Zobacz temat - [R75] - test biegów wentylatora, vis - tester obd (nie T4)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] - test biegów wentylatora, vis - tester obd (nie T4)

R75 - Pon Kwi 18, 2016 22:36
Temat postu: [R75] - test biegów wentylatora, vis - tester obd (nie T4)
mam nadzieje ze nie było ;) czy istnieje jakiś jeden tester którym można sprawdzić:

1. test wszystkich biegów wentylatora chodnicy (on/off)
2. test obu silniczków vis (on/off)

nie chodzi mi tutaj o odczytanie kodów błędu czy ręczne testy typu włącz klimę na low i zobacz czy działa wentylator itd...

tylko faktyczne sprawdzanie tak jak to można zrobić na T4

prebenny - Pon Kwi 18, 2016 23:35

TOAF przypadkiem nie ma takich funkcji? Na pewno wentylator sprawdzisz. Co do visów pewien nie jestem, bo na szczęście ich nie mam ;)
Koenig - Pon Kwi 18, 2016 23:51

prebenny napisał/a:
TOAF przypadkiem nie ma takich funkcji?

Czy to będzie w zakładce "Kontrola"?

prebenny - Wto Kwi 19, 2016 00:12

Dokładnie tam.
bajowsado - Wto Kwi 19, 2016 07:03

CDP+ też sprawdza wszystko bez problemów, nawet testy poszczególnych żarówek zrobi.
Koenig - Wto Kwi 19, 2016 09:08

prebenny napisał/a:
Dokładnie tam.


A podpowiesz jak to zrobić? Chodzi mi o to czy silnik musi do testu np VIS pracować, być rozgrzany, mieć jakieś konkretne obroty czy wystarczą obroty biegu jałowego? Bo zakładam, że przy wyłączonym silniku testu nie zrobi?

prebenny - Wto Kwi 19, 2016 09:10

Co do VISów nie podpowiem - w dieslu ich nie ma. Co do wentylatora wystarczy kluczyk na zapłon (inaczej się nie połączysz z ECU). Wydaje mi się, że nie musi być silnik odpalony, bo TOAF ma tak na prawdę sprawdzić czy silniczek działa i klapka się przesuwa a do tego raczej niepotrzebny działający silnik.
R75 - Wto Kwi 19, 2016 09:29

jak kiedyś bylem na t4 to visy i wentylator testowane były tylko przy włączonym zapłonie


ale czy TOAF potrafi włączyć każdy z biegów wentylatora osobno?
ja akurat mam trzy i chciałbym każdy z nich sprawdzić

prebenny - Wto Kwi 19, 2016 09:30

R75 tak. Ustawiasz tylko % jak ma się kręcić (przy 2 biegowym masz poniżej 50% 1 bieg i powyżej 2 - przy 3 biegowym pewnie analogicznie).
R75 - Wto Kwi 19, 2016 09:34

ok czyli wygląda ze wentylator mamy opanowany :)
ciekawe jeszcze jakie są progi % dla 3 biegowego, ktoś sprawdzał/wie ?

prebenny - Wto Kwi 19, 2016 09:38

R75 pokombinuj ;) Pewnie albo w stylu 33%, 66%, 100% albo 1 bieg 1-50%, 2 bieg 51-99% i 3 100%. Pewnie coś w ten deseń ale ja mam 2 biegowy więc na 100% nie powiem.
Koenig - Wto Kwi 19, 2016 09:42

Te % to dotyczą ustawienia na "suwaku"?
sTERYD - Wto Kwi 19, 2016 10:30

tak.
R75 - Wto Kwi 19, 2016 10:37

dzięki za wszystkie podpowiedzi

możne jeszcze ktoś wie jak VISy ogarnąć ?

longer86 - Wto Kwi 19, 2016 10:45

wentylator:
1 bieg 0-30%
2 bieg 31-60%
3 bieg 61 -100%

być może +- kilka procent ale bawiąc się suwakiem da się usłyszeć zmianę pracy wentylatora

manfredek - Wto Kwi 19, 2016 12:20

VISy spokojnie da się przetestować TOAFem. Będą sobie cykać, zmieniając położenie. Jeden zdecydowanie ciszej, więc do testów zalecam cichy garaż. Moje są nowe, więc pewnie dlatego były tak ciche. Testowałem je na II pozycji kluczyka, bez wykręcania z kolektora.

