Zobacz temat - [R75] Ciężko odpalał ciepły,rano już nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ciężko odpalał ciepły,rano już nie odpala

mlody1940 - Pon Wrz 26, 2016 09:50
Temat postu: [R75] Ciężko odpalał ciepły,rano już nie odpala
Cześć wam,mam problem z R75 2.0 CDT 01r, otóż w Sobotę jeżdziłem prawie cały dzień, nic się z autem nie działo,pod koniec dnia zaczynał co raz ciężej palić , trzeba było chwile pokręcić rozrusznikiem,jak już zapalił to gitarka. W Niedziele rano chce jechać,wsiadam w fure a tu klops,kręci a nie chce zapalić .. Podłączyłem pod kompa i programem SDPROG i Scantool,sprawdziłem i zero błędów.. Odłączyłem wąż od filtra i paliwo leje się z węża. Rok temu wymieniłem pompę w baku na Magnetti Marelli bo auto tez ciężko zapalało aż wkońcu staneło na skrzyżowaniu.
Ktoś ma może pomysł co mogło się stać lub może miał tak samo??
Pozdrawiam

AdaskoC - Pon Wrz 26, 2016 12:50

Zacznij od diagnostyki programem TOAF, a nie jakimś oprogramowaniem które się do 75 praktycznie nie nadaje :)
wellman - Pon Wrz 26, 2016 14:00

mlody1940, problem z odpalaniem na ciepłym to najczęściej chyba wina czujnika wału, może być też coś nie tak z wtryskami lub samym rozrusznikiem. Zakładam przy tym, że pompa rzeczywiście daje właściwe ciśnienie. Trudno to zmierzyć "na oko", ale ciśnienie powinno być takie, że palcem węża raczej nie zatkasz. :-)

Jeśli nie masz dostępu do kompa z TOAF-em i kabla to warto wyposażyć się w te akcesoria, będą Ci się przydawać. Niewielki koszt zwróci się szybko. :-) Tymczasem możesz sprawdzić czujnik wału wykręcając go, schładzając i po schłodzeniu zamontować i spróbować odpalić.

mlody1940 - Pon Wrz 26, 2016 14:10

Zacznij od diagnostyki programem TOAF, a nie jakimś oprogramowaniem które się do 75 praktycznie nie nadaje :)

A gdzie go mogę pobrać? Bo szukam i nic.. Z kablem elm327 też zadziała?

wellman - Pon Wrz 26, 2016 14:17

mlody1940, Pobrać możesz stąd: http://toaf.roverki.eu/index.php/pl/

Wszystko, co o TOAF-ie warto wiedzieć czytasz tu: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101967

ELM327 nie pójdzie. Jaki kabel potrzebujesz jest napisane na tej stronie z linku wyżej i w tym temacie z drugiego linku. :-)

mlody1940 - Wto Wrz 27, 2016 14:53

Panowie, wsiadam i próbuje zapalić i nic,rozrusznik kreci ale nie łapie. Połakomiłem się na samo start,myślę a spróbuję . Psikłem i odpalił .. Pojeżdziłem trochę i jak ciepły to trzeba pokręcić z 5-10 sekund i pali. Zaparkowałem pod domem na 30 min trochę ostygł i znów nie pali... Psikam samostartem i pali.
Już nie rozumiem o co tu chodzi...

[ Dodano: Wto Wrz 27, 2016 14:53 ]
Kabel zamówiłem,ciekawe czy coś wykaże :)
Trochę dziwne ze sam nie zapali,a na Samostart pali normalnie..

longer86 - Wto Wrz 27, 2016 18:49

Moze pompa paliwa nie daje wystarczającego cisnienua paliwa do odpalenia. Jak odpala na samostarcie to później chodzi
mlody1940 - Wto Wrz 27, 2016 19:07

Jak odpali to już normalnie pracuje,ma moc,nic się nie dzieje. Jak trochę się podgrzeje to pózniej odpala ale ciężko -trzeba chwilę pokręcic.
wellman - Wto Wrz 27, 2016 19:13

mlody1940, sprawdź TOAF-em błędy i live data. Osobiście obstawiam wtryskiwacze.
mlody1940 - Sro Wrz 28, 2016 19:56

To wszystko stało się w jeden dzień,zaczynał coraz gorzej palić ciepły,aż rano sam już nie zapalił,dopiero samo start pomógł

[ Dodano: Sro Wrz 28, 2016 19:56 ]
Panowie! Toaf wykazał błędy : 1E00 Can-Bus i 3505 świece żarowe ,przekażnik świec żarowych. Po usunięciu błędów i ponownym odpalaniu, te błędy wracają .

dukat11 - Sro Wrz 28, 2016 22:03

mlody1940, sprawdź przelewy na wtryskach. Może być ze dawka paliwa jest dobra ale leje w przelew i pompa CR nie daje rady na rozruszniku. Ja tak miałem i po wymianie pali jak nowy.
mlody1940 - Czw Wrz 29, 2016 07:48

Toaf wykazał błędy : [ 1E00] Can-Bus i [3505] świece żarowe ,przekażnik świec żarowych. Po usunięciu błędów i ponownym odpalaniu, te błędy wracają .
dukat11 - Pią Wrz 30, 2016 09:25

mlody1940 napisał/a:
Toaf wykazał błędy : [ 1E00] Can-Bus i [3505] świece żarowe ,przekażnik świec żarowych. Po usunięciu błędów i ponownym odpalaniu, te błędy wracają .


