Zobacz temat - [R620SDI] Swap z diesla na benzyne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R620SDI] Swap z diesla na benzyne

strupek4444 - Wto Sie 16, 2016 05:59
Temat postu: [R620SDI] Swap z diesla na benzyne
Witam Serdecznie.Czy ktoś się orientuje ile może kosztować taka przekładka oraz co trzeba było by zmienić.Bardzo podoba mi sie mój roverek w sedanie tylko że nie widze możliwości rozwoju/tunigu tego ropniaka.a chodzi mi pogłowie fajny projekt właśnie na tej budzie :)
Markzo - Wto Sie 16, 2016 12:32

Motor rovera czy cos innego?
tomii620si - Wto Sie 16, 2016 14:43

Naprosciej w miejsce SDi wsadzi piec z Ti :)
A calosc dokladnie do bolu opisze Ci Marek hihi

strupek4444 - Wto Sie 16, 2016 19:58

nad silnikiem jeszcze mysle ale nie bedzie to ani hondy ani bmw ani rovera.bardziej boxer albo jakaś vka
tomii620si - Wto Sie 16, 2016 21:27

to przemysl to.. bo wsadzenie innego silnika niz w/w moze byc klopotliwe..
wlozenie np. kv6 tez sie mija z celem.. no i wydane pieniadze + czesci kontra wartosc samochodu.. Bo rover 600 nigdy nie zdrozeje :P

strupek4444 - Sro Sie 17, 2016 15:51

drożeć nie musi.robie projekt dla siebie i dla własnej satysfakcji :) a jeśli pózniej wykrece takiego boxera na 350km+ to nawet z tą budą sie znajdą chetni na kupno :) gorzej tylko ze nie znalalzłem jeszcze zadnego pakietu obniżającego ani body kita ktory pasowal by do tego auta.chyba ze bedzie do hondy accord 5 to podejdzie
tomii620si - Sro Sie 17, 2016 15:56

twoje auto.. twoja kasa... ale wsadzenie boxera w to nadwozie moze sie totalnie nie udac.. to raz..
nawet jak wsadzisz to kwestia napędu, pol osi itd..

co do body kiczu.. obecny to juz 3ci rover 600.. na kompie mam chyba wszystkie dostepne wersje body do r600 wraz z customami i to nie jest auto do modow... modzic to mozna civica albo 316i ///M a nie r600..

BigBoyPL - Sro Sie 17, 2016 18:16

Nie wiesz jaki silnik chcesz ale pytasz się ile to będzie kosztować ;]

Pomyśl ile będzie cię kosztowało dorobienie gratów takich jak półosie, mocowania silnika i skrzyni. Szerokiego boxera nie wsadzisz z przodu bez cięcia budy. Raczej wątpię że twój samochód to wychuchane cacko, na 100% znajdą się słabe strony.
Czytając twoje posty raczej wątpię że sam sobie wszystko ogarniesz.
Większość takich samochodów sprzedaje się w cenie tylko tych części które jesteś w stanie kupić od ręki. Wszystkie części na zamówienie, twój czas i praca wtedy się nie liczą ze względu na większe ryzyko że może się popsuć coś co trzeba będzie później dorabiać.

slax - Sro Sie 17, 2016 19:08

strupek4444, kup ode mnie 62o ti i wtedy modź :d
greg-si - Sro Sie 17, 2016 21:06

strupek4444 napisał/a:
gorzej tylko ze nie znalalzłem jeszcze zadnego pakietu obniżającego

Po tym zdaniu również myślę że lepiej żebyś się za to nie brał.
Lepiej jak slax napisał kupić 620Ti, tam można coś porobić i będzie przyjemnie w oryginale.

maniu48 - Sro Sie 17, 2016 22:49

Dużo gada, mało robi-takie mam zdanie. Zaraz będą plany na wsadzenie silnika odrzutowego ale koniec końców z wymiany wyjdzie cały wuj-juz sporo takich tu było, wiekszość ,,świeżaków" pierwsze co rusza na forum to temat: mój rover 1.4 ma mało mocy, czy da się go uturbic............ i takie tam, szkoda gadania. Życzę powodzenia przy wkładaniu boksera, pięściarza czy innego silnika. :*
tomii620si - Sro Sie 17, 2016 22:57

to tyle na temat... :)

A tak jakby to nie bylo dziecinne gadanie tylko ktos byl nie swiadomy ...

j/w buda r600 nie nadaje sie na boxera... V6 moze jakies tam wciśniesz choc nie wiem z czego.. moze mondeło ? ale tak czy siak granica 250kM nie do zlamania bez uturbiania.. na turbo v6 nie ma tam miejsca po prostu.. a wiec znow wracamy do korzeni... r4 turbo... mozna wrzucic silnik z volvo lub saaba ktory bedzie mial fajne turbo itd ale tu sie odbijamy o problem przeniesienia napedu tj. schaby ani volveriny nie maja ori szpery a taka kosztuje prawie 2k + cena robocizny nie liczac kosztow przerobki pod bude tj. lapy pol osie i inne gowna.. sdi - prosty swap na ti.. wkladasz wieksze turbo, vossnery i mozesz szukac 300kM +...
i tu znow pytanie czy przerobka sdi na ti ma sens ? SDi warte 2-3k + silnik ti za 2-3k.. nie liczac wymiany przewodow paliwowych itd... taniej sprzeda SDi i kupic Ti od Slaxa czy ode mnie.. lub jakiegokolwiek innego ti z olx czy alledrogo..