EDIT:
Jednak oba VISy podczas testów są jednakowo głośne i pracują podobnie. Okazało się, że miałem uszkodzony VIS POWER - mimo, że był nowy, przekręcił się za bardzo i tak już został - cykał tylko jego przekaźnik.

R75 - Wto Kwi 19, 2016 12:22

manfredek,

dzięki piękne, podpowiesz gdzie jest ta opcja?

manfredek - Wto Kwi 19, 2016 12:30

Jestem w pracy i nie mam dostępu do samochodu i TOAFa ale jestem przekonany, że trzeba kliknąć moduł SILNIK, później przycisk KONTROLA, z rozwijanego menu wybrać VIS BALANCE lub VIS POWER i kliknąć przycisk START. W tym momencie powinny zacząć się testować.
Koenig - Wto Kwi 19, 2016 12:32

Silnik>Kontrola> Trzeba rozwinąć okno z opcjami i wybrać VIS i pewnie potem Start. Nie wiem tylko jak wygląda sprawa z suwakiem w tym przypadku :mrgreen: Może przełamię strach, że coś zepsuję i w końcu potestuję :mrgreen:
manfredek - Wto Kwi 19, 2016 12:37

Przesunięcie suwaka na VISach skutkowało u mnie jedynie kilkunastosekundowym zamuleniem TOAFa. Niczego nie zmieniło, więc śmiało.
R75 - Wto Kwi 19, 2016 12:52

Widać, że ma powera ten TOAF, podziękowania dla autorów :)

ps.
dodajcie licznik na stronie pobrań i kraj, zobaczymy ile będzie z UK,
bo podejrzewam ze jak się dowiedzą to będzie sporo hahah

longer86 - Wto Kwi 19, 2016 13:33

Wiedza... Sam założyłem tematy, Malo co z prebennym bana nie zaliczyliśmy, ale toaf jest w Bułgarii, Szwecji, ba do Australii tez dotarł
R75 - Wto Kwi 19, 2016 22:55

już po testach :)

1. wentylator (3 biegowy)

test wygląda trochę inaczej niż w Diesel'u, w menu dostępne są trzy pozycje (low, medium, high) wystarczy wybrać prędkość i uruchomić, opcja start - u mnie wszystko ok

ps.
pasek/suwak tez jest, tylko nie bardzo wiadomo jaka pełni funkcje

2. VIS

dostępne są dwie pozycje

a. test power (górny) - po włączeniu testu vis zostaje uruchomiony kilka razy - czyli ok

b. test blance (boczny) - po włączeniu testu raz przekręci i na tym koniec - teoretyczne coś nie tak, wraca dopiero po odłączeniu zasilania


ps.
dodam ze ma visy od dzieja z testerem (przełącznik z diodami), tester ręczny mówi ze wszytko jest ok

fajny ten TOAF :)

sash997 - Wto Kwi 19, 2016 23:19

u punxa w dieslu testowaliśmy wentylator (3 biegowy) i fajnie sie włączały biegi po kolei jak sie ciągło suwak tak jak longer napisał zmiana biegu co ok 30%
prebenny - Sro Kwi 20, 2016 00:06

Weźmy pod uwagę, że MM galopuje z wersjami TOAFa ulepszając co chwila niektóre rzeczy ;) Ja to sprawdzałem parę miesięcy temu więc może po prostu Marcin ulepszył mechanizm i są przyciski zamiast suwaka ;)
marcin.misek - Sro Kwi 20, 2016 00:11

W wersji V6 są do wyboru 3 pozycje (low, medium,high)
w Dieslu natomaist mozna sterowac prędkością płynnie.
w 1.8 jeszcze brak tego.

