Zobacz temat - [r45] Jakie wtryskiwacze do LPG zamiast HANA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45] Jakie wtryskiwacze do LPG zamiast HANA

Finveg - Wto Lut 02, 2016 13:08
Temat postu: [r45] Jakie wtryskiwacze do LPG zamiast HANA
Cześć,

Zwracam się z kolejnym zapytaniem - tym razem chodzi stricte o instalacje LPG.

Jak pisałem już wcześniej mój roverek ma problem po 1 przełączeniu na gaz po dłuższym postoju. Ewidentnie widać, że chodzi nie na wszytskie cylindry bo trzęsie całą budą a czasem nawet wyswietli się ikonka check engine. Po rozgrzaniu zaczyna latać jak należy.

W między czasie zrobiłem u Pana Pawła Midowicza z Krakowa nastepujące prace naprawcze:

- uszczelka pod głowicą,
- odpowietrzanie ukłądów,
- rozrząd z pompą,
- wymiana świec oraz kabli,
- filtry i olej

dodatkowo u gazownika wymieniłem filtry LPG.

Niestety problem dalej jest i a kolejna diagnoza jest taka, że przytkany jest któryś wtryskiwacz (HANA czarny). Też tak obstawiam ale chciałbym potwierdzić co wy o tym sądzicie.

Podobno wtryskiwacze HANA są nie demontowalen i nie można ich tanio i skutecznie oczyścića co za tym idzie nie ma jak ich sprawdzić. Zastanawiam się nad zakupem sensownego i tańszego zamiennika dla HANA - co polecacie?

pozdrawiam
Finveg

Rademenez_ - Wto Lut 02, 2016 19:51

Witam. Jeśli zamiennik Hana, polecam Barracudy lub Dragony. Miałem jedne i drugie i są naprawdę warte swojej ceny. Jeśli gazownik stwierdził klejenie wtrysków , dlaczego ich nie podmienił , by potwierdzić diagnozę ? Nie wiem jaki sterownik gazu jest w Roverze. Ale we wszystkich jakie ja miałem , dało się pojedynczo włączać i wyłączać wtryski gazowe. Mając oprogramowanie do sterownika gazu można w bardzo łatwy sposób przestawić czas przełączenia poszczególnych wtrysków i , lub włączyć podgrzewanie wtryskiwaczy .Powinno to zniwelować objawy. Czyszczenie wtryskiwaczy to również nie jest jakiś zabieg szczególnie trudny. Środek do czyszczenia wtryskiwaczy , lub benzyna ekstrakcyjna. Jest wiele poradników. Sugerowałbym czyszczenie małe i test następnego dnia po namaczaniu. Jeśli wszystko będzie ok. To winowajca znany. Być może Hanki dojeżdżą do wiosny, a jak będzie cieplej, powinny mniej kleić. Będzie czas na wybranie i zakup wtrysków.
Pozdrawiam

Finveg - Sro Lut 03, 2016 10:38

Rademenez_ napisał/a:
Witam. Jeśli zamiennik Hana, polecam Barracudy lub Dragony. Miałem jedne i drugie i są naprawdę warte swojej ceny. Jeśli gazownik stwierdził klejenie wtrysków , dlaczego ich nie podmienił , by potwierdzić diagnozę ? Nie wiem jaki sterownik gazu jest w Roverze. Ale we wszystkich jakie ja miałem , dało się pojedynczo włączać i wyłączać wtryski gazowe. Mając oprogramowanie do sterownika gazu można w bardzo łatwy sposób przestawić czas przełączenia poszczególnych wtrysków i , lub włączyć podgrzewanie wtryskiwaczy .Powinno to zniwelować objawy. Czyszczenie wtryskiwaczy to również nie jest jakiś zabieg szczególnie trudny. Środek do czyszczenia wtryskiwaczy , lub benzyna ekstrakcyjna. Jest wiele poradników. Sugerowałbym czyszczenie małe i test następnego dnia po namaczaniu. Jeśli wszystko będzie ok. To winowajca znany. Być może Hanki dojeżdżą do wiosny, a jak będzie cieplej, powinny mniej kleić. Będzie czas na wybranie i zakup wtrysków.
Pozdrawiam


Przede wszytskim dzięki za odpowiedź!

