Zobacz temat - [MG ZT lampy bi-xenon]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT lampy bi-xenon]

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 13:58
Temat postu: [MG ZT lampy bi-xenon]
Temat moich lamp jest ciągle otwarty dlatego zakładam ten temat na forum
Mam taki projekt żeby przerobić moje ksenony na bi ksenon i teraz wchodzi kwestia podłączenia tego ustrojstwa tak żeby nie wywalało błędu na kompie. Druga sprawa co sądzicie o ringach do jazdy dziennej takich jak na foto?
Ogólnie jest taki plan żeby ringi działały tylko na postojówkach a na światłach mijania będą wyłączone.

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 13:58 ]
Soczewki z przesłonami są typu D1S ale odbłyśniki założę moje regenerowane

sknerko - Nie Cze 05, 2016 14:06

Brak homologacji lampy i jeżeli nie diagnosta to przy nie daj Boże kolizji jak ktoś się dopatrzy płacisz za wszystko z własnej kieszeni a jak będzie ogarnięty policjant to dowód tez ci poleci.
dj_darco - Nie Cze 05, 2016 14:35

piszesz o ringach czy o soczewkach bixenon? bo moje lampy są xenonowe a ja po prostu zmieniam tylko przesłony
sknerko - Nie Cze 05, 2016 15:16

o soczewce twoje lustro nie jest homologowane na bixenon

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 15:14 ]
poza tym cała lampa nie jest homologowana na taki rodzaj światła jak chcesz zrobić. mam diagnostę po drugiej stronie ulicy i sie z nim przyjaźnię i jeździłem długo na hidach w zwykłej lampie (na własna odpowiedzialność) dlatego troche ten temat znam

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 15:16 ]
aha ringi możesz sobie dołożyć dowolnie jedynie nie za bardzo możesz wykorzystywać jako dzienne bo na lampie musiało by być wygrawerowane DRL

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 15:49

My się chhyba nie zrozumieliśmy :mrgreen: ja mam lampy oryginalne ksenonowe. Jedyną mofyfikacją jaka chce przeprowadzić to zamiana przesłon
tomii620si - Nie Cze 05, 2016 15:53

dj_darco, pod bixenon jest inna homologacja na lampie..
Ale prawde mówiąc jakbys wsadził soczewki powiedzmy z audi S4 (tak jak ja miałem w bmw e34) to nikt sie ni dowali jesli masz ustawione zgodnie z linia odciecia itd.. a kupiłes chińskie soczewki z ringami które sa wątpliwej jakości jesli chodzi o odciecie i ten ring sie bedzie tak rzucał w oczy, ze ktos szybko sie domysli ze cos przy lampie grzebaleś i moga byc problemy bo homologacje masz pod xenon a nie bixenon

longer86 - Nie Cze 05, 2016 15:55

Uważasz, że diagnosta nie będzie dociekał po co jest wewnetrzna czesc lampy... Skoro mijania i drogowe masz na 1 żarówce/żarniku?
dj_darco - Nie Cze 05, 2016 16:07

Jeśli chodzi o soczewki, odbłyśniki wszystko jest identyczne wiem to z autopsji, u nas w Rover-MG występuje uniwersalny Odbłyśnik i soczewka typu Hella Classic który jest stosowany w Reflektorach ksenonowych i biksenonowych Do wielu Marek samochodów m.in BMW e39 Audi A6 etc.

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 15:59 ]
Światła wewnętrzne można śmiało traktować jako te Do jazdy dziennej

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 16:07 ]
Ogólnie ringi to tylko koncept. Biksen pochodzi z jakiegoś Bmw więc nie powinno być problemu ze światło-cieniem. Ogólnie biksenon będzie na dodatkowym przełączniku jak będę składał lampki to wrzuce kilka fotek

tomii620si - Nie Cze 05, 2016 16:20

Jezu robicie burdel z prostego jak drut tematu...
Podpinasz silniczek przeslony bixenon do przewodów od długich i w tym samym momencie opada przesłona i po problemie..

99% diagnostów i policjantów sie nie doczepi bixenonu szczególnie gdy ori przetwornica itd od xenonu bedzie w aucie a nie HID które zna wiekszośc policjantów.. Nie oszukujmy sie.. R75 zabytkiem nie jest i nikt nie bedzie nawet myślał o tym czy ori był xenon czy bixenon..
Co nie zmienia faktu ze na lampie masz wybitą DC a nie DC/R i defakto wedlug prawa twoje lampy nie maja homologacji i jesli trafi sie ten 1% policji diagnostow ze sprawdzi to masz zabrany dowód rejestracyjny...


I nie.. Te gowno ringi według prawa nie mogą robic jako dzienne.. Nie dość ze wieśniacko wyglada to nigdy te lampki nie mialy homologacji same w sobie jako swiatła dzienne a i przy okazji sciagniesz na siebie problemy bo puki lampa wyglada jak ori tylko ma zmieniony xenon na bixenon nie wzbudza w ogóle kontrowersji wsrod policji tak jak zobacza te ringi na 100% sie dowala bo 90% allegrowych soczewk z chin maja w zestawie te ringi i to jest oznaka grzebanych lamp...

