Zobacz temat - 29 zlot ogólnopolski - Pytania organizacyjne.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Zloty ogólnopolskie - 29 zlot ogólnopolski - Pytania organizacyjne.

SyntaX - Wto Maj 17, 2016 11:08
Temat postu: 29 zlot ogólnopolski - Pytania organizacyjne.
W związku z tym że zobowiązałem się zapewnić zaplecze techniczne i serwisowe na zlocie mam kilka pytań do organizatorów.
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi tak abym mógł się odpowiednio przygotować:

- Czy na terenie toru jest dostęp do prądu
Pytam że względu na możliwość zabrania klucza udarowego oraz mini kompresora.
Usprawni to znacznie zmianę opon podczas prób sportowych na torze.
Jeżeli nie ma to może dorzucę się firmie od hamowni na paliwo do generatora i podepnę obok nich.
Mogę zorganizować coś na zasadzie boksu serwisowego - Co organizatorzy na ten pomysł ??

- Czy ktoś zabiera przedłużacz czy mam o to zadbać.
- Profesjonalny nisko-profilowy podnośnik i kobyłki zapewniam ja.
- Profesjonalny zestaw kluczy Neo/ Yato zapewniam ja.
- Rękawice robocze Yato oraz czysty strój roboczy - Jak by odpukać ktoś miał awarię zapewniam ja.
- Jak co roku zapewniam możliwość bezpłatnej diagnostyki komputerowej na zasadzie "co łaska ... oczywiście plus VAT ;)
- Będzie też możliwość wykonania analizy składu spalin, oraz pobrania próbki oleju celem sprawdzenia w laboratorium przez moją koleżankę - Wyniki do 10 dni po zlocie.
Usługa bezpłatna.
- Zapewniam również wiedzę merytoryczną i ew. proste naprawy podczas zlotu
- Od której godziny w czwartek można się meldować w hotelu - Jechał bym prosto od rodziny ze Ślesina.

BetJar - Wto Maj 17, 2016 23:01

SyntaX napisał/a:
... na zasadzie "co łaska ... oczywiście plus VAT

Czyli flaszka plus piwo :P

NoPE - Wto Maj 17, 2016 23:06

SyntaX, a masz sprawny TPS? Chciałbym sprawdzić dlaczego obroty od razu wskakują na 1600 przy lekkim muśnięciu pedału. No chyba, że jesteś w stanie sprawdzić to pod kompem, to luz, coś pomyślimy.
Harry - Sro Maj 18, 2016 01:03

ja też wezme jakiegoś autocoma, klucz dynamo. i zestaw kluczy nasadowych, może tez wezmę podnośnik typu żaba
SyntaX - Sro Maj 18, 2016 07:23

No dobrze ale nadal nie znam odpowiedzi na kluczowe pytanie.
Czy jest tam prąd ??

InEs - Sro Maj 18, 2016 08:04

SyntaX napisał/a:
Czy jest tam prąd ??


SyntaX, w śrdeniowieczu nie żyjemy,na pewno coś się znajdzie :)

longer86 - Sro Maj 18, 2016 15:34

Na rower z prądnicą i będzie...;)
tomii620si - Sro Maj 18, 2016 15:42

Longer - to sie nazywa dynamo :) haha
bociannielot - Czw Maj 19, 2016 13:39

Markzo ma agregat w domu, po co się męczyć, niech zabierze ze sobą ;-)
siemion_ - Pon Maj 23, 2016 20:21

SyntaX napisał/a:
- Czy na terenie toru jest dostęp do prądu


będziemy mieli dostęp do prądu - wersja uboga 220 V

NoPE - Pon Maj 23, 2016 21:25

AC czy DC ?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

SyntaX - Pon Maj 23, 2016 23:23

Weźmie ktoś podnośnik czy mam brać swój wielki bo ja mam taki profi na 3,5T ale on trochę zajmuje.
Kobyłki wezmę i klucz udar też.
Wrzucę też przedłużacz 20m

Remigiusz - Wto Maj 24, 2016 01:19

Fajnie ze juz nie ma opcji rejestracji sie na zlot :/ Mozę Admin to znów włączyć :evil:
maniu48 - Wto Maj 24, 2016 04:59

Pisz do siemiona, myślę że nie będzie problemu z dopisanie się.
siemion_ - Wto Maj 24, 2016 06:37

maniu48 napisał/a:
Pisz do siemiona, myślę że nie będzie problemu z dopisanie się.


raczej do emesa :)

bociannielot - Wto Maj 24, 2016 09:45

siemion_, a na kogo zwali emes ? :-)
Brt - Wto Maj 24, 2016 09:53

ja już napisałem do emesa :D ;)
Vigoslaw - Wto Maj 24, 2016 17:20

SyntaX,

Masz jakąś małą lutownice?

Bo muszę kostki przeszczepić :twisted: a nie mam w domu niczego :|

Pozdro,

Vig

Remigiusz - Wto Maj 24, 2016 17:46

Bede miał przedłużać ze sobą za 20m :D Sprzęt lutowniczy, rozne Arduino projekty, Zestaw do mapowania, Autocoma, 30 sztuk tarczy do ciecia na Flexa :D 2x 60m liny :D

SyntaX napisał/a:
- Będzie też możliwość wykonania analizy składu spalin, oraz pobrania próbki oleju celem sprawdzenia w laboratorium przez moją koleżankę - Wyniki do 10 dni po zlocie.
Usługa bezpłatna.


To bardzo ciekawa oferta Synatx :mrgreen:

SyntaX - Wto Maj 24, 2016 19:19

Słuchajcie jest prośba o zabranie lewarka ponieważ moje trzy niestety są zajęte i są bardzo potrzebne ekipie na budowie.

Zabrałem też z działki dwie nowe plandeczki.
Z jednej zrobi się miejsce piknikowe a druga będzie jako serwisowa.
Powoli zbieram się do Łodzi wiec bardzo proszę niech ktoś weźmie solidny lewarek.

