Zobacz temat - [FREELANDER TD4 2000]Chwilowa utrata mocy i kopcenie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [FREELANDER TD4 2000]Chwilowa utrata mocy i kopcenie.

Storeczka - Sro Paź 12, 2016 11:29
Temat postu: [FREELANDER TD4 2000]Chwilowa utrata mocy i kopcenie.
Pomocy!!! Mój Leon ostatnio zwariował. Odpala od dotknięcia, na jałowym biegu pracuje idealnie. Schody zaczynają się w czasie jazdy (bez względu, czy jest zimny, czy nagrzany) - traci chwilowo moc. Jak w tym momencie odpuszczę gaz, po chwili (generalnie) wraca do normy, ale kopci, jak elektrociepłownia. Jak przetrzymam moment utraty mocy, to też się odblokowuje po chwili, tylko kopci po jej odzyskaniu jeszcze bardziej.
Bardzo istotne - nie gaśnie w czasie jazdy.
EGR i cała reszta od cyrkulacji spalin wyczyszczona.

SyntaX - Sro Paź 12, 2016 15:35

Sprawdź przewody dolotu i te od IC.
Lubią się przecierać - Częsta przypadłość tego modelu.
Jeżeli nie to może być to elektrozawór sterowania turbo - Jak coś mam w dobrej cenie wszystkie te elementy.
To dość typowe usterki TD4

Winu - Czw Paź 13, 2016 10:27

O ile to jest Td4 a nie L-series w tym roczniku :wink: . Ich identyfikacja w obszarze roku 2000 często jest problemowa z racji na MY vs PR
Storeczka - Czw Paź 13, 2016 11:03

Może jestem kobietą, ale wiem jaki silnik ma mój samochód.
Winu - Czw Paź 13, 2016 11:40

To nie jest przytyk do ciebie :) tylko na przełomie 2000/2001 jest ogólny problem z identyfikacją - co utrudnia diagnozę.

Bo formalnie nie istnieje Td4 z MY'2000, MY'2000 to jeszcze L-series, Td4 jest od MY'2001. PR'2000 (druga połowa) może mieć Td4 sprzedawany już jako MY'2001.

Ludzie na forach bardzo często mieszają PR z MY* - stąd w tych latach modelowych problem (po 2001 roku określenie Diesel oznaczało wyłącznie Td4, przed L-Series)

rozpoznać je łatwo po wyglądzie.

Objawy które opisałaś mogą występować w obu silnikach - jednak leczy się je nieco inaczej i innymi elementami, stąd nauczony doświadczeniem (kilka stron dyskusji, po czym się okazało że to inny silnik :D ) przy tych dwóch rocznikach zawszę poddaję w wątpliwość identyfikację silnika i sugeruję dogłębniejsze sprawdzenie o czym mówimy :wink:

------------
*
PR - Production Year
MY - Model Year

Storeczka - Czw Paź 13, 2016 12:27

Standard 2,0 TD4 112KM (z BMW)