Zobacz temat - [R75/ZT] Instalacja tempomatu od 0.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75/ZT] Instalacja tempomatu od 0.

j0zek - Czw Lis 26, 2015 22:54
Temat postu: [R75/ZT] Instalacja tempomatu od 0.
Witam,

Chciałbym zainstalować tempomat w aucie.
Z rzeczy, które posiadam to:

Włącznik tempomatu, wtyczka, moduł tempomatu, czujnik pod pedał sprzęgła.

Z rzeczy, które mi brakują to włącznik w kierownicy, ale to znajdę szybko oraz wiązka tempomatu.

W moim aucie nie było tego okablowania jak w większości aut i niestety nie mam wolnej wtyczki, do której dopina się przycisk.

Poradzicie w jaki sposób się zabrać, co zrobić / kupić itd. aby takową wiązkę poprowadzić samemu?
Najlepiej łopatologicznie, wiem że jakieś schematy w RAVE są natomiast raczej nic mi nie będą mówić, bo na elektryce prawie się nie znam.

longer86 - Pią Lis 27, 2015 00:11

j0zek, wejdz na pewien znany portal aukcyjny, wpisz w wyszukiwarce rover 75 części i podzwoń po ludziach którzy wystawiają części z rozbiórki 75/zt ktoś pewnie będzie miał wiązkę tempomatu (niekoniecznie wystawioną)
wellman - Pią Lis 27, 2015 00:16

j0zek, tutaj jest częściowa instrukcja krok-po-kroku wraz ze zdjęciami: http://www.mgf.ultimatemg...ntrol/index.htm

:-)

Tymczasem schematy z RAVE w wielu sytuacjach mogą powiedzieć Ci bardzo dużo, choćby który przewód do czego powinien być podłączony i jakie miejsce ma mieć we wtyczce. Nie są wcale trudne do zrozumienia. Powiedziałbym, że są łopatologiczne, gdy przyswoisz pewne proste zasady, zgodnie z którymi są przygotowane. :-)

adam_26 - Pią Lis 27, 2015 16:44

O wiązkę pytaj AdaskoC bo mi wczoraj przyszły od niego graty do tempomatu a w moim R mam gotowe wtyczki więc wiązki nie brałem :)
j0zek - Pią Lis 27, 2015 20:12

adam_26, z Adasko jestem w stałym kontakcie jeśli chodzi o części, niestety wiązki nie ma.

Jutro jeszcze raz sprawdzę czy jakieś kabelki są w środku za klimatronikiem i za schowkiem. Choć ostatnio jak patrzałem to było pusto jak w dupie :/

BetJar - Czw Gru 03, 2015 21:54

j0zek, jak idzie instalacja, kable pociągnięte?
j0zek - Czw Gru 03, 2015 22:50

Nie mam wszystkich potrzebnych materiałów
chrzanek611 - Wto Sty 19, 2016 16:42

Panowie potrzebuję pomocy.
Ostatnio kupiłem kompletny tempomat do mojego R75, dzisiaj podłączyłem wszystko jak trzeba, zrobiłem jazdę próbną i nie działa :(
Po włączeniu na postoju nie zaświeciła się kontrolka a chyba powinna(?)
Sprawdziłem i poprawiłem czujniki na pedałach - sprzęgło, hamulec
Sprawdziłem bezpieczniki - OK
Włącznik świeci po wciśnięciu
Podłączyłem pod kompa żeby sprawdzić błędy i nic nie było.

1. Co jeszcze może być przyczyną niesprawnego tempomatu?
2. Czy po włączeniu przycisku powinna świeci się kontrolka?
3. Może być zużyty/uszkodzony czujnik w lewym przednim kole?
4. Jak sprawdzić czujniki na pedałach czy sprawne?
5. Czy przy uszkodzonym module/sterowniku tempomatu będzie widoczny błąd w komputerze?

prebenny - Wto Sty 19, 2016 17:09

Tempomatu nie włączysz na postoju (chyba, że masz na myśli guzik na tunelu środkowym).

Tempomat działa tylko powyżej bodajże 30 km/h. Jakim kompem sprawdzałeś błędy?

adam_26 - Wto Sty 19, 2016 17:29

prebenny napisał/a:
Tempomatu nie włączysz na postoju (chyba, że masz na myśli guzik na tunelu środkowym).

Tempomat działa tylko powyżej bodajże 30 km/h. Jakim kompem sprawdzałeś błędy?