Ja kluczy będę miał w opór praktycznie każdy rodzaj.
Kobyłki zapakowane
Klucz udarowy 220V jest
Przedłużacz 25m jest
Rękawice robocze są
Pokrowiec ochronny na siedzenie jest
Zestaw do lutowania z konektorami jest
Szczypce wkrętaki pęseta jest
Prostownik automatyczny jest
Po kilka śrub i nakrętki w różnym rozmiarze od M4 - M10

Prośba o zabranie kilku dupereli bo zapomniałem:
- Opaski zaciskowe
- Opaski do węży rożne rodzaje
- Płyn hamulcowy DOT-4 (Chociaż to to można w sumie kupić gdzieś na stacji, markecie)
- Płyn chłodniczy najlepiej jakiś koncentrat (Bodajże 2 lata temu ktoś zgubił płyn)
- Klej dwuskładnikowy do plastiku (Ja wrzuciłem 2 tubki Super Glue) ale najlepiej był by taki typowo do plastiku jak by komuś coś się ułamało

Sintram - Wto Maj 24, 2016 21:24

Ja zabiore 1,5l koncentratu do chłodnicy i 5l wody destylowanej. Płyn hamulcowy też mam oraz litr oleju Texaco do automatu. Opaski zaciskowe "trytytki" 20 cm i 10 cm.Klej dwuskładnikowy do plastiku.
walkie - Wto Maj 24, 2016 21:44

My też napisali do emesa i ciszaaaa :)
Remigiusz - Wto Maj 24, 2016 21:45

Trzeba dzwonić do emesa :D
eff - Wto Maj 24, 2016 21:51

Harry napisał/a:
ja też wezme jakiegoś autocoma, klucz dynamo. i zestaw kluczy nasadowych, może tez wezmę podnośnik typu żaba


i chyba od razu zapakujemy się do "wozu serwisowego", a nie do coupe :P

sknerko - Wto Maj 24, 2016 23:12

co do lutowania to wszystko co polutujecie na wolnym powietrzu będzie do poprawki za chwilę (a juz nie daj Bóg cyną bezołowiową) nie ma takich lutownic co by na wolnym powietrzu dały rade i nie zrobiły zimnych lutów.
NoPE - Sro Maj 25, 2016 00:10

sknerko, przesadzasz.
SyntaX - Sro Maj 25, 2016 06:29

Dlatego lutuje się odpowiednim spoiwem srebrowym :P
prebenny - Sro Maj 25, 2016 06:33

NoPE co do lutowania to akurat ze sknerkiem by, nie dyskutował ;)
SyntaX - Sro Maj 25, 2016 07:06

Jak by komuś coś się stało to w Pępowie koło Gostynia mamy szrot z częściami do angielskich aut.


Rafał Wolny
P.H.U.T FREECAR
Siedlec 3a
63-830 Pępowo

Kontakt
TEL. 603-693-397
TEL. 882-788-628
TEL. 535-110-800

Dojazd z toru to około 20 min.

bociannielot - Sro Maj 25, 2016 07:17

sknerko, a jest gdzieś dostępna cyna z ołowiem w dzisiejszych czasach w ogóle? niby unia zakazała...

[ Dodano: Sro Maj 25, 2016 07:17 ]
prebenny, dobrze gada to fakt :ok:

sknerko - Sro Maj 25, 2016 09:31

Jest dostępna cyna wszędzie zakazana jest produkcja przy użyciu ołowiowej ale samemu możesz sobie lutować czym chcesz. Cyna z ołowiem na niebieskich szpulach, cyna bezołowiowa na zielonych.
SynatX czy ty wiesz o czym piszesz? Srebrem to lutowanie twarde a tego nie używa się w motoryzacji. Srebrem jak chcesz to chyba palnikiem, czym to rozgrzejesz człowieku? prędzej kable potopisz, bezołowiowa już potrzebuje pod 400stC żeby pewna była, a srebro? Akurat na lutowaniu to się znam bardzo dobrze.

bociannielot - Sro Maj 25, 2016 09:41

sknerko napisał/a:

Wysłany: Dzisiaj 9:31     
Jest dostępna cyna wszędzie zakazana jest produkcja przy użyciu ołowiowej ale samemu możesz sobie lutować czym chcesz. Cyna z ołowiem na niebieskich szpulach

mam taką, ale bałem się że już nei można takiej kupic bo UE itp :ok: dobra wiadomość :ok:

NoPE - Sro Maj 25, 2016 10:20

Jako wadę spojenia podajecie niską temp., a w opozycji użycie spoiwa z dodatkiem srebra. To się nawet na chłopski rozum nie dodaje bo przy nieodpowiedniej temp. spoiwo skrystalizuje się tak samo. To wyższa temp łączenia jest tu kluczem jeśli już.
Banalną czynność podnosicie do rangi niezawodności NASA.
Może takie lutowanie ma znaczenie przy układach scalonych gdzie panują niskie prądy i napięcie ale nie przy łączeniu przewodów w aucie. ECU chcecie lutować?

bociannielot - Sro Maj 25, 2016 10:35

NoPE napisał/a:
ECU chcecie lutować?
problem w tym że tak właśnie może byc !!
sknerko - Sro Maj 25, 2016 10:47

NoPE Chłopie ja się zajmuje lutowaniem zawodowo prawie 30 lat. Wadą nie jest niska temperatura tylko to że ciężko rozgrzać tak cynę by połączenie było pewne, ołowiową musisz rozgrzać do ok 300stC żeby połączyć pewnie przewody a przy tym przewody muszą mieć zbliżona temperaturę. Jak to zrobisz na zewnątrz to powiedz czym? oczywiście tak żeby nie popalić izolacji. Mam w domu lutke co grzeje nawet 480stC i miałem mega kłopot na podwórku polutować kable dopiero w garażu u szwagra zrobiłem porządnie. A co do znaczenie porządnego lutu to np. kabel czujnika ABS jak kiepsko polutujesz to ci będzie ABS świrował.

