat może nie działać też od czujnika na sprzęgle. Pewnie się wsunął trochę za daleko, u siebie też to miałem.
maciejk1980 - Czw Lis 05, 2015 22:18

nie to bylo robione nawet kupilem drugi, moze od czujnika z hamulca bo tam na dwa sie dzieli jakos stopy dzialaja ale tempomat nie musi
SeniorA - Pią Lis 06, 2015 11:17

maciejk1980 napisał/a:
nie dziala mi ogrzewanie tylnej szyby bo nie dochodzi 12v,
a przekaźnik sprawdzony ?
maciejk1980 - Pią Lis 06, 2015 13:00

przekaznik do tempomatu? czy mowa o tylnej szybie, jesle o tylnia szybe chodzi to tak sprawdzali, nie pykal, czyli cos ze sterowaniem, zrobili pociagneli oddzielny kabel i na osobny wlacznik troche nie bardzo ale lepiej niz wcale
longer86 - Pią Lis 06, 2015 13:08

leczenie syfa pudrem, jak działało to działać musi,
SeniorA - Pią Lis 06, 2015 14:35

maciejk1980 napisał/a:
przekaznik do tempomatu? czy mowa o tylnej szybie,
przekaźnik R2 pod maską od szyby , zakładam , że wiadomo o tym by przekaźnik zadziałał musi pracować silnik i ma być dobra bateria ( U > 12.5 V )
maciejk1980 - Pią Lis 06, 2015 16:23

tak przekaznik nie pykal pod chodzacym silnikiem a akumulator ma 12.6 bez odpalania, jak jest silnik odpalony to wtedy wiecej, a jak by akumulator mial 12.3 bez odpalenia to czy jak bedzie odpalony i wtedy bedzie mial powiedzmy 12.9 to czy i tak powinien pykac przekaznik ze wzgledu tylko na ladujacy alternator, czy to tak nie dziala

Czy ktos wie ile na tych elementach grzewnych ma byc voltow?? tez 12??? czy duzo mniej bo to cieniutkie sa, sprawdzalem i dochodzi 12v tam gdzie idzie kabel i jest przylutowany do elementu szybnego, ale te cienki linie podgrzewne nie mialy 12v duzo mniej, nie ma pogody zeby sprawdzic czy dobrze dziala

wellman - Pią Lis 06, 2015 16:50

Jak napięcie aku będzie zbyt niskie to elektronika nie pozwoli na odpalenie prądożernych odbiorników.

Szkoda, że pozwoliłeś sobie zrobić pajęczynę i jakiś zabawny włączniczek.

Wczoraj wysłałem Ci schemat instalacji podgrzewania. Żeby sprawdzić, czy winny jest panel ATC wystarczyło zobaczyć, czy po wciśnięciu przycisku podgrzewania pojawia się napięcie na pinach 6 i/lub 7 w 10-pinowej białej wtyczce. Jeśli nie, a prawdopodobnie tak właśnie będzie, to wiedziałbyś, że do wymiany moduł.

Jeśli tu byłoby ok - idziesz dalej do BCU i tam sprawdzasz pin 14 w środkowej wtyczce, on idzie do przekaźnika załączającego grzanie. Może styk zaśniedział i wystarczyłoby to poprawić... ale wybrałeś rzeźbę, za którą jeszcze trzeba było zapłacić. Nie wiem, czy Twój roverek będzie Cię za to dalej lubić. :P

maciejk1980 - Pią Lis 06, 2015 17:06

kurna oni w tym czasie jak dostalem schemat to go robili a dzis rano przedzwonili i ze auto do odbioru, zolte swiatelko dalej sie zalancza automatycznie, ciekawe czy jak sprawdze teraz ten ATC czy bedzie tam dochodzil prad, czy moge to zrobic? nie wiem dokladnie co oni porobili ale z przekaznika R2 dolaczyli kabelek do bezpiecznika F2 (narysowany jest silnik) az sie boje od czego ten bezpiecznik F2 z silnikiem???
wellman - Pią Lis 06, 2015 17:14

Wyjście na wtyczce z ATC sprawdzić możesz zawsze, to Cię nic nie kosztuje, najwyżej później rozbierzesz tą drucianą instalację. :-)

To że się świeci dioda na przycisku grzania, znaczy że ATC chce włączyć grzanie szyby bo wskazanie temperatury zewnętrznej jest poniżej 10 st. C. Jeśli dobrze pamiętam, taki był warunek załączenia grzania automatycznie.