do tego dochodzi twardosc karoserii, jego przystosowanie do planowanej przez Ciebie mocy itd... sory stary ale to sie nie uda..

mysle ze temat mozna zamknac bo jest bez sensu i tyle ;) Enjoy i powodzenia :)

Zebroon - Sob Lip 14, 2018 12:12

Dzień dobry, odgrzebuje temat trochę. Mam rovera 416 Si 112 km (sedan, ale to vhyba bez znaczenia) z 1998 roku chciałbym wyciągnąć z niego silnik i włożyć go w polift 45 diesel 2.0 z 2004r , czu byłaby taka możliwość? Ile to może kosztować? Na co uważać, itd
tomii620si - Sob Lip 14, 2018 13:13

Mysle ze temat nie warty kosztow..
Wsadz chociaz 2.0 t16 n/a albo 2.0t..

K seria ma swoje bolaczki do tego mala moci koszty przelozenia w sumie calkowicie komory.. Wedlug mnie vez sensu

Zebroon - Sob Lip 14, 2018 13:16

Chodzi o to, że mam już rovera 1.6 tylko buda po gradobiciu i rdzewieje i mam możliwość kupna za bezcen (cena złomu) 45 diesel z uszkodzonym silnikiem, gdzie podobno remont się kompletnie nie opłaca.
Markzo - Sob Lip 14, 2018 13:32

Kup slupek diesla, kosztuje grosze i przeloz. Starego 416 zezlomuj, za kase ze zlomowania kupisz silnik 2.0 :)
Zebroon - Sob Lip 14, 2018 13:34

I tu jest zgrzyt, nie chcę diesla
Raptile - Sob Lip 14, 2018 15:50

Zebroon, swap za przeproszeniem z dupy , co niby zyskasz czymś takim ? Moc gorsza/bezawaryjność również/ spalanie też większe. Bezsens
Zebroon - Sob Lip 14, 2018 16:41

Nie chcę poprawiać osiągów, mam sprawny silnik 1.6 i wszystko do niego i dobrą bude z 45 z gównem pod maską, więc żadne z dupy itp... złożenie z dwóch aut jedno... Pytam czy jest to osiągalne i jakie byłyby tego koszty, na jakie problemy mogę się naciąć. Nie proszę o radę czy jest to sensowne, czy to mi coś tam da... Itd.
Markzo - Sob Lip 14, 2018 16:47

Ktory rok produkcji tej 416 i 45?
Zebroon - Sob Lip 14, 2018 16:49

Juz pisałem 416- 1998 45- 2004
Markzo - Sob Lip 14, 2018 17:04

Mechanicznie musisz zmienić:
-mocowanie silnika przy rozrządzie,
-mocowanie skrzyni przy podłużnicy,
-mechanizm zmiany biegów (wodziki) + może lewarek,
-półosie i przeguby,
-jeśli w 416 masz przednie hample 262mm wentylowane to pewnie pasuje je przerzucic, bo diesle miały chyba lite z przodu,
-wydech,
-przewody od pompy wspomagania,
-cały układ chłodzenia + klima,
-przewody paliwowe - brakuje odpowietrzenia zbiornika paliwa + pompa paliwa i jej wiązka,
-elektronika - to będzie najgorsze bo to polift, czyli wszystko musisz przerobić, nic nie spasuje.

Robiłem takiego swapa, tylko na 2.0T, biorcą był ZS z 2005r. Z oczekiwaniem na częsci zeszło mi coś koło 3 tygodni, roboty jest bardzo bardzo dużo, troche upierdliwa jest elektryka bo w polifcie kable nie są dopinane do skrzynki bezpieczników w kabinie, tylko na sztywno zamocowane. Czeka Cie ucięcie wiązki silnikowej z diesla w komorze silnika i dopięcie do niej wiązki z Kserii.

:)

Raptile - Sob Lip 14, 2018 19:14

Markzo napisał/a:
bo diesle miały chyba lite z przodu,


Też wentyle , lite skończyły sie na 400-tkach.

Markzo napisał/a:
robiłem takiego swapa, tylko na 2.0T, biorcą był ZS z 2005r.


2004 ;)

Kosztów nie chcesz znać bo pewno kupił bys sobie 2 takie 45 z 1.6-1.8 pod maska ;D

bociannielot - Pon Lip 16, 2018 10:03

Raptile, nie prawda z tymi wentylowanymi, 45 miały w serii lite, może w ZS było inaczej, mój miał swapowane na wentylowane przez Jugola, zapytaj Adriana jakie ma u siebie :wink: .
Excalibue - Wto Lip 17, 2018 17:40

W ZS ( przedlift ) Diesel też były lite z przodu i bębny :shock: z tyłu w aucie, które miało jakieś tam sportowe aspiracje...
Mam nadzieje,że chociaż w Dieslu Polift zmienili bębny na rzecz tarcz, bo inaczej to już konretnie polecieliby po bandzie z takim bodykitem.
Wentylowane przód i tarcze tył widzę tylko w V6 2.0 i 2.5.

Raptile - Sro Lip 18, 2018 12:22

To dziwna sprawa :|
Remigiusz - Sro Lip 18, 2018 22:38

Z hamulcami była loteria nie było żadnego wyboru w dieslu. Dostało się to co było na taśmie.
Excalibue - Czw Lip 19, 2018 12:24

Przy większych felgach połączenie 260mm litych tarcz z przodu i bębnów z tyłu jest wręcz niebezpieczne, bo hamuje to to wtedy bardzo słabo.