Zobacz temat - [Freelander] Problemy z odpalaniem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Problemy z odpalaniem.

pianim - Pią Sty 15, 2016 20:07
Temat postu: [Freelander] Problemy z odpalaniem.
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem freelander-ka. Codziennie mam problem z odpaleniem go z rana. Kręci, kręci i nie umie zaskoczyć. Dopiero po 3-4 próbie zapala w końcu.
Zastanawiam się nad przyczyną. Czytałem o świecach, jakimś zaworku zwrotnym, cewkach... i nie wiem od czego zacząć.

SyntaX - Pią Sty 15, 2016 22:07

Po kolei od zweryfikowania wszystkiego.
Najszybciej zawór zwrotny przy filtrze.
Przy obecnej temperaturze ze sprawną kompresją powinien bez problemu odpalić bez świec.
Jak nie pali obstawiał bym na problem z cofającym się paliwem.
Zacznij od wymiany gruszki.
Mam dostęp do takich w cenie 28zł jak coś ;)

AdaskoC - Sob Sty 16, 2016 08:06

SyntaX, bez świec to nie za bardzo odpali :-) nawet w lato :-)

pianim, świece wymienić w benzyniaku to podstawa, to nie diesel który bez świec odpali. Może to tez byc zaworek zwrotny, oraz moze to byc 100 innych problemów. Podepnij pierw do komputera diagnostycznego auto, jesli wyskoczy Ci bladą to zaoszczędzisz na wymienianiu części w ciemno :-)

badger - Sob Sty 16, 2016 09:39

AdaskoC napisał/a:
Podepnij pierw do komputera diagnostycznego auto
to od razu przygotuj się, że w 90% stacji nie będą mieli odpowiedniego oprogramowania. Najlepiej z tym jedź do serwisu land rovera bo wszelkie interfejsy all in one nie zadziałają.
pianim - Sob Sty 16, 2016 10:12

Zacznę od świec i zobaczymy co dalej...
sknerko - Sob Sty 16, 2016 10:41

O jakim zaworku zwrotnym gadacie?
Ciężko odpala tak?
Należy: wymienić świece, sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza najlepiej wymienić od razu bo to koszt 50pln a spokój na 100tys km jak to nie pomoże to sprawdzić/wymienić kable zapłonowe.
Jak nadal nie będzie współpracował to trzeba wyjąć pompę paliwa z baku, rozebrać, wyczyścić i wymienić filtr paliwa. jak nadal bieda to zostaje diagnostyka komputerowa czujników bo może np czujnik temperatury silnika źle podawać do kompa temperaturę płynu

[ Dodano: Sob Sty 16, 2016 10:41 ]
pianim napisał/a:
Zacznę od świec i zobaczymy co dalej...
to może pomóc na tydzień odtrąbisz sukces a za tydzień to samo (jak mnie to wkurzało w tym aucie) ale jak już będziesz kupował świece to koniecznie platynowe najlepiej Champin albo NGK na innych nie jeździ albo jeździ chwile i przestaje. Świece są w Landstore
Winu - Sob Sty 16, 2016 10:42

Warto też wspomnieć że komp w starszych 1.8 miał problemy z wilgocią.
Nawet na to był biuletyn kiedyś

sknerko - Sob Sty 16, 2016 10:44

Winu, o to, to, zapomniałem o tym
pianim - Czw Sty 21, 2016 22:47

Dzisiaj spotkała mnie miła niespodzianka z rana - landek odpalił za 1 razem. Stał przez noc na lekkiej górce silnikiem w dół i tak sobie myślę czy to nie powód że paliwo się nie cofnęło? To by wskazywało na ten zaworek, czy tak?
Jak ten zaworek wygląda. Może ktoś podesłać linka.

[ Dodano: Sro Sty 20, 2016 06:43 ]
Ktoś jeszcze coś pomoże?

[ Dodano: Czw Sty 21, 2016 22:47 ]
Kupiłem świece... Ale nie umiem ich znaleźć żeby je wymienić.
Może ktoś pomóc?

Winu - Pią Sty 22, 2016 00:10

:-| jesteś pewien że powinieneś to robić sam ?