Bezpiecznik F2 odpowiada w naszych dieselkach za ECM (sterownik silnika), branie napięcia z tego miejsca nie wydaje się najlepszym pomysłem.

maciejk1980 - Pią Lis 06, 2015 17:19

ok a jakie napiecie powinno byc na tych pinach 12v tak?
wellman - Pią Lis 06, 2015 17:30

Doczytałem teraz dokładnie jak to działa. Na pinach z ATC, które Ci wskazałem (przy czym sprawdzasz je osobno, nie zwieraj ich przypadkiem ze sobą) nie będzie raczej ciągłego 12v.

Sygnał z ATC do BCU wysyłany jest przez K-bus, więc nie zarejestrujesz tego miernikiem jako prostego "jest 12v lub nie".

Niemniej przy wciskaniu przycisku "coś" się na mierniku powinno pokazać. :-)

Natomiast sprawdzając wyjście z BCU (14 pin, środkowa wtyczka), które idzie na przekaźnik grzania szyb, tam powinieneś mieć 12v, gdy grzanie jest włączone na ATC.

longer86 - Pią Lis 06, 2015 17:37

wellman, ja się tak udzielam jak juz temat jest to się przyłącze, grzanie szyby zdaje sie jest czasowe i wylaczane po jakimś okresie? Czy od temp szyby? Bo mi sie cos pokickalo i grzeje może z pól minuty, niezależnie czy odpali sie automatycznie czy wlacze recznie
prebenny - Pią Lis 06, 2015 17:51

longer86 bodajże jak z automatu się włączy to po 10 minutach powinno się wyłączyć z tego co kojarzę (chociaż u mnie samo się nie wyłącza).
longer86 - Pią Lis 06, 2015 17:54

U mnie dzialalo ok, do czasu
Ale niestety nie wiem kiedy ten czas byl i przy okazji czego sie to rozregulowalo...

wellman - Pią Lis 06, 2015 17:54

longer86, jak mówi święta księga RAVE, grzanie szyby jest włączane automatycznie, gdy BCU wyczuje włączony silnik, temperaturę otoczenia < 10 st. C i temperaturę płynu < 40 st. C. Wtedy też włączany jest timer, którego wartość zależna jest od temperatury zewnętrznej.

Niemniej to, o czym piszesz wygląda mi trochę na ustawienie BCU w trybie "tranzytowym", ustawianym fabrycznie na czas, gdy auto jest u dealera i przestawianym na tryb "normalny" z chwilą sprzedaży auta klientowi. Może w drodze przeprogramowywania BCU aktywowałeś sobie tę funkcję? :P

W trybie "tranzytowym" BCU ogranicza czas grzania szyby do 1 min., czas podświetlania kabiny z 16 minut do 1 min., alarm i szyber (jeśli masz) jest wyłączony.

longer86 - Pią Lis 06, 2015 18:01

No patrz na to nie wpadłem ;)
Jutro będę leciał z tematem :p

maciejk1980 - Sob Lis 07, 2015 20:10

no moge sie pochwalic z mojego nowego wlacznika, ladnie szyba grzje, nie bylo problemu kiedy jechalem dzisiaj w mgle i momentalnie szyba stala sie przejzysta :)
wellman - Sob Lis 07, 2015 20:17

maciejk1980, cieszymy się Twoim szczęściem. :D

Choć z drugiej strony może być ono bardzo krótkie. Jeśli z jakiegoś powodu coś "pyknie" z podgrzewaniem i wywali wspomniany przez Ciebie bezpiecznik F2, do którego się fachowcy podłączyli z Twoim nowym włącznikiem, odetnie też zasilanie ECU i zapewne silnik zgaśnie na środku drogi, a tego byśmy nie chcieli. ;-)

Nie to, żebym straszył, czy czarne scenariusze szerzył, ale... pomyśl o tym. :P

maciejk1980 - Sob Lis 07, 2015 20:32

wiem wiem jest bezpiecznik 40A na szybe, a to do 20A podlaczone, ciekaw jestem czy mozna to przeniesc na inny niz F2,moze ma to znaczenie ze akurat do F2 na ECM podpieli, moze jakis dodatkowy bezpiecznik 15A na srodku tego czerwonego kabelka zamontowac, pomiedzy przekaznikiem a F2, zeby wrazie spalilo te 15A zanim dojdzie na F2? wiem ze zielony kabelek idzie do wlacznika a on pewnie jest podpiety do tego brazowo zielonego co dostarcza 12V do tylu do tego modulu i tyle (chyba) nie wiem dokladnie co oni tam jeszcze porobili nie pytalem


R75 - Pon Lis 09, 2015 23:46

u mnie nie grzeją "trzy line" od góry na całej długości, tak ma być czy coś uszkodzone ? pozostałe ok
longer86 - Wto Lis 10, 2015 00:43

skoro są linie to powinny grzać, ja miałem przerwane 3 linie niby coś tam poprawiłem ale mogę przyjąć, że 1/3 szyby od góry nie grzeje.

