Zobacz temat - [r75]Kontrolka check engine zapala sie na 2 sek i gasnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75]Kontrolka check engine zapala sie na 2 sek i gasnie

dawidd - Czw Wrz 29, 2016 22:11
Temat postu: [r75]Kontrolka check engine zapala sie na 2 sek i gasnie
Cześć wszystkim
Dzis pierwszy raz od momentu zakupu auta (to juz jakieś 4 lata) zobaczyłem nowa ikonkę na wyświetlaczu: żółty check engine. Ladne to to, ale o tyle dziwne ze nie świeci się ciągle tylko zapala na 2 sek i gaśnie, najczęściej jadąc w okolicy 80km/h na 5 biegu.
Mam błąd świec - wiec tego pomijam, dodatkowo jest jeszcze 1255 i 1260. Obie pompy paliwa wymieniłem parę m-cy temu. Przy max bucie ciśnienie spada do ok trochę powyżej 3 barów. Normalnie trzyma w okolicy 3,5 -3,6 bara. Mam wgranego wirusa od marka, ale dziwi mnie to ze check zapala sie na dosłownie 2 sekundy i gaśnie i w dodatku kiedy silnik nie jest w obciążony tj 80 km/h na 5 biegu po równej drodze.
Wtryski zdrowe, korekty b dobre
Jakieś pomysły co może sie dziać?

longer86 - Czw Wrz 29, 2016 22:40

Moze rejestrować spadek ciśnienia z czujnika na filtrze.

Odepnij wtyczkę z czujnika i sprawdź czy tez zapala sie chęci. ;)

wellman - Pią Wrz 30, 2016 11:33

dawidd, mam to samo. TOAF wykrywa błąd czujnika ciśnienia wstępnego paliwa, a na wyświetlaczu pokazuje się żółty check engine, który po kilku sekundach znika.

Problem w tym, że teoretycznie wygląda wszystko ok. Odpiąłem wtyczkę od czujnika na filtrze paliwa, prysnąłem kontaktem, na jakiś czas był spokój, błąd się nie pojawiał. Wczoraj znowu wrócił.

Pompka paliwa przy aku nowa, oryginał TI Automotive.

Co ciekawe, gdy błąd występuje TOAF pokazuje ciśnienie 4 bary bez względu na obciążenie. Jakby zgłaszana była jakaś wartość domyślna. Wystarczy wyjęcie wtyczki z czujnika i ponowne włożenie i jest ok.

Przymierzam się do wymiany tego czujnika na filtrze.

longer86 - Pią Wrz 30, 2016 11:52

4 bar to za dużo... I tez moze być błąd:p
prebenny - Pią Wrz 30, 2016 11:54

wellman potwierdzam - ja miałem odpiętą wtyczkę i TOAF pokazywał ciśnienie stałe 4 bary.
wellman - Pią Wrz 30, 2016 11:56

longer86, tak... tylko normalnie ciśnienie się zmienia względem obciążenia. Tymczasem, gdy pojawia się u mnie błąd to nie ma znaczenia czy na wolnych obrotach, czy dodasz gazu, czy mierzysz w czasie jazdy - zawsze równe 4 bary. Do tego poza check engine żadnych innych negatywnych skutków nie czuć. Mało wiarygodnie to wygląda. :-)

No i wystarczy wyciągnąć wtyczkę czujnika, włożyć ponownie i już jest ok. 3.6 bar na wolnych i ładnie się zmienia.

longer86 - Pią Wrz 30, 2016 11:58

Czyli zwyczajnie cos nie styka... A jesli wyciągniesz ja na zgaszonym aucie to nie odpalisz ;)
prebenny - Pią Wrz 30, 2016 12:18

longer86 tydzień jeździłem z wyciągniętą wtyczką i żadnych problemów - odpalał bez zająknięcia :p
wellman - Pią Wrz 30, 2016 12:25

prebenny, potwierdzam, właśnie wyciągnąłem wtyczkę na zgaszonym (i do tego zimnym) - odpalił bez problemu. :-)

Ale to może tylko nasze błękitne przedlifty tak mają. :P

dukat11 - Pią Wrz 30, 2016 13:28

mnie kilka lat temu migała kontrolka jak przecierał się przewód od czujnika wys. ciśnienia. Nie mogłem namierzyć co się dzieje aż w końcu zwarł się do masy i silnik przeszedł w tryb awaryjny.
dawidd - Pią Wrz 30, 2016 16:30

rano prysnąłem kontaktem wtyczkę i czujnik i jak na razie po 120 km jest ok, check się nie zapala
gustav.pl - Czw Paź 20, 2016 22:47