Test VIS też powinien działac, ale jeśli macie pewnośc ze VIS jest dobry, ale test zle przechodzi.. to moze cos z programem jednak ;]

R75 - Sro Kwi 20, 2016 00:47

longer86 napisał/a:
Wiedza... Sam założyłem tematy, Malo co z prebennym bana nie zaliczyliśmy, ale toaf jest w Bułgarii, Szwecji, ba do Australii tez dotarł


Polecam promowanie TOAFa na grupach na Facebook'u, jest kilka dużych (MG ZT Owners, Rover 75/MG ZT Help Group, MG ZT & ZTT Owners Club, Rover 75 addicts)

Ogólne w UK jest bardzo duża grupa użytkowników MG ZT/Rover 75.

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 00:47 ]
marcin.misek napisał/a:
W wersji V6 są do wyboru 3 pozycje (low, medium,high)
w Dieslu natomaist mozna sterowac prędkością płynnie.
w 1.8 jeszcze brak tego.


Marcin dzięki ze te dodatkowe opcje, nawet nie wiesz jak to jest przydatne, ostatni przypadek:

Pan sprzedaje Rovera, po włączeniu klimy na Low wentylator startuje i zatrzymuje się i tak w kolko czyli na bank brak jedynki, ale Pan stwierdza:

przecież tak działa klimatyzacja, co mi Pan tutaj głupoty opowiada, wszystko jest sprawne, klimatyzacja dochładza się a jak się już schłodzi to wentylator się wyłącza - przecież to logiczne :D

marcin.misek napisał/a:

Test VIS też powinien działac, ale jeśli macie pewnośc ze VIS jest dobry, ale test zle przechodzi.. to moze cos z programem jednak ;]


ktoś w 100% pewny swoich VISow musiałby potwierdzić :)

longer86 - Sro Kwi 20, 2016 01:12

Cytat:
Ogólne w UK jest bardzo duża grupa użytkowników MG ZT/Rover 75.


Tak zgadza się, ale przynajmniej połowa jest bardzo konserwatywna i czci T4

manfredek - Czw Kwi 21, 2016 00:31

R75 napisał/a:

marcin.misek napisał/a:

Test VIS też powinien działac, ale jeśli macie pewnośc ze VIS jest dobry, ale test zle przechodzi.. to moze cos z programem jednak


ktoś w 100% pewny swoich VISow musiałby potwierdzić


Ja jestem już w 100% pewny swoich VISów. Po lekkich modyfikacjach VIS Power powrócił do życia.
TOAF w czasie testów czterokrotnie zmienia ich pozycje na skrajne. Kliknięcie w którykolwiek punkt na suwaku powodowało powtarzanie tej sekwencji w nieskończoność. Ciężko było to w ogóle zatrzymać. Oba silniczki słychać wyraźnie i pracują porównywalnie głośno. U mnie przy testach balance słychać silniczek i tę łopatkę a przy power tylko silniczek bez klapek kolektora (ale na pewno się ruszają).

Trzeba wymyślić jakiś patent, żeby ograniczyć VISom przekręcanie się w niedozwolone pozycje. Z rozpędu obracają się za daleko wciskając oba switche i w czasie testów TOAFem słychać jedynie cykanie tego małego przkaźnika a VIS ani drgnie. Niestety problem dotyczy także nowych VISów. Jakiś czas temu kupiłem oryginały z ebaya, dzisiaj się okazało, że tylko balance chodzi. Po ograniczeniu na szybko, ruchu w power wszysto już gra ale przydałoby się zrobić to tak, żeby mieć spokój na lata.

R75 - Czw Kwi 21, 2016 21:50

czyli można testować visy TOAFem bez ryzyka uszkodzenia czy nie?
bo teraz to już nie jestem pewny :D

czy ktoś inny robił jeszcze testy?

manfredek - Czw Kwi 21, 2016 21:57

Można testować do woli. TOAF wysyła takie same sygnały jak moduł silnika. Tam nie ma filizofii. Sterownik podaje masę na jednen z pinów VISa i tak steruje kierunkiem obrotu silniczka w środku.
Nie wiem co u Ciebie jest namieszane, że Ci nie działa. Jak przerobię zapasowy VIS to Ci pożyczę:)

R75 - Sob Kwi 23, 2016 16:51

po wymianie na "nowy" od dzieja test TOAFem ok

dzięki manfredek za pomoc