Zobacz temat - MG ZT 190 - YOBACK
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - MG ZT 190 - YOBACK

YOBACK - Nie Paź 30, 2016 20:05
Temat postu: MG ZT 190 - YOBACK
Witam,
na forum jestem od roku(chyba). Zaczęło się od tego, że zacząłem po zdaniu prawa jazdy szukać samochodu dla siebie. Pierwsze co wpadło mi w oko to marka Rover. Troszkę pooglądałem te samochody w okolicach, ale czegoś mi w nich brakowało. Po jakimś czasie usłyszałem od kolegów, że w komisie niedaleko miejsca mojego zamieszkania, stoi piękne niebieskie auto - było to MG ZR 160(Kolor trophy blue). Troszkę podjarany pojechałem oglądać to piękne autko, ale niestety na planach się skończyło. Jazda próbna - mechanizm VVC uszkodzony, cena za wysoka jak na ten stan, przebieg najprawdopodobniej kręcony i odpuściłem.
Po kilku miesiącach niedaleko Poznania znalałem MG ZS 180 - srebrna strzała. To było to! Pojechałem, zdiagnozowałem uszkodzenia - brak czujnika wałka korbowego. Na lawetę i do domu. Czujnik kupiony - nie pasuje. Szukałem innego(problem z wtyczką). Po naprawie mój brat zapragnął tego samochodu, a jako, że nie miałem zbytnio pieniędzy na jego opłacenie - brat został właścicielem. Po miesiącu od sprzedaży na otomoto pojawił się ON! Czerwony MG ZT 190. Musiał być mój! Pierwsza cena 4000zł ;/ Uznałem, że troche tanio. Dzwonimy - ktoś kupił u szwabów, ale jeszcze nie dojechało auto do domu. Powiedział troszke o wyposażeniu(miało być bidne), uszkodzony rozrząd. Zdecydowałem, że biorę co by z nim nie było. Na miejscu okazało się, że lakier ideał! Żadnej ryski, żadnej rdzy - nic! Garażowane od 70letniego dziadka. Przebieg 93tyś km, rozrząd wymieniony 5k km temu - nie wymienione zostały boczne paski rozrządu - jeden z nich strzelił. Na szczęście na tłokach brak śladów, głowica cała, zawory ssące do wymiany. Jestem właśnie w trakcie naprawy tejże bolączki - ale do miesiąca będzie już jeździł :)


Na razie tylko zdjęcia z aukcji, ale po naprawach i porządnym myciu wstawię nowe zdjęcie!

Wyposażenie:
Elektryczne 4 szyby
Elektryczne lusterka (składanie i ustawianie)
Elektryczna roleta tylnej szyby
Fotochromatyczne lusterko tylnej szyby
HighLine Audio + Navi+zmieniarka (HARMAN KARDON)
18" oryginalne felgi
Klimatronik 2strefowy
Szyberdach
Wielofunkcyjna kierownica
Xenony
Alcantara i skóra w środku

longer86 - Nie Paź 30, 2016 20:49

Lubię takie historie... Polski emeryt śmiga, polo, citigo, albo jakimś hyundaiem, tymczasem niemiecki 70 latek ujeżdża mg zt na 18stkach
YOBACK - Nie Paź 30, 2016 20:59

Szczerze - też myślałem, że to jakiś wałek. Po zakupie odezwałem się do serwisu w którym dziadek serwisował MG według książki serwisowej. Panom czerwone MG było bardzo znane. Dziadek odkąd kupił mieszczucha (mini cooper) to ZT-kiem robił po 5k km rocznie. Wielokrotnie chcieli od niego odkupić auto, ale mówił że albo się auto skończy, albo on się skończy :) W papierach bbyła kopia jakiegoś dokumentu właściciela i tam zobaczyłem dokładny jego wiek.
j0zek - Nie Paź 30, 2016 21:21

