Zobacz temat - nowe stawki akcyzy od 2017 według "dobrej zmiany"
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - nowe stawki akcyzy od 2017 według "dobrej zmiany"

WitekWawa - Pią Lis 04, 2016 08:44
Temat postu: nowe stawki akcyzy od 2017 według "dobrej zmiany"
http://superauto24.se.pl/...ami_912217.html

i tu też chcą namieszać ... :evil: czyli "ogółnonarodowa" zrzuta na 500 zł plus... :/

MD - Pią Lis 04, 2016 12:50

WitekWawa, tylko po co to wszystko. I tak wpływy się nie zwiększą, bo to kalecy ekonomiczni nie potrafiący zarządzać pieniędzmi. Szczytem demokracji jest to 500+, gdzie rząd przekupił ludzi ich własnymi pieniędzmi.

Gdzieś musi być 500-. Ciekawe, kiedy na ulicę wyjdą Mirki handlarze i Wiesie blacharze. :P

longer86 - Pią Lis 04, 2016 12:59

Czemu nie zmienią kwoty wolnej od podatku, dzieki ktorym spora czesc społeczeństwa zyskala by więcej niż te wybiórcze 500+
prebenny - Pią Lis 04, 2016 13:10

No to fajny komentarz od Złominka ;)

ZŁomnik napisał/a:
Nowe stawki akcyzy, komentarz złomnika
Od 2017 r. mają wejść nowe stawki akcyzy, niezależne od wartości pojazdu. Będzie liczyć się tylko pojemność silnika i rok produkcji. Sprowadzając samochód o pojemności poniżej 1,2 l z obecnego roku produkcji, zapłacimy 424 zł. Importując auto sprzed 2004 r. o pojemności ponad 4 l, zapłacimy 18 664 zł. Najczęściej płaconą stawką będzie zapewne 2481 zł – za auto o pojemności od 1,5 do 2,0 l, starsze niż 2004 r.
Nowe stawki gorąco popierają lobbyści producentów samochodów, tacy jak pan Jakub Faryś czy Andrzej Kublik. Jeden z nich podkreślił, że dzięki nowym stawkom park samochodowy w Polsce odmłodnieje.
Nie widziałem jeszcze odmłodniewających samochodów, wszystkie które istnieją, podlegają procesowi starzenia się, no ale może pan F czy K mają innego dilera.
Jest zupełnym szczytem naiwności – bądź zaplanowanym aktem wprowadzania w błąd – uznawanie, że dzięki nowym stawkom akcyzy JEDNOCZEŚNIE odmłodnieje park samochodowy i wzrosną wpływy z tejże akcyzy. To by oznaczało, że ten kto do tej pory chciał kupić sprowadzane auto, kupi sobie samochód młodszy (żeby park młodniał), jak i starszy (żeby wzrastały wpływy).
Konsekwencje będą zupełnie inne. Po dupie dostaną handlarze-sprowadzacze. Czy to dobrze? Wątpię. Ta branża utrzymuje wiele osób. Szkodzenie jej spowoduje dalszy odpływ ludności z Polski i uderzy w małych i średnich przedsiębiorców, a będzie znowu premiować wielkie korporacje. No ale jeśli ktoś sądził że rząd PiS nie będzie klękał przed korporacjami, to grubo się mylił. Jest tylko jedna superwładza na świecie i są nią pieniądze.
Wpływy z akcyzy radykalnie spadną, a podrożeją samochody już zarejestrowane w Polsce. Zmniejszy się liczba transakcji na rynku wtórnym. Samochody w Polsce będą eksploatowane dłużej niż do tej pory, przez co park samochodowy postarzeje się. Czyli jak zwykle, konsekwencje będą odwrotne do założonych. Używane samochody, wbrew temu co uważa pan Fublik, nie są alternatywą dla nowych, ponieważ nowe samochody nie kosztują 15 000 zł za sztukę, a tyle wynosi najpopularniejsza, średnia cena samochodu używanego w Polsce. Jeśli w sklepie sprzedawane są bułki i kawior, to wycofanie bułek ze sprzedaży nie spowoduje, że ludzie przerzucą się na kawior.
Polska, wbrew opiniom pana Karysia, nigdy nie była motoryzacyjnym śmietnikiem Europy. Wręcz przeciwnie, uwolnienie rynku aut używanych po 2004 r. spowodowało, że przestaliśmy być śmietnikiem. Gdyby zakazać importu aut używanych, nadal jeździlibyśmy Tico, Seicento, Polonezami i Lanosami. Dzięki importowi, gość który jeździł Matizem, przesiadł się na E46, a Caro Plusa zamienił na A4 B6. Czy Matiz jest bezpieczniejszy niż E46? Lepiej podróżować Caro Plusem czy A4 B6? Dzięki importowi Polacy kupili lepsze, bezpieczniejsze, solidniejsze i trwalsze samochody. Stały się one dostępne dla przeciętnego odbiorcy, co podniosło nasz poziom życia. Gdyby nie wolność, płacilibyśmy dziś 20 000 zł za Escorta.
Moje stanowisko w sprawie akcyzy? To oczywiste. Nie powinno jej być w ogóle. A jeśli już być musi, to logiczne byłoby odwrócenie jej: najwyższa powinna być na samochody nowe, ponieważ po 1. kto kupuje nowy samochód, ten jest zamożniejszy, więc niech płaci więcej, po 2. koszty środowiskowe wytworzenia nowego samochodu są nieporównywalnie wyższe niż utrzymywania w stanie sprawności starego auta. Dzięki utrzymywaniu starego auta w stanie sprawności zarabia polski mechanik i polski producent części, a kupno nowego auta to zarobek głównie dla zarejestrowanych w rajach podatkowych korporacji (Volkswagen jest zarejestrowany w Luksemburgu, jakby ktoś był ciekaw).
A swoją drogą, ciekawe co na to Unia Europejska. Wszak jednym z czterech jej filarów jest swobodny przepływ towarów.

