Zobacz temat - [R45] Kąt wtrysku ( +2 do +4 stały zakres do idT ? )
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Kąt wtrysku ( +2 do +4 stały zakres do idT ? )

Excalibue - Czw Cze 09, 2016 21:47
Temat postu: [R45] Kąt wtrysku ( +2 do +4 stały zakres do idT ? )
Witam.
Patrzyłem ostatnio na kąt wtrysku, który przy rozgrzanym silniku na postoju oczywiście wynosi -2 stopnie.
Jak wiadomo powinien się znajdować w przedziale pomiędzy +2 a +4 stopnie.
Kąt był niby ustawiany u najlepszego speca od Diesli w Koszalinie.
Pytanie - Czy zakres +2 do +4 stopni jest wartością pasującą do wszystkich naszych idT czy do każdego samochodu trzeba podejść indywidualnie i nawet -2 stopnie może być ok ?
Jeśli chodzi o palenie to ciężko określić bo jest ciepło, aczkolwiek przy pierwszym odpaleniu z rana zakreci ze 2-3 sek zanim odpali.

W poprzednim Roverku gdy kąt był przestawiony na -2 stopnie, nawet w lato trzeba było dłuugo go kręcić by odpalił, po przestawieniu na +2 jak ręką odjął, tylko zaczął nierówno chodzić przez chwile po uruchomieniu go kompletnie zimnego, lecz silnik w najlepszym stanie nie jest.

Remigiusz - Czw Cze 09, 2016 23:05

Ustaw pompę na znaki fabryczne i zobacz ile w tedy będzie :-)

Jak na razie pali dobrze to czekaj do zimy w tedy będziesz widział. Jak się nic złego nie dzieje to nie ruszaj.

Ale ogólnie taki kat plus dwa do plus cztery powinien być utrzymywany na ciepłym silniku.

Excalibue - Sob Sty 27, 2018 20:54

Odgrzebuje.
Zmieniłem kąt wtrysku, bo trochę musiałem kręcić jak przymroziło.
Pomogło, nawet po długim postoju na mrozach zapala szybko.
Zagadka jest jednak taka - dlaczego cały czas pokazuje mi na ciepłym kąt -2 ?
Zaraz po odpaleniu na zimnych jest przyspieszony i wynosi te ok 7 stopni, po czym dąży do tego -2.
Kąt na pewno się zmieniał, bo raz ze lepiej pali, dwa jak kręciłem w stronę grodzi za dużo to nawet odpalać nie chciał.
Problem w tym, że nie wiem ile wynosi obecnie.
Przesunąłem koło maks na śrubach w stronę zderzaka czyli w lewo, ustawienie początkowe było gdzieś na środku, więc parę mm poszło.

Sprawdzałem dwoma ELM327 i różnymi wersjami Torque, ciągle -2.

wooy11 - Pon Mar 12, 2018 13:20

Ja sie kątem bawiłem 3 lata temu, to co napisze pewnie Ci nie pomoże ;) ale jest jedna ciekawa kwestia ktorą zauważyłem. Wyjściowo miałem - 0,5 i problemy z odpaleniem w zimie. Ponieważ nie miałem doświadczenia w regulacji kąta więc ruszyłem kołem w tym samym kierunku co Ty, że tak powiem dość konkretnie ;) odczytałem +4 i wyskoczył mi błąd ale teraz już nie pamietam czego tyczył się. Wróciłem ciut w prawo , robie pomiar i dalej to samo +4, jeszcze pokręciłem w różnych kierunkach i dalej to samo, ten sam pomiar. czik cały czas sie palił ( błąd ) dopiero po skasowaniu go elm czytał wartość realna kąta. Ostatecznie ustawiłem na +2,5 i jest OK. Jeszcze jedna rzecz, u mnie jest nie wielka różnica wartości kąta na zimnym i ciepłym silniku na biegu jałowym.