PS.
wellman, dziek za trop, człowiek szuka daleko co się stało a najprostsze rozwiązanie do głowy nie przychodzi, faktycznie wyłączało się po minucie i przypadkiem zapodałem "transit mode"

dawidd - Wto Lis 10, 2015 07:25

chłopaki, a jak włączyć i wyłączyć tryb transit mode.
I drugie pytanie czy w kombi tylna szyba jest połączona z prawa boczna w szereg ?

prebenny - Wto Lis 10, 2015 07:51

Ja się jeszcze pod dawidda podebnę - czy w kombi tylko prawa szyba 'bagażnika' jest podgrzewana a lewa nie?
longer86 - Wto Lis 10, 2015 09:45

transit mode włączysz T4 lub TOAF'em który jeszcze nie miał oficjalnej premiery :P a już zmusił angoli do udostępnienia darmowego softu do konfiguracji zegarów
wellman - Wto Lis 10, 2015 11:19

longer86, Wujek Wellman zawsze do usług. ;-)

Udostępnili? Gdzie? Przeglądam regularnie the75andzgclub i mg-rover.org, ale chyba coś mi umknęło, a chętnie bym zobaczył, co tam wykoncypowali. :D

R75, sprawdź przy szybie, po stronie kierowcy, czy wpięte są obydwie takie małe wtyczki przy krawędzi na górze (pewnie będziesz musiał ściągnąć górną część osłony tylnego słupka). Jeśli są, to odepnij i sprawdź, czy na włączonym grzaniu jest tam napięcie (każdą wtyczkę osobno z masą).

Skoro nie grzeje u Ciebie 3 paski od góry to najbardziej interesuje Cię ta wtyczka niżej.

longer86 - Wto Lis 10, 2015 16:07

wellman napisał/a:
Udostępnili? Gdzie? Przeglądam regularnie the75andzgclub i mg-rover.org, ale chyba coś mi umknęło, a chętnie bym zobaczył, co tam wykoncypowali. :D


mało wnikliwie czytasz ;) przestraszyli się tematu o Toafie i nagle Phil-T4 wrzucił programik do edycji ustawień licznika co by angolom zamknąć jadaczki, bo sam sie wysypał że stworzył emulator T4, ale go nie udostępnił bo był by to strzał w kolano ;) a TOAF równie dobrze mógłby nie istnieć, propaganda czyni cuda :D

a tyle lat niby sie głowili jak to obejść i niewiada.

jak już temat szyby to ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na regeneracje ścieżek żeby grzała cała?

dawidd - Wto Lis 10, 2015 16:26

longer86, masz jakiś link do tego udostępnionego programu ?

[ Dodano: Wto Lis 10, 2015 16:26 ]
longer86 napisał/a:
jak już temat szyby to ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na regeneracje ścieżek żeby grzała cała?
u mnie zwykły lakier grafitowy za 10 zl i dało rade
wellman - Wto Lis 10, 2015 17:22

dawidd, znalazłem: http://www.the75andztclub...ad.php?t=227943

Powiem szczerze, szału nie robi. Nawet nie warto się fatygować do garażu z tym. Czekamy na TOAF. longer86, kiedy beta do testów spoza "kręgu wtajemniczonych"? :P

dawidd - Wto Lis 10, 2015 17:25

ja ciągle czekam na link potwierdzający rejestracje i coś mnie wpuścić na forum nie chca
MaReK - Sro Lis 11, 2015 22:38

Może już polaków nie chcą wpuszczać ;) Boją się :P
Transit/Manufacturing/Normal mode Toaf zmieni w 3,540 sek. od czasu połączenia :P
Toaf zmienić też potrafi granice wymaganego zasilania. Natomiast nie wiem czy jest opcja zmiany czasu działania grzania szyby i ew. mat siedzenia. Nie wiem jak jest do końca z tymi 10 min. kiedyś w srogą zimę włączył się automatycznie to dojechałem do pracy i wciąż świecił (grubo ponad 40 min jazdy).

longer86 - Sro Lis 11, 2015 22:40

Zagiąłeś czasoprzestrzeń
wellman - Sro Lis 11, 2015 22:45

MaReK, to ja poproszę bardzo grzecznie, skąd mógłbym to magiczne narzędzie otrzymać? Wtedy bym do garażu poszedł jeszcze dziś, bo bym do jutra ze szczęścia nie wytrzymał. :P

Długość grzania szyby zależy od temperatury zewnętrznej. Jeśli jest poniżej 10 st.C BCU daje na 20 minut, jeśli jest powyżej to na 12 minut. Tak napisali w RAVE.

prebenny - Sro Lis 11, 2015 22:51

Co do tych 10 minut pewien nie jestem - tak po prostu mi się kiedyś mignęło.

