Zobacz temat - [R75]Problem z pedałem sprzegła po wymianie pompki sprzegła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Problem z pedałem sprzegła po wymianie pompki sprzegła

taba19 - Sro Sie 10, 2016 10:25
Temat postu: [R75]Problem z pedałem sprzegła po wymianie pompki sprzegła
Witam ostatnio byłem zmuszony do wymiany pompki sprzęgła z oryginalnej na taka stalowa ( http://allegro.pl/rover-7...6316053656.html )gdyż np cofając pedał sprzęgła zapadał mi się do podłogi( po jakiś 20 sekundach trzymania nogi na pół sprzęgle) i nic nie mogłem zrobić. po wymianie pompki mam inny problem teraz pedał sprzęgła bierze na samym dole jakieś 1.5 cm od podłogi to maks zaznaczę ze układ już odpowietrzałem 3 krotnie bo myślałem ze coś nie tak zrobiłem . objawia się to tak ze pedał bierze na samym początku dobrze ale w miarę jazdy zaczyna brać coraz niżej od podłogi jakiś 1 do 2 cm to maks potem jak pod pompuje sprzęgłem to niby jest ok ale to na chwile i teraz pytanie co to morze być wysprzeglik czy koniec sprzęgła może dziadowska pompka albo ja coś źle zbiłem
Prosił bym o jakieś podpowiedzi bo jestem w czarnej D
Ps zaznaczę ze poprzedni właściciel jakieś 10 miechów temu ponoć wymieniał wysprzeglik mam niby rachunek ale sam nie wiem czy temu ufać ale ta informację wam przekazuje morze to was na coś naprowadzi

Rozmawiałem dziś jeszcze z mechanikiem i mówi ze samo odpowietrzenie wysprzeglika morze nic nie dać trzeba jeszcze odpowietrzyć układ hamulcem ?? że niby jak ??

longer86 - Sro Sie 10, 2016 12:33

u nas wysprzęglik ma oddzielny układ hydrauliczny, hamulec nie ma z nim nic wspólnego
taba19 - Sro Sie 10, 2016 12:41

czyli odpowietrzenie odbywa się tylko tak jak jest w poradniku
Zalecany przez Rovera jest płyn Shella Donax YB (DOT4)

1. Odkręć zbiorniczek na pompce sprzęgła która znajduje się nad pedałem sprzęgła.
2. Wyciągnij gumkę ze zbiorniczka.
3. Nalej płyn.
4. Odkręć odpowietrznik przy skrzyni.
5. Wciśnij pedał sprzęgła.
6. Dolej płyn
7. Podnieś pedał sprzęgła delikatnie ręką do góry.
8. Odkręć odpowietrznik
9. Wciśnij pedał sprzęgła.
10. Dolej płyn.
11. Podnieś pedał sprzęgła delikatnie ręką do góry.

Dalej jak poprzednio zrób z 5 razy
Na koniec:
1. Dolej płyn
2. Włóż gumkę do środka
3. Zakręć zbiorniczek

AA zapomniałem w nowej pompce w zbiorniczku nie było gumki może oto chodzi może ją trzeba przełożyć ze starej ??
aha ja używałem zwykłego płynu dot 4 bo tylko taki mieli w samochodowym za 10 zł

longer86 - Sro Sie 10, 2016 13:08

nie wiem jak tam w tych tazu pompkach, ale wydaje mi sie że jednak powinieneś przełożyć tę gumę
taba19 - Sro Sie 10, 2016 13:15

no dobra to gumę przełożę nie ma sprawy ale teraz pytanie brzmi co się dzieje ze ten pedał tak nisko bierze ?? źle odpowietrzyłem czy coś się zepsuło??
dzelo23 - Sro Sie 10, 2016 14:04