Harry - Pią Lis 04, 2016 13:16

Gdyby nie handlarze to nasz llub by mial rovera w polonezie...
longer86 - Pią Lis 04, 2016 14:00

Jak zlomnik napisal efekt zawsze odwrotny niz szumnie zapowiadany, bo tak czy tak skasuja, ale sprzedaż nowych aut nie wzrośnie, chyba ze liczą na kolejne zmotoryzowanie polski, tak jak kiedys maluch tak teraz skody citigo... Dla nich to nowe w statystykach, ale nie liczą sie ze to ciasne niewygodne gowno, ktorym rodzina ma sie cisnąć na wakacje

[ Dodano: Pią Lis 04, 2016 14:00 ]
Swoja droga, ustawodawca jak zwykle jest bezmózgim yeti , juz widzę te lawety aut bez silników, a silniki osobno... :p handlarze cos wymyślą silnik jest częścią wymienną, będą oceniać pojemność tylko wg papierów z zza granicy? Nawet jeśli silnika nie ma w aucie?

bociannielot - Pią Lis 04, 2016 16:27

longer86 napisał/a:
Swoja droga, ustawodawca jak zwykle jest bezmózgim yeti

long od kiedy szumnie obalono komunę nie można wskazać jeszcze do dziś ani jednego sejmu w którym by ustawodawcy używali tego organu :lol: tu ogólnie chodzi o napędzenie sprzedaży lobbystom w PL i o nic więcej

longer86 - Pią Lis 04, 2016 16:48

No tak bo przeciez podniesienie sprzedaży nowych aut w statystykach bedzie wygladalo jak to nasz kraj się rozwija kupujemy co raz to więcej nowych aut.

Nowe auta to dla rządu dowód jak to podnieśli gospodarkę. Pieszych i tych bez samochodów nikt nie liczy, bo pieszego zmusza do jazdy rowerem i o proszę jaki to ekologiczny kraj... Maja chyba Bareje za suflera ;)

bociannielot - Pią Lis 04, 2016 16:56

longer86 napisał/a:
Maja chyba Bareje za suflera

niestety na to wygląda :ok:

NoPE - Pią Lis 04, 2016 21:30

https://youtu.be/XKOyKQ3cGgk?t=140
marcin.misek - Pią Lis 04, 2016 21:37

longer86 napisał/a:
juz widzę te lawety aut bez silników, a silniki osobno... :p handlarze cos wymyślą silnik jest częścią wymienną, będą oceniać pojemność tylko wg papierów z zza granicy?