Witam :smile:
No i mój Roverek ma taką samą przypadłość :sad: . Niezależnie czy jadę czy na biegu jałowym(chociaż najczęściej w czasie jazdy) zapala się "żółty silniczek". Przeważnie na krótko, 1-2sek. Czasami świeci się trochę dłużej i wtedy pomaga mu gasnąć(temu "żółtemu silniczku"), otwarcie i zamknięcie drzwi :roll:
Zapala się ta ikonka od jakiś 3 m-cy. Na początku października po podpięciu do kompa, wykasowano dwa błędy(coś z ciśnieniem paliwa gdzieśtam :neutral: ) i tylko przez chyba 2-3 dni był spokój.

dawidd napisał/a:
rano prysnąłem kontaktem wtyczkę i czujnik i jak na razie po 120 km jest ok, check się nie zapala

I jak tam, zapala się czy nie??

Pozdro. :smile:

dawidd - Pią Paź 21, 2016 10:15

jak do tej pory nie zapaliło sie ani razu, u mnie najwyraźniej był slaby styk na czujniku
wellman - Sob Paź 22, 2016 12:50

U mnie co jakiś czas błąd czujnika ciśnienia wstępnego wracał, czyszczenie wtyczki i połączeń pomagało tylko na chwilę.

Więc wymieniłem tą główkę na filtrze paliwa, w której czujnik się mieści na pierwszą z brzegu kupioną na alledrogo i od tego momentu, a minęły już prawie dwa tygodnie i z 500km, nie wróciło.

Majkel1993 - Nie Paź 23, 2016 19:02

Od razu powiem: "Panowie dzięki za temat", bo też chciałem już o tym wspomnieć na forum..
U mnie też ostatnio zaczął "klikać" check engine dosłownie na sekundę lub dwie. Utożsamiłem to z wilgocią i po prostu lekkimi mikrozwarciami gdzieś na przewodach, ale dzisiaj mrygnął mi na suchym. Sprawdzę czujnik pod filtrem psiknę czym trzeba i może ustąpi.. zobaczymy.

Dodam, że żadnych negatywnych wrażeń nie odczułem. Moc nie spada, na obroty wkręca się aż miło, nie blokuje żadnego pułapu nie jest ociężały jednym słowem nic. Jedynie kontroleczka ze mną "przybija piątkę" raz na jakiś czas.. No nic trza sprawdzić bo może rozwiązanie jest trywialne - coś nie styka, ale może to coś innego..

Chociaz myślę, że gdyby było to coś poważnego to po prostu Roverek miał jeszcze jakieś inne objawy. No nic się zobaczy. Jakby u mnie sprawę rozwiązało psiknięcie to też dam znać. :)

gustav.pl - Sro Paź 26, 2016 16:10

Dzięki dawidd za odpowiedź :smile:
A jeszcze jakbyś mi podpowiedział(lub ktokolwiek inny) czy ten czujnik/wtyczka to jest to co zaznaczyłem na fotce i jak to się rozłącza? :neutral:












/

wellman - Sro Paź 26, 2016 16:16

gustav.pl, to jest właśnie wtyczka do czujnika ciśnienia wstępnego paliwa, który jest w tej główce nakręconej na filtr paliwa.

Rozłączyć to dość prosto. Trzyma się na dwóch małych zatrzaskach, w zasadzie wystarczy po prostu z wyczuciem wyciągnąć trzymając za plastikową część.

gustav.pl - Sro Paź 26, 2016 21:05

wellman dzięki :smile:
Spróbuję to jutro ogarnąć. Dzisiaj wyjątkowo długo i często mi się świeciło te "check engine".
Pozdro. :smile:

Majkel1993 - Czw Paź 27, 2016 09:51

gustav.pl napisał/a:
wellman dzięki :smile:
Spróbuję to jutro ogarnąć. Dzisiaj wyjątkowo długo i często mi się świeciło te "check engine".
Pozdro. :smile:


Daj znać czy pomoże, ja też się muszę wreszcie za to zabrać, ale praca mi nie pozwala..

gustav.pl - Nie Paź 30, 2016 22:01

Majkel1993 napisał/a:
Daj znać czy pomoże, ja też się muszę wreszcie za to zabrać, ale praca mi nie pozwala..


Ech, jakoś mi nie po drodze na razie było. Może jutro.... A dzisiaj rano, przed wyjazdem, przy okazji sprawdzania płynu chłodzącego próbowałem delikatnie wyjąć ową wtyczkę. Wtyczki nie wyciągnąłem, ale przez cały dzień ikonka silnika nie zaświeciła się :neutral:

BetJar - Pon Paź 31, 2016 19:11

Też dopadł mnie ten problem, TOAF pokazał błąd: "Kontola ciśnienia paliwa wstępnego",
tylko że nie zaświeca się
gustav.pl napisał/a:
(temu "żółtemu silniczku"),
;) .