Xenony to ma raczej dokładane, bo spryskiwaczy reflektorów nie ma :)
prebenny - Nie Paź 30, 2016 22:35

YOBACK jesteś pewien, że to xenon? Są przetwornice na lampie?
YOBACK - Nie Paź 30, 2016 23:32

prebenny jestem pewien. Akurat lampy sprawdzałem na miejscu przy zakupie. Patrzyłem na konstrukcje, to każda śrubka idealnie spasowana, podłużnice idealne. Może po prostu dziadek chciał być na czasie? :P
dzelo23 - Pon Paź 31, 2016 05:31

W lewej lampie widać napis Xsenon albo jeszcze zaspany jestem, tylko dziwne właśnie ze spryskiwaczy nie ma.
Gratuluję zakupu, oby z napraw było tylko to co napisałeś i jak to mówią starożytni Indianie do odważnych świat należy :tak:

AdaskoC - Pon Paź 31, 2016 07:45

YOBACK, nie miałeś kasy na opłacenie ZS? Zobaczysz jakie koszta generuje ZT :-P

Auto ładne, moja kobieta tez je dla siebie oglądała. Odpuściła bo nie mam żadnego silnika 190 na podmiankę, a czasu na remont tez brakuje :-)

YOBACK - Pon Paź 31, 2016 10:59

AdaskoC właśnie po sprzedaży ZS-ki bratu za 8 tysi (dobrze wyposażona, 140k przebiegu - jeszcze miala oryginalny rozrząd!, 2.5 v6) w sumie miałem w rękach około 13tysiecy. 4.5k na zakup auta, 3tys za naprawę, reszta zostaje nagaz (4300zl) i opłaty.
AdaskoC - Pon Paź 31, 2016 17:12

Śmieję się, nie zaglądam Ci do portfela ;) Aby sie dobrze sprawował :)
YOBACK - Sro Lis 02, 2016 07:55

Też chciałbym żeby tak było i oby chęci się zmaterializowały :)

Ps. Takie bajery jak otwieranie bagażnika z pilota to można wykonać poprzez TOAFa?


Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to wpadnę na letni zlot. :mrgreen:

AdaskoC - Sro Lis 02, 2016 08:12

YOBACK napisał/a:
Ps. Takie bajery jak otwieranie bagażnika z pilota to można wykonać poprzez TOAFa?


Jeśli masz moduł BCU do tego przystosowany to jak najbardziej :)

YOBACK - Czw Lis 03, 2016 07:30

Zakładał ktos z was opony 245/45/r18 do ZT 190? Muszę kupić zimowe opony i takie mogę dosyć tanio wyrwać.
longer86 - Czw Lis 03, 2016 09:12

Za szerokie, mogą trzeć o sanki przy max skręcie, po za tym profil juz bedzie wyższy
YOBACK - Sro Sty 04, 2017 23:55

Głowice oddane do remontu(w końcu znaleźli termin w warsztacie w Jaworze). Podobno w następnym tygodniu będą skończone, także może w następną niedzielę będzie gotowy.

[ Dodano: Nie Gru 25, 2016 01:01 ]
Troszkę się terminy pozmieniały. Głowice dopiero na wtorek będą gotowe, bo warsztat w dudla leciał. Na szczęscie prowadnice zaworów całe, głowice szczelne :) Może przed końcem roku uda się już nim wyjechać :) Szkoda tylko, że na nim są założone opony multisezony letnie ;/

[ Dodano: Sro Sty 04, 2017 23:55 ]
Jak zawsze to bywa z warsztatami - terminy poleciały nieźle do przodu. Glowce odebrane niedawno, dzisiaj oddany do poskładania. Zobaczymy co z tego będzie ;)

Sandman - Czw Sty 05, 2017 09:53

YOBACK napisał/a:
Zakładał ktos z was opony 245/45/r18 do ZT 190? Muszę kupić zimowe opony i takie mogę dosyć tanio wyrwać.


ja miałem założone takie kapcie na normalnym zawiasie w 75tce i tarło delikatnie o nadkole przy maksymalnym skręcie... ładnie to wyglądało ale tak z milimetr za duże były :P więc jak już to 225/45

YOBACK - Sob Sty 21, 2017 00:03

Autko odebrane od mechanika, wszystko działa jak należy. Silnik ładnie pracuje tylko problem z jednym Visem - ale to już będzie zrobione na dniach.
Do ogarnięcia jeszcze zostało niedziałające radio, i wyrwany halogen.

