Zobacz temat - Up size-ing :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Up size-ing :)

maniaq - Pon Paź 17, 2016 23:17
Temat postu: Up size-ing :)
http://www.reuters.com/ar...e-idUSKBN12E11K

Czyli czeka nas odwrót od małych silników, ale pójdzie to w kierunku kombinacji czyli hybrydowych aut.

Z drugiej strony pomysły by do 2030 zaprzestać sprzedawania aut spalinowych. Co to się będzie działo :) w sumie perspektywa 15 lat, a plany kosmiczne. Czy to realne ?

Co o tym myślicie ?

prebenny - Wto Paź 18, 2016 02:34

Nareszcie ktoś pomyślał ;)

A co do hybryd... No fajnie, w mieście coś to faktycznie da (pytanie 'na jak długo' - w sensie czy po przejechaniu 10 km i tak nie jedzie już tylko na spalinowym) no i w trasie silnik elektryczny nie daje zupełnie nic.

MD - Wto Paź 18, 2016 03:19

prebenny, wystarczy produkować hybrydy z pomyślunkiem i wykorzystywać silnik elektryczny jako źródło brutalnego momentu obrotowego. Po co żyłować silnik spalinowy zestawem turbin, skoro można na drugiej osi walnąć dwa elektryki. One mogą być włączone lub wyłączone, dając praktycznie pełną moc od niemalże zera.
maciej - Wto Paź 18, 2016 06:49

MD, już są fajne przykłady takiego podejścia. :)
XC90 T8. :)
Pojemność 2.0 i 5,6 sekundy do 100 km/h autobusem. :D

Oczywiście nikt nie wspomina o trwałości takiego rozwiązania... :(

prebenny - Wto Paź 18, 2016 09:58

MD z turbin niekoniecznie bym rezygnował ale co z tego, że w mieście mamy 'spalanie' 3 litry (przez pierwsze 50 km, bo potem bateria kaputt) skoro na autostradzie pali znowu 10. Głównie o to mi chodzi ;)
maniaq - Czw Paź 20, 2016 15:42

Wedle producenta takie Volvo XC90 przejedzie w hybrydzie ok 80-90 km. Podpytam jak to się sprawdza w dojazdach do i z pracy, bo znam osobę, która korzysta z takiej hybrydy. Ja na co dzień dojeżdżam ok 12-14, wiec hybryda by się sprawdziła. Jednak dla mnie większym problemem jest żywotność baterii i jej utylizacja. Co już nie jest zbyt ekologiczne... jeszcze technologia nie jest doskonała.
bociannielot - Czw Paź 20, 2016 15:49

maniaq napisał/a:
problemem jest żywotność baterii i jej utylizacja
no i dlatego niektórzy nazywają to eko-ściemą ;-)
prebenny - Czw Paź 20, 2016 15:49

maniaq utylizacja baterii to tak jak piszesz - jeszcze oddzielna kwestia. A z tego co kojarzę to one 5-6 lat wytrzymują?
longer86 - Czw Paź 20, 2016 16:16

czyli nie tak eko... wolę mojego diesla, który kopci już 16 lat i nadal nie trzeba go utylizować ;)
sknerko - Czw Paź 20, 2016 20:23

longer86 napisał/a:
czyli nie tak eko... wolę mojego diesla, który kopci już 16 lat i nadal nie trzeba go utylizować
Odpowiem tak :D http://www.tvn24.pl/wiado...cze,530831.html
longer86 - Czw Paź 20, 2016 20:36

Coś czuje ze będzie tu burza za chwile.
Nagonka na diesle... Hmmm logiczne jakby tu ściągnąć dużo kasy... No oczywiście z tego czego przez długi okres sprzedawali najwięcej. Jesli nie ściągną w ten sposób to liczą ze napędza sprzedaż nowych aut benzynowych... Z jeżdżących starych aut nie mają zysku. Nowe silniki benzynowe spalają olej silnikowy w sporych ilościach... Ekologiczne nie?

sknerko - Czw Paź 20, 2016 20:43

longer86 napisał/a:
Nowe silniki benzynowe spalają olej silnikowy w sporych ilościach... Ekologiczne nie?
Noooo ale to tylko VW :mrgreen:
maniaq - Sob Paź 22, 2016 21:06

To, że diesle nie są super ekologiczne, ale nie oszukujmy się - auto nie jest po to by było ekologiczne, tylko stara się człowiek zmniejszyć jego szkodliwość. Same opony, pył z klocków hamulcowych sa równie trujące co sadzo miotacze.

