Zobacz temat - [MG ZR] Wibracje podczas hamowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Wibracje podczas hamowania

bielu000 - Pon Lut 15, 2016 14:26
Temat postu: [MG ZR] Wibracje podczas hamowania
Cześć, problem polega na tym, że podczas hamowania samochód wpada w dość spore wibracje, pochodzące raczej z przodu samochodu. W momencie dociśnięcia hamulca do oporu bicie nie występuje. Zawieszenie jest w porządku (oprócz łożyska amortyzatora, które prawdopodobnie mogło uszkodzić się przez te wibracje), reszta bez jakichkolwiek luzów, alufelgi są proste, wyważone. Brakuje śrub mocujących tarcze hamulcowe do piasty, ale podobno wiele samochodów w ogóle takich śrub nie posiada. W Roverze 25 natomiast śruby miałem, ale też występowało bicie.

W pierwszej kolejności chcę wyczyścić piasty oraz wymienić tarcze hamulcowe wraz z klockami, ze względu, że najczęstszą przyczyną takiego bicia jest właśnie tarcza hamulcowa.

Macie jeszcze jakieś pomysły gdzie szukać, jeżeli tarcze nie okażą się rozwiązaniem problemu?

P.S. co o tym sądzicie? http://allegro.pl/show_item.php?item=5964046499

Dominoz - Pon Lut 15, 2016 14:29

bielu000, skoro bije podczas hamowania, to na 99% tarcza.
Przechodziłem to w poprzednim aucie- po zmianie tarcz bicie ustało. Okazało się, że stare tarcze tyły nierówno przykręcone, co powodowało problemy.

bociannielot - Pon Lut 15, 2016 14:41

bielu000, hample sa takie same 25 i Zr wiec musi byc tak samo wszytsko, ew lite wnetyl lyb srednica tarczy moze sie roznic
brembo podobno dużo podrób jest :ok:

bielu000 - Pon Lut 15, 2016 15:07

bociannielot napisał/a:
bielu000, hample sa takie same 25 i Zr wiec musi byc tak samo wszytsko, ew lite wnetyl lyb srednica tarczy moze sie roznic
brembo podobno dużo podrób jest :ok:


Tylko jak tu zweryfikować czy to oryginał :?:

Biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość znalazłem jeszcze takie Mikody
http://allegro.pl/tarcze-...5987295544.html

Miał ktoś styczność?

Ten "tunning, sport" trochę śmiesznie brzmi ;D

bociannielot - Pon Lut 15, 2016 15:18

na forum niby polecja te mikody jak w google hasło wrzuciwszy to pełno fot popękanych, ja mialem lite ate 3 lata niewiele zuzycia i żadnych wygiec, teraz zamówiłem qh bo takie na pierwszy montaż szły a brałem tez pod uwagę trw, ogolnie do tego auta pełno tarcz jest :ok:
bielu000 - Pon Lut 15, 2016 16:17

A chyba się skuszę na te Mikody jednak. Chodzą mi po głowie jeszcze piasty - że to one mogą powodować takie wibracje, ale spróbuje najpierw z tarczami. Piasty mam w sumie jeszcze z R25, więc w razie czego się przełoży.

P.S. - co by nie zaśmiecać nowym tematem - jaki interfejs polecacie do MG 2.0 idt? Elm327
czy INPA? Czytałem tematy na forum dotyczące obydwu, natomiast wiele z nich było dość starych więc może coś w tej kwestii się zmieniło.

robsson78 - Pon Lut 15, 2016 17:46

Brembo - grubość tarczy 21mm.
Mikoda - grubość tarczy 44,6mm.
Będą myślisz pasowały :?:

bielu000 - Pon Lut 15, 2016 18:00

Chyba coś źle patrzysz kolego na te wymiary, bo według mnie się pokrywają ;)
robsson78 - Pon Lut 15, 2016 18:37

Źle spojrzałem, zmyliła mnie wartość H w mikoda.
bielu000 - Pon Lut 15, 2016 18:45

;)

Jaki jest objaw krzywej piasty? Czy podczas hamowania będą odczuwalne wibracje na kierownicy, czy tylko wibracje samochodu bez większych wibracji na kierownicy? U mnie własnie na kierownicy za bardzo nic nie czuć, a szkoda też wywalić kasę na nowe tarcze i po tysiącu kilometrów mieć do wywalenia bo znowu się pokrzywią. Wiem, że tu nikt się we wróżby nie bawi, ale może są jakieś charakterystyczne objawy krzywej piasty, co by pozwoliło na dogłębniejszą i pewniejszą diagnozę.

NoPE - Pon Lut 15, 2016 19:40

Bosch, TRW, Ate w nic innego bym się nie pchał. To są hamulce.

[ Dodano: Pon Lut 15, 2016 19:40 ]
By piasta była krzywa musiała by oberwać. I od bijących tarcz to raczej po tyłku dostają końcówki drążków, a nie łożyska McPhersonów.

bielu000 - Pon Lut 15, 2016 20:21

Odkąd ja posiadam ten samochód to w nic nie przywaliłem kołem, natomiast nie wiem jak tam poprzedni właściciel. No nic wymienię tarcze i zobaczymy.

Miałbym w dobrej cenie komplet takich tarcz - https://www.motointegrato...tomotive-df3021 nowe, "leżakowane". Ktoś miał styczność?

Ta tarcza nie będzie się "gryzła" z klockami Bosh'a? Bo akurat takowe posiadam.