Zdjecia z dzisiaj i wczoraj.

dzelo23 - Sob Sty 21, 2017 15:31

:mrgreen: jaka fajna szybka czerwień
Rzeski - Pon Sty 23, 2017 12:11

YOBACK,
daj znać kiedy bedziesz we Wro.
Spotkamy się :)

YOBACK - Sob Sty 28, 2017 15:38

Rzeski napisał/a:
YOBACK,
daj znać kiedy bedziesz we Wro.
Spotkamy się :)


Myślę, że nie tak szybko ;) zastanawiam się z moją lubą czy zakładać gaz we Wrocławiu u Pawła Rzący V-Gaz. Ktoś coś o nim słyszał?


dzelo23 napisał/a:
:mrgreen: jaka fajna szybka czerwień

Nie tak szybka, bo jeszcze jeden VIS został do naprawienia.



Niemniej jest na drodze ku osiągnięciu pełnej sprawności. Kupiliśmy teraz jeszcze MG ZT-T z Niemiec z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, także przy sprzedaży polecę forum kupującemu ;)

Remigiusz - Sob Sty 28, 2017 16:26

Historia ciekawa fajnie ze udalo sie wyrwac i naprawicz :D Dźwinę tylko ze nie ma spryskiwaczy lamp, jak Xenon jest.
YOBACK - Nie Sty 29, 2017 17:18

Remigiusz napisał/a:
Historia ciekawa fajnie ze udalo sie wyrwac i naprawicz :D Dźwinę tylko ze nie ma spryskiwaczy lamp, jak Xenon jest.


Spryskiwaczy nie ma, bo z przodu musiał mieć jakąś przygodę. Na szczęście raczej nie mocna, bo żadne mocowania nie byly porwane, tylko lewy przedni halogen delikatnie rozbity, cała reszta ok. Lewy przedni ABS jeszcze kuleje. Także w najblizszym czasie będę musiał się rozglądać za spryskami reflektorów, ale na razie troszkę innych wydatków związanych z bezpieczeństwem jazdy. ABS, opony sa z 2004r. Powoli do przodu ;)

Rzeski - Pon Sty 30, 2017 12:24

dzwoń i pytaj o tego VISa
https://www.olx.pl/oferta...html#f9feaa9e8b

We Wrocławiu to mogę Ci polecić tylko i wyłącznie ABART. Od 20 lat zakładają instalacje mają olbrzymie doświadczenie sam z nich korzystam od 1998 roku :) zawsze profi podejście do klienta.

Melduj jak będziesz planował krucjatę na WRO.
Chętnie obejrzę auto które chciałem kupić :mrgreen:

Bodzio - Pią Lut 17, 2017 17:36

wszystko fajnie ale VW w rejestracji duzo tu napsulo :D

obys ogarnal bolaczki i niech wacha gaz :)

arleta90 - Wto Lut 28, 2017 10:54

Gratuluję wyboru ;) Auto ładne. Ja jak kupiłam swojego to włożyłam w niego ok 10 tys :mrgreen: Ale warto było. Porobiłam wszystko i śmiga. Opony kupiłam 225/50 r. 17 zarówno lato jak i zima. 18tki sprzedałam jednemu z kolegów z forum. Nie wiem z jakich okolic jesteś, ale w Nysie jest świetny gazownik, jakbyś chciał namiary to zapraszam na prv. Cóż...oby się nic nie psuło, bo niestety koszta napraw MG są niemałe i życzę szerokości ;)
MaReK - Wto Lut 28, 2017 23:23

Rany Boskie! Strażak Sam na forum ;)

Na zdjęciu w avatarze jakiś ten kolor ładniejszy, na tych z pleneru jakiś taki pospolity pożarowy.
Podobają Ci się te felgi?