[ Dodano: Sro Maj 25, 2016 10:47 ]
Jak chcesz lutować ECU to w czasie zlotu albo jakoś przed czy po zapraszam do mnie do chaty i polutuję porządną lutką. Do mnie jest ok 20km. albo może bym wziął na zlot, ale to tak nie widzę tego

Remigiusz - Sro Maj 25, 2016 10:56

Opalarka w łapę i lutujecie ECU :D Tylko nie nie wietrze :D
Markzo - Sro Maj 25, 2016 12:19

Hmm...a ma ktos kierownice z MG TF ?:D jak sie juz tak przechwalacie ? :D
bociannielot - Sro Maj 25, 2016 13:27

Markzo, licznik mi weź z 45/zs :)
NoPE - Sro Maj 25, 2016 13:30

Jakoś zwykła Lutola u mnie daje rade od kilku lat i ostatnio właśnie kabelek od ABSu polutowałem i nie ma najmniejszego problemu. Na złocie sie zobaczysz :)
sknerko - Sro Maj 25, 2016 13:56

NoPE ja tez lutolą polutuję na powietrzu, nigdzie nie napisałem, że to niemożliwe ale dobrze zrobionym tego nazwać nie mogę :P W moim też jest lutowany ABS ale co się narzeźbiłem to moje
AndrewS - Sro Maj 25, 2016 22:51

sknerko napisał/a:
ołowiową musisz rozgrzać do ok 300stC żeby połączyć pewnie przewody a przy tym przewody muszą mieć zbliżona temperaturę


ważne też jaki sprzęt sie ma, przy obecnych temperaturach i przekrojach przewodów "samochodowych" (z wyłaczeniem rozrusznika i alternatora)wystarczy zwykła "pistoletówka", znaczy może nie zwykła bo polska 100W z rdzeniem miedzianym,
Technika lutowania też jest ważna, najpierw grzejemy materiał po chwili dokładamy cyny, oczywiście przy lutowaniu przewodów wskazana kalafonia.
Warto najpierw pocynować sobie pojedynczo przewody, a potem je zlutować razem. Problem się robi gdy przewody są stare zaśniedziałe lub przegrzane.
Ale to akurat pewnie wiesz.
Mam w pracy wheelera, elwika rt22, do przewodów najlepszy chyba wheeler(on ogolnie jakoś mocno grzeje,szybko przegrzewa cynę), potem pistoletówka i na koncu elwik

sknerko napisał/a:
Chłopie ja się zajmuje lutowaniem zawodowo prawie 30 lat.


oooo Panie spadłeś mi z nieba, już wiem do kogo zaprowadzę 125p na cynowanie karoserii :mrgreen:

a BTW OFFTOP Warning

Harry - Sro Maj 25, 2016 22:56

Cytat:
Hmm...a ma ktos kierownice z MG TF ?:D jak sie juz tak przechwalacie ? :D

ja mam przecież pisałem :razz:

tuners - Sro Maj 25, 2016 23:00

Jakby ktoś miał 4 zbędnych śrub do MG ZT do koła i mógł zabrać na zlot byłbym wdzięczny, niestety skleroza i zapomniałem dzisiaj kupić ;/ (1 szt brak 3 muszę wymienić za ori złodziejki, żeby nie było że na jednej jade ;) )
sknerko - Sro Maj 25, 2016 23:15

AndrewS napisał/a:
wystarczy zwykła "pistoletówka", znaczy może nie zwykła bo polska 100W z rdzeniem miedzianym,
Nawet setka nie daje rady jak zefirek zawiewa pod nadkole :P
Wheelery mamy w pracy i parę chińczyków a w domu mam chinola ale porządnego plus pistolet made in poland i parę innych jeszcze, z gazową włącznie. Kurde nie mam kasy ale mam za nieduże pieniądze do wzięcia Pace i ni ma za co wziąć.
Swoja drogą piękny poradnik :D Wheeler - temperatura zależy od grota jaki masz założony.

a BTW OFFTOP Warning

Remigiusz - Sro Maj 25, 2016 23:26

Akurat sknerko ma racje ze nie zlutujemy nic porzadnie jak wiatr wieje na zewnatrz zimne luty jak cos wychodza :D Tez to juz przerabialem i albo namiot albo dzien bez wiatru lub garaz :-P


Nawet lutownica sie porzadnie nie nagrzewa jak wieje :D

sknerko - Sro Maj 25, 2016 23:33

Remigiusz ale pewnie znajdzie się gromada fachofców co polutują i będzie gitara :P
AndrewS - Sro Maj 25, 2016 23:34

Remigiusz napisał/a:
nie zlutujemy nic porzadnie jak wiatr wieje na


no dooooooobra jedna umbrella starczy :razz:

sknerko - Sro Maj 25, 2016 23:38

AndrewS napisał/a:
no dooooooobra jedna umbrella starczy
wierz mi nie starczy ;P
Remigiusz - Sro Maj 25, 2016 23:53

Ja jak tak pierwszy raz robielm myslaem ze lutownica sie zepsula bo w domu wszystko ladnie cacy a tu takie kluchy zostawaly :D A wiaterek byl delikatny :D To byla naprawa wiazki klapy w 200 :D
AndrewS - Sro Maj 25, 2016 23:56

Remigiusz napisał/a:
To byla naprawa wiazki klapy w 200


a widzisz za wysoko pracujesz, jakbyś wsadził glace w nadkole, to by było OK :mrgreen:

longer86 - Czw Maj 26, 2016 00:33

Dobra dziady... :D koniec off topa lepiej weźcie sie za swoje fury a nie tu gadu gadu o lutowaniu w temacie zlotowym
Markzo - Czw Maj 26, 2016 00:41

Harry napisał/a:
ja mam przecież pisałem

Harry pokazywałeś mi z r200 ;) a mi chodzi o taką:
http://uploads.tapatalk-c...03/7a8y8uga.jpg

jak masz taką, to bierz na zlot ;)

