Zobacz temat - [LR Freelander 2004 TD4] Nie wchodzi na obroty, szarpie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [LR Freelander 2004 TD4] Nie wchodzi na obroty, szarpie.

pipec89 - Sro Mar 23, 2016 14:37
Temat postu: [LR Freelander 2004 TD4] Nie wchodzi na obroty, szarpie.
Witam wszystkich,
jest to mój pierwszy post na forum, więc będę się starał żeby był regulaminowy i przejrzysty.

Mam problem ze swoim Freelanderem. Jakiś czas temu stracił moc i przestał się wkręcać "od dołu", powyżej 2200-2500obr jakoś jedzie, ale nie tak jak wcześniej. Opiszę co po kolei, chronologicznie było robione i nie pomogło:

-Czyszczenie zaworu EGR
-Zaślepienie zaworu EGR
-Wymiana elektrozaworu od EGR
-Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego (przy montażu nowe uszczelki)
-Wymiana pompki paliwa
-Wymiana filtra paliwa (Bosch)
-Regeneracja wtryskiwaczy (nie były zużyte, nie dawały w przelew, wymagały regulacji)
-Wymiana elektrozaworu od turbosprężarki, wymiana przewodów podciśnieniowych
-Regeneracja turbosprężarki
-Wymiana filtra powietrza na sportowy (K&N - czerwony, o zwiększonym przepływie)
-Wymiana przepływomierza
-Wycięcie katalizatora, wstawienie rurki, potem wstawienie strumiennicy
-Podłączenie chipa (pomiędzy czujnik ciśnienia na listwie CR a przewód)

Żadna z tych operacji nie pomogła na przyspieszenie ani na kulturę pracy. Przy wciśnięciu pedału przyspieszenia do końca obroty powoli rosną, turbinę słychać, odczuwalne jest przerywanie ok. 2000obr i samochód kopci.
Podczas jazdy z podłączonym komputerem ciśnienie doładowania jest właściwe, ciśnienie na listwie wtryskowej też, ilość wymaganego powietrza jest o ok. 200mm3 mniejsza od ilości powietrza zmierzonego.

Brak mi już pomysłów kompletnie, czy ktoś jest w stanie mi coś podpowiedzieć?

sknerko - Sro Mar 23, 2016 14:54

Poszukaj nieszczelności w dolocie

[ Dodano: Sro Mar 23, 2016 14:54 ]
Lub przejrzyj jeszcze dział rovera 75 bo to ten sam silnik i te same przypadłości

Winu - Sro Mar 23, 2016 15:06

Dwie rzeczy:
-Przepływomierz jest nie do tego silnika, - ten silnik jest wybredny, ja sprawdziłem łącznie 4 sztuki - 2 gen'y dwa zamienniki, i dopiero wtedy udało się dobrać właściwy. Wszystkie niby pod tym samym numerem katalogowym.

Prawidłowo rozpoznany przepływomierz wykazuje wartości między 540-550 na wolnych obrotach i około 600-650 przy 2000 rpm

Cytat:
-Regeneracja turbosprężarki

-Może stoi regulacja VNT w turbinie. piszesz o regeneracji turbiny - ale czy ktoś się tym zajął.

Cytat:
Wymiana filtra powietrza na sportowy (K&N - czerwony, o zwiększonym przepływie)

-Jeżeli filtr powietrza masz olejowy - skutecznie niszczysz sobie przepływki - one tego nie lubią.
Cytat:
Podłączenie chipa (pomiędzy czujnik ciśnienia na listwie CR a przewód)

Wywal ten syf... próbujesz znaleść problem w silniku z podłączonym pseudo chipem z allegro :-| ?. Pomijam że to i szkoda dla silnika, a i tuning żaden[/quote]

Nieszczelności w dolocie jak Sknerko pisze - zwłaszcza przewód IC-Kolektor przy lampie (on się przeciera o element kolektora). Kolanko przy turbinie do sztywnego przewodu.