Według manual to powyżej 45 zaczyna działać tempomat, i tak to jest mniej więcej w rzeczywistości. Np. w autokomie nie mogę wejść w taki moduł jak tempomat żeby robić jakieś testy ponieważ zwyczajnie nie ma takiego modułu wyszczególnionego, prawdopodobnie jest on traktowany jako autonomiczny układ i błędów z niego czytać żadnych nie można :P Można łączyć się natomiast z ABS i tam szukać błędów ;-) chrzanek611 napisz dokładnie co ile i gdzie i dołożyłeś/podłączyłeś może tu jest problem i przeczytaj manuala na stronie 110 tam jest opisane jak włączać co i jak.

chrzanek611 - Wto Sty 19, 2016 17:36

mam program autocom

dodałem:
- sterowniki pod schowkiem 2szt
- gruszka na przepustnicy
- pompka z wężykiem
- przyciski na kierownicy
- przycisk na konsoli środkowej

to chyba wszystko


a jakim programem można zdiagnozować problem?

adam_26 - Wto Sty 19, 2016 17:38

wpiąłeś wtyczkę do pompki na podłużnicy ?? manetka zapięta łącząca gruszkę z przepustnicą i jeszcze czy próbowałeś w ogóle ustawiać tempomat podczas jazdy >45km/h??
chrzanek611 - Wto Sty 19, 2016 17:40

adam_26 napisał/a:
wpiąłeś wtyczkę do pompki na podłużnicy ??


oczywiście, wszystkie wtyczki powpinane

robiłem kilka razy jazdę próbną powyżej 50 za każdym razem

mówiąc o manualu to chodzi o rava?

adam_26 - Wto Sty 19, 2016 17:44

nie instrukcja obsługi po prostu, może czujnik na pedale właśnie coś nie domaga miernikiem trzeba, by sprawdzić zapewne daje sygnał zwarcia i rozwarcia styku jeżeli się nie mylę ;)
chrzanek611 - Wto Sty 19, 2016 17:56

adam_26 napisał/a:
może czujnik na pedale właśnie coś nie domaga miernikiem trzeba, by sprawdzić...


a wiesz może które styki trzeba podłączyć?
trakcja musi być włączona prawda?

adam_26 - Wto Sty 19, 2016 18:28

niestety nie jeszcze tam nie zaglądałem, u siebie nie mam czujnika na sprzęgle bo mam automat, może ktoś inne będzie wiedział. Ale domniemam że tam są dwa piny od styku i tyle trzeba by sprawdzić.
chrzanek611 - Wto Sty 19, 2016 18:35

nie jestem pewny ale chyba jest 4 pinowy
ciekawe czy czujniki sprzęgla i hamulca są zamienne?
i jakie są ich nr albo czy są zamienniki?

Czy takim interfejsem zdiagnozuje tempomat?

http://allegro.pl/interfe...4963380542.html

MaReK - Wto Sty 19, 2016 19:24

chrzanek611 napisał/a:
ciekawe czy czujniki sprzęgla i hamulca są zamienne?

Miejscami, na pewno nie ;)
Nad sprzęgłem musi być biały, nad hamulcem musi być czarny.
Pytanie czy zestaw który kupiłeś, był sprawny. W silnikach benzynowych trudniej o dołożenie tempomatu.

Teoretycznie TOAF będzie mógł zdiagnozować aktywność elementu tempomatu.
Wydaje mi się (bo nie mam dostępu do żadnego benzyniaka), że można to zdiagnozować z poziomu oprogramowania składowego INPA.

adam_26 - Wto Sty 19, 2016 19:32

MaReK a w dieslu możesz sprawdzać inpą elementy tempomatu ?? [/b]
MaReK - Wto Sty 19, 2016 19:35

W dieslu tak.
chrzanek611 - Wto Sty 19, 2016 20:12

MaReK napisał/a:

Nad sprzęgłem musi być biały, nad hamulcem musi być czarny.
Pytanie czy zestaw który kupiłeś, był sprawny.


co do czujników oba mam czarne
dzisiaj je ustawiałem
co do sprawności to na 100% nie mam pewności, sprzedawca twierdził, że sprawny

jest jakiś program do sprawdzenia? żeby na postoju to sprawdzić?