Bateria może i wytrzymuje, ale ile ma pojemności po np. 2 latach ? Śmiem twierdzić że może 70-80 % :) Zatem zasięg i ilość przejechanych km na prądzie jest odpowiednio mniejszy, a ładowanie nadal pochłania prąd :) Długa historia... i debata, ja nie czuje się na tyle mocny w fizyce i chemii by tu pouczać, ale mam kolegę co pracował nad bateriami w USA i ... to wszystko pieśń przyszłości i niestety patentów, kto opatentuje i jak to wykorzysta.

longer86 - Sob Paź 22, 2016 21:54

Baterie w telefonach znamy nie od dziś a nadal nie maja sposobu na ich mega trwalosc i odporność na ciągle lądowanie.

Prąd tez trzeba wyprodukować, a wiadomo ze nie wszystkie sposoby sa ekologiczne...

maniaq - Sob Paź 22, 2016 22:15

Zaryzykuje stwierdzenie, że ŻADEN sposób nie jest ekologiczny :) w przyrodzie nie ma nic za darmo :)
longer86 - Sob Paź 22, 2016 22:19

I tu jest rozwiązanie... Jest mniej lub bardziej ekologiczne, a nacisk na elektryczne auta to napędzają producenci , urzędnicy, którzy widza zysk ze sprzedaży nowych aut
AndrewS - Sob Paź 22, 2016 22:27

longer86 napisał/a:
Baterie w telefonach znamy nie od dziś a nadal nie maja sposobu na ich mega trwalosc i odporność na ciągle lądowanie.


hmm no nie do końca, bo jednocześnie rośnie też zapotrzebowanie na prąd.
Na przykład taka Nokia 6310i na dzisiejszych bateriach o takich samych wymiarach nie chodziłaby przypadkiem miesiąc ??

longer86 - Sob Paź 22, 2016 22:41

6310 miała baterię okolo 900-1000mAh przyjmijmy ze trzymała 2 tygodnie
Nowe telefony maja baterie 1600-2000mAh i trzymają dzien - dwa , w porywach 3

Wiadomo zwiększa sie zapotrzebowanie na prąd, stary telefon nie byl użytkowany tak intensywnie, jednak uważam ze postęp z bateriami nie poszedł mocno do przodu... Zwiększają ich pojemność zachowując +- rozmiary...

Na swój rozum zakłada, ze gdyby zamontować baterie 2000mAh do 6310 potrzymała by 4 tygodnie, ale wynika to z jej pojemności.

Na obecna chwile uważam że zwiększenie zasięgu aut elektrycznych to więcej baterii, więcej baterii to waga, więcej do napedzenia, mniej miejsca, więcej odpadów do utylizacji a samochód bedzie jeżdżąca bateria z miejscem na czlowieka

tomii620si - Sob Paź 22, 2016 22:56

Ja jak najbardziej jestem za Up sizingiem.. Jeździłem ostatnio Renaul Captur 0.9 R3 i dramat... Ogólnie kilka razy miałem stycznosc z tymi kosiarkami typu 1.0 ECO Boost czy 1.2 TFSi... Dziekuje postoje :) A czy hybrydy są złe czy dobre.. Myśle, ze jest to fajne rozwiązanie i jak tylko rozwiążą temat zasięgu i utylizacji czy przystosowania do ponownego użycia to śmiało mozna wręcz te wszystkie ekodyszle wywalić w kosmos :P Poza TIRami :)

Hymmm... Mi 3310 trzymalo poooonad tydzien jak juz przestałem grać w snake wiec na nowych bateriach to miesiac mysle jest lekko osiągalny :)

Tak propo dyszli:
http://moto.onet.pl/aktua...z-diesli/2cltm8

Vigoslaw - Nie Paź 23, 2016 08:47

Dorzucę swoje trzy grosze...

Jak dla mnie to przyszłość to ogniwa wodorowe.
Szkoda tylko, ze magazynowanie wodoru jak na razie jest największą przeszkodą.
Do tego miliardy zainwestowane w hybrydy elektryczne powodują, ze blokowane są inne projekty...
Z mafiami tak jest :P
Jak trochę się wgłębić w temat to już nawet w polskich ośrodkach powstają hybrydy napędzane wodą.

Reasumując

Jest wiele technologii bardziej eco niż elektryki, jednak moda i zainwestowane miliardy musza się zwrócić.
Prad wytwarzany jest z surowców naturalnych, wiec bogate kraje w surowce chcą dalej z tego czerpać korzyści...