Moja rada ? Jesli to sa soczewki renomowanej firmy np. hella pod bixenon i jestes w stanie to zmontować aby świeciło tak jak ma swiecic to złóż to i po prostu postojówki zostaw oem i nie bedzie problemu :)

Ja miałem BMW e34 z bixenonem .. soczewka D1S bixenon z audi S4 B6 i super świeciło, nikt sie nie doczepił - policja jak to bmw kilka razy kontrolowała.. No i głowny wyznacznik dobrego światła .. Xenon o temperaturze 4300K ( te okolice).. 6000 i wszystko wyżej nie dośc ze wieś to jeszcze w deszczu gówno widzisz :P



Oem halogen vs bixenon audi



sknerko - Nie Cze 05, 2016 16:33

tomii620si napisał/a:
6000 i wszystko wyżej nie dośc ze wieś to jeszcze w deszczu gówno widzisz
pieprzysz głupoty mam 3 auta z 6000 palnikami i widzę grubo więcej jak na 5300 bo tez miałem, na 6000 widać nawet pasy jak sa przysypane cienka warstwą śniegu. wyglądają rewelacyjnie trza było na zlot przyjechać prawie wszystkie xenony były 6000.
sash997 - Nie Cze 05, 2016 16:39

jak tak czytam wasze posty o diagnostach to wydaje mi sie że nie mieszkacie w Polsce... w mojej okolicy trzeba sie prosić aby wjechać amortyzatory potrzepać czy poszarpać zawieszeniem a o światłach to w życiu słowa nie słyszałem na przeglądzie :roll:
tomii620si - Nie Cze 05, 2016 16:58

sknerko, ja maiłem 6000 w jednym z aut i był dramat wzgledem 4300.. Kumpel w Omegdze "C" założył 6000K i tez po miesiacu kupił żarniki 4300... Ja mam złe doświadczenie z 6000K.. Co prawda jest to górna granica temp xenonu w której widać dobrze ale naprawde 4300 lepiej świeci..

sash997, rózni sie trafiaja.. Ja mam takie stacje, że wjezdzam i .. i dramat.
1 stacja jest taka ze gość otwiera auto i sprawdza czy zagłówki masz etc.. A na drugiej stacji zaraz po kupnie E34 pojechałem na przeglad - urwana guma na belce - auto nie powinno przejśc przegladu - gosc nawet nie zauwazył tego.. Jakbym sam nie poszedl do kanału i sobie auta nie przejżał to nic by nie bylo sprawdzone :) (stacja diagnostyczna PZM)

j0zek - Nie Cze 05, 2016 17:28

tomii620si napisał/a:
sknerko, ja maiłem 6000 w jednym z aut i był dramat wzgledem 4300.. Kumpel w Omegdze "C" założył 6000K i tez po miesiacu kupił żarniki 4300... Ja mam złe doświadczenie z 6000K.. Co prawda jest to górna granica temp xenonu w której widać dobrze ale naprawde 4300 lepiej świeci..

sash997, rózni sie trafiaja.. Ja mam takie stacje, że wjezdzam i .. i dramat.
1 stacja jest taka ze gość otwiera auto i sprawdza czy zagłówki masz etc.. A na drugiej stacji zaraz po kupnie E34 pojechałem na przeglad - urwana guma na belce - auto nie powinno przejśc przegladu - gosc nawet nie zauwazył tego.. Jakbym sam nie poszedl do kanału i sobie auta nie przejżał to nic by nie bylo sprawdzone :) (stacja diagnostyczna PZM)


Tez mam 6000K jak Sknerko i ani nie uważam, że to wieś, ani nie uważam, aby jakoś gorzej świeciły. Jestem bardzo zadowolony z temperatury barwowej i ogólnego wyglądu.

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 18:07

najlepsze jest światło w przedziale od 4000K do 5500K
Dzienne światło znajduje się w zakresie od 5000 do 5500k ale mniej męczy oczy barwa bliższa żółtemu to jest poprzedzone badaniami więc z tym sie nie ma co kłucić. Wiem po sobie jeżdżąc po Skandynawii że światło bliższe niebieskiemu jest niesamowicie męczące podczas jazdy letnią nocą (panuje półmrok) byłbym skłonny nawet zejść poniżej 4300k ale to już naprawdę kiepsko wygląda :)
Ktoś kto robi długie trasy na pewno będzie wiedział o co kaman

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 18:07 ]
p.s miałem 8000k potem 6000k i mam 4300K obecnie

tomii620si - Nie Cze 05, 2016 18:18

dj_darco, Amen :)


Swoja drogą jak jeździsz w złych warunkach pogodowych jesli jest to tam dozwolone to w przeciwmglowe warto wrzucić żółte żarówki ewentualnie xenon ~3000K który daje żółta barwe światla.. Kiedys jechałem z kumplem jego "przeprawowym" pickupem .. No i złapala nas mgła .. Kumpel na to.. Patrz teraz:
Wlaczył 4x halogeny przeciwgmłowe z zóltym zenonem.. Efekt po prostu mnie zszokowal :)

sknerko - Nie Cze 05, 2016 18:18

dj_darco napisał/a:
Ktoś kto robi długie trasy na pewno będzie wiedział o co kaman
Robię rocznie ponad 50kkm dwoma autami mam w freelu żarówki 5500 i jeżdżę większość nim w R75 mam 6000 i nigdy ale to nigdy nie zmęczył mi wzroku. Nie znasz mnie i nie wiesz jak dużą mam wadę wzroku a przy tym kurza ślepotę więc wiem doskonale co dobrze świeci w nocy. Jeżeli jeszcze cie nie przekonałem to powiem ci że przejechałem już za kiera ponad milion kilometrów z różnistymi światłami i żadne ale to żadne nie świeca tak dobrze jak 6000K. Jeździłem zimą z 4300 5500 5300 wiem co mówię. Badanie które widziałeś musiały być mocno sponsorowane bo najbliżej dziennego jest temperatura 5500 ale w słabych warunkach pogodowych (mgła) najlepsze są światła żółte więc nie wiem o czym dyskutujesz
dj_darco - Nie Cze 05, 2016 19:03

Każdy ma inny wzrok jednemu bardziej odpowiada 6000k jednemu 3000k
największym kompromisem jest 4300 skoro wszyscy producenci montują fabrycznie 4300k a nie inne. podczas zachodu słońca temperatura światła przechodzi z poniżej 2000k do ponad 6000k. w skandynawii podczas lata w nocy panuje półmrok nie ma całkowitych ciemności jak w pl i właśnie wtedy poczułem na własnych oczkach najpierw 8000k potem 6000k. Ale jak mówiłem jeden woli białe drugiemu odpowiada niebieskawe

MD - Nie Cze 05, 2016 19:07

Ringi do tego auta pasują jak plandeka z Jelcza na Żuka.

