Zobacz temat - [R75]Problem zegarów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Problem zegarów

ditrex - Wto Kwi 26, 2016 23:04
Temat postu: [R75]Problem zegarów
Witam.
Wczoraj w moim roverku wydarzyły się dziwne rzeczy na zegarach mianowicie po pierwszym przekręceniu stacyjki i odpaleniu auta zamiast pokazanych przejechanych km ujrzałem PPP.P gdy dojechałem do celu, zgasiłem auto, wsiadłem ponownie i odpaliłem auto temp. zew zaczęła pokazywać -40, przestał działać obrotomierz, prędkościomierz jakby działa z opóźnieniem do tego wydaje krótki sygnał po przekroczeniu ok.35km/h, poziom paliwa wskazuje ok połowy, a temperatura wody w ogóle się nie zmienia, jest po za niebieskim polem. Po niżej przedstawiam zdjęcie zaistniałego incydentu.

Teraz mam pytanie czy większe prawdopodobieństwo jest że siadły zegary czy też ich pamięć czy może powinienem szukać przetartego przewodu?

Dodam jeszcze, że miałem jakiś dłuższy czas przetarty przewód od ABS od strony kierowcy, czujnik wymieniłem ale w zegarach żadnych zmian.

Pozdrawiam.

Punx - Sro Kwi 27, 2016 09:11

Ja mam PPPP średnio kilka razy w miesiącu od co najmniej 5 lat. Kiedyś przy okazji wizyty na T4 zapytałem Jowiego co to jest to mi odpowiedział "... generalnie PPPP oznacza śmierć zegarów ...", nie potrafię powiedzieć co generuje taki komunikat bo pojawia się on losowo w momencie włączenia pozycji czasami nie ma go 3 miesiące a czasami wyskoczy 2x w ciągu tygodnia. Sporadycznie ale częściej pojawia mi sie Err, a TOAF w IPK wykrywa błąd sumy kontrolnej, który powraca po usunięciu.
prebenny - Sro Kwi 27, 2016 09:14

Punx a przebiegi LSM-IKE się zgadzają?
cin1391 - Sro Kwi 27, 2016 09:16

A zwykły reset zegarów robiłeś?
Punx - Sro Kwi 27, 2016 10:16

Wg 3 wizyt na T4 wszystkie przebiegi są prawidłowe, sprawdzę jeszcze TOAF'em dziś pod wieczór. Resetów z pozycji 21 to ja już z kilkadziesiąt w ciągu 6 lat zrobiłem :)
longer86 - Sro Kwi 27, 2016 10:44

Na zagranicznych forach piszą ze to oznaka padających zegarów, ale nie podają co pada bo jak to oni wymieniają na nowe. Może zimny lut gdzies, albo wgrać eeprom od nowa ;)
ditrex - Czw Kwi 28, 2016 12:59

Aha tak więc czeka mnie wymiana zegarów, na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę przy zakupie czy nie ma znaczenia, że zegary są od benzyny czy v6?
longer86 - Czw Kwi 28, 2016 14:38

V6 tez na benzynę wiec bez znaczenia, teoretycznie idzie przestawić pb/on ale trzeba przekladac tarcze. Resztę da sie zaprogramować, jednak do vinu i przebiegu zegary tez trzeba rozmontowac
uroczya - Czw Kwi 28, 2016 16:15

ditrex napisał/a:
Aha tak więc czeka mnie wymiana zegarów, na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę przy zakupie czy nie ma znaczenia, że zegary są od benzyny czy v6?


Jak coś mam zegary z Diesla bez kompa. Jakbyś chciał daj znać.

ditrex - Sob Maj 07, 2016 18:06

panowie po wpięciu sie toaf'em mam błąd pamięci eeprom w module wskaźników
dodaje zdjęcie poniżej czy ktoś może mi pomóc o co chodzi?

MaReK - Sob Maj 07, 2016 21:42

Masz włączoną prędkość elektroniczną pokazywaną na wyświetlaczu jako ostatnia opcja dostępna po naciśnięciu przycisku na manetce od kierunkowskazów?
ditrex - Sob Maj 07, 2016 22:30

nie mam pojęcia, bo nie działa mi wyświetlacz.. możliwe, że coś na wciskalo się. Jest możliwość sprawdzenia tego po przez toaf'a?
marcin.misek - Sob Maj 07, 2016 22:39

Ja tu widze ze masz rozjehany eeprom.
VIN jakis dziwny, identyfikacja modułu bez sensu..

Wgraj TOAFem jakis obcy backup do swojego licznika.

MaReK - Sob Maj 07, 2016 22:53

Ten licznik pewnie był cofany :)
VIN mu się nie nagra TOAFem. Trzeba wytargać zegary i ponownie nagrać zawartość. Do zrobienia na ZLOCIE :)

janio - Nie Maj 08, 2016 07:28

Skoro VIN mu się TOAFem nie nagra, to odniosłem takie wrażenie, nie wiem czy słusznie, że przebieg można zmienić?
MaReK - Nie Maj 08, 2016 09:51

janio napisał/a:
Skoro VIN mu się TOAFem nie nagra, to odniosłem takie wrażenie, nie wiem czy słusznie, że przebieg można zmienić?