AdaskoC - Wto Sty 19, 2016 20:46

Nad sprzęgłem powinieneś mieć biały tak jak Marek pisze.
dawidd - Wto Sty 19, 2016 20:53

żeby sprawdzić tempomat programem inpa, to musi on być dopisany do sterownika ecu? Czy moze po samej dokładce tempomatu inpa tez go wykryje?
chrzanek611 - Wto Sty 19, 2016 21:04

całą elektrykę miałem w samochodzie a sprawdzając autocomem tempomat jest aktywny

siedzę i szukam info na temat czujników i wyglądają tak samo a nigdzie nie znalazłem nowego ani zamiennika :(

emerka - Wto Sty 19, 2016 21:25

Hej, jak ja dokładałem tempomat do swojego R to sprzedawca części (anglik) zaznaczył, że należy zamienić miejscami czujniki nad pedałami. Tak też zrobiłem i tempo śmiga.
chrzanek611 - Wto Sty 19, 2016 22:26

zamieniłem czujniki miejscami, ale i to nic nie dało...
coś czuję, że wina będzie po stronie sterownika któregoś

MaReK - Sro Sty 20, 2016 21:18

Zamieniasz czarny z czarnym? Musisz mieć biały i czarny.
AdaskoC - Sro Sty 20, 2016 21:34

chrzanek611, te sterowniki się bardzo, bardzo sporadycznie psują. Zamontuj biały czujnik.
dawidd - Sro Sty 20, 2016 22:54

w inpa możesz sprawdzić czy czujniki działają, bez kupowania i zamieniania na slepo
chrzanek611 - Czw Sty 21, 2016 14:23

Zamieniłem miejscami czujniki biały i czarny, wcześniej myślałem, że oba są czarne bo nie miałem czym zaświecić a nie do końca wcisnąłem pedał gazu. Teraz pod pedałem sprzęgła jest biały a pod gazem czarny.
Trochę się dziwię, że nie są zamienny ponieważ w necie idzie kupić tylko czarne od BMW, MINI JAGUARA czy MERCEDESA z dopiskiem "sprzęgła/gazu".

Wczoraj jak jechałem tempomat się włączył na może 1 min i później już nie chciał się uruchomić.

Programu INPA nie mam i nie wiem kto może mieć a te na allegro do 100zl penie nie będą działać.

wellman - Czw Sty 21, 2016 14:28

chrzanek611, biały czujnik powinien być nad pedałem sprzęgła, czarny nad pedałem hamulca, NIE GAZU. :-)
chrzanek611 - Czw Sty 21, 2016 14:31

wellman masz rację :) czarny jest pod pedałem hamulca, pomyliłem się ;P

Poczekam aż się trochę ociepli i złożę wszystko jeszcze raz i wyczyszczę styki preparatem do styków. Jak to nie pomoże będę szukać problemu gdzie indziej.

MaReK - Czw Sty 21, 2016 17:22

Czy czujniki są dosunięte na max'a do dźwigni pedału (zarówno sprzęgła jak i hamulca)? Manetka w kierownicy podłączona?
chrzanek611 - Czw Sty 21, 2016 20:45

czujniki ma maxa podosuwane a manatka podłączona i raczej działa.

Czy taki interfejs INPA do 100zl z allegro będzie działał?

prebenny - Czw Sty 21, 2016 21:12

chrzanek611 taki interfejs za 40 zł z przesyłką będzie działał ;)
chrzanek611 - Nie Sty 24, 2016 16:55

Jakimi programami można jeszcze połączyć się z tempomatem w R75 benzyna?

Pobrałem kilka wersji INPA ale żadna nie chciała się połączyć z moim R75.

MaReK - Nie Sty 24, 2016 22:26

Nie wiem czy w ogóle z tempomatem można się połączyć.
Można połączyć się ze sterownikiem silnika i odczytywać parametry bieżące wśród których jest sprawdzanie aktywności tempomatu. Pisałem wcześniej, że być może około INPOWE programy typu TOOL32 mogą pomóc. Sama INPA z Twoim V6 nie pogada. Chyba, że z modułami typu: LSM, EWS lub MRS3 (o ile to przedliftowa wersja).

chrzanek611 - Sro Sty 27, 2016 19:11

Panowie chciałem wam podziękować za zaangażowanie i szybkie odpowiedzi.

Wczoraj wymieniłem czujnik na pedale hamulca.
Czujnik jest zamiennikiem od BMW koloru czarnego.
Pod pedałem sprzęgła, po waszych postach, miałem czujnik koloru białego, którego aktualnie wymieniłem na oryginalny czarny (przed dołożeniem tempomatu czarny miałem na sprzęgle).

TEMPOMAT DZIAŁA przy obu czarnych czujnikach!!!