Co do czasu grzania stołków to tu chyba nie działa żaden czasomierz tylko po prostu po osiągnięciu jakieśtam temperatury się wyłączają (w końcu chcemy się trochę ogrzać a nie serwować jajka smażone :P ).

wellman - Sro Lis 11, 2015 22:59

prebenny, podgrzewanie stołków działa niezależnie. W siedzeniu masz termostat, który pozwala grzałce rozbujać się do 40 st.C. Jeśli temperatura elementu grzewczego jest >= 20 st.C to nawet nie raczy zacząć grzać.
dawidd - Czw Lis 12, 2015 06:30

A czy TOAF potrafi dopisać tempomat do sterownika ecu tak żeby po wciśnięciu hamulca i ponownym przyciśnięciu przycisku SET wrócił do prędkości, którą wcześniej jechał ?
wellman - Czw Lis 12, 2015 09:32

...i czy poradzi sobie z dopisaniem trakcji do IKE i ECU?! :D
Koenig - Czw Lis 12, 2015 09:44

wellman napisał/a:
Długość grzania szyby zależy od temperatury zewnętrznej. Jeśli jest poniżej 10 st.C BCU daje na 20 minut,


Czy 20 minut to nie jest lekka przesada?
Dopiero czytając ten temat dowiedziałem się o automatycznym grzaniu tylnej szyby, a już się martwiłem jakimś zwarciem :) Co prawda przez chwilę pomyślałem, że może mieć taką funkcję, ale jednak stwierdziłem, że chyba auto jest jednak zbyt stare na takie bajery. Nie doceniłem inżynierów :)

MaReK - Pon Lis 23, 2015 10:29

dawidd napisał/a:
A czy TOAF potrafi dopisać tempomat do sterownika ecu tak żeby po wciśnięciu hamulca i ponownym przyciśnięciu przycisku SET wrócił do prędkości, którą wcześniej jechał ?

Hm. Szczerze nie wiem czy to kwestia kodowania. Kody ZCS rzeczywiście mają taką informację, ale czy to przedkłada się na kodowanie poszczególnych modułów? Nie wiem. Wiem, że kiedyś po chiptuningu ktoś skarżył się na brak tempomatu. Jednak nie wiem czy nie było to spowodowane zbyt mocnym odchyleniem pedału sprzęgła - bo chodziła taka instrukcja przy łączeniu się z modułem silnika, że należy trzymać pedał hamulca i sprzęgła i puszczać jeden z drugim naprzemiennie... matko, nie wiem który szaman to wymyślił, ale musiał dobre lekarstwa przyjmować ;) Więc usterka tempomatu mogła być spowodowana tylko i wyłącznie brakiem komunikacji z czujnikiem nad pedałem sprzęgła.

wellman napisał/a:
...i czy poradzi sobie z dopisaniem trakcji do IKE i ECU?! :D

W dieslu na pewno. W benzynie nie wiem czy jest konieczność modyfikowania ECU. IKE - bułka z masłem.

Koenig napisał/a:
Nie doceniłem inżynierów :)

Za kilka rzeczy należy im się medal, za gro innych solenny wpi..ol ;)

stamp - Pon Kwi 02, 2018 15:04

Wiem, że dinozaur, ale:

dawidd napisał/a:
A czy TOAF potrafi dopisać tempomat do sterownika ecu tak żeby po wciśnięciu hamulca i ponownym przyciśnięciu przycisku SET wrócił do prędkości, którą wcześniej jechał ?


Od tego służy przycisk "RES" - włącza i wyłącza nastawę tempomatu. :)

adam_26 - Wto Kwi 03, 2018 09:08

stamp napisał/a:

Od tego służy przycisk "RES" - włącza i wyłącza nastawę tempomatu. :)

Dokładnie po skasowaniu wciskasz 2 raz RES i powinien wrócić tempomat do poprzedniej nastawy ;) wciskając SET ustawiasz nową prędkość ;)

dawidd - Wto Kwi 03, 2018 20:14

temat stary już dawno opanowany. Puki tempomat nie jest dopisany do ecu to te funkcje nie dzialaja, stad były moje pytania
pozdrawiam