Zobacz temat - Wtrysk wody do silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Wtrysk wody do silnika

lamtrop - Nie Wrz 25, 2016 15:04
Temat postu: Wtrysk wody do silnika
Witam, chciałem Was zapytać co sądzicie na temat wtrysku wody do silnika? Czy macie jakieś przemyślenia na ten temat, ewentualnie jakieś doświadczenie?

Jeśli ktoś się zdziwił i nie wie o co chodzi, to podaję kilka linków:

http://regeneracja.wtryskiwaczy.pl/blog/74.html

http://rotarycarclub.com/...read.php?t=8950

http://wiadomosci.onet.pl...dopalanie/lmqd1

Jak widać sprawa nie jest już nowa i ja sam wiem o tym już od kilku lat, ale ostatnio postanowiłem przyjrzeć się temu bliżej i spróbować założyć sobie taką instalację.

Pojawiły się nawet gotowe zestawy na Allegro: http://allegro.pl/generat...53.html#thumb/1

ale ja wolałbym jednak wtrysk wody (lub pary wodnej) niż wodoru.

Macie jakieś pomysły jak to najlepiej zrobić i jak to zadziała w naszych roverkach?

luke27 - Nie Wrz 25, 2016 18:22

Co chcesz tym osiągnąć? Pozbyć się "stuku" czy zmniejszyć spalanie?
lamtrop - Nie Wrz 25, 2016 19:01

...przede wszystkim zmniejszyć spalanie, ale też (podobno / być może) zwiększyć moc silnika...
ADI-mistrzu - Nie Wrz 25, 2016 19:12

HHO to ściema... niema prawa działać.

Wtrysk wody już nie taki prosty, potrzebny sterownik, pompa (aby wygenerować ciśnienie) i wpięcie się w instalację (na zimnym silniku niema sensu).

Nie wiem czy ktoś to produkuje.

luke27 - Nie Wrz 25, 2016 20:30

lamtrop napisał/a:
...przede wszystkim zmniejszyć spalanie, ale też (podobno / być może) zwiększyć moc silnika...


Kiedy Ci się to zwróci? Po co robić EKO w silniku, który jest już EKO? Nie interesowałem się nigdy tym tematem, nie wiem czy i o ile zmniejsza spalanie. Na pewno pomaga poradzić z spalaniem detonacyjnym, dlatego jest zakazany w sporcie... Temat rzeka wchodzący na kompresje, paliwa, ustawienia zapłonu... Jeśli chodzi o zwiększenie mocy to jest świeży temat, poczytaj i pytaj...

prebenny - Nie Wrz 25, 2016 21:51

Temat w sumie ciekawy. luke27 żaden silnik nie jest tak EKO żeby nie mógł być bardziej EKO (mam na myśli portfel właściciela a nie walkę z wyimaginowanymi 'trucicielami') - choćby silnik palił 8 litrów ON/PB to jak może palić np 5l + 3 H20 to zawsze jest do przodu (chociaż przy lpg mi by się chyba nie chciało bawić - zależy od kosztów takiej 'instalacji'). Mnie by ciekawiło np czy od tego nie będzie się korozja rozwijać w silniku/osprzęcie typu IC - w końcu woda + metal nie bardzo się lubią.
piterazim - Czw Lut 09, 2017 14:43

filmik w podobnym temacie https://www.youtube.com/watch?v=Fwi45CWYi6Q
prebenny - Czw Lut 09, 2017 16:04

:lol: nie no nie żebym się z gościa śmiał ale sposób w jaki przeprowadzał te eksperymenty jest co najmniej śmieszny :P