SyntaX - Sro Mar 23, 2016 16:47

Podpinałeś go pod komputer ??
Pokazuje jakieś błędy.
Po objawach najszybciej problem z podciśnieniem albo gdzieś ucieka powietrze doładowania.
Przepływka jak najbardziej.
Jak kiedyś kupiłem niby OEM to nie dało się ujechać. Ledwo z ronda zjechałem i zawróciłem do sprzedawcy oddać. Z tyłu siwy dym szedł i zero mocy.

pipec89 - Czw Mar 24, 2016 07:33

Pod komputer podpinałem przed i po każdej zmianie, czy próbie naprawy. Chipa włożyłem na próbę, w akcie desperacji ale też nic to nie pomogło, wręcz gorzej klekotał, więc wyjąłem. Przepływomierze były 3. Oryginał, później zamienik z Allegro i teraz znowu oryginalny używany. Zmienna geometria w turbinie czyściutka. Pół roku temu włożona nowa, wczoraj czyszczona w ultradźwiękowej myjce.
Winu - Czw Mar 24, 2016 08:51

To nie chodzi o to że były trzy. Trzeba je zamontować i zobaczyć odczyty jak to pracuje i jak jest widziane przez komputer silnika.

Samochód ma generalnie zbyt mało powietrza do paliwa. Przejrzyj cały dolot. Może jest nieszczelny wąż albo sam Intercooler.

prebenny - Czw Mar 24, 2016 08:55

Rozumiem, że masz turbo z VNT (zmienną geometrią). Sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia i zaworek N75 (albo cokolwiek steruje geometrią).
Winu - Czw Mar 24, 2016 09:09

Napisał że zmienił zawór z przewodami. Jak na mój gust źle dobrana przepływka, ewentualnie dobijana przez mokry filtr powietrza i/lub nieszczelności w dolocie
sknerko - Czw Mar 24, 2016 09:11

coś mi się wydaje że wyjdzie na moje i znajdzie dziurę w dolocie
Winu - Czw Mar 24, 2016 09:18

Jak wyjdzie na twoje to kupa śmiechu z tego będzie :roll: :mrgreen:
Wydzwonił chłop tyle kasy bez sprawdzenia podstawy :roll:

SyntaX - Czw Mar 24, 2016 10:54

No ale przynajmniej szybko turbawka nie klęknie :P
Miałem na dniach podobny przypadek rocznik 2005
Winna okazała się gruszka na turbo w której puszczała membrana.
W poliftach często był też problem z IAT który jest na wężu dolotu.
Trzeba zapiąć multimetr w zakres 20 kilo omów i zobaczyć czy maleje oporność wraz ze wzrostem temp.
Czujnik jest bardzo czuły wystarczy dosłownie pochuchać na niego.

Odepnij przepływkę i zrób trasę tak z 50 km i zobacz.
Jak się wkręca masz odpowiedź.

Polift miał tez problemy ze spasowaniem obudowy filtra powietrza.
Zobacz zwłaszcza z tyłu czy dobrze dolega.

sknerko - Czw Mar 24, 2016 11:00

wymieniał przepływke 2 razy, jak by to ona była to by coś napisał, że na jednej tak a na drugiej trochę gorzej lub lepiej, nie sądze żeby 3 jednakowo felerne przepływomierze trafił.
Winu - Czw Mar 24, 2016 11:32

To nie jest kwestia felerności przepływomierzy - tylko ich działania. One są dobre, ale nie do tej rewizji softu która jest w ECM td4.

BMW z racji na trefność przepływek zmieniło je na lekko inne, zrobili też upgrade softu. LR tego nie zrobił, a większość dostępnych przepływomierzy w handlu do tego silnika jest pod ten nowszy soft.

W przypadku FL trzeba trafić konkretny model, z konkretnymi numerami
Sensor : FC00C2G2029 , Obudowa końcówka 0 928 400 357 . Ten z końcówką 527 nie zadziała bo jest pod nowszy soft. Teoretycznie następcą jest 0 928 400 520, ale u mnie nie chciał działać poprawnie.

