Zobacz temat - [Land Rover] Szarpanie i stukanie silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Land Rover] Szarpanie i stukanie silnika

bambus1121 - Pon Wrz 05, 2016 22:02
Temat postu: [Land Rover] Szarpanie i stukanie silnika
Witam, i pozdrawiam wszystkich użytkowników.
Zawitałem na forum ponieważ mam problem z moim fredem. A mianowicie po zmianie uszczelki pod głowicą nastała istna tragedia z silnikiem objawia się to falowaniem na niskich obrotach oraz na słuch tak jak by silnik nie palił na któryś cylinder, dodatkowo wydobywają się z niego stuki słyszalne od dołu oraz strony rozrządu, nie mam za bardzo pomysłów co się mu dzieje, Dźwięk jest podobny do uszkodzonej panewki ale nie nasila się podczas obciążenia. Kolektor ssący jest wymieniony rozrząd również mechanik ustawiał i wymieniał paski czy te objawy nie pasują do przestawionego rozrządu na jednej z głowic?
Czy może to objaw padającej panewki?

sknerko - Wto Wrz 06, 2016 08:29

Czy rozrząd był robiony przy pomocy blokad i to jeszcze dedykowanych do 2.5? bo są różne do różnych wersji silnikowych, jeżeli blokad nie było to rozrząd masz rozwalony i trzeba się modlić żeby zawory nie były pogięte.
longer86 - Wto Wrz 06, 2016 10:37


Moderator longer86 informuje

Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji



bambus1121 - Wto Wrz 06, 2016 14:47

Przepraszam, już poprawiłem tytuł.
Nie wiem czy silnik był blokowany dedykowanymi blokadami, czy jest możliwość sprawdzenia po znakach czy się zgrywa?
Dodam że stuki nasilają się po nagrzaniu silnika. Możliwe jest że rozrząd jest przestawiony tylko na jednej głowicy? znajomy mechanik jak usłyszał stuki myślał że to Panewka ale dławienie silnika mu na to nie pasuje, nie pozostało nic innego jak olanie mechaników i zajęcie się tym samemu, jeśli są jakieś znaki na silniku do ustawienia, to czy muszę się kierować czymś żeby dobrze to zrobić?
Nastraszyliście mnie z krzywymi zaworami. ;/
Dziękuję za odzew i liczę na dalszą pomoc.

sknerko - Wto Wrz 06, 2016 15:10

Żadne tam znaki tylko blokady. Oczywiście że są znaki bo jakoś ustawić musisz ale bez blokad mało prawdopodobne jest prawidłowe ustawienie rozrządu

[ Dodano: Wto Wrz 06, 2016 15:10 ]
Właśnie dlatego że mechanicy ustawiają ten rozrząd na znaki bez blokad to takie kwiatki się dzieją

bambus1121 - Wto Wrz 06, 2016 15:13

Rozumiem czyli te stuki to prawdopodobnie od tego, wpadłem na pomysł pomierzyć kompresję na obu głowicach jeśli będzie niska to pewnie z tego też powodu że zawory w złym momencie się zamykają, mam tylko nadzieję że głowica cała, i że to nie są panewki:(
sknerko - Wto Wrz 06, 2016 15:15

Panewki są mało prawdopodobne jak przed naprawą nie hałasowały