Bi-Xenon to super pomysł, ale trzeba by jakoś na lewo przebić homologację na kloszu, żeby się w razie kolizji nikt nie uczepił - panie, takie kupiłem, homologacja jest, przez lata nikt się nie doczepił, skąd miałem wiedzieć, że grzebane.

Ciekaw jestem, czy samo namawianie do tego jest przestępstwem. Jak coś to myślę o lampach zapasowych, zlotowych. :D

Xenon niech świeci i na 6000K, ale niech nikt nie wmawia, że to światło jest lepsze na mokrym/we mgle. Fizyki się nie oszuka - różnej długości światło na zawieszonych w powietrzu cząsteczkach wody doskonale się rozprasza. Z tego powodu, po włączeniu długich we mgle, z reguły widać przed oczami wielką, białą plamę. Taki efekt tyndalla na hardzie. Światło żółte nie rozprasza się tak bardzo, więc wycinając inne długości fali na żarówce/kloszu, otrzymujemy strumień doskonale penetrujący mgłę i lepiej wyglądający na mokrej nawierzchni. Jest jeden problem.

UE. Zabronili żółtych ("francuskich") lamp, bo barwienie światła zabiera z 10% jasności snopa i koniec. Nieistotne, że "ala xnenon" żarówki o wysokiej temperaturze mają homologację, a świecą słabiej z tego samego tytułu. Nie i koniec. Jedyny wyjątek to samochody zabytkowe i światła przeciwmgielne z opisanego wyżej powodu. A szkoda, drogowe bardzo chciałbym mieć żółte.

Sam Bi-Xenon to wygoda po prostu. Podwójne reflektory drogowe, dzień przed autem. Szkoda, że chinole seryjnie tak tych lamp nie klepią w MG7. I że tyle LEDowe zrobili jak od, tfu, Passeratti.

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 19:39

powiedzcie mi jeszcze gdzie jest oznaczenie tych lamp????
na kloszu nie ma, od góry nie ma nie ma jak sprawdzić . mam takie wrażenie że to nie możliwe dopóki nie wyjmiemy lampy z auta ...... jest tylko ta nieszczęsna naklejka... chyba że o czymś nie wiem

sknerko - Nie Cze 05, 2016 20:13

popatrz dobrze z przodu na szkła masz wygrawerowane.

Próbujecie udowadniać że 4300 najlepsze tylko wytłumaczcie fakt czemu wszystkie nowe auta mają led w temperaturze 5500-6000? pewnie nikt z producentów nie przejmuje się bezpieczeństwem i wzrokiem kierowców :mrgreen: :wink:
4300 w starych xenonach wynikało z możliwości produkcyjnych, kiedyś nie produkowali zimniejszych palników bo nie było technologii.
Jest udowodnione ze 5500 najbardziej zbliżone do dziennego i najmniej męczy oczy bez względu na wady czy upodobania dlatego obecnie większość aut ma lampy najbardziej zbliżone do tej temperatury. (przecież co za problem zrobić led w ciepłej barwie 4300 a jednak nie robią)

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 21:06

he he :mrgreen: nie było widać bo lampki są w fazie szlifowania :P tak więc jest DC DC HR A
MD - Nie Cze 05, 2016 21:21

sknerko, nie mówię, że 6000K popsuje Ci paczałki.

Im bardziej niebieskie, tym bardziej nowoczesne. Zimny LED dobrze się sprzedaje, ale niezastąpione na mgłę pozostaną światła żółte. Osobiście wisi mi, jaki odcień będą mieć moje lampy mijania. Poza tym przy mocy LED niuanse w barwie zdają się być nieistotne. :D

manuel - Nie Cze 05, 2016 21:35

sknerko napisał/a:
Brak homologacji lampy i jeżeli nie diagnosta to przy nie daj Boże kolizji jak ktoś się dopatrzy płacisz za wszystko z własnej kieszeni a jak będzie ogarnięty policjant to dowód tez ci poleci.


I kto tu pieprzy głupoty ...

prebenny - Nie Cze 05, 2016 21:36

manuel tu akurat Sknerko ma 100% racji. Brak homologacji = samochód niesprawny do jazdy (i nie ważne czy masz przegląd czy nie). W takim przypadku ubezpieczalnia może dochodzić od Ciebie zwrotu kosztów.
manuel - Nie Cze 05, 2016 21:42

Podstawa prawna?

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 21:42 ]
Ubezpieczyciel może dochodzić zwrotu kosztów tylko w przypadku:
Cytat:
Art. 43. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego
pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:
1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo pod wpływem
środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych
w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii;
2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa;
3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym,
z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia
albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią
przestępstwa;
4) zbiegł z miejsca zdarzenia.

tomii620si - Nie Cze 05, 2016 21:46

manuel, niestety tak jest..
Co prawda auto ma homologacje na xenon ale jak ktos bedzie mial dobrego prawnika a ktoś sie dopatrzy ze tam był bixenon - defakto nie mozliwe po wypadku bo nikt na to uwagi nie zwróci.. no ale nie wazne..
Auto nie ma homologacji na te swiatła.. Tak samo jak sobie założyc żarówki led zamiast wolframowych i ktos Ci wjedzie w dupe.. Twoja wina bo miałeś żarówke nie przystosowaną to tej lampy.. .

I skończcie juz z tymi 4300 / 6000.. JA polecam 4300 .. inni 6000.
Stanmy na srodku ze 5000 i koniec na ten temat rozmowy :)

MD - co do przepisu odnośnie świateł - przepis ten dotyczy światel mijania i drogowych - w przeciwmgłowych mozesz miec żółte - pytalem nawet ludzi z drogówki..