Ja gumkę przełożyłem.
Z tego co opisujesz to zapomniałeś o jednym punkcie chyba (dawno robiłem i mogę źle pamiętać)
1. Odkręć zbiorniczek na pompce sprzęgła która znajduje się nad pedałem sprzęgła.
2. Wyciągnij gumkę ze zbiorniczka.
3. Nalej płyn.
4. Odkręć odpowietrznik przy skrzyni.
5. Wciśnij pedał sprzęgła.
6. Dolej płyn
7. Podnieś pedał sprzęgła delikatnie ręką do góry.
8. Odkręć odpowietrznik
9. Wciśnij pedał sprzęgła.
10. Dolej płyn.
11. Podnieś pedał sprzęgła delikatnie ręką do góry.
nie ma punktu z zakręceniem odpowietrznika przed podniesieniem pedału sprzęgła.
Jeżeli nie ma ubytku płynu ze zbiorniczka to wg mnie układ jest jeszcze zapowietrzony.

longer86 - Sro Sie 10, 2016 14:10

trzeba zakrecić odpowietrznik przed unoszeniem pedału, wtedy płyn zasysa się do układubo inaczej tłoczek podciaga go ku górze a przez odpowietrznik znów zaciąga powietrze
taba19 - Sro Sie 10, 2016 14:16

kurde za każdym razem robiłem tak odkręcałem ten odpowietrznik( na wysprzegliku koło akumulatora no chyba ze jest jeszcze gdzieś indziej)? wciskałem pedał zakręcałem odpowietrznik dolewałem płynu po czym pedał sprzęgła ręka podnosiłem do góry ale nei bardzo powoli tylko normalnie do góry

[ Dodano: Sro Sie 10, 2016 14:16 ]
morze spróbować odpowietrzyć odwrotnie wciskając płyn strzykawką przez odpowietrznik w wysprzegliku i tak napełniając układ ?? czy to jest kretyński pomysł??

dzelo23 - Sro Sie 10, 2016 14:35

No to robisz ok.
Może złapałeś trochę powietrza przez zbiorniczek płynu? Pamiętam że ja maks 3 wciśnięcia pedału robiłem i dolewałem płynu. Zakładałem wężyk akwarystyczny do napowietrzania na odpowietrznik a drugi koniec do butelki i jak widziałem że już z odpowietrznika nie idzie powietrze to było ok.

taba19 - Sro Sie 10, 2016 14:46

no u mnie po wymianie pompki dokładnie tak robiłem tylko płynu dolewałem po każdym naciśnięciu pedału a wężyk mam 6 mm a nie akwarystyczny bo ten ma chyba 4 mm
chyba nie zostaje nic innego jak jeszcze raz zabrać się praz kolejny za odpowietrzenie bo z tego wychodzi ze źle odpowietrzony układ mam oby to było to a jak nie to co pozostaje ?

ciekawe jest to ze jak ostatnio trzeci raz już odpowietrzałem to na wężyku nie widziałem ani grama powietrza tylko sam płyn przepompowałem ponad 100mln płynu a efekt taki sam

dzelo23 - Sro Sie 10, 2016 14:55

Jeżeli płynu w zbiorniczku nie ubywa to może być jeszcze szybkozłączka na przewodzie. Chyba był taki przypadek że płyn nie wyciekał ale się zapowietrzało tam.
taba19 - Sro Sie 10, 2016 14:58

jedyne co mi przychodzi do głowy to morze gdzieś przez ten !@!$# wężyk powietrze bokiem wchodzi bo nie jest super ciasny lecz tylko mocniej dopasowany ogólnie to strasznie mnie martwi ten pedał i dlatego was proszę o poradę i oczywiście dziękuje wam wszystkim za podpowiedzi Dzięki temu czuje ze nie jestem sam z tym problemem

[ Dodano: Sro Sie 10, 2016 14:58 ]
dzelo23 napisał/a:
Jeżeli płynu w zbiorniczku nie ubywa to może być jeszcze szybkozłączka na przewodzie. Chyba był taki przypadek że płyn nie wyciekał ale się zapowietrzało tam.


to co rozłączyć i jeszcze raz połączyć ta szybkozłączkę ??

longer86 - Sro Sie 10, 2016 15:11

To ze nie leci powietrze, nie znaczy ze banka powietrza nie może być gdzies wyżej.

Trzy wciśnięcia pedalu, zakrecasz odpowietrznik, dolewasz plyn i podciągasz pedal, tak kilka razy. Na końcu zostaw pedal wciśnięty, dolej plynu z umiarem, wloz gumowy korek i zakręć, wtedy podciagnij pedal.

taba19 - Sro Sie 10, 2016 15:18

longer86 napisał/a:
To ze nie leci powietrze, nie znaczy ze banka powietrza nie może być gdzies wyżej.