Owe czujniki są zamienne i to NIE PRAWDA, że biały czujnik musi być na sprzęgle a czarny na hamulcu.

Jeśli nie wierzycie sprawdźcie sami.

adam_26 - Sro Sty 27, 2016 19:49

to na przyszłość powiedz jeszcze czy czujniki na pedałach mają dwa piny i są normalnie zwarte ?? czy normalnie rozwarte ?? żeby można było je po ludzku sprawdzić miernikiem :mrgreen:
MaReK - Sro Sty 27, 2016 22:15

chrzanek611 napisał/a:
Owe czujniki są zamienne i to NIE PRAWDA, że biały czujnik musi być na sprzęgle a czarny na hamulcu.
Jeśli nie wierzycie sprawdźcie sami.


No właśnie sprawdzane. Zamienione miejscami nie działały, dwa takie same również.
Dopiero odpowiednie ułożenie ich dało sukces. Opisuje przypadek diesla. Może w benzynie jest inaczej?

Może SeniorA się wypowie, on zna wszystkie schematy na pamięć :)

chrzanek611 - Pią Sty 29, 2016 00:14

MaReK napisał/a:
No właśnie sprawdzane. Zamienione miejscami nie działały...


Nie działały bo prawdopodobnie jeden z nich był uszkodzony.
U mnie na hamulcu używane są wszystkie 4 piny czujnika, na sprzęgle używane są 3 piny czujnika. Biały miałem cały czas na hamulcu i dla tego postanowiłem jego wymienić.
W poszukiwaniu białego czujnika przekopałem trochę stron w internecie, ale jest trudno znaleźć. Więcej jest czarnych i opisywane są jako czujnik pod pedał sprzęgła/hamulca.

Po za tym oba czujniki to czujniki HALA czyli reagują na zmianę pola magnetycznego.
Takie same stosowane są ABS czy na wałku rozrządu.

Możecie mówić co chcecie ale mam oba czarne czujniki i tempomat działa w 100% już od 40 km/h (wg. gps-a to jakieś 35 km/h)

j0zek - Wto Lut 02, 2016 17:38

Witam,
Pociągnąłem całą wiązkę tempomatu i niestety nie działa. Zapala się tylko włącznik tempomatu, natomiast nie świeci się ta ikonka autostrady na cyferblacie. (jechałem powyżej 40/50/60 kmh itd.
Wie ktoś może gdzie leży problem (oprócz tego, że ja to robiłem, a nie ktoś inny).

Wiązka poprowadzona jak na schemacie z tym, że są 2 różnice:

1. mam ten nowszy bezpiecznik za schowkiem, gdzie z tyłu są same piny, a od przodu bezpieczniki:
http://i55.tinypic.com/2edz7n4.jpg
z racji, że nie posiadam takiego konektorka, aby z tyłu wpiąć kabelek z włącznika to zrobiłem w inny sposób. Kupiłem bypassy:
http://konektory.pl/img/p/2210-2429-thickbox.jpg
Połączyłem kabel z końcówką bypassa, wsadziłem bezpiecznik 10A i wpiąłem go od frontu, niestety nie w FUSE41 jak w schemacie tylko w inny wolny slot. Nie wsadziłem go w FUSE41, bo z racji tego, że od tyłu nie ma wsadzonego konektorka, to ten bezpiecznik wypada, w innym wolnym slocie, gdzie był pusty konektor bezpiecznik nie wypada.

2. Podobnie z kablem od modułu tempomatu, który idzie do skrzynki bezpieczników pod maską. Z racji, że nie mam konektorka, który wchodzi w niebieską 18 pinową kostkę zrobiłem tak samo jak powyżej i cały bypass z wpiętym bezpiecznikiem 15A wsadziłem w miejsce FUSE4 (wcześniej ten bezpiecznik już tam był).

To w sumie tyle z różnic. Czujniki na pedałach są, kable też, bo sprawdzałem wtyczki.
Jest jeszcze sprawa kabla, który idzie z modułu tempomatu za licznikiem, według jednego schematu RAVE mówi, że po drodze jest Header C0291, natomiast w drugim schemacie (ten z nowszymi bezpiecznikami) jest rysunek, gdzie przejścia nie ma i kabel leci od razu za licznik.