Zazdraszczam znaczka z przodu :)

Co kodowania. Sprawdź TOAFem jakie masz numery BCU.

YOBACK - Sob Mar 04, 2017 03:05

bodzio25412 napisał/a:

wszystko fajnie ale VW w rejestracji duzo tu napsulo :D

obys ogarnal bolaczki i niech wacha gaz :)


Wszystko jest na dobrej drodze :) Coraz więcej usterek zostaje naprawionych. Teraz coraz to lepsza pogoda, także i chęci więcej na majstrowanie.

Swojego trzeba odpicować, a jednocześnie przygotować do sprzedania kombiaka :D


arleta90 napisał/a:
Gratuluję wyboru ;) Auto ładne. Ja jak kupiłam swojego to włożyłam w niego ok 10 tys :mrgreen: Ale warto było. Porobiłam wszystko i śmiga. Opony kupiłam 225/50 r. 17 zarówno lato jak i zima.


Ogólnie to został kupiony uszkodzony, także trochę pieniędzy też pochłonął na starcie, zanim zaczął jeździć. Ja raczej 17 zakładać bym nie chciał, bo na 18" felgach prezentuje się nieziemsko.



MaReK napisał/a:
Na zdjęciu w avatarze jakiś ten kolor ładniejszy, na tych z pleneru jakiś taki pospolity pożarowy.
Podobają Ci się te felgi?


Kolor to głównie kwestia oświetlenia i reakcji aparatu na warunki zastane. Ogólnie jest mocno czerwony :D Felgi mi się bardzo podobają. Kupiłem teraz MG ZT Kombi na oryginalnych 18" i mam drugi komplet 18" lenso scorze ale to już nie to samo. Albo dorzucę kupującemu kombiaka, albo sprzedam gdzieś po internecie.


MaReK napisał/a:
Co kodowania. Sprawdź TOAFem jakie masz numery BCU.


Właśnie w ten weekend miałem się zabrać za Toafa w końcu. Muszę ogarnąć problem z czujnikiem uderzeń bocznych lewym. On się znajduje gdzieś pod wykładziną?





Niedawno przepłukana została nagrzewnica, odpowietrzone sprzęgło(coś mi płynu ucieka troszkę, na uszczelce w miejscu "chowania" się tłoczka z pompki sprzęgła w ścianie grodziowej).

longer86 - Sob Mar 04, 2017 07:55

Piękna maszyna, tylko dbaj o lakier żeby nie wypłowiał.

YOBACK napisał/a:
Muszę ogarnąć problem z czujnikiem uderzeń bocznych lewym. On się znajduje gdzieś pod wykładziną?


Tak, wykręcasz fotel, odpinasz kable, odpinasz linkę regulacji pasa, ściągasz plastiki z progów, podnosisz wykładzinę i znajdziesz czujnik, najprawdopodobniej zielony na wysokości słupka b, przykrecony do wzmocnienia poprzecznego podłogi.

O ile nie byl zalany to raczej nie w nim problem

YOBACK - Czw Mar 09, 2017 15:44

Kolejna porcja fotek, tym razem zKotliny Jeleniogórskiej, a dokladniej z Lysej Góry.

[ Dodano: Czw Mar 09, 2017 15:44 ]
longer86 napisał/a:
Piękna maszyna, tylko dbaj o lakier żeby nie wypłowiał.

YOBACK napisał/a:
Muszę ogarnąć problem z czujnikiem uderzeń bocznych lewym. On się znajduje gdzieś pod wykładziną?