W kazdym razie montuj .. Poskładaj tą soczewke - nie zakladaj ringi i bedzie gitez :) Zrób oem look i zapomnij ze masz bixenon kiedykolwiek bo na 99% nikt nigdy sie nie dowali - wiem po sobie i swoim bmw ;)

manuel - Nie Cze 05, 2016 21:50

No właśnie w tym sęk że tak nie jest. Podaje Wam na tacy tekst ustawy brzmiący jednoznacznie a Wy nadal twierdzicie że jest inaczej nie mając na to żadnego paragrafu...

FYI aktualne badania techniczne nie mają znaczenia dla wypłaty odszkodowania z OC.

sknerko - Nie Cze 05, 2016 22:03

manuel kolego nie chce mi sie szukać ale mam kogoś kto sie zajmuje odszkodowaniami z OC i wiem to od niego, jak masz niesprawne auto lub niehomologowane lampy to TU ma cię w d..e i płacisz z własnej kieszeni jak tak zaje...cie znasz prawo to możesz się z nimi sądzić i wątpię by cię było stać na prawnika który wygra z ich prawnikami
manuel - Nie Cze 05, 2016 22:08

ty wiesz od kolegi a ja pracowałem w PZU :)
dj_darco - Nie Cze 05, 2016 22:15

idąc tymi tropami zmieniając palniki na inny kolor lampa automatycznie traci homologację ponieważ są zastosowane inne jak były fabrycznie :D :D :D :D
tak więc można mieć jedynie 4300 K :idea: :idea: :idea:
Ciach temat :twisted: :twisted: :twisted:

longer86 - Nie Cze 05, 2016 22:15

W takim razie dlaczego policja podczas kontroli... Może zabrać Ci dowód jesli masz hid w lampie soczewkowej? Bo lampa nie jest homologowana do takiego źródła światła. Wiec w razie kolizji gdyby ktos się dopatrzył... Linia obrony pójdzie w stronę... Oślepił mnie bo ma takie akurat swiatlo... Kto wygra? Bo patrząc na to i postepowania TU wykpią się od wyplaty odszkodowania
prebenny - Nie Cze 05, 2016 22:18

longer86 TU wypłacić odszkodowanie MUSI. Inna kwestia jest taka, że potem będzie od Ciebie żądać zwrotu poniesionych kosztów. Dla mnie taki samochód jest niesprawny technicznie i nie powinien jeździć po drogach. Dla mnie taka sama sytuacja jest jak spowodujesz wypadek nie mając prawka.
manuel - Nie Cze 05, 2016 22:21

Bo pojazd bez homologacji można uznać za niesprawny technicznie ale nadal nie jest to argument dla żądania regresu ;)
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 22:21

ale temat jest o przeróbce lampy ksenonowej na bi ksenonową
Czyli po pierwsze na pierwszy rzut oka lampa jest w porządku
jedynie podczas jazdy na nieoświetlonych terenach pokazuje się drugie ja tak przerobionych lamp. a policja nie może przeprowadzać kontroli na nie oświetlonych miejscach. poprawcie mnie jeśli się mylę

tomii620si - Nie Cze 05, 2016 22:35

Róznica jest taka jak miał kumpel.. Miał jakieś dziwne ząrowki .. nie wiem czy ledy czy nie ale przez to została uznana wina obojga kierowców bo auto nie powinno sie poruszać po drogach publicznych i kutanch z odszkodowania.. Fura rozwalona i se rób sam bo nie powinieneś wyjeżdzac na drogi publiczne tym według nich ulepem.. Zrozum to w koncu czlowieku. A to ze robiłeś w PZU.. Widać słabo doszkolony byłes jak juz nie robisz :)


dj_darco, prawda jest taka, że ... policja może zabrać Ci dowód jesli policjant ma wątpliwośc odnosnie stanu technicznego twojego auta.. Czyli jesli mu sie wydaje ze twoje światla oślepiaja a nie moze tego sprawdzić moze skierowac twoje auto na badanie techniczne które to potwierdzi lub nie.. Tak samo jest z ciemnymi szybami z przodu.. Policjant nie musi mieć miernika przy sobie.. wystarczy ze jemu sie wydaje ze masz za mocno przyciemnione szyby i moze Ci zabrać dowód i stacja diagnostyczna.. Na ogól z tego nie korzystaja ale mogą.. U Ciebie nie ma znaków odnośnie homologacji lampy wiec moze pomyśleć, ze auto miało zwykłe lampy tylko przerobileś od podstaw i juz problemy :P

Kiedyś widziałem prosty test.. Czysta kartka przyłożona jakoś tam do lampy która pokazuje czy soczewka dobrze odcina granice światlocienia.. jeśli źle - policjant w tym momencie ma podejrzenie i moze zabrać.. to samo jest z wydechem.. masz za głośny - facet moze zatrzymac dowód na podstawie podejrzenia wiec skończmy temat co policja moze a nie moze bo nasz kraj jest kur.. chory.. W nie którzych krajach takich jak szwajcaria ludzie nawet pierdółki nie robia bez homologacji bo wiedza ze to sie źle dla nich skończy a polska jak rosja.. kombinowanie co policja moze i czy mozemy cos przerobić..

Podsumowując - tak.. podczas wypadku moze byc ultra problem.. Wystarczy głupie powiedzenie ze ktoś kto w niego uderzył go oslepił etc.. policjant sprawdzi lampy i dupa.. nie ma homologacji - wina obojga kierowców.. pozamiatane.. i nie ma tłumaczenia ze tu ori był xenon i lampy swieca idealnie jak maja swiecic.. nie masz homogacji ... tak samo z dowodem.. Nie ma tłumaczenia.. nie masz homologacji oddaj dowoda..