SyntaX - Czw Maj 26, 2016 07:29

Od której ktoś będzie na miejscówce.
Ja jadę do Skorzęcina do rodzinki i bym potem leciał stamtąd po obiedzie.

siemion_ - Czw Maj 26, 2016 07:59

w planie 15
SyntaX - Czw Maj 26, 2016 09:52

Noo to pasuje idealnie
Remigiusz - Czw Cze 02, 2016 14:29

Pytanie kto ma listę czasów z grupy turystycznej na torze Gostyń :?:
bociannielot - Czw Cze 02, 2016 14:42

Remigiusz, z grupy sport też by się przydały :wink:
Remigiusz - Czw Cze 02, 2016 15:34

bociannielot, No tez choc ta liste akurat widzialem :D
bociannielot - Czw Cze 02, 2016 15:34

Remigiusz, gdzie ;D ?
Remigiusz - Czw Cze 02, 2016 15:39

bociannielot, Po rozdaniu pucharów była na stole :mrgreen:

[ Dodano: Czw Cze 02, 2016 15:39 ]
Turystyczna miał ponoć Harry :P

longer86 - Czw Cze 02, 2016 16:54

Ale na liście sport ktora widzialem... Bylo częściowo wpisane przy autach sportowa/turystyczna
tuners - Czw Cze 02, 2016 16:57

Bo to było przed i po hamowni xd hehe tak jak remi wpisany do sporta a cofnięty ty agro turystycznej :D
prebenny - Czw Cze 02, 2016 18:52

tuners to co ja mam powiedzieć? :D I tak dzięki m. in. Twojej pomocy było te 119 zamiast 69 :P
Harry - Czw Cze 02, 2016 20:52

ja jechałem 1.6 seria

[ Dodano: Czw Cze 02, 2016 20:52 ]
a żadnej listy nie miałem

Remigiusz - Czw Cze 02, 2016 21:08

Harry, Takie info od Ines dostałem :mrgreen:
InEs - Pią Cze 03, 2016 12:15

A ja listę dostałam od Yen i wszystko razem przekazałam Prezesowi :mrgreen:
siemion_ - Pią Cze 03, 2016 15:14

Potwierdzam. Jak tylko się odkopie zaraz publikuje listy :P
bociannielot - Pią Cze 03, 2016 22:15

siemion_, czyli nie bedzie już list :rotfl:
Remigiusz - Pią Cze 10, 2016 16:53

Ehh,, jak widzę nikt mnie nie przekwalifikował na Turystyczna grupę na torze :neutral:



I byc w grupie sport :neutral:


longer86 - Pią Cze 10, 2016 16:57

Podział grup na modzony diesel z automatu sport...

Widac podział w pierwszej 5 1xZR i 4 xZS z czego 2x200+ 1 żaby 175 i nie wiem ile Mdzika ZS.

Później 3 x 75/ZT i Ty Remi w 45.

Gdzie zdarzają sie auta z klasy turystycznej o czasach lepszych niz sportowa...

To tak przy okazji mamy rok czasu i może podyskutować o sensownym nowym układzie ;)

Może troche nietypowo ale podzielić na 3 grupy... I wynagradzać miejsce pierwsze plus nagroda pocieszenia dla 2.

Natomias budżet z miejsc 3 przesunąć na 3 grupę;)

bociannielot - Pią Cze 10, 2016 18:06

Remigiusz, longer86, mam też propozycje co by poza-roverkowicze byli liczeni do klasyfikacji, klasy ze względu na moc i/lub masę żeby to miało ręce i nogi i tyle. Nawet jeśli to wszystko miało by być kosztem nagród za 3-cie miejsce, za duża rozpiętość aut jest na dwie kategorie to fakt i ciężko jest się z tym nie zgodzić :ok: .
Remigiusz - Pią Cze 10, 2016 18:17

To już kolejny raz tak jest ze znów nic nie wygrało się :cry: :mrgreen:

Tez uważam ze podział powinien być na inne grupy całkiem.

Harry - Pią Cze 10, 2016 18:47

zawsze można zrobić jak na SCP, KJS
pojemność silnika i turbo przelicznik,

Jeżeli chodzi o ten tor był ciasny,a porównując wyniki z Radomia tam zt i 75 miały lepsze czasy.

Co od podziału masa/ moc. Najlepsze rozwiązanie, ale teraz każdy pojazd będziemy hamować?

[ Dodano: Pią Cze 10, 2016 18:43 ]
bociannielot napisał/a:
co by poza-roverkowicze byli liczeni do klasyfikacji

to jest zlot rovera, a nie inne marki :wink:

[ Dodano: Pią Cze 10, 2016 18:47 ]
Remigiusz, ale na wykresie zobacz jaki masz moment, a jaki moment mają auta w turystycznej...

bociannielot - Pią Cze 10, 2016 19:26

Harry, a nie miło było by przyjechać też v40 i porywalizować? :wink: I tak MG mańka wygra także spokojna głowa, puchar zostanie w eR rodzinie ;-)

[ Dodano: Pią Cze 10, 2016 19:26 ]
Harry napisał/a:
Remigiusz, ale na wykresie zobacz jaki masz moment, a jaki moment mają auta w turystycznej...


Harry, diesel w serii ma taki moment, za to Ty masz 20 koni wiecej od niego :wink:

Remigiusz - Pią Cze 10, 2016 19:28

Harry, Prosze bardzo wykres kolegi saila :P



I co ma więcej kucy i taki sam moment :wink:

longer86 - Pią Cze 10, 2016 19:34

I lżejsze auto... Rover eff 120KM i pewnie kolo 1000kg... Klasa turystyczna
Rover 75 weźmy cdti 140KM i 1700kg klasa sport
No i mg zs Markzo/maniu 200+KM i pewnie kolo 1200

O ile wyniki 75 v6 mozna wytłumaczyć kretym torem i koniecznością zmiany biegów o tyle przewaga ZS ów w czołówce to ewidentnie klasyfikacjs supersport

siemion_ - Pią Cze 10, 2016 19:47

longer86 napisał/a:
Może troche nietypowo ale podzielić na 3 grupy... I wynagradzać miejsce pierwsze plus nagroda pocieszenia dla 2.