Wtyczka w środku czysta, dla pewności psiknąłem kontaktem. Czy to mogła być przyczyna, że od kilku dni
a w zasadzie od ośmiu, nie odpala od strzała, tylko muszę go kręcić 5-10 sekund.

Poza tym wczoraj zgasł mi w trakcie jazdy i TOAFik pokazał kolejny błąd: "Czujnik monitorowania prędkości obrotowej (RPM),
gdzie "wsadzić łapki" i tego szukać?

wellman - Pon Paź 31, 2016 19:30

BetJar, no to załapałeś dwa błędy, które mogą mieć podobny wpływ na odpalanie. :P

Jeśli sam czujnik ciśnienia wstępnego w tej główce na filtrze paliwa jest sprawny i "styka" to może coś być nie halo w pompką paliwa, wypada ją sprawdzić. Na początek TOAF-em zobaczyć jakie ciśnienie podaje, gdy już pracuje. Jeśli pamiętam dobrze to na jałowym powinno być coś ok. 3.6, na wyższych może spać do 3.2-3.4. Jeśli będzie mniej to do sprawdzenia pompka i ewentualnie przewody paliwowe.

Natomiast czujnik prędkości obrotowej silnika to prawdopodobnie czujnik położenia wału korbowego. Na poniższym obrazku to jest numer 5. Jak zaczyna niedomagać to też coraz gorzej odpala. Na ogół na zimnym lepiej, na ciepłym gorzej, ale zdaje się, że bywają odstępstwa.


BetJar - Pon Paź 31, 2016 20:23

Dzięki wellman, na jałowym mam cisnienie coś około 3,3 - 3,4, na wyższych spada do 2,9 - 3,1,
kupiłem dziś filtr paliwa, jak mi jutro zdechnie gdzieś pod cmętarzami, to go zakopię ;) wymienię,
Jednak laptop z TOAFikiem w trasie bezcenny :mrgreen: .
Też tak myślałem, że chodzi o czujnik wału.

Majkel1993 - Wto Lis 01, 2016 13:47

gustav.pl napisał/a:
Majkel1993 napisał/a:
Daj znać czy pomoże, ja też się muszę wreszcie za to zabrać, ale praca mi nie pozwala..


Ech, jakoś mi nie po drodze na razie było. Może jutro.... A dzisiaj rano, przed wyjazdem, przy okazji sprawdzania płynu chłodzącego próbowałem delikatnie wyjąć ową wtyczkę. Wtyczki nie wyciągnąłem, ale przez cały dzień ikonka silnika nie zaświeciła się :neutral:


Zrobiłem identycznie tę samą czynność wczoraj i u mnie też jak na razie spokój zobaczymy co dalej :D

Dargor - Wto Lis 01, 2016 17:14
Temat postu: Re: [r75]Kontrolka check engine zapala sie na 2 sek i gasnie
dawidd napisał/a:
Cześć wszystkim
Dzis pierwszy raz od momentu zakupu auta (to juz jakieś 4 lata) zobaczyłem nowa ikonkę na wyświetlaczu: żółty check engine. Ladne to to, ale o tyle dziwne ze nie świeci się ciągle tylko zapala na 2 sek i gaśnie, najczęściej jadąc w okolicy 80km/h na 5 biegu.
Mam błąd świec - wiec tego pomijam, dodatkowo jest jeszcze 1255 i 1260. Obie pompy paliwa wymieniłem parę m-cy temu. Przy max bucie ciśnienie spada do ok trochę powyżej 3 barów. Normalnie trzyma w okolicy 3,5 -3,6 bara. Mam wgranego wirusa od marka, ale dziwi mnie to ze check zapala sie na dosłownie 2 sekundy i gaśnie i w dodatku kiedy silnik nie jest w obciążony tj 80 km/h na 5 biegu po równej drodze.
Wtryski zdrowe, korekty b dobre
Jakieś pomysły co może sie dziać?