Skończmy juz ten durny wywód.. Chłopak mniej więcej pokazał jak przerobić xenon na bixenon.. choć bardziej mniej bo ani nie powiedziałes z czego soczewki ani jak je zmienić - typu odkrecic 4 srubki z tyłu i przykrecic bixenony z bmw e39 w miejsce ori - pasują P&P (przykładowo mówie).. NO ale jest to możliwe i fajnie :)

manuel - Nie Cze 05, 2016 22:48

tomii620si napisał/a:
Róznica jest taka jak miał kumpel.. Miał jakieś dziwne ząrowki .. nie wiem czy ledy czy nie ale przez to została uznana wina obojga kierowców bo auto nie powinno sie poruszać po drogach publicznych i kutanch z odszkodowania.. Fura rozwalona i se rób sam bo nie powinieneś wyjeżdzac na drogi publiczne tym według nich ulepem.. Zrozum to w koncu czlowieku. A to ze robiłeś w PZU.. Widać słabo doszkolony byłes jak juz nie robisz :)


Nie robię bo właśnie dość miałem tłumaczenia takim osobom że ustawa to ustawa a nie "moim zdaniem to" a na tym polegała moja praca. Rozmawiamy tutaj o regresie z OC a z tego co piszesz Ty kolega miał zupełnie inny przypadek.

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 22:58

ogólnie to miał być manual jak zrobić sobie bi ksenon z lampy ksenonowej i zapytanie odnośnie ringów które mi tu skutecznie wybito z głowy :P nie wiedziałem że będzie tu 3 wojna światowa przez to. Sukcesywnie będę wrzucać foty z budowy moich lampek :) bo to nie jest jedyna rzecz jaką robię z moim Roverkiem czyt MG ogólnie mam ogrom prac przy silniku wnętrzu zawieszeniu itd.
zapraszam do mojej prezentacji furki

tomii620si - Nie Cze 05, 2016 23:05

dj_darco, moj stary podpis masz z szybkimi kierowcami ;) haha


Dawaj fotki po kolei jak masz.. OEM, Oem rozebrane.. porównanie soczewek itd :) Ja tak robiłem na forum BMW :)
Ale była ta sama wojna co tutaj wiec wywalilem teamt i olałem gamoni.. jak nie chcą mieć lepszego światła to ich problem :)

sash997 - Nie Cze 05, 2016 23:08

bijecie piane o pietruszkę ... dejta se po razie i bedzie git, moim zdaniem autora tematu nigdy policja nie będzie trzepać pod kątem świateł oraz nie będzie miał nieprzyjemności podczas jakiegoś zdarzenia drogowego bo ma na to szanse zbliżone do trafienia 6 w totka,pomóżcie koledze rzeczowo jak zrobić te lampy aby dobrze świeciły, nie raziły i ładnie wyglądały a nie pitolicie o jakiś prawach co można co niemożna :razz:
tomii620si - Nie Cze 05, 2016 23:14

sash997, sprawa jest ultra prosta..
Dobrać dobrą soczewke do lampy.. Ja po zdjęciu soczewek z lamp hella wsadziłem soczewki innej firmy z lamp od audi S4 B6.. Mocowania pasowały P&P i soczewka świecila idealnie w poziomie.. Cala przeróbka u mnie polegala na estetycznym zamontowaniu Hidow w mocowanie D1S bo akurat w BMW nie miałem OEM xenonu i podłaczeniu przesłon pod kable od drogowych.
W przypadku kolegi jak znajdzie takie soczewki to przeróbka jest prawie P&P.. Odkrecasz 4 srubki.. Zmieniasz soczewe.. Przykrecasz 4 srubki montujesz w auto.
Ciagniesz 2 dodatkowe kabelki i masz :)

Kwestia rozkminienia pasującej soczewki a to nie takie proste jak sie nie ma kilku róznych sztuk w rece aby przypasowac tą z dobrym mocowaniem

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 23:17

wszystko wrzucę tylko muszą mi przyjść soczewki z all :) a ja mieszkam w norwegi i wszystko mam z 2 tygodniowym opóźnieniem :/ ale moje lampeczki są już rozebrane i mam do nich nowe odbłyśniki i palniki (4300k :cool: ) póki co. Klosze są w fazie szlifowania i przygotowania pod lakier.
i teraz nasuwa się pytanie jaki lakier bezbarwny zastosować bo taki zwyczajny nie wytrzymuje wystarczająco długo z tego co słyszałem od specjalisty ( skurczybyk nie chce mi zdradzić rezeptury :evil: )

tomii620si - Nie Cze 05, 2016 23:46

sa do kupienia specjalne lakiery do lamp które sie nakłada po ich polerowainu.. Ale nie mam czasu szukać aby Ci podeslać link :)
BetJar - Nie Cze 05, 2016 23:54

https://www.youtube.com/watch?v=03y0GGTdLw4

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 23:54 ]
http://jaktozrobilemwgara...ja-reflektorow/

dj_darco - Nie Cze 05, 2016 23:59

ten sposób znam :sad:
jest specjalna receptura żeby lakier był dużo twardszy i lepiej przyczepny do plastiku
taka naprawa jest wtedy naprawdę na lata

j0zek - Pon Cze 06, 2016 00:02

lepiej nie lakieruj kloszy bezbarwnym. Niby teoretycznie ładniej będą wyglądać i bardziej trwałe, ale jak zaczną się robić mikro odpryski od kamieni itp. światło zacznie się minimalnie załamywać itp. itd. lepiej ładnie przepolerować co 2 lata i nic nie nakładać.
tomii620si - Pon Cze 06, 2016 00:04