Świece znajdziesz podążając za kablami WN od rozdzielacza. Są pod plastikową pokrywką z napisem Land Rover.

pianim - Pon Sty 25, 2016 21:57

Ok. Dzięki. To jestem już w domu. Nie pierwszy raz wymieniam świece ale pierwszy raz w landku :)

[ Dodano: Pon Sty 25, 2016 21:57 ]
Koledzy co myślicie o świecach DENSO K20 TT do freelandera? To niby nie są świece platynowe ale juz pisze dlaczego pytam.
Kupiłem zwykle najzwyklejsze NGK jakiś zamiennik do mojego landka wg sprzedawcy w motoryzacyjnym. Cos koło 14zl za sztukę. Landek nawet nie próbował zapalić. Kręcił ale nie było nawet próby zaskoczenia.
Zmieniłem świece z powrotem na stare lekko zmniejszając odstęp elektrod. Ciężko ale zapalił (tak jak przed wymianą świec).
Kupiłem lepsze świece Denso platynowe. Symbolu nie pamiętam. Niby pali ale na pewno nie lepiej niż na starych a może nawet troche gorzej :( więc zastanawiam się nad zwrotem tych platynowych i zakupem nowych takich jak były bo te K20TT kosztują ok 10zl sztuka a platynowe 40zl sztuka.
Co myślicie bo ja już sam nie wiem... poza tym że problem z odpaleniem to nie przez świece. :(

sTERYD - Pon Sty 25, 2016 23:44

Świece NGK na pewno nie sa złe, powinny pracować porzadnie, acz może i się szybciej zużywają niż platynowe.
Wyglada na problem z cewka. Daje za niskie napięcie i świece nie robią porządnej iskry. Sprobuj podmienić na sprawną dla pewnosci.

pianim - Wto Sty 26, 2016 06:10

A gdzie jest cewka? Da sie do niej w miare łatwo dostać?
sTERYD - Wto Sty 26, 2016 07:34

Tam, gdzie idzie centralny przewod od kopułki.
pianim - Sob Sty 30, 2016 20:42

Świece nowe, cewka wymieniona też na nową. Niestety problem z odpaleniem dalej pozostał.
Macie koledzy jeszcze jakieś pomysły bo ja zaczynam mieć depresję... :(

sknerko - Nie Sty 31, 2016 17:24

kable sprawdziłeś, wilgoć w kompie sprawdziłeś, jakie świece założyłeś bo są landki które na nieplatynowtych nawet nie pierdną. Platynowe przy tym aucie to podstawa. kopułka, palec też sprawdzone?
pianim - Sro Lut 03, 2016 06:22

Postanowiłem jeszcze wymienić filtr paliwa. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie on jest? Szukałem w okolicach nadkola od strony wlewu paliwa ale nie widzę... Chyba że nie tam gdzie trzeba szukam :)
SyntaX - Sro Lut 03, 2016 07:30

Wujaszek Google nie gryzie
Ty daj to auto do dobrego mechanika zanim je do końca rozwalisz jak nie wiesz gdzie co jest.
W 1,8 filtr jest w baku razem z całym wkładem.
Bez urazy ale szukasz po omacku zamiast zaprowadzić do dobrego mechanika który zna się na tej marce.
Zapłacił byś raz a porządnie i zrobił wszystko u jednej osoby.
https://www.youtube.com/watch?v=PqN31PpuK3I

pianim - Sro Lut 03, 2016 09:23

Może i trochę po omacku ale powoli sobie radzę więc oddawanie auta do mechanika który znając większość z nich i tak będzie szukał metodą prób i błędów, jak narazie nie wchodzi w grę... Chyba że już będzie tak źle że sam nie dam rady.
SyntaX - Sro Lut 03, 2016 09:34

Dlatego napisałem do Mechanika a nie do Janusza Motoryzacji co to za stówkę i flaszkę zrobi.
To nie jest auto do serwisowania po stodołach.

AdaskoC - Czw Lut 04, 2016 07:48

SyntaX, masz rację, ale byś się zdziwił jacy czasami mechanicy robiący w stodołach maja fach w ręku :-) .
sknerko - Czw Lut 04, 2016 08:55

AdaskoC napisał/a:
ale byś się zdziwił jacy czasami mechanicy robiący w stodołach maja fach w ręku .
Ja się zgadzam ale zwykle ich nie trzeba szukać bo wszyscy znajomi wiedzą że Czesiu w stodole robi jak najlepszy serwis a normalnie Czesiu pracuje jako mechanik w jednym z okolicznych warsztatów i wiadomo gdzie uderzyć.
lojtek8 - Wto Wrz 27, 2016 14:50

Witam, chciałbym odświeżyć temat. Mam problem z odpaleniem mojego Freelandera. Wszystko zaczęło się od pękniętego węża od chłodnicy i zachlapania całej komory silnika. Najpierw zaczął szarpać. W związku z tym, że zauważyłem uszkodzoną izolację na kablu WN byłem pewien że iskra ucieka i to jest przyczyna. Jednak po wymianie kabli problem się pogorszył bo po gwałtownym szarpnięciu auto nie chciało odpalić ponownie. Wymieniłem kopułkę, palec, cewkę i świece. Auto nie pali. czasami ma przebłyski jakby chciał zaskoczyć ale nie może. Któryś z kolegów wcześniej pisał o wilgoci w kompie. Jak to sprawdzić? Jak ewentualnie wymienić kompa? Czy wystarczy podpiąć drugi?