[ Dodano: Wto Lis 01, 2016 17:14 ]
filtr paliwa do wymiany i po bólu :wink:

gustav.pl - Sro Lis 02, 2016 17:44

Majkel1993 napisał/a:
Daj znać czy pomoże

No i zrobiłem to dzisiaj... :wink: Wtyczka wyszła nadspodziewanie łatwo. Styki psiuknąłem preparatem do konserwacji biegunów akumulatora, odpaliłem Roverka i przejechałem się kawałek, z wypiętą wtyczką. Żółta ikonka silnika oczywiście świeciła się cały czas. Wróciłem, wtyczkę wetknąłem i przejechałem się ponownie. Jak na razie check engine nie pojawił się, ale to jest na razie za wcześnie by się cieszyć. Zobaczymy za kilkaset kilometrów czy się zaświeci :neutral:
Pozdro. :smile:

Majkel1993 - Sro Lis 02, 2016 23:26

gustav.pl napisał/a:
Majkel1993 napisał/a:
Daj znać czy pomoże

No i zrobiłem to dzisiaj... :wink: Wtyczka wyszła nadspodziewanie łatwo. Styki psiuknąłem preparatem do konserwacji biegunów akumulatora, odpaliłem Roverka i przejechałem się kawałek, z wypiętą wtyczką. Żółta ikonka silnika oczywiście świeciła się cały czas. Wróciłem, wtyczkę wetknąłem i przejechałem się ponownie. Jak na razie check engine nie pojawił się, ale to jest na razie za wcześnie by się cieszyć. Zobaczymy za kilkaset kilometrów czy się zaświeci :neutral:
Pozdro. :smile:


Mam nadzieję, że teraz już będzie święty spokój. Ja też spsiukam, już kupiłem preparat. Myślę, że nawet jeżeli przestał się pokazywać to warto przeczyścić styki. No i wtedy zobaczymy :)

rambo6977 - Wto Gru 25, 2018 20:15
Temat postu: [Rover 75 cdti] check engine, czujnik ciśnienia paliwa
Witam
Widzę, że to troche stary temat, ale zapewne nadal aktualny. Chciałem się podzielić moimi wrażeniami z posiadanego od paru miesiecy roverka 75 cdti. Autko jadnie się zbierało, dynamika super, więc nie przeszkadzał mi palacy się check. Ostatnio check zgasł sam podczas jazdy, a rover miał problem z przekroczeniem 2 tyś obrotów.Zauważyłem też, że po zapaleniu świateł check znowu gasnie i traci moc, a po wyłączeniu ich zapala sie i leci jak ferrari.Wymieniłem czujnik cisnienia paliwa na cr,bo taki błąd mi pokazał komp(P1255),niestety nic to nie dało...
Zapewne znajdzie się jakiś fachman na forum czy magik, który na roverkach zęby zjadł i pomoże mi ogarnąć ten problem. Mam nadzieję,że nic nie sknociłem, bo jestem nowy na forum. Pozdrawiam.

dawidd - Wto Gru 25, 2018 21:27

sprawdź połączenie czujnika paliwa w filtrze paliwa, ewentualnie pryśnij jakimś kontaktem styki
MaReK - Wto Gru 25, 2018 23:55

Przewody do czujnika lubią sobie czasem pęknąć lub się złamać/załamać. Moje poprzednie popękały w środku i piskanie nie wiele dawało. Połączenie bywało, ale w ostatniej fazie mniej niż więcej ;) Oczywiście towarzyszył temu check. Przy zmianie manuala na automat od razu podmieniłem ten odcinek wiązki wraz z wtyczką.

rambo6977 napisał/a:
Wymieniłem czujnik cisnienia paliwa na cr,bo taki błąd mi pokazał komp(P1255),niestety nic to nie dało...

Bo ten błąd nie tyczy się czujnika ciśnienia paliwa na CR tylko czujnika ciśnienia wstępnego (czyli tego wkręcanego na flitr, do którego dochodzą przewody). Sprawdź sobie programem (TOAF) jakie masz ciśnienie wstępne po przekręceniu stacyjki, jakie podczas odpalania, jakie na biegu jałowym i jakie przy depnięciu pedału do podłogi.

rambo6977 - Nie Gru 30, 2018 12:42

Dzięki panowie, sprawdzę wszystkie opcje i dam znać. I przyjrzę się tej wiązce, która dochodzi do filtra paliwa.

[ Dodano: Nie Gru 30, 2018 12:42 ]
Witam ponownie.
Zajrzałem do roverka, na początek spryskalem kontaktem wtyczkę od ciśnienia wstępnego. Z tego co widać na pierwszy rzut oka, wiązka jest ok, wiadomo że gdzieś tam może być przetarta,gdzie wzrok nie dochodzi. Póki co spryskalem wtyczkę,lekko przetarłem i ruszyłem w miasto. Wszystko było ok, wchodził na obroty jak należy, teraz muszę tylko checka skasować.
Co do programu TOAF, będę musiał zamówić kabel diagnostyczny i wtedy sprawdzę co trzeba. Póki co,dzięki za pomoc :D