Gdyby VIN był "virgin", to wtedy można go dopisać za pomocą TOAF'a. Następnie przepisanie kilometrówki z modułu świateł odbyło by się automatycznie po włączeniu zapłonu. Wgranie poprawnego pliku przez opcję RESTORE mogłoby zaowocować uruchomieniem ekranu LCD. Więc jak ktoś ma wsad z diesla niech podeśle koledze.

marcin.misek - Nie Maj 08, 2016 14:03

Wgraj plik załaczony w tym poscie. (Diesel z roku 2000)
Pownno to naprawic konfiguracje ( np LCD) .
nie smieni to jednak VIN i przebiegu.

ditrex - Nie Maj 08, 2016 14:19

wszystko fajnie tylko, że wchodząc w moduł nie mam zakładki kodowanie i nie mogę zrobić backup'a :(
marcin.misek - Nie Maj 08, 2016 14:34

Z jakiej wersji korzystasz ?
w wersji .43 jest problem z kodownaie w IKE. sciagniej starszą wersje, badz podaj adres email to wysle Ci nowszą ;]

ditrex - Nie Maj 08, 2016 14:35

mam wersję ze strony z 22 kwietnia ale jak możesz podeślij swoją na ryuki89@gmail.com
z góry dzięki

marcin.misek - Nie Maj 08, 2016 14:54

ditrex, poszło na maila.
janio - Nie Maj 08, 2016 16:31

Moim zdaniem na stronie TOAF w dziale Pobierz powinny być wszystkie wersje, niech sobie ludkowie ściągają co komu pasuje. Ja także nie mam wersji 0.40, tej pierwszej bo przegapiłem i nie mam zielonego pojęcia gdzie ją zassać?
ditrex - Nie Maj 08, 2016 17:13

to tak, nie chce mi w ogóle zrobić restore bo wyskakuje, że nie odpowiedni moduł, po zmianie CI na 04 faktycznie wszystko się pojawiło, zmieniłem opcje komputera pokładowego na aktywny po czym stała się jakaś magia i przebieg zmienił mi się na 142tys...
MD - Nie Maj 08, 2016 17:27



Ach te humorki 75tek. :D

marcin.misek - Nie Maj 08, 2016 17:27

ditrex, VIN pozostał bez zmian ?
ditrex - Nie Maj 08, 2016 17:28

no nie, teraz są jakieś inne dziwne rzeczy tam wypisane
marcin.misek - Nie Maj 08, 2016 18:19

Wrzuc tutaj backup ze swoich zegarów
ditrex - Sro Maj 18, 2016 16:18

nie wiem co się dzieje ale nie mogę zrobić kopi zapasowej, klikam i nic się nie dzieje więc wrzucam auto backup'a

[ Dodano: Sro Maj 18, 2016 16:18 ]
trochę problem mi się rozwiązał ale pojawił się nowy, kupiłem zegary na allegro i wszystko pięknie działało, przebieg dzienny miał napis err, a po za tym wszystko ok z tym, że omyłkowo wgralem przez bmw scanner wsad eeprom innego licznika i teraz na Dolnym wyświetlaczu nic mi nie wyświetla, jest tylko podświetlany, na test licznika także nie reaguje możliwe, żeby się spalił?

prebenny - Sro Maj 18, 2016 16:26

Jak wgrałeś zły EEPROM to nic nie wyświetla, bo nie wie co ma wyświetlać. Wgraj prawidłowy i powinno być OK.
wellman - Sro Maj 18, 2016 17:27

prebenny, ale jeśli ten błędny eeprom uziemił zegary, to zostaje próbować numery w stylu: podłączyć inne, działające zegary, połączyć się z nimi, przygotować do załadowania właściwego eepromu, "na chama" podmienić zegary na docelowe i wrzucić wsad... a jeśli to nie zadziała, to rozebrać zegary i zapisać kość programatorem.
ditrex - Czw Maj 19, 2016 10:24

Panowie pomoglo ponowne wgranie wsadu pobranego z elektrody i zegary ożyły, te zakupione jak i te stare :o dziękuje wszystkim za zainteresowanie i za pomoc
sknerko - Czw Maj 19, 2016 14:39

Daj link do tego wsadu

[ Dodano: Czw Maj 19, 2016 14:39 ]
i jak i czym go wgrałeś?

ditrex - Czw Maj 19, 2016 14:49

wgrywalem bmw scanner'em

http://www.elektroda.pl/r...677896#13677896

MaReK - Pią Maj 20, 2016 07:53

Wystarczyło zmienić jeden bajt, aby wrócił wyświetlacz dolny.

Wsad z elektrody jest dziewiczy, więc nie zawiera pewnych danych konfiguracyjnych, a także zawiera takie, które pewnie Tobie do niczego nie są potrzebne.

Żeby zrobić to zgodnie ze sztuką należałoby w najprostszym układzie przełożyć pamięci eeprom pomiędzy licznikami albo zaprogramować zegary ściągniętym wsadem z elektrody ale na stole - programatorem.

sknerko - Pią Maj 20, 2016 10:18

A ten dziewiczy wgrany bmw scanner'em to bedzie miał jakiś vin i przebieg czy to zerowe są?
ditrex - Pią Maj 20, 2016 11:29

No tak w tym wypadku jeden bajt ale w przypadku wcześniejszych zegarów gdzie nic nie było wskazywane prawidłowo to raczej nie był już tylko jeden.
MaReK - Pią Maj 20, 2016 13:47

sknerko napisał/a:
A ten dziewiczy wgrany bmw scanner'em to bedzie miał jakiś vin i przebieg czy to zerowe są?

W miejscu VIN są brednie, a kilometraż powinien mieć 000000. Wtedy ten moduł da się zaprogramować. Najpierw podaje się VIN, następnie wyłącza/włącza stacyjkę i moduł sam zaciągnie przebieg z modułu świateł (jeśli VINy się zgadzają).

Dziewiczy wsad z elektrody jest zdaje się z diesla, dlatego po wgraniu go bmw scannerem do benzyny rozjedzie nam się wskazanie obrotów :)

Sam wsad pochodzi z zegarów jakie dostajemy kupując fabrycznie nowe np. w rimmerbrossie.

sknerko - Pią Maj 20, 2016 13:55

jest na elektrodzie do PB też