j0zek, zależy od polerki.. Jak spolerujesz duzo to totalnie zerwiesz warstwe ochronna i lampy bardzo szybko matowieją żółtkną :/ ..
Naprawde lepiej zabezpieczyc... Miałem koło 11 samochodów i w każdym robiłem cos z lampami wraz z polerką.. Nie wiem dokladnie jak lampy w 75 ale np. w civicu nie zabepieczyłem lamp a musialem mocno je wypolerowac i szybko sie to na mnie zemściło bo po kilku miesiacach juz zaczely sie odbarwiać i musiałem polerowac znów.. I wtedy juz zabezpieczyłem bo kumpel miał jakiś lakier do lamp w sprayu bo u siebie w e60 po polerowaniu zabezpieczal

dj_darco - Pon Cze 06, 2016 00:05

tylko czy polerka wytrzyma te 2 lata ?? ??
kolega w astrze 3 musi przeciągnąć polerką co 3 miechy :-|
to mnie nie urządza

j0zek - Pon Cze 06, 2016 00:08

W astrze masz jakieś kiepskie lampy.
Tutaj jak zrobisz dobrą polerkę to na 2 lata powinno starczyć. Chyba, że już masz zajechane klosze i polerowane milion razy.
Fabryczna warstwa na tych kloszach jest na tyle "gruba", że w zupełności wystarcza.

dj_darco - Pon Cze 06, 2016 00:11

fabryczną warstwę musiałem ściągnąć bo już były bardzo brzydkie odbarwienia, lampa już miała za sobą nie pierwszą polerkę. ogólnie parę śladów po kamieniach i z fabrycznej warstwy już nic nie zostało
j0zek - Pon Cze 06, 2016 00:15

Moje aktualnie tak wyglądają po jakimś pół roku od polerki.

https://zapodaj.net/44ef0878b34a6.jpg.html

tomii620si - Pon Cze 06, 2016 00:17

Hahaha a my sie scieramy nad homologacjami :) hahaha


https://hidretrofit.pl/sklep/naklejki-homologacyjne-xenon-dcr/

dj_darco - Pon Cze 06, 2016 00:18

całkiem sympatycznie....
wcierałeś jakiś środek z filtrem UV ?

j0zek - Pon Cze 06, 2016 00:23

dj_darco napisał/a:
całkiem sympatycznie....
wcierałeś jakiś środek z filtrem UV ?


Osobiście tego nie robiłem, ale z tego co pamiętam to gościu miał jakiś specyfik z filtrem co też wcierał

longer86 - Pon Cze 06, 2016 00:28

Może to Cie urządzi...

http://sklep.alcor.pl/lakier-spray-hard-hat

Odporny na działanie uv , nie żółknie

dj_darco - Pon Cze 06, 2016 00:35

ha ha :) czytałeś specyfikację techniczną ?? ten lakier to jakiś hardcore :D
Chyba go sobie kupię :) Najwyżej będę ze 3 godzinki szlifowania i polerowania w plecy :D

tomii620si - Pon Cze 06, 2016 00:40

dj_darco, wystarczy ze dobrze nałożysz i po sprawie :)
lepiej 3 cienkie warstwy niż 1 gruba i potem polerować jak głupi :)


ale te naklejki z homologacją to mi rozwalily świat haha

MD - Pon Cze 06, 2016 01:12

tomii620si, matowisz reflektor papierami wodnymi, czyścisz, naklejasz homologację, malujesz bezbarwnym i masz fabrykę na bi-xenon. :D


Swoją drogą... Tak tu wiele osób złapało ból zwieraczy o bi-xenon w xenonie, a jakoś połowa 75 lata na DRLach w lampie bez homologacji na DRL. Co to się stanęło się? :P

longer86 - Pon Cze 06, 2016 08:47

Md pewnie dlatego ze drl 2 kliknięciami na kompie możesz w kazdej chwili wyłączyć. A modyfikacje w lampie zostaną.

Nie rozumiem tylko po co przerabiać na bi xenon... Nie prościej dorzucić druga soczewke w miejsce drogowych?

dj_darco - Pon Cze 06, 2016 09:10

Nie jest prościej założyć drugą soczewkę. Bi ksenon będzie jak fabryczny bo będzie na oryginalnych podzespołach Hella. Żadna rzeźba tylko profesjonalna modyfikacja.
tomii620si - Pon Cze 06, 2016 20:39

Raz, że taki bixenon to mniej roboty... Masz jak OEM .. to wsadzenie 2x xenon w soczewke daloby gorszy efekt niż bixenon w 1 soczewce + halogen bo halogen doświetla mimo wszystko te miejsce gdzie xenon sie odcina na soczewce - kiedys w mondeo mkIV mi padła żarówka halogenowa akurat jak jechalem na długich (bixenon oem) i było widać różnice.. Nie jest to swiatło zasadnicze ale doświetla..
MD - Pon Cze 06, 2016 23:33

dj_darco, nie, bo to ewidentna rzeźba lampy. A wymieniając całą soczewkę ze zwykłej na bi-xenon z pozoru będziesz mieć fabrykę. Z przekaźnikiem od świateł mijania ładnie podpinasz to pod drogowe i masz błyski i DRL w samym halogenie, a nocą podwójne drogowe. :P
dj_darco - Pon Cze 06, 2016 23:37

póki co i tak prace nad lampkami są zawieszone bo pracuję nad silniczkiem :mrgreen:
tomii620si - Wto Cze 07, 2016 13:52

ale co tu pracować ?? Dorwij soczewke ze sterowaniem z bixenonu.. tam jest + i -.
2 wsuwki i prowadzisz kable do drogowych i juz masz gotowe :)
Silniczek to u mnie akurat był magnes ktory po dostaniu prądu pchał cięgno i otwierał przesłone..

Montując soczewke pamietaj ze soczewka swieci swiatłem odbitym wiec przesłona ma byc na dole i ma sie kłaść w dół (masło maślane) aby soczewka swieciła do gory/dalej

Tu masz ten silniczek na zdjęciu od przesłony :P S4 B6


MD - Wto Cze 07, 2016 22:21

tomii620si, zawsze jest elektromagnes (chyba), bo silniczki psułyby się i byłyby za wolne. A elektromagnes działa bardzo szybko, stąd klikanie przysłon.