Tak, wykręcasz fotel, odpinasz kable, odpinasz linkę regulacji pasa, ściągasz plastiki z progów, podnosisz wykładzinę i znajdziesz czujnik, najprawdopodobniej zielony na wysokości słupka b, przykrecony do wzmocnienia poprzecznego podłogi.

O ile nie byl zalany to raczej nie w nim problem



Dzieki za rady. Na weekend sprobuje powalczyc z tym tematem. Teraz jeszcze delikatnie cos stuka w silniku z prawej strony, jakby cos z paskiem osprzetu zwiazanego.


Przepraszam za brak ogonkow ale mam angielski system w telefonie

longer86 - Czw Mar 09, 2017 19:30

Fajne fotki, gdyby byl kalendarz na 2018 to podeślij ;)
YOBACK - Sro Kwi 18, 2018 02:13

Problem ze spalaniem oleju i stukaniem zażegnany, aczkolwiek niestety auto najprawdopodobniej zostanie sprzdane. Narzeczonej nie podoba się ilość pieniędzy jaka idzie na ten samochód, czas jaki przy nim spędzam. Przeszkadza, bo dla niej jest za duży by nim jeździć, a nie stać nas na 2 samochody ;/ Także przygoda z MG teraz chyba się kończy. A szkoda bo dużo przy nim zrobiłem.

Za kilka lat może będzie ZT 260 :D

Dla zainteresowanych lista zmian/napraw/modyfikacji. Nie ma i tak wszystkich, bo niektórych pierdół już nie wpisywałem ;d

MG ZT 190 2.5 V6 2001r. kolor: Solar RED:

Przebieg: rodzaj naprawy/modyfikacji

93k KM: komplet uszczelek silnika, filtry, oleje, płyny, wymienione zawory, planowanie głowicy, składanie silnika
- rozrząd kompletny z napinaczem hydraulicznym i pompą wody
- Wymiana płynu w sprzęgle na Shell DOT4
- Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu na używany, naprawa silniczka VIS power
- Wymiana żarówek nadwozia
- Wymiana modułu radia w bagażniku
- Przyklejenie lusterka wstecznego
- Wymiana paska klinowego
- zakup opon zimowych Continental Conti Winter - bieżnik około 7mm rok 2014

94k KM:
Suszenie podłogi z powodu "powodzi" przez odpływy szyberdachu - naprawa odpływów i ich przeczyszczenie, zmiana spinek tapicerki drzwi lewych tylnych, zmiana spinek listw na progach wewnętrznych, wymiana zaślepki kubka lewego w środkowym tunelu, uszczelnienie bagażnika i świateł tylnych, zmiana trzeciego światła stopu(na szybie), zmiana tylnej popielniczki na schowek, zabezpieczenie antykorozyjne podłogi od wewnątrz, całkowite wysuszenie podłogi w samochodzie, wymiana czujnika uderzeń bocznych lewego(skorodowany), założenie osłony silnika V6, zakup osłony akumulatora i paska klinowego, czyszczenie modułu świateł LSM ze śniedzi, wymiana zamka klapki wlewu paliwa

- wymiana łączników stabilizatora prawy/lewy przód
- wymiana płynu w pompce sprzęgła

95k KM
Wymiana oleju oraz filtra na Valvoline
Wymiana czujnika ABS lewego przedniego na nowy
Dołożenie brakującego dekielka felgi MG

Także myślę, że jest troszkę doinwestowany. Góra silnika jest odremontowana, wszystkie uszczelki są nowe. Jeżeli ktoś chciałby jeździć nim przez wieki to zostało mu do zrobienia tylko dół silnika(pierścienie itp), i będzie prawie jak nówka. W sam silnik poszło prawie 4tyś, przy czym robocizna to tylko 1000zł :)

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2018 02:13 ]
Witam was,
prawdopodobnie ostatnie zdjęcia tego MG z moich rąk. W najbliższym czasie zmienia właściciela(już jest zdecydowany). Wklejam tutaj pożegnalne foty :D