Jeśli masz problem na przelewach nie będzie żadnych błędów na kompie. U mnie tak było a korekta walniętego wtrysku była 1.04 czyli jak nowy

dawidd - Pią Wrz 30, 2016 10:21

dukat11 napisał/a:
była 1.04 czyli jak nowy
nowy ma ok 0,2 a nie ponad 1
dukat11 - Pią Wrz 30, 2016 12:20

dawidd, no dobra ale nie jest zły i jest w normie boscha. Samochód będzie jeździł spokojnie i ze wskazaniem do 3.
prebenny - Pią Wrz 30, 2016 12:25

dukat11 z tym 3 bym nie przesadzał... Powyżej 1 ja bym się zainteresował tematem.
dukat11 - Pią Wrz 30, 2016 13:11

prebenny napisał/a:
dukat11 z tym 3 bym nie przesadzał... Powyżej 1 ja bym się zainteresował tematem.


Ja nie mówię że nie ale silnik będzie pracował

dawidd - Sob Paź 01, 2016 10:47

Powyzej 1 trzeba sie interesowac, co do odpalania latwo zrobic prosty test. Sciagasz rurki Z przelewow i przekrecasz kluczyk bez odpalania tak zeb pompy niskiego cisnienia chodzily.jesli z przelewu zacznie lac ropa to wtryski do regeneracji
Arkadio89 - Sro Paź 05, 2016 13:15

dawidd napisał/a:
co do odpalania latwo zrobic prosty test. Sciagasz rurki Z przelewow i przekrecasz kluczyk bez odpalania tak zeb pompy niskiego cisnienia chodzily.jesli z przelewu zacznie lac ropa to wtryski do regeneracji


Witam.
Przelew czyli ta rurka która wpina sie na wtryski i zapodaje paliwo tak?
W jaki sposob stwierdzić "lanie" ?
Miałem kiedyś podobny problem, mechanik sprawdzający przyczynę dostrzegł że jeden z wtrysków lał i z tego powodu gdy paliwo się nagrzało (czyli zrobiło się mniej gęste) to poprostu się cofało.
Ponoć na wtrysku była jeszcze jakaś dodatkowa podkładka czyli ktos cos kombinował.
Odpala do teraz czyli 2 lata ale mechanikowi zaczął stukać popychacz,
Dusił się przy dodawaniu gazu od 3 biegu i palił jak smok.
Taka historia..
Więc jak z tym przelewaniem?

dawidd - Sro Paź 05, 2016 22:25

do wtrysku dochodzą 2 rurki - jedna przykręcona nakrętka i to własnie nią dochodzi paliwo i jej nie ruszasz. Od góry idzie druga czarna rurka i nią sa połączone wszystkie 4 wtryski to własnie jest przelew. Tędy paliwo wraca do baku. Własnie to trzeba odczepic i zobaczyć czy tu leje.

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 22:20 ]
zobacz tu
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63565&postdays=0&postorder=asc&start=0

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 22:21 ]
i tu
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 22:25 ]
i tu co to ten test przelewów
https://www.youtube.com/watch?v=9p1rZOzYtUw

bez odpalanie jeśli leje, to wtrysk do bani, po odpaleniu test jest bardziej miarodajny

Arkadio89 - Czw Paź 13, 2016 10:07

dawidd napisał/a:
do wtrysku dochodzą 2 rurki - jedna przykręcona nakrętka i to własnie nią dochodzi paliwo i jej nie ruszasz. Od góry idzie druga czarna rurka i nią sa połączone wszystkie 4 wtryski to własnie jest przelew. Tędy paliwo wraca do baku. Własnie to trzeba odczepic i zobaczyć czy tu leje.

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 22:20 ]
zobacz tu
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63565&postdays=0&postorder=asc&start=0

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 22:21 ]
i tu
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 22:25 ]
i tu co to ten test przelewów
https://www.youtube.com/watch?v=9p1rZOzYtUw

bez odpalanie jeśli leje, to wtrysk do bani, po odpaleniu test jest bardziej miarodajny


Świetnie opisana opcja czyszczenia wtryskiwaczy, chyba kupie od Ciebie express.. :lol:
Ostatnio czyściłem odme ( dzieki forumowiczom) wiec mialem stycznosc z tą rurką i na szczescie nic nie wypłypało z wtryskiwaczy.
Dlatego teraz sprawdze w sposob taki jaki na filmiku ktory mi wyslales :)
Wyczytałem że wtryskiwacz także potrafi stukać, a wiec czy ten stukot moze byc tak glosny i specyficzny, że mozna go pomylić z luźnym popychaczem??
Odstawiłem moją milosc do mechanika na wymiane popychaczy (komplet 16 szt. Febi) i stuka nadal.
U poprzedniego mechanika byly sprawdzane wtryskiwacze i to u niego zaczeło sie te stukanie.