Inaczej ma focha w różnym stylu, nie jedzie, nie wkręca się powyżej 2K, dymi ect.

pipec89 - Czw Mar 24, 2016 11:40

Mam jakiś trop. Nie podejrzewałem nieszczelności dolotu, bo doładowanie pokazuje podczas przyspieszania odpowiednie, ale dla pewności sprawdzę i to. Upewnię się te też co do numerów przepływki. Co do kosztów turbo, czy wtrysków to robię to w swoim warsztacie, więc zawsze trochę taniej :-)
Winu - Czw Mar 24, 2016 11:43

Co to jest dla ciebie odpowiednie doładowanie podczas przyśpieszania?

W tym silniku nie ma konkretnego odniesienia RPM-Boost. ECM steruje tym dynamicznie.
Jak dasz w podłogę na płaskim to dojdzie gdzieś pod 15 PSI, jak będziesz jechał pod górę rozkręci się do 25 PSI (mierzone w kolektorze).

pipec89 - Nie Mar 27, 2016 17:18

Sprawdzając go KTS-em z Boscha podglądam wartość doładowania wymaganą przez sterownik i zmierzoną. Praktycznie równo się pokrywają, zmieniają się wraz z operowaniem gazem i obciązeniem stąd stwierdzam, że jest odpowiednie.

[ Dodano: Nie Mar 27, 2016 17:18 ]
Problem rozwiązany, dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Po odpięciu przepływki po kilku chwilach odzyskał moc i ładnie się wkręca. Po tych wszystkich naprawach idzie chyba nawet lepiej jak przed usterką. Nowego przepływomierza nie szukam ami nie wpinam, jedzie wystarczająco dobrze.

SyntaX - Nie Mar 27, 2016 21:06

Będzie jechał dobrze, ale będzie palił bardzo dużo.
Nawet 12l/100km
Z 2004 działają na pewno przepływki Magnetti Marelli
Sprawdzone na 3 autach.
Mają takie w Łasku, Jak coś mogę zorganizować.

Winu - Nie Mar 27, 2016 21:17

Jazda bez przepływomierza w aucie które go wymaga to nie jest rozwiązanie problemu. Ba może być nawet szkodliwe - i nie mówię tu o środowisku.

ECM nie mając danych o ilości powietrza posługuje się scenariuszem awaryjnym, co może prowadzić do zbyt dużych dawek paliwa - za tym idzie EGT, ekonomia itd.

Albo trzeba zrobić mapę bez przepływki, albo kupić właściwy.

SyntaX - Nie Mar 27, 2016 21:57

Dokładnie tak jak winu pisze.
Mieszanka jest mega bogata.
EGT bardzo wysokie i tłok mocno obrywa.
Nie polecam jazdy na dłuższą metę w tym aucie bez przepływomierza.
Kolega Adrian z Łasku tak jeździł, dodatkowo lał lipne paliwo.
Jeździł tak 5 miesięcy aż nagle nie mógł odpalić auta na zimnym.
Efekt był taki że w silniku powstało tyle nagaru że wtryski trzeba było dosłownie wyłamywać w kawałkach.
Ostatecznie skończyło się wymianą silnika.
Dwa tłoki uszkodzone.
Dosłownie widać na nich przegrzany metal.
Silnik stracił kompresję, tuleje wygrzane, ogólnie kibel straszny.
Zdecydowanie odradzam.

pipec89 - Wto Mar 29, 2016 15:46

Co to jest za firma, może więcej gratów od nich wezmę?
Jaki jest miej-więcej koszt takiego przepływomierza z Magneti Marelli?
I jaka jest pewność, że zadziała jak trzeba? Jest szansa, że zechcą te Bosch'a, która mam w rozliczeniu? Koniec pytań :mrgreen:

Winu - Wto Mar 29, 2016 15:58

Jaka jest szansa? Nie wiem - u mnie ten zadziałał :mrgreen: , przedstawiając wartości które powinny być . Cena to ok 500 zł w intercars

http://e-katalog.intercar...scr_dItems.html