NoPE - Pon Lut 15, 2016 22:13

Nie musi być jednego producenta. Byle identyczne na osi.
Klocki masz nowe, bo nie daje się starych na nowe tarcze?

bielu000 - Pon Lut 15, 2016 22:26

Tak tak, nowe mam, leżą sobie w pudełku, bo akurat poprzedni właściciel dorzucił w cenie, to akurat bym je sobie wykorzystał. Pytam profilaktycznie, bo wiadomo - różni producenci, różne materiały i w związku z tym różnie mogą ze sobą współpracować.
NoPE - Wto Lut 16, 2016 09:52

To jeśli masz obawy, tarcze też kup Boscha. Nie będziesz żałował, a cenowo zbliżone do TRW.
bociannielot - Wto Lut 16, 2016 10:06

bez przesady, klocki jeden pies jakie kupisz do tarczy byle by nie był jakiś szit, a bosch to nie szit właśnie :ok:
bielu000 - Wto Lut 16, 2016 12:12

Oki, już zamówione - tarcze Trw, a klocki te o których wspominałem - Bosch.
Ukor - Wto Lut 16, 2016 19:47

Ostatnio 2 znajomych reklamowało właśnie tarcze Boscha :)
Po założeniu okazało się ze były krzywe i objawy były właśnie takie jak u Ciebie teraz :P

Krzysi3k - Wto Lut 16, 2016 21:39

Przed założeniem nowych tarcz pamiętaj, żeby oprócz bicia na pieście sprawdzić jeszcze czy fele są proste. Krzywe felgi mogą również pokrzywić tarcze.
bielu000 - Wto Lut 16, 2016 22:07

Felgi były sprawdzane bardzo niedawno, zostały wyważone i wszystko z nimi w porządku. W międzyczasie nie przypominam sobie, żebym gdzieś zaliczył jakąś konkretniejszą dziurę.
NoPE - Sro Lut 17, 2016 23:38

Na poniższym filmie autor posiada jakiś miernik Bosch właśnie do pomiaru odchyłów rotacyjnych (?).
Można też nim sprawdzić bicie piasty. Koszmarnie drogi nie powinien być szczególnie innych firm.
https://www.youtube.com/watch?v=2jid1zCTnQ4

bociannielot - Czw Lut 18, 2016 09:30

NoPE, czujnik zegarowy a nie urządzenie boscha :lol: mechanik powinien miec na stanie ale np mój nie miał ;(
NoPE - Czw Lut 18, 2016 15:36

:ok:
bielu000 - Sob Lut 27, 2016 19:47

Tarcze i klocki powymieniane, i na razie jest wszystko ok. Poprzednie klocki były zjechane mniej więcej w połowie, tarcza miała już rant i była wyczuwalnie (nawet jeżdżąc po niej palcem) krzywa.

Tak przy okazji mam takie jeszcze jedno pytanko - po powrocie od mechanika (rzadko oddaje mechanikom samochód, ale skoro nie miałem czasu pogrzebać...) coś mi delikatnie brzęczy ale nie mogę zlokalizować co to za cholerstwo. Mniej więcej gdzieś z przodu po lewej stronie. Myślałem, że może jakieś nadkole (bo był wymieniany i malowany błotnik) ale to nie to. Macałem co nieco pod autem (ale tak po partyzancku więc niezbyt dokładnie) szukając jakichś wibracji na jakimś elemencie, ale nic nie zaobserwowałem. To jest taki dziwny dźwięk - brzęczenie, na biegu jałowy, lub podczas jazdy, na wolnych obrotach oraz do pewnego zakresu. Często po zagrzaniu dźwięk znika. Macie pomysł gdzie tego szukać?

robsson78 - Sob Lut 27, 2016 20:04

Może kierunkowskaz :?:
flow - Czw Paź 26, 2017 19:36

Reaktywuję temat...

Jestem po wymienia trzech kompletów tarcz i klocków, obecnie cały zestaw jest TRW. Zawieszenie igiełka, felgi proste, opony nówki Pirelli, piasty i tarcze sprawdzone - wszystko proste, wszystkie zaciski zostały zregenerowane a jednak podczas hamowania trzęsie całą budą, czasem hamuje gładko, ale rzadko to się zdarza. Nie mam pojęcia, co jeszcze można sprawdzić/wymienić, mechanik też rozkłada ręce. Dzisiaj po wymianie gum od drążków reakcyjnych problem miał zniknąć, ale niestety, jest minimalnie lepiej, ale nadal bije

robsson78 - Pią Paź 27, 2017 09:18

Z powodu braku dalszych pomysłów na rozwiązanie problemu dodam że jest jeszcze takie coś jak czujnik zegarowy do sprawdzania bicia tarcz. Może warto gdzieś podjechać gdzie mają taki czujnik i sprawdzić bicie. Swoją drogą współczuję problemu bo to jedna z najgorszych usterek jak nie wiadomo co się zepsuło. :(
flow - Wto Lis 07, 2017 11:54

Były sprawdzone. Moim jedynym pomysłem jest podjechanie do innego mechanika, może kolejny coś znajdzie. Czy końcówki stabilizatora mogą powodować takie drżenie? Bardziej widzę w tym skutek, a nie przyczynę, ale a nuż...

[ Dodano: Wto Lis 07, 2017 11:54 ]
Dzisiaj byłam u innego mechanika, mówi, że na 100% jakaś piasta jest krzywa, czego wg niego nie da się sprawdzić czujnikiem zegarowym i skoro przyczyny nie można cały czas zlokalizować to to musi być to. Podobno przerabiał już pełno takich przypadków, ale mam wątpliwości, bo znam takie naprawianie "w ślepo" i już sporo mnie to kosztowało. A teraz mają być przetaczane piasty, tarcze, wymienione klocki i łożyska z przodu :roll: