Zobacz temat - [214 Si kanciak] Objawy. Czy to uszczelka głowicy ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [214 Si kanciak] Objawy. Czy to uszczelka głowicy ?


inzynier - Czw Gru 31, 2015 00:21
Temat postu: [214 Si kanciak] Objawy. Czy to uszczelka głowicy ?
Mam taki problem. Od czasu kupienia samochodu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego znajdowało się kilka oczek olej, ale mocno się tym nie przejąłem. Wyczyściłem cały układ chłodzenia i zalałem go. Po jakimś czasie znowu pojawiły się te oczka. Teraz przed zima zlałem wodę z układu i zalałem płynem na zimę i od tamtej pory w samochodzie często brakuje płynu (jak wcześniej był zalany wodą też często trzeba było dolewać). Ostatnio pojechałem w dłuższą trasę i płyn się zagotował, gdyż wiatrak się nie załączył. Od tamtej pory zalałem zbiorniczek płynem i do tej pory nic nie ubyło, ale w silniku jak wyciągam bagnet to na końcu znajduje się taki drobny biały osad tak jakby płyn pomieszał się z olejem. Od tamtego czasu coraz częściej wyciągam bagnet i wycieram ten osad. Czy to jest problem z uszczelką pod głowicą? Jeśli tak to jakie są koszta tego i co trzeba wymienić. Jeśli nie to powiedzcie to mam posprawdzać żeby być pewnym co to jest.

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawim

Harry - Czw Gru 31, 2015 06:59

moæe to byc uszczelka pod głowicą. Możesz kupić test uszczelki i sprawdzić.
Pod korkiem wlewu oleju masz osad. POczytaj na forum ,bo jest pełno tematów o podobnych objawach
słowo klucz HGF

inzynier - Czw Gru 31, 2015 18:47

Właśnie pod korkiem sprawdzałem i nie ma żadnego osadu. Samochód się nie grzeje, normalnie chodzi. Tylko płyn miesza się z olejem w zbiorniczku wyrównawczym. Jakie mogą być inne objawy, że to uszczelka ?
BigBoyPL - Pią Sty 01, 2016 13:30

Zauważ że miesza ci się zarówno w zbiorniczku wyrównawczym jak i w misce olejowej.
inzynier - Sob Sty 02, 2016 21:43

Tylko, ze zmieszal mi sie gdy plyn sie zagotowal bo wentylator nie dzialal, a teraz juz nie ubywa plynu i tego zmieszanego plynu z olejem jest coraz mniej jak go wyciagam i wycieram.

[ Dodano: Sob Sty 02, 2016 14:31 ]
Dobrze, więc przyjmijmy, że to jest uszczelka głowicy. Ile będzie mnie to kosztowało, chodzi mi o części i jakie części najlepiej kupić ? Rozrząd był wymieniany 35 tys km temu, a uszczelka 60 tys km temu.

[ Dodano: Sob Sty 02, 2016 21:43 ]
A jest możliwość taka, że szpilki od głowicy mogły się trochę rozciągnąć i trzeba je dokręcić ? Jeśli tak to jakim momentem ?

BigBoyPL - Pon Sty 04, 2016 19:47

Jeśli olej miesza się z wodą która się skrapla przez jeżdżenie na małych odcinkach to też powstaje masło.
Wszystko zależy od tego jak długo silnik pracował w nieodpowiedniej temperaturze, jeśli bardzo długo to cały jest przegrzany i już nic z niego nie będzie.

Szpilki nie mają gwintu na całej powierzchni a jak się skończy gwint to szpilka pęknie.

inzynier - Pon Sty 04, 2016 21:45

Krótko pracował przegrzany. U mnie w zbiorniczku wyrównawczym nie ma takiego masła. Jest normalny płyn jak wsadzę palec tylko na ściankach zbiorniczka widać trochę oleju.
AndrewS - Sro Sty 06, 2016 00:46

BigBoyPL napisał/a:
Zauważ że miesza ci się zarówno w zbiorniczku wyrównawczym jak i w misce olejowej.


To jest zagadka, bo ciśnienie oleju jest przecież większe niż ciśnienie w układzie chłodzącym
kto to wytłumaczy ?? :razz:

flapjck1 - Sro Sty 06, 2016 01:18

Cisnienie na panewkach nie jest takie same jak na wysokosci uszczelki, za tym silnik nie pracuje non stop
inzynier - Sro Sty 06, 2016 19:48

To wreszcie jest to uszczelka pod głowicą czy nie ?
AndrewS - Sro Sty 06, 2016 20:57

flapjck1 napisał/a:
za tym silnik nie pracuje non stop


dokładnie i bardziej do tego bym się skłaniał

inzynier napisał/a:
To wreszcie jest to uszczelka pod głowicą czy nie ?


hmm decyzje o rozbiórce silnika chcesz zwalić na nas ?? :roll:
jeśli chodzi o mnie, to bym się wstrzymał i obserwował

może masz wycieki petryga ale na zewnątrz

inzynier - Sro Sty 06, 2016 21:07

Na nikogo nie chce zwalać rozbiórki silnika :P
Po prostu chcę się dowiedzieć czy te objawy, które opisałem świadczą tylko o uszczelce głowicy czy też może być jakaś inna przyczyna tego.