Poniżej foty tych bezpieczników z wpiętym bypassem.
http://zapodaj.net/1d8b61a512db3.jpg.html
http://zapodaj.net/a227b0275b936.jpg.html

UP:
Ikonka tempomatu zapala się, ale aktywuje się po kliknięciu przycisku RES, a podobno SET to uruchamia. Ponadto, gdy już świeci to klikanie guzika SET nie pwooduje jazdy na tempomacie, tylko auto zwalnia. Guzik RES wyłącza kontrolkę i aby znów ją włączyć musze wyłączyć przycisk na konsoli i włączyć ponownie.

MaReK - Wto Lut 02, 2016 22:40

Twój sterownik silnika najprawdopodobniej nie jest przyuczony tempomatu. W mapach to raczej nie ma nic do tego, ale sterownik ma ukryty obszar modyfikacji i tam warto byłoby dokonać aktywacji. Zakładam, że wszystko podpięte prawidłowo.
AdaskoC - Wto Lut 02, 2016 22:48

j0zek, więc MaReK zasugerował to samo co ja Ci pisałem. Trzeba aktywować raczej tempomat, zwłaszcza że nie miałeś wiązki w aucie, to tam wszystko okrojone jest.

Albo coś sknociłeś, ale przynajmniej już coś się dzieje w tym temacie :)

j0zek - Wto Lut 02, 2016 23:26

Cytat:
Twój sterownik silnika najprawdopodobniej nie jest przyuczony tempomatu. W mapach to raczej nie ma nic do tego, ale sterownik ma ukryty obszar modyfikacji i tam warto byłoby dokonać aktywacji. Zakładam, że wszystko podpięte prawidłowo.

Podpięte wg. schematów. Jedyne różnice to takie, o których wspomniałem powyżej.



Czyli jest to ktoś w stanie "ustawić"? w sensie mapowo/komputerowym?

MaReK - Sro Lut 03, 2016 00:13

Teoretycznie TOAF to zrobi. Więc podjedź do kogo masz bliżej :P
j0zek - Sro Lut 03, 2016 01:28

Byłem na dole jeszcze sprawdzić te czujniki nad pedałami, wydawały się, że przylegają, ale wycisnąłem i wyregulowałem puszczając pedały. Pojechałem sprawdzić i... DZIAŁA xD
Auto jedzie na tempomacie, ikonka się świeci, przyciskając set+ przyspiesza.

Pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia dlaczego ikonka tempomatu załącza się przez wciśnięcie przycisku RES, a nie SET+ oraz że po wyłączeniu tempomatu przyciskiem RES trzeba wyłączyć guzik na środku panelu i włączyć ponownie.

dawidd - Sro Lut 03, 2016 07:39

j0zek napisał/a:
Pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia dlaczego ikonka tempomatu załącza się przez wciśnięcie przycisku RES, a nie SET+ oraz że po wyłączeniu tempomatu przyciskiem RES trzeba wyłączyć guzik na środku panelu i włączyć ponownie.
tez dokładałem tempomat i mam tak samo
MaReK - Sro Lut 03, 2016 08:07

Dejwidzie, też musiałeś konstruować wiązkę czy miałeś już ją na wyposażeniu auta ?
dawidd - Sro Lut 03, 2016 08:27

miałem wszystkie kable, tylko sterownik i przyciski dołożyłem
j0zek - Sro Lut 03, 2016 11:50

Na angielskich forach piszą, że mieli podobnie i trzeba odwiedzić T4 i ustawić jakieś ZCS kody
MaReK - Sro Lut 03, 2016 14:14

ZCS kody to tylko informacja dla T4, że dane wyposażenie w aucie jest. Na podstawie tego, on zmienia odpowiednie bajty w obszarze ECU DDE4.0. Tam gdzie są poukrywane inne pierdoły takie jak np. wysokość obrotów na biegu jałowym...
Teoretycznie robi to także TOAF, ale.... nie mamy tego sprawdzonego ;)

j0zek - Sro Lut 03, 2016 16:46

Ok, czyli będzie trzeba przetestować, czy działa :P Może jakiś pobliski TOAF pomoże :P

A jak sprawa ma się z roleta elektryczną, grzanymi fotelami oraz spryskiwaczami?
Można to też ustawić od razu, czy dopiero jak będzie instalacja zrobiona?

sknerko - Sro Lut 03, 2016 18:29

rolety i foteli nie trzeba kodować, ale spryski już tak

[ Dodano: Sro Lut 03, 2016 18:29 ]
można zrobić wcześniej

MaReK - Sro Lut 03, 2016 20:55

Jakie spryskiwacze? Reflektorów?
Musisz mieć syrenkę z alarmem (z podtrzymaniem bateryjnym) i wtedy to skonfigurować w BCU i oczywiście odpowiedni przekaźnik włożyć w puszkę nad nogami pasażera.