Trzy wciśnięcia pedalu, zakrecasz odpowietrznik, dolewasz plyn i podciągasz pedal, tak kilka razy. Na końcu zostaw pedal wciśnięty, dolej plynu z umiarem, wloz gumowy korek i zakręć, wtedy podciagnij pedal.


no to chyba źle robiłem
bo piszesz Trzy wciśnięcia pedału a u mnie jak mam odkręcony odpowietrznik to tak raz wcisnę to idzie w ziemie i potem zakręcałem dolewałem płyn i podciągałem w górę , i nie dało się trzy razy wcisnąć
no chyba ze chodzi ci ze mam 3 razy wcisnąć pedał przed odkręceniem odpowietrznika potem odkręcić i wcisnąć to w tedy da radę

aimp12 - Sro Sie 10, 2016 15:33

Ja się wtrącę, ostatnio wywaliło mi płyn właśnie przez szybkozłączkę. Rozłączyła się tak po prostu podczas jazdy. Normalnie odpowietrzyłem jak piszecie, przepompowałem chyba z 400ml zanim byłem pewien, że już zapełniłem cały układ i było ok. Kilka dni po tym pedał mi wpadł w podłogę znowu. Nigdzie wycieku nie było, ponaciskałem kilka razy pedał i wrócił do siebie, mam tak co kilka dni, że pedał dziwnie chodzi, jakby wpadał. Po tym co dzelo23 napisał o szybkozłączce, to jestem pewien na 90%, że mam właśnie z tym problem, tym bardziej, że mi się rozłączyła.
taba19, myślę, że masz to samo. Zapowietrza się przez szybkozłączkę, spróbuj połączyć ją i rozłączyć, u siebie musze zrobić to samo :D
A niech mi ktoś powie jak ją rozłączyć? Podobno wciska się oring biały, plastikowy w kierunku wysprzęglika, tak? Próbowałem tak robić, ale coś mi nie wychodziło. Nie chciałem używać dużo siły, żeby nie urwać, więc odpuściłem sobie, macie jakiś sposób ?

taba19 - Sro Sie 10, 2016 15:39

dobra w takim razie biorę się dziś po 17 za to jeszcze raz rozłączę ta szybkozłączkę złączę ponownie odpowietrzę układ przepompuje 500ml płynu i mam nadzieje ze będzie ok
aimp12 - Sro Sie 10, 2016 15:40

taba19, a jak rozłączasz tą szybkozłączkę? :D
taba19 - Sro Sie 10, 2016 15:55

przejazdem po pancerzu delikatnie płaskim śrubokrętem i dociskam tą plastikową "tulejeczkę pęknięta na pół) i rozłączam

teraz to pewnie ze zdenerwowania to ja ogryzę zębami :) :D :o

longer86 - Sro Sie 10, 2016 16:27

Szybkozlaczka- musisz mocno wcisnąć ten plastik w środek. Rozszerza on delikatnie taki pierścień który blokuje szybkozlaczke.

Dodam ze zima zblokowalo mi pedal, wcisnąłem na siłę do podłogi. I cos strzelilo, po tym plyn znalazł sie na oslonie silnika, rozsadzilo zlaczke.

Zlsczka wchodząc jedna czesc w drugą, otwiera jakby zaworek wewnątrz. Jest tam tez oring, mój powiedzial papa. Wymiana zlaczki rozwiazala klopot.


Co do pompowania pedalem przy odpowietrzaniu, 3 razy wciskasz, a tloczek pompki swobodnie przepycha plyn przez układ, zabierając ze sobą powietrze. Trzeba na bieżąco uzupełniać plyn w zbiorniczku.

Zakrecajac odpowietrznik plyn nie ma gdzie uciekać, a pedal odbija bo opor stawia wysprzeglik.

taba19 - Sro Sie 10, 2016 23:22

Na chwile obecną przepompowałem przez układ jakieś półtora litra płynu dla zgodnie z waszymi instrukcjami póki co pedał sprzęgła jest że tak ujmę miękki ale łapie od połowy wiec się poprawiła sytuacja z rana pojeżdżę i dam znać czy ustąpiły objawy