I pojawią sie takie rarytasy jak BMW 7 z silnikiem 1.1L ;]

longer86 - Pią Lis 04, 2016 22:41

tu zahaczamy o extremalny downsizing a o tym chyba trąbią w unii od długiego czasu :)
AdaskoC - Sob Lis 05, 2016 11:10

Jak sprowadzisz auto bez silnika to i tak akcyze płacisz za taki jak w dowodzie. Musiał byś za granicą zmienić silnik i wpisać to w dowód. Wtedy u nas zapłacisz akcyzę za mniejszy silnik. U nas na przeglądzie robisz swapa(po opłaceniu akcyzy) i w polski dowód wbijają Ci już silnik taki jaki tam chcesz/masz. Przerabiane :)
longer86 - Sob Lis 05, 2016 11:52

Kolejny przykład na mobilizowanie rodaków do przekrętów... Co to za rząd który nie słucha Polaków... My ich utrzymujemy, chcemy jeździć sciaganymi autami , a garstka złodziei decyduje czym mamy sie poruszac
AdaskoC - Sob Lis 05, 2016 15:35

"Zawodowcy" nadal będą płacić niskie akcyzy. Tyle że więcej latania i papierkologii żeby to ominąć :)
SyntaX - Nie Lis 06, 2016 20:18

Amatorzy:P
Bierzesz znajomego rzeczoznawcę.
Mydło krawieckie i lecisz.
Takie piękne rysy na zdjęciach wychodzą :mrgreen: :mrgreen:

magneto - Nie Lis 06, 2016 20:19

merkel na to nie pozwoli, bo gdzie będą sprzedawać swoje stare auta?
Remigiusz - Nie Lis 06, 2016 20:57

SyntaX napisał/a:
Bierzesz znajomego rzeczoznawcę.


Za niedługo ich wyrośnie jak grzyby po deszczu :wink:

prebenny - Sro Lis 16, 2016 16:03

Pamiętajcie - nigdy nie jest tak źle żeby nie mogło być gorzej :rotfl:

http://moto.wp.pl/kat,895...l?ticaid=11817e

longer86 - Sro Lis 16, 2016 16:08

Będziemy mieli motoryzacyjna Hawanę w kraju, a juz mamy pierdziela podróbkę Fidel'a C.
House - Pią Lis 18, 2016 21:29

MD napisał/a:
Ciekawe, kiedy na ulicę wyjdą Mirki handlarze i Wiesie blacharze.


Już wyszli. Dziś w warszawie protest "laweciarzy" ;-)

adam_26 - Pon Lut 27, 2017 08:32

Panowie co Wy na to ??
http://www.se.pl/wiadomos...uta_957223.html

Oczywiście nie liczę na to że uda się taki projekt przepchać, ale pomysł :brawa: Kukiz'15 na wiele spraw patrzy tak jak ja. W końcu ktoś zaproponował tak jak to powinno być ;) Oczywiście tylko w Polsce musi być akcyza na auta a tacy pro unijni i zlewa i z prawa :/

prebenny - Pon Lut 27, 2017 09:12

adam_26 niektóre pomysły mają dobre. Szkoda tylko, że klub wewnątrz się różni bardziej niż SLD od pisu.

A akcyzy nie zniosą. Za dużo kasy do budżetu z niej wpływa niestety. Tak samo masz podatek drogowy w paliwie to też miał iść na drogi... To idzie na pkp... Bo w końcu trzeba opłacić wszystkich kuzynów... tfu prezesów tych 500 spółek.

bociannielot - Pon Lut 27, 2017 11:14

Niestety Kukiz 15 jest w tzw kontrolowanej opozycji, co oznacza tylko tyle że tylko krzyczy bo i tak nie może :) . Więc ich dobre nawet czasem pomysły to tylko pomysły, a i to o czym benny pisał jest prawdziwe, każdy przed wyborami ile to on nie zlikwiduje podatków, a po wybraniu nagle wody w usta nabiera :) .