Podzielimy na 3, 5 grup. Potem grupy będziemy dzielić za względu na wagę kierowców. Potem jeszcze na tych którym staje a którym nie. W ZT lepiej trzymają fotele niż kanapy 75. Hamownia obowiązkowa będzie w czwartek po przyjeździe na Zlot, potem plombowanie aut do piątkowego poranka, na torze profesjonalny pomiar czasu z fotokomórką..... co jeszcze?

a może wystarczy zrobić jedna grupę bez kombinowania. Kto będzie chciał być najlepszy niech sobie kupi 200, ZR albo ZS, modzi na potęgę i bierze lekcje z jazdy na torze i będzie miał wynik. Kto chce się cały rok lansować w 75 to nie będzie miał pretensji że na torze odstaje.

Harry - Pią Cze 10, 2016 19:47

longer86 napisał/a:
lżejsze auto... Rover eff 120KM i pewnie kolo 1000kg... Klasa turystyczna
nie wiem ile to waży, koło 1000 to ważyła 200 RF 1.4


bociannielot napisał/a:
Harry, a nie miło było by przyjechać też v40 i porywalizować? :wink: I tak MG mańka wygra także spokojna głowa, puchar zostanie w eR rodzinie ;-)

w klasyfikacji ok, ale chodzi Tobie o nagrody dla innych marek ? troche by to było dziwne

bociannielot - Pią Cze 10, 2016 20:11

Harry, ja myślę że nawet Ci co dostali nagrody bardziej cieszą się z zajętego miejsca niż z nagrody :ok:
prebenny - Pią Cze 10, 2016 20:28

bociannielot napisał/a:
Harry, ja myślę że nawet Ci co dostali nagrody bardziej cieszą się z zajętego miejsca niż z nagrody :ok:


O to to :ok:

Ja też uważam, że obecny podział jest bez sensu. Tak jak Longer pisze - z 200 konnymi ZSami nie ma konkurencji (no może oprócz 200 konnych kupejek ;) ) ale na pewno nie 75/ZT w dieslu nawet po chipie ;) Tak samo w klasie turystycznej - ciężko porównywać 120 konnego Freela z 120 konnym ZSem z 65 konną 200.

longer86 - Pią Cze 10, 2016 20:29

siemion_ napisał/a:
longer86 napisał/a:
Może troche nietypowo ale podzielić na 3 grupy... I wynagradzać miejsce pierwsze plus nagroda pocieszenia dla 2.


Podzielimy na 3, 5 grup. Potem grupy będziemy dzielić za względu na wagę kierowców. Potem jeszcze na tych którym staje a którym nie. W ZT lepiej trzymają fotele niż kanapy 75. Hamownia obowiązkowa będzie w czwartek po przyjeździe na Zlot, potem plombowanie aut do piątkowego poranka, na torze profesjonalny pomiar czasu z fotokomórką..... co jeszcze?

a może wystarczy zrobić jedna grupę bez kombinowania. Kto będzie chciał być najlepszy niech sobie kupi 200, ZR albo ZS, modzi na potęgę i bierze lekcje z jazdy na torze i będzie miał wynik. Kto chce się cały rok lansować w 75 to nie będzie miał pretensji że na torze odstaje.


Ale nie trzeba od razu z takim wyrzutem...
Jest temat, jest dyskusja, to nie żadne postanowienia.
I z tego co mi wiadomo nikt nie ma żadnych pretensji, wszyscy sie dobrze bawili.
Jak to ma powodować nerwowa atmosferę to zrezygnujmy z toru weźmy plac ustawimy pacholki i uczmy sie bezpiecznej jazdy ;)

j0zek - Pią Cze 10, 2016 21:03

Ale Siemion dobrze pisze, to jest zabawa i jedna z atrakcji zlotu a nie jakieś kurde zawody..
Jak chcecie się ścigać i przebijać w czasach to na zloty innych marek - sportowych, albo jakieś festyny sportowe, a nie na zlocie dziadkowych R.

greg-si - Pią Cze 10, 2016 21:12

wyluzujcie :)
przecież to "walka" o "złote kalesony" a Wy robicie z tego problem jakby co najmniej chodziło o F1 albo WRC :)

dzelo23 - Pią Cze 10, 2016 21:16

http://vader.joemonster.o...e633846ouch.gif
A może by tak dwie klasy w zależności od stosunku mocy do masy?
Sprawiedliwie nigdy nie będzie, nie w tym świecie.

longer86 - Pią Cze 10, 2016 21:22

Ja tam się nacieszyłem innej jazdy... Ok, nie bylo tematu
walkie - Pią Cze 10, 2016 21:27

siemion_ napisał/a:
Potem jeszcze na tych którym staje a którym nie.


To mogłoby być ciekawe :) Dzień na torze byłby ciekawy ;)

sail - Pią Cze 10, 2016 22:53

... no muszę się do czegoś przyznać.... to nie ja prowadziłem.... :oops:

https://youtu.be/2ztH7AzvuuU

Markzo - Sob Cze 11, 2016 08:08

Zabawa zabawą, jednak fajnie jest jakis puchar zgarnąć ;) a w klasie sport jest to mocno utrudnione - może faktycznie spróbujmy z innym podziałem?

BTW czy rok temu były jakieś pucharki, czy tylko dyplomy?

bociannielot - Sob Cze 11, 2016 08:10

co prawda ja mialem czas ponizej poziomu i nic nie wygralem, ale mi by dyplom styknal jakbym wygrał :ok:
siemion_ - Sob Cze 11, 2016 08:11

longer86 napisał/a:
Ale nie trzeba od razu z takim wyrzutem...