Pozdro,

Vig

AndrewS - Nie Paź 23, 2016 11:03

tomii620si napisał/a:
jak tylko rozwiążą temat zasięgu


patrząc na ten samochód to wyniki przebiegów nie sa taki złe
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

rekord to 885 km
Na jego cene nawet nie patrzę :-)

ciekawe co się dzieje z ogniwami w przypadku wypadku kolizji, czy np. kwas nie leje sie na człowieka ;-)

pietjak - Nie Paź 23, 2016 11:38

maciej napisał/a:
MD, już są fajne przykłady takiego podejścia. :)
XC90 T8. :)
Pojemność 2.0 i 5,6 sekundy do 100 km/h autobusem. :D

Oczywiście nikt nie wspomina o trwałości takiego rozwiązania... :(


Przyspiesza ładnie - to fakt, ale to zasługa 8 biegowej szybkiej skrzyni - Wrażenia akustyczne - nie za ciekawe.

Jako były użytkownik starego XC90 w wersji T6 i V8 napiszę tak:

Miałem kupić nowe XC90 T6 2.0 320KM, ale auto choć wizualnie extra to silnikowo kiepskawe. Brakuje mocy powyżej 4500 obr.

Miałem stare XC90 T6 czyli rzędowe 6 cylidrowe 3 litrowe biturbo, auto podciągnięte z 272 Km na 340 i przyspieszenie na driveboxie było w okolicach 7 sek - Uwaga - Skrzynia automatyczna, hydrokinetyczna z 4 (czterema biegami).
MAX Moment dostępny od 1450 do 6300 obrotów - płaski przebieg krzywej momentu

i najlepsze - 3 litrowe biturbo paliło wg wzoru prędkość dzielona przez 10

Wiecie ile pali nowe XC90 z dwulitrówką? o podobnej mocy? Do 90 km/h pali ok. 2 litry mniej, przy prędkościach autostradowych pali identycznie, a powyżej 170 pali o 1.5 lita więcej jak stare 6-cyl Volvo.

A najlepsze jest to, że stare XC90 przygotowane do jazdy ważyło mi ok. 2100kg. Nowe podobno ok. 1900.

Co więcej - stare XC90 było znacznie cichsze na autostradzie i miało odczuwalnie lepszą dynamikę w zakresie 160-200kmh.

Tak więc nowe XC90 paliwożernością dorównuje starej V8 przy wiekszych prędkościach.

BigBoyPL - Nie Paź 23, 2016 12:59

AndrewS napisał/a:
ciekawe co się dzieje z ogniwami w przypadku wypadku kolizji, czy np. kwas nie leje sie na człowieka ;-)

W ostatnim typie akumulatorów są moduły 24V 250Ah składające się z akumulatorów litowych Panasonica typu 18650 w konfiguracji 6s74p i są zabezpieczone przed wybuchem, zwarciem i przegrzaniem. Jeśli zostaną zgniecione ale nie otworzy się obudowa to nic nie wyleci ani nic nie wybuchnie. Dopiero jeśli obudowa zostanie otwarta i nastąpi zwarcie wewnętrznych warstw na powietrzu to akumulator się zagotuje, zacznie dymić i wyleci z niego ok 10ml elektrolitu który jest groźny ale nie tak jak kwas :)

Dobra bo się za bardzo offtopowo zrobiło. Podsumowując nawet na podstawie akumulatorów można dojść od pewnych wniosków :)
Prawie każdy z was słyszał o wybuchających Note7 czy puchnących bateriach w innych urządzeniach :) Jedna sprawa to chęć zaoszczędzenia i wybór mniejszego producenta który zrobi nam ogniwo o wybranych przez nas wymiarach ale druga sprawa to podejście do klienta. Doskonały przykład to Nvidia która po wykryciu problemu z baterią dała wszystkim użytkownikom nowe tablety, starych nawet nie trzeba było odsyłać.

maniaq - Wto Lis 01, 2016 22:02

Dziś grzebałem w zdjęciach i kilka argumentów za elektrykami :)
Pierwsze - w Californi, z panelami na dachu - takie ładowanie to ja rozumiem. Zwróćcie uwagę na jakość myjni. Nie wiem czy MG bym tam zostawił a tu proszę. Na bocznej zatoczce, od głównej ulicy w LA :D

Drugie z Amsterdamu - ładowanie z gniazdka na ulicy :) to by było nawet spoko :D

longer86 - Wto Lis 01, 2016 22:48

A ja dzis widzialem zdjęcia tico z panelami fotowoltaicznymi na dachu... Ponoc działa i jeździ...