sknerko - Sro Lut 03, 2016 21:20

MaReK napisał/a:
Musisz mieć syrenkę z alarmem (z podtrzymaniem bateryjnym) i wtedy to skonfigurować w BCU
czyli trzeba konfigurować i można wcześniej
MaReK - Sro Lut 03, 2016 21:23

Cytat:
czyli trzeba konfigurować i można wcześniej

Może się tak zdarzyć, że wtedy będzie wył klakson ;) Więc lepiej to robić za jednym zamachem, ew. przy myciu szyb będzie trąbił :P Nie pamiętam tych zawiłości ale lepiej podłączyć wszystko w jednym czasie ;)

Pozdro,

sknerko - Sro Lut 03, 2016 21:26

U mnie było zrobione na zapas :mrgreen: bo podłączyłem założyłem i jeździ
j0zek - Czw Lut 04, 2016 00:28

Mam tą złą syrenę, ponadto nie wiem czy mam ta wiązkę do pompki, nie demontowałem jeszcze zbiornika płynu, aby sprawdzić czy gdzieś wtyczka z tyłu jest schowana.
Chodzi o spryski reflektorów.
A w przypadku wyświetlacza z komputerem pokładowym jaka była by najsprawniejsza procedura?
W sensie wymiana zwykłego licznika na ten z kompem.
- kupno cyferblatu z komputerem + manetka i?

MaReK - Czw Lut 04, 2016 01:09

j0zek napisał/a:
A w przypadku wyświetlacza z komputerem pokładowym jaka była by najsprawniejsza procedura?
W sensie wymiana zwykłego licznika na ten z kompem.
- kupno cyferblatu z komputerem + manetka i?


Kupujesz zegary niezależnie od wersji silnikowej. Trudno jest znaleźć europę z LCD w rozsądnej cenie. Kupujesz manetkę. Manetkę instalujesz, a zegary ślesz do AACEF'u na naprawę połączeń LCD z taśmą i PCB - likwidują linie martwe i wyświetlacz jest jak fabryczny. Następnie należy zegary oba rozebrać i z dwóch zrobić jeden. Cyferblaty do Ciebie (wiąże się to z wycięciem okienka na LCD), przełożeniem eepromu i skonfigurowaniem go tak aby ożył ekran LCD.

j0zek - Czw Lut 04, 2016 01:14

Rozumiem, a orientujesz się, czy jest tu na forum osoba, do której mógłbym pojechać i która po wcześniejszym umówieniu by mi "na miejscu" zrobiła całość? Bo tam trzeba też przebieg przepisać na taki jaki mam u siebie.
MaReK - Czw Lut 04, 2016 01:31

No to też po to przerzuca się eeprom, żeby nie musieć programować go pod kątem VINu i przebiegu.

j0zek napisał/a:
czy jest tu na forum osoba, do której mógłbym pojechać i która po wcześniejszym umówieniu by mi "na miejscu" zrobiła całość?

Jestem :)
Na etapie przeróbki modułu wskaźników i konfiguracji.
Montowanie elementów takich jak manetka i zdobycie liczników oraz ich ew. naprawa pod kątem LCD i martwych linii leży po Twojej stronie ;)

longer86 - Czw Lut 04, 2016 09:22

Co do wycinania okienka, trudno bedzie to estetycznie zrobic, ale i na to jest sposób z 2 tarcz zegarów składasz jedna. Okienko z nowej, a zegary ze swoich starych(ciecie trzeba wtedy zrobic w miejscach gdzie przychodzi z wierzchu maskownica) choc jesli trafisz na zegary z wersji jaka potrzebujesz to problem odpada
MaReK - Czw Lut 04, 2016 10:37

Nie przesadzajmy ;) Przykładasz dwa cyferblaty do siebie i przy pomocy skalpela i linijki robisz 4 cięcia. Potem składasz do kupy. Jak ręka nie drgnie, to nikt tego nie zauważy.

Łatwiej zrobić otwór na LCD niż sklejać blaty od obrotomierza i prędkościomierza ;)

longer86 - Czw Lut 04, 2016 10:55

Nie trzeba ich kleić ;)
j0zek - Czw Lut 04, 2016 11:51

Kupilem od zt, wiec nie bede musial ciac:P

Marek, wysłałem Tobie pw