Kable prosto do drogowych? Dwie sprawy - czy elektromagnes może dostać obciążenie z kabli mających żarówki 55W? No i w 75 to bez sensu, co z DRL, które polegają na wysyłaniu krótkich impulsów, czyli cyfrowym ściemnianiu żarówek? Przysłona ma mu terkotać ileś tam razy na sekundę? MUSI być przekaźnik od świateł mijania, by przysłona była nieaktywna bez włączenia krótkich. :P

tomii620si - Sro Cze 08, 2016 02:11

MD, raczej wszystkie na elektromagnesie ale tu kolega cos kombinuje

A co do DRL.. Nie każdy na tym jeździ - choc przy xenonie jest to zalecane to fakt.. I wtedy sie raczej otworzą.. U mnie przy podłaczeniu pod kable od drogowych normalnei przeslony dzialaly i nic sie nie działo.. mysle ze przy DRL byłoby to samo.. Raczej nie potrzebuja one dużego napiecia i przy właczeniu DRL od razu by sie otwieraly przeslony a po przełaczeniu na mijania opadały... I tu fakt.. Przydałby sie jakis opornik czy cos aby przy napieciu niższym niz .... przeslony sie nie podnosiły

dawidd - Sro Cze 08, 2016 06:34

Podpowiedzcie jeszcze z jakiego auta soczewki bixenon mieszczą sie w oryginalne klosze? Trzeba z tylu wycinać dziury na elektromagnes?
dj_darco - Sro Cze 08, 2016 08:53

Jeśli chodzi o soczewki pasują z Mercedesa w211 i nie trzeba niczego wycinać bo jest to tak sprytnie zrobione że tylko wymieniamy przesłony i cześć. Co do DRL trzeba założyć przekaźniki wtedy przesłona nie będzie włączona jeśli nie będzie prądu na ksenonie
MD - Sro Cze 08, 2016 13:57

dj_darco, o tym mówię. Poza tym przy mruganiu długimi na innych dziennych, przesłony i tak klikałyby mimo wyłączonego xenonu. Czyli bez sensu. A tak prosty przekaźnik i przysłona działa jak fabrycznie. :)
dawidd - Czw Cze 09, 2016 06:43

dj_darco napisał/a:
ercedesa w211 i nie trzeba niczego wycinać bo jest to tak sprytnie zrobione że tylko wymieniamy przesłony i cześć.
Żebym Cie dobrze zrozumiał - czyli soczewki z odbłyśnika zostają stare, do nich tylko przekradamy przesłonę z elektromagnesem z w211 ? Dobrze Cie zrozumiałem?
dj_darco - Czw Cze 09, 2016 06:57

możesz zmienić tylko przesłony ale odbłyśniki i soczewki są takie same więc najprościej wymienić cały pakiet
http://allegro.pl/soczewk...6247428799.html
ostatnia para z pierwszego zdjęcia pasuje

dawidd - Sob Cze 11, 2016 21:39

A jak wygląda mruganie długimi przy bixenonie kiedy mijania sa wyłączone? Palnik ma swój czas na osiągniecie pełnej jasności i jak to wygląda w praktyce? Takie mruganie jest widoczne czy raczej lipa?
MD - Sob Cze 11, 2016 21:43

dawidd, jeżeli obok masz halogen i podepniesz przez przekaźnik halogen do przysłony, to do mrugania xenon nawet nie wstaje. W nowych autach, gdzie jest tylko jedna soczewka bi-xenon, podczas jazdy na dziennych mrugasz xenonem, ale wtedy wychodzą dziwne barwy. Palnik potrzebuje kilku sekund na nagrzanie się i ustabilizowanie swojego koloru. Poza tym mruganie nim jest bardzo niewskazane - chyba, że już się świeci i mryga tylko przysłona.

U nas wystarczy podpiąć przysłonę pod halogen przez przekaźnik i będzie tak, jak powinno być. Bez świateł - mruganie halogenem, bi-xenon wyłączony. Dzienne w halogenie, bi-xenon wyłączony. Światła mijania - mruganie oraz długie w bi-xenonie i halogenie.

dj_darco - Pon Lip 04, 2016 19:03

Pierwszy test odnowionych lamp po zainstalowaniu przesłony bixenon.
Nowe odbłyśniki nowe palniki zregenerowane przetwornice. Poniżej film
Lampy Bixenon pierwszy test

dawidd - Sro Sty 11, 2017 22:47

Odświeżę trochę temat
dj_darco, przekaźnik wcisnąłeś do środka lampy czy poza nią? Masz jakiś filmik jak świecą lampy na drodze?
Ja narazie zamówiłem bixenony, ale okres oczekiwania to aż 2 tyg wiec jeszcze poczekam

prebenny - Sro Sty 11, 2017 22:56

dawidd ja mam u siebie jedną lampę bixenon (po prostu w nasze soczewki wsadzona przesłona z elektromagnesem) - mówiąc szczerze nie warto. Mam w soczewce 55w HID i o ile mijania świecą bosko, to z długimi h9 tego bixenonu i tak nie widać.

Dodam tylko, że u mnie żadnego przekaźnika nie ma a mimo wszystko nie szaleje przesłona z DRLem.

dawidd - Czw Sty 12, 2017 06:38

prebenny, a długo już tak jezdzisz? Co w razie przełamania żarówki od długich? Masz komunikat czy elektromagnes oszukuje komputer
dj_darco - Czw Sty 12, 2017 07:16

prebenny, jak nie świeci jaśniej od halogenów na palnikach 55W to masz załatwione odbłyśniki. U mnie jak włącze długie to halogenów w ogóle nie widać. dawidd, Przekaźnik nie wywołuje komunikatu
prebenny - Czw Sty 12, 2017 08:06

dawidd zasadniczo 2 miesiąc. A żarówki od długich nie wymieniałem odkąd soczewki wsadziłem 2 lata temu :p

dj_darco przy mijania świecą super, odbłyśnik wg 'lampiarza' też jest dobry (zakładałem przesłonę przy okazji naprawy lampy, bo parowała).