Celuje raczej w jakieś tańcze bo zbieram na MG ZT.

Hmm, gazownik jest z polecenia i nie bierze nawet kasy więć nie wierzę, żeby nie chciał sprawdzić. Z przekazanych informacji wynika że wtryskiwacze HANA są nierozbieralne więc nie ma jak ich wyczyścić po domowemu. Zaporponowano mi zkaup jednego wtryskiwacza i podmiankę losową potem trochę pojeźdzenia i tak do skutka aż sie namierzy który jest zaklejony. Problem w tym, ze to nie koniecznie musi być 1szt.
Jeżeli chodzi o podłączeniu do sterownika to Gazownik powiedział, ze na programi od Gazu (STAG) nie widać , który cylinder nie hula - czy to prawda?

gregor13 - Sro Lut 03, 2016 12:10

Najlepsze info to uzyskasz chyba na TYM FORUM. Jest tam kilkunastu fachowców zakładających instalacje i udzielają rzeczowych odpowiedzi :mrgreen:
Mustafa - Czw Lut 04, 2016 21:57

No co Ty kolego? Chyba powszechnie wiadomo, co to za forum, proponuję przeczytać coś na jego temat: http://moto.wp.pl/title,l...166c6&_ticrsn=3

dlatego dobrze, że ludzie na modelowych czy markowych pytają.

gregor13 - Pią Lut 05, 2016 07:58

Może teraz zeszło na psy :roll: , ja kiedyś skorzystałem i było OK. Kumpel korzystał, pomogli.
sknerko - Pią Lut 05, 2016 13:44

Mam baracudy sobie chwalę i drogie nie były. Ale ja bym poszukał jeszcze przyczyny w zapłonie bo miałem podobne problemy przez świece (wiem że masz nowe ale i one zdarzają się z błędem fabrycznym) U mnie nie równo były elektrody i na jednym z cylindrów wypadały zapłony, ale u kumpla nowe NGK i jedna była felerna i przebijała.
Rademenez_ - Nie Lut 07, 2016 15:12

Witam. W gas synchro "Aktywne gazowe". W prawym, dolnym rogu. To klawisze włączające i wyłączające wtryskiwacze gazowe. Wyłączając po kolei można znaleźć, z którym są kłopoty. W ten sposób można wykryć również złą kolejność podłączenia wtryskiwaczy.
I to powinien wiedzieć każdy gazownik, który czytał instrukcję Staga. Polecam przy okazji jej lekturę .
Do czyszczenia nie potrzeba rozbierać wtryskiwaczy. Można je czyścić tak, jak się zabrudziły. Czyli jak pisałem zalać benzyna extrakcyjną od jednej i drugiej strony. Ewentualnie podłączyć na sekundę pod 6V. Powinny się pootwierać i przelać benzyna. Odnośnie cen, proponuję dobrze poszukać. Trafiają się promocje w sklepach internetowych. I zazwyczaj da się kupić taniej, niż na popularnym portalu "Alle". Ja zapłaciłem za dragony 267 plus przesyłka . I chyba polecam je bardziej niż barakudy. Są nieco wydajniejsze.
W moim Ti są krótkie czasy wtrysku na wolnych obrotach, dlatego potrzebuję szybkie wtryski. W 200vi na wolnych miałem 3,5ms. Przy takich czasach poleciłbym RegFasty niebieskie, jako niższej jakości, ale tańsza alternatywę .


Obrazek

Pozdrawiam

limciu - Wto Mar 22, 2016 22:35
Temat postu: Może wtryskiwacze STAG AG W02 ?
Witam.

Jakieś 2 miesiące temu w moim MG ZS 120 (1.8) wymieniłem leciwe Valteki na wtryskiwacze STAG AC W02. Mechanicznie bardzo podobne, więc była tylko regulacja sterownika. Auto jeździ teraz super na LPG. Nie widzę różnicy w stosunku do benzyny. Kosztowały 240 zł (w zakładzie), bo na Allegro są taniej. Podobno mają wytrzymać ponad 100 tyś km.