Zobacz temat - [45] Problem z pompą wtryskową
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [45] Problem z pompą wtryskową

miuzziker - Czw Lut 11, 2016 20:23
Temat postu: [45] Problem z pompą wtryskową
Mój problem polega na brak możliwości zapalenia auta. Wygląda mi to na awarię pompy wtryskowej. Zacznę jednak od początku. Pewnego dnia jadąc do pracy rano (temperatura na dworze około 2 st.) zaczęło mi szarpać samochodem tak jakby się dławił. Po przejechaniu około 5km auto zgasło. Odpaliłem je ponownie i znowu zgasło i tak kilka razy. Odczekałem 5 minut i znowu je odpaliłem i tak pomału dojechałem do najbliższej stacji (po drodze trochę dławiło auto) i dolałem 20l lepszej ropy. Trochę pomogło. Wróciłem bez większych problemów z pracy do domu. Na drugi dzień dojechałem do pracy, po drodze trochę dławiło auto ale nie było tak źle. Gdy wyszedłem z pracy to auto już nie odpaliło. Rozrusznik kręci bez problemu, ale nie chce zaskoczyć. Opisze co do tej pory zrobiłem:
1) Wymieniłem filtr paliwa
2) Wstawiłem zworek zwrotny prze ręczną gruszką
3) Odkręciłem bak, gdyż myślałem, że jest tam pompa paliwa. To był błąd, bo nie mam pompy paliwa. Za to przy okazji sprawdziłem stan przewodów paliwowych i czystość zbiornika. Wszystko jest OK.
4)Odkręciłem przewód przy pompie i sprawdziłem czy leci tam paliwo. Wygląda, że jest ok. Odkręciłem wtryski i tam też leci paliwo.
5) Spróbowałem odpalić samochód na plaku i się udało, ale tylko gdy psikam plakiem. Jak odstawie plak to samochód gaśnie.
6) Raz udało mi się odpalić samochód poprzez wpięcie butelki z paliwem do filtra. Ale jak się skończyło paliwo w butelce to zgasł silnik i od tej pory już nic go nie ruszy.

Co mogę jeszcze sprawdzić by określić co się popsuło. Bardzo proszę o pomoc.

-_Zielarz_- - Czw Lut 11, 2016 20:39

Zakładając że powietrze, czyli szeroko rozumiany dolot jest OK w tym przepływomierz - poszukaj na forum o tym, to jeszcze może coś z rozrządem i kątem wtrysku - też poszperaj. Dawno robiony rozrząd był ?
miuzziker - Pią Lut 12, 2016 18:27

Rozrząd był robiony niedawno około 20 tysięcy temu. Czy jest możliwe, żeby się nagle sam rozrząd przestawił?

[ Dodano: Pią Lut 12, 2016 18:27 ]
Wyciągnąłem dzisiaj pierwszy wtrysk paliwa. Do wtrysku dochodzi paliwo, z przewodu przelewowego wtrysku leci paliwo. Wtrysk podaje ciśnienie, ale nie tryska paliwem. Co to może oznaczać?

magneto - Sob Lut 13, 2016 00:10

myślę że to sterownik pompy wtryskowej
Remigiusz - Sob Lut 13, 2016 00:27

pompa nie przytkana jest na sitku ?
miuzziker - Sob Lut 13, 2016 08:56

Sprawdziłem dzisiaj kolejną rzecz i okazało się, że nie dochodzi napięcie na pompę wtryskową. Co może być nie tak?
jerzy53 - Sob Lut 13, 2016 17:54

Wygląda na to , że to wina sterownika pompy wtryskowej . Ja to przerabiałem kilka lat temu . Najpierw przerywał , potem staną na amen . Spalił bezpiecznik , tylko nie pamiętam który . Jest ich tam pod masą 10 . Po stronie akumulatora w rogu przy szybie Strona 1 ( pod maską )

Pos. 1 - 15 amper - sterowanie silnikiem
Pos. 2 - 20 amper - sterowanie silnikiem
Pos. 3 - 15 amper - sterowanie silnikiem
Pos. 4 - 10 amper - sterowanie silnikiem
Pos. 5 - 10 amper - sygnał + sygnał włączenia świateł
Pos. 6 - 15 amper - przednie światła przeciwmgielne (jeżeli są)
Pos. 7 - 30 amper - światła awaryjne
Pos. 8 - 15 amper - światła stopu
Pos. 9 - 10 amper - klimatyzacja (jeżeli jest)
Pos. 10 -20 amper - pompa paliwowa

miuzziker - Czw Lut 18, 2016 22:46

Wlutowałem nowy tranzystor do sterownika i dale nie można odpalić auta. Napięcie dochodzi do pompy lecz nie świeci żarówka jak podłącze ją do przewodów idący do czujnika kąta wtrysku paliwa przy rozruch. Czy jak by był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego to też by nie podawało paliwa na wtrysk i pompa by nie działa?
Remigiusz - Czw Lut 18, 2016 23:07

bez katu wtrysku tez odpali.

Gorzej jak nie mruga zarowka pod zaworem dawki paliwa w tedy nie odpalisz. Skad wiadomo ze padl tranzystor ? Byly kody bledow czytane z sterownika pompy ?

miuzziker - Pią Lut 19, 2016 06:04

Właśnie nie mruga żarówka podpięta pod przewody od tego zaworu, dlatego stwierdziłem, że to na 100% sterownik. Na internecie wszędzie piszą, że jak nie mruga ta żarówka podpięta pod ten zawór to na 100% sterownik. Dlatego wymieniłem ten tranzystor. Zrobiłem to raczej dobrze. Przejścia sprawdziłem miernikiem i wygląda, że wszystko jest ok. Czy istnieje inna przyczyna nie wtryskiwania paliwa przez wtrysk oraz nie świecenia się tej żarówki?
Remigiusz - Pią Lut 19, 2016 11:06

miuzziker, Najpierw sie sprawdza kody w ecu potem kody w pompie i na koncu cos grzebie kolo sterownika. Skad wiadomo co sie stalo ? Przejscie na kablach do pompy i ecu auta jest ?
miuzziker - Pią Lut 19, 2016 17:15

Właśnie z podpięciem do komputera jest problem, gdyż do najbliższej stacji diagnostycznej, w której mają możliwość sczytania błędów mam 30km. A auto w ogóle nie odpala.

[ Dodano: Pią Lut 19, 2016 17:15 ]
Czy wie ktoś gdzie można w okolicach Kielc znaleźć komputer T4 by odczytać błędy?

Remigiusz - Pią Lut 19, 2016 21:32

miuzziker, Skad ty jestes moge wpasc jak z Tych jestes ? Smigam przez Bielsko wiec moge pojechac przez A4 na Myslowice i na Tychy.
miuzziker - Pią Lut 19, 2016 21:53

Niestety teraz mieszkam już koło Kielc
Remigiusz - Pią Lut 19, 2016 22:48

miuzziker, To lipa to mi niestety nie po drodze :/