Co do komunikatu wydaje mi się, że tak jak dj_darco mówi raczej nie wywoła komunikatu. Standardowa żarówka H9 ma chyba 65W więc nie sądzę żeby przesłona mogła usuwać błąd.

longer86 - Czw Sty 12, 2017 09:34

A żarówka od długich wywala błąd kiedykolwiek? Bo sobie nie przypominam by tak bylo.
dawidd - Czw Sty 12, 2017 10:08

U mnie wywołuje błąd przepalona h9
.dj_darco, przekaźnik dałeś zwykły czy półprzewodnikowy?

dj_darco - Czw Sty 12, 2017 11:28

mam założony zwykły przekaźnik i błędu nie ma. Dziwna sprawa że Tobie wyskakuje błąd. Możesz wyłączyć TOAF em ewentualnie jeśli się z tym nie uporasz.
Ważnie żeby przekaźnik był bez diody bo takie często występują

dawidd - Czw Sty 12, 2017 11:56

Blad wywołuje przepalona żarówka od długich, nie montaż przekaźnika - jeszcze nie mam gratów żeby zmodyfikować lampy. A co do przekaźnika to chyba wcisnę coś takiego: ANLY ASR-04DD
dj_darco - Czw Sty 12, 2017 18:51

dawidd,
Cytat:
A co do przekaźnika to chyba wcisnę coś takiego: ANLY ASR-04DD

Bardzo fajna sprawa. Nie klika i nie grzeje się niepotrzebnie. Kiedyś jak będę rozbierał lampy to sam sobie takie coś założę.
Tak w ramach tematu odkupię lampy ksenonowe (przed lift i po lift) europa lub angliki w każdym stanie. Jak coś to pisać na priv

dawidd - Nie Sty 15, 2017 22:23

dzis poskładałem lampy na bi-xenonie. Bez przekaźników jednak sie nie obyło - jedna lampa bardzo hałasowała, a druga buczała jak pompa progowa.
Efekt jest bardzo dobry
dj_darco, przekaźnik jak umocowałeś w lampie? Kleiłeś czy wisi luzem ?

dawidd - Wto Sty 24, 2017 12:35

dj_darco, mam do ciebie pytanie. Pamiętasz jak wyciągałeś projektory z lamp to później jak je wkręcałeś to znaczyłeś sobie sruby, na jaką głębokość wkręcić nakrętki trzymające projektor?
U mnie na gorze w obu lampach nakrętki wkręcone były tak ze gwint wystawał 10,5mm, dolna z kolei 11,5 mm. Jak dobrze pamiętam tak było w obu lampach. 1mm różnicy to sporo bo później moze sie okazać ze długie z halogenów świecą na dol lub na gore w stosunku do światła z projektora. Tak własnie mam teraz bo wstawiłem te zastępcze bixenony i jeden halogen świeci b nisko, mimo iz mijania sa ustawione ok.
Puki co czekam na zwrot odbłyśników z regeneracji i chcialem cie dopytać o te ustawienia

dj_darco - Pią Sty 27, 2017 23:21

Odnośnie ustawienia soczewek nie zaznaczałem niczego. Ustawienia robiłem na przyrządzie do świateł. Najpierw ustawiłem wstępnie światła drogowe na ścianie tak aby nie świeciły na boki tylko równolegle do przodu. Regulacja góra dół w okolicach połowy a następnie ustawiałem soczewki na przyrządzie. Co do pomiarów źródeł światła to brane jest pod uwagę całe widmo od fioletu do czerwieni i tu pojawia się problem przy żarówkach niebieskawych ponieważ widmo światła zbliżonego ku czerwieni jest ubogie w takim wypadku sumaryczne natężenie światła jest mniejsze.
Jeśli chodzi o ilość lumenów jakie daje żarówka to w grę wchodzi wiele czynników tzn dwie identyczne żarówki ale wyprodukowane z mniejszą lub większą dbałością o parametry m.in rodzaj szkła żarówki, osadzenie w odbłyśniku itd. mogą na wyjściu dać bardzo różne wyniki. osobiście widziałem różnicę nawet 40 luxów 50cm od soczewki a to już całkiem sporo mowa tu o podróbkach i oryginałach.

[ Dodano: Pią Sty 27, 2017 23:19 ]
sknerko, nie neguję tego że lepiej widzisz przy 6000k

[ Dodano: Pią Sty 27, 2017 23:21 ]
przeglądając internet znalazłem ciekawy projekt
https://youtu.be/sdWKRHvJSU8

longer86 - Pią Sty 27, 2017 23:26

dj_darco napisał/a:
przeglądając internet znalazłem ciekawy projekt

https://youtu.be/sdWKRHvJSU8


Przeróbka robiona przez "klarzy" z 75&ZT gość robił tarcze zegarów i właśnie światła

prebenny - Sob Sty 28, 2017 08:17

Podwójny xenon w mijania? :hm: Ja też chcę :D
MD - Sob Sty 28, 2017 14:52

prebenny, też baaardzo bym chciał. Ale nie wiem, czy to legalne. Zgodnie z przepisami, samochody osobowe mogą mieć dodatkowe lampy drogowe (maksymalnie cztery lampy, czyli dwie extra). Nie wiem jak to jest z mijania. :P
longer86 - Sro Lut 01, 2017 12:06

śmietnik o barwie światła i zużyciu prądu znajduje się w wydzielonym temacie: o tutaj