Jest temat, jest dyskusja, to nie żadne postanowienia.


longer86 dyskutujmy, mój pomysł jest taki żeby zrobić jedną klasę bo zawsze i tak ktoś będzie niezadowolony. Za chwilę trzeba będzie dorobić klasę frelkow, bo to której te auta wrzucić.

longer trochę masz racji, ale osobiście jako organizator podchodzę do tematu odrobinę emocjonalnie. Nie mamy samochodów rajdowych, klatek, pasów czteropunktowych, a nawet kasków na głowie. Nasze umiejętności też w wielu przypadkach są do bani. Do tego adrenalina na torze. Dla Was to zabawa i często rywalizacja dla mnie stres i to nie mały. Czasami narwane konie rwą się do przodu a woźnica musi je trochę stopować ot tyle.

siemion_ - Sob Cze 11, 2016 08:13

Markzo napisał/a:
BTW czy rok temu były jakieś pucharki, czy tylko dyplomy?


były pucharki, postarała się o to Yenn

siemion_ - Sob Cze 11, 2016 08:14

bociannielot napisał/a:
co prawda ja mialem czas ponizej poziomu i nic nie wygralem, ale mi by dyplom styknal jakbym wygrał


a ja bym przytulił wiatraczek :P

sail - Sob Cze 11, 2016 08:38

A teraz na poważnie ... to jest tylko zabawa... ja popieram aby studzić zapał co by nikomu nie stała się krzywda...
czy już zapomniliście co mogło by sie stać na wyrazowie w 2014, gdyby hamownia nie odjechała w porę przed emdzikiem ? był też wtedy drugi popisowy event nie pamiętam tylko kto go wtedy wykonał, stając parę metrów od publiki ? I pamiętne słowa siemiona "Klub zyskał by niespotykaną sławę, bylibyśmy we wszystkich ramówkach tv, od polsatu po tvn24"...

Moim zdaniem nie ważne kto co ma pod maską, tylko jaki posiada duży pakiet wyobraźni, wtedy zabawa zawsze będzie przednia...

Markzo - Sob Cze 11, 2016 08:40

siemion_ napisał/a:
były pucharki, postarała się o to Yenn

to chyba ktoś sobie przytulił mój - za 2gie miejsce :P

Siemion mysle, ze niewielka zmiana by troche pomogła:

-Klasa turystyczna - seryjne 200/400/600/800/25/45/ZR/ZS z każdym seryjnym motorem poza 2,5KV6, 2,0T 1,8 VVC.
- Klasa 75/ZT - wszystkie 75 i zt, bo jest tych aut najwięcej na zlotach, czy modyfikowane czy seryjne - wrzucanie 75 po czipsie do klasy sport to trochę porażka :D
-Klasa sport - ZS180, ZR160, 620Ti, 820Ti, 220 Coupe Turbo, nasze swapy oraz auta po większych modyfikacjach - wybebeszony środek, sliki, kubeł itp.

wydaje mi się, że taki podział byłby bardziej sprawiedliwy, co Wy na to?

prebenny - Sob Cze 11, 2016 09:37

Markzo nawet bym powiedział, że można pomyśleć o klasie

- 1 powiedzmy do np 100 koni typu jakieś 200, 25, ZS z silnikami 1.4 + na przykład 75 i freel 1.8 n/a (i ewentualnie standardowe CDT 116 koni)
- 2 wszelkie 25, ZSy itp itd ze standardowymi silnikami do tych 150-160 koni + reszta 75 (tutaj miałbym jednak dylemat czy 2.5 v6 nie wrzucić do klasy 3, bo masa masą ale 190 koni to już sporo :) )
- 3 tak jak Markzo napisał + ew R75 2.5v6

siemion_ tu nie chodzi o spiny czy nagrody, bo szaleństwa na torze nie wyeliminujesz niezależnie czy będzie 1 klasa, 2 czy 15 - tor jest od tego żeby sprawdzić swoje umiejętności i możliwości samochodu (co nie zmienia faktu, że choćby odrobina wyobraźni zawsze jest wskazana, a nie 'lecę bo chcę' :P ). Kwestia jest taka, że jak już robimy jakąś klasyfikację to albo bez podziału na klasy albo z podziałem w 'miarę sensownym' tak żeby każdy miał szansę. A nie tak jak teraz Sandman w klasie sport czas 1:04 a zwycięzca Maniek 0:51 (i nie Sandman wcale taki cienki w uszach nie jest tylko po prostu musiał wachlować biegami, bo nasze 2 diesle strzelały przy 4 tyś obr). Nawet pomijając Sandmana spójrzcie na czasy MaReK czy Longer86 - oboje mają czas ok 1 minuty :)

longer86 - Sob Cze 11, 2016 10:17

tak myślę, że jak by nie podzielić samochodów - zawsze będzie ktoś komu podział nie będzie odpowiadał i tutaj Prezes ma rację, prebenny, mówisz aby 2.5 v6 dawać do klasy sport z ZSami itd... Spójrz na wyniki 2.5 v6 sporo z nich zameldowało się z czasami gorszymi niż diesle.

Może kwestia kierowcy ale w głównej mierze specyfikacja toru - Gostyń był kręty, mocno techniczny gdzie znaczenie ma moment obrotowy i jak dobrze wiesz ja przeleciałem tor na 2 biegu a taki ossarro czy sknerko wachlowali biegami i jakby tego nie podzielić to będzie ciężko...

Swoją drogą wiatraczek slaxowy był mega jako pucharek, zabawa na torze była przednia, mój 75 pierwszy raz piszczał na każdym zakręcie - zrobię sobie taki wiatraczek :P 75 klasa sama w sobie :D

a ZS'om jeszcze kiedyś pokaże :D motywujące by gonić najlepszych

zangiew - Sob Cze 11, 2016 11:51

Podlacze sie troszke do tematu ostatniego Longera, ja w CDT na wolnym przejezdzie zapiołem 3 bieg ( AŻ 2 razy!) ale ledwo go wbiłem zaraz zmiana, i tak na 2 biegu mozna bylo sie skupic na samej jezdzie a tor byl krety... jak na 75-ke ( to w zyciu Moja pierwsza próba wiec Mi sie strasznie podobało na torze jak zachowuje sie auto i Ja podczas przejazdu, plus hahaha glos Mojej Nawigacjii ze za szybko,zwolnij hehe :) , ale pozniej przyznala ze fajnie bylo). Co do dogadzaniu to fakt! ciezko bedzie kilkunastu chlopa i kobietom... Dogodzic w jakiej klasie i z jaką moca ma startowac czy Turystyczna czy Sport...
A sam tor jeszcze raz podkresle Dla Mnie bylo !@!$#... i choc w czasowce nie startowalem bo troszke Szkoda Mi bylo auta to jak bedzie kolejny tor, to dla zabawy wezme w czasówce udzial :P
Pozdrawiam!

[ Dodano: Sob Cze 11, 2016 11:51 ]
Aha!
zapomnial bym o piszczeniu Opon jak na Nowe Falkeny 912 ze starego DOTu (12r) to Kurde tez jeszcze w swoim aucie takich pisków nie slyszalem :twisted: ale tak sobie Mysle... przed startem mialem 116 km teraz za pomoca Marka 133... to co juz na Turystyczna nie dostane sie?!? bo nie znam pelnego podzialu na klasy ze wzgledu na Swieza krew :-|

prebenny - Sob Cze 11, 2016 12:02

longer86, zangiew tak jak piszecie - wszystkim nie dogodzimy i zawsze będzie 'źle'. Ale może być bardzo źle, źle albo akceptowalnie źle. To, że idealnego rozwiązania nie wymyślimy nie zwalnia nas chyba z wymyślenia jak najlepszego jak to możliwe prawda? ;)
longer86 - Sob Cze 11, 2016 12:08

nie upieram sie bo zaraz z roverków wyjdzie odłam forum zt/75 a to zbędne...

Chcecie fair konkurencji to ustalić realny czas okrążenia dla wszystkich aut, pozbawić kierowce zegarków i wtedy okaże się kto czuje auto i jest dobrym kierowcą by oszacować czas przejazdu ;)

zangiew - Sob Cze 11, 2016 12:16

Prawda! podpisuje sie pod tym, ale pytanie tylko jak ten ,,akceptowalny zle'' problem rozwiazac by nie bylo wiekszego zaglebiana sie w temat/problem ... :| ?
i tak Prezes hehe musi zatwierdzic, co jest Mniejszym zlem, a My bedziemy dalej rywalizowac na torze z zabawa w tle :)

[ Dodano: Sob Cze 11, 2016 12:16 ]
Ja tam i tak bede sie cieszyl samym startem na torze i czy to bedzie Turystyczna czy Sportowa klasa :P najwazniejsze jest Bezpieczenstwo i mila atmosfera choc haha Dyplom i tak bym przytulil :P

prebenny - Sob Cze 11, 2016 12:18

longer86 myślę, że 'problemem' nie są tylko 75/zt ;)

zangiew o to to. I tak wszyscy będziemy katować silniki i opony z uśmiechem na ustach ;)

zangiew - Sob Cze 11, 2016 12:39

Lekko odbiegajac od tamatu, Jednego zaluje na tym torze w Gostyniu chcial bym sprawdzic jak by Mi wypadl przejazd juz prawie nie Moja mazda mx-5 na tyl naped, tam to bym nie załował tak czy to opon czy to auta pytanie czy to by sie nie skonczylo zle hehe dla auta... ?
bo po ostatnim driftowaniu chłodnice Mi wywalilo :/ a teraz jest wystawiona na sprzedaz bo mało latem Roverkiem jezdze, a co dopiero Mazda ( z wspolwlascicielem ciezko miec auto...)
lepiej miec dobry Rower i to taki bez V w srodku niz drugie auto :D :razz:

Vigoslaw - Sob Cze 11, 2016 13:12

a mi się podoba pomysl Markzo, bo jest bardzo racjonalny :mrgreen:

Pozdro,

Vig

MD - Sob Cze 11, 2016 16:06

Mnie również podoba się Markziowa idea.
Klasa lekka, seryjna
Klasa ciężka
Klasa sportowa

75 i ZT składały się do zakrętów w Gostyniu z gracją lotniskowca, L-Ry nie lepsze. Zaproponowany podział byłby świetny, tylko ja do 75/ZT dorzuciłbym wszystko, co ciężkie - choć wiadomo, że terenówka na kartingowej serpentynie i tak nie ma wielkich szans.

sknerko - Sob Cze 11, 2016 20:21

Pomysł Markzo bardzo dobry. Na Gostyniu R75 nie maja szans z żadnym innym krótszym autem. Wszystkie 200/25/ZR idą tam jak gokarty i tylko ogarnąć moc i pozamiatają nawet 200KM ZSy.
MD napisał/a:
choć wiadomo, że terenówka na kartingowej serpentynie i tak nie ma wielkich szans.
Ja bym nim nawet nie jechał bo np. w Wyrazowie nie latałem Landkiem po torze ale tu miałem nowego, z napisem sport i jak ustaliłem na sportowym zawieszeniu i sam byłem ciekaw jak to idzie po takich zakrętach. Nie mogę sobie darować ze Landkiem nie mierzyłem czasu sam go prowadząc, bo Mrowka trochę tchórzliwa była i dopiero któryś nie mierzony wyszedł jej jak trzeba. Tak samo Turbin mierzone miał kiepskie a potem leciał jak gokartem, z większą odwagą i śmiem twierdzić że byłby blisko 1 min tymi swoimi 75KM.
Ja tam mam zawsze satysfakcję z przejazdu bez względu na czas bo jak np tutaj leciałem z włączonym TC i to dało mi dosc przyzwoity wynik tak na innym torze bardziej prostym pewnie bez było grubo szybciej niż z TC i takie niuanse sa dla mnie najważniejsze. Tym bardziej że wiem że za cienki w uszach jestem żeby rywalizować np. z Maniakiem który "autobusem" pozamiatał 80% innych.
reasumując albo wszyscy w jednej grupie albo podział taki jak Markzo napisał byłby sprawiedliwy

[ Dodano: Sob Cze 11, 2016 20:15 ]
aha i ja nie wachlowałem biegami :P 1,2 i do czerwonego tyle w temacie. :mrgreen: a czas miałem całkiem niezły jak na 150KM V6 jadące bez napinania się kierowcy. Jak bym miał okazję przejechać tyle razy co np Marian to pewnie pomiarowy byłby lepszy tylko po co? szkoda mi opon a bardziej chciałem wiedzieć jak na nowych gumach auto się trzyma czarnego i tak samo Land.

[ Dodano: Sob Cze 11, 2016 20:21 ]
No i z tego wszystkiego nie napisałem Landki do turystycznej z tymi najsłabszymi, bo one nawet mocno dłubane szybkie nie będą, bo taka maja skrzynie biegów, to nie Subaru no.

greg-si - Sob Cze 11, 2016 21:23

Jak tak rozgraniczać to w jednej grupie 220 turbo i 820 turbo to też przesada.

Nie róbcie z prostej konkurencji zlotowej jakiegoś wielkiego wyścigu.

Ps. civic klub dzieli auta na 4 grupy:
1. Silniki najmniejsze NA (D,R,L-seria) (np. odpowiednik naszych K,D-seria bez VVC)
2. Silniki mocniejsze NA (B-seria) (np. nasza k-seria VVC)
3. Silniki najmocniejsze/o dużej pojemności NA (H,K,F-seria) (np. odpowiednik naszej kv6, t-seria)
4. Silniki doładowane oraz nie produkcji hondy.

W klasie 1 były auta z silnikiem 1.3 75KM i w tej samej klasie 1.6 200KM. Oba to silniki niedoładowane d-seria. Jeden seryjny drugi dość mocno dożywiony ;)

Nie zauważyłem żeby ktoś tam płakał nad tym. To tylko zlot, jak chce się ścigać to kupuję takie auto by można było nim konkurować w danej klasie.

Markzo - Nie Cze 12, 2016 01:27

greg-si napisał/a:
To tylko zlot, jak chce się ścigać to kupuję takie auto by można było nim konkurować w danej klasie.
_________________

Gregu to oczywista sprawa, jednak lekka modyfikacja klas na bardziej sprawiedliwe na pewno wpłynie na całokształt pozytywnie ;) I pewnie posiadacze chociazby 75tek bardzo by się ucieszyli z nagrody czy dyplomu - a nie oszukujmy się, w obecnej sytuacji są bez szans.

osarro - Nie Cze 12, 2016 23:15

longer86 napisał/a:
Może kwestia kierowcy ale w głównej mierze specyfikacja toru - Gostyń był kręty, mocno techniczny gdzie znaczenie ma moment obrotowy i jak dobrze wiesz ja przeleciałem tor na 2 biegu a taki ossarro czy sknerko wachlowali biegami i jakby tego nie podzielić to będzie ciężko...


Nie wachlowałem biegami bo szkoda było mi skrzyni żeby zrzucać na 1wszy bieg ;) jednak tor był zbyt kręty na taką lochę i na 2jce strasznie się zamulał.

Nawet tor Wyrazów był szybszy dla 75.

Co do klas raz zrobiłem kiedyś próbkę....siedzenie prawie cały dzień według danych technicznych ze względu na przyspieszenie do 100km/h bo więcej na mało którym torze się wiciśnie...z grubsza wyglądało to tak że wszystko poniżej 10 sek lądowało w sport a powyżej w turystycznej,ale do tego potrzeba normalnego toru a nie gokartowego ;)

tuners - Pon Cze 13, 2016 06:00

prebenny napisał/a:
Markzo nawet bym powiedział, że można pomyśleć o klasie

- 1 powiedzmy do np 100 koni typu jakieś 200, 25, ZS z silnikami 1.4 + na przykład 75 i freel 1.8 n/a (i ewentualnie standardowe CDT 116 koni)
- 2 wszelkie 25, ZSy itp itd ze standardowymi silnikami do tych 150-160 koni + reszta 75 (tutaj miałbym jednak dylemat czy 2.5 v6 nie wrzucić do klasy 3, bo masa masą ale 190 koni to już sporo :) )
- 3 tak jak Markzo napisał + ew R75 2.5v6

siemion_ tu nie chodzi o spiny czy nagrody, bo szaleństwa na torze nie wyeliminujesz niezależnie czy będzie 1 klasa, 2 czy 15 - tor jest od tego żeby sprawdzić swoje umiejętności i możliwości samochodu (co nie zmienia faktu, że choćby odrobina wyobraźni zawsze jest wskazana, a nie 'lecę bo chcę' :P ). Kwestia jest taka, że jak już robimy jakąś klasyfikację to albo bez podziału na klasy albo z podziałem w 'miarę sensownym' tak żeby każdy miał szansę. A nie tak jak teraz Sandman w klasie sport czas 1:04 a zwycięzca Maniek 0:51 (i nie Sandman wcale taki cienki w uszach nie jest tylko po prostu musiał wachlować biegami, bo nasze 2 diesle strzelały przy 4 tyś obr). Nawet pomijając Sandmana spójrzcie na czasy MaReK czy Longer86 - oboje mają czas ok 1 minuty :)



Tak patrząc na wyniki i to że
MG ZT W dieslu i automacie na czipsie zostałem w tej budzie tylko za dzelo23 to chyba to można do jednego wora upchnąć... xD

Remigiusz - Czw Cze 16, 2016 01:14

Jeszcze jedno pytanie kiedy można się parasola spodziewać :P :mrgreen:
siemion_ - Pon Cze 20, 2016 21:26

:) do